Dag FOK!kers,
Nog iets meer dan een maand en het is weer zover. De zorgverzekering voor 2015 moet weer afgesloten zijn. Vaak is het voordelig om te veranderen van zorgverzekeraar om geld te besparen maar ook een vrijwillig eigen risico kan een middel zijn om geld te besparen. Afhankelijk van hoeveel zorg je verwacht nog te hebben en het type zorg kan je voor jezelf de afweging maken om vrijwillig je eigen risico te verhogen. Hierbij is het wel raadzaam om wat geld achter de hand te hebben voor het geval je toch je hele eigen risico gebruikt.
Volgens Independer geldt het eigen risico geldt alleen voor zorg uit de basisverzekering, maar niet voor:
• Verzekerden jonger dan 18 jaar
• Kosten van de huisarts
• Kosten voor verloskundige zorg en kraamzorg
• Vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering
• Tandartskosten voor verzekerden jonger dan 18 jaar
• Hulpmiddelen in bruikleen van thuiszorg
• Nacontrole levende orgaandonor (nier- of levertransplantatie)
• Ketenzorg. Dit is zorg waarbij verschillende zorgaanbieders samenwerken (bijvoorbeeld bij diabetes behandelingen)
• Wijkverpleging (in 2015)
Zelf ga ik wederom voor een maximaal eigen risico omdat ik vrijwel geen gebruik maak van zorg uit de basisverzekering. Ik ben benieuwd welk eigen risico andere mensen kiezen en wat hierbij hun afwegingen zijn, daarom dus ook deze poll.
Poll: Welk eigen risico loop jij op jouw zorgverzekering in 2015?•
375 euro•
475 euro•
575 euro•
675 euro•
775 euro•
875 euroTussenstand:
Ook een poll maken? Klik hierSPOILER: Schema Independer als richtlijn voor het bepalen van jouw eigen risico
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.