abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147001635
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:40 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, zo staat het in de wet. In het artikel dat jij notabene post. En dankjewel :Y
:') het is geen wedstrijdje knaap. en veel plezier met je kabeltje ^O^
pi_147001747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:40 schreef SuperFood het volgende:

[..]

:') het is geen wedstrijdje knaap. en veel plezier met je kabeltje ^O^
Ga je nou op de man spelen? :')
Je post zelf dat artikel, ik interpreteer het slechts.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147001862
Een defect geleverd product mag gerepareerd worden, dat is de basis.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:29 schreef Storneren het volgende:

[..]

Moet moet moet?
Als ik hem op een skippybal kom brengen moet ik helemaal niks betalen.
Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.
.
pi_147001945
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
Een defect geleverd product mag gerepareerd worden, dat is de basis.

[..]

Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.
Als het PostNL lukt om ergens iets af te leveren dan kun jij dat zelf ook.
Of kun je drogers tegenwoordig al 3d uitprinten? In dat geval, terug in je floppy drive proppen dat ding en e-mailen!
Onterechte automatische incasso
pi_147001970
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:48 schreef Storneren het volgende:

[..]

Als het PostNL lukt om ergens iets af te leveren dan kun jij dat zelf ook.
Is goed, het retouradres is Postbus 948283204

PostNL levert trouwens geen drogers.
.
pi_147002064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
Een defect geleverd product mag gerepareerd worden, dat is de basis.

[..]

Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.
ja negeer vooral het eerder neergezette wetsartikel.
pi_147002173
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:52 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ja negeer vooral het eerder neergezette wetsartikel.
quote:
tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
Daarom zal er in de dagelijkse praktijk altijd eerst een monteur moeten komen, om te kijken of het niet met een "los draadje" te herstellen is.
.
pi_147002304
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:49 schreef Fer het volgende:

Is goed, het retouradres is Postbus 948283204
Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retourneren :W

quote:
PostNL levert trouwens geen drogers.
Ben je autist?
Onterechte automatische incasso
pi_147002540
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:57 schreef Storneren het volgende:

Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retourneren
In welke wet is dat exact vastgelegd?
.
pi_147004200
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:57 schreef Storneren het volgende:

[..]

Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retourneren :W

Alleen bezorgkosten dienen vergoed te worden. Niet de kosten van het retourneren.

[ Bericht 0% gewijzigd door hottentot op 25-11-2014 23:26:32 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_147004387
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

Alleen bezorgdsten dienen vergoed te worden. Niet de kosten van het retourneren.
Daar doel ik niet op.
Ik stel dat ik, als particulier, de mogelijkheid moet hebben om het goed zelf terug te brengen waardoor ik geen retourkosten kwijt ben.
Onterechte automatische incasso
pi_147004509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:41 schreef Storneren het volgende:

[..]

Daar doel ik niet op.
Ik stel dat ik, als particulier, de mogelijkheid moet hebben om het goed zelf terug te brengen waardoor ik geen retourkosten kwijt ben.
Ik neem aan dat je een adres op de doos moet zetten, dan kun je daar toch ook zelf naartoe rijden? Of PostNL het nou aanbiedt of jijzelf, lijkt me inderdaad niet uit te maken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147004552
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:44 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een adres op de doos moet zetten, dan kun je daar toch ook zelf naartoe rijden? Of PostNL het nou aanbiedt of jijzelf, lijkt me inderdaad niet uit te maken.
Als particulier kun je op een postbus niks bezorgen.
Onterechte automatische incasso
pi_147004631
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:44 schreef Storneren het volgende:

[..]

Als particulier kun je op een postbus niks bezorgen.
Ah oké, nooit geweten!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147005144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:41 schreef Storneren het volgende:

[..]

Daar doel ik niet op.
Ik stel dat ik, als particulier, de mogelijkheid moet hebben om het goed zelf terug te brengen waardoor ik geen retourkosten kwijt ben.
Wel bij een winkel, niet bij een webshop.

(lijkt mij logisch)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_147005213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:58 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wel bij een winkel, niet bij een webshop.

(lijkt mij logisch)
Waarom is dat logisch?
Als ik de kosten toch moet dragen. Mag ik dan ook zelf weten hoe.
Dat lijkt mij een stuk logischer.
Onterechte automatische incasso
pi_147005528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:00 schreef Storneren het volgende:

[..]

Waarom is dat logisch?
Als ik de kosten toch moet dragen. Mag ik dan ook zelf weten hoe.
Dat lijkt mij een stuk logischer.
Meningen mogen verschillen :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_147005642
In dagelijkse praktijk hebben de meeste webshops van witgoed, dit afgedekt. Ze geven je geen adres en je kan het witgoed alleen retourneren via hun eigen transportdienst. Hiervoor rekenen ze transportkosten.

Op dit moment heeft de wet er nog geen antwoord op.
.
pi_147007873

ja meneer hier uw nieuwe bmw :D ow hij is non-conform? geen probleem we sturen hem terug naar werkplaats - we gaan hem voor u repareren :)
pi_147008194
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:54 schreef SuperFood het volgende:
[ afbeelding ]
ja meneer hier uw nieuwe bmw :D ow hij is non-conform? geen probleem we sturen hem terug naar werkplaats - we gaan hem voor u repareren :)
Lijkt me sterk, als je die naar nieuwstaat wilt repareren kost het meer dan een nieuwe leveren.

Maar als je een BMW geleverd krijgt met een kapotte koplamp, dan verwacht je ook een compleet nieuwe BMW?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147008242
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:01 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, als je die naar nieuwstaat wilt repareren kost het meer dan een nieuwe leveren.

Maar als je een BMW geleverd krijgt met een kapotte koplamp, dan verwacht je ook een compleet nieuwe BMW?
ik denk dat zowel de dealer als ik er snel over uit zijn in dat geval... als de motor het niet doet en ze willen hem 3 weken hebben voor een reparatie dan denk ik dat het toch een ander verhaal wordt :P
pi_147008386
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:03 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik denk dat zowel de dealer als ik er snel over uit zijn in dat geval... als de motor het niet doet en ze willen hem 3 weken hebben voor een reparatie dan denk ik dat het toch een ander verhaal wordt :P
En toch hebben ze het recht om alsnog hun verplichting na te komen door bijvoorbeeld een reparatie aan te bieden. Zeker als het een klein probleem is. En dat weet je pas als ze er naar hebben gekeken.
Zo is het geregeld, ik kan er ook niks aan doen :)
Ik zou overigens ook gefrustreerd zijn, daar niet van.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147008562
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:06 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En toch hebben ze het recht om alsnog hun verplichting na te komen door bijvoorbeeld een reparatie aan te bieden. Zeker als het een klein probleem is. En dat weet je pas als ze er naar hebben gekeken.
Zo is het geregeld, ik kan er ook niks aan doen :)
Ik zou overigens ook gefrustreerd zijn, daar niet van.
ik denk als de motor echt kaduuk is dat het geen enkel probleem is om een nieuwe te eisen op basis van eerder genoemd wetsartikel. ik zou sowieso weinig vertrouwen meer hebben in een 'splinternieuwe' auto die al een nieuwe motor nodig had alvorens ik hem gestart had.
pi_147008687
Dan krijg je de keuze, of 3 maanden wachten op een nieuwe auto, die immers opnieuw besteld moet worden.

Of inbouw van een compleet nieuwe motor, wat met een weekje geregeld is.

Voor de werkplaats is een motor vervangen niet zo spannend.

Maar ook hier, als de auto niet start, komen ze echt niet gelijk een nieuwe brengen. De auto zal eerst afgesleept worden naar de garage en dan kijken hoe ernstig het is.
.
pi_147008715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:09 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik denk als de motor echt kaduuk is dat het geen enkel probleem is om een nieuwe te eisen op basis van eerder genoemd wetsartikel. ik zou sowieso weinig vertrouwen meer hebben in een 'splinternieuwe' auto die al een nieuwe motor nodig had alvorens ik hem gestart had.
Als die motor echt kaduuk is, wellicht. Maar dat zal toch echt eerst beoordeeld moeten worden. Daarnaast, als er een nieuwe motor ingaat, dan is je auto weer zo goed als nieuw. Maar misschien is er slecht een klein onderdeel van de motor defect, of lag de aandrijfriem er niet goed op ofzo.

Maar volgens wat jij hier eerder postte heb je sowieso recht op een nieuw exemplaar. Dus bij een kapot licht is er een non conform product geleverd, en zou je een nieuwe mogen eisen.

Zo werkt het niet. De leverancier mag eerst zelf kijken of hij het op kan lossen. Naar nieuwstaat. Dus niet met een stukje ducttape en derdehands onderdelen inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')