abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147068486
Woeiiii een deel 2!
We gaan dus naar Utreggggggggg. *O*

Plaatjes uit de vorige OP

Begane grond, met uitbouw.

Eerste verdieping, allemaal redelijk standaard en boring volgens mij. We gaan er wel een bad in stoppen (maar doen dat zelf omdat het als meerwerkoptie een whopping 2900 euro kostte, wtf)

Zolder. De slaapkamer heeft een plafond van 4,5 m hoog :o Daar wil ik wat leuks mee doen. Maar weet nog niet wat (ik weet ook nog niet of wij daar gaan slapen of een vd kinderen of dat het een speelkamer wordt)

Voorgevelplaatje:

Wij krijgen zo'n gevel als je links kunt zien.

----
Status voor iedereen die geen zin heeft om het vorige topic door te lezen:

* de bouw vordert gestaag, ons huis heeft inmiddels een dak,een redelijk stuk metselwerk, ramen, etc. Maar nog geen dakpannen, binnenmuren, of trappen.
* we hebben getekend bij de notaris dus 't is in elk geval écht van ons nu :7
* verder zijn we nog geen steek verder qua inrichting met uitzondering van heel veel uren gespendeerd op pinterest :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_147068561
Claudia wat een ontzettend leuke prints! Dank voor de tip! :)
pi_147071440
Je hebt er volgens mij geen echt vervolgtopic van gemaakt, of wel? Kun je eventueel nog aan een mod vragen.

In het kader van het vleermuizenthema had ik deze taart voor Ivan gemaakt ontworpen, trouwens. Hij was er zo blij mee. Lena wil nu Hello Kitty. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_147072560
He wat raar, ik had wel gewoon "open nieuw deel" gedaan, en hij kopieerde automagisch de vorige OP en alles, dus het zou wel een reekstopic moeten zijn. Odddddd.

toffe taart! :D
Wij hadden voor Til een hysterische spikkeltaart. Binnenkant gekleurde laagjes, laagje botercrème erop, en dan helemaal onder de spikkeltjes (je weet wel, a la softijs-met-spikkels). Was niet moeilijk en maakt elke peuter blij :7
pi_147458349
Update:
buitenkant is dicht *O* Hebben termijnrekeningen gekregen voor waterdicht dak én voor de volledige gevels. Dus nu gaan ze binnen verder.

Vraag me af hoe ze daar nog 5 maanden over willen doen... we gaan 't meemaken.

Maar nu eerst: op naar een informatieavond over gietvloeren. In Amsterdam, mocht iemand zin hebben in een borrel :7
pi_147648617
Update(ish)

Info-avond gietvloeren was interessant. Maar ze zijn wel allemaal zo grijs en sááái. Misschien een met een tintje groen ofzo erdoorheen. Anders wordt 't me veel te klinisch. En ineens wilde ik misschien toch hout, dus zijn we vandaag een vloerenzaak binnengelopen en kwamen we naar buiten met een offerte van 8000 euro :') dat is twee keer zo veel als wat de gietvloer kost. Maar de gietvloer brengt weer met zich mee dat de vloer eerst afgesmeerd en geëgaliseerd moet worden (ivm ingefreesde vloerverwarming), wat weer een paar dagen én 1000 euro kost. En de houten vloer waar de offerte op gebaseerd is, is een prachtige eikenhouten vloer gelegd in Hongaarse punt (een soort visgraat) met een brede rand langs de muur. Echt héél mooi. En duur. Zucht.

Verder is de opleverdatum vooralsnog toch maar 'ergens in april' geworden, zijn de steigers van de eerste zes huizen weg, en mogen we eind januari eindelijk eens kijken in 't huis :)
pi_147648671
En in de nieuwsbrief staan ook onze definitieve adressen, maar dan wel verkeerd gespeld :') Kneuzen.
(maar er staat dan ook 'gelukking nieuwjaar', dus tsja.)
pi_147679097
Eenpersoonstopic :')

Anyhoooo. De meneer van het interieurontwerp is geweest. Het was wel leuk om de woonkamer in 3D te zien, en sommige dingen hadden echt wel wat, maar verder vond ik er weinig aan eigenlijk :') Ik had duidelijk aangegeven wat er mee gaat naar het nieuwe huis - dressoir, 50's kastje, bankje - en die heeft ie er allemaal uit gelaten. Bovendien had ie mijn prachtige antieke piano met Jugendstil houtsnijwerk IN EEN KAST GEDAAN!111!!1eins!!1. SERIOUSLY. Handig hoor, opbergruimte, maar ik ga m'n piano niet in een kast verstoppen.

Ik had bijv. aangegeven dat ik dit zo grappig vind:

En toen had hij bedacht dat het 'ook wel een leuk statement is' als we dat niet zo doen, maar als megagrote sticker op de muur plakken. :{ Uh nee. Zie hieronder.

Blik op de woonkamer. Met de piano in een kast :{ En mega asjemenou in lelijk lettertype.
Vind de lamp boven de tafel wel tof, en Eames stoeltjes zijn leuk (doch misschien wat afgezaagd inmiddels). Idee van zo'n kleed vind ik leuk, en 't is tof om te zien hoe de vloer er uit zou zien met een groengrijzige gietvloer. Maar een ronde tafel hoef ik niet.

Slaapkamerontwerp vond ik wel leuk, mosterdgeel/zwart/wit, heeft wel wat. De lampen zijn heel gaaf maar - dat kon ie ook niet weten - die hangen dus letterlijk boven de vergadertafel op m'n werk :') Dus dat hoeft nou ook weer niet :') Maar het idee is wel leuk, zo'n groepje in 1 kleur gespoten lampjes. Zeker omdat die kamer dus een plafond heeft van bijna 4,5m hoog, moet je toch creatief zijn met licht. :) Rechts heeft ie een gigantische kastenwand gemaakt. Weet nog niet wat ik daarvan vind.
pi_147679750
Piano met een ombouwkast....moet niet veel gekker worden.

Heb je deze man in dienst genomen om een ontwerp voor je te maken? Of zit dit bij de huizenbouw inbegrepen? :)
pi_147679763
Geen van beide, ik had een gratis interieuradvies gewonnen ;)
  Moderator woensdag 17 december 2014 @ 20:25:05 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147680731
quote:
17s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:18 schreef innepin het volgende:
Update:
buitenkant is dicht *O* Hebben termijnrekeningen gekregen voor waterdicht dak én voor de volledige gevels. Dus nu gaan ze binnen verder.

Vraag me af hoe ze daar nog 5 maanden over willen doen... we gaan 't meemaken.

Maar nu eerst: op naar een informatieavond over gietvloeren. In Amsterdam, mocht iemand zin hebben in een borrel :7
Afwerken van de binnenkant kost altijd een hoop tijd; alle technische installaties afwerken en aansluiten e.d. :)
pi_147681036
quote:
17s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:58 schreef innepin het volgende:
Geen van beide, ik had een gratis interieuradvies gewonnen ;)
Altijd leuk om iets gratis te krijgen. Waar had je het mee gewonnen?

Nog specifieke dingen gezien waar je zelf echt niet aan gedacht had en gaaf zijn?
pi_147682359
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Afwerken van de binnenkant kost altijd een hoop tijd; alle technische installaties afwerken en aansluiten e.d. :)
Snap ik, maar dat is helemaal niet leuk want dan kan ik het niet ziiieehiiieeen. :P Nou ja, we wachten 't maar af.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:34 schreef jasperve het volgende:

[..]

Altijd leuk om iets gratis te krijgen. Waar had je het mee gewonnen?

Nog specifieke dingen gezien waar je zelf echt niet aan gedacht had en gaaf zijn?
Oh, een like en win actie ding op facebook.

Hij had wel een leuk plan voor de trapkast, met een uitklapbaar tafeltje voor de meisjes om aan te knutselen enzo. Best ingenieus! Al weet ik nog niet of we dat ook gaan realiseren.
pi_147699516
Oef, die ontwerpen. :X Cliché na cliché. De stoelen, de lampen. Van een ontwerper verwacht je toch iets nieuws of verrassends. Maar misschien heb je voor wat betreft de indeling nog ideeën opgedaan?
pi_147699576
Wat de vloer betreft: ik ben een groot voorstander van zuinig zijn en je gehele budget in ogenschouw nemen. Maar je vloer is zo bepalend voor het huis. Als dat nou je droomvloer is, dan zou ik andere offertes opvragen en kijken of je zo de prijs van die eerste nog omlaag kunt krijgen.
pi_147716568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, die ontwerpen. :X Cliché na cliché. De stoelen, de lampen. Van een ontwerper verwacht je toch iets nieuws of verrassends. Maar misschien heb je voor wat betreft de indeling nog ideeën opgedaan?
Nee, 't is een standaard nieuwbouwhuis, zoals jij zelf eerder ook al zei, d'r is weinig spannends mogelijk qua indeling, dus dit hadden we zelf ook wel verzonnen :+

Ik zit er vooral mee dat ik dus hoopte op een persoonlijk ontwerp, gebaseerd op het voorgesprek dat ik met 'm had, en dat ie vrijwel niks van mijn wensen erin verwerkt heeft. Ik gaf hem:
- gietvloer (nou vooruit)
- dressoir, 50's kastje en m'n hippe 'gym'bankje blijven
- Asjemenou houtsnijding ergens op de muur
- mijn mooie piano blijft ook
- rekening houden met de kinderen
- niet al te standaard, als dat enigszins kan

Mja -O-
pi_147716769
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
Wat de vloer betreft: ik ben een groot voorstander van zuinig zijn en je gehele budget in ogenschouw nemen. Maar je vloer is zo bepalend voor het huis. Als dat nou je droomvloer is, dan zou ik andere offertes opvragen en kijken of je zo de prijs van die eerste nog omlaag kunt krijgen.
I know, I know, maar de vloerofferte van 8000 euro zou letterlijk betekenen dat we geen geld meer hebben voor een keuken, en dan schiet die investering ook wel z'n doel voorbij :')

Heb nu een iets goedkopere offerte, en de Hongaarse punt laten verwisselen voor een gewone visgraat. Die zit al op 6664 euro. Scheelt toch flink, al is 't nog steeds te duur, maar wellicht wel het overwegen waard.
pi_147877526
Je was uit mijn actieve topics verdwenen :{ gebeurt wel vaker de laatste tijd.

Maar wat leuk dat de buitenkant klaar is. Nu kunnen ze snel binnen aan de slag.

En dat ontwerp... Tja..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148417824
Géén idee wat ze aan het doen zijn, maar er wordt in elk geval weer gewerkt :P

Steigers zijn weg t/m onze buren :') Dus ons huis nog net in de steigers.

Keuken definitief gemaakt, vloerenboer bezocht en waarschijnlijk gaat dat ook wel definitief door maar meneer wil eerst de kijkdag afwachten voordat we een vloer bestellen.

Dan gaan we lekker het huis van miss sly kopiëren, met visgraatvloer, witte keuken en Smeg koelkast (sorry sly :') ) tralalala :D

Verder weinig te melden. Bezig met offertes en verder veel te druk om aan het huis te denken.
pi_148417947
quote:
17s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:55 schreef innepin het volgende:
Géén idee wat ze aan het doen zijn, maar er wordt in elk geval weer gewerkt :P

[ afbeelding ]

Steigers zijn weg t/m onze buren :') Dus ons huis nog net in de steigers.

Keuken definitief gemaakt, vloerenboer bezocht en waarschijnlijk gaat dat ook wel definitief door maar meneer wil eerst de kijkdag afwachten voordat we een vloer bestellen.

Dan gaan we lekker het huis van miss sly kopiëren, met visgraatvloer, witte keuken en Smeg koelkast (sorry sly :') ) tralalala :D

Verder weinig te melden. Bezig met offertes en verder veel te druk om aan het huis te denken.
Oh dat zijn echt al huizen aan het worden ^O^

Wat voor keuken heb je besteld qua indeling enzo? (Helemaal niet nieuwsgierig ofzo O-)
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:02:07 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148417950
Ach joh, zo'n kopie maakt ook niets uit, al die nieuwbouwwoningen zijn qua indeling toch al hetzelfde :')

Maar wat gaat het hard :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 10:35:19 #22
5428 crew  miss_sly
pi_148418693
We wonen niet naast elkaar, dus ga vooral je gang :D
Onze keuken is overigens niet wit, maar magnolia :P
Een visgraatvloet en een Smeg koelkast zijn ook gewoon vreselijk mooi O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148419385
Die ontwerpen vind ik vreselijk onpersoonlijk. Krijg er echt zo'n hotel-idee bij...

Ben benieuwd hoe het allemaal vordert straks :)
pi_148420839
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh dat zijn echt al huizen aan het worden ^O^

Wat voor keuken heb je besteld qua indeling enzo? (Helemaal niet nieuwsgierig ofzo O-)
Nog niet besteld. We gaan gewoon voor een Ikea keuken. In U-vorm, wat een beetje moet omdat de wasbak nou eenmaal voor het raam moet (tenzij we extra geld willen besteden aan het boren en verleggen van die leiding, maar dat vind ik niet de moeite waard).

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:35 schreef miss_sly het volgende:
We wonen niet naast elkaar, dus ga vooral je gang :D
Onze keuken is overigens niet wit, maar magnolia :P
Een visgraatvloet en een Smeg koelkast zijn ook gewoon vreselijk mooi O+
Magnolia shagmolia :6 ik vinnum wit ;)
Ben zo benieuwd hoe het er straks in 't echt uit gaat zien O+

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:59 schreef lunamatic het volgende:
Die ontwerpen vind ik vreselijk onpersoonlijk. Krijg er echt zo'n hotel-idee bij...

Ben benieuwd hoe het allemaal vordert straks :)
Ja, nou dat dus... alsof ie 1 ontwerp heeft dat ie bij elke klant kan hergebruiken, ongeacht persoonlijke wensen :')
pi_148420874
quote:
17s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:45 schreef innepin het volgende:

[..]

Nog niet besteld. We gaan gewoon voor een Ikea keuken. In U-vorm, wat een beetje moet omdat de wasbak nou eenmaal voor het raam moet (tenzij we extra geld willen besteden aan het boren en verleggen van die leiding, maar dat vind ik niet de moeite waard).

[..]

Magnolia shagmolia :6 ik vinnum wit ;)
Ben zo benieuwd hoe het er straks in 't echt uit gaat zien O+

[..]

Ja, nou dat dus... alsof ie 1 ontwerp heeft dat ie bij elke klant kan hergebruiken, ongeacht persoonlijke wensen :')
Oke ja wasbak onder het raam is ook wel het mooiste natuurlijk he. O-)

Maar gaaf een u keuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')