[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 01-11-2002 13:42]
Owjah, op de melodie van Jingle Bells
Ho ho ho, ho ho ho,
ax ax ax ax ax...
Zoiets...
quote:Kijk eens 1 post boven je..
Op donderdag 31 oktober 2002 21:41 schreef Rano het volgende:
Hoe ging dat liedje ook alweer?Owjah, op de melodie van Jingle Bells
Ho ho ho, ho ho ho,
ax ax ax ax ax...Zoiets...
quote:Heb je de screenshots ook gezien?
Op donderdag 31 oktober 2002 22:13 schreef Anvile het volgende:
hij's nep
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 31-10-2002 22:24]
quote:Er zijn meer dan 100 screenies..
Op donderdag 31 oktober 2002 22:13 schreef Anvile het volgende:
hij's nep
quote:Ze zijn zo te zien genomen op een pc die het spel niet op full detail aan kon, maar toch, het gaat om het idee. Helaas is de site van alle 100-nogwat screenies uit de lucht gehaald en kan ik de beta (nog) niet vinden. Voor meer up-to-date info, zie hier.
Op donderdag 31 oktober 2002 22:47 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Er zijn meer dan 100 screenies..
Wat ik tot nu toe heb gezien (stuk of 7) waren er een aantal duidelijk van Doom III.
Wel een echte buzz. Hij lijkt er echt te zijn. En zo ineens.
Zou mooi zijn wanneer deze file doorsijpelt tot de regionen van mijn plek in de warez-voedselketen .
Maar als je toch bezig bent is het inderdaad een goede marketing strategie, de mensen 'warmhouden' tot aan de release. Terwijl ze afstand kunnen doen van de tekortkomingen. Hij is immers gelekt
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-11-2002 00:50]
[edit] Alle directe verwijzingen zijn ge-edit en alle quotes hiervan zijn verwijderd. Niet meer doen aub.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-11-2002 00:53]
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-11-2002 00:52]
quote:1 onderdeel van de policy waar ik wel rekening mee zal houden...
Op vrijdag 1 november 2002 00:50 schreef Tijn het volgende:
Mensen, kijk even naar Strenger anti-warez beleid in Digital Corner (DIG) alsjeblieft. Verwijzingen naar warez wordt niet op prijs gesteld.
Excusez moi
Martin
Trouwens, mag ik ook niet verwijzen naar filmpjes óver de beta dan
Martin
quote:No problem als het verder niet meer gebeurt
Op vrijdag 1 november 2002 00:53 schreef kastanova het volgende:[..]
1 onderdeel van de policy waar ik wel rekening mee zal houden...
Excusez moi
Martin
quote:Filmpjes zijn okay, maar niet de software zelf.
Op vrijdag 1 november 2002 00:54 schreef kastanova het volgende:
FF ter info, ja, de beta circuleert op het internet...Trouwens, mag ik ook niet verwijzen naar filmpjes óver de beta dan
Martin
quote:Naja, zoals ik dus al zei (
Op vrijdag 1 november 2002 00:55 schreef Tijn het volgende:[..]
Filmpjes zijn okay, maar niet de software zelf.
Martin
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 01:44 schreef DiRty het volgende:
verwijs dan
Das dus juist niet de bedoeling.
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 00:54 schreef kastanova het volgende:
Trouwens, mag ik ook niet verwijzen naar filmpjes óver de beta danprrrr
...
..
Ach who gives a fuck, laat eens zien die screens
quote:http://www.nl-team.nl/nuke/modules.php?name=News&file=article&sid=213
Op vrijdag 1 november 2002 10:21 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ach who gives a fuck, laat eens zien die screens
quote:is dat toevallig die link die ik je toegemailt heb??
Op vrijdag 1 november 2002 19:28 schreef Disorder het volgende:
Verdomme, word de site waar ik aan het downloaden was offline gehaald. Ik zat op 62%..
nou, ik heb hem in ieder geval helemaal binnen alleen da kutspel loopt veel te traag hier, 1 stap vooruit zetten en da ding begint al een kwartier te laden
btw mijn configuratie:
P4 1,4
128 Mb Rimm
asus geforce 2 GTS
5.1 live geluidskaart
denk dat het aan het geheugen ligt, helaas....
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 22:04 schreef Poogie het volgende:
da kutspel
quote:En je vkaart..
Op vrijdag 1 november 2002 22:04 schreef Poogie het volgende:
denk dat het aan het geheugen ligt, helaas....
quote:die had met de 3dmark nog een redelijk hoge score, dus denk nie dat dat het probleem is
Op vrijdag 1 november 2002 22:20 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
En je vkaart..
quote:Het ligt wel degelijk aan je videokaart.
Op vrijdag 1 november 2002 22:23 schreef Poogie het volgende:[..]
die had met de 3dmark nog een redelijk hoge score, dus denk nie dat dat het probleem is
quote:meen je dat??
Op vrijdag 1 november 2002 22:31 schreef Fliepke het volgende:
beta is echt gelekt
quote:Blijf alsjeblieft geen requests hier posten, Fok! werkt daar niet aan mee.
Op vrijdag 1 november 2002 23:46 schreef Disorder het volgende:
En ik heb 'm nog steeds niet..
Wil de rest van iedereen die nu probeert die file te downloaden via CuteFTP aub even van internet afgaan? Dank u..
En het programma wat je gebruik om het te downloaden maakt niet echt uit
Dit spel ga je dus niet spelen snachts in het donker in je Remy. Maar euh weet iemand die code van die deur?
(op mijn p4 2,4 1 gig ram ti4200 draaide het trouwens redelijk, met meer dan 2 springbeesten ging ie flippen)
quote:Inderdaad mijn kameraad
Op zaterdag 2 november 2002 01:25 schreef DeStedebouwer het volgende:
Zo is het maar net; maar na het inschakelen van de vertrouwde GOD mode waren ook de springbeesten een plakje keek voor onze opgevoerde shotgun.
quote:924.
Op zaterdag 2 november 2002 11:48 schreef DeStedebouwer het volgende:
Nou, weet er misschien iemand de code van die deur? In het demofilmpje was het 123 maar die werkte niet.
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 21:29 schreef Eikelbijter het volgende:[..]
924.
Buggy, maar dat is logisch.....the graphics zijn 640*480 hoger kan niet maar echt zwaar cool...en gewoon meteen lekker veel wapens.
De geluidseffecten zijn ook supercool
quote:Het is inderdaad een ALPHA!!!!
Op zaterdag 2 november 2002 23:31 schreef Vidra het volgende:
Die alpha is VET!!
En geen beta, zoals ik heleboel mensen hoor zeggen
quote:Ik ben niet bang dat ik um niet 'mooi' ga vinden. Mooi is van ondergeschikt belang. Hij moet leuk zijn! De charme van doom1/2/ultimate was juist dat je relatief weinig donkere levels had, veel om op te schieten, en vaak te weinig ammo. De angst kwam van een lege kamer met een rocketlauncher in het midden, het weten dat als je dat ding zou pakken je omgeven zou kunnen worden door een horde wilde beesten.
Op maandag 4 november 2002 07:07 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik denk dat jij 'm wel mooi gaat vinden hoor.
Ik heb 'm zelf ook gespeeld en ik vond 'm ontzettend spannend. Constant op het puntje van m'n stoel, die game ga ik kopen. Maar wat wil je dan? Lekker gekleurde, superverlichtte levels? Wat is er dan nog spannend aan?
quote:Quake1 & 2 is toch wel errug amuserent hoor ik heb het een heletijd gespeeld eregister nogsteeds trouwens
Op maandag 4 november 2002 15:26 schreef TimberWolf het volgende:
Quote uit het gesloten topic:
[..]
quote:The requested URL /~seidle95/doom1.jpg was not found on this server.
Op maandag 4 november 2002 16:38 schreef Salteh het volgende:
again :>
http://elektron.its.tudelft.nl/~seidle95/doom.jpg
http://elektron.its.tudelft.nl/~seidle95/doom1.jpg
t/m doom14.jpg
...
ik draai windows XP
amd 1,4
asus gf2 mx
128mb ddr
dit zou toch wel een klein beeje moeten werken?
iemand die een oplossing weet
quote:
Op maandag 4 november 2002 16:42 schreef LeT0W het volgende:
hier werkt doom 3 niet
als ik new game doe begint hij wat te laden en dan op een geven moment doet hij niets meerik draai windows XP
amd 1,4
asus gf2 mx
128mb ddrdit zou toch wel een klein beeje moeten werken?
iemand die een oplossing weet
quote:Martin
Doom III - Alpha 0.02 - E3 Demo-------------------------------
Instructions
load the doom.exe
use the ~ key to get to the console (if you choose single player, game will crash)
you can load e3 demo maps 1-3 using one of the following commands:
map e3/e3_1
map e3/e3_2
map e3/e3_3
quote:De NFO lezen:
Op maandag 4 november 2002 16:42 schreef LeT0W het volgende:
hier werkt doom 3 niet
als ik new game doe begint hij wat te laden en dan op een geven moment doet hij niets meer
quote:
º 4 - load doom.exe º
º 5 - press ~ for console (pressing sinlge player crashes) º
º 6 - Then enter the following ... º
º º
º map e3/e3_1 º
º map e3/e3_2 º
º map e3/e3_3 º
º º
º and if u ain't worked it out yet.. there is 3 maps .. º
º enter one of the above to load a map![]()
![]()
º
quote:is het niet: there're 3 maps i.p.v there's 3 maps
Op maandag 4 november 2002 16:47 schreef RAiDEN het volgende:[..]
De NFO lezen:
[..]
quote:Raad eens waar die rar vandaan komt
Op maandag 4 november 2002 18:19 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
Martin
[Dit bericht is gewijzigd door Salteh op 05-11-2002 00:09]
quote:Dank U.
Op maandag 4 november 2002 22:49 schreef StefanFM het volgende:[..]
zeer strak
Verdomde mooi gemaakt trouwens, scary
Plasmagun:
Doom3 BFG: (alleen loopt game nu vast na het schieten van de BFG
)
quote:Heb je al op de dozen gelet die op de rekken liggen? En die ton die van de trap af dendert? Er hangt echt een geavanceerde physics engine achter. En de schaduwen.
Op woensdag 6 november 2002 10:48 schreef donald_dick het volgende:
bij mij loopt ie wel goed, maar ik ind er nou nisk bijzonders aan
heb trouwens een fix gedownload...maar ikzie geen verschil
Dat doet UT2003 ze niet na. UT2003 maakt gebruik van methoden die al lang bestaan, maar 't ziet er nu beter uit omdat de gemiddelde gamer een videokaart heeft die meer details aan kan. Maar het principe van 't tekenen van die graphics is hetzelfde gebleven.
Dit is bij Doom3 verbeterd/anders/vernieuwd... zeg maar: de volgende stap. Over een jaar (of 2) gebruikt iedere game die methode... wedden?
Verklaar u nader..........
quote:Wauw, wat gaaf Martin!
Op vrijdag 1 november 2002 01:01 schreef kastanova het volgende:[..]
Naja, zoals ik dus al zei (
), op Imesh is een ingame video van Doom III te vinden voor de mensen die nu nog niet geloven dat de beta uit is
Martin
Jaytje
Iemand een idee
quote:Romero werkt al jaren niet meer voor ID
Op zaterdag 9 november 2002 11:19 schreef -mainframe- het volgende:
laat de john's & romero, de boel eerst maar ff fine tunen, en dan zie ik wel verder ...
quote:Wat zeg ik nou? Als dit ding uitkomt, over minstens 6 maandjes, hoogst waarschijnlijk meer dan dat dus, zijn er legio nieuwe dingen op de gebieden die ik net noemde te krijgen, dus koop ik DAN pas het nieuwste vant nieuwste, omdat het nu gewoon geen zin heeft
Op zaterdag 9 november 2002 11:19 schreef -mainframe- het volgende:
laat de john's & romero, de boel eerst maar ff fine tunen, en dan zie ik wel verder ...
quote:ik vrees wel meer dan dat, maar daarom zie vorige pagina
Op woensdag 4 december 2002 10:38 schreef -F- het volgende:
Dit spel gaat mij een nieuwe Video kaart kosten
quote:boeit me niet.... was ik toch van plan om te gaan halen
Op woensdag 4 december 2002 10:38 schreef -F- het volgende:
Dit spel gaat mij een nieuwe Video kaart kosten
quote:Jij hebt Splinter Cell voor het gemak even overgeslagen? Of AvP2, of MOH?
Op woensdag 4 december 2002 19:30 schreef damienfromhell het volgende:
Wat een kutspel lijkt me dat![]()
Maar wanneer zijn ze van plan om het te releasen want het ziet er erg bruut uit eindelijk weer een goede single player shooter
Mooie graphics, lekker geluid, het moet haast filmlike zijn
ps. de sfeer is echt ongelooflijk!!!
Beetje balen dat ik gewend ben om FPS's met inverted mouse te spelen. Die functie zit nog niet in de alpha volgens mij, dus als ik omlaag wil kijken kijk ik omhoog en andersom
quote:je hebt mail
Op vrijdag 6 december 2002 09:38 schreef -F- het volgende:
hoe kom je aan die alpha versie
quote:moi is ook benieuwd maar mag eigenlijk niet vragen
Op vrijdag 6 december 2002 16:17 schreef -Dark_VisioN- het volgende:[..]
je hebt mail
quote:OE!
Op vrijdag 6 december 2002 16:17 schreef -Dark_VisioN- het volgende:[..]
je hebt mail
* Swetsenegger gaat komende zomer sowieso compleet nieuwe PC kopen
Tegen die tijs zitten we wel ruim boven de 3 gig, leuke GF FX erin, en 512 MB's snel geheugen...
Dan trek ik 'm wel.
Direkt maar een 17" tft erbij kopen dan
quote:Erm, 19 inch en daarboven, NIETS lager
Op vrijdag 6 december 2002 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
OE!
pleasepleaseplease
* Swetsenegger gaat komende zomer sowieso compleet nieuwe PC kopenTegen die tijs zitten we wel ruim boven de 3 gig, leuke GF FX erin, en 512 MB's snel geheugen...
Dan trek ik 'm wel.Direkt maar een 17" tft erbij kopen dan
Ik wacht voorlopig nog even met een PC kopen, tot dit schatje uit is
Scary game.
Maar 't ziet er op z'n zachtsgezegd erg leuk uit.
quote:m_pitch en/of m_yaw veranderen geloof ik..
Beetje balen dat ik gewend ben om FPS's met inverted mouse te spelen. Die functie zit nog niet in de alpha volgens mij, dus als ik omlaag wil kijken kijk ik omhoog en andersom
Doom 3 is er hier nu even af, anders ahd ik ff beter gekeken..
gewoon ff proberen, en anders stuuf je die doom3.cfg maar
...
Sorry voor de crappy kwaliteit, apparatuur hier op de zaak laat te wensen over (en dat is kwalijk voor een copyshop)
quote:Vette scans, maar ik had ze zelf ook al gezien in een ander blad. Die derde is trouwens de vernieuwde Archvile, die er eerst dus zo uitzag.
Op zaterdag 7 december 2002 10:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Sorry voor de crappy kwaliteit, apparatuur hier op de zaak laat te wensen over (en dat is kwalijk voor een copyshop)
Die laatste scan doet het trouwens niet..
Het zal al vakeg gevraagd zijn, maar wat worden de systeemeisen ongeveer?
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 20:05 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
moi is ook benieuwd maar mag eigenlijk niet vragen
quote:jullie hebben allebei mail
Op vrijdag 6 december 2002 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
OE!
pleasepleaseplease
* Swetsenegger gaat komende zomer sowieso compleet nieuwe PC kopenTegen die tijs zitten we wel ruim boven de 3 gig, leuke GF FX erin, en 512 MB's snel geheugen...
Dan trek ik 'm wel.Direkt maar een 17" tft erbij kopen dan
quote:jij ook....
Op zaterdag 7 december 2002 14:22 schreef -Dark_VisioN- het volgende:[..]
[..]jullie hebben allebei mail
quote:server is nu idd vol gewoon blijven proberen
Kan helaas niet inloggen
Motion blur in actie. Zal de realiteit van het beeld ten goede komen.
Ikzelf heb een p4 2.4, 512 ddr, gf4 ti 4400, daar draait het wel op toch?
quote:Kweetniet, misschien koop ik hem wel dubbel
Op zaterdag 7 december 2002 21:49 schreef Skull het volgende:
Het komt zonder kwaliteitsverlies naar de xbox dus ik hoef me nergens druk om te maken.
quote:Hij doet het ook op mn GF1 hoor, zelfs speelbaar
Op zaterdag 7 december 2002 21:37 schreef Ajax_master het volgende:
dam wat mooi!!Volgens mij heb je al een geoforce 4 minimaal nodig om deze screenies te bekijken
quote:Bevestigd zijn in ieder geval Pinky (Bulldemon), Revenant, Archvile, Hellknight, Imp, Zombiesoldaten en er zijn al sketches opgedoken van een Arachnotron/Spider Mastermind (moeilijk te zien op artwork), Lost Souls en dat was het wel zo'n beetje.
Op zondag 15 december 2002 01:20 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Weet iemand misschien welke vijanden uit Doom 1 en 2 terug keren?
quote:Yeah, maar de alpha is standaard ingesteld op, schrik niet, low-res textures
Op zondag 15 december 2002 15:58 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Hij doet het ook op mn GF1 hoor, zelfs speelbaar
quote:Gewoon posten, als het niet mag horen we het wel...
Op zaterdag 1 februari 2003 19:15 schreef Disorder het volgende:
Ik heb een nieuw screenshot uit een magazine weten te bemachtigen.
Ik zou 'm hier natuurlijk kunnen laten zien, maar dat is in strijd met de policies, of niet?
Anders kun je me gewoon even mailen
quote:Tijd voor je bedje....
Op zaterdag 1 februari 2003 20:15 schreef Djaser het volgende:
He baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Doom !!!:r.
(al moet ik zeggen dat ZELFS Doom3 het spaans benauwd gaat krijgen met games als Unreal2, Stalker ("Klassieke" render technieken: poly's, belichting en textures) en Far Cry (mooie crossbreed van poly-power, super AI, bumpmapping technieken, shaders, belichting, etc.)
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 22:01 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Gewoon posten, als het niet mag horen we het wel...
Anders kun je me gewoon even mailen
Mocht dit weggehaald worden, mail me dan even dat je het bestand wil (enter@softhome.net). Ik doe dit niet bij iedereen..
Wired magazine heeft in de April editie nieuwe Doom III screens. Heeft iemand 'm al gekocht/gezien?
The latest issue of the Wired print magazine has a new article on the development of Doom III, id Software's upcoming and latest game in their celebrated first person shooter series. Among the more interesting tidbits in the article: Microsoft is offering lots of money to id to make an exclusive Doom III Xbox port (id hasn't decided yet if they will do so) and in addition to the already announced multiplayer add-on there will also be a single player mission pack for Doom III. There is also the possiblity of a program that could generate unique Doom III levels on the fly, according to the article.
Verder is er te lezen dat er mogelijk een programma bij Doom III komt dat on the fly levels voor het spel zal kunnen genereren. Of Doom III oneindig veel spelplezier op de Xbox gaat worden of dat dit alles op een sisser uitloopt zullen we binnen afzienbare tijd te weten komen.
Bron: Gamers.nl
whahahahahahahhahahaha
let it happen!!!!!
quote:nee helemaal exculsief voor de xbox!! dus niet voor de pc!
Op maandag 7 april 2003 13:58 schreef keeskonijn het volgende:
Exclusief onder de consoles ja.
Voor de PC komt ie zowiezo uit. Alleen de PS2 en de GC krijgen hem mischien niet...
Geeft niet want op de xbox zal het er goed uit zien, de andere consoles missen de kracht ervoor.
quote:dat laat ID software dus nooit gebeuren he... aan de PC markt is 100x meer te verdienen dan die 15 jarige krantenjongens met XBOX
Op maandag 7 april 2003 14:00 schreef apengek het volgende:[..]
nee helemaal exculsief voor de xbox!! dus niet voor de pc!
quote:maar de lui met een pc kopieren wel flink! en MS heeft aardig veel geld... dus we wachten af
Op maandag 7 april 2003 14:04 schreef Tinus1983 het volgende:[..]
dat laat ID software dus nooit gebeuren he... aan de PC markt is 100x meer te verdienen dan die 15 jarige krantenjongens met XBOX
quote:alleen die videokaart weet ik niet... de rest is wel oke
Op maandag 7 april 2003 14:13 schreef Bart9rulez het volgende:
Zou k Doom III kunnen draaien op mijn pc?? P4 2.6 Ghz, 512 mb ddr-ram, ATI radeon 9000 128 mb.... Ik ben een btje bezorgd om me videokaart, voor de rest lukt t denk k wel :p Kan iemand mij trouwens ff een site mailen waar k die beta kan vinde![]()
??
[Dit bericht is gewijzigd door apengek op 07-04-2003 16:38]
quote:op de pc makrt word 100 x meer gekopieerd
Op maandag 7 april 2003 14:04 schreef Tinus1983 het volgende:[..]
dat laat ID software dus nooit gebeuren he... aan de PC markt is 100x meer te verdienen dan die 15 jarige krantenjongens met XBOX
quote:Goed lezen, er staat 'port'. Wat dus betekend dat ie voor de volle 100% voor de pc uitkomt, en misschien alleen op de X-box onder de consoles (wat eigenlijk al min of meer bekend was).
Op maandag 7 april 2003 14:00 schreef apengek het volgende:[..]
nee helemaal exculsief voor de xbox!! dus niet voor de pc!
quote:Ja indd, dat kan gewoon niet dat dit spel alleen op xbox uitkomt. Trouwens zoveel behoefte heb ik niet aan deze game. Kan ik me niet echt mee bezig houden.
Op maandag 7 april 2003 18:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Goed lezen, er staat 'port'. Wat dus betekend dat ie voor de volle 100% voor de pc uitkomt, en misschien alleen op de X-box onder de consoles (wat eigenlijk al min of meer bekend was).
quote:*gerustgesteld*
Op maandag 7 april 2003 18:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Goed lezen, er staat 'port'. Wat dus betekend dat ie voor de volle 100% voor de pc uitkomt, en misschien alleen op de X-box onder de consoles (wat eigenlijk al min of meer bekend was).
Ik heb nog wel speciaal een nieuwe videokaart aangeschaft voor dit spel, wellicht wat vroeg, maar toch...
quote:Mag ik even vragen welk model?
Op dinsdag 8 april 2003 18:00 schreef err het volgende:[..]
*gerustgesteld*
Ik heb nog wel speciaal een nieuwe videokaart aangeschaft voor dit spel, wellicht wat vroeg, maar toch...
quote:Ik mag toch hopen van wel...
Op maandag 7 april 2003 14:13 schreef Bart9rulez het volgende:
Zou k Doom III kunnen draaien op mijn pc?? P4 2.6 Ghz, 512 mb ddr-ram, ATI radeon 9000 128 mb....
Wat zouden ze willen, daar bij Id, denk je? Jaren aan een spel werken dat door 100 mensen gespeeld zal worden?
V.
quote:Ati Radeon 9500pro
Op dinsdag 8 april 2003 22:39 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Mag ik even vragen welk model?
quote:Met gamek, eh, gemak
Op woensdag 9 april 2003 20:34 schreef err het volgende:[..]
Ati Radeon 9500pro
En jah, bij iD software hebben ze de eigenschap voor het tijdperk hoge eisen in te stellen Dat heet namelijk visie
quote:Bron: http://www.ownt.com/specials/2003/doom3/doom3.shtm
Id Software employees play office football to release some tension.Id Software employees are getting hurt playing these games.
(Kenneth Scott has a splint on 2 fingers, while Tim Willits has a
thigh full of busted capillaries from the exact same game)Id Software art geniuses scanned Willits' wound which will appear
on a skin in Doom 3.Wired Magazine reports that the video game industry is a $10.8 billion
a year industry.
Doom 3 is not expected out until the fall.The Doom franchise, counting the first two titles and some of the mission packs, comes to a total of somewhere around $108 million. Wired magazine assumes nVidia still dominates the video card industry.
Wired makes note of the rumors floating that Doom 3 could be Carmacks last "major" work.
In fifth grade, Carmack went to a TRS-80 programming course.
Carmack was caught stealing a Apple II at age 14.
Carmack is caught once again and quoted as claiming the gaming details will pass Hollywood CGI videos. (In which he has replaced the outdated "Toy Story" with the latest Monsters Inc. video)
Wired says Carmack will be obsolete as game engines are updated at a more steady pace--"Incrementally instead of in great, creative leaps."
Carmack states that real-time rendering will be so dynamic that animators will be able to produce films using game engines. Much like Fountainhead Entertainment's T.V. Series Sidrial, which uses a heavily modified Quake 3 engine.
Soon after Quake 3: Arena was finished in early 2000, Carmack presented the idea of developing Doom 3. However, most id employees just gave him a blank stare. Others wanted to make Doom 3 a "sure-fire hit, not some futuristic environment the market might not embrace."
The Quake 3 engine license goes for a $250,000 flat fee along with a
royalty from the licenser.Todd Hollenshead says, engine licensing accounts for 20% of id
Software's revenue.Some of Carmack's everyday wear includes jeans and an
AMD T-Shirt.Carmack drinks Diet Coke while programming.
Microsoft is continuing to work with id Software trying
to get them to hold the PC version until an Xbox port
is done. Id, so far, hasn't announced their decision on
the subject.Tim Willits says, "We want to scare people."
"You do that by surprising people. And you do that by grossing them out."One of the main items John Carmack is working on in Doom 3 is to reduce the ability to see where action events are going to take place. What Carmack refers to as "the Hanna-Barbera effect". (Monsters busting through walls, etc.)
One of Doom 3's mission tidbits includes the player finding a scientist prisoner who will help you find the path to the
gates of hell.An example of a scare tactic is given as you are creeping past a room with a zombie chowing down on some scientist brains, an Imp crashing through the grated floor below and starting to launch fireballs.
To predict the type of hardware that will be available at game completion, id Software goes out and purchases the best possible hardware at the beginning of game development and plans for users to have that hardware by the release date of the game.
There's talk about real-time lighting algorithms to render, shadow casting on a monsters skin and even a fluorescent light reflecting off the teeth of the chain saw.
ATI still denies that they leaked the Doom 3 Alpha demo back in November.
Mention was made of Carmack creating an algorithm to reduce a 500,000 polygon character down to 2,000 polygons for the Level of Detail setting when the same character is viewed at a distance.
Carmack will demo a much more advanced version of Doom 3 at this year's Quakecon, than that of what was seen at last years E3.
"Doom 3 will spawn spin-offs: a mission pack with more single player features, a multiplayer expansion, add-on, possibly a program to dynamically render unique new levels on the fly."
Carmack says, Doom 3 won't be his last game engine, but don't expect a new engine every few years like before.
quote:
Prepare to Meet Thy DoomJohn Carmack's game engines set the standard for PC graphics - and legions of gamers and the industry love him for it. Now he's brought the world to the brink of Doom III.
By David Kushner
"How are the fingers?" coder Jim Dosé asks artist Kenneth Scott, as they stand in the kitchen of id Software's Mesquite, Texas, headquarters. "Shattered," Scott replies wearily, waving a splint - the result of a rare office football game played to ease tension. But he'll type with the eight digits that work. Lead designer Tim Willits hobbles in with a thigh of busted capillaries from the same game. The art guys just scanned his wound to use as skin for a monster.
ID Software
These days, the employees at id need to play with pain. They're hard at work on Doom III, which is already a shoo-in for event of the year in the $10.8 billion videogame industry, even though it's not expected out until fall. In the dozens of times I've come here to research Masters of Doom, my book about John Carmack and his ex-partner, John Romero, I've never seen id's office as focused as it is now. There are no CDs whizzing into walls like Frisbees. No keyboards being hammered during Quake III marathons. No screams of the traditional shooter deathmatch taunt, "Suck it down!" Right now, the only things being sucked down are the brownies and coffee in the kitchen - a caffeine-sugar slammer to fortify the troops for yet another late night.A $108 million brand (counting the first two titles and various expansion packs), Doom napalmed the path for everything that followed: the first-person shooter action of Halo, the Internet play of EverQuest, the ultraviolence of Grand Theft Auto III. Doom was the first product to invite gamers to get under the hood and fiddle around with accessible, adaptable code that allowed for modifications, or mods, and there are versions based on everything from Star Wars to Aliens. As Doom and its successors became gaming standards, companies like Valve and Raven licensed id's graphics engines to create their own shooters.
Like the original, Doom III casts the player as a lone space marine in a Martian military base where a group of scientists have unwittingly opened a portal to hell. But it's hardly a rehash. The new game sets a benchmark for computer graphics, just as so many of Carmack's innovations have done in the decade since id released the first Doom. By ushering in the age of 3-D acceleration with Quake in 1996, Carmack all but invented the graphics card industry currently dominated by Nvidia. Today, at a time when few applications stretch the capabilities of a $500 PC, Carmack creates programs that require high-end systems. "Carmack's games always push the envelope," says David Kirk, chief scientist at Nvidia. "Doom III is the harbinger of technology to come."
These days, the game is also the harbinger of all-nighters. During slow times, Carmack, who builds high-powered rockets with pet project Armadillo Aerospace in his spare time, leaves at 2 am (he usually arrives around noon). The hard work is paying off. A mere demo was Best of Show at last year's Electronic Entertainment Expo. Rumors abound that this could be Carmack's last major work. Doom III, says Matt Helgeson, senior editor of Game Informer, "has slightly lower expectations around it than the second coming of Jesus."
The brownies vanish. The coffee drains. The pressure resumes. As level designer Christian Antkow says, "We cannot fuck this up."
From the day his mother took him for a TRS-80 programming course when he was in the fifth grade, John Carmack dedicated himself to creating compelling computer graphics. After being thrown into a juvenile home for stealing an Apple II at age 14, he took the opportunity to create Wraith, a sprawling role-playing game that emulated the ambitious Ultima franchise. In 1990, while working at Softdisk, the Shreveport, Louisiana-based software company where he met his future id partners, the 19-year-old Carmack figured out how to bring side-scrolling to the PC so he could re-create the arcade action of Super Mario Brothers 3. He used the same breakthrough on id's first best-seller, Commander Keen.
Since then, Carmack has written a new graphics engine for almost every product he's developed. In an essentially visual medium, the graphics engine - the core code that determines how images are displayed on the screen - is the brain of any game. And with each new engine, Carmack's achieved a higher level of immersion and realism. He's a hero among coders for particularly elegant programming that pushes the limits of hardware.
In 1991, coding a game called Hovertank, Carmack faced a challenge no programmer had yet tackled: how to get a computer to quickly render a three-dimensional world from a first-person perspective. Previous games wasted processor power by having the computer draw all the walls within range of a character, whether they're in his field of vision or not; Carmack's breakthrough was to instruct the machine to draw only what the player would see from his point of view. It was the original first-person shooter. Two years later, Doom introduced variable floor and ceiling heights and walls without 90-degree angles. It was another step toward graphical immersion, giving players the feeling they had been dropped into the game.
With Quake, released in 1996, Carmack went to the next level. Another first-person shooter, it pioneered three-dimensional polygonal characters as well as a more fluid 3-D world that let players see in any direction. "I would spend time just looking down at a corner inside the game," Carmack recalls, "just walking around, feeling the world is solid, it's really there." Quake III Arena added further refinements, including curved surfaces and colored lighting.
For years, games have been racing to catch up to the visual standards of animated films. Before long, Carmack says, game graphics will rival Monsters, Inc. in their detail. When that happens, technical advances in games will proceed at Hollywood's more measured pace - incrementally instead of in great, creative leaps. Innovators will focus on optimizing existing code, and major revisions will happen less frequently. In effect, Carmack will be obsolete. "There's a real chance that the next-generation rendering engine will be a stable, mature technology that lasts in more or less its basic form for a long time," he says. "Programmers will move from being engine coders to being technical directors in the Pixar style."
quote:Klinkt goed, hopelijk bedoelen ze met die SP-pack een paar Doom II stijl levels. Het lijkt me echt mooi om in een vernietigde stad met rokende gebouwen, lijken op straat en brandende huizen een co-op oorlog te voeren tegen demonen.
Op donderdag 17 april 2003 10:38 schreef Strolie75 het volgende:
Artikel uit de Wired van deze maand.
[..]
quote:Psst, Doom3 moet het juist meer van de creepy sfeer ipv eindeloze slachtingen hebben
Op donderdag 17 april 2003 11:31 schreef Disorder het volgende:[..]
Klinkt goed, hopelijk bedoelen ze met die SP-pack een paar Doom II stijl levels. Het lijkt me echt mooi om in een vernietigde stad met rokende gebouwen, lijken op straat en brandende huizen een co-op oorlog te voeren tegen demonen.
quote:Weet ik, maar het idee van coop-missie in een kapotgeschoten stad tegen Demonen van Doom vind ik über-über-übergeil!! Stel je het volgende eens voor, een nachtelijk stadsbeeld. Een verlaten kruispunt met slechtverlichte plekken. Maar dan aangevuld met plasmarifles, Barons of Hell, Imps, Pinky's en een Cyberdemon in gevecht met jouw 10 overige teammaten. Overal vlammen, explosies, vuurgevechten, aaaahhhh.. Heerlijk
Op vrijdag 18 april 2003 00:13 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Psst, Doom3 moet het juist meer van de creepy sfeer ipv eindeloze slachtingen hebben
-edit- Een beetje alá die Terminator 2 intro dus eigenlijk, qua sfeer.
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 18-04-2003 00:52]
quote:Mmmm, leuk idee jah, maar ik denk dat je dat met de Doom3 engine kunt schudden, gezien het ding echt indoor gebasseerd is....
Op vrijdag 18 april 2003 00:45 schreef Disorder het volgende:[..]
Weet ik, maar het idee van coop-missie in een kapotgeschoten stad tegen Demonen van Doom vind ik über-über-übergeil!! Stel je het volgende eens voor, een nachtelijk stadsbeeld. Een verlaten kruispunt met slechtverlichte plekken. Maar dan aangevuld met plasmarifles, Barons of Hell, Imps, Pinky's en een Cyberdemon in gevecht met jouw 10 overige teammaten. Overal vlammen, explosies, vuurgevechten, aaaahhhh.. Heerlijk
-edit- Een beetje alá die Terminator 2 intro dus eigenlijk, qua sfeer.
quote:Ik denk dat dat een misverstand is. Niemand van id Software heeft zelf ooit gezegt dat het een indoorengine is en er zullen ook wat buitenlevels in Doom III zitten. Waar dat toch vandaan is gekomen weet ik nog steeds niet. Al zou het best eens zo kunnen zijn dat hij 'wat meer' geschikt is voor indoor. Misschien kunnen ze 'm daarna wat tweaken zodat het wel meer geschikt wordt voor outdoor.
Op vrijdag 18 april 2003 08:37 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Mmmm, leuk idee jah, maar ik denk dat je dat met de Doom3 engine kunt schudden, gezien het ding echt indoor gebasseerd is....
quote:Ja ik ook een beetje. Maar niet voor de outdoorlevels van het spel zelf. Dat zullen ze net zo lang tweaken tot het als een trein loopt. Ik hoop alleen dat mijn droom (outdoorgevechten in kapotte stad met demonen) nog wel gerealiseerd gaat worden.. Ooit.
Op vrijdag 18 april 2003 15:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Ben gewoon bang dat ie outdoor gewoon niet goed genoeg kan renderen, meer niet
quote:We zullen zien, ik hoop iig nog op een shooter ala "skynet" (antiek slecht spel met terminators) waarin het allemaal WEL goed eruitziet en dito klinkt...
Op vrijdag 18 april 2003 15:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Ja ik ook een beetje. Maar niet voor de outdoorlevels van het spel zelf. Dat zullen ze net zo lang tweaken tot het als een trein loopt. Ik hoop alleen dat mijn droom (outdoorgevechten in kapotte stad met demonen) nog wel gerealiseerd gaat worden.. Ooit.
Om in de gaten te houden: http://dynamic.gamespy.com/~polycount/ubb/Forum2/HTML/006558.html?00010
quote:Interessant.
Kick-Ass Teasers: Tomorrow, we've got exclusive details on a new game that will have RPG fans drooling in their sleep. On Monday, we begin a 3-part series with DOOM in the title. Interested?
quote:die beta was op mijn p3 667 met gf1 nog speelbaar dus ik denk dat jou pc het makkelijk ana kan
Op maandag 7 april 2003 14:13 schreef Bart9rulez het volgende:
Zou k Doom III kunnen draaien op mijn pc?? P4 2.6 Ghz, 512 mb ddr-ram, ATI radeon 9000 128 mb.... Ik ben een btje bezorgd om me videokaart, voor de rest lukt t denk k wel :p Kan iemand mij trouwens ff een site mailen waar k die beta kan vinde![]()
??
quote:*speelbaar* yeah right...
Op zondag 27 april 2003 14:08 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
die beta was op mijn p3 667 met gf1 nog speelbaar dus ik denk dat jou pc het makkelijk ana kan
quote:Ik neem aan dat de engine getweaked zal zijn op het moment dat ie uitkomt... lijkt me toch zonde als er uiteindelijk toch te hoge systeem eisen zijn...
Op zondag 27 april 2003 14:09 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
*speelbaar* yeah right...
Dan laat je toch denk ik een aardige "afzet" markt liggen ...
lijkt mij
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:10 schreef Skull het volgende:
Zolang die op de xbox maar perfect draait dan hebben ze alle afzetmarkt die ze nodig hebben. Ik zou het doodzonde vinden als er content uitbleef omdat de pc eisen dan te hoog zouden worden.
quote:denk dat het eerder andersom zal zijn, zo'n xbox is maar een 733 mhz oid, natuurlijk wel getweaked voor alleen games, maar toch
Op zondag 27 april 2003 22:10 schreef Skull het volgende:
Zolang die op de xbox maar perfect draait dan hebben ze alle afzetmarkt die ze nodig hebben. Ik zou het doodzonde vinden als er content uitbleef omdat de pc eisen dan te hoog zouden worden.
quote:Laat me raden, je hebt zelf geen xbox?
Op zondag 27 april 2003 22:30 schreef Wisp het volgende:[..]
denk dat het eerder andersom zal zijn, zo'n xbox is maar een 733 mhz oid, natuurlijk wel getweaked voor alleen games, maar toch
quote:Ik heb de beta uitgespeeld, ok op 10 fps (op sommigse stukke 1f p3s) maar het was te doen
Op zondag 27 april 2003 14:09 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
*speelbaar* yeah right...
Je kan die beta zelf op een TNT1 kaart draaien je mist dan wel de per pixel lighting
quote:Een non stabiele framerate, en ZEKER onder de 18 is gewoon NIET speelbaar...
Op zondag 27 april 2003 22:51 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Ik heb de beta uitgespeeld, ok op 10 fps (op sommigse stukke 1f p3s) maar het was te doen
Je kan die beta zelf op een TNT1 kaart draaien
je mist dan wel de per pixel lighting
En het is de normal/bumpmapping die je het meeste gaat missen in
deze game...
Remember Quake3: was op zijn allermooist alleen speelbaar met het nieuwste van het nieuwste, zo ook weer met andere engines van Id software...
quote:Maakt geen flikker uit, ik heb een Xbox en ik zie ECHT wel het verschil tussen Xbox en PC in splinter cell, om maar een voorbeeld te noemen...
Op zondag 27 april 2003 22:39 schreef Zooi het volgende:[..]
Laat me raden, je hebt zelf geen xbox?
Wat een bull.... Wat denk je nu zelf dat makelijk, c.q. beter te programmeren is? Een console met vastgestelde hardware of pc waarbij god mag weten voor configuraties zijn?
Xbox KAN heel veel, maar PC blijft een kleine voorsprong behouden door updates, upgrades en tweaking...
quote:Het gaat om een stabiele versie niet om een uber pc config die toevallig net wat beter kan draaien. boe fucking hoe.... Het spijt me zeer maar een argument als kloksnelheid van een console aanbrengen om hiermee aan te geven dat een console het niet kan winnen van een pc is complete bullshit.
Op zondag 27 april 2003 23:26 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Maakt geen flikker uit, ik heb een Xbox en ik zie ECHT wel het verschil tussen Xbox en PC in splinter cell, om maar een voorbeeld te noemen...
Xbox KAN heel veel, maar PC blijft een kleine voorsprong behouden door updates, upgrades en tweaking...
quote:Als ik even ertussen mag komen...
Op zondag 27 april 2003 23:38 schreef Zooi het volgende:[..]
Het gaat om een stabiele versie niet om een uber pc config die toevallig net wat beter kan draaien. boe fucking hoe.... Het spijt me zeer maar een argument als kloksnelheid van een console aanbrengen om hiermee aan te geven dat een console het niet kan winnen van een pc is complete bullshit.
Mijn mening:
Het feit blijft, des te meer ontwikkelingen in hardware (video kaarten) en het inspelen van de software erop (direct X e.d.) zorgen ervoor dat spellen mooier en mooier kunnen worden.
Dus betere hardware i.c.m met de goeie drivers (en i.c.m direct X) maken het dus wel mogelijk om een steeds mooiere spellen te maken.
Mits natuurlijk wel aan alle standaarden wordt gehouden.
De XBOX zit een beetje vast op dit punt, software matig is er misschien wel het een en ander mogelijk maar zonder de nodige hardware vernieuwing loop je op een gegeven moment achter...
Maar vergis je niet in de XBOX ik zie vaak in reviews dat men zegt dat met dit spel het onderste uit de kan wordt gehaald uit de XBOX... ik geloof daar niet zoveel van...natuurlijk is er een grens en als ik eerlijk mag zijn zijn dan zal die grens wel DOOM 3 zijn denk ik.
Natuurlijk met slim programmeren kom je ver, maar je hardware vormt ook een restrictie, het slim programmeren houdt een keer op... maar niet zo snel als mensen denken...de XBOX kan nog wel ff mee naar mijn mening...
quote:Alleen een beetje apart hoe het met de resources omgaat
Op maandag 28 april 2003 01:57 schreef Legion_ het volgende:
Ik heb de alpha op de pc staan en het een half jaar geleden in aktie gezien wow die game is mooi om van tehehe
quote:Psst, zet handmatig (via doom.cnf ofzow) eens de details omhoog...
Op dinsdag 29 april 2003 16:45 schreef Trance4Ever het volgende:
Ik heb de game op verschillende PCs gespeeld en vind de graphics wel een beetje tegen vallen, het had zeker niet de WOW factor van Unreal 2. Die per-pixel lighting is erg geschikt om geometry te 'faken'. Dit is leuk voor dingen die je van ver af ziet, maar als je dichtbij komt ziet het er niet uit. Die self-shadow engine is daartegen wel erg mooi
Enkele stukken kun je hier lezen:
http://www.gamespy.com/mastersofdoom/
Screenshot heeft al eerder in een magazine gestaan, maar is dus nu officiëel gereleased op het web. Even een paar interessante quotes uit het interview:
Over singeplayer:
quote:Over multiplayer:
I've had a number of great experiences recently, but one of the best happened just the other day and really brought together a bunch of the cool new elements in Doom III. I was making my way through one of the more lab-type areas of the game and started down a hallway. As I got about halfway down the hall, one of the zombie scientists approached from the next room. I was low on ammo and health and wanted to lure him down the hall, away from any other enemies in the next room, so I retreated to the previous room and waited. As he moved down the hallway, the light behind him was much stronger, so he cast a long shadow that moved ahead of him--I could see him coming just by his shadow. When he was finally in front of me, I shot him square in the chest with the shotgun. He just happened to be standing in front of a window to another room, and the force of the shotgun blast blew him back through the window and down a short set of stairs.
quote:Miscellaneous:
Never before in a multiplayer game have players had to worry about their shadow and whether or not it has revealed their position, or been able to shoot out lights so they can hide in the darkness.
quote:
We've felt comfortable for a while now saying that we'd be done with the game in 2003, and we still hope to have it out this year. That said, we won't release the game until we are happy with it.
quote:
We have put together a trailer that will be playing in the Activision booth, but we won't be showing the game to the press or general attendees. You can expect to hear from us from time to time and see little pieces of the game between now and when we ship, but we also don't want to spoil the game for people, so we're trying to hold back some surprises.
quote:tis een alpha, slimbo.
Volgens mij zitten er in die alpha nog teveel errors/bugs , want ik heb een flinke pc staat thuis, amar als d'r plotseling een monster tevoorshcijn komt heeft ie et toch wel errug moeilijk (XP177@2100 512MB Radeon 9700)
Aan Doom 3 moet nog flink wat gesleuteld worden.
quote:waar hebbie het over man? unreal 2 zag er echt niet zo mooi uit
Ik heb de game op verschillende PCs gespeeld en vind de graphics wel een beetje tegen vallen, het had zeker niet de WOW factor van Unreal 2. Die per-pixel lighting is erg geschikt om geometry te 'faken'. Dit is leuk voor dingen die je van ver af ziet, maar als je dichtbij komt ziet het er niet uit. Die self-shadow engine is daartegen wel erg mooi
quote:
Op woensdag 30 april 2003 10:34 schreef Strolie75 het volgende:
Zojuist dit book besteld.Enkele stukken kun je hier lezen:
http://www.gamespy.com/mastersofdoom/
waar?
Gamespot.nl Doom III Interview
Ik moet die game gewoon hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sorry... ik liet me even gaan...vergeef me...
qoute:
Gamespot: Ah, jullie spelen het spel dus zelf al! Wat is je favoriete onderdeel van het spel, en je lievelingswapen?
Tim Willits: Misschien wel het beste moment was eerder recent, toen we een paar onderdelen van het spel samenbrachten. Ik ging voorzichtig door een soort labinstallatie, en kwam aan het begin van een gang. Toen ik halverwege de gang kwam, verscheen er plots één van de zombies. Ik had niet veel ammo meer, en had al redelijk wat slaag gekregen, dus ik wou hem terug naar de hoofdzaal lokken. Ik ging dus snel terug en wachtte daar op hem. Terwijl hij langzaam door de gang schuifelde, viel het buitenlicht langs achter op hem, en creëerde een langgerekte schaduw die naar me toe gleed. Toe hij in de deur verscheen, schoot ik hem met een shotgun recht door de borst. Toevallig stond hij net voor een raam, en de impact sloeg hem door het raam naar buiten. We gebruiken daar een speciaal fysisch model voor, dus hij viel perfect realistisch naar beneden. Mijn reactie was: "Wow!" ...
. . .
Gamespot: Kunnen we het spel dit jaar nog verwachten? Hoe ver staan jullie?
Tim Willits: We hebben er al een tijdje een goed gevoel bij, en je mag er van uitgaan dat het spel in 2003 verschijnt. Maar; we brengen het spel niet uit voor we er zelf helemaal tevreden over zijn. De game design is al een jaar rond, en John heeft de rendering technologie ook rond. We zijn nu echt bezig met content en het uitbouwen van de levels, en het is opwindend om te zien hoe het spel groeit.
ja ja ja ja ja ... er kan nog van alles gebeuren...m.b.t. uitstel e.d. ...
quote:gamespot.COM interview
Op zondag 4 mei 2003 22:39 schreef Skull het volgende:
gamespot .nl
nu tevreden...
sinds dat ze het "abonnement" hebben ingevoerd, komt ik er niet zo vaak meer...ja...ik weet, het is schandalig dat ik daardoor minder op die site ben...
quote:ohw sorry ik heb je verkeerd begrepen...ik vind het ook echt niks.... de .com site vond ik echt cool.
Op zondag 4 mei 2003 23:25 schreef Skull het volgende:
Nee dat niet, alleen de nederlandse versie is compleet ruk.
gamespot.com is eigenlijk nog steeds cool, alleen heleboel is 'payed content'... jammer maar begrijpelijk...en irritant
Een nieuwe wallpaper doemt uit het niets op. Is dit gemaakt door een Doomfanaat of is dit echt het nieuwe logo van Doom III? Er zou namelijk wel een verandering in het logo komen zoals we dat al op de vorige E3 hebben kunnen zien.
quote:Dat klinkt interessant.
But now, players carry a personal digital assistant that, as they move through the world, downloads information from other people's PDAs. ''Through their e-mail and through their messages, the player can learn about the invasion and the research,'' Willits says.
quote:Dat lijkt op een bevestiging van de terugkeer van óf de Arachnotron, óf de Spider Mastermind. Van die laatste was al een conceptschets bekend, dus die zal er haast zeker wel in zitten.
Doom III's monsters also will move more like those on the big screen, says artist/animator Fred Nilsson, 28, who previously worked for DreamWorks on the hit movies Antz and Shrek. He shows how the shadow of a spiderlike monster is created in real time and shows up only when a player stumbles into its area. ''There should be a lot of good, scary moments like that,'' he says.
quote:Dat betekent als je het mij vraagt dat die hele X-box deal niet door is gegaan.
Many are expected to do so again for the for-now PC-only Doom III.
Lees het zelf op: http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/usatoday/20030512/en_usatoday/5148497
Ene kant goed nieuws...maar gaan de systeem eisen daardoor niet uiteindelijk omhoog?
Vanuit het geld perspectief zie ik ze nog wel een XBOX versie uitbrengen... (zal toch haast wel?)
Trouwens: Gaat Nine Inch Nails nu voor zeker de muziek doen?
the nin hotline doom 3 muziek 1 (laatste nieuws dateert uit 6/19/2002 ...)
doomworld => doom 3 CTRL + F "music"
quote:Sjezus man...laat die gasten ff opschieten...dit lijkt wel een soort gigantisch lange voorspel nu...
Music:- Trent Reznor ? let op de vraagteken...
quote:De laatste keer dat ik er iets over gelezen heb bleek nog steeds dat Trent Reznor de muziek en geluiden zou doen. Maar het is weer wat verwarrender geworden toen een paar maanden geleden bleek dat id Software naar een extra geluidstechnicus zocht. Ik weet het ook niet meer.
Op dinsdag 13 mei 2003 00:34 schreef Dragonetti het volgende:
"...Many are expected to do so again for the for-now PC-only Doom III...."Ene kant goed nieuws...maar gaan de systeem eisen daardoor niet uiteindelijk omhoog?
Vanuit het geld perspectief zie ik ze nog wel een XBOX versie uitbrengen... (zal toch haast wel?)Trouwens: Gaat Nine Inch Nails nu voor zeker de muziek doen?
the nin hotline doom 3 muziek 1 (laatste nieuws dateert uit 6/19/2002 ...)doomworld => doom 3 CTRL + F "music"
[..]Sjezus man...laat die gasten ff opschieten...dit lijkt wel een soort gigantisch lange voorspel nu...
![]()
Blijkbaar kijken we dus wel naar het nieuwe logo. Ik vond die andere mooier. En wie heeft hier een Gamespotaccount? Die mensen kunnen namelijk een nieuw filmpje downloaden van: http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/media.html
(Graag verspreiden aub )
-edit- Iemand met een IGN Insider's account misschien?
http://insider.ign.com/download/video/e32003/xbox/doom3xbox_051303_320.mov
Dat kun je dan downloaden.
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 13-05-2003 13:31]
quote:Gaat niet van harte..
Op dinsdag 13 mei 2003 13:39 schreef Disorder het volgende:
http://www.shackspace.com/~break@shackmail.com/doom3xbox.movI RULE!! I RULE!! I RULE!!
-edit-
Nu wel: sjoe roel!
[Dit bericht is gewijzigd door Cheiron op 13-05-2003 17:38]
quote:Kijk anders even op Shacknews onder de Evening Readings. Daar staat misschien een mirror. Hier alvast wat screens uit de trailer (die opgenomen is van een scherm). http://www.nofrag.com/news/mai2003/13/5968.html
Op dinsdag 13 mei 2003 17:37 schreef Cheiron het volgende:[..]
Gaat niet van harte..
quote:Imps die over het plafond kruipen, dat vond ik dus echt heel gaaf. En die Hellknight die de chainsawzombie keihard aan de kant smijt!
Op dinsdag 13 mei 2003 17:46 schreef Cheiron het volgende:
Dat zag er supercool uit! Als dat geen spannend spel wordt weet ik et niet meer
http://www.shackspace.com/~kronologik@shackmail.com/e3-doom3trx1_qt.zip
(Deze is van Gamespot. Iets beter qua kwaliteit dan die van IGN.)
quote:Dat ziet er ontzettend gaaf uit!
Op dinsdag 13 mei 2003 17:47 schreef Disorder het volgende:[..]
http://www.shackspace.com/~kronologik@shackmail.com/e3-doom3trx1_qt.zip
(Deze is van Gamespot. Iets beter qua kwaliteit dan die van IGN.)
quote:zoals Palmer zei in "the thing", na het zien van een lopende onthoofde hoofd in de vorm van een spin:
Op dinsdag 13 mei 2003 17:47 schreef Disorder het volgende:[..]
Imps die over het plafond kruipen, dat vond ik dus echt heel gaaf. En die Hellknight die de chainsawzombie keihard aan de kant smijt!
http://www.shackspace.com/~kronologik@shackmail.com/e3-doom3trx1_qt.zip
(Deze is van Gamespot. Iets beter qua kwaliteit dan die van IGN.)
"you gotta be fucking kidding"
Die gasten gaan het gewoon weer doen!
Ik moet ineens denken aan de url: "Releasing the beast" ... hiermee refereerde men naar het moment toen ze DOOM 1 wilde uitbrengen voor de grote publiek...
voor de geïnteresseerden:
"Releasing the beast" zie onderaan
quote:Wat is er mis mee?
Op woensdag 14 mei 2003 00:49 schreef Skull het volgende:
Wat een spannend verhaal
quote:Uhm een beetje erg overdreven geschreven misschien. Hevig gedramatiseerd.
Op woensdag 14 mei 2003 09:30 schreef Disorder het volgende:[..]
Wat is er mis mee?
quote:Maar wat is er dan gedramatiseerd?
Op woensdag 14 mei 2003 11:42 schreef Skull het volgende:[..]
Uhm een beetje erg overdreven geschreven misschien. Hevig gedramatiseerd.
quote:Ja als ik dat nog moet gaan uitleggen.
Op woensdag 14 mei 2003 11:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Maar wat is er dan gedramatiseerd?
Doom 3 komt op de xbox, en Half Life 2 ook.
quote:Alsof je met een Radeon 9700Pro niet kan spelen
Op woensdag 14 mei 2003 12:32 schreef Steve-O het volgende:
Zit er echt mooi uit
Alleen jammer dat je het alleen goed kan spelen met een Geforce FX 5900 256mb ddr en een Radeon 9800 256 mb ddr
quote:Nou, blijkbaar snap ik dus niet wat je zegt.
Op woensdag 14 mei 2003 12:17 schreef Skull het volgende:[..]
Ja als ik dat nog moet gaan uitleggen.
quote:Nee dan heb je een framerate van onder de 10
Op woensdag 14 mei 2003 13:18 schreef Ez3 het volgende:[..]
Alsof je met een Radeon 9700Pro niet kan spelen
quote:Wat een lulkoek. Dat kan je niet eens zeggen, gezien het feit dat het spel niet eens de gold status heeft bereikt en niemand dus het uiteindelijke product heeft kunnen spelen. Daaaaaaag theorie!!
Op woensdag 14 mei 2003 15:08 schreef Steve-O het volgende:[..]
Nee dan heb je een framerate van onder de 10
niet speelbaar dus
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:20 schreef Disorder het volgende:[..]
Nou, blijkbaar snap ik dus niet wat je zegt.
Laat ik dan ff een stukje quoten
quote:Nu dan duidelijk?
It was Halloween 1993, and Romero was inside DOOM. He stood in a small room with gray walls stained in brown sludge, staring down the barrel of his pistol. An ominous, deep synthesizer chord buzzed, giving way to the eerie plucking of a guitar and, finally, a death-rattle drumbeat. A shotgun lay on the floor. Romero ran forward, grabbing it and storming through a door that slid open to the ceiling. The snarls resounded from everywhere -- hideous snorts and belches and groans. Suddenly there were fireballs, big, red, explosive bursts hurling in flames through the air. He had to act fast.Romero spun once, unleashing his shotgun blast into the chest of a Former Human, who went flying back in a spray of blood. A fireball sailed into Romero's side, bleeding his vision red until he could hear himself wheezing and panting. Another blast, Romero spun. But he couldn't see anything. A blast again, more wheezing. A shadowy beast the color of television static hurled forward. Romero fired once to no avail. Then he saw the barrels, two green heaps of waste. The beast was heading right for them. At the perfect moment, Romero fired into the barrel, leaving the monster in a bloody pile of gibs.
A door opened -- the one in Romero's office. Romero snuck a peek over his shoulder and kept playing as Carmack walked in. Carmack liked what he saw onscreen. Romero had a real sense of grandeur, he thought, the way his levels were so diverse, so varied in elevation, so deep. He made his technology sing.
"What's up?" Romero asked.
De engine uit de demo was waarschijn dermate rot nog dat het nergens lekker draaide.
Ik zeg niet dat je het met een gf4mx lekker kan spelen maar met een radeon 9500/GF4 4200 moet het toch echt wel draaien, anders koopt niemand het.....
het moet toch evt ook op de Xbox kunnen draaien?
quote:nou bij mij speelde hij verdomd goed met mn radeon 9700 PRO! (de alpha dan he)
Op woensdag 14 mei 2003 12:32 schreef Steve-O het volgende:
Zit er echt mooi uit
Alleen jammer dat je het alleen goed kan spelen met een Geforce FX 5900 256mb ddr en een Radeon 9800 256 mb ddr
quote:hij is officieel aangekondigd op de E3 voor de xbox!
Op woensdag 14 mei 2003 16:15 schreef HeatWave het volgende:
kan me niet voorstellen dat je met een 9700pro geen DoomIII kan spelen, dan is het spel nu al een flop denk ik.De engine uit de demo was waarschijn dermate rot nog dat het nergens lekker draaide.
Ik zeg niet dat je het met een gf4mx lekker kan spelen maar met een radeon 9500/GF4 4200 moet het toch echt wel draaien, anders koopt niemand het.....
het moet toch evt ook op de Xbox kunnen draaien?
quote:precies, nou dan kan die Engine nooit zo heel erg veel eisend zijn, want met een beetje PC/GPU trek je de XboX er makkelijk uit....
Op woensdag 14 mei 2003 16:17 schreef apengek het volgende:[..]
hij is officieel aangekondigd op de E3 voor de xbox!
gaat allemaal goed komen!
quote:http://tau12.pair.com/sysdoc/graphic/20030512/images/image061.gif
Op woensdag 14 mei 2003 15:08 schreef Steve-O het volgende:[..]
Nee dan heb je een framerate van onder de 10
niet speelbaar dus
Juist..
quote:ik zat ook steeds tegen de frame limiter aan bij de alpha
Op woensdag 14 mei 2003 16:29 schreef Disorder het volgende:
Heren, ik ken genoeg mensen die een Geforce 4 hebben en zeer goede framerates haalden met de alpha. Dat ie niet goed zou draaien met een 9700 is dikke lulkoek.
quote:Meneer heeft ook een grafiekje verkeerd bekeken:
Op woensdag 14 mei 2003 15:08 schreef Steve-O het volgende:[..]
Nee dan heb je een framerate van onder de 10
niet speelbaar dus
De GFFX 5900 trekt weliswaar een redelijke 29,5 FPS, maar das wel op 1600*1200 (trekt mijn monitor niet eens lekker) 8x Anioso en volgens mij zelfs FSAA...
De alpha gaat redelijk tot zeer goed op een Radeon9700 Pro
quote:Er stond in die link zelf "zie onderaan"....je klikt op die link en gaat naar beneden en dan zie je een link "releasing the beast"... (het ging om die link het stuk tekst dat na die link kwam als er op klikte...)
Op woensdag 14 mei 2003 16:12 schreef Skull het volgende:[..]
Laat ik dan ff een stukje quoten
[..]Nu dan duidelijk?
Als je het nu leest, lijkt het overdreven... maar heb je wel enig idee wat voor impact die spel heeft gehad toen die uitkwam...daar ging het mij om, en daarom dus ook gedachte van "als ze deze beest loslaten voor het grote publiek"... gewoon een gedachte die ik had...erg he...
...volgens mij had jij mij niet begrepen...
quote:- hij draait goed op de XBOX (als ik het goed heb gelezen)
Op woensdag 14 mei 2003 18:01 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Meneer heeft ook een grafiekje verkeerd bekeken:
De GFFX 5900 trekt weliswaar een redelijke 29,5 FPS, maar das wel op 1600*1200 (trekt mijn monitor niet eens lekker) 8x Anioso en volgens mij zelfs FSAA...
De alpha gaat redelijk tot zeer goed op een Radeon9700 Pro
...Dan mag je er wel van uit gaan dat de eisen niet extreem hoog liggen voor de video kaart, lijkt mij
Je moet de game kunnen verkopen, lukt denk ik niet echt goed als weinig mensen de benodigde hardware hebben (hoe lager de eisen des te groter de afzet markt des te meer je kan verkopen...)
edit: een optimale engine doet wonderen
Kom 'm halen nu het nog kan. Gamespot lag net al plat, dus wie weet komen ze nu naar Tiscali, snel snel.
quote:Die link die jij bedoelt is naar hetzelfde stukje alleen de volgende pagina.
Op woensdag 14 mei 2003 18:06 schreef Dragonetti het volgende:[..]
Er stond in die link zelf "zie onderaan"....je klikt op die link en gaat naar beneden en dan zie je een link "releasing the beast"... (het ging om die link het stuk tekst dat na die link kwam als er op klikte...)
Als je het nu leest, lijkt het overdreven... maar heb je wel enig idee wat voor impact die spel heeft gehad toen die uitkwam...daar ging het mij om, en daarom dus ook gedachte van "als ze deze beest loslaten voor het grote publiek"... gewoon een gedachte die ik had...erg he...
...volgens mij had jij mij niet begrepen...
Ha ha euh
quote:Eigenlijk dezelfde trailer, maar met een stuk of 5 nieuwe stukjes erbij die zeker de moeite waard zijn. Inclusief een demonische baby!
Op woensdag 14 mei 2003 18:43 schreef Disorder het volgende:
W00t! Nieuw filmpje met nieuwe Demonen en andere leuke dingen:
http://games.tiscali.cz/clanek/dl.asp?id=5504Kom 'm halen nu het nog kan. Gamespot lag net al plat, dus wie weet komen ze nu naar Tiscali, snel snel.
quote:euhhh...ok...
Op woensdag 14 mei 2003 18:43 schreef Skull het volgende:[..]
Die link die jij bedoelt is naar hetzelfde stukje alleen de volgende pagina.
En ik begreep je heel goed dat die impact heel groot was dat ontken ik ook helemaal niet, alleen het hele stuk wordt een beetje belachelijk overdreven / spannend geschreven. Daar moest ik alleen om lachen.
Ha ha euh
quote:net gezien... met als reactie:
Op woensdag 14 mei 2003 18:43 schreef Disorder het volgende:
W00t! Nieuw filmpje met nieuwe Demonen en andere leuke dingen:
http://games.tiscali.cz/clanek/dl.asp?id=5504Kom 'm halen nu het nog kan. Gamespot lag net al plat, dus wie weet komen ze nu naar Tiscali, snel snel.
1e trailer was 1:06, deze was 2:53 zit flink wat meer tussen + geluid (muziek!)...
quote:De scene met de rondvliegende lijken is bizar. En die baby is gewoon supereng.
Op woensdag 14 mei 2003 20:28 schreef Dragonetti het volgende:[..]
net gezien... met als reactie:
1e trailer was 1:06, deze was 2:53 zit flink wat meer tussen + geluid (muziek!)...
-edit- copy paste link.
quote:Als dit spel het niet wordt dan weet ik het zelf ook niet meer...
Op woensdag 14 mei 2003 20:37 schreef Disorder het volgende:[..]
De scene met de rondvliegende lijken is bizar. En die baby is gewoon supereng.
-edit- copy paste link.
Genoeg spellen die onder hun eigen hype neer zijn gegaan...dat mag met deze niet gebeuren...!!!!
Ik vind die arachnotron wel wat "engs" hebben...
Maar volgens mij is dit het topje van de ijsberg wat ik absoluut niet erg vind!
[Dit bericht is gewijzigd door Dragonetti op 14-05-2003 20:54]
quote:Het lijkt me heel sterk dat die spinachtigen de nieuwe arachnotrons zijn, aangezien die meer van metaal waren gemaakt en toch aanzienlijk groter waren.
Op woensdag 14 mei 2003 20:52 schreef Dragonetti het volgende:Ik vind die arachnotron wel wat "engs" hebben...
quote:In de oude doom (1 & 2) hadden bepaalde monsters een vlees en metaal combinatie (die spin en de baron von hell of zo iets)
Op woensdag 14 mei 2003 20:53 schreef Disorder het volgende:[..]
Het lijkt me heel sterk dat die spinachtigen de nieuwe arachnotrons zijn, aangezien die meer van metaal waren gemaakt en toch aanzienlijk groter waren.
Dat vond ik zo bizar gedaan toen, er waren volgens mij meerdere monsters die de vlees metaal combinatie hadden maar dat weet ik niet zeker.
Die arachnotron gaf mij ook dat gevoel... ik hoop daarvan meer te zien in deel 3, zo niet...pech...genoeg om me te laten scheiten vermaken in deel 3.
Want zeg nou eerlijk, zo een spel als deze speel je toch voor het claustrofobische-horror gevoel?! (i.c.m de schrik effecten)
quote:aan zulke spellen kan je bijna geen plezier meer beleven
Op woensdag 14 mei 2003 21:02 schreef Dragonetti het volgende:[..]
In de oude doom (1 & 2) hadden bepaalde monsters een vlees en metaal combinatie (die spin en de baron von hell of zo iets)
Dat vond ik zo bizar gedaan toen, er waren volgens mij meerdere monsters die de vlees metaal combinatie hadden maar dat weet ik niet zeker.
Die arachnotron gaf mij ook dat gevoel... ik hoop daarvan meer te zien in deel 3, zo niet...pech...genoeg om me te laten scheiten vermakenin deel 3.
Want zeg nou eerlijk, zo een spel als deze speel je toch voor het claustrofobische-horror gevoel?! (i.c.m de schrik effecten)
quote:Echt wel. Ik speel Doom en Doom II nog bijna wekelijks (geen grap).
Op woensdag 14 mei 2003 21:53 schreef Markster het volgende:[..]
aan zulke spellen kan je bijna geen plezier meer beleven
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:32 schreef Robhimself het volgende:[..]
Wat een lulkoek. Dat kan je niet eens zeggen, gezien het feit dat het spel niet eens de gold status heeft bereikt en niemand dus het uiteindelijke product heeft kunnen spelen. Daaaaaaag theorie!!
quote:1600*1200, 4x (FS)AA, 8X Ani
Op woensdag 14 mei 2003 23:08 schreef Steve-O het volgende:[..]
Op 1024*768, non-FSAA, non-Ani moet dat dus goed te doen zijn
quote:Iedereen speelt op andere resolutie
Op woensdag 14 mei 2003 23:11 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
1600*1200, 4x (FS)AA, 8X Ani
![]()
Op 1024*768, non-FSAA, non-Ani moet dat dus goed te doen zijn
quote:neemt niet weg dat de kaarten in kwestie op belachelijk hoge instellingen zijn getest, dus fuck op met je gezeik op lage specs
Op woensdag 14 mei 2003 23:13 schreef Steve-O het volgende:[..]
Iedereen speelt op andere resolutie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |