abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2014 @ 21:42:37 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147069966

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
pi_147070018
Zijn jullie klaar voor een lang zeurverhaal met een soort van goede afloop?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147070372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Zijn jullie klaar voor een lang zeurverhaal met een soort van goede afloop?
Dat klinkt heel dubieus, dus kom maar op.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 november 2014 @ 21:52:16 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_147070440
Als er bier en tieten in voorkomen wil ik wel luisteren.
pi_147070471
Ik had dus echt zin om vandaag weer mee te trainen met de wedstrijdgroep van de AV, ik was speciaal een uur eerder gestopt met werken wat ik morgen in moet halen, maar vanwege ruim een uur treinvertraging ging dat niet lukken. Ik had nog even overwogen om later aan te sluiten, maar normaal is het vóór 7 uur warmlopen en dan begint de loopscholing en warming up, en nu kwam de trein pas om 19.05 aan en het is nog zeker 25 min. fietsen.
Toen had ik in de trein dan maar besloten om zelf een coopertraining te gaan doen op het rechte stuk langs het kanaal, omdat me dat dinsdag zo'n goed idee leek. Het waaide vandaag niet zo erg als dinsdag, maar met wat motregen waren het toch goeie omstandigheden.

Helaas, hoewel ik dacht dat mijn benen goed hersteld waren van de 3x10 minuten dinsdag, voelde tijdens de warming-up elke stap boven de 7.00 alsof ik lood aan mijn benen had, en mijn hartslag bevestigde dat ook in het begin. Ik had ook al na 1 km buikkrampen (die tijd van de maand) en ben nog even de plaatselijke chinees in gedoken voor een wc stop. Ik heb mezelf wel gedwongen om een goede warming-up te doen van 5km, maar van harte ging het niet. Loopoefeningen in je eentje is ook echt suf, na 4 lunges denk je nou zo is het wel weer goed. Tel daar bij op dat ik een verneukt eetpatroon had vandaag, tussen 13.00 en 20.00 alleen een banaan, wat dropjes in de trein en veeeel borrelnootjes bij de cursusborrel en dus een uur staand in een veel te warme en drukke trein en de omstandigheden waren super voor een harde tempoloop, maar niet heus.

Toch wilde ik ondanks dat het niet lekker voelde tijdens de warming up, ervoor gaan. Ik had al eerder een poging gestaakt waarbij ik in mijn eentje een coopertest of 5km wilde doen, en ik wilde niet dat het een soort traumading werd met slechte ervaringen :P

Dus toen ben ik er toch maar voor gegaan, al voelde het lang niet zo soepel en licht als dinsdag.
Wel een kleine verbetering van mijn coopertest kunnen bewerkstelligen: van 2.75 naar 2.82 km, 4.15 gemiddeld dus. Lang niet in de buurt van de 3km wat ik wilde maarja, wel een verbetering t.o.v. een PR wat tijdens een 5km wedstrijd gelopen was, terwijl het niet lekker ging, dus het geeft me toch wel weer een opsteker dat ik mezelf gedwongen heb het tempo erin te houden. Binnenkort maar weer eens een 5km wedstrijdje doen waar ik fit en vol adrenaline aan de start sta, dan wordt dit PR sowieso verpulverd :P

Ik merk wel dat er qua techniek echt nog verbetering te halen valt op hoge snelheid, af en toe verval ik weer in olifantenpassen en dan zakt het tempo ook meteen, en dan moet ik weer denken; oh nee, hogere frequentie, strakke armzwaai en dan gaat het wel weer.
Achteraf dacht ik wel meteen: mijn benen zijn niet eens echt verzuurd dus ik had harder gekund. Hartslag was ook nog zeker 10 tikken onder mijn maximum, maar ja.

TL;DR; door een stomme pechdag met treinvertraging mijn AV training gemist en toen maar zelf voor coopertest PR gegaan; ging niet super maar wel gelukt.

En tips: doe niet 2 dagen na een extensieve intervaltraining, na een uur staan in een warme trein en met verneukt eetpatroon en maagkrampen een coopertest :P

En mijn gewonnen schoenen zijn er dus en die ben ik nu in huis aan het inlopen! Ze zitten heerlijk maar dat vind ik met Mizuno altijd, hopelijk lopen ze ook fijn.

Oh ja linkje:

https://www.endomondo.com/workouts/442395516/11367364
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 27 november 2014 @ 21:56:30 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147070619
Je kunt best nog even naar buiten met je nieuwe schoenen :Y

Gekkenwerk, maar: ^O^
pi_147070673
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:56 schreef Quoi het volgende:
Je kunt best nog even naar buiten met je nieuwe schoenen :Y

Gekkenwerk, maar: ^O^
Haha, dat doe ik morgen. Heb altijd gehoord dat het goed is om ze eerste een dag 'gewoon' aan te hebben voordat je er op gaat hardlopen.
  donderdag 27 november 2014 @ 22:03:18 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_147070939
Lekker getraind in de regendouche O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_147071006
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:03 schreef SEMTEX het volgende:
Lekker getraind in de regendouche O+
Hier miezerde het toen ik liep, ietsje zuidelijker ging het harder?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 27 november 2014 @ 22:07:40 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_147071153
quote:
99s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hier miezerde het toen ik liep, ietsje zuidelijker ging het harder?
Nee, bij ons ook miezer, de hele avond lang :) Liever dat dan échte regen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_147071266
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nee, bij ons ook miezer, de hele avond lang :) Liever dat dan échte regen.
is ook zo, ik vond het nog best lekker weer.
pi_147071390
Oh ja ik ben ook nog vergeten te melden dat ik mijn muts ben kwijtgeraakt in de trein en dat ik 3x bijna mijn enkel heb verzwikt vandaag, op het moment dat ik mijn knopje indrukte voor de start van de 12 minuten stapte ik in een kuil en lag ik bijna op de grond ;( Op sommige dagen zit dan ook ineens alles tegen :P
  donderdag 27 november 2014 @ 22:22:13 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147071874
Het is idd gewoon een lang zeurverhaal over een training. :P
pi_147071889
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:08 schreef Zwabberhark het volgende:
Lieve Twinkeltje, ga 2x in de week lopen en laat Donja thuis. Ik weet dat de gebiedende wijs nooit prettig is, maar uiteindelijk zal je me gelijk geven. De mensen die zeggen dat je moet doen wat je leuk vindt denken hetzelfde. Je kan het.
O+ :* Donja gaat morgen of overmorgen weer terug naar mijn vader dus dan loop ik weer in mijn eentje :Y
Waarom 2x per week?
pi_147071910
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:22 schreef GotC het volgende:
Het is idd gewoon een lang zeurverhaal over een training. :P
Vooral over het missen van een training! Maar oke nu stop ik met zeuren :P Van het weekend ga ik wel weer lekker een ellenlange duurloop doen, dan denk ik 10x zo weinig na en geniet ik 10x zoveel ;)
pi_147072016
Ik heb net echt heerlijk gelopen O+

https://www.endomondo.com/workouts/442405728

Had deze training graag met hartslagmeter gedaan.
pi_147072453
Het mag van mij elke dag guur weer zijn O+ .
pi_147072501
Dit is nog niet echt guur weer toch :o
pi_147072579
Nee, dit was lekker zacht. Het mag van mij nog wel wat kouder worden.
pi_147072695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb net voor het eerst gelopen met de FR920XT.

Eerste indrukken:
++ Accuraatheid GPS/GLONASS
++ enorm snelle fix (paar seconden, dat is wel prettig als het koud is)
+ mooi scherm (kleuren, zij het in pastel, goed zichtbaar, niet dat je er wat aan hebt)
+ oneindig veel features (custom workouts voor mij een must)
+ geen touchscreen
+ samenvatting achteraf, met je nieuwe PR's, VO2max en hersteltijd
+ vibrationalerts
+ goede backlight, handig in het donker

- bandje stroef, bang dat ik het kapot trek
- hartslagband even uitvogelen hoe ik 'm strakker kan maken
- signalen zacht (maar misschien harder te zetten en je hebt dus ook vibration alerts)
- moderne garmin connect is wankel en slordig op enkele punten
- garmin express erg log (weet niet zeker of automatisch uploaden gelukt zou zijn als ik het horloge aangelaten had)
- barometrische hoogtemeting waardeloos
- training ging kut na drie nachtdiensten (conditiekiller)
- diep geneste menu's, veel handelingen nodig voor een simpele actie

SPOILER
Ik heb nog wel even nodig om uit te vinden wat het allemaal kan.
Goed veel statistieken O+
Maar mag ik vragen wat er mis is met de barometrische hoogtemeting? Waardeloos als in 'Ik gebruik het niet' of dat het voor geen meter werkt? Want de hoogtelijn ziet er best realistisch uit?
Ziet er uit als een heel mooi horloge in ieder geval.
pi_147072741
Vond het best lekker loopweer, die miezer was niet vervelend. Mn jasje en tight zijn goedgekeurd.
pi_147072983
Zaterdag een clinic met deze held:

Kijken of ik hem een kilometertje bij kan houden :P :o
pi_147072996
Vond het hier vandaag toch wel behoorlijk koud, vooral met die wind die er stond. Had vandaag wel willen lopen, maar door verplichtingen is het er niet van gekomen. Morgen dus maar een rondje hobbelen.
  donderdag 27 november 2014 @ 22:58:10 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147073213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:52 schreef Jero_nimo het volgende:

[ afbeelding ]

Whoea! De man van Berlijn.
Hoe wat waar wanneer komt dat?
pi_147073248
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

Whoea! De man van Berlijn.
Hoe wat waar wanneer komt dat?
http://www.voorthuizenloo(...)linic-dennis-kimetto :)
pi_147073390
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:22 schreef Twinky het volgende:

Waarom 2x per week?
Omdat 1x te weinig is, maar 3x wellicht voor jouw fysiek weer te veel is. Met 2x in de week kun je het ook langzaam opbouwen (sterker nog, de trainer van mevrouw Z zegt dat dat beter is voor beginners).

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:44 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Goed veel statistieken O+
Maar mag ik vragen wat er mis is met de barometrische hoogtemeting? Waardeloos als in 'Ik gebruik het niet' of dat het voor geen meter werkt? Want de hoogtelijn ziet er best realistisch uit?
Ziet er uit als een heel mooi horloge in ieder geval.
Mijn woonplaats ligt 6 meter onder NAP.

DCRainmaker zegt er het volgende over:
quote:
The FR920XT contains a barometric altimeter, which in theory means that it would be able to track your elevation gains and losses more accurately, as well as your exact elevation more accurately. This is different than many running watches that just use GPS based altimeters, which while having improved significantly in recent years – still aren’t quite as precise.

But Garmin has made some changes in how the latest multisport device establishes initial elevation. Previously, with every other Garmin sport/fitness device ever made the unit would get a reading of the elevation from GPS first, allowing it to establish the initial GPS elevation to a rough degree. From there, the barometric altimeter would kick in and more precisely hone in on the exact elevation.

Unfortunately, the first step is skipped in the case of the FR920XT. This means that it attempts to determine the elevation using only the barometric altimeter. The problem is this takes forever – and even when it does decide where you are, it’s inaccurate. In case you’re looking for a more clear definition of ‘forever’, it’s at least an hour after you’ve turned the device on and are ready to run/ride/etc…
Maar ook:
quote:
But at the same time from a user perspective the current method is the worst I’ve seen in a barometric altimeter device. So I’m not exactly sure the grass is greener on this side. I checked in again this morning, and they noted that “all options are still on the table” as far as changes they might make to how it works.
Er zal softwarematig dus nog wat moeten gebeuren, want nu werkt het vermoedelijk alleen goed als er een luchtdruk is van 1013,2 hPa (als ik DCR goed begrepen heb). Vandaar dat de waardes die ik meet vandaag veel hoger liggen dan in werkelijkheid, omdat de luchtdruk lager is dan 1013 hPa.

Naast dit is ook de navigatie (het volgen van routes) momenteel onbruikbaar vanwege onlogische zoomniveaus die niet handmatig aan te passen zijn. Niet dat ik die optie ooit gebruikt heb op mijn 305, waar het wél goed geïmplementeerd was.
pi_147073509
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Omdat 1x te weinig is, maar 3x wellicht voor jouw fysiek weer te veel is. Met 2x in de week kun je het ook langzaam opbouwen (sterker nog, de trainer van mevrouw Z zegt dat dat beter is voor beginners).

[..]

Mijn woonplaats ligt 6 meter onder NAP.

DCRainmaker zegt er het volgende over:

[..]

Maar ook:

[..]

Er zal softwarematig dus nog wat moeten gebeuren, want nu werkt het vermoedelijk alleen goed als er een luchtdruk is van 1013,2 hPa (als ik DCR goed begrepen heb). Vandaar dat de waardes die ik meet vandaag veel hoger liggen dan in werkelijkheid, omdat de luchtdruk lager is dan 1013 hPa.

Naast dit is ook de navigatie (het volgen van routes) momenteel onbruikbaar vanwege onlogische zoomniveaus die niet handmatig aan te passen zijn. Niet dat ik die optie ooit gebruikt heb op mijn 305, waar het wél goed geïmplementeerd was.
Het is dus alleen zo dat de exacte hoogte niet goed wordt weergegeven. Maar dat is ook eigenlijk helemaal niet belangrijk. Als je hoogteverschil maar goed wordt weergegeven en dat zit wel goed neem ik aan. Nou ja, voor mij is de exacte hoogte niet belangrijk.. ;)
pi_147073589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Het is dus alleen zo dat de exacte hoogte niet goed wordt weergegeven. Maar dat is ook eigenlijk helemaal niet belangrijk. Als je hoogteverschil maar goed wordt weergegeven en dat zit wel goed neem ik aan. Nou ja, voor mij is de exacte hoogte niet belangrijk.. ;)
Ook dat gaat nog niet helemaal goed. Hoogteprofiel klopt ongeveer, maar niet helemaal. DCR eindigde zijn rondje op een andere hoogte dan waarop hij startte. Dat kan eigenlijk niet. Ik denk wel dat Garmin dit kan oplossen.
pi_147073644
Ik heb een prima training gehad.
pi_147073687
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:08 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ook dat gaat nog niet helemaal goed. Hoogteprofiel klopt ongeveer, maar niet helemaal. DCR eindigde zijn rondje op een andere hoogte dan waarop hij startte. Dat kan eigenlijk niet. Ik denk wel dat Garmin dit kan oplossen.
Dat had Swets toen ook met zijn Ambit 2, misschien een plotselinge weersomslag? ;) Maar dit rondje van jou ging ook zo vlak, dat dat sowieso erg lastig zal zijn. En die ene meter verschil maakt niet uit als je meer dan 500 hoogtemeters wilt maken bijvoorbeeld :).
pi_147073717
pi_147073792
Guard, mijn spierpijn was gisteren pas op z'n max. Dinsdag viel het mee.
En het was niet zomaar een training. Het was een veel te zware sprinttraining. Deels mijn eigen schuld, ik had niet zo hard moeten sprinten, want ik was en ben nog steeds niet fit. Dinsdag ben ik zelfs eerder van werk vertrokken omdat ik me zo belabberd voelde. :o
pi_147073857
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha, dat doe ik morgen. Heb altijd gehoord dat het goed is om ze eerste een dag 'gewoon' aan te hebben voordat je er op gaat hardlopen.
Tussen al die hippe, felle kleurtjes is dit ook eens verfrissend, zo'n mooi zwart/grijze schoen. Ik vind ze heel tof. :Y
  vrijdag 28 november 2014 @ 04:39:28 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147077860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:52 schreef Jero_nimo het volgende:

[ afbeelding ]

pas je wel op en niet alles wat hij zegt voor zoete koek aannemen.... vergeet niet dat de man een asfaltjunkie is!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 28 november 2014 @ 04:41:14 #35
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147077864
zo direkt een uurtje lopen, dan in het weekend nog een loopje van 20-25km en dan langzamerhand taperen *O*
pi_147078049
RD, die rugzak die je wilt hebben is erg mooi. Ik hoop dat het bedrag in euro's een stuk lager is? :o
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 november 2014 @ 08:00:21 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_147078386
Vandaag start mijn 16e jaar op fok :')
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:00:46 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147078394
Vraag: hoe kan ik in garmin connect een tag aanmaken bij een loopje?
Wil aan kunnen geven met welke schoenen ik heb gelopen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:25:04 #39
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147078584
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 06:51 schreef wyccie het volgende:
RD, die rugzak die je wilt hebben is erg mooi. Ik hoop dat het bedrag in euro's een stuk lager is? :o
omgerekend rond de 160 euro
Timing is wat ongelegen want een weekendje Kepler is ook niet helemaal goedkoop ;(

Maar ik denk dat de voordelen tov de Camelbak me over de streep trekken

[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-11-2014 08:37:12 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:45:14 #40
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147078768
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag start mijn 16e jaar op fok :')
Euhm....gefeliciteerd!?
F means you're fucked
pi_147078887
Toch maar mijn hardloopspullen thuisgelaten vandaag, het was een te kort nachtje om me daar ook nog druk om te maken :o Misschien vanavond na het werk nog en anders gewoon lekker morgen.

Het wordt trouwens koud en guur vanaf dit weekend! De voorspellingen zeggen maxima van 2 a 3 graden.
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:59:52 #42
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147078935
Klinkt als hardlopen met muts en handschoenen :{ Nadeel van kort haar en vrouw zijn, doe een muts op en je ziet er spontaan ziek uit :X
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:00:09 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147078941
Gefeliciteerd met deze dubieuze mijlpaal Swets ;)
Ik ben onlangs mijn 7e jaar in gegaan. Ook niet iets om trots op te zijn ;)
pi_147078959
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef GotC het volgende:
Klinkt als hardlopen met muts en handschoenen :{ Nadeel van kort haar en vrouw zijn, doe een muts op en je ziet er spontaan ziek uit :X
Haha.. misschien een hoofdband proberen dan?
Een muts heb ik niet zo gauw op, maar van die dunne handschoentjes zijn wel fijn!

Voor de 30km in geldrop lijkt het me een heerlijke temperatuur trouwens..
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:02:09 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147078979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een muts heb ik niet zo gauw op, maar van die dunne handschoentjes zijn wel fijn!

Ja heb ik geprobeerd..m'n haar ging als een soort bloempot omhoog staan erdoor _O-

Wel idd heerlijke hardlooptemperatuur!
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:02:19 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147078984
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef GotC het volgende:
Nee hoor, t is niet koud.
Had lang lang aan met nog een lange mouwen ondershirt en dat was te warm.

In ieder geval wel lekker met de nieuwe patta's door het gras gebanjerd :9
Ze zitten goed. Voel wel dat er minder demping in zit. Dat stimuleert mij dan weer mooi om kortere pasjes te nemen
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:02:50 #47
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_147078989
Gisteren ook heerlijk gelopen; wel voor het eerst in weken weer echt wat wind gevoeld. Maar op de terugweg windmee maakt een hoop goed :)
Schema zei 35min tempo, dus dat heb ik maar gedaan. Aangezien donderdag mn enige tempo-dag is, gewoon lekker 5'32"/km kunnen middelen over bijna 6,5km.

Zaterdag staat er een duurloop van 16km op het programma. Wekker staat al op 06.00.
Sorry, ik ben een ochtendmens, zeker wat lopen betreft :z

Over de schoenen: ik heb sinds een paar weken de wave paradox van mizuno. Heb hiervoor op wave alchemy 12 gelopen (op advies van runnersworld hardloopwinkel ivm pronatie), dus het leek me een logische stap. bovendien zijn de paradox-schoenen echt merkbaar lichter en sluiten ze vooral in de breedte nog beter aan op mijn voeten. Ben er erg tevreden mee.
Heb niet veel vergelijkingsmateriaal dus weet niet of de 'wave' echt wat toevoegt, maar een IT-band blessure van vorig jaar is in ieder geval niet meer teruggekomen sinds ik op waves loop.
pi_147079003
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Het wordt trouwens koud en guur vanaf dit weekend! De voorspellingen zeggen maxima van 2 a 3 graden.
Zolang het maar niet te erg waait. Op die kou kun je je kleden, maar de wind maakt het echt vervelend guur. Met de huidige voorspelling maak ik me nog niet echt zorgen voor zondag.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:05:27 #49
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147079028
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee hoor, t is niet koud.
Had lang lang aan met nog een lange mouwen ondershirt en dat was te warm.

In ieder geval wel lekker met de nieuwe patta's door het gras gebanjerd :9
Ze zitten goed. Voel wel dat er minder demping in zit. Dat stimuleert mij dan weer mooi om kortere pasjes te nemen
Als het 2 a 3 graden is, is het koud in mijn boekje :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:05:48 #50
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_147079040
quote:

[..]

Ik loop al met een muts sinds het kwik onder de 6-7 graden kwam. ^O^
Heb een kale kop en heel snel last van hoofdpijn door 'kou' (wat jullie dus nog niet kou vinden).

Dunne handschoenen heb ik ook, maar daar wacht ik nog even mee. De eerste paar km is dan wel wat fris, maar daarna worden mn handen vanzelf warm genoeg en dan is het weer zo onhandig om ze uit te doen/mee te nemen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:09:46 #51
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147079105
Lange shirts met duimgaten _O_ ook fijn bij 'net niet koud genoeg voor handschoenen'-weer
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:10:32 #52
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147079121
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:09 schreef Maraca het volgende:
Lange shirts met duimgaten _O_ ook fijn bij 'net niet koud genoeg voor handschoenen'-weer
duimgaten ^O^
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:11:13 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147079140
Dat gaat morgen ook een heerlijk frisse Meijendelloop worden O+
Vanmiddag eerst nog ff de benen los lopen
F means you're fucked
pi_147079208
Guur niet echt geloof ik komend weekend. Alleen koud, maar verder met een zonnetje door de wolken op de verwachting voor Den Bosch. Weinig wind, geen regen. Heerlijk weer.
pi_147079275
Gisteren toch maar 2 paar van die teensokken besteld om te proberen.
Krijg bij langere afstanden toch wat pijnlijke plekjes tussen de tenen. Ben benieuwd :)
Verder heb ik nog steeds wel wat last van de loop van afgelopen weekend. Vooral mijn rechterheup voelt nog niet heel goed. Ik was eigenlijk van plan om morgen nog een duurloopje te doen, moet maar erg voorzichtig dan...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:23:40 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147079303
Ik gooi hem er nog maar ff in:
Hoe kan ik in garmin connect (of endo) loopjes een bepaalde tag meegeven zodat ik kan categoriseren op schoen?
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:24:46 #57
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147079319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:23 schreef Murmeli het volgende:
Ik gooi hem er nog maar ff in:
Hoe kan ik in garmin connect (of endo) loopjes een bepaalde tag meegeven zodat ik kan categoriseren op schoen?
Volgens mij kan dat bij GC en Endomondo niet...alleen bij Strava toch?
F means you're fucked
pi_147079368
Ziek zijn lijkt eindelijk door te zetten :r
pi_147079408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:27 schreef hatsaflats het volgende:
Ziek zijn lijkt eindelijk door te zetten :r
Ben je er daarna hopelijk wel écht vanaf? :@ :)
Ja doei.
pi_147079421
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:24 schreef YUR het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij GC en Endomondo niet...alleen bij Strava toch?
Bij Endomondo wel, met een pro-account, maar GC niet volgens mij
pi_147079463
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ben je er daarna hopelijk wel écht vanaf? :@ :)
Hopelijk wel ja. Dat gekwakkel is waardeloos.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:35:21 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147079485
@yur en mossel: ok tnx. Waardeloos dus :(
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:35:36 #63
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147079488
Beterschap hatsa!
pi_147079492
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:33 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Hopelijk wel ja. Dat gekwakkel is waardeloos.
Is het! Bij mij is 't meestal wel zo dat 't dan na doorzetten echt weg is, even een paar dagen echt ziek en dan klaar ermee.
Ja doei.
pi_147079626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is het! Bij mij is 't meestal wel zo dat 't dan na doorzetten echt weg is, even een paar dagen echt ziek en dan klaar ermee.
+ dan kan je tenminste legitiem een dagje thuisblijven van je werk ipv 3 weken daar snotterend rondlopen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:55:52 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147079853
OK, hardlopen is goed om je gedachten te verzetten, maar de 12 km die ik vanmiddag zelf wilde gaan lopen kan me een beetje gestolen worden :{

SPOILER
pi_147079863
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:55 schreef Quoi het volgende:
OK, hardlopen is goed om je gedachten te verzetten, maar de 12 km die ik vanmiddag zelf wilde gaan lopen kan me een beetje gestolen worden :{

SPOILER
:o :( :%
Ja doei.
pi_147079880
quote:

SPOILER
Oh nee wat naar! Hopelijk is het vals alarm...
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:59:55 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147079932
quote:

SPOILER
:*!

SPOILER
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:00:56 #71
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147079946
:* Quoi!
F means you're fucked
pi_147079958
quote:

SPOILER
Jeetje Q, schrikken zeg :o Sterkte!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 november 2014 @ 10:02:49 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147079987
quote:

SPOILER
:*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147080044
quote:

SPOILER
pi_147080068
quote:

SPOILER
Jeetje wat naar! Sterkte dinsdag en probeer nog geen conclusies te trekken, want misschien valt het allemaal wel mee! Al is het wel even schrikken natuurlijk.
pi_147080083
quote:

SPOILER
Bah...
Goed om zo snel mogelijk naar te laten kijken, dat wel.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_147080145
quote:

SPOILER
Dat kan ik met voorstellen. Sterkte
pi_147080171
Sterkte Quoi :*
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:13:47 #79
50430 Yuki
Student Midwife
pi_147080206
quote:

SPOILER
He gets! Dat is schrikken :{
Sterkte! :*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_147080230
quote:

SPOILER
:{. Sterkte!
Get stoned
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:16:41 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147080276
Thanks peeps O+
pi_147080356
quote:

SPOILER
Sterkte!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_147080556
Kutzooi Quoi!
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:35:11 #84
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147080729
quote:

SPOILER
Jeetje :o Hopelijk is het niks en was dit alleen maar een voorzorgsmaatregel. Heel veel succes en sterkte :*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 november 2014 @ 10:37:39 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_147080794
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Euhm....gefeliciteerd!?
Nou er zijn in ieder geval een huwelijk en 3 kinderen uit voort gekomen :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 november 2014 @ 10:38:51 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_147080818
quote:

SPOILER
-O- Sterkte. E.T. had ook zoiets paar jaar geleden.
pi_147080831
Q. :*

quote:
Je had naar de 7^^ een muts op :+
Maar je bedoelt zeker tijdens het lopen :P

Ik heb net in kort/lang gelopen. 3 km. Verder lukte niet want ik had daarvoor mijn eerste afspraak voor oefeningen bij de fysio en ik heb nu al bijna spierpijn :') Maar ik had een week niet gelopen dus wilde toch even een klein rondje doen!
pi_147080934
Sterkte Q
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:51:49 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147081133
Nooohhh Quoi :(
Hopelijk loos alarm! :*
pi_147081381
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou er zijn in ieder geval een huwelijk en 3 kinderen uit voort gekomen :)
Één huwelijk maar?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:11 schreef YUR het volgende:
Dat gaat morgen ook een heerlijk frisse Meijendelloop worden O+
Ja, graadje of 2 denk ik. Het is natuurlijk vroeg. Ik ga in thermoshirt+shirt, muts en handschoenen. Twijfel nog over tight of korte broek.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:11 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat had Swets toen ook met zijn Ambit 2, misschien een plotselinge weersomslag? ;) Maar dit rondje van jou ging ook zo vlak, dat dat sowieso erg lastig zal zijn. En die ene meter verschil maakt niet uit als je meer dan 500 hoogtemeters wilt maken bijvoorbeeld :).
Nee, hoogteverschillen zijn niet interessant waar ik woon. Het is dus geen dealbreaker voor mij. Het is een mooi horloge. Ik ga er morgen de Meijendelloop ook mee lopen, mocht het misgaan dan geef ik mossel de schuld.

Take care Quoi!
pi_147081513
quote:
en brooks glycerine ook O+

Alleen niet mijn kleur -O- :X

Horloge ga ik even over nadenken. Misschien voor mijn vriendin Als kado.

Quoi fijn dat je zo snel bekeken wordt. Succes en sterkte
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147081584
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Nee, hoogteverschillen zijn niet interessant waar ik woon. Het is dus geen dealbreaker voor mij. Het is een mooi horloge. Ik ga er morgen de Meijendelloop ook mee lopen, mocht het misgaan dan geef ik mossel de schuld.

I'll take it.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:18:10 #93
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_147081853
Sterkte Q, hopelijk is het inderdaad vals alarm maar die onzekerheid is killing. Wel fijn dat je direct terecht kunt, zal in ieder geval voor je duimen (je weet maar nooit of het helpt).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:19:13 #94
89879 YUR
E stands for Excellent
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:24:15 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147082026
Nogmaals dank lieve Fok!ers :) Ik moet het maar even uitzingen tot dinsdag..

quote:
Jeetje, leuke site :) Ook iets met bier. Ik ga zeker ook een keertje 'adventrunnen', maar dan niet in december ;)
pi_147082034
1 tm 25 december is misschien nog wel vol te houden :o Aan de andere kant, doe ik liever 3 a 4 kwaliteitstrainingen per week en neem ik rust op dagen dat het echt te gek is.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:24:43 #97
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147082040
quote:
Ik ga ook maar meedoen dan 8-)
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:24:58 #98
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147082050
quote:
Als ik een conclusie mag trekken uit die omschrijving heeft december blijkbaar maar 25 dagen! :o
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_147082074
Ze zeggen ook: een elite runner kan misschien 7 mijl in 30 minuten en een beginner maar 3.
Dus als beginner kun je meteen 5km in 30 minuten?
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:25:57 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147082079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:24 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Als ik een conclusie mag trekken uit die omschrijving heeft december blijkbaar maar 25 dagen! :o
Adventrunning ;)
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:26:42 #101
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147082105
Ohhhhhh, ik las Adventurerunning. Vond het al niet extreem avontuurlijk... :X
pi_147082900
Ik vind het wel leuk bedacht dat AdventRunning maar niet echt praktisch voor mij dan. Ik volg het hele gebeuren wel maar blijf ook in december mijn eigen plan trekken. Ik loop sowieso wel dus eigenlijk is het niet echt voor mij :P . Dan blijf ik toch liever 3 keer per week lopen met rustdagen ertussen. Ik loop dan waarschijnlijk nog meer dan wanneer ik aan AdventRunning mee zou doen. En ik heb niet eens genoeg kleding om elke dag te lopen :D . Ja, of ik moet een shirt meerdere dagen dragen maar dat is ook zo ranzig.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:56:38 #103
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147082936
Het hoeft ook helemaal niet praktisch te zijn...soms vind ik het wel leuk om ff creatief te moeten zijn
F means you're fucked
pi_147083099
Hmm, misschien ook wel een goed idee voor mij. Ben de laatste tijd sowieso veel te weinig aan het lopen. Dan is dit nog wel een goede schop onder mijn kont.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:20:57 #105
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147083538
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:04 schreef Jero_nimo het volgende:
Hmm, misschien ook wel een goed idee voor mij. Ben de laatste tijd sowieso veel te weinig aan het lopen. Dan is dit nog wel een goede schop onder mijn kont.
Als je het voor elkaar krijgt om ook met enige regelmaat heel rustig te lopen...
F means you're fucked
pi_147084200
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:04 schreef Jero_nimo het volgende:
Doe de marcothon! :P en ren 'm voor mij, want ik moet 'm laten schieten ;(
Ja doei.
pi_147084220
Het is wel de manier om het oudste te worden toch, elke dag 30 minuten rustig bewegen :o
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:48:19 #108
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147084362
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is wel de manier om het oudste te worden toch, elke dag 30 minuten rustig bewegen :o
:Y
pi_147084403
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:20 schreef YUR het volgende:

[..]

Als je het voor elkaar krijgt om ook met enige regelmaat heel rustig te lopen...
Moet lukken denk ik :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:53:13 #110
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147084505
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:49 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Moet lukken denk ik :P
Ik moet het vanmiddag ook...een half uurtje errug ingehouden lopen...de rest van het weekend wordt al heftig zat. Ben benieuwd :)
F means you're fucked
pi_147084661
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:53 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik moet het vanmiddag ook...een half uurtje errug ingehouden lopen...de rest van het weekend wordt al heftig zat. Ben benieuwd :)
Ben je ook al een beetje aan het krachttrainen/stepuppen? ;)
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:00:39 #112
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147084679
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:59 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ben je ook al een beetje aan het krachttrainen/stepuppen? ;)
Nope. Stepuppen was ik sowieso niet van plan trouwens. Althans, niet in een andere vorm dan traplopen
F means you're fucked
pi_147084723
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:00 schreef YUR het volgende:

[..]

Nope. Stepuppen was ik sowieso niet van plan trouwens. Althans, niet in een andere vorm dan traplopen
Of gewoon veel de duinen in, dat kan ook O+
pi_147084762
Ik doe nu ook heel veel traplopen maar ik heb niet het idee dat het ene zier uitmaakt :P
pi_147084809
* motorbloempje wacht op het startsignaal van de fysio voor sportschool/krachttraining. O+
Ja doei.
pi_147087525
Wat een mooi weertje lijkt het buiten te zijn :o Nu toch weer spijt dat ik geen hardloopspullen mee heb :P Ben wel op mijn schoenen om ze in te lopen, maar om nu stinkend in mijn gewone kleren weer op kantoor te gaan zitten zal ik mijn collega's ook niet aandoen :P
pi_147087578
Sterkte Q!

Mooi idee dat adventrunning, wilde ik hier ook net posten, maar dat was niet meer nodig :)

Ik ga m doen :s)
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:52:16 #118
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_147087973
quote:

SPOILER
Sterkte!!!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:22:28 #119
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147088784
Het is 28 november en ik heb in kort-kort gelopen. En nog was het warm! :o

Ging verder niet vanzelf. Moest aan het begin behoorlijk op gang komen, na de harde 10km van zondag en de pittige snelheidstraining van woensdag. :%
pi_147088910
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:22 schreef Wolve000 het volgende:
Het is 28 november en ik heb in kort-kort gelopen. En nog was het warm! :o

Ging verder niet vanzelf. Moest aan het begin behoorlijk op gang komen, na de harde 10km van zondag en de pittige snelheidstraining van woensdag. :%
Dat lijkt me hier vrij optimistisch. Volgens mijn app is het weliswaar 9 graden, maar met een gevoelstemperatuur van 3 graden. En dat kan inderdaad best, er staat best een guur windje.
pi_147089268
Dat is ook zonde. Ik heb nog een paar schoenen waar ik volgens Strava nog geen 80 kilometer op gelopen heb en die ik nooit meer draag. En het zijn ook geen schoenen die ik in het dagelijks leven aan zou trekken, zoals dat met mijn Nike Pegasus 31 wel het geval is.
pi_147090094
Hopelijk is het niets bijzonders Quoi.

Heb vanmiddag wat hardloop kleding bij decathlon besteld. Heb niet zo veel kleding voor als het kouder wordt. Wellicht daardoor iets meer motivatie om te lopen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:09:10 #123
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147090210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:26 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dat lijkt me hier vrij optimistisch. Volgens mijn app is het weliswaar 9 graden, maar met een gevoelstemperatuur van 3 graden. En dat kan inderdaad best, er staat best een guur windje.
Welke app gebruik je daarvoor?
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:12:46 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147090331
Vraagje : Gebruikt iemand van jullie herzog medical kousen? Zo ja, is het wat?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_147090472
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:12 schreef Qwea het volgende:
Ik heb wel compressiesokken, maar niet op maat gemaakt en geen Herzog. Ik vind je vraag nogal breed, is het wat in vergelijking met andere merken of wil je uberhaupt weten hoe lopen met compressiekousen bevalt?
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:19:39 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147090535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb wel compressiesokken, maar niet op maat gemaakt en geen Herzog. Ik vind je vraag nogal breed, is het wat in vergelijking met andere merken of wil je uberhaupt weten hoe lopen met compressiekousen bevalt?
Ja sorry, wat meer info had idd wel gemogen :

Shinsplints. Fase 1/2. Nu las ik dat je met herzog kousen a) minder kans op blessure's / shinplints hebt en b) 11% herstelt sneller met die dingen.

Dus, ik wil graag weten of men ervaring heeft met herzog kousen icm blessures. Of er een mening over heeft :)
pi_147090604
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja sorry, wat meer info had idd wel gemogen :

Shinsplints. Fase 1/2. Nu las ik dat je met herzog kousen a) minder kans op blessure's / shinplints hebt en b) 11% herstelt sneller met die dingen.

Dus, ik wil graag weten of men ervaring heeft met herzog kousen icm blessures. Of er een mening over heeft :)
Oke, ik heb die blessure nooit gehad, ik heb ze gewoon omdat ik het een fijn gevoel vind, mijn kuiten voelen meer ontspannen aan als ik die sokken draag tijdens intensief hardlopen. En soms als ik echt spierpijn heb draag ik ze ook een dagje in het gewone leven en dan voelt het ook alsof mijn spieren sneller herstellen. Maar het effect is volgens mij nooit wetenschappelijk bewezen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:26:34 #129
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147090737
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, ik heb die blessure nooit gehad, ik heb ze gewoon omdat ik het een fijn gevoel vind, mijn kuiten voelen meer ontspannen aan als ik die sokken draag tijdens intensief hardlopen. En soms als ik echt spierpijn heb draag ik ze ook een dagje in het gewone leven en dan voelt het ook alsof mijn spieren sneller herstellen. Maar het effect is volgens mij nooit wetenschappelijk bewezen.
Ik vraag me dan ook af of het evt perse herzog moet zijn of elke compressiekous voldoende is. Ik lees namelijk in studies verschillende dingen. De ene studie zegt het helpt sneller te herstellen, de andere studie niet. De ene studie zegt het vangt de "vibrations op" de andere zegt dat dat maar minimaal is. :P
pi_147090800
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook af of het evt perse herzog moet zijn of elke compressiekous voldoende is. Ik lees namelijk in studies verschillende dingen. De ene studie zegt het helpt sneller te herstellen, de andere studie niet. De ene studie zegt het vangt de "vibrations op" de andere zegt dat dat maar minimaal is. :P
Dat van die vibrations daar geloof ik persoonlijk niet zo in, ik denk dat het grootste effect komt uit het stimuleren van de doorbloeding.
Je zou eventueel eerst een goedkoper merk kunnen proberen, en als dat goed bevalt, gaan voor maatkousen. Ik zou niet weten waarom Herzog kousen heel verschillend zullen zijn van andere merken in die prijsklassen, al zullen er ongetwijfeld kwaliteitsverschillen zijn, maar je ziet ook wel eens toppers op andere merken.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:29:35 #131
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147090828
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat van die vibrations daar geloof ik persoonlijk niet zo in, ik denk dat het grootste effect komt uit het stimuleren van de doorbloeding.
Je zou eventueel eerst een goedkoper merk kunnen proberen, en als dat goed bevalt, gaan voor maatkousen. Ik zou niet weten waarom Herzog kousen heel verschillend zullen zijn van andere merken in die prijsklassen, al zullen er ongetwijfeld kwaliteitsverschillen zijn, maar je ziet ook wel eens toppers op andere merken.
Ik denk dat ik dat idd maar ga doen. Heb je nog een merk tip voor de goedkopere kous?
pi_147090852
Wat is de oorzaak van je shinsplints?
pi_147090869
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat idd maar ga doen. Heb je nog een merk tip voor de goedkopere kous?
Mijne kwamen van Ebay, geen specifiek merk. Lidl/Aldi hebben ze ook wel eens in de aanbieding maar die vind ik minder goed.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:35:04 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147090961
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:30 schreef Devv het volgende:
Wat is de oorzaak van je shinsplints?
Zijn we nog niet achter. Ik vermoed zelf mijn trainingsschema. Maar kan ook net zo goed mijn fucked up looppatroon zijn omdat ik met rechts niet zo kan afwikkelen als met links.

Dus ik heb het schema aangepast.. en nu even ijzen,rust, medical tape en massage / dry needling. Kijken of dat helpt. En dan maar eens met een nieuw schema langzaam aan weer opbouwen (deed ik al met fysio, maar ik had na het lopen niet echt rust zeg maar. Fitness namelijk ook nog).

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mijne kwamen van Ebay, geen specifiek merk. Lidl/Aldi hebben ze ook wel eens in de aanbieding maar die vind ik minder goed.
Ik ga morgen eens even rondsnuffelen in de stad / online :Y
pi_147091162
Ik heb compressie tubes van Kalenji (Decathlon), tientje ofzo. Prima dingen, al heb ik nooit andere (duurdere) geprobeerd. Ze blijven lekker strak :P
pi_147091196
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:42 schreef Tarahumara het volgende:
Ik heb compressie tubes van Kalenji (Decathlon), tientje ofzo. Prima dingen, al heb ik nooit andere (duurdere) geprobeerd. Ze blijven lekker strak :P
Die ga ik misschien ook eens halen! Die van mij worden nu na een jaar intensief gebruik wel wat slapper. Voordeel van tubes is misschien ook dat je ze niet elke keer hoeft te wassen :o
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:44:16 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147091228
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:42 schreef Tarahumara het volgende:
Oeh, goeie tip. ^O^
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:48:57 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147091366
Ik heb een supertof cadeau gekregen van Yur: Een Garmin Vivosmart! *;!
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:50:52 #139
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147091430
Als je al bekend bent met scheen-problemen, dan zou ik eigenlijk aanraden om te overleggen met je fysio voor je kousen (of wat voor hulpmiddelen dan ook) gaat proberen :)
pi_147091627
Lekker hardloopweer morgenochtend:
2° C en een gevoelstemperatuur onder het vriespunt
Maar met zon, dus dat wordt gewoon lekker in singlet en vlinderbroekje :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:01:48 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147091699
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:50 schreef GotC het volgende:
Als je al bekend bent met scheen-problemen, dan zou ik eigenlijk aanraden om te overleggen met je fysio voor je kousen (of wat voor hulpmiddelen dan ook) gaat proberen :)
Was ik van plan :Y Zal dr maandag even aan haar jasje trekken.

Moet natuurlijk niet hebben dat ik straks iets doe wat niet zo handig is.
pi_147091726
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:58 schreef Mr.B. het volgende:
:o Ik ging vandaag in lang/lang en ben nog aan het opwarmen na mijn rondje!!!

Sterkte Q, ook hier wordt geduimd dat het mee valt allemaal. :*
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_147091896
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:02 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

:o Ik ging vandaag in lang/lang en ben nog aan het opwarmen na mijn rondje!!!

Sterkte Q, ook hier wordt geduimd dat het mee valt allemaal. :*
Het is een wedstrijd en dan mag je het, zeker in het begin, wel wat koud hebben. Je wordt als het goed is dan snel warm. Bij een trainingsrondje zou ik er ook niet aan moeten denken nee

Ik ben alleen nog aan het twijfelen over handschoenen...
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:28:58 #144
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147092511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:09 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Het is een wedstrijd en dan mag je het, zeker in het begin, wel wat koud hebben. Je wordt als het goed is dan snel warm. Bij een trainingsrondje zou ik er ook niet aan moeten denken nee

Ik ben alleen nog aan het twijfelen over handschoenen...
Niet doen.
pi_147092654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:09 schreef Maraca het volgende:

[..]

Welke app gebruik je daarvoor?
AccuWeather. Zat volgens mij standaard op mijn telefoon. Onder realfeel laat hij de gevoelstemperatuur zien.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:38:16 #146
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147092815
Dag 8/41, kort maar krachtig. Voelde beter dan ik had gedacht :Y
F means you're fucked
pi_147092984
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet doen.
De twijfel is weg. Dank!
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:53:02 #148
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147093335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:42 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

De twijfel is weg. Dank!
:D
F means you're fucked
pi_147093691
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:38 schreef YUR het volgende:
Dag 8/41, kort maar krachtig. Voelde beter dan ik had gedacht :Y
Jij maakt zo toch aardig wat kilometers zie ik. Deze week ga je richting de 70!
Je hebt toch ultra-aspiraties he?
pi_147093699
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Was ik van plan :Y Zal dr maandag even aan haar jasje trekken.

Moet natuurlijk niet hebben dat ik straks iets doe wat niet zo handig is.
Ik had in het begin ook shinsplints gekregen. Mijn fysio had me toen ook Herzog kousen aangeraden. Bij mij heeft het heel goed geholpen, nooit meer last gehad. Maar ben ook iets anders gaan lopen, minimalistischer en lage drop schoenen. Dus kan meerdere oorzaken hebben. Maar ze bevallen mij erg goed.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:09:14 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147093788
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:42 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

De twijfel is weg. Dank!
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:11:03 #152
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147093842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:05 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Jij maakt zo toch aardig wat kilometers zie ik. Deze week ga je richting de 70!
Je hebt toch ultra-aspiraties he?
Wanneer is iets een ultra?
F means you're fucked
pi_147093856
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Wanneer is iets een ultra?
50km is best ultra.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:12:15 #154
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147093880
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:11 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

50km is best ultra.
In dat geval klopt de aanname van B :)
F means you're fucked
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:16:37 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147094018
Een mini ultra toch? :P
pi_147094060
Ultracool.
Ja doei.
pi_147094277
Wel lekker lang genieten zo'n ultra.
pi_147094317
Ultralang genieten.

Nou ja, voor mij langer dan voor jou 8-)

Betere cost --> time on course verhouding :+
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:30:06 #159
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_147094414
Ook weer terug van een heeeel rustig rondje (3km) "zone 3 a 4". Na die 3 nog even het bergje op "gesprint" om eens te kijken naar mijn max hartslag. Bleek toch een stuk hoger te liggen dan ik dacht (via de onbetrouwbare leeftijdmethode). Kwam op 187 en toen was mijn bergje op :P Denk dat ie in het echie dus nog ietsjes hoger ligt, heb maar 190 opgegeven in Garmin en Endomondo.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:43:56 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147094762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:25 schreef Jero_nimo het volgende:
Wel lekker lang genieten zo'n ultra.
Daarom loop ik ook het liefst meer dan 10 km. Of liever meer dan 15.

Nog 2 weekjes tot start HM training.

Mijn bruggenloop startnummer was er nog niet trouwens :(
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:44:10 #161
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147094769
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:30 schreef flipsen het volgende:
Ook weer terug van een heeeel rustig rondje (3km) "zone 3 a 4". Na die 3 nog even het bergje op "gesprint" om eens te kijken naar mijn max hartslag. Bleek toch een stuk hoger te liggen dan ik dacht (via de onbetrouwbare leeftijdmethode). Kwam op 187 en toen was mijn bergje op :P Denk dat ie in het echie dus nog ietsjes hoger ligt, heb maar 190 opgegeven in Garmin en Endomondo.
:D
pi_147094812
M'n rug heeft een goede dag. Ik hoop dat 't doorzet O+
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:48:06 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147094899
Jeej mo!!
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:48:16 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147094904
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Daarom loop ik ook het liefst meer dan 10 km. Of liever meer dan 15.

Nog 2 weekjes tot start HM training.

Mijn bruggenloop startnummer was er nog niet trouwens :(
Mijntes ook niet!
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:49:05 #165
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147094929
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mijntes ook niet!
Owh dan zijn ze gewoon niet zo snel, die nummers ;)
Op onze buik zijn ze sneller *O*
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:51:45 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147095005
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:05 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik had in het begin ook shinsplints gekregen. Mijn fysio had me toen ook Herzog kousen aangeraden. Bij mij heeft het heel goed geholpen, nooit meer last gehad. Maar ben ook iets anders gaan lopen, minimalistischer en lage drop schoenen. Dus kan meerdere oorzaken hebben. Maar ze bevallen mij erg goed.
Hmm, ga ik toch eens goed naar kijken dan. Weet jij zo toevallig wat ze kosten? Dat kon ik eigenlijk nergens vinden. Ik heb een normale drop van 12mm. Hoeveel drop heb jij?
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:52:34 #167
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147095026
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hmm, ga ik toch eens goed naar kijken dan. Weet jij zo toevallig wat ze kosten? Dat kon ik eigenlijk nergens vinden. Ik heb een normale drop van 12mm. Hoeveel drop heb jij?
Die kousen zijn meestal 49 euro. Ik gebruik ze ook, ben er best tevreden over :)
F means you're fucked
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:53:26 #168
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147095041
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:52 schreef YUR het volgende:

[..]

Die kousen zijn meestal 49 euro. Ik gebruik ze ook, ben er best tevreden over :)
Ook herzog? Of compressie algemeen wat je gebruikt?
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:53:42 #169
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147095046
quote:

SPOILER
Heel veel sterkte Quoi!
schrale troost voor je maar wees blij dat je niet in Nieuw-Zeeland woon.
Mrs.RD vond afgelopen weekend 3 knobbeltjes, maar die zaten meer richting haar oksel dan richting haar borst en dus volgens de medici "geen urgent geval"...komt u over een maand maar terug
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:54:11 #170
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147095058
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ook herzog? Of compressie algemeen wat je gebruikt?
Ook Herzog :Y
F means you're fucked
pi_147095064
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:58 schreef Mr.B. het volgende:
Ik ga er echt overdressed uitzien in vergelijking met jou. Ik doe op zeker handschoenen aan.
pi_147095079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:48 schreef Murmeli het volgende:
Jeej mo!!
Ja, vond ik ook!
Ja doei.
pi_147095083
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:54 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik ga er echt overdressed uitzien in vergelijking met jou. Ik doe op zeker handschoenen aan.
Als je het bij de handschoenen laat 'win' je.
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:55:31 #174
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147095086
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:54 schreef YUR het volgende:

[..]

Ook Herzog :Y
Mooi. Dan ga ik dat eens even overleggen met de fysio en ws maar eens kopen ^O^
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:05:21 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147095368
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jero heeft nul drop volgens mij. Loopt op minimalistische schoenen, five fingers enzo.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:07:32 #176
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147095448
als ik iets mis hier is het wel drop
pi_147095466
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wij kregen laatst van mijn ouders een grote doos zoute drop O+ :9
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:08:48 #178
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147095505
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik ben ook drop kwijt. Een mm of 7...
pi_147095552
Ik wil ook nieuwe Salomons ;( geneigd om maandag even te gaan kijken als ik toch in Sheffield ben :@
Ja doei.
pi_147095638
Jero, jij hebt een vrij uitgebreid assortiment aan schoenen ook, heb jij enig idee of er een wegschoen is met een ongeveer gelijke pasvorm als de Salomons (Fellraisers)? Die zitten namelijk echt perfect om m'n pootjes, en wil even een uitstapje maken als mijn Ravenna's aan vervanging toe zijn.
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:12:52 #181
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147095649
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Jero heeft nul drop volgens mij. Loopt op minimalistische schoenen, five fingers enzo.
Ja, nee, daar moet ik met mijn voeten niet aan beginnen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:13:04 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_147095653
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:9
Nog 3 weken, dan ga ik eindelijk weer een frikadelletje met curry en uitjes scoren :9~ En vrouwlief waarschijnlijk kipsateh of een broodje kroket, naast uiteraard hele pakken stroopwafels.

Hm, best zin in ons reisje!

Al is de "oorzaak" wat minder leuk, zal binnenkort het topic weer eens updaten
pi_147095668
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:13 schreef flipsen het volgende:
Al is de "oorzaak" wat minder leuk, zal binnenkort het topic weer eens updaten
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:13:44 #184
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147095673
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mompelt iets over verzendkosten....
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:13:51 #185
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_147095677
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:12 schreef Qwea het volgende:
Ik heb de tubes en die hebben me gered tijdens de marathon. Briljante dingen.

Grappig, best veel mensen die als haklander gauw blessures krijgen en als voorvoetlander/minimalistische loper niet. Ik heb geen last van mijn haklanding, maar dan moet ik inderdaad ook niet op Free/barefoot schoenen gaan lopen. Ik heb het wel eens geprobeerd: voorvoetlanding of souplesse loop. Voelt onnatuurlijk en niet fijn.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:14:46 #186
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147095707
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb de tubes en die hebben me gered tijdens de marathon. Briljante dingen.
Gered hoe? /nieuwsgierig
pi_147095749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mompelt iets over verzendkosten....
:?
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:16:48 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_147095772
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Gered hoe? /nieuwsgierig
Gered als in minder kramp en spierpijn in mijn kuiten, ze hielpen inderdaad door de betere doorbloeding mijn kuiten die 42km vol te houden. Mijne zijn wel aangemeten, dat zou ik adviseren als je ze koopt :) (je hebt verschillende lengte en breedtematen)
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:18:04 #189
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147095813
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:?
een kilo drop opsturen naar Nieuw-Zeeland kost meer aan verzendkosten dan de drop zelf
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:18:51 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_147095838
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

een kilo drop opsturen naar Nieuw-Zeeland kost meer aan verzendkosten dan de drop zelf
http://www.nieuw-zeeland.(...)oketten_in_auckland/
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:18:55 #191
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147095841
quote:

[..]

Ja, maar als je het daar niet kunt krijgen is dat het wel waard :9
pi_147095846
quote:

[..]

Oh, ja. da's wat sneu inderdaad ja. GElukkig kwamen mijn ouders sowieso al langs. Hebben ook O+ zaanse mayo O+ gehad. En O+ hagelslag O+
Ja doei.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:24:41 #193
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147096033
quote:
het is bij ons ook sproadisch te krijgen maar het is niet zo dat het in iedere supermarkt ligt.
En Wyndham-Auckland is 1500km dus net even te ver ;)
pi_147096231
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:54 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Idem. Lang / lang + handschoenen hier voor morgenochtend, verwachtte gevoelstemperatuur -6C. :P
Jack does it in real time...
pi_147096818
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die ga ik misschien ook eens halen! Die van mij worden nu na een jaar intensief gebruik wel wat slapper. Voordeel van tubes is misschien ook dat je ze niet elke keer hoeft te wassen :o
Lijkt me ook een stuk handiger.

En ik heb ook nog nooit compressie kousen met teentjes gezien :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:51:54 #196
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147096907
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Gered als in minder kramp en spierpijn in mijn kuiten, ze hielpen inderdaad door de betere doorbloeding mijn kuiten die 42km vol te houden. Mijne zijn wel aangemeten, dat zou ik adviseren als je ze koopt :) (je hebt verschillende lengte en breedtematen)
Top. Ga wel langs de winkel dan als ik ze ga halen :Y zie dat intersport ze hier verkoopt, die kan ze vast wel aanmeten.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:14:28 #197
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147097585
Morgen in een korte broek. Maar wel met hoge kousen :)
F means you're fucked
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:37:44 #198
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147098436
Heeft iemand van hier ervaring met compressietights?
F means you're fucked
pi_147098472
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:37 schreef YUR het volgende:
Mijn oma, hoezo?
pi_147098487
Ik ga morgenochtend gewoon in alles kort. Ik ben benieuwd wat de temperatuur van het water is.
pi_147099761
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:39 schreef Devv het volgende:
Ik ga morgenochtend gewoon in alles kort. Ik ben benieuwd wat de temperatuur van het water is.
Misschien dat jij er inderdaad geen last van hebt en ook niet zult krijgen, maar ik vind jou best vaak onverstandig bezig zijn.
pi_147100950
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:37 schreef YUR het volgende:
Nou, ik heb ook Salomon S-lab Twinskin, dat schijnt ook compressie te zijn. Maar daar merk ik dan weer niet zoveel van. :P Maar hou er wel van als kleding wat strak zit.

De compressie van het shirt voelt dan wel weer goed aan en merk dat je daardoor wat sneller op je postuur blijft letten.

Ik loop trouwens op zero-drop en 4mm drop. Mijn Kinvara, Hoka's en Salomon Sense zijn 4mm drop. De FiveFingers zijn allemaal zero. :P
pi_147101080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
Jero, jij hebt een vrij uitgebreid assortiment aan schoenen ook, heb jij enig idee of er een wegschoen is met een ongeveer gelijke pasvorm als de Salomons (Fellraisers)? Die zitten namelijk echt perfect om m'n pootjes, en wil even een uitstapje maken als mijn Ravenna's aan vervanging toe zijn.
Geen idee, ik weet niet hoe de fellraisers zitten helaas. Lijken me erg fijne schoentjes O+ .
Wel zou je de Salomon 'Citytrail' schoenen kunnen proberen, schijnen ook wel erg fijn te zijn. De X-Scream bijvoorbeeld. Maar die hebben nog wel iets profiel.
Je hebt ze wel in mooi roze :6
pi_147102905
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:34 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet niet hoe de fellraisers zitten helaas. Lijken me erg fijne schoentjes O+ .
Wel zou je de Salomon 'Citytrail' schoenen kunnen proberen, schijnen ook wel erg fijn te zijn. De X-Scream bijvoorbeeld. Maar die hebben nog wel iets profiel.
Je hebt ze wel in mooi roze :6
[ afbeelding ]
Ja, Citytrail wil ik ook nog wel proberen :) voor erbij, maar wil ook een paar pure wegschoenen, en dus 's wat anders proberen dan de Ravenna's, en de Fellraisers zitten echt goed O+
Ja doei.
pi_147103154
Overigens toch maar een massage gehad vanwege iets stijve bovenbenen (dácht ik), want zondag de trimloop.
Mijn god, dat was PIJNLIJK. Thaise massage, hè.
En mijn kuiten zaten nog het meest vast, dat had ik helemaal niet door. En dat Thaise vrouwtje maar zitten kneden en vol gaan staan op mijn kuiten. :X
De volgende keer houd ik me niet meer groot.
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:25:42 #206
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_147103229
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:23 schreef wyccie het volgende:
Overigens toch maar een massage gehad vanwege iets stijve bovenbenen (dácht ik), want zondag de trimloop.
Mijn god, dat was PIJNLIJK. Thaise massage, hè.
En mijn kuiten zaten nog het meest vast, dat had ik helemaal niet door. En dat Thaise vrouwtje maar zitten kneden en vol gaan staan op mijn kuiten. :X
De volgende keer houd ik me niet meer groot.
Ach, dat happy end maakt toch alles goed? :P
pi_147103359
Het bakje kapsalon waarop ik me daarna heb getrakteerd? Jazeker. :9
Ik wilde eigenlijk gewoon oud brood van mijn lunch opeten, maar vond dat ik nu een grote kapsalon mocht nadat ik zoveel pijn had doorstaan. :')
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:30:34 #208
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_147103397
Dat is iets dat ik toch ook eens moet proberen als ik in NL ben. Ben erg benieuwd, geloof nooit dat ik het ga waarderen eigenlijk :X
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:32:40 #209
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147103484
Kapsalon is voer voor als je niet meer weet wat je doet om een uur of 5 in de morgen
F means you're fucked
pi_147103569
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:30 schreef flipsen het volgende:
Dat is iets dat ik toch ook eens moet proberen als ik in NL ben.
Nee hoor, dat hoeft niet :')

;(
Ja doei.
pi_147104043
Deze kwam ik net tegen op twitter.

[ Bericht 5% gewijzigd door RunnerAdd op 28-11-2014 22:59:56 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:51:51 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_147104331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:32 schreef YUR het volgende:
Kapsalon is voer voor als je niet meer weet wat je doet om een uur of 5 in de morgen
+ evenveel kalorien opleverend als je er met een halve marathon verbrand.
  vrijdag 28 november 2014 @ 23:02:38 #213
50430 Yuki
Student Midwife
pi_147104871
Huuuuu, morgenochtend gevoelstemperatuur -2 ~:)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_147105304
Kapsalon, nom. :9

Zo, tijd om te gaan slapen, morgen lekker 6:30 op. :D
pi_147107356
Vanavond ook kapsalon gegeten. Met bier. En een bereklauw met pindasaus om de gaatjes te vullen.
pi_147109222
Meijendellopers, heel veel succes en plezier!
pi_147111354
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 23:02 schreef Yuki het volgende:
Huuuuu, morgenochtend gevoelstemperatuur -2 ~:)
zondagochtend om 6.00 starten met een temperatuur van 26/27°en als er geen bewolking is wil ik niet eens de gevoelstemperatuur weten.... :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_147111370
Au.
  zaterdag 29 november 2014 @ 05:37:56 #219
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147111422
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 04:57 schreef Zwabberhark het volgende:
Au.
Au?
F means you're fucked
pi_147111434
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 05:37 schreef YUR het volgende:

[..]

Au?
Het is vroeg.
  zaterdag 29 november 2014 @ 05:55:58 #221
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147111435
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 05:54 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het is vroeg.
Oh dat...maar dat doet geen pijn...
Twijfelen over kledingkeuze op dit tijdstip, dat doet pas pijn :+
F means you're fucked
pi_147111446
:O Goed idee was dat, die Meijendelloop
  zaterdag 29 november 2014 @ 06:19:05 #223
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147111451
Ik begrijp ook niet dat GotC heeft besloten om niet mee te gaan :P

al was ze net wel wakker om mijn standaard hardloopwedstrijdontbijt te maken O+
F means you're fucked
pi_147111456
Goed idee, ik ga mrs B ook maar een wakker maken om te vragen om een ontbijt
pi_147111460
Kledingkeuze is niet zo lastig voor mij. Langlangmutshandschoenen.
pi_147111462
Luie wijven.
  zaterdag 29 november 2014 @ 06:38:37 #227
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_147111467
Veel plezier/succes Meijendellopers *O* Ik ga lekker naar bed :z
  zaterdag 29 november 2014 @ 07:32:02 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147111561
Loopze in het mooie Meijendel mensen ^O^ Zal me een mooie start zijn, zo vroeg. Ik verwacht natuurlijk alleen maar succesverhalen vanmiddag.
pi_147111640
Veel plezier vandaag lopers! Hoop dat de mooie omgeving jullie een beeetje kan verwarmen. :P
Nou ja, het is beter dan een clinic met -2, wordt ook lekker fris. :D
pi_147111642
Ik vind het buiten eigenlijk niet eens zo heel koud. Ik ga alleen wel zonder vlag lopen, want ik wil toch wel binnen 2 uur klaar zijn ~:) .
  zaterdag 29 november 2014 @ 08:08:36 #231
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147111657
Ik kan Yur weer volgen, is lekker onderweg ^O^
pi_147111772
Veel plezier bij de Siberiëloop!
  zaterdag 29 november 2014 @ 08:33:47 #233
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147111783
laatste lange duurloop gelopen,2 uurtjes op een trail die qua ondergrond veel oveenkomt met de laatste 30m van de Keper...ging super, dus wat dat betreft denk ik dat ik er klaar voor ben.

Morgen en dinsdag nog een beetje free wheelen en dan de rest van de week rust
pi_147111861
De Meijendellopers zijn al 50 minuten onderweg :o

Hopelijk hebben ze er een beetje lol in.
  zaterdag 29 november 2014 @ 08:53:54 #235
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147111881
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 08:48 schreef hatsaflats het volgende:

mooie starttijd.... 11 uur is tenslotte beer o'clock
  zaterdag 29 november 2014 @ 08:55:08 #236
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147111886
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 08:48 schreef hatsaflats het volgende:

Yur gaat iig lekker, 5:09 gemiddeld ^O^
  zaterdag 29 november 2014 @ 09:11:51 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147111995

JUST KEEP RUNNING door smart as productions

voor alle Ruby fans
pi_147112078
Shuffle time O+
Ja doei.
  ESF Reporter zaterdag 29 november 2014 @ 09:28:22 #239
87554 Cee
Welluk?
pi_147112113
Zometeen rennen in de Loonse duinen met de groep maar het is hierbinnen zo lekker warm. ;(
*schop onder kont geeft ter warming up*
pi_147112125
Zijn ze al bijna terug?

Zo vroeg opstaan op een vrije dag zou voor mij een veel grotere uitdaging zijn dan 25 km lopen. :@
  zaterdag 29 november 2014 @ 09:31:33 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147112148
Dikke haat, het is heerlijk weer om te lopen :o
  zaterdag 29 november 2014 @ 09:36:39 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147112186
Yur is iig over de 18km heen :)
  zaterdag 29 november 2014 @ 09:43:24 #243
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147112241
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 08:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Lekker tempo :Y
pi_147112410
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 08:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Mooi tempo :)
pi_147112480
Wat een vroegte voor de Meijendellers! Ik ga nu pas :P
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:15:55 #246
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147112585
Mogge! Kom hier net uit bed gerold :@
Is YUR al binnen?

Ik ben wel een paar keer wakker geweest vanmorgen en heb toen, deels omdat ik niet zo goed wist wie er verder nog liepen, steeds gedacht: hup zwab! Hup zwab! Maar dat was ook voor de rest bedoeld natuurlijk O-)

Dus ik reken op allemaal goede eindtijden nu *O*
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:16:46 #247
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147112595
Yur is al een tijdje binnen *O*
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:24:06 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147112670
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:16 schreef GotC het volgende:
Yur is al een tijdje binnen *O*
Netjes! Wat voor tijd heeft hij gelopen?
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:28:03 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147112712
Ik hoor dat zwabber ook binnen is.
pi_147112716
Oh no, voorheen stond er in de OP een site waarmee je een route kon maken als je een afstand ingaf.. Weet iemand nog wat die site was?
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:29:50 #251
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147112732
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Netjes! Wat voor tijd heeft hij gelopen?
Laten we zeggen dat hij zich niet in kon houden :P
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:40:41 #252
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147112867
Oh en Zwabbert! *O* Gewoon 25km gedaan man! _O_ Ik ben benieuwd naar je verslag!
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:46:25 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147112934
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat hij zich niet in kon houden :P
Hahaha!
Sub2? :P
pi_147112940
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:28 schreef Reflectionne het volgende:
Oh no, voorheen stond er in de OP een site waarmee je een route kon maken als je een afstand ingaf.. Weet iemand nog wat die site was?
Bedoel je routeloops?
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:52:24 #255
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147112995
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahaha!
Sub2? :P
Nee dat niet ;)
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:53:50 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147113016
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:52 schreef GotC het volgende:

[..]

Nee dat niet ;)
-O-
Valt tegen. Ik had ook hup YUR moeten roepen toen ik in bed lag :(
pi_147113889
Prachtige loop, de Meijendelloop. _O_

Niet te gek van start gegaan, want was er pas vlak voor de start, dus de eerste 10 minuten maar als inlopen gezien. Daarna eigenlijk alleen maar rustig aan mensen opgeraapt onderweg en genoten van de duinen en de zonsopkomst. Parcours was pittiger dan ik dacht door de duinen nog, mooie paadjes. ^O^

Koffie met appeltaart was ook prima, YUR, Mr.B en Zwabber hebben iig allemaal ook prima de finish bereikt. En juist het vroege opstaan maakt het toch ook wel erg tof! Op Smashrun gelijk ook allemaal dingen als 'run during sunrise, earliest run ever'. _O-

Merk wel dat ik vrij weinig wedstrijdhardheid heb, maar op zich wel prima basisconditie momenteel. Dus de komende tijd maar hierop verder bouwen in ieder geval, voel mij in ieder geval super na 25 kilometer lopen. Dan kan je zeggen dat ik te traag ben gegaan, maar voor vandaag vond ik het wel prima. :P

http://connect.garmin.com/activity/641649096
pi_147114097
Respect voor de Meijendellopers! Klinkt echt als een toffe loop, dat vroege opstaan daar kom je ook wel overheen ja :P

Ik heb ook wel lekker gelopen op mijn nieuwe patta's. Voelt heel natuurlijk en geen centje pijn, maar toch nog maar even mee langs de RW voordat ik er een lange duurloop op aandurf :o

Er staat wel een echt koude wind zeg!
  zaterdag 29 november 2014 @ 12:13:42 #259
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147114275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:50 schreef DeeBee het volgende:
Prachtige loop, de Meijendelloop. _O_

Niet te gek van start gegaan, want was er pas vlak voor de start, dus de eerste 10 minuten maar als inlopen gezien. Daarna eigenlijk alleen maar rustig aan mensen opgeraapt onderweg en genoten van de duinen en de zonsopkomst. Parcours was pittiger dan ik dacht door de duinen nog, mooie paadjes. ^O^

Koffie met appeltaart was ook prima, YUR, Mr.B en Zwabber hebben iig allemaal ook prima de finish bereikt. En juist het vroege opstaan maakt het toch ook wel erg tof! Op Smashrun gelijk ook allemaal dingen als 'run during sunrise, earliest run ever'. _O-

Merk wel dat ik vrij weinig wedstrijdhardheid heb, maar op zich wel prima basisconditie momenteel. Dus de komende tijd maar hierop verder bouwen in ieder geval, voel mij in ieder geval super na 25 kilometer lopen. Dan kan je zeggen dat ik te traag ben gegaan, maar voor vandaag vond ik het wel prima. :P

http://connect.garmin.com/activity/641649096
Goed gedaan!!! Je tijd klinkt voor mij snel maar dat zegt niks natuurlijk. Wel goed dat je voorzichtig hebt gedaan wegens gebrek aan wedstrijdhardheid. ^O^

Ik ben echt jaloers op jullie! Had ook graag meegedaan.
Volgend jaar *O*
pi_147114956
Meijendelloop O+ O+ O+ _O_
Beter wordt het niet.

Later meer. En bedankt voor alle aanmoedigingen.
  zaterdag 29 november 2014 @ 12:55:40 #261
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147115109
Het was geweldig O+
F means you're fucked
pi_147115130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:47 schreef Zwabberhark het volgende:
Meijendelloop O+ O+ O+ _O_
Beter wordt het niet.

Later meer. En bedankt voor alle aanmoedigingen.
Heb je nou al wéér lekker gelopen?
SPOILER
Zelf tien kilometer gelopen. 4 kilometer tegen de wind in gestoempt en dat was best lekker, maar vanaf kilometer zeven kreeg ik toch weer last van m'n enkels en grote-teen-knokkel. Een deel van mijn 13e maand gaat aan schoenen besteed worden, dat is wel duidelijk. Misschien ga ik al wel eerder, als dat financieel lukt.. Zie de Bruggenloop hierdoor zwaar in, nu hoefde ik nog maar 3 kilometer en kon ik daardoor door lopen. Als ik dit volgende week halverwege al krijg ga ik geen eindstreep halen... Buh.
pi_147115709
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 04:39 schreef Guard het volgende:

[..]

zondagochtend om 6.00 starten met een temperatuur van 26/27°en als er geen bewolking is wil ik niet eens de gevoelstemperatuur weten.... :o
Dan liever rond het vriespunt hoor.
Heel veel succes met je HM!
pi_147116423
Ik twijfel over de schoenkeuze voor morgen bij de 't Is voor Niks. Gewone asfaltschoenen (goede demping), Hoka's, trail?
Het hardloopleven was zoveel makkelijker toen ik nog maar 1 paar had. Materialisme is het kwaad. ;(
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:05:15 #265
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147116618
Ik heb 23,5 kilometer gelopen met 1 afgezakte compressiekous. Mijn kuiten verdwijnen :o
F means you're fucked
pi_147116663
Meijendel was mooi O+ Het was 25km genieten van de mooie omgeving, met prima weer om te lopen. Ik heb het tijdens de wedstrijd ook niet koud gehad in kort-kort (zonder handschoenen). Gewoon hard lopen, dan krijg je het vanzelf warm :P

SPOILER
tl;dr: Gefaald. Sorry Zwabber!
pi_147116681
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:05 schreef YUR het volgende:
Ik heb 23,5 kilometer gelopen met 1 afgezakte compressiekous. Mijn kuiten verdwijnen :o
De ultraloper in je is zich sterk aan het ontwikkelen :P
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:10:50 #268
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147116751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:56 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Heb je nou al wéér lekker gelopen?
SPOILER
Zelf tien kilometer gelopen. 4 kilometer tegen de wind in gestoempt en dat was best lekker, maar vanaf kilometer zeven kreeg ik toch weer last van m'n enkels en grote-teen-knokkel. Een deel van mijn 13e maand gaat aan schoenen besteed worden, dat is wel duidelijk. Misschien ga ik al wel eerder, als dat financieel lukt.. Zie de Bruggenloop hierdoor zwaar in, nu hoefde ik nog maar 3 kilometer en kon ik daardoor door lopen. Als ik dit volgende week halverwege al krijg ga ik geen eindstreep halen... Buh.
Een wedstrijd is - althans voor mij - een goede pijnstiller. Hoop voor je dat het je lukt!
pi_147116769
Mr B, toch veel respect voor jouw prestatie. Wat een tijd. Red ik niet eens op een opgevoerde brommer.
pi_147116817
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:10 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Een wedstrijd is - althans voor mij - een goede pijnstiller. Hoop voor je dat het je lukt!
Ik ga ook wel hoor. Deze week weer wat consequenter oefeningen doen, verder rustig aan en dan hopen dat het gaat.
pi_147116906
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:06 schreef Mr.B. het volgende:
Meijendel was mooi O+ Het was 25km genieten van de mooie omgeving, met prima weer om te lopen. Ik heb het tijdens de wedstrijd ook niet koud gehad in kort-kort (zonder handschoenen). Gewoon hard lopen, dan krijg je het vanzelf warm :P

SPOILER
tl;dr: Gefaald. Sorry Zwabber!
_O_ Mooie tijd hoor! 4e plek is ook supermooi, maar wel jammer dat dat zo moest ;). Erg goed gelopen.

YUR, DeeBee en Zwabber ook supergoed gedaan! _O_ Mooie tempo's! Volgend jaar ga ik ook eens kijken of ik die misschien mee kan lopen, lijkt me erg mooi! :)
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:18:36 #272
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147116925
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:13 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Ik ga ook wel hoor. Deze week weer wat consequenter oefeningen doen, verder rustig aan en dan hopen dat het gaat.
Ik heb nog steeds voor ogen hoe jij de puinduinen op bikkelde, dus ik ben echt niet bang dat jij de finish niet gaat halen
F means you're fucked
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:19:19 #273
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147116934
quote:

[..]

^O^
pi_147117544
Ja, daar lag wel wat modder :o :D O+
Ja doei.
pi_147117548
Vandaag had ik een clinic in Voorthuizen georganiseerd door loopgroep 'Voorthuizen loopt' en Herbalife. Dennis Kimetto was daar als beroemdheid ;). Dat mag ook wel met het wereldrecord op de marathon van 2.02.57 _O_ .
Eerst even wat info over Dennis en hoe hij leeft. Hij schijnt ook nog boer te zijn met 14 koeien en hij heeft een aantal huizen die hij verhuurd. Naast het hardlopen is hij dus ook behoorlijk succesvol. Hij is 1.75, even lang als mij. Maar met 54 kilo wel 8 kilo lichter met een vetpercentage van 4.5%. :o

De clinic begon met een estafette van 50m, 4 mensen aan de ene kant van het veld, 4 aan de andere kant. Dan steeds 1 iemand lopen en de overkant aantikken, enzovoort. Dit dan 12 minuten lang. Dennis liep steeds met een ander groepje mee, ik had zoveel geluk vandaag dat hij ook nog 1 keer met mij mee liep. Erg leuk, ik haalde hem natuurlijk wel in ;) .

Het zal niet helemaal kloppen met zulke korte afstanden, maar het ging wel vlot ;).

Als je als groepje in 12 minuten 80x heen en weer was gegaan zou je op hetzelfde tempo hebben gelopen als Dennis op marathontempo. 8 man in een groep, 12x heen en weer, dus ging iets sneller dan dat in totaal. :)

Daarna nog estafette gelopen met groepje van 2, steeds een rondje om het veld. Ik weet niet meer hoeveel je daar ongeveer voor moest lopen, maar daar kwamen we niet aan het goede tempo. Heb me in ieder geval wel goed kunnen uitsloven :P .

Als laatste nog een 12 minuten lange 'duurloop'. Het ging om rondjes van ongeveer 500m en Dennis zou de 1e 3 rondjes op zijn marathontempo lopen. Ik heb dat 1 rondje volgehouden, vlak achter hem. Echt heel gaaf om dat te zien. Zo ontzettend soepel gaat dat en zo ontzettend snel _O_ Het is gewoon niet normaal ;). Daarna nog lekker 10 minuten uitgelopen en dat was het loopgedeelte.

Als afsluiter kon je nog lootjes kopen om wat prijzen te winnen. Ongeveer 8 prijzen op 140 man, een stuk of 800 lootjes. Ik heb voor een euro per stuk 10 lootjes gekocht en gehoopt op een leuk prijsje. Je kon Herbalife produkten winnen, een shirt gesigneerd door Kimetto, Adidas zonnebril en nog wat produkten. Mijn verbazing was groot toen ik een Herbalife rebuild pakket won. Geen goedkoop spul en kan het goed gebruiken. Mijn verbazing werd nog groter toen ik 3 prijzen daarna ook nog de Herbalife Prolong won _O- . Kan ik dus even goed vooruit qua voeding tijdens en na het lopen ;) . Erg veel geluk vandaag :D .

Daar ook nog Erik Negerman tegengekomen. Hij was 2e geworden tijdens de Koning van Spanjetrail en wil in Rotterdam in april zijn PR aanscherpen met een tijd van ongeveer 2.20 _O_ . Hij werkte ook met deze toplopers voor volare. In december gaat hij ook naar Kenia om daar te trainen. Kreeg van hem ook nog een startnummer aangeboden voor de Hilversum Cityrun die hij organiseerd, kan er ook nog wel bij 8)7 . Al met al een productieve dag gehad vandaag. ^O^

8)7
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:50:45 #276
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147117594
Supertof Jero!
F means you're fucked
pi_147117672
Geweldige ervaring lijkt me dat Jero, en dan ook nog die loterij winnen :D
pi_147117718
Hebben jullie de 80x gehaald?
pi_147117738
Tof Jero!
pi_147117741
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:48 schreef Jero_nimo het volgende:
Vandaag had ik een clinic in Voorthuizen georganiseerd door loopgroep 'Voorthuizen loopt' en Herbalife. Dennis Kimetto was daar als beroemdheid ;). Dat mag ook wel met het wereldrecord op de marathon van 2.02.57 _O_ .
Eerst even wat info over Dennis en hoe hij leeft. Hij schijnt ook nog boer te zijn met 14 koeien en hij heeft een aantal huizen die hij verhuurd. Naast het hardlopen is hij dus ook behoorlijk succesvol. Hij is 1.75, even lang als mij. Maar met 54 kilo wel 8 kilo lichter met een vetpercentage van 4.5%. :o

[ afbeelding ]

De clinic begon met een estafette van 50m, 4 mensen aan de ene kant van het veld, 4 aan de andere kant. Dan steeds 1 iemand lopen en de overkant aantikken, enzovoort. Dit dan 12 minuten lang. Dennis liep steeds met een ander groepje mee, ik had zoveel geluk vandaag dat hij ook nog 1 keer met mij mee liep. Erg leuk, ik haalde hem natuurlijk wel in ;) .

Het zal niet helemaal kloppen met zulke korte afstanden, maar het ging wel vlot ;).
[ afbeelding ]

Als je als groepje in 12 minuten 80x heen en weer was gegaan zou je op hetzelfde tempo hebben gelopen als Dennis op marathontempo. 8 man in een groep, 12x heen en weer, dus ging iets sneller dan dat in totaal. :)

Daarna nog estafette gelopen met groepje van 2, steeds een rondje om het veld. Ik weet niet meer hoeveel je daar ongeveer voor moest lopen, maar daar kwamen we niet aan het goede tempo. Heb me in ieder geval wel goed kunnen uitsloven :P .

Als laatste nog een 12 minuten lange 'duurloop'. Het ging om rondjes van ongeveer 500m en Dennis zou de 1e 3 rondjes op zijn marathontempo lopen. Ik heb dat 1 rondje volgehouden, vlak achter hem. Echt heel gaaf om dat te zien. Zo ontzettend soepel gaat dat en zo ontzettend snel _O_ Het is gewoon niet normaal ;). Daarna nog lekker 10 minuten uitgelopen en dat was het loopgedeelte.

Als afsluiter kon je nog lootjes kopen om wat prijzen te winnen. Ongeveer 8 prijzen op 140 man, een stuk of 800 lootjes. Ik heb voor een euro per stuk 10 lootjes gekocht en gehoopt op een leuk prijsje. Je kon Herbalife produkten winnen, een shirt gesigneerd door Kimetto, Adidas zonnebril en nog wat produkten. Mijn verbazing was groot toen ik een Herbalife rebuild pakket won. Geen goedkoop spul en kan het goed gebruiken. Mijn verbazing werd nog groter toen ik 3 prijzen daarna ook nog de Herbalife Prolong won _O- . Kan ik dus even goed vooruit qua voeding tijdens en na het lopen ;) . Erg veel geluk vandaag :D .

[ afbeelding ]

Daar ook nog Erik Negerman tegengekomen. Hij was 2e geworden tijdens de Koning van Spanjetrail en wil in Rotterdam in april zijn PR aanscherpen met een tijd van ongeveer 2.20 _O_ . Hij werkte ook met deze toplopers voor volare. In december gaat hij ook naar Kenia om daar te trainen. Kreeg van hem ook nog een startnummer aangeboden voor de Hilversum Cityrun die hij organiseerd, kan er ook nog wel bij 8)7 . Al met al een productieve dag gehad vandaag. ^O^

8)7
Geluksvogel jij! :D Leuk!
Ja doei.
pi_147117757
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Hebben jullie de 80x gehaald?
Ik heb 12x gered. Maar ik was de 1e die liep en de laatste die eindigde, de rest dus 11x. Dus 89x gelopen. ^O^
pi_147117940
Uitslagen Meijendelloop staan online:

4. Mr B 1:35:47
58. DeeBee 1:56:23
105. YUR 2:04:58
211. Zwabberhark 2:24:26
213. Meneer Y 2:24:39

Totaal 243 deelnemers. Ik liet maar 2 andere mannen uit mijn categorie (30-39) achter me. Dit is waarschijnlijk het sterkste deelnemersveld waarin ik ooit gestart ben.
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:09:39 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147117984
Jero wat onwijs tof! *O* En nog prijzen gewonnen ook!

M'n nieuwe schoenen zijn goedgekeurd: Geen blaren en reageren lekker actief :Y)
pi_147118087
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:09 schreef GotC het volgende:
Jero wat onwijs tof! *O* En nog prijzen gewonnen ook!

M'n nieuwe schoenen zijn goedgekeurd: Geen blaren en reageren lekker actief :Y)
Die Saucony's had je nu weggedaan? Welke zijn er voor in de plaats gekomen?
pi_147118458
Gaaf, Jero!
Die Kimetto is even zwaar als ik (nadat ik mijn kapsalon had uitgepoept). :o
pi_147118470
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Uitslagen Meijendelloop staan online:

4. Mr B 1:35:47
58. DeeBee 1:56:23
105. YUR 2:04:58
211. Zwabberhark 2:24:26
213. Meneer Y 2:24:39

Totaal 243 deelnemers. Ik liet maar 2 andere mannen uit mijn categorie (30-39) achter me. Dit is waarschijnlijk het sterkste deelnemersveld waarin ik ooit gestart ben.
Goed man! *O*
Ja doei.
pi_147118505
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

JUST KEEP RUNNING door smart as productions

voor alle Ruby fans
O+

Mooi portret weer en wat kan ze toch ongelooflijk mooi hardlopen :) Toch zou ik dat ook echt willen kunnen, ultratrails op de FiveFingers. Maar dat is voor mij toch wat té.
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:30:38 #288
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_147118528
quote:

[..]

Mijn voorbereiding is ook ruk. Nu ook al een week niet gelopen door zware verkoudheid..
We komen er wel!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:32:57 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147118582
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:14 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Die Saucony's had je nu weggedaan? Welke zijn er voor in de plaats gekomen?
Yup! Mizuno Wave Enigma 4. :9
pi_147118735
Heerlijk gelopen op mijn nieuwe Brooks!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_147118743
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Yup! Mizuno Wave Enigma 4. :9
Mooie schoentjes! ^O^ Die met de paars/roze accenten?

SPOILER
Gogo en E.T. hoop dat het snel beter gaat met jullie. Wel uitkijken met je grote teen trouwens, hoeft niet aan je schoenen te liggen, kan ook (overbelastings)blessure zijn natuurlijk. Je zet behoorlijk vaak af daarmee. Zelf ook gehad met mijn middelste teen op een of andere manier, maar dat ging vanzelf over.
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:42:51 #292
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147118805
Yup, die idd :) Ben gewoon zo blij om blaarvrij te lopen dat de lavendelkleur me niet boeit O+ :+
pi_147118828
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:42 schreef GotC het volgende:
Yup, die idd :) Ben gewoon zo blij om blaarvrij te lopen dat de lavendelkleur me niet boeit O+ :+
Vind het er wel mooi uitzien met dat donkere eromheen hoor. Zou het zelf alleen niet aandoen, maar dat heeft weer andere redenen :P
pi_147118848
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Goed man! *O*
Het was een mooie training voor de Barnsleyloop van exact over een maand!
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:52:54 #295
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147119046
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het was een mooie training voor de Barnsleyloop van exact over een maand!
Kom morgen ook ff de Duinstrandloop doen :7
F means you're fucked
pi_147119097
Yur, hoe is het vooruitzicht van de komende week weer elke dag lopen, na de 25 van vandaag?

Ik heb zelf overigens ook een best goede novembermaand, met een LDL van morgen waarschijnlijk weer 160-170km!
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:57:20 #297
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147119137
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Yur, hoe is het vooruitzicht van de komende week weer elke dag lopen, na de 25 van vandaag?

Ik heb zelf overigens ook een best goede novembermaand, met een LDL van morgen waarschijnlijk weer 160-170km!
Geen idee, dat vertel ik je eind volgende week :D
F means you're fucked
pi_147119259
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:52 schreef YUR het volgende:

[..]

Kom morgen ook ff de Duinstrandloop doen :7
Ik ben niet zo stom als ik er uitzie.
pi_147119398
Lekkere loopjes allemaal vandaag. Ik ben brak. Ben niet wezen lopen.
pi_147119483
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:30 schreef E.T. het volgende:

[..]

Mijn voorbereiding is ook ruk. Nu ook al een week niet gelopen door zware verkoudheid..
We komen er wel!
Het geeft inderdaad wel wat vertrouwen dat ik de 7^^ in 1:57 liep en dit parcours waarschijnlijker makkelijker is. Dus dan zou binnen de twee uur ook nu gewoon moeten lukken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:40 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Mooie schoentjes! ^O^ Die met de paars/roze accenten?

SPOILER
Gogo en E.T. hoop dat het snel beter gaat met jullie. Wel uitkijken met je grote teen trouwens, hoeft niet aan je schoenen te liggen, kan ook (overbelastings)blessure zijn natuurlijk. Je zet behoorlijk vaak af daarmee. Zelf ook gehad met mijn middelste teen op een of andere manier, maar dat ging vanzelf over.
Mja, ik kreeg het voor het eerst toen ik deze schoenen net had. Vervolgens heb ik in augustus/september een maand nauwelijks niet gelopen door die enkel en toen ik weer langer dan 8/10 km ging lopen kreeg ik hier gelijk weer last van. Terwijl ik wel goed heb opgebouwd en (als het overbelasting zou zijn) het héél veel rust heeft gehad toen ik geblesseerd was. Ik denk dus toch m'n schoenen. Maar ik kijk zeker uit! :D

Trouwens; best bizar dat één van de snellies uit ons topic Dennis Kimetto maar 500 meter bij houdt... Wel een toffe ervaring!
pi_147119738
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:10 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Het geeft inderdaad wel wat vertrouwen dat ik de 7^^ in 1:57 liep en dit parcours waarschijnlijker makkelijker is. Dus dan zou binnen de twee uur ook nu gewoon moeten lukken.

[..]

Mja, ik kreeg het voor het eerst toen ik deze schoenen net had. Vervolgens heb ik in augustus/september een maand nauwelijks niet gelopen door die enkel en toen ik weer langer dan 8/10 km ging lopen kreeg ik hier gelijk weer last van. Terwijl ik wel goed heb opgebouwd en (als het overbelasting zou zijn) het héél veel rust heeft gehad toen ik geblesseerd was. Ik denk dus toch m'n schoenen. Maar ik kijk zeker uit! :D

Trouwens; best bizar dat één van de snellies uit ons topic Dennis Kimetto maar 500 meter bij houdt... Wel een toffe ervaring!
Ah ok, dan lijkt het inderdaad wel iets van de schoenen te zijn misschien. Hoop dat je er snel vanaf bent in ieder geval.

Normaal kan ik hem wel iets langer bijhouden als het goed is, misschien wel 1.5km. Maar had me nogal uitgesloofd bij de estafettes ;). Maar hij gaat toch wat sneller als 3'/km dus dat is inderdaad behoorlijk rap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')