abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147049832
Ik doe sinds kort onze boodschappen bij de Nettorama en het scheelt echt heel veel. Had ik dat maar eerder geweten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_147049833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
ik vind het knap dat jullie het redden met ¤150 per maand, maar wat jij beschrijft is niet 'lekker en afwisselend'.
Ik heb het hele topic gevolgd en TS heeft het dus alleen over zijn uitgaven bij zijn maandelijkse trip naar de supermarkt. Daarnaast koopt hij dus ook bij de boer en op de markt.
We kwamen er ook al snel achter dat hij het met dat vlees nooit kan redden een hele maand. Ik denk dus dat TS de basis fout maakt geen overzicht te hebben van wat hij precies uitgeeft.
1 volle kar is ook nooit voldoende voor 2 personen voor 1 maand. Denk alleen al aan brood en melk en wc papier.. dat neemt veel ruimte in in zo'n kar.
pi_147050274
Ik heb zelf ook een tijdje geleefd van 80-100 euro per maand voor één persoon. Het is te doen, maar je moet wel duidelijke keuzes maken. "luxe" drank past daar absoluut niet bij (dus geen dagelijks sap, maar ranja en thee). Koken naar het seizoen, bij verschillende supermarkten de aanbiedingen aflopen, niet meer kopen dan je nodig hebt, bepaalde producten uit de vriezer eten, prakjes (sauzen) invriezen, stamppotten eten, weinig tot geen tussendoortjes (behalve fruit van de markt of de Aldi), yoghurt als toetje (met fruit :9).
En misschien wel het belangrijkste: één keer per week boodschappen doen met alleen contant geld bij je.
Somebody that I used to know
pi_147050408
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:22 schreef Postbus100 het volgende:
weinig tot geen tussendoortjes (behalve fruit van de markt of de Aldi), yoghurt als toetje (met fruit ).
Deze begrijp ik niet helemaal. Fruit is best duur dus als je geen tussendoortjes eet vanwege een te krap budget dan vind ik het bijzonder dat je wel fruit eet. Voor ¤0,35 heb ik een zak pretzels waar we toch minimaal 3 dagen mee kunnen doen. Daar koop ik geen fruit van voor 3 dagen voor 3 personen en ook nog extra voor door het toetje.

Gezond is het wel, maar het gaat hier even om de kosten.
pi_147050492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Deze begrijp ik niet helemaal. Fruit is best duur dus als je geen tussendoortjes eet vanwege een te krap budget dan vind ik het bijzonder dat je wel fruit eet. Voor ¤0,35 heb ik een zak pretzels waar we toch minimaal 3 dagen mee kunnen doen. Daar koop ik geen fruit van voor 3 dagen voor 3 personen en ook nog extra voor door het toetje.

Gezond is het wel, maar het gaat hier even om de kosten.
Snap ik, maar pretzels zijn natuurlijk wel een beetje overbodig ;) Bovendien doelde ik ook meer op Liga's, Sultana's en dat soort ongein. Zes voor een euro... 8)7 Beter eet je gewoon een stevige maaltijd.
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 11:40:39 #181
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_147050658
Godver, als je dan een topic als dit leest ga ik me bijna schuldig voelen met mijn uitgavenpatroon (in t algemeen) terwijl er mensen zijn die op deze manier zoals in dit topic beschreven moeten sappelen om rond te komen :{
Breitling - Instruments for Professionals
pi_147050808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
Godver, als je dan een topic als dit leest ga ik me bijna schuldig voelen met mijn uitgavenpatroon (in t algemeen) terwijl er mensen zijn die op deze manier zoals in dit topic beschreven moeten sappelen om rond te komen :{
ts heeft een auto. ik zeg - het zijn keuzes.
pi_147050951
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb het hele topic gevolgd en TS heeft het dus alleen over zijn uitgaven bij zijn maandelijkse trip naar de supermarkt. Daarnaast koopt hij dus ook bij de boer en op de markt.
We kwamen er ook al snel achter dat hij het met dat vlees nooit kan redden een hele maand. Ik denk dus dat TS de basis fout maakt geen overzicht te hebben van wat hij precies uitgeeft.
1 volle kar is ook nooit voldoende voor 2 personen voor 1 maand. Denk alleen al aan brood en melk en wc papier.. dat neemt veel ruimte in in zo'n kar.
Nee, je hebt gelijk, het lijkt inderdaad niet helemaal te kloppen. Ik ben nu wel eens benieuwd naar de echte cijfers, aangezien dit met die extra uitgaven erbij volgens mij toch hard richting de 250-300 per maand gaat... en als je daarvan boodschappen kunt doen, hoef je toch echt geen houdbare melk te drinken ;).
pi_147050969
Ik snap de afgunst van TS niet naar mensen die wel graag meer uit willen geven aan goed en lekker eten.
Make my day!
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 11:55:02 #185
16180 crew  CoolGuy
pi_147051000
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:47 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ts heeft een auto. ik zeg - het zijn keuzes.
Ik heb het niet over TS. Die was alle credit al kwijt toen ie afgunstig iets riep over mensen die hun verdiende centjes uit wilden geven aan dure boodschappen ofzo.

Nee ik bedoel de mensen die hier reageren waarbij de situatie dermate is dat ze wel moéten inkopen op de beschreven manieren.
pi_147051022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb het niet over TS. Die was alle credit al kwijt toen ie afgunstig iets riep over mensen die hun verdiende centjes uit wilden geven aan dure boodschappen ofzo.

Nee ik bedoel de mensen die hier reageren waarbij de situatie dermate is dat ze wel moéten inkopen op de beschreven manieren.
ow die lees ik niet daar word ik depressief van.
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 11:58:43 #187
16180 crew  CoolGuy
pi_147051073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:55 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ow die lees ik niet daar word ik depressief van.
Hoe weet je welke posts je moet overslaan dan als je ze niet op zn minste gedeeltelijk leest, en als je dan ziet welke kant t op gaat ben je eigenlijk al een beetje te laat ;)
pi_147051115
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe weet je welke posts je moet overslaan dan als je ze niet op zn minste gedeeltelijk leest, en als je dan ziet welke kant t op gaat ben je eigenlijk al een beetje te laat ;)
true. ik probeer ze te vergeten. dat lukt me meestal aardig tenzij mensen me eraan herinneren ;(
pi_147051125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:53 schreef agter het volgende:
Ik snap de afgunst van TS niet naar mensen die wel graag meer uit willen geven aan goed en lekker eten.
Het punt dat TS wil maken, denk ik, is dat goed en lekker eten niet duur hoeft te zijn.

Waar hij aan voorbij gaat is dat duur, goed en lekker voor iedereen anders is.
Onterechte automatische incasso
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 12:05:54 #190
16180 crew  CoolGuy
pi_147051223
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:01 schreef Storneren het volgende:

[..]

Het punt dat TS wil maken, denk ik, is dat goed en lekker eten niet duur hoeft te zijn.

Waar hij aan voorbij gaat is dat duur, goed en lekker voor iedereen anders is.
Jawel. Maar TS is niet geheel eerlijk en die steken onder water naar mensen die wel meer uitgeven aan inkopen verraden dat er nog een ander doel lijkt te zijn voor dit topic.

Daarnaast is wat TS beschrijft helemaal niet gevarieerd en 'goed' maar als daar opmerkingen op komen worden er ineens ook andere dingen gekocht (waarom staat dat dan niet in de OP?) en dan zijn die 150 euro of minder niet meer mogelijk.

Dus linksom of rechtsom lijkt er iets niet te kloppen.
pi_147051254
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel. Maar TS is niet geheel eerlijk en die steken onder water naar mensen die wel meer uitgeven aan inkopen verraden dat er nog een ander doel lijkt te zijn voor dit topic.

Daarnaast is wat TS beschrijft helemaal niet gevarieerd en 'goed' maar als daar opmerkingen op komen worden er ineens ook andere dingen gekocht (waarom staat dat dan niet in de OP?) en dan zijn die 150 euro of minder niet meer mogelijk.

Dus linksom of rechtsom lijkt er iets niet te kloppen.
Zoals ik al eerder zei in dit topic :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:45 schreef Storneren het volgende:

[..]

Conclusie.
Je lult dus maar wat met je 150 p/m voor 2 pers.
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 12:08:15 #192
16180 crew  CoolGuy
pi_147051271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:07 schreef Storneren het volgende:

[..]

[..]

:) ja inderdaad.
  donderdag 27 november 2014 @ 12:11:20 #193
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_147051340
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:07 schreef Storneren het volgende:

[..]

[..]

Leuke kinderverkrachter ui heb je.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_147051349
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Leuke kinderverkrachter ui heb je.
Storneer hem maar.
pi_147051440
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:11 schreef Storneren het volgende:

[..]

Storneer hem maar.
Misschien moet je er echt een keer mee ophouden. Je begint te lijken op die oom van me die al 40 verjaardagen lang het zelfde flauwe verhaal vertelt :{
pi_147051902
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
Welk doel zou dat dan kunnen zijn? Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij een kloon is van iemand die graag uithaalt naar minima dat de uitkeringen best naar beneden kunnen.. Want van ¤150.- p.m. kan je volgens hem prima boodschappen doen en gevarieerd en gezond eten.

Ik let behoorlijk op mijn centen maar ga daar toch echt wel overheen met een puberzoon in huis en een vriend die hier elk weekeinde is. En dan ben ik in veel dingen toch echt een vrek.

Zo heb ik wél een vrekkentip voor de broccolitijd; Gooi de stronkjes niet weg maar bewaar ze of vries ze desnoods in. Kan je heerlijke broccolisoep van maken. 3 stronken en 1 gewone.. is genoeg voor een pan dampende soep.

Nog een vrekkentip voor hondeneigenaren: Je kan dure oliën kopen om door het voer te mengen voor een gezonde glanzende vacht. Je kan echter ook het vet uit het spek na het bakken afgieten (maakt een mens toch maar dik) of de olie uit het blikje tonijn afgieten en in beetjes door het voer mengen. Werkt ook prima voor de vacht en honden vinden het heerlijk.
pi_147051995
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:15 schreef Queller het volgende:

[..]

Misschien moet je er echt een keer mee ophouden. Je begint te lijken op die oom van me die al 40 verjaardagen lang het zelfde flauwe verhaal vertelt :{
Misschien ben ik die oom wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:31 schreef Ouder1 het volgende:

Welk doel zou dat dan kunnen zijn? Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij een kloon is van iemand die graag uithaalt naar minima dat de uitkeringen best naar beneden kunnen.. Want van ¤150.- p.m. kan je volgens hem prima boodschappen doen en gevarieerd en gezond eten.
BNW is de andere kant op.
pi_147052036
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:34 schreef Storneren het volgende:

[..]

Misschien ben ik die oom wel.

[..]

BNW is de andere kant op.
Kom je hier nu alleen om te trollen en het topic te verzieken? Echt jammer.
pi_147052053
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:41 schreef Harry_Turtle het volgende:
Hallo TS,

Ik heb je tips opgevolgd maar nu heb ik scheurbuik opgelopen wegens vitaminegebrek. De doktersrekening is 450,- .Hoe verdien ik dat terug?
scheurbuik in nederland :')
pi_147052074
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kom je hier nu alleen om te trollen en het topic te verzieken? Echt jammer.
Nee, half om half.
Net zoals het gehakt van TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')