abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147034702
Ik slik fluoxetine (vroegere prozac) en ook dat kon invloed hebben op de kleine, en was er een risico op ontwenningsverschijnselen, daarom moet je sowieso in t zh bevallen en daarna even blijven, officieel staat daar 48 uur voor maar dat wisselt per ziekenhuis en ws ook aan hoe de kleine t doet.

Saar heeft nergens last van gehad, en ik mocht uiteindelijk ook bv geven (dat hoorde ik vd kinderarts na mn bevalling) maar ik heb ervoor gekozen dat niet te doen omdat er voor mijn gevoel te weinig bekend is over de lange termijn.

Je mag me altijd pm-en als je iets wil weten.
S. 2014
J. 2016
pi_147034810
Majo, volgens de pop poli zou je met jouw medicijnen wel borstvoeding mogen geven.
http://www.poppoli.nl/medicatie/

Ik heb wel bv gegeven, al moest ik snel stoppen omdat ik oxazepam kreeg en daarmee mag je geen bv geven :'(
Misschien heeft een VK in jouw buurt kinderwensspreekuur? De VK hier in het dorp heeft dat en daarvoor kun je wel terecht denk ik.
E.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 20:56:22 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147034976
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik slik fluoxetine (vroegere prozac) en ook dat kon invloed hebben op de kleine, en was er een risico op ontwenningsverschijnselen, daarom moet je sowieso in t zh bevallen en daarna even blijven, officieel staat daar 48 uur voor maar dat wisselt per ziekenhuis en ws ook aan hoe de kleine t doet.

Saar heeft nergens last van gehad, en ik mocht uiteindelijk ook bv geven (dat hoorde ik vd kinderarts na mn bevalling) maar ik heb ervoor gekozen dat niet te doen omdat er voor mijn gevoel te weinig bekend is over de lange termijn.

Je mag me altijd pm-en als je iets wil weten.
Bedankt voor het aanbod, dat ga ik tzt zeker doen :Y :*

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:52 schreef .Sparkling. het volgende:
Majo, volgens de pop poli zou je met jouw medicijnen wel borstvoeding mogen geven.
http://www.poppoli.nl/medicatie/

Ik heb wel bv gegeven, al moest ik snel stoppen omdat ik oxazepam kreeg en daarmee mag je geen bv geven :'(
Misschien heeft een VK in jouw buurt kinderwensspreekuur? De VK hier in het dorp heeft dat en daarvoor kun je wel terecht denk ik.
Wat een fijne link, dank je! Ik ben speciaal vanwege de kinderwens overgestapt van Cymbalta naar Citalopram, een goeie keuze blijkt ^O^ Mijn psych weet dus wel wat ze doet ;)

En nog nooit gehoord van een kinderwensspreekuur maar ik ga dat eens uitzoeken!

Edit: lorazepam, oxazepam en diazepam heb ik ook. Dat wordt nog lastig met vliegen zonder die medicatie :X Voor de rest kan ik het wel laten denk ik.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 26 november 2014 @ 21:04:34 #179
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147035329
Sorry hoor maar er is wel heel erg veel onderzoek naar borstvoeden met prozac ook gericht op de langere termijn. Dat je er niet voor gekozen hebt is prima maar de onderzoeken waarom wel of niet zijn er wel degelijk.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147035423
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:04 schreef Moppert het volgende:
Sorry hoor maar er is wel heel erg veel onderzoek naar borstvoeden met prozac ook gericht op de langere termijn. Dat je er niet voor gekozen hebt is prima maar de onderzoeken waarom wel of niet zijn er wel degelijk.
QFT
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147035476
MaJo ik slik Seroxat ben bevallen in het zkh (moest 48h blijven) en geef al 3 jaar BV :)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 21:10:01 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147035562
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:08 schreef bitterend het volgende:
MaJo ik slik Seroxat ben bevallen in het zkh (moest 48h blijven) en geef al 3 jaar BV :)
Thanks ^O^

Ik ben nu eens aan het rondkijken op een site voor een kinderwensspreekuur in Utrecht, misschien toch eens interessant :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_147035605
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:04 schreef Moppert het volgende:
Ik lees dat er voor haar gevoel niet voldoende bekend is.
pi_147035607
Er is voldoende informatie beschikbaar op het onderwerp! je moet alleen goed zoeken en informeren :Y Succes! :*
pi_147035634
Mijn hele zwangerschap heb ik wel-niet-wel-niet-wel-niet gehoord, en zelfs de psych en kinderarts zeiden tegen mij dat zij niet konden vertellen wat op lange termijn (5-10jaar) de risico's zijn. En dat de onderzoeken er zijn is alleen naar goed naar de kennis onder artsen is dus wel beperkt.

Overigens heb ik geen seconde spijt gehad van mn besluit om flesvoeding te geven.
Mijn gevoel zegt nog steeds dat dit de juiste keuze is, iig voor mij :)
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 21:16:52 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147035852
Bedankt voor de reacties allemaal, ben ik toch weer een stuk wijzer geworden!
pi_147035870
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn hele zwangerschap heb ik wel-niet-wel-niet-wel-niet gehoord, en zelfs de psych en kinderarts zeiden tegen mij dat zij niet konden vertellen wat op lange termijn (5-10jaar) de risico's zijn. En dat de onderzoeken er zijn is alleen naar goed naar de kennis onder artsen is dus wel beperkt.

Overigens heb ik geen seconde spijt gehad van mn besluit om flesvoeding te geven.
Mijn gevoel zegt nog steeds dat dit de juiste keuze is, iig voor mij :)
Uiteindelijk moet je doen wat goed voelt. Zelf stop ik met medicatie zodra ik weet dat ik zwanger ben en geen borstvoeding. Maar ik lees op forums en van de deskundige dat sommige vrouwen drie maanden vantevoren stoppen of er mee doorgaan of ook na de zwangerschap stoppen om borstvoeding te geven. Zoveel mogelijkheden en keuzes
  woensdag 26 november 2014 @ 21:19:03 #188
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147035963
Ja de kennis onder artsen is ook heel beperkt want borstvoeding is niet iets waar ze veel over leren.
Maar er is een groot onderzoek over hoe de ontwikkeling is en met 6 jaar is er geen verschil opgemerkt.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147036230
Dat is alleen maar goed nieuws!

Ik ben er van overtuigd dat als je volledig achter je keuze staat dat het helemaal goed is, Ik zou bij n 2e met de kennis van nu ook weer t zelfde doen.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 november 2014 @ 21:32:02 #190
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147036644
Ik zou zelf ook niet kiezen voor prozac maar de onderzoeken zijn er wel.
Er zijn betere keuzes als het aan komt op antidepressiva :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147036996
Klopt, maar daar moet je wel goed op reageren...
Ik ben van paroxetine ( ^O^ ) naar sertraline ( :{w :N ) gegaan en toen fluoxetine gehad en dat werkt voor mij goed dus hebben we het daar op gehouden. :)

Geen medicatie is nog altijd t beste maar dat is voor mij gewoon geen optie.

En nu ga ik weer terug in lurkstand, ik wacht voor jullie allemaal op n 2e streep, zelf wacht ik nog niet :Y)
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 23:02:05 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147041180
Wisselen van medicatie is inderdaad niet altijd fijn. Ik ben ooit op Wellbutrin overgestapt, wat een rotzooi was dat :X :r Toen overgeschakeld naar Cymbalta maar vanwege kinderwens nu weer terug op Citalopram, waar ik ooit mee begonnen was (alleen ook 15 kilo door aangekomen -O-) Helemaal zonder medicijnen is voor mij ook geen optie dus dan maar een van de minder zware :)
pi_147046704
Gek, ik had vanmorgen rood bloed bij het afvegen, terwijl ik toch midden in m'n cyclus moet zitten (dag 12 en m'n vorige cyclus duurde 24 dagen). Het is nog wat vroeg voor een eventuele innestelingsbloeding, denk ik. En het was helder rood. Maar kijken wat er nu gebeurt...
pi_147047248
Te hard geklust misschien? Gek zeg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147047447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 07:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Gek, ik had vanmorgen rood bloed bij het afvegen, terwijl ik toch midden in m'n cyclus moet zitten (dag 12 en m'n vorige cyclus duurde 24 dagen). Het is nog wat vroeg voor een eventuele innestelingsbloeding, denk ik. En het was helder rood. Maar kijken wat er nu gebeurt...
Beetje te wild gedaan met de duutser? Voor een goed doel ;)
pi_147047621
Heeft iemand weleens ovulatie testen besteld van Amazon.de?
pi_147047688
Zo ruig was het nou ook weer niet! Volgens dr. google zou het een teken van ovulatie kunnen zijn. Maar kijken hoe lang het aanhoudt.
pi_147047785
Apart Jagar! Inderdaad te hard geklust en een gesprongen adertje? Maar je zag het ook alleen bij het afvegen, toch? Lang leve Google inderdaad :D.

Iemand leuke kleine verrassingen voor vriendjes die in de schoen kunnen? Ik ben toos inspiratieloos :s).
pi_147047879
En nee, een positieve test zit er niet in :D. Hoewel... Met die dipsticks kan je vier dagen van te voren toch?
pi_147048436
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:29 schreef KapiteinCupcake het volgende:
En nee, een positieve test zit er niet in :D. Hoewel... Met die dipsticks kan je vier dagen van te voren toch?
Omruilen voor pantoffels? Bij Tiger hebben ze ook altijd goedkope dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')