abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2014 @ 21:42:37 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147069966

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
pi_147070018
Zijn jullie klaar voor een lang zeurverhaal met een soort van goede afloop?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147070372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Zijn jullie klaar voor een lang zeurverhaal met een soort van goede afloop?
Dat klinkt heel dubieus, dus kom maar op.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 november 2014 @ 21:52:16 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_147070440
Als er bier en tieten in voorkomen wil ik wel luisteren.
pi_147070471
Ik had dus echt zin om vandaag weer mee te trainen met de wedstrijdgroep van de AV, ik was speciaal een uur eerder gestopt met werken wat ik morgen in moet halen, maar vanwege ruim een uur treinvertraging ging dat niet lukken. Ik had nog even overwogen om later aan te sluiten, maar normaal is het vóór 7 uur warmlopen en dan begint de loopscholing en warming up, en nu kwam de trein pas om 19.05 aan en het is nog zeker 25 min. fietsen.
Toen had ik in de trein dan maar besloten om zelf een coopertraining te gaan doen op het rechte stuk langs het kanaal, omdat me dat dinsdag zo'n goed idee leek. Het waaide vandaag niet zo erg als dinsdag, maar met wat motregen waren het toch goeie omstandigheden.

Helaas, hoewel ik dacht dat mijn benen goed hersteld waren van de 3x10 minuten dinsdag, voelde tijdens de warming-up elke stap boven de 7.00 alsof ik lood aan mijn benen had, en mijn hartslag bevestigde dat ook in het begin. Ik had ook al na 1 km buikkrampen (die tijd van de maand) en ben nog even de plaatselijke chinees in gedoken voor een wc stop. Ik heb mezelf wel gedwongen om een goede warming-up te doen van 5km, maar van harte ging het niet. Loopoefeningen in je eentje is ook echt suf, na 4 lunges denk je nou zo is het wel weer goed. Tel daar bij op dat ik een verneukt eetpatroon had vandaag, tussen 13.00 en 20.00 alleen een banaan, wat dropjes in de trein en veeeel borrelnootjes bij de cursusborrel en dus een uur staand in een veel te warme en drukke trein en de omstandigheden waren super voor een harde tempoloop, maar niet heus.

Toch wilde ik ondanks dat het niet lekker voelde tijdens de warming up, ervoor gaan. Ik had al eerder een poging gestaakt waarbij ik in mijn eentje een coopertest of 5km wilde doen, en ik wilde niet dat het een soort traumading werd met slechte ervaringen :P

Dus toen ben ik er toch maar voor gegaan, al voelde het lang niet zo soepel en licht als dinsdag.
Wel een kleine verbetering van mijn coopertest kunnen bewerkstelligen: van 2.75 naar 2.82 km, 4.15 gemiddeld dus. Lang niet in de buurt van de 3km wat ik wilde maarja, wel een verbetering t.o.v. een PR wat tijdens een 5km wedstrijd gelopen was, terwijl het niet lekker ging, dus het geeft me toch wel weer een opsteker dat ik mezelf gedwongen heb het tempo erin te houden. Binnenkort maar weer eens een 5km wedstrijdje doen waar ik fit en vol adrenaline aan de start sta, dan wordt dit PR sowieso verpulverd :P

Ik merk wel dat er qua techniek echt nog verbetering te halen valt op hoge snelheid, af en toe verval ik weer in olifantenpassen en dan zakt het tempo ook meteen, en dan moet ik weer denken; oh nee, hogere frequentie, strakke armzwaai en dan gaat het wel weer.
Achteraf dacht ik wel meteen: mijn benen zijn niet eens echt verzuurd dus ik had harder gekund. Hartslag was ook nog zeker 10 tikken onder mijn maximum, maar ja.

TL;DR; door een stomme pechdag met treinvertraging mijn AV training gemist en toen maar zelf voor coopertest PR gegaan; ging niet super maar wel gelukt.

En tips: doe niet 2 dagen na een extensieve intervaltraining, na een uur staan in een warme trein en met verneukt eetpatroon en maagkrampen een coopertest :P

En mijn gewonnen schoenen zijn er dus en die ben ik nu in huis aan het inlopen! Ze zitten heerlijk maar dat vind ik met Mizuno altijd, hopelijk lopen ze ook fijn.

Oh ja linkje:

https://www.endomondo.com/workouts/442395516/11367364
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 27 november 2014 @ 21:56:30 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147070619
Je kunt best nog even naar buiten met je nieuwe schoenen :Y

Gekkenwerk, maar: ^O^
pi_147070673
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:56 schreef Quoi het volgende:
Je kunt best nog even naar buiten met je nieuwe schoenen :Y

Gekkenwerk, maar: ^O^
Haha, dat doe ik morgen. Heb altijd gehoord dat het goed is om ze eerste een dag 'gewoon' aan te hebben voordat je er op gaat hardlopen.
  donderdag 27 november 2014 @ 22:03:18 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_147070939
Lekker getraind in de regendouche O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_147071006
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:03 schreef SEMTEX het volgende:
Lekker getraind in de regendouche O+
Hier miezerde het toen ik liep, ietsje zuidelijker ging het harder?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 27 november 2014 @ 22:07:40 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_147071153
quote:
99s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hier miezerde het toen ik liep, ietsje zuidelijker ging het harder?
Nee, bij ons ook miezer, de hele avond lang :) Liever dat dan échte regen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_147071266
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nee, bij ons ook miezer, de hele avond lang :) Liever dat dan échte regen.
is ook zo, ik vond het nog best lekker weer.
pi_147071390
Oh ja ik ben ook nog vergeten te melden dat ik mijn muts ben kwijtgeraakt in de trein en dat ik 3x bijna mijn enkel heb verzwikt vandaag, op het moment dat ik mijn knopje indrukte voor de start van de 12 minuten stapte ik in een kuil en lag ik bijna op de grond ;( Op sommige dagen zit dan ook ineens alles tegen :P
  donderdag 27 november 2014 @ 22:22:13 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147071874
Het is idd gewoon een lang zeurverhaal over een training. :P
pi_147071889
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:08 schreef Zwabberhark het volgende:
Lieve Twinkeltje, ga 2x in de week lopen en laat Donja thuis. Ik weet dat de gebiedende wijs nooit prettig is, maar uiteindelijk zal je me gelijk geven. De mensen die zeggen dat je moet doen wat je leuk vindt denken hetzelfde. Je kan het.
O+ :* Donja gaat morgen of overmorgen weer terug naar mijn vader dus dan loop ik weer in mijn eentje :Y
Waarom 2x per week?
pi_147071910
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:22 schreef GotC het volgende:
Het is idd gewoon een lang zeurverhaal over een training. :P
Vooral over het missen van een training! Maar oke nu stop ik met zeuren :P Van het weekend ga ik wel weer lekker een ellenlange duurloop doen, dan denk ik 10x zo weinig na en geniet ik 10x zoveel ;)
pi_147072016
Ik heb net echt heerlijk gelopen O+

https://www.endomondo.com/workouts/442405728

Had deze training graag met hartslagmeter gedaan.
pi_147072453
Het mag van mij elke dag guur weer zijn O+ .
pi_147072501
Dit is nog niet echt guur weer toch :o
pi_147072579
Nee, dit was lekker zacht. Het mag van mij nog wel wat kouder worden.
pi_147072695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb net voor het eerst gelopen met de FR920XT.

Eerste indrukken:
++ Accuraatheid GPS/GLONASS
++ enorm snelle fix (paar seconden, dat is wel prettig als het koud is)
+ mooi scherm (kleuren, zij het in pastel, goed zichtbaar, niet dat je er wat aan hebt)
+ oneindig veel features (custom workouts voor mij een must)
+ geen touchscreen
+ samenvatting achteraf, met je nieuwe PR's, VO2max en hersteltijd
+ vibrationalerts
+ goede backlight, handig in het donker

- bandje stroef, bang dat ik het kapot trek
- hartslagband even uitvogelen hoe ik 'm strakker kan maken
- signalen zacht (maar misschien harder te zetten en je hebt dus ook vibration alerts)
- moderne garmin connect is wankel en slordig op enkele punten
- garmin express erg log (weet niet zeker of automatisch uploaden gelukt zou zijn als ik het horloge aangelaten had)
- barometrische hoogtemeting waardeloos
- training ging kut na drie nachtdiensten (conditiekiller)
- diep geneste menu's, veel handelingen nodig voor een simpele actie

SPOILER
Ik heb nog wel even nodig om uit te vinden wat het allemaal kan.
Goed veel statistieken O+
Maar mag ik vragen wat er mis is met de barometrische hoogtemeting? Waardeloos als in 'Ik gebruik het niet' of dat het voor geen meter werkt? Want de hoogtelijn ziet er best realistisch uit?
Ziet er uit als een heel mooi horloge in ieder geval.
pi_147072741
Vond het best lekker loopweer, die miezer was niet vervelend. Mn jasje en tight zijn goedgekeurd.
pi_147072983
Zaterdag een clinic met deze held:

Kijken of ik hem een kilometertje bij kan houden :P :o
pi_147072996
Vond het hier vandaag toch wel behoorlijk koud, vooral met die wind die er stond. Had vandaag wel willen lopen, maar door verplichtingen is het er niet van gekomen. Morgen dus maar een rondje hobbelen.
  donderdag 27 november 2014 @ 22:58:10 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147073213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:52 schreef Jero_nimo het volgende:

[ afbeelding ]

Whoea! De man van Berlijn.
Hoe wat waar wanneer komt dat?
pi_147073248
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

Whoea! De man van Berlijn.
Hoe wat waar wanneer komt dat?
http://www.voorthuizenloo(...)linic-dennis-kimetto :)
pi_147073390
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:22 schreef Twinky het volgende:

Waarom 2x per week?
Omdat 1x te weinig is, maar 3x wellicht voor jouw fysiek weer te veel is. Met 2x in de week kun je het ook langzaam opbouwen (sterker nog, de trainer van mevrouw Z zegt dat dat beter is voor beginners).

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:44 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Goed veel statistieken O+
Maar mag ik vragen wat er mis is met de barometrische hoogtemeting? Waardeloos als in 'Ik gebruik het niet' of dat het voor geen meter werkt? Want de hoogtelijn ziet er best realistisch uit?
Ziet er uit als een heel mooi horloge in ieder geval.
Mijn woonplaats ligt 6 meter onder NAP.

DCRainmaker zegt er het volgende over:
quote:
The FR920XT contains a barometric altimeter, which in theory means that it would be able to track your elevation gains and losses more accurately, as well as your exact elevation more accurately. This is different than many running watches that just use GPS based altimeters, which while having improved significantly in recent years – still aren’t quite as precise.

But Garmin has made some changes in how the latest multisport device establishes initial elevation. Previously, with every other Garmin sport/fitness device ever made the unit would get a reading of the elevation from GPS first, allowing it to establish the initial GPS elevation to a rough degree. From there, the barometric altimeter would kick in and more precisely hone in on the exact elevation.

Unfortunately, the first step is skipped in the case of the FR920XT. This means that it attempts to determine the elevation using only the barometric altimeter. The problem is this takes forever – and even when it does decide where you are, it’s inaccurate. In case you’re looking for a more clear definition of ‘forever’, it’s at least an hour after you’ve turned the device on and are ready to run/ride/etc…
Maar ook:
quote:
But at the same time from a user perspective the current method is the worst I’ve seen in a barometric altimeter device. So I’m not exactly sure the grass is greener on this side. I checked in again this morning, and they noted that “all options are still on the table” as far as changes they might make to how it works.
Er zal softwarematig dus nog wat moeten gebeuren, want nu werkt het vermoedelijk alleen goed als er een luchtdruk is van 1013,2 hPa (als ik DCR goed begrepen heb). Vandaar dat de waardes die ik meet vandaag veel hoger liggen dan in werkelijkheid, omdat de luchtdruk lager is dan 1013 hPa.

Naast dit is ook de navigatie (het volgen van routes) momenteel onbruikbaar vanwege onlogische zoomniveaus die niet handmatig aan te passen zijn. Niet dat ik die optie ooit gebruikt heb op mijn 305, waar het wél goed geïmplementeerd was.
pi_147073509
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Omdat 1x te weinig is, maar 3x wellicht voor jouw fysiek weer te veel is. Met 2x in de week kun je het ook langzaam opbouwen (sterker nog, de trainer van mevrouw Z zegt dat dat beter is voor beginners).

[..]

Mijn woonplaats ligt 6 meter onder NAP.

DCRainmaker zegt er het volgende over:

[..]

Maar ook:

[..]

Er zal softwarematig dus nog wat moeten gebeuren, want nu werkt het vermoedelijk alleen goed als er een luchtdruk is van 1013,2 hPa (als ik DCR goed begrepen heb). Vandaar dat de waardes die ik meet vandaag veel hoger liggen dan in werkelijkheid, omdat de luchtdruk lager is dan 1013 hPa.

Naast dit is ook de navigatie (het volgen van routes) momenteel onbruikbaar vanwege onlogische zoomniveaus die niet handmatig aan te passen zijn. Niet dat ik die optie ooit gebruikt heb op mijn 305, waar het wél goed geïmplementeerd was.
Het is dus alleen zo dat de exacte hoogte niet goed wordt weergegeven. Maar dat is ook eigenlijk helemaal niet belangrijk. Als je hoogteverschil maar goed wordt weergegeven en dat zit wel goed neem ik aan. Nou ja, voor mij is de exacte hoogte niet belangrijk.. ;)
pi_147073589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Het is dus alleen zo dat de exacte hoogte niet goed wordt weergegeven. Maar dat is ook eigenlijk helemaal niet belangrijk. Als je hoogteverschil maar goed wordt weergegeven en dat zit wel goed neem ik aan. Nou ja, voor mij is de exacte hoogte niet belangrijk.. ;)
Ook dat gaat nog niet helemaal goed. Hoogteprofiel klopt ongeveer, maar niet helemaal. DCR eindigde zijn rondje op een andere hoogte dan waarop hij startte. Dat kan eigenlijk niet. Ik denk wel dat Garmin dit kan oplossen.
pi_147073644
Ik heb een prima training gehad.
pi_147073687
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:08 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ook dat gaat nog niet helemaal goed. Hoogteprofiel klopt ongeveer, maar niet helemaal. DCR eindigde zijn rondje op een andere hoogte dan waarop hij startte. Dat kan eigenlijk niet. Ik denk wel dat Garmin dit kan oplossen.
Dat had Swets toen ook met zijn Ambit 2, misschien een plotselinge weersomslag? ;) Maar dit rondje van jou ging ook zo vlak, dat dat sowieso erg lastig zal zijn. En die ene meter verschil maakt niet uit als je meer dan 500 hoogtemeters wilt maken bijvoorbeeld :).
pi_147073717
pi_147073792
Guard, mijn spierpijn was gisteren pas op z'n max. Dinsdag viel het mee.
En het was niet zomaar een training. Het was een veel te zware sprinttraining. Deels mijn eigen schuld, ik had niet zo hard moeten sprinten, want ik was en ben nog steeds niet fit. Dinsdag ben ik zelfs eerder van werk vertrokken omdat ik me zo belabberd voelde. :o
pi_147073857
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha, dat doe ik morgen. Heb altijd gehoord dat het goed is om ze eerste een dag 'gewoon' aan te hebben voordat je er op gaat hardlopen.
Tussen al die hippe, felle kleurtjes is dit ook eens verfrissend, zo'n mooi zwart/grijze schoen. Ik vind ze heel tof. :Y
  vrijdag 28 november 2014 @ 04:39:28 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147077860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:52 schreef Jero_nimo het volgende:

[ afbeelding ]

pas je wel op en niet alles wat hij zegt voor zoete koek aannemen.... vergeet niet dat de man een asfaltjunkie is!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 28 november 2014 @ 04:41:14 #35
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147077864
zo direkt een uurtje lopen, dan in het weekend nog een loopje van 20-25km en dan langzamerhand taperen *O*
pi_147078049
RD, die rugzak die je wilt hebben is erg mooi. Ik hoop dat het bedrag in euro's een stuk lager is? :o
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 november 2014 @ 08:00:21 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_147078386
Vandaag start mijn 16e jaar op fok :')
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:00:46 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147078394
Vraag: hoe kan ik in garmin connect een tag aanmaken bij een loopje?
Wil aan kunnen geven met welke schoenen ik heb gelopen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:25:04 #39
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147078584
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 06:51 schreef wyccie het volgende:
RD, die rugzak die je wilt hebben is erg mooi. Ik hoop dat het bedrag in euro's een stuk lager is? :o
omgerekend rond de 160 euro
Timing is wat ongelegen want een weekendje Kepler is ook niet helemaal goedkoop ;(

Maar ik denk dat de voordelen tov de Camelbak me over de streep trekken

[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-11-2014 08:37:12 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:45:14 #40
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147078768
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag start mijn 16e jaar op fok :')
Euhm....gefeliciteerd!?
F means you're fucked
pi_147078887
Toch maar mijn hardloopspullen thuisgelaten vandaag, het was een te kort nachtje om me daar ook nog druk om te maken :o Misschien vanavond na het werk nog en anders gewoon lekker morgen.

Het wordt trouwens koud en guur vanaf dit weekend! De voorspellingen zeggen maxima van 2 a 3 graden.
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:59:52 #42
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147078935
Klinkt als hardlopen met muts en handschoenen :{ Nadeel van kort haar en vrouw zijn, doe een muts op en je ziet er spontaan ziek uit :X
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:00:09 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147078941
Gefeliciteerd met deze dubieuze mijlpaal Swets ;)
Ik ben onlangs mijn 7e jaar in gegaan. Ook niet iets om trots op te zijn ;)
pi_147078959
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef GotC het volgende:
Klinkt als hardlopen met muts en handschoenen :{ Nadeel van kort haar en vrouw zijn, doe een muts op en je ziet er spontaan ziek uit :X
Haha.. misschien een hoofdband proberen dan?
Een muts heb ik niet zo gauw op, maar van die dunne handschoentjes zijn wel fijn!

Voor de 30km in geldrop lijkt het me een heerlijke temperatuur trouwens..
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:02:09 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147078979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een muts heb ik niet zo gauw op, maar van die dunne handschoentjes zijn wel fijn!

Ja heb ik geprobeerd..m'n haar ging als een soort bloempot omhoog staan erdoor _O-

Wel idd heerlijke hardlooptemperatuur!
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:02:19 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147078984
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:59 schreef GotC het volgende:
Nee hoor, t is niet koud.
Had lang lang aan met nog een lange mouwen ondershirt en dat was te warm.

In ieder geval wel lekker met de nieuwe patta's door het gras gebanjerd :9
Ze zitten goed. Voel wel dat er minder demping in zit. Dat stimuleert mij dan weer mooi om kortere pasjes te nemen
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:02:50 #47
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_147078989
Gisteren ook heerlijk gelopen; wel voor het eerst in weken weer echt wat wind gevoeld. Maar op de terugweg windmee maakt een hoop goed :)
Schema zei 35min tempo, dus dat heb ik maar gedaan. Aangezien donderdag mn enige tempo-dag is, gewoon lekker 5'32"/km kunnen middelen over bijna 6,5km.

Zaterdag staat er een duurloop van 16km op het programma. Wekker staat al op 06.00.
Sorry, ik ben een ochtendmens, zeker wat lopen betreft :z

Over de schoenen: ik heb sinds een paar weken de wave paradox van mizuno. Heb hiervoor op wave alchemy 12 gelopen (op advies van runnersworld hardloopwinkel ivm pronatie), dus het leek me een logische stap. bovendien zijn de paradox-schoenen echt merkbaar lichter en sluiten ze vooral in de breedte nog beter aan op mijn voeten. Ben er erg tevreden mee.
Heb niet veel vergelijkingsmateriaal dus weet niet of de 'wave' echt wat toevoegt, maar een IT-band blessure van vorig jaar is in ieder geval niet meer teruggekomen sinds ik op waves loop.
pi_147079003
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Het wordt trouwens koud en guur vanaf dit weekend! De voorspellingen zeggen maxima van 2 a 3 graden.
Zolang het maar niet te erg waait. Op die kou kun je je kleden, maar de wind maakt het echt vervelend guur. Met de huidige voorspelling maak ik me nog niet echt zorgen voor zondag.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:05:27 #49
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147079028
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee hoor, t is niet koud.
Had lang lang aan met nog een lange mouwen ondershirt en dat was te warm.

In ieder geval wel lekker met de nieuwe patta's door het gras gebanjerd :9
Ze zitten goed. Voel wel dat er minder demping in zit. Dat stimuleert mij dan weer mooi om kortere pasjes te nemen
Als het 2 a 3 graden is, is het koud in mijn boekje :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:05:48 #50
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_147079040
quote:

[..]

Ik loop al met een muts sinds het kwik onder de 6-7 graden kwam. ^O^
Heb een kale kop en heel snel last van hoofdpijn door 'kou' (wat jullie dus nog niet kou vinden).

Dunne handschoenen heb ik ook, maar daar wacht ik nog even mee. De eerste paar km is dan wel wat fris, maar daarna worden mn handen vanzelf warm genoeg en dan is het weer zo onhandig om ze uit te doen/mee te nemen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:09:46 #51
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147079105
Lange shirts met duimgaten _O_ ook fijn bij 'net niet koud genoeg voor handschoenen'-weer
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:10:32 #52
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_147079121
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:09 schreef Maraca het volgende:
Lange shirts met duimgaten _O_ ook fijn bij 'net niet koud genoeg voor handschoenen'-weer
duimgaten ^O^
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:11:13 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147079140
Dat gaat morgen ook een heerlijk frisse Meijendelloop worden O+
Vanmiddag eerst nog ff de benen los lopen
F means you're fucked
pi_147079208
Guur niet echt geloof ik komend weekend. Alleen koud, maar verder met een zonnetje door de wolken op de verwachting voor Den Bosch. Weinig wind, geen regen. Heerlijk weer.
pi_147079275
Gisteren toch maar 2 paar van die teensokken besteld om te proberen.
Krijg bij langere afstanden toch wat pijnlijke plekjes tussen de tenen. Ben benieuwd :)
Verder heb ik nog steeds wel wat last van de loop van afgelopen weekend. Vooral mijn rechterheup voelt nog niet heel goed. Ik was eigenlijk van plan om morgen nog een duurloopje te doen, moet maar erg voorzichtig dan...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:23:40 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147079303
Ik gooi hem er nog maar ff in:
Hoe kan ik in garmin connect (of endo) loopjes een bepaalde tag meegeven zodat ik kan categoriseren op schoen?
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:24:46 #57
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147079319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:23 schreef Murmeli het volgende:
Ik gooi hem er nog maar ff in:
Hoe kan ik in garmin connect (of endo) loopjes een bepaalde tag meegeven zodat ik kan categoriseren op schoen?
Volgens mij kan dat bij GC en Endomondo niet...alleen bij Strava toch?
F means you're fucked
pi_147079368
Ziek zijn lijkt eindelijk door te zetten :r
pi_147079408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:27 schreef hatsaflats het volgende:
Ziek zijn lijkt eindelijk door te zetten :r
Ben je er daarna hopelijk wel écht vanaf? :@ :)
Ja doei.
pi_147079421
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:24 schreef YUR het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij GC en Endomondo niet...alleen bij Strava toch?
Bij Endomondo wel, met een pro-account, maar GC niet volgens mij
pi_147079463
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ben je er daarna hopelijk wel écht vanaf? :@ :)
Hopelijk wel ja. Dat gekwakkel is waardeloos.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:35:21 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147079485
@yur en mossel: ok tnx. Waardeloos dus :(
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:35:36 #63
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147079488
Beterschap hatsa!
pi_147079492
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:33 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Hopelijk wel ja. Dat gekwakkel is waardeloos.
Is het! Bij mij is 't meestal wel zo dat 't dan na doorzetten echt weg is, even een paar dagen echt ziek en dan klaar ermee.
Ja doei.
pi_147079626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is het! Bij mij is 't meestal wel zo dat 't dan na doorzetten echt weg is, even een paar dagen echt ziek en dan klaar ermee.
+ dan kan je tenminste legitiem een dagje thuisblijven van je werk ipv 3 weken daar snotterend rondlopen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:55:52 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147079853
OK, hardlopen is goed om je gedachten te verzetten, maar de 12 km die ik vanmiddag zelf wilde gaan lopen kan me een beetje gestolen worden :{

SPOILER
pi_147079863
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:55 schreef Quoi het volgende:
OK, hardlopen is goed om je gedachten te verzetten, maar de 12 km die ik vanmiddag zelf wilde gaan lopen kan me een beetje gestolen worden :{

SPOILER
:o :( :%
Ja doei.
pi_147079880
quote:

SPOILER
Oh nee wat naar! Hopelijk is het vals alarm...
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:59:55 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147079932
quote:

SPOILER
:*!

SPOILER
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:00:56 #71
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147079946
:* Quoi!
F means you're fucked
pi_147079958
quote:

SPOILER
Jeetje Q, schrikken zeg :o Sterkte!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 november 2014 @ 10:02:49 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147079987
quote:

SPOILER
:*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147080044
quote:

SPOILER
:*
pi_147080068
quote:

SPOILER
Jeetje wat naar! Sterkte dinsdag en probeer nog geen conclusies te trekken, want misschien valt het allemaal wel mee! Al is het wel even schrikken natuurlijk.
pi_147080083
quote:

SPOILER
Bah...
Goed om zo snel mogelijk naar te laten kijken, dat wel.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_147080145
quote:

SPOILER
Dat kan ik met voorstellen. Sterkte
pi_147080171
Sterkte Quoi :*
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:13:47 #79
50430 Yuki
Student Midwife
pi_147080206
quote:

SPOILER
He gets! Dat is schrikken :{
Sterkte! :*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_147080230
quote:

SPOILER
:{. Sterkte!
Get stoned
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:16:41 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147080276
Thanks peeps O+
pi_147080356
quote:

SPOILER
Sterkte!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_147080556
Kutzooi Quoi!
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:35:11 #84
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147080729
quote:

SPOILER
Jeetje :o Hopelijk is het niks en was dit alleen maar een voorzorgsmaatregel. Heel veel succes en sterkte :*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 november 2014 @ 10:37:39 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_147080794
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Euhm....gefeliciteerd!?
Nou er zijn in ieder geval een huwelijk en 3 kinderen uit voort gekomen :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 november 2014 @ 10:38:51 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_147080818
quote:

SPOILER
-O- Sterkte. E.T. had ook zoiets paar jaar geleden.
pi_147080831
Q. :*

quote:
Je had naar de 7^^ een muts op :+
Maar je bedoelt zeker tijdens het lopen :P

Ik heb net in kort/lang gelopen. 3 km. Verder lukte niet want ik had daarvoor mijn eerste afspraak voor oefeningen bij de fysio en ik heb nu al bijna spierpijn :') Maar ik had een week niet gelopen dus wilde toch even een klein rondje doen!
pi_147080934
Sterkte Q
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:51:49 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147081133
Nooohhh Quoi :(
Hopelijk loos alarm! :*
pi_147081381
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou er zijn in ieder geval een huwelijk en 3 kinderen uit voort gekomen :)
Één huwelijk maar?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:11 schreef YUR het volgende:
Dat gaat morgen ook een heerlijk frisse Meijendelloop worden O+
Ja, graadje of 2 denk ik. Het is natuurlijk vroeg. Ik ga in thermoshirt+shirt, muts en handschoenen. Twijfel nog over tight of korte broek.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:11 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat had Swets toen ook met zijn Ambit 2, misschien een plotselinge weersomslag? ;) Maar dit rondje van jou ging ook zo vlak, dat dat sowieso erg lastig zal zijn. En die ene meter verschil maakt niet uit als je meer dan 500 hoogtemeters wilt maken bijvoorbeeld :).
Nee, hoogteverschillen zijn niet interessant waar ik woon. Het is dus geen dealbreaker voor mij. Het is een mooi horloge. Ik ga er morgen de Meijendelloop ook mee lopen, mocht het misgaan dan geef ik mossel de schuld.

Take care Quoi!
pi_147081513
quote:
en brooks glycerine ook O+

Alleen niet mijn kleur -O- :X

Horloge ga ik even over nadenken. Misschien voor mijn vriendin Als kado.

Quoi fijn dat je zo snel bekeken wordt. Succes en sterkte
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147081584
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Nee, hoogteverschillen zijn niet interessant waar ik woon. Het is dus geen dealbreaker voor mij. Het is een mooi horloge. Ik ga er morgen de Meijendelloop ook mee lopen, mocht het misgaan dan geef ik mossel de schuld.

I'll take it.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:18:10 #93
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_147081853
Sterkte Q, hopelijk is het inderdaad vals alarm maar die onzekerheid is killing. Wel fijn dat je direct terecht kunt, zal in ieder geval voor je duimen (je weet maar nooit of het helpt).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:19:13 #94
89879 YUR
E stands for Excellent
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:24:15 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147082026
Nogmaals dank lieve Fok!ers :) Ik moet het maar even uitzingen tot dinsdag..

quote:
Jeetje, leuke site :) Ook iets met bier. Ik ga zeker ook een keertje 'adventrunnen', maar dan niet in december ;)
pi_147082034
1 tm 25 december is misschien nog wel vol te houden :o Aan de andere kant, doe ik liever 3 a 4 kwaliteitstrainingen per week en neem ik rust op dagen dat het echt te gek is.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:24:43 #97
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147082040
quote:
Ik ga ook maar meedoen dan 8-)
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:24:58 #98
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147082050
quote:
Als ik een conclusie mag trekken uit die omschrijving heeft december blijkbaar maar 25 dagen! :o
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_147082074
Ze zeggen ook: een elite runner kan misschien 7 mijl in 30 minuten en een beginner maar 3.
Dus als beginner kun je meteen 5km in 30 minuten?
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:25:57 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_147082079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:24 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Als ik een conclusie mag trekken uit die omschrijving heeft december blijkbaar maar 25 dagen! :o
Adventrunning ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')