quote:
Op dinsdag 25 november 2014 10:05 schreef KingKloon het volgende:Er bestaat een stereotype. Mannen denken alleen maar aan seks en kunnen zich haast niet beheersen. Alles wat ze doen is om seks te krijgen. Dit ligt aan hormonen en de reden waarom ze allerlei dingen doen. Daarom kunnen mannen en vrouwen geen vrienden zijn, daarom gaan mannen vreemd, enzovoorts. Romantiek en liefde zijn niet belangrijk.
Een heleboel aannames, waar zeker waarheid in zit, maar ook niet.
Wat is het belang van seks ? Dat kan zeer leuk zijn, maar evengoed saai (niet belangrijk). Zo kan het bv voor een wiskundige veel boeiender zijn, dagen lang te zitten zoeken naar de oplossing voor een bepaald wiskundig bewijs. Dit veel meer als passie (seks) aanvoelen, dan een lichamelijke daad van seks zelf te stellen. Voor andere mensen, geldt net het omgekeerde. Die vallen na een paar bladzijden wiskunde in slaap (is zo saai) en seksen liever.
In welke zin mannen dan wel vrouwen last hebben van hun hormonen, durf ik niet zeggen. Ik denk dat iedereen daar wel eens last van heeft. Daar dienen ze tenslotte voor. Niet ? Om er soms last/genot van te hebben

Zowel mannen als vrouwen gaan vreemd (hier reeds aangegeven).
Mannen en vrouwen kunnen zeker vrienden zijn. Vriendschap is het mooiste dat er bestaat, niet ? Alleen is vriendschap wel maar mogelijk zolang je de ander als "vriend" nog vrij kan laten. Dit is eerder een VRIJHEIDS vraagstuk. Waarbij onze hormonen (die ons onvrij kunnen maken) daarin roet in dit vriendschaps-eten gooien.
Daarom is het moeilijker om 'puur' vriendschappelijk met iemand van je seksuele voorkeur geslacht te kunnen blijven. Je hormonen kan daarin voor druk op die 'vriendschaps' ketel zorgen.
Vraag is dan, hoe je met die druk omgaat. Je hebt 'friends with benefits'. In geval je die druk voelt, geef je er beide aan toe. Druk meteen opgelost, waarna de vriendschap gewoon verder kan gaan. In alle vrijheid. Binnen jullie kader.
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 10:05 schreef KingKloon het volgende:Maar is dit eigenlijk wel gebaseerd op waarheid of verzonnen leugen dat niet klopt met de realiteit (zoals het idee dat vrouwen niet van seks zouden genieten)? Zelf ben ik een man, en hoewel ik vanaf mijn puberteit zin heb gehad in seks, en andere jongens ook, leek het meer een soort competitie onderling dan dat het daadwerkelijk om seks ging.
Seks als competitie, lijkt me maar stom. Maar kan natuurlijk wel. De drang (drift) erbij te horen. Bij de kudde. De kudde bepaalt daarin dan de "norm". Niet jij zelf.
Dit is niet zo een gezonde houding. Op die manier kun je tot iets (mee) gedwongen worden, waar je zelf nog niet klaar voor bent. De groep daarin volgen is niet altijd zo een goed idee. Toch niet voor jezelf.
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 10:05 schreef KingKloon het volgende:Degene die seks kregen of konden krijgen waren stoer, degene die dat niet konden waren de nerds. Dat het om seks ging leek niet te kloppen, want anders zouden veel meer mannen gewoon makkelijker naar de hoeren kunnen gaan. Maar dat doen ze niet, want het is niet de seks dat ze willen, maar de bevestiging dat een vrouw vrijwillig met hen naar bed wil. Dat laatste wil ik vooral bespreken. Vrouwen hebben dat natuurlijk veel minder dat ze de bevestiging van een man nodig hebben dat hij haar op die manier leuk vindt.
Ik vind de nerds veel interessanter dan de stoere gevallen. De eerste hebben misschien geen hippe looks, maar wel meer inhoud. De tweede meer oppervlakte, maar nauwelijks diepte (verdieping). Die diepte is juist nodig. Wil je niet meteen (of snel) op elkaar uitgekeken geraken. Het terug iets saais worden. Zoals die wiskunde

Waarom willen ze een vrouw in bed ? Voor hun status ? Hun ego ? Of was het uit liefde ? Zo ja, liet die liefde alvast de ander vrij (de seks daarin uit te stellen, tot die daar zelf klaar voor was). Anders heb je met seksueel geweld te maken.
Bevestiging in elkaar vinden, hebben zowel man als vrouw (soms) last van. Dit hebben we soms nodig. De één al meer dan de ander. Veel liefde gaat terug naar ons eerste contact, liefdesverhouding ermee (met onze ouders). Later met de eerste vriendinnetjes/vriendjes. Die ervaringen kunnen zowel positief als negatief zijn. Bepalen daarin verder je leven.
Mag ik eens vragen, waarom stel je deze vraag ?
Of seks zo belangrijker is voor mannen.
Voor sommige mannen is dit heel belangrijk. Veel belangrijker dan liefde of vriendschap. Die aanzien hun vrouw niet als hun maatje (beste vriend), maar als hun seks partner. Als seks en iets anders. Bij andere mannen is het net andersom. De seks is maar bijzaak.
Hoe belangrijk is seks voor jou ? (niet hoe belangrijk is het voor al die anderen en/of onze maatschappij). Als het belangrijk voor jou is, probeer je dit een belangrijk plaatsje te geven. Is het niet belangrijk voor je, dan zeg je gewoon 'fuck off', tegen al diegene die daar zo stoer over willen doen.
Tijdje geleden zat ik op een forum waar een kerel zat met een hele harem vrouwen. Allemaal goed en wel, om met meer dan honderd / duizend vrouwen daarin seks gehad te hebben. Leuk tijdverdrijf voor hem. Alleen was hij innerlijk wel zo dood als een pier (vond ik). De vreugde (van al die seksavonturen, deze nooit eindigende jacht, in zijn omgaan met die leegte) vond je in zijn woorden terug. Geen warm (empathisch, inlevend) iemand. Maar zeer kil. Pure existentiële leegte...
[ Bericht 0% gewijzigd door JustTalkLove op 25-11-2014 18:26:59 ]