quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:40 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, zo staat het in de wet. In het artikel dat jij notabene post. En dankjewel
Ga je nou op de man spelen?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]het is geen wedstrijdje knaap. en veel plezier met je kabeltje
Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:29 schreef Storneren het volgende:
[..]
Moet moet moet?
Als ik hem op een skippybal kom brengen moet ik helemaal niks betalen.
Als het PostNL lukt om ergens iets af te leveren dan kun jij dat zelf ook.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
Een defect geleverd product mag gerepareerd worden, dat is de basis.
[..]
Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.
Is goed, het retouradres is Postbus 948283204quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:48 schreef Storneren het volgende:
[..]
Als het PostNL lukt om ergens iets af te leveren dan kun jij dat zelf ook.
ja negeer vooral het eerder neergezette wetsartikel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
Een defect geleverd product mag gerepareerd worden, dat is de basis.
[..]
Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:52 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja negeer vooral het eerder neergezette wetsartikel.
Daarom zal er in de dagelijkse praktijk altijd eerst een monteur moeten komen, om te kijken of het niet met een "los draadje" te herstellen is.quote:tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retournerenquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
Is goed, het retouradres is Postbus 948283204
Ben je autist?quote:PostNL levert trouwens geen drogers.
In welke wet is dat exact vastgelegd?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:57 schreef Storneren het volgende:
Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retourneren
Alleen bezorgkosten dienen vergoed te worden. Niet de kosten van het retourneren.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:57 schreef Storneren het volgende:
[..]
Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retourneren
Daar doel ik niet op.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen bezorgdsten dienen vergoed te worden. Niet de kosten van het retourneren.
Ik neem aan dat je een adres op de doos moet zetten, dan kun je daar toch ook zelf naartoe rijden? Of PostNL het nou aanbiedt of jijzelf, lijkt me inderdaad niet uit te maken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:41 schreef Storneren het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op.
Ik stel dat ik, als particulier, de mogelijkheid moet hebben om het goed zelf terug te brengen waardoor ik geen retourkosten kwijt ben.
Als particulier kun je op een postbus niks bezorgen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een adres op de doos moet zetten, dan kun je daar toch ook zelf naartoe rijden? Of PostNL het nou aanbiedt of jijzelf, lijkt me inderdaad niet uit te maken.
Ah oké, nooit geweten!quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:44 schreef Storneren het volgende:
[..]
Als particulier kun je op een postbus niks bezorgen.
Wel bij een winkel, niet bij een webshop.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:41 schreef Storneren het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op.
Ik stel dat ik, als particulier, de mogelijkheid moet hebben om het goed zelf terug te brengen waardoor ik geen retourkosten kwijt ben.
Waarom is dat logisch?quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wel bij een winkel, niet bij een webshop.
(lijkt mij logisch)
Meningen mogen verschillenquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:00 schreef Storneren het volgende:
[..]
Waarom is dat logisch?
Als ik de kosten toch moet dragen. Mag ik dan ook zelf weten hoe.
Dat lijkt mij een stuk logischer.
Lijkt me sterk, als je die naar nieuwstaat wilt repareren kost het meer dan een nieuwe leveren.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:54 schreef SuperFood het volgende:
[ afbeelding ]
ja meneer hier uw nieuwe bmwow hij is non-conform? geen probleem we sturen hem terug naar werkplaats - we gaan hem voor u repareren
ik denk dat zowel de dealer als ik er snel over uit zijn in dat geval... als de motor het niet doet en ze willen hem 3 weken hebben voor een reparatie dan denk ik dat het toch een ander verhaal wordtquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, als je die naar nieuwstaat wilt repareren kost het meer dan een nieuwe leveren.
Maar als je een BMW geleverd krijgt met een kapotte koplamp, dan verwacht je ook een compleet nieuwe BMW?
En toch hebben ze het recht om alsnog hun verplichting na te komen door bijvoorbeeld een reparatie aan te bieden. Zeker als het een klein probleem is. En dat weet je pas als ze er naar hebben gekeken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:03 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik denk dat zowel de dealer als ik er snel over uit zijn in dat geval... als de motor het niet doet en ze willen hem 3 weken hebben voor een reparatie dan denk ik dat het toch een ander verhaal wordt
ik denk als de motor echt kaduuk is dat het geen enkel probleem is om een nieuwe te eisen op basis van eerder genoemd wetsartikel. ik zou sowieso weinig vertrouwen meer hebben in een 'splinternieuwe' auto die al een nieuwe motor nodig had alvorens ik hem gestart had.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En toch hebben ze het recht om alsnog hun verplichting na te komen door bijvoorbeeld een reparatie aan te bieden. Zeker als het een klein probleem is. En dat weet je pas als ze er naar hebben gekeken.
Zo is het geregeld, ik kan er ook niks aan doen![]()
Ik zou overigens ook gefrustreerd zijn, daar niet van.
Als die motor echt kaduuk is, wellicht. Maar dat zal toch echt eerst beoordeeld moeten worden. Daarnaast, als er een nieuwe motor ingaat, dan is je auto weer zo goed als nieuw. Maar misschien is er slecht een klein onderdeel van de motor defect, of lag de aandrijfriem er niet goed op ofzo.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik denk als de motor echt kaduuk is dat het geen enkel probleem is om een nieuwe te eisen op basis van eerder genoemd wetsartikel. ik zou sowieso weinig vertrouwen meer hebben in een 'splinternieuwe' auto die al een nieuwe motor nodig had alvorens ik hem gestart had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |