volledig offtopicquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker als het goedkoper wordt dan zou ik het ook interessant gaan vinden.
de devices, omdat je er niet 1 nodig hebt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:23 schreef akatar het volgende:
[..]
volledig offtopic
maar wat vind je te duur?
de controller of juist de devices (pluggen/dimmers etc?)
Dank! Dat is een tip waar ik me in ga verdiepen. Met die apps via internet raken heel wat privégegevens op internet. En dan al die apparaten die maar 'smart' worden zonder garantie dat ze met elkaar communiceren of dat geupdate kunnen worden als de technologie verandert. Dan liever een centrale huiscomputer met open source software die de temperatuur, mediagebruik, beveiligingscamera's etc regelt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:43 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat jouw NAS allemaal kan. Zelf draai ik Domoticz op een raspberry, maar dat is geen thermostaat meer, maar domotica.
Een raspberry draait lokaal, via portforwarding heb ik heb wel extern benaderbaar gemaakt.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Dank! Dat is een tip waar ik me in ga verdiepen. Met die apps via internet raken heel wat privégegevens op internet. En dan al die apparaten die maar 'smart' worden zonder garantie dat ze met elkaar communiceren of dat geupdate kunnen worden als de technologie verandert. Dan liever een centrale huiscomputer met open source software die de temperatuur, mediagebruik, beveiligingscamera's etc regelt.
Mijn NAS draait op Ubuntu Server.
1 regel: comfort kost geld. "slimme thermostaten" geloof ik überhaupt al niet in. Honeywell Evohome, erg mooi, maar ook prijzig. De beste besparing haal je nog altijd uit waterzijdig inregelen van je systeem en een eenvoudige, modulerende thermostaat. Vergeet je hem terug te zetten, koop je een modulerende klokthermostaat. Al die fancy thermostaten zoals Toon, Anna, Tado en andere, welke je op afstand kan bedienen vind ik geen toegevoegde waarde hebben.quote:Op zondag 10 januari 2016 11:58 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zit al een tijdje rond te gluren naar een systeempje wat iig de temperatuur wat beter kan regelen in huis. Wij hebben nog zo'n ronddraai thermostaat van Honeywell alleen in de huiskamer, en niks van thermostatische kranen ofzo op de radiatoren. Verre van ideaal dus. En daarbij komt het nog wel eens voor dat ik de thermostaat vergeet laag te zetten als ik naar mijn nest huppel.![]()
![]()
Nou kijk ik net eens een beetje naar de genoemde opties hier, maar voor een kleine beetje fatsoenlijk spul ben je dus zomaar 500+ ¤ kwijt, en dat verdient zichzelf dus eigenlijk maar relatief moeilijk terug?
Nu nog uitvogelen of onze CV dat aan kan.. dan ben ik alweer een stapje verderquote:Wat is een modulerende thermostaat?
Een modulerende verwarmingsregeling kan de branderhoogte van de ketel op verschillende standen laten branden. Hierdoor wordt gezorgd voor een nauwkeurige temperatuurregeling, en wordt de branderactiviteit van de ketel precies aangepast aan de warmtebehoefte. Een modulerende regeling haalt zo meer rendement uit een laag vermogen van stoken. Daarnaast is het moduleren ook nog beter voor het milieu doordat de ketel minder vaak en aan uit gaat en er zo minder schadelijke stoffen worden uitgestoten. Ook hebben een modulerende ketel en thermostaat een 2-weg communicatie. een modulerende thermostaat kan dus ook informatie ontvangen vanuit de ketel.
Als je verteld wat voor merk en type cv je hebt, kan ik het je vertellen.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:21 schreef Sounddragon het volgende:
Moeilijk woord: modulerende thermostaat.. heb je daar een Jip en Janneke uitleg voor?![]()
Had wel al gelezen ergens dat niet elke CV ketel daarmee om kan gaan.. waar moet ik in die context op letten?
Onderweg de CV alvast aanzetten vind ik idd ook kermis,, dat hoeft niet.. Ik kan hem ook domweg zo programmeren dat hij gewoon een half uur voor ik thuis ben aan gaat lijkt me..
[edit]
Al gevonden:
[..]
Nu nog uitvogelen of onze CV dat aan kan.. dan ben ik alweer een stapje verder![]()
Moet ik effe de zolder op klimmen, momentjequote:Op zondag 10 januari 2016 17:30 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Als je verteld wat voor merk en type cv je hebt, kan ik het je vertellen.
Kan wel, kijk wel even of je er een opentherm module VR33 in je ketel zit. Als dat printje er niet in zit, kan je geen thermostaten met opentherm aansluiten. Wil je toch een modulerende thermostaat, kan je thermostaat van Vaillant kopen. Is een klein printje:quote:Op zondag 10 januari 2016 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet ik effe de zolder op klimmen, momentje
Vaillant HR solide plus![]()
Hmkay.. moet ik wéér naar boven.. moet ik dat zo kunnen zien zitten?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:55 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Kan wel, kijk wel even of je er een opentherm module VR33 in je ketel zit. Als dat printje er niet in zit, kan je geen thermostaten met opentherm aansluiten. Wil je toch een modulerende thermostaat, kan je thermostaat van Vaillant kopen. Is een klein printje:
[ afbeelding ]
Mantel van de ketel halen, witte box naar beneden klappen en de klep losmaken. Dan even kijken of je zo'n printje ziet.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmkay.. moet ik wéér naar boven.. moet ik dat zo kunnen zien zitten?
OK, en als hij er niet in zit, is hij er wel gewoon in te zetten?quote:Op zondag 10 januari 2016 18:04 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Mantel van de ketel halen, witte box naar beneden klappen en de klep losmaken. Dan even kijken of je zo'n printje ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Zit erin, kleppie open, zit hij aan de linkerkantquote:Op zondag 10 januari 2016 18:04 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Mantel van de ketel halen, witte box naar beneden klappen en de klep losmaken. Dan even kijken of je zo'n printje ziet.
Ik vraag het mij af hoor. Een moderne geisoleerde woning koelt zo weinig af, waarom zou je zo moeilijk doen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:13 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zit te twijfelen om een Nest aan te schaffen voor mijn nieuwe woning. Een V2 wel ter verstaan. Dit omdat wij stadsverwarming hebben. Dan hebben wij aan OpenTherm niets toch? Daarnaast hebben wij op de begane grond vloerverwarming liggen met daar op een PVC vloer. De badkamer is ook voorzien van vloerverwarming. Is een bied een Nest ons dan voordelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |