abonnement Unibet Coolblue
pi_147023752
Hallo allen,

Ik heb een vraag omtrent een dakkapel.
De laatste paar dagen is er een lek ontstaan in het dak van de dakkapel, waardoor er bij regen langzaam maar gestaag wat water bij ons de slaapkamer binnendruppeld. Aangezien er in het verleden al veel 'geknoeid' is met de dakkapel qua kleine, tijdelijke reparaties is het nu verstandig om het hele dak (van de dakkapel uiteraard) opnieuw te laten doen.

Vandaag is er iemand langsgekomen om te bekijken wat dit moet gaan kosten. Hij kwam uit op ongeveer 600 euro. We hebben twee dakkapellen die even oud zijn, dus het leek mij verstandig om de tweede dan ook gelijk maar te doen. Dat kwam dan op totaal zo'n 1000 euro.

Beide dakkapellen zijn ongeveer 4x2 meter denk ik. Er komt dan dus volledig nieuw dakleer op.
Hij gaat een offerte opmaken. Daarna bepalen we wat we gaan doen.
Wat vinden jullie, is dit een schappelijke prijs? Ik heb er geen hol verstand van...
pi_147023792
Ik heb er ook geen verstand van, maar wat je in elk geval kan doen is door meerdere bedrijven een offerte laten maken
  woensdag 26 november 2014 @ 15:34:38 #3
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147023862
Ik vind het niet duur.
Share your talent, move the world.
pi_147024158
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:32 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb er ook geen verstand van, maar wat je in elk geval kan doen is door meerdere bedrijven een offerte laten maken
Dat kan natuurlijk altijd. Maar als uit de reacties al naar voren komt dat dit een mooie prijs is dan kan ik me die moeite besparen en gelijk doorpakken ~O>

Edit: wat heb jij een hilarische avatar _O-
pi_147024818
Alleen dakleer of wordt er ook hout vervangen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147024942
quote:
3s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:08 schreef Deetch het volgende:
Alleen dakleer of wordt er ook hout vervangen?
Dat weet ik eigenlijk niet... wellicht kan de offerte daar straks wat duidelijkheid over geven.
Hij had het wel over de randen van de dakkapel vernieuwen en de afvoer etc. Dus de latjes die er rondom zitten. Of het hout onder de dakbedekking wordt vernieuwd weet ik niet. Lijkt me niet als dat nog goed is toch? Tenzij dat door de lekkage verrot is natuurlijk. Maar dat moet nog blijken.
pi_147029119
Je kunt beter nu een noodreparatie uit voeren en de eindreparatie uitstellen tot het voorjaar. Dan kun je het hout goed laten drogen nu is de kans te groot dat je het vocht opsluit.
pi_147032808
Als de dakkapel niet geIsoleerd is, is dit ook een kans om 'm aan de buitenzijde te isoleren. Wel zo gunstig voor het hout.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147033767
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:00 schreef blomke het volgende:
Als de dakkapel niet geIsoleerd is, is dit ook een kans om 'm aan de buitenzijde te isoleren. Wel zo gunstig voor het hout.
Nou ik heb nog gevraagd naar de isolatie. Dit is echter alleen vanuit de binnenkant mogelijk, omdat de ruimte aan de buitenkant niet groot genoeg is (te dun) om te isoleren. Zei hij.

Na nog wat navragen bij kennisen e.d. blijkt toch dat de prijs aan de hoge kant is. We gaan dus nog andere offertes aanvragen voordat we een keuze maken.
pi_147035002
Gewoon zelf doen , plaats hier wat foto's en dan helpen wij wel. Kennis genoeg hier.
pi_147040979
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:56 schreef machtpen het volgende:
Gewoon zelf doen , plaats hier wat foto's en dan helpen wij wel. Kennis genoeg hier.
Haha, dank voor het aanbod van hulp maar als we dat gaan doen dan kan ik beter gelijk de badeendjes in de slaapkamer zetten ;)
  woensdag 26 november 2014 @ 23:09:44 #12
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_147041544
Geen idee of het duur is maar er komen wel een hoop vragen omhoog. Wat voor een dakleer gaat hij gebruiken ? Van dat rubber uit 1 stuk of dat stugge dikke met gravel ?
Hoe zit het met de kraallijst ? Is die ook nieuw?

Persoonlijk zou ik het ook niet meer doen in dit seizoen. Desnoods zeil erop en goed vastzetten.
Als je met dit weer de boel opentrekt en het zit tegen zit je eigenlijk klem omdat je door het weer geen tot weinig tijd hebt om eea goed op te lossen.

Oh ja, geen ruimte om van buiten te isoleren ??? Dak kaal, pir plaat erop, eventueel boeiborden aanpassen en dakleer erop. Van buiten af geïsoleerd is echt het beste.
pi_147270043
Voor degenen die dit topic ooit tegenkomen en zich hetzelfde afvragen:

Ja, 1000 euro is erg veel voor het vervangen van de dakbedekking van twee dakkapellen van ongeveer 4x2 meter.
We hebben een tweede offerte opgevraagd, zij zijn langsgekomen, het dak op geweest, hebben foto's gemaakt en op basis daarvan hebben ze een offerte opgemaakt. Zij komen uit op een totaal van 650 euro voor twee dakkapellen :D Dat is nogal een verschil....

Voor de kenners, dit doen ze ervoor:
- Zink wordt er af gesloopt
- Er wordt een afvoer bijgeplaatst, dus nu hebben we één, straks twee (één aan elke zijde)
- Twee laags dakbedekking erop
- Trim plaatsen en nieuwe strook terugbranden
- Dakpannen omhoog om de strook te kunnen branden (al is dit logisch lijkt me...)

^O^
pi_147270082
Oh ik weet nog steeds niet hoe het zit met de isolatie, daar zal ik nog even achteraan gaan. Aangezien dit bij de vorige offerte ook niet bij de prijs in zat verwacht ik echter niet dat het alsnog op hetzelfde bedrag komt.
pi_147271017
Da's in ieder geval een dakdekker die zich niet conformeert aan de NEN 6050. :X
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_147271048
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:02 schreef RoofingBurner het volgende:
Da's in ieder geval een dakdekker die zich niet conformeert aan de NEN 6050. :X
En wat houd dat in?
pi_147271174
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:05 schreef Zwelgje84 het volgende:

[..]

En wat houd dat in?
NEN 6050 is brandvrij werken op daken, verplicht sinds enige tijd. Met bitumineuze dakbedekking valt een dakkapel niet brandvrij te maken, vandaar. Je loopt nu meer risico op brand. Waarschijnlijk rekent de andere dakdekker een EPDM dakbedekking die geheel zonder vuur kan worden aangebracht. Vandaar het prijsverschil.

Kijk ook of de dakdekker is aangesloten bij Vebidak. Als dat het geval is kun je bij een eventueel conflict achteraf Vebidak inschakelen of in het ergste geval een zaak indienen bij de geschillencomissie.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_147272342
Als je de keus hebt, altijd kiezen voor EPDM. Materiaal uit een stuk, dus geen naden die na verloop gaan lekken. Levensduur is ook veel langer.

Voor mij kwamen de kosten toen redelijk gelijk uit: het materiaal is duurder, maar de arbeidskosten ook weer veel minder omdat het veel makkelijker te leggen is.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_147274505
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:21 schreef nightsleeper het volgende:
Als je de keus hebt, altijd kiezen voor EPDM. Materiaal uit een stuk, dus geen naden die na verloop gaan lekken. Levensduur is ook veel langer.

Voor mij kwamen de kosten toen redelijk gelijk uit: het materiaal is duurder, maar de arbeidskosten ook weer veel minder omdat het veel makkelijker te leggen is.
Deze dakdekker werkt wel met EPDM. Aan zijn vorige projecten te zien is dat het standaardmateriaal waar ze mee werken.
Ik begrijp dat EPDM niet gebrand hoeft te worden en dus waarschijnlijk toch niet bij ons gebruikt gaat worden. Ik ga eens vragen wat de kosten zullen zijn wanneer we EPDM willen.
pi_147274915
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:48 schreef Zwelgje84 het volgende:

[..]

Deze dakdekker werkt wel met EPDM. Aan zijn vorige projecten te zien is dat het standaardmateriaal waar ze mee werken.
Ik begrijp dat EPDM niet gebrand hoeft te worden en dus waarschijnlijk toch niet bij ons gebruikt gaat worden. Ik ga eens vragen wat de kosten zullen zijn wanneer we EPDM willen.
Sowieso nooit voor een EPDM membraan kiezen dat is een hobbybob doe het zelf product wat wordt verlijmd aan het dak. Levensduur is een lachtertje, iedereen roept maar wat, 40 jaar, 50 jaar enz. Wij hebben al een aantal EPDM membraan daken vervangen die nog maar 10-20 jaar oud waren. Echt waardeloos die troep. Bij EPDM altijd voor Resitrix kiezen, dit is een fohnbare EPDM die gewoon mechanisch bevestigd kan worden aangebracht. Maar goed, hieronder zullen de voorstanders van membranen zeker hun reactie geven. ~O>
Single ply roofing, pay less, worthless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')