quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je hoort wel over onderzoeken waarbij vrouwen aangeven het nooit / zelden doen idd (masturberen).
Terwijl dit percentage bij de mannen een stuk lager liggen.
Of dit ook 1 op 1 (ong) over te nemen is naar seksuele driftis een tweede.
Er zijn mannen met een laag libido (zie de post van yats) maar over het algemeen hebben mannen een hoger libido dan vrouwen, dat klopt. Mannen masturberen meer, krijgen makkelijker en vaker orgasmes, denken sneller aan seks. Het zijn allemaal stereotypen maar ze zijn wel waar.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Naar mijn idee willen mannen ook vaker seks. Geklaag dat er minder seks is in de relatie (paar keer per week tegenover eerst elke dag) hoor ik vooralsnog alleen van mannen in mijn omgeving, maar ook dat kan natuurlijk een cultureel dingetje zijn (dat zij het eerder uitspreken dan vrouwen).
En neem masturbatie. Laat een gemiddelde vrouw een week niet masturberen en een gemiddelde man en kijk wie het meer moeite kost. Ik kan gerust een maand zonder.
Het is allemaal al behoorlijk achterhaald.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:47 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
[..]
Er zijn mannen met een laag libido (zie de post van yats) maar over het algemeen hebben mannen een hoger libido dan vrouwen, dat klopt. Mannen masturberen meer, krijgen makkelijker en vaker orgasmes, denken sneller aan seks. Het zijn allemaal stereotypen maar ze zijn wel waar.
En als ik een maand niet masturbeer heb ik toch al een natte droom gehad (net zoals alle gezonde mannen trouwens), dus mannen kunnen per definitie niet zonder klaarkomen.
Het is evolutionair gezien wel heel logisch dit libido verschil. Het is zoals het is
Ik zie libido meer als een biologische drang die je niet echt kan sturen. De biologische drang van mannen om klaar te komen is hoger dan bij vrouwen. 10% van de vrouwen heeft nooit een orgasme gehad in haar leven.quote:Op woensdag 26 november 2014 00:09 schreef theunderdog het volgende:
Mannen hebben niet echt een hoger libido dan vrouwen. Het libido van mannen is alleen anders dan bij vrouwen, de route naar seks verloopt anders.
Zo is het libido van vrouwen veel meer afhankelijk van de omgevingsfactoren dan de libido van mannen. Zo hebben vrouwen in streng christelijke milieus aantoonbaar minder zin in seks dan vrouwen die in een "vrije omgeving" zijn opgevoed, bij mannen maakt de omgevingsfactoren veel minder uit. Het christelijke milieu maakt hun zin in seks niet minder.
Dat zegt geen moer. Vrouwen kunnen veel vaker achter elkaar komen.quote:Op woensdag 26 november 2014 00:12 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik zie libido meer als een biologische drang die je niet echt kan sturen. De biologische drang van mannen om klaar te komen is hoger dan bij vrouwen. 10% van de vrouwen heeft nooit een orgasme gehad in haar leven.
Ja, maar kunnen en moeten zijn 2 verschillende dingen. Veel mannen hebben het gevoel dat ze echt moeten masturberen van hun lichaam. Vrouwen hebben minder last van het moeten.quote:Op woensdag 26 november 2014 00:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zegt geen moer. Vrouwen kunnen veel vaker achter elkaar komen.
quote:Op woensdag 26 november 2014 00:14 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, maar kunnen en moeten zijn 2 verschillende dingen. Veel mannen hebben het gevoel dat ze echt moeten masturberen van hun lichaam. Vrouwen hebben minder last van het moeten.
Zijn wel onderzoeken over.quote:
Volgens mij heb ik erg duidelijk aangegeven dat die twee erg verschillend zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat vrouwen een lager libido hebben.quote:Op woensdag 26 november 2014 00:18 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Zijn wel onderzoeken over.
Het idee mannelijke seksualiteit=vrouwelijke seksualiteit is in alle opzichten bullshit.
Experts say men score higher in libido, while women's sex drive is more "fluid."quote:Op woensdag 26 november 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik erg duidelijk aangegeven dat die twee erg verschillend zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat vrouwen een lager libido hebben.
Hun route naar seks is alleen volledig anders. Die van ons (mannen) gaat meer van A naar B, die van vrouwen is afhankelijk van allerlei zaken.
quote:Op woensdag 26 november 2014 00:24 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Experts say men score higher in libido, while women's sex drive is more "fluid."
http://www.webmd.com/sex/(...)do-men-women-compare
Niet echt een geniale bron, maar het idee is duidelijk.
Het is ook een beetje een kwestie van definities.
Mannen vinden het stoer om vrouwen in bed te krijgen omdat het 'bewijst' dat ze aantrekkelijk zijn. Ze hebben het idee dat ze bewezen hebben dat ze voortplantingswaardig zijn en dat vrouwen hun genenpakket goed waarderen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:05 schreef KingKloon het volgende:
Er bestaat een stereotype. Mannen denken alleen maar aan seks en kunnen zich haast niet beheersen. Alles wat ze doen is om seks te krijgen. Dit ligt aan hormonen en de reden waarom ze allerlei dingen doen. Daarom kunnen mannen en vrouwen geen vrienden zijn, daarom gaan mannen vreemd, enzovoorts. Romantiek en liefde zijn niet belangrijk.
Maar is dit eigenlijk wel gebaseerd op waarheid of verzonnen leugen dat niet klopt met de realiteit (zoals het idee dat vrouwen niet van seks zouden genieten)? Zelf ben ik een man, en hoewel ik vanaf mijn puberteit zin heb gehad in seks, en andere jongens ook, leek het meer een soort competitie onderling dan dat het daadwerkelijk om seks ging.
Degene die seks kregen of konden krijgen waren stoer, degene die dat niet konden waren de nerds. Dat het om seks ging leek niet te kloppen, want anders zouden veel meer mannen gewoon makkelijker naar de hoeren kunnen gaan. Maar dat doen ze niet, want het is niet de seks dat ze willen, maar de bevestiging dat een vrouw vrijwillig met hen naar bed wil. Dat laatste wil ik vooral bespreken. Vrouwen hebben dat natuurlijk veel minder dat ze de bevestiging van een man nodig hebben dat hij haar op die manier leuk vindt.
Je gaat iets te kort door de bocht met deze post. Ik heb alleen aangegeven dat ik weinig met masturberen heb, en dat alleen doe om de druk er af en toe af te halen aangezien ik op dit moment geen partner heb en betekent niet dat ik niet vaak aan seks denk. Dat is niet hetzelfde als een laag libido hebben. Als ik een partner heb, heb ik immers gewoon graag geregeld seks. Uit seks haal ik veel meer bevrediging dan door te masturberen, zelfs zonder orgasme.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:47 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
[..]
Er zijn mannen met een laag libido (zie de post van yats) maar over het algemeen hebben mannen een hoger libido dan vrouwen, dat klopt. Mannen masturberen meer, krijgen makkelijker en vaker orgasmes, denken sneller aan seks. Het zijn allemaal stereotypen maar ze zijn wel waar.
En als ik een maand niet masturbeer heb ik toch al een natte droom gehad (net zoals alle gezonde mannen trouwens), dus mannen kunnen per definitie niet zonder klaarkomen.
Het is evolutionair gezien wel heel logisch dit libido verschil. Het is zoals het is
misschien algemeen gezien wel maar ik ben het niet eens :pquote:Op woensdag 26 november 2014 00:14 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, maar kunnen en moeten zijn 2 verschillende dingen. Veel mannen hebben het gevoel dat ze echt moeten masturberen van hun lichaam. Vrouwen hebben minder last van het moeten.
Jij zit voornamelijk in de kroeg?quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is toch niets mis om in de kroeg over tieten en neuken te praten met je vrienden?
Nee, eigenlijk nauwelijks.quote:Op woensdag 26 november 2014 17:29 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Jij zit voornamelijk in de kroeg?
Eerste deel van je verhaal klopt, maar het tweede, heb je daar een bron van? Nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 26 november 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:
Het vrouwelijke libido is gewoon meer afhankelijk van omgeving, sfeer , zo is het vrouwelijk libido ook nauwelijks gevoelig voor medicijnen.
http://www.dokterdokter.n(...)den-door-medicijnen/quote:Op woensdag 26 november 2014 18:08 schreef Beauke het volgende:
[..]
Eerste deel van je verhaal klopt, maar het tweede, heb je daar een bron van? Nog nooit gehoord.
Ik had bv veel minder zin in seks toen ik de pil slikte, en het staat zelfs in de bijsluiter als bijwerking dat het invloed kan hebben op het libido.
Je bedoelt dat er geen medicijn is wat het vrouwelijk libido verhoogd.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.dokterdokter.n(...)den-door-medicijnen/
Yesquote:Op woensdag 26 november 2014 18:35 schreef Beauke het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er geen medicijn is wat het vrouwelijk libido verhoogd.
Ik had het duidelijker moeten formuleren.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:40 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ik had het verkeerd begrepen dan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |