Dat is dus bij deze met aangetekend brief gebeurd aangezien ze er telefonisch niet mee akkoord gingen.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:01 schreef lunamatic het volgende:
Als je het online gekocht hebt, is het sneller om de koop te ontbinden en een nieuwe te bestellen. Heb ik ook wel eens gedaan (ook wel eens mee gedreigd toen een bedrijf me reparatiekosten wou laten betalen voor een product dat al defect was bij aankomst).
Een droger heeft zulks transport beveiliging nietquote:Op donderdag 4 december 2014 10:00 schreef dikke_donder het volgende:
Wat ik niet snap is dat de trommel losgeschoten of verschoven is, terwijl normaal gesproken de vervoer beveiliging/pinnen de trommel op zijn plaats houden
TS heeft hem niet online gekocht.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:01 schreef lunamatic het volgende:
Als je het online gekocht hebt, is het sneller om de koop te ontbinden en een nieuwe te bestellen. Heb ik ook wel eens gedaan (ook wel eens mee gedreigd toen een bedrijf me reparatiekosten wou laten betalen voor een product dat al defect was bij aankomst).
Wel online gekocht. Dat is nu juist het punt. Mediamarkt wilde dat ding niet terug nemen (koop ontbinding) want verpakking was geopend. Maar dat mag dus gewoon bij een online aankoop, al gingen ze daar dus weer niet mee akkoord.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
TS heeft hem niet online gekocht.
Dan nog steeds heeft TS een product geleverd gekregen dat niet werkt en niet gerepareerd kan worden, dus er moet gewoon een nieuwe geleverd worden.
Oja, sorry, dat was het verhaal.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:12 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Wel online gekocht. Dat is nu juist het punt. Mediamarkt wilde dat ding niet terug nemen (koop ontbinding) want verpakking was geopend. Maar dat mag dus gewoon bij een online aankoop, al gingen ze daar dus weer niet mee akkoord.
Dat heeft hij toch gedaan?quote:Op donderdag 4 december 2014 14:52 schreef JoPiDo het volgende:
Als TS voor een monteur had gekozen, was alles waarschijnlijk allang opgelost, maar dankzij de domme adviezen hier gaat hij nu de koop ontbinden en duurt alles veel langer.
Nee.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef Fer het volgende:
Zelfs al had TS de droger via de website gekocht, dan nog moet je transportkosten betalen om de droger weer retour te brengen.
Als je de koop ontbindt puur op basis van Koop op Afstand wel. Jij bent dan als consument verantwoordelijk voor het retour sturen.quote:
Nee.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je de koop ontbindt puur op basis van Koop op Afstand wel. Jij bent dan als consument verantwoordelijk voor het retour sturen.
Hij heeft toch een monteur laten komen?quote:Op donderdag 4 december 2014 14:52 schreef JoPiDo het volgende:
Als TS voor een monteur had gekozen, was alles waarschijnlijk allang opgelost, maar dankzij de domme adviezen hier gaat hij nu de koop ontbinden en duurt alles veel langer.
Wel.quote:
Lees de op eens jopiquote:Op donderdag 4 december 2014 15:21 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
[..]
Nee toch? Hij heeft een aangetekende brief gestuurd om de koop te laten ontbinden?
In de OP staat niet het vervolg van gisteren.quote:
Daar staat dat Mediamarkt als oplossing een monteur wil langs sturen?quote:
Er zijn twee topics samengevoegd.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Daar staat dat Mediamarkt als oplossing een monteur wil langs sturen?
quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Naar aanleiding van WGR / droger aangeschaft bij mediamarkt maar is defect bij aankoms
Maar in een apart deel omdat er
a) - self edit- dit sloeg nergens op, eens met modje
b) er een flinke update is
Er een monteur langs geweest deze maandag. Zou tussen 1000 en 1300 uur komen dus daar zat ik dan te wachten. Vrij genomen van werk enzo. Naja.
Tien over half 2 kwam ie. Er waren afspraken tussendoor gepland, kon ie niets aan doen. Geloof ik ook wel, beste man was van Indesit zelf en net als elke andere arbeider wordt zijn lot bepaald door planners die nergens wat vanaf weten. Enfin, hij liep naar de droger.
Maakt m open en begint direct te vloeken over die klote vervoerders van tegenwoordig. Ik kon hem na zijn uitleg geen ongelijk geven.
Meneer zei dat het een duidelijk geval van transport schade is, zoals hij zo vaak ziet tegenwoordig: machine is zo hard neergezet dat trommel compleet is vastgelopen waardoor bij het aanzetten van het apparaat de koeling het niet kon doen en daardoor de thermostaat finaal doorgebrand was. Hij kon hem wel repareren maar waarschijnlijk zou ie dan later nog wel wat issues tegen gaan komen uit ervaring sprekende. Bovendien zou dat z'n 3 weken duren want onderdelen moesten besteld worden.
Maar, zegt hij, ik zou hem persoonlijk lekker terugbrengen naar de mediamarkt. Want daar heb je recht op. Het is sowieso bezopen dat ik hier voor komen moest. Hij schrijft op zijn papier duidelijk defect afgeleverd, door transportschade en vertrekt naar de volgende cliënt. Ik mag de Mediamarkt gaan bellen.
Gedaan. Krijg troela 1 aan de telefoon en heb haar verteld wat het probleem is.
- Ja dan moeten we even kijken wat we er verder nog aan kunnen doen.
+ Hoezo kijken wat we er aan kunnen doen, ik wil een nieuwe, zo snel mogelijk, en de tijd vrij nemen heeft me al meer gekost dan die hele droger.
- Ja uhhh daar mag ik niet over beslissen
+ verbind me dan maar even door met iemand die daar wel over kan beslissen
- Ja die uhhh zitten in vergadering. U wordt vanmiddag terug gebeld en anders morgenochtend
Natuurlijk werd ik niet terug gebeld. Dus ik belde zelf maar even de volgende morgen.
+ ik zou terug gebeld worden maar dat is net gebeurd
- Vreemd. Maar meneer u moet het service rapport opsturen per email anders kunnen we niets voor u betekenen.
Dus ik doe dat, en bel er direct achteraan
+ Hallo ik had net ook gebeld, ik heb een service rapport opgestuurd zoals gevraagd en ik wil nu graag iemand spreken die vertelt dat ik een nieuwe machine krijg
- Ik zie nog geen document bij uw dossier
+ Dan ga je even in die email bak kijken of rondvragen naar iemand die daar wel bij kan, wordt er een beetje moe van
- Wij bellen u terug zodra we het document hebben.
Dus ik bel veel later
- Ja we hebben nog niemand die naar het document kan kijken voor u blabalbalblabalbalablabalba
Godallemachtig hoe moeilijk kan het zijn
DUS
Nu een aangetekende brief de deur uit dat ze dat rotding mogen komen ophalen, kosteloos, en dat ik compensatie eis voor geleden schade (inkomstenderving en telefoon kosten) aangezien ze zich niet aan beloften houden (terugbellen, monteur die (op tijd) komt, apparaat dat het uberhaupt doet etc). Ik hoef niet eens een nieuwe van dat pest bedrijf inmiddels dus ik denk dat ik nu naar een andere winkelier ga om een droger te bestellen: dan heb ik die morgen werkend in huis..
En indien dan geen gehoor van mediamarkt geschillencommissie er maar achteraan sturen. het wordt toch echt flink principieel nu...
Wat zijn mijn rechten eigenlijk?
Ik snapte er al niets van, maar nu heb ik hem hoor, bedanktquote:Op donderdag 4 december 2014 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn twee topics samengevoegd.
[..]
Zie het nu ook, sorryquote:Op donderdag 4 december 2014 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In de OP staat niet het vervolg van gisteren.
Drama, vroeger kon je alles bij de MM gewoon teruggeven als je het niet mooi vond, zonder enige moeite kreeg je je geld. Al eens een versterker in de auto aangesloten en weer teruggebracht en wel meer.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:40 schreef 10minuteman het volgende:
Wat vervelend. Maar zo werkt helaas de Mediamarkt. Daarom koop ik mijn witgoed en elektronica etc nooit bij de Mediamarkt.
Qua garantie afhandeling en aftersales zijn het fucking tuig.
Iedergeval goed dat je dit nog steeds snel op pakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |