abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146956946
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_146958818
Er komt een dag dat Joden en Christenen niet langer als tweederangsburgers beschouwt worden in de Joodse natiestaat en het recht zullen hebben te mogen bidden op de Tempelberg.

Ik zal bidden voor die dag.

Helaas is deze regering te soft en heeft het veel te veel schrik voor Arabische intimidatie.

Uitsluiting van Joden en Christenen gaat in tegen de democratische waarden die we allen hoog in het vaandel dragen
pi_146965601
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:31 schreef xodox het volgende:
Er komt een dag dat Joden en Christenen niet langer als tweederangsburgers beschouwt worden in de Joodse natiestaat en het recht zullen hebben te mogen bidden op de Tempelberg.

Helaas is deze regering te soft en heeft het veel te veel schrik voor Arabische intimidatie.

Uitsluiting van Joden en Christenen gaat in tegen de democratische waarden die we allen hoog in het vaandel dragen
Heb je echt geen typo geschreven? Moet het geen Joodse nazistaat zijn?
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  maandag 24 november 2014 @ 20:13:05 #5
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_146966093
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:31 schreef xodox het volgende:

:')
pi_146967046
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:01 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Heb je echt geen typo geschreven? Moet het geen Joodse nazistaat zijn?
Het projecteren is populair tegenwoordig. Is 't weer het seizoen?
pi_146969049
quote:
Jewish Man Stabbed in Old City of Jerusalem

Jewish man in moderate to severe condition after being stabbed in Old City of Jerusalem. Paramedics were at the scene providing care.

A 45 year-old man is in moderate to severe condition Monday night, after being stabbed in the Old City of Jerusalem.

Paramedics and Magen David Adom paramedics have provided medical care to the man in the Old City police station, where he reported the event shortly after it unfolded.

Another Jew, estimated to be in his 30s, sustained minor injuries in the neck and hand.

Both have now been transferred to Shaarei Tzedek Medical Center for treatment.

An initial investigation shows that a group of Arabs attacked three yeshiva students, all from the "Shuvu Banim" yeshiva.

Police arrested three Arab suspects a short time afterwards.

Israel Police has now said (update: 9:00 pm) that the stabbing may have been the result of an altercation, not merely a random act of terror.

"At this stage of the investigation all leads are possible, but it points to being a case of a fight between two parties," said police spokeswoman Luba Samri.

The stabbing follows a prolonged campaign of Arab violence which has rocked the capital city since July.

The past four weeks have seen a dramatic rise in terror attacks in Jerusalem, including two "car rampages" near Light Rail stations, the attempted assassination of Temple Mount rights activist Yehuda Glick, and last week's massacre at a synagogue in the Har Nof neighborhood.
http://www.israelnational(...)/187832#.VHOQ6BaG-9Y
pi_146969829
Dit kunnen we echt niet blijven tolereren.
pi_146970592
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:27 schreef xodox het volgende:
Relax, eerst zeker weten dat 't een aanslag is, niet een ruzie oid.
pi_146975209
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:22 schreef waxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Achachach.
Leuk verhaal van die Bennett, maar hij begrijpt zijn eigen metafoor niet eens.

En wat dat plaatje betreft: je hebt duidelijk de Balfour Declaration niet gelezen. Het middelste plaatje klopt namelijk niet. Nog los van de vraag of de mandaathouder wel gerechtigd was om zulke beloften te doen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146975410
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:01 schreef xodox het volgende:

[..]

Arabisch is mooier inderdaad
Als ik daar een eerlijk antwoord op geef, ben ik meteen de absolute anti-Semiet.
Amhaars schijnt ook een Semitische taal te zijn, maar dat heb ik bij mijn weten nooit gehoord. Wel heel mooie vrouwen!

quote:
Wat een valse leugenaar is het toch ook! Halve waarheden zijn nog valser dan leugens!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146975496
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 12:43 schreef Karrs het volgende:

[..]

In de rug geschoten toen hij zangvogeltjes zocht. :')
De lieverd... :'( :')

Het kan, hoor. Het kan. En lullig in dat geval. Maar eh... :')
Is niet bepaald een lieverd, als hij vogeltjes wil vangen.

Maar eh......:
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 09:26 schreef waxxx het volgende:

[..]

Het zijn de feiten, jammer dat je ze maar niet wil accepteren.
pi_146975651
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 15:44 schreef Szikha het volgende:

[..]

Dit soort g klanken vind je in meedere talen terug. In de Semitische talen kennen ze bijvoorbeeld veel meer soorten g-klanken dan de Nederlandse taal.

Hoor Suryoyo eens

Oh, er zijn veel klanken tussen de g en de k, maar die hoef ik toch niet mooi te vinden.
En er is ook iets in de toon, maar daar kan ik niet meteen de vinger op leggen.

Ach, misschien is dat wel het kenmerk van de ware antisemiet?
pi_146976034
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor de mensen die trots roepen dat Arabieren gelijke rechten hebben in Israël:

[..]

[..]

Peace. Piece by piece!
Niet alleen letterlijk op de grond, maar ook figuurlijk in de wetten.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:17 schreef xodox het volgende:

[..]

Wat is je punt? Israël is toch de staat voor het Joodse volk? Of heb ik iets gemist?

Dat het Arabisch als officiële taal verdwijnt is op zich een prima zaak. Dit zal voor een betere integratie van de arabieren zorgen in de Israëlische maatschappij. Het is niet omdat Arabisch geen officiële taal meer is dat niet-Joden nu opeens niet meer gelijke rechten hebben.
Merkwaardig argument als het komt van een aanhanger van Israel. Alsof de joden zich in de afgelopen twee millennia zich zo voorbeeldig geïntegreerd hebben in de maatschappijen die hen gastvrijheid verleenden.
De terechte constatering dat moslims en christenen tot tweederangsburgers worden gemaakt en de ondemocratische en discriminerende implicaties vind jij dus geen probleem?
pi_146976243
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, er zijn veel klanken tussen de g en de k, maar die hoef ik toch niet mooi te vinden.
En er is ook iets in de toon, maar daar kan ik niet meteen de vinger op leggen.

Ach, misschien is dat wel het kenmerk van de ware antisemiet?
Zou kunnen.
pi_146976342
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:29 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Joden hebben dus meer rechten met deze wet. Want de natiestaat is alleen het tehuis voor de joden. De niet-joden (en inheemse bewoners) die er mogen wonen worden slecht getolereerd, maar het is niet hun huis. Ze mogen er zeg maar zijn. Maar om het hun thuis te noemen moeten hadden ze maar als joden geboren moeten worden.

[..]

Joods-religieuze halakha-wetgeving wordt een inspiratie voor nationale wetgeving....zullen de Haredi's blij mee zijn. Nederlaag voor de seculieren. Niet vergeten dat de orthodoxe joden het ministerie van religieuze zaken in Israel beheren en bijv geen civiel huwelijk bestaat.

Na dat de Talakha-wetgeving officieel in de wetten van Israel is opgenomen is het wachten op de dag dat de religieuze joden gaan eisen dat de sabbat door alle Israeliers wordt geaccepteerd met deze wet in de hand. Want een joodse staat met een verwijzing naar religieuze wetgeving hoort zo'n groot gebod immers te accpeteren....nu accepteren Haredi's het al niet als er fabrieken in hun wijken wel werken op zaterdag bijv. En die bussen waar mannen en vrouwen gescheiden in moeten zitten heeft nu ook een precedent met deze verwijzing naar de joodse Halakha-wetgeving als inspiratie voor nationale wetgeving. Dat kan je dus nooit meer terugschroeven. Wie weet in de toekomst in het publieke transport ook met een verwijzing naar deze wet?

[..]

Een inheemse taal wordt de officiele status van teruggeschroefd.....

Maar voor de rest is er gewoon gelijkheid in Israel hoor _O- _O-
Je verwoordt het wat uitgebreider, maar inderdaad: het gaat helemaal niet alleen over de taal. Het gaat er om dat Israel een joodse staat wordt. Met de joodse variant van de sharia-wetgeving.
En van mijn tegenstanders heeft eens perfect uitgelegd hoe de drie beginselen van de joodse staat Israel elkaar bijten:
1) joods als geloof
2) joods als stam
3) joods als nationaliteit.
Twee van de drie zouden verenigbaar zijn, maar niet alle drie.
Deze wet verenigt 1 en 2. Dus niet democratisch. Niet westers.
pi_146976565
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 22:32 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ik kan ook van alles roepen. Je hebt het nu over gevolgen. De verschillende oorzaken benoem je niet of laat je weg.

Overigens doet Egypte net zo hard mee alleen hoor ik je daar niet over.
Over ze zeehaven heb ik wel eens een discussie gevoerd en mijn tegenstander beriep zich op de wapensmiokkel. Ik zie niet in waarom de luchthaven vernietigd is, behalve dan pesterij. Overigens zag ik toevalling vandaag een ingezonden brief in het NRC van zaterdag, waarin een lid van een Ander Joods Geluid het met me eens is.

Dit topic gaat over Israel en Palestina, niet over Egypte en Palestina.
quote:
[..]

Dank je. Het is moeilijk om jezelf goed te kunnen uit en te verwoorden in een 'vreemde' taal.
Idd. Grappig is dat je dan ook andere fouten maakt.
quote:
[..]

Alleen is er wetenschappelijk en archeologisch bewijs dat Joden altijd in Jeruzalem hebben gezeten. Dit geldt niet voor Christenen en zeker niet voor Arabieren.
Overigens als Jeruzalem een heilige stad is voor je geloof mag je weleens respectvol mee omgaan. Zo heilig zou Jeruzalem wel niet zijn voor ze. Moeten ze eens in Mekka doen dit soort riots.
Jaja, er hebben altijd wel een paar joden in Jerusalem gewoond. Ik snap echt niks van dit argument. Onlangs is gebleken dat het DNA van een opgegraven skelet in Zuid-Eengeland overeenkomt met het DNA van een huidige bewoner van dat gebied. En dus? Mag dan zijn hele familie daar komen wonen en alle huidige bewoners verdrijven?
Het zou wel aardig zijn als de drie Abrahamistische godsdiensten, die immers claimen dezelfde gid te aanbidden, elkaar respecteerden. Anders verliezen ze wat mij betreft toch wel hun basale geloofwaardigheid.
quote:
[..]

Zoals iemand laatst zo mooi verwoord:

"mensen zijn nou eenmaal niet snel bereid iets uit hun hoofd te halen als het er eenmaal inzit"
:)
Midanam! Ik weet het!
pi_146976687
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:27 schreef xodox het volgende:
Dat zeggen Palestijnen ook al decennia met de constante voortgang en verdere kolonisatie: "dit kunnen we echt niet blijven tolereren". Daar heb je gelijk in ja :Y
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_146976740
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 07:01 schreef Karrs het volgende:
Superslecht idee, overigens. Israël moet seculier blijven. Dit zou een stap terug zijn van het moderne land dat ze het is.

Overigens moet ik wel lachen om al die jodenhaters die Israël nu 'nazistaat' roepen op de frontpage. En maar niet doorhebben dat alle landen in het Midden-Oosten dit allang in hun eigen grondwetten hebben. :')
Ja. Dat denk jij en dat hoop je. Maar:

We mogen aannemen dat dit voorstel wel een zekere voedingsbodem heeft. Net als de omringende landen hun wetgeving ergens op baseren.
pi_146976795
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:13 schreef xodox het volgende:

[..]

Al die "vredesactivisten" die een onafhankelijke Palestijnse staat willen stichten, zullen dan ook de eerste zijn die op tafel staan te dansen als Israël zou vallen en een nieuwe diaspora uitbreekt.

Mij moet je die "vredesactivisten" zoals Kees of IsaacCuenca niet leren kennen. Dat zijn mensen met een dubbele agenda.

Maar het gaat niet gebeuren.
Pardon? Kennen wij elkaar?
En zo ja: wat is mijn agenda dan? En mijn dubbele agenda?
pi_146976837
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:30 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nederland is een Arische staat. Er gebeurt niets. Alleen gaat Geert het wel in de wet vastleggen nu. Het zat er sowieso al jaren aan te komen. Iedereen ongeacht sekse, religieuze overtuiging behoudt zijn rechten gewoon. Alleen is Nederland de staat voor het Arische volk nu. Zwarte Piet mag er wel zijn in deze weken, maar het zal nooit zijn thuisland worden zoals van de Arier zoals nu in de wet vastgelegd :W

[..]

En daarmee wordt een inheemse taal van haar status gestripped. Net zoals een inheems volk wordt uitgestolen als dat het land haar "thuisland niet zou zijn" omdat ze toevallig niet-joods zijn. Maar de import zoals Moldavier Liebermann mag wel aanspraak maken op zijn "thuisland". Maar nee, helemaal geen discriminatie dit. Er blijven gelijke rechten 8)7

[..]

De PLO en Abbas erkennen Israel al lang. Wat heeft ie ervoor teruggekregen deze partner for peace? Iran eist toch ook niet in de onderhandelingen nu dat Amerika en de bondgenoten eerst het Islamitische karakter van de Islamitische Republiek Iran expliciet erkent? Dat is Iran of Israel's probleem hoe ze zichzelf willen karakteriseren.
Even meenemen naar deze nieuwe aflevering.
Er is wel een reden waarom Israel erkenning van zijn joodse karakter eist. Daar heeft een jood laatst iets over gepubliceerd. Misschien kan ik het nog terugvinden.
pi_146977200
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:26 schreef Kees22 het volgende:

Overigens zag ik toevalling vandaag een ingezonden brief in het NRC van zaterdag, waarin een lid van een Ander Joods Geluid het met me eens is.
Fijn voor je maar

quote:
Dit topic gaat over Israel en Palestina, niet over Egypte en Palestina.
quote:
Over ze zeehaven heb ik wel eens een discussie gevoerd en mijn tegenstander beriep zich op de wapensmiokkel. Ik zie niet in waarom de luchthaven vernietigd is, behalve dan pesterij.
Ik bedoel iets anders. De grote rol van Egypte. Maar blijkbaar weet je deze niet of laat je die doelbewust weg.

"Met Israel zijn er vier door Israëlische militairen gecontroleerde grensovergangen: Erez, Nahal Oz, Karni (goederen) en Sufa (goederen). Met Egypte zijn er twee grensovergangen: Kerem Shalom (goederen) en Rafah"
Bron Wikipedia

"Onder Egyptisch bewind werd de Gazastrook vanaf 1948 een gesloten kamp. Het werd bijna onmogelijk om Gaza te verlaten. Strenge beperkingen, bijvoorbeeld in werkgelegenheid en onderwijs, werden opgelegd aan de inwoners van Gaza, zowel aan de oorspronkelijke bewoners als aan de vluchtelingen. Iedere avond was er een uitgaansverbod tot het ochtendgloren de volgende dag. De slechte behandeling blijkt ook uit de levensverwachting: toen Israel de Gazastrook bezette in 1967 was de levensverwachting er maar 48 jaar. Na twee decennia was de levensverwachting gestegen naar 72 jaar."
Bron Wikipedia

http://www.nu.nl/buitenla(...)-grens-met-gaza.html

Egypte kreeg Gazastrook. Transjordanie de Westbank. Hebben zij ooit gepleit voor een Palestijnse staat? Nee

Heeft niets met conflict te maken? Het heeft alles met het conflict te maken. En dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke reden om in dit topic te reageren. Omringende landen hebben een enorme grote rol gespeeld. En ze spelen nog altijd een enorme rol in dit conflict. Maar helaas zie je dit niet in. Dus houd ik hiermee op hehe.

quote:
Jaja, er hebben altijd wel een paar joden in Jerusalem gewoond. Ik snap echt niks van dit argument. Onlangs is gebleken dat het DNA van een opgegraven skelet in Zuid-Eengeland overeenkomt met het DNA van een huidige bewoner van dat gebied. En dus? Mag dan zijn hele familie daar komen wonen en alle huidige bewoners verdrijven?
Het zou wel aardig zijn als de drie Abrahamistische godsdiensten, die immers claimen dezelfde gid te aanbidden, elkaar respecteerden. Anders verliezen ze wat mij betreft toch wel hun basale geloofwaardigheid.
Je gaat niet in op wat ik zei. Ik melde dat als Jeruzalem zo'n belangrijke stad voor de moslims is dan mogen ze weleens respectvol gaan gedragen op hun 'heilig' grond.
pi_146977375
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:04 schreef Szikha het volgende:

[..]

Fijn voor je maar

[..]

[..]

Ik bedoel iets anders. De grote rol van Egypte. Maar blijkbaar weet je deze niet of laat je die doelbewust weg.

"Met Israel zijn er vier door Israëlische militairen gecontroleerde grensovergangen: Erez, Nahal Oz, Karni (goederen) en Sufa (goederen). Met Egypte zijn er twee grensovergangen: Kerem Shalom (goederen) en Rafah"
Bron Wikipedia

"Onder Egyptisch bewind werd de Gazastrook vanaf 1948 een gesloten kamp. Het werd bijna onmogelijk om Gaza te verlaten. Strenge beperkingen, bijvoorbeeld in werkgelegenheid en onderwijs, werden opgelegd aan de inwoners van Gaza, zowel aan de oorspronkelijke bewoners als aan de vluchtelingen. Iedere avond was er een uitgaansverbod tot het ochtendgloren de volgende dag. De slechte behandeling blijkt ook uit de levensverwachting: toen Israel de Gazastrook bezette in 1967 was de levensverwachting er maar 48 jaar. Na twee decennia was de levensverwachting gestegen naar 72 jaar."
Bron Wikipedia

http://www.nu.nl/buitenla(...)-grens-met-gaza.html

Egypte kreeg Gazastrook. Transjordanie de Westbank. Hebben zij ooit gepleit voor een Palestijnse staat? Nee

Heeft niets met conflict te maken? Het heeft alles met het conflict te maken. En dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke reden om in dit topic te reageren. Omringende landen hebben een enorme grote rol gespeeld. En ze spelen nog altijd een enorme rol in dit conflict. Maar helaas zie je dit niet in. Dus houd ik hiermee op hehe.

[..]

Je gaat niet in op wat ik zei. Ik melde dat als Jeruzalem zo'n belangrijke stad voor de moslims is dan mogen ze weleens respectvol gaan gedragen op hun 'heilig' grond.
Egypte maakte wat betreft de isolatie van Gaza dus gemene zaak met Israel? Verbaast me niks!

Maar ik snap nog steeds niet waarom je de Palestijnse en islamitische betrokkenheid bij de Tempelberg betwijfelt. Als enige op de wereld, vermoed ik.
pi_146982128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Egypte maakte wat betreft de isolatie van Gaza dus gemene zaak met Israel? Verbaast me niks!

Maar ik snap nog steeds niet waarom je de Palestijnse en islamitische betrokkenheid bij de Tempelberg betwijfelt. Als enige op de wereld, vermoed ik.
Denk het niet.
Jeruzalem is belangrijk in politieke zin niets minder. Dat de stad belangrijk zou zijn voor de Islam interesseerd me werkelijk geen reet. Ook niet voor het Jodendom noch het Christendom. Het gaat mij om de geschiedenis, de feiten , archeologisch bewijs

Ongeacht aan wie deze stad gegeven wordt of geanexeerd. Vrede zal er niet komen.

Ik ga morgen naar Wohlen bei Bern (vader woont en werkt daar) en daarna vlieg ik door naar mijn homeland om mijn familie op te zoeken. Vooral eten en veel feestvieren. Ben pas volgend jaar terug in Nederland. Heb daar geen kans om op het net te zijn vrees ik. Dus tot volgend jaar mischien
pi_146984843
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:11 schreef Szikha het volgende:

Ik ga morgen naar Wohlen bei Bern (vader woont en werkt daar) en daarna vlieg ik door naar mijn homeland om mijn familie op te zoeken. Vooral eten en veel feestvieren. Ben pas volgend jaar terug in Nederland. Heb daar geen kans om op het net te zijn vrees ik. Dus tot volgend jaar mischien
Goede reis, veel plezier en sterkte met het afkicken (van FOK!).
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')