• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Nee, jij hebt het niveau van validquote:Op donderdag 27 november 2014 21:24 schreef Etsu het volgende:
Er is een verschil tussen jou, Y, en de rest van de juristen.
Zeker niet, maar ik heb ook geen tig onvoldoendes op mijn lijst. Niemand hier behalve jij.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het niveau van valid
Bedankt.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:00 schreef Joosie200 het volgende:
Ike, van harte met je cluppie. Toch mooi even Sevilla te kijk gezet en overwinteren moet lukken.
Maar jij doet notarieel.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zeker niet, maar ik heb ook geen tig onvoldoendes op mijn lijst. Niemand hier behalve jij.
Tergend inderdaad. Dit seizoen daarentegenquote:Op donderdag 27 november 2014 20:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik zit vast in seizoen 3, vind het daar wel heel saai geworden
quote:Op donderdag 27 november 2014 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het niveau van valid
Jij bent dan ook de enige die denkt dat dat superbelangrijk is...quote:Op donderdag 27 november 2014 21:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zeker niet, maar ik heb ook geen tig onvoldoendes op mijn lijst. Niemand hier behalve jij.
Ik mis iets.quote:
As the world turns?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Nog ASOT-liefhebbers hier? Behoorlijk gave line-up voor Utrecht.
quote:
quote:Op maandag 17 maart 2014 14:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij bent zo'n persoon die steeds "zachtjes" zit te praten in de JB? Tergend!
quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Overigens zou ik eerder "gedood" gebruiken. Ik gebruik zelden het woord "vermoord" indien nog niet duidelijk is hoe of wat. Ook niet bij doodslag.
Zelfde als mensen zeggen te zijn ontslagen terwijl de overeenkomst gewoon van rechtswege is geëindigd. Tergend.
quote:Op maandag 16 september 2013 21:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Erg herkenbaar van HIMYM. Tergend.
quote:
quote:Op donderdag 28 november 2013 10:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Nu zijn ook de pc's in de JB overgegaan op Windows 7. Tergend, aangezien het te zwaar is voor de pc's die er staan
quote:
Drie. Pagina's. Vol.quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik word overigens altijd maar raar aangekeken bij het zeggen van waifai. Tergend.
Die hele cast komt bij elkaar. Hoe gaaf is dat?quote:
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die hele cast komt bij elkaar. Hoe gaaf is dat?
Godverquote:Op donderdag 27 november 2014 21:40 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Drie. Pagina's. Vol.
Beter lees je dat van Bakels.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bobby, van dit arbeidsrecht boek moet ik zoooo janken...
![]()
![]()
Beter? We zijn toch niet van de straat?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Beter lees je dat van Bakels.
Ik moet Y toch een beetje op zijn niveau aanspreken, nietwaar?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beter? We zijn toch niet van de straat?
Dat is waar. Misschien nog wat curieuze zinsconstructies en taalfouten in je posts stoppen.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik moet Y toch een beetje op zijn niveau aanspreken, nietwaar?
is dit vanwege mijn werk als postbode?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik moet Y toch een beetje op zijn niveau aanspreken, nietwaar?
Je laatste zin mist zowel een persoonsvorm als een onderwerp.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is waar. Misschien nog wat curieuze zinsconstructies en taalfouten.
Had de zin al aangepast!quote:Op donderdag 27 november 2014 21:47 schreef Valid het volgende:
[..]
Je laatste zin mist zowel een persoonsvorm als een werkwoord.
Daar heb ik niet aan gedacht. Dank voor de tip!quote:Op donderdag 27 november 2014 21:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is waar. Misschien nog wat curieuze zinsconstructies en taalfouten in je posts stoppen.
Valid baasquote:Op donderdag 27 november 2014 21:40 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Drie. Pagina's. Vol.
Zwaar leven. Tergend lijkt me dat.
En terecht die 3-2quote:Op donderdag 27 november 2014 21:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De verdediging van PSV is een dikke gatenkaas.
Oh nom, nom, nom!quote:
Gaat er gesolliciteerd worden?quote:Op donderdag 27 november 2014 21:45 schreef Ansu het volgende:
Poging tot iq testen oefenen #2. Gaap.
Eigenlijk hoop ik dat ze winnen. Goed voor het Nederlands voetbal als ze winnen. Nederland gaat op de ranking wat punten inleveren.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En terecht die 3-2Mooi leedvermaak nu no?
Dat het nog bestaat. Dat is echt iets uit mijn jeugd en gezien het aantal haren op mijn hoofd is dat een aardige tijd terug.quote:
Yes! Maar kan me er niet echt toe zetten om ervoor te studeren haha.quote:
Jaquote:Op donderdag 27 november 2014 21:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En terecht die 3-2Mooi leedvermaak nu no?
[..]
Oh nom, nom, nom!
ik zou je zo aannemenquote:Op donderdag 27 november 2014 21:55 schreef Ansu het volgende:
[..]
Yes! Maar kan me er niet echt toe zetten om ervoor te studeren haha.
[..]
Ja
Mja, das ook weer zo. Toch een mooie ping-pong wedstrijd met PSV. Feyenoord mooi solide, zij het geflatteerd met 2-0. Daar had meer in gezeten!quote:Op donderdag 27 november 2014 21:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat ze winnen. Goed voor het Nederlands voetbal als ze winnen. Nederland gaat op de ranking wat punten inleveren.
Ik wilde gewoon een lieve poezen fotoquote:Op donderdag 27 november 2014 21:57 schreef Ansu het volgende:
[..]
Ahhh cute.
Dit heeft niet met poes en bed te maken toch
Makelaar zoekenquote:Op donderdag 27 november 2014 22:43 schreef Accursius het volgende:
Wat is dat kamernet toch een gekut. Vijf berichtjes gestuurd en nul reacties
Schrijf je in bij Lefierquote:Op donderdag 27 november 2014 22:43 schreef Accursius het volgende:
Wat is dat kamernet toch een gekut. Vijf berichtjes gestuurd en nul reacties
Dit meen je niet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:58 schreef Yreal het volgende:
Gvdnieuwe studieadviseur op het hbo is echt waardeloos. Gewoon weer exact hetzelfde verhaal afgedraaid
![]()
Zeg ik dat ik het aan mijn schildklier heb, zegt ze " ..[].. Dat verbaast me niet. In de les had je soms zo'n krakkende stem".
Wat moet jij bij een studieadviseur op het hbo?quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:58 schreef Yreal het volgende:
Gvdnieuwe studieadviseur op het hbo is echt waardeloos. Gewoon weer exact hetzelfde verhaal afgedraaid
![]()
Zeg ik dat ik het aan mijn schildklier heb, zegt ze " ..[].. Dat verbaast me niet. In de les had je soms zo'n krakkende stem".
ik doe hbo bedrijfskundequote:Op vrijdag 28 november 2014 12:07 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat moet jij bij een studieadviseur op het hbo?
Wel ernstig dergelijke opmerkingen
Jaja. Als dat zo zou zijn dan had Erik je allang dit topic uitgeflikkerd.quote:
Erik mocht willen dat hij dat kon.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:22 schreef Blistering het volgende:
[..]
Jaja. Als dat zo zou zijn dan had Erik je allang dit topic uitgeflikkerd.
wat zou ik er anders moeten? Onmogelijk ver lopen joh..quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:22 schreef Blistering het volgende:
[..]
Jaja. Als dat zo zou zijn dan had Erik je allang dit topic uitgeflikkerd.
Uiteraard, meneer Accursius weet wel hoe het moetquote:Op vrijdag 28 november 2014 12:42 schreef Accursius het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)n-euro-bestolen.html
Wat een bedragdoe je toch wel iets gruwelijk fout als bedrijf lijkt mij.
Klopt, als je per dag voor 20.000,- wordt beroofd doe je gewoon iets verkeerd. De Bijenkorf heeft allang niet meer de extreem dure spullen in het assortiment zitten als ze vroeger wel hadden. En de spullen die daar dan duur zijn hangen allemaal aan de ketting. Je moet dus een hoop keren naar buiten lopen daar. Verder hebben al hun artikelen ook van die grote (lelijke) anti-diefstal magneten enzulks erop zitten. Dus je hoort het ook nog eens duidelijk als er wordt gejat.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard, meneer Accursius weet wel hoe het moet
School?quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:35 schreef Yreal het volgende:
Treinstation naar school, naar fatsoenlijk koffie tentje was al 5.2 km lopen
Verdeeld over 10 filialen, hè.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:01 schreef Accursius het volgende:
[..]
Klopt, als je per dag voor 20.000,- wordt beroofd doe je gewoon iets verkeerd. De Bijenkorf heeft allang niet meer de extreem dure spullen in het assortiment zitten als ze vroeger wel hadden. En de spullen die daar dan duur zijn hangen allemaal aan de ketting. Je moet dus een hoop keren naar buiten lopen daar. Verder hebben al hun artikelen ook van die grote (lelijke) anti-diefstal magneten enzulks erop zitten. Dus je hoort het ook nog eens duidelijk als er wordt gejat.
Daar kreeg ik ook voor op m'n flikker tijdens m'n tutorgesprekquote:
En terecht.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:08 schreef Blistering het volgende:
[..]
Daar kreeg ik ook voor op m'n flikker tijdens m'n tutorgesprekIk had het in mijn hoofd gehaald om over school te praten in m'n reflectieverslag, oh oh oh, toen waren de rapen gaar hoor.
Klopt, dat is nog steeds flink. Er staan, bij in ieder geval, de filialen Amsterdam en Amstelveen altijd beveiligers bij de in/uitgangen. 2000,- per filiaal, dan zouden er per filiaal zo'n 3 - 5 diefstallen per dag worden gepleegdquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Verdeeld over 10 filialen, hè.
En dat vind je raar? Paar jaar in retail gewerkt als bijbaan, niet heel ongewoon dat er aan de lopende band gejat wordt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:10 schreef Accursius het volgende:
[..]
Klopt, dat is nog steeds flink. Er staan, bij in ieder geval, de filialen Amsterdam en Amstelveen altijd beveiligers bij de in/uitgangen. 2000,- per filiaal, dan zouden er per filiaal zo'n 3 - 5 diefstallen per dag worden gepleegd
Dat er veel wordt gejat maakt dit niet normaler. In hetzelfde artikel staat dat er gemiddeld voor 0.59% van de omzet wordt gejat per jaar bij een winkel. De jaarlijkse omzet van Bijenkorf is 403 miljoen euro. Dan zou je uitkomen op een totaalbedrag aan diefstal van 2,3 miljoen per jaar. Ergo: er wordt bijna drieënhalf (!) keer meer gejat dan het gemiddelde. Dat is gewoon ontzettend slecht.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En dat vind je raar? Paar jaar in retail gewerkt als bijbaan, niet heel ongewoon dat er aan de lopende band gejat wordt.
Nu ben ik slechts een jurist, maar een gemiddelde komt nou eenmaal tot stand door tevens excessen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:20 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dat er veel wordt gejat maakt dit niet normaler. In hetzelfde artikel staat dat er gemiddeld voor 0.59% van de omzet wordt gejat per jaar bij een winkel. De jaarlijkse omzet van Bijenkorf is 403 miljoen euro. Dan zou je uitkomen op een totaalbedrag aan diefstal van 2,3 miljoen per jaar. Ergo: er wordt bijna drieënhalf (!) keer meer gejat dan het gemiddelde. Dat is gewoon ontzettend slecht.
Het gaat om verloren inkomsten, dus ik neem aan verkoopwaarde. En 20.000 euro per dag lijkt veel, maar dat is 'maar' 1,9% van de omzet. Zou me niet verbazen als er in een gemiddelde ah voor meer wordt gejat.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:10 schreef Accursius het volgende:
[..]
Klopt, dat is nog steeds flink. Er staan, bij in ieder geval, de filialen Amsterdam en Amstelveen altijd beveiligers bij de in/uitgangen. 2000,- per filiaal, dan zouden er per filiaal zo'n 3 - 5 diefstallen per dag worden gepleegd
Edit: en dan is nog niet eens duidelijk of het om de verkoopwaarde gaat of inkoopwaarde. Als het om het laatste gaat is het helemaal krankzinnig gezien er op merkkleding een marge zit van ongeveer 2.5x.
Een bijenkorf is natuurlijk ook geen gemiddelde winkel. Veel groter en veel meer klanten. Interessanter zou zijn om de cijfers te vergelijken met bijvoorbeeld de V&D, maar die kan ik niet vinden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:20 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dat er veel wordt gejat maakt dit niet normaler. In hetzelfde artikel staat dat er gemiddeld voor 0.59% van de omzet wordt gejat per jaar bij een winkel. De jaarlijkse omzet van Bijenkorf is 403 miljoen euro. Dan zou je uitkomen op een totaalbedrag aan diefstal van 2,3 miljoen per jaar. Ergo: er wordt bijna drieënhalf (!) keer meer gejat dan het gemiddelde. Dat is gewoon ontzettend slecht.
Zie de bron, het gemiddelde ligt op 0,59% van de omzet. Dan is bijna 2% een stuk meer.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat om verloren inkomsten, dus ik neem aan verkoopwaarde. En 20.000 euro per dag lijkt veel, maar dat is 'maar' 1,9% van de omzet. Zou me niet verbazen als er in een gemiddelde ah voor meer wordt gejat.
Punt is dat je dan ook kan zeggen dat de gemiddelde winkel minder personeel heeft rondlopen, minder beveiligers, minder camera's etc etc.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een bijenkorf is natuurlijk ook geen gemiddelde winkel. Veel groter en veel meer klanten. Interessanter zou zijn om de cijfers te vergelijken met bijvoorbeeld de V&D, maar die kan ik niet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |