bronquote:Ook in Groot-Brittannië gaan steeds meer stemmen op om Julien Blanc, de zelf verklaarde versierexpert uit Zwitserland, van het Britse grondgebied te weren. Zelfs de Britse minister van Binnenlandse Zaken, Lynne Featherstone, oppert vandaag om een visum voor de 25-jarige "womanizer" te weigeren.
Eerder sloot Australië de grenzen voor Blanc, die zelf zegt dat hij alleen "datingadvies" geeft. De 25-jarige Zwitser organiseert wereldwijd seminaries voor mannen: "Hoe versier ik een vrouw". In filmpjes op internet is onder meer te zien hoe hij aan blanke mannen uitlegt hoe ze een Japanse vrouw kunnen "binnendoen".
Hoewel hij een populaire en graag gezien gast is en in tal van landen bomvolle zalen trekt, lokten zijn methodes wereldwijd ook afkeurende reacties uit. Australië gooide Julien Blanc het land uit; de Canadese, Koreaanse en Braziliaanse regeringen overwegen hem een visum te weigeren.
In Groot-Brittannië heeft een petitie al meer dan 120.000 handtekeningen verzameld om de versierexpert de toegang tot het Britse gebied te ontzeggen. En minister Featherstone sluit zich daar nu bij aan. "Als minister van Binnenlandse Zaken heb ik verantwoordelijkheid om geweld tegen meisjes en vrouwen tegen te gaan. Ik ben uiterst bezorgd over de seksistische en uiterst weerzinwekkende uitspraken die Julien Blanc maakt over vrouwen."
Het verschil is dat ik zeg dat het uit eigen onzekerheden zijn. Ik vind lelijke mensen net zo aardig, maar niet lelijke mensen die daarom gefrustreert raken.quote:Op maandag 24 november 2014 13:03 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Nee, jij klaagt over mensen die deze PUA-gast blijkbaar 'aanvallen' (er in de meeste gevallen simpelweg hun kanttekeningen bij zetten). Je kijkt zelfs hun filmpjes om ze vervolgens op internet belachelijk te maken door ze bijvoorbeeld lelijk te noemen zonder er inhoudelijk op in te gaan. Hoe is jouw situatie anders dan de situatie van de mensen waar je blijkbaar zo over valt?
Zou je dat concreet kunnen toelichten? Ik zie het verband met onzekerheid namelijk niet.quote:Op maandag 24 november 2014 13:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik zeg dat het uit eigen onzekerheden zijn. Ik vind lelijke mensen net zo aardig, maar niet lelijke mensen die daarom gefrustreert raken.
Het gevoel van frustratie naar een persoon die je slechts van de media kent, is eigenlijk vanwege woede die je nog van binnen hebt van een ander onderwerp. Het is van binnen opgekropt. Fok als uitlaatklep is slechts een tijdelijke oplossing.quote:Op maandag 24 november 2014 13:19 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zou je dat concreet kunnen toelichten? Ik zie het verband met onzekerheid namelijk niet.
quote:Op maandag 24 november 2014 13:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gevoel van frustratie naar een persoon die je slechts van de media kent, is eigenlijk vanwege woede die je nog van binnen hebt van een ander onderwerp. Het is van binnen opgekropt. Fok als uitlaatklep is slechts een tijdelijke oplossing.
Ik ben ook benieuwd, ik ook nog steeds niet.quote:Op maandag 24 november 2014 13:19 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zou je dat concreet kunnen toelichten? Ik zie het verband met onzekerheid namelijk niet.
Sommige politici worden ook geweigerd zonder dat ze aantoonbaar iets strafbaars doen.quote:Op maandag 24 november 2014 13:30 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat is dit nou weer voor kutreden om hem het land niet in te laten. Hij doet toch niets strafbaars?
De frustratie die ik bij dit onderwerp voel(dus die betreffende filmpjes) heeft niets te maken met een woede over een ander onderwerp. Het is gewoonweg frustratie over dit soort gedrag. Ik ben een vrouw, een moeder, een tante, beter gezegd een mens. Ik wil niet dat meisjes aangerand worden, ik wil niet dat dat als "grappig" wordt gezien, ik wil niet dat mensen anderen aansporen om aan te randen.quote:Op maandag 24 november 2014 13:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gevoel van frustratie naar een persoon die je slechts van de media kent, is eigenlijk vanwege woede die je nog van binnen hebt van een ander onderwerp. Het is van binnen opgekropt. Fok als uitlaatklep is slechts een tijdelijke oplossing.
Amen. Het gaat niet om de persoon, het gaat om de methode.quote:Op maandag 24 november 2014 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
De frustratie die ik bij dit onderwerp voel(dus die betreffende filmpjes) heeft niets te maken met een woede over een ander onderwerp. Het is gewoonweg frustratie over dit soort gedrag. Ik ben een vrouw, een moeder, een tante, beter gezegd een mens. Ik wil niet dat meisjes aangerand worden, ik wil niet dat dat als "grappig" wordt gezien, ik wil niet dat mensen anderen aansporen om aan te randen.
Dat er aan mensen geleerd wordt hoe succesvoller te versieren en te doen is iets waar ik geen enkel probleem mee heb. Fijn voor je als je er wat aan hebt. Het gaat mij om dit grensoverschrijdende gedrag. Daar heb ik een probleem mee.
Ik schreef net in het vorige topic dat "de algemene tendens vooral is dat we ons enorm verbazen over het buitensporige loser-gehalte van die PUA-adepten", maar dat was eigenlijk vooral een reactie op alle posts van Firefly3 in dit topic. Kijken we puur naar de kern van dit topic, dan is het meer wat jij hier schrijft natuurlijkquote:Op maandag 24 november 2014 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
De frustratie die ik bij dit onderwerp voel(dus die betreffende filmpjes) heeft niets te maken met een woede over een ander onderwerp. Het is gewoonweg frustratie over dit soort gedrag. Ik ben een vrouw, een moeder, een tante, beter gezegd een mens. Ik wil niet dat meisjes aangerand worden, ik wil niet dat dat als "grappig" wordt gezien, ik wil niet dat mensen anderen aansporen om aan te randen.
Dat er aan mensen geleerd wordt hoe succesvoller te versieren en te doen is iets waar ik geen enkel probleem mee heb. Fijn voor je als je er wat aan hebt. Het gaat mij om dit grensoverschrijdende gedrag. Daar heb ik een probleem mee.
Verandering begint bij jezelf. Mijn tip is dat je als moeder zijnde geen drugs moet gebruiken.quote:Op maandag 24 november 2014 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat afwimpelen op de vermeende frustratie van die persoon die het 'losers' vindt, is een argument wat firefly in discussies in R&P ook vaak heeft gebruikt. Sterker nog, het wordt in de PUA-methodes ook als argument gebruikt. "Zij die klagen over jouw werkwijze, doen dat eigenlijk alleen maar uit frustratie en jaloezie dat hen het niet lukt". Dat is natuurlijk een drogreden. Normen en waarden en goed fatsoen zijn net zo goed een motivator voor een mening.quote:Op maandag 24 november 2014 14:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik schreef net in het vorige topic dat "de algemene tendens vooral is dat we ons enorm verbazen over het buitensporige loser-gehalte van die PUA-adepten", maar dat was eigenlijk vooral een reactie op alle posts van Firefly3 in dit topic. Kijken we puur naar de kern van dit topic, dan is het meer wat jij hier schrijft natuurlijk![]()
Als ik zo dit alles lees/zie over RSD/PUA/Julien Blanc, denk ik aan de ene kant -nog steeds- wat een losers bij elkaar (die je eigenlijk geen enkele aandacht zou moeten geven), maar aan de andere kant gaat het hier en daar toch ook echt om grensoverschrijdend gedrag en ik zie echt niet in wat daarover een mening hebben met onzekerheid of andere frustraties van doen heeft.
Zou wat zijn, als mensen helemaal geen mening(en) meer hadden (of zouden mogen hebben) over bepaalde gedragingen/gebeurtenissen, negatief danwel positief
Er is geen grensoverschrijdend gedrag want er is geen enkel manier van aanranding of wat dan ook sprake. Vind je dagelijkse portie drama eldersquote:Op maandag 24 november 2014 14:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik schreef net in het vorige topic dat "de algemene tendens vooral is dat we ons enorm verbazen over het buitensporige loser-gehalte van die PUA-adepten", maar dat was eigenlijk vooral een reactie op alle posts van Firefly3 in dit topic. Kijken we puur naar de kern van dit topic, dan is het meer wat jij hier schrijft natuurlijk![]()
Als ik zo dit alles lees/zie over RSD/PUA/Julien Blanc, denk ik aan de ene kant -nog steeds- wat een losers bij elkaar (die je eigenlijk geen enkele aandacht zou moeten geven), maar aan de andere kant gaat het hier en daar toch ook echt om grensoverschrijdend gedrag en ik zie echt niet in wat daarover een mening hebben met onzekerheid of andere frustraties van doen heeft.
Zou wat zijn, als mensen helemaal geen mening(en) meer hadden (of zouden mogen hebben) over bepaalde gedragingen/gebeurtenissen, negatief danwel positief
Ik bepaal zelf wel of ik iets grensoverschrijdend vind of niet, dank uquote:Op maandag 24 november 2014 14:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er is geen grensoverschrijdend gedrag want er is geen enkel manier van aanranding of wat dan ook sprake. Vind je dagelijkse portie drama eldersmaarja, mensen houden van drama.
Met mezelf zit het wel goed, ik rand namelijk niemand aan en spoor niemand aan om aan te randen.quote:Op maandag 24 november 2014 14:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Verandering begint bij jezelf. Mijn tip is dat je als moeder zijnde geen drugs moet gebruiken.
Iemand bij de keel pakken is dus niet grensoverschrijdend?quote:Op maandag 24 november 2014 14:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er is geen grensoverschrijdend gedrag want er is geen enkel manier van aanranding of wat dan ook sprake. Vind je dagelijkse portie drama eldersmaarja, mensen houden van drama.
Dus gewoon willekeurige meisjes met hun hoofd op je kruis duwen is geen aanranding?quote:Op maandag 24 november 2014 14:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"Als ze daarna niet huilt, is het geen aanranding. Mensenkennis.quote:Op maandag 24 november 2014 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus gewoon willekeurige meisjes met hun hoofd op je kruis duwen is geen aanranding?
Want dat heeft hij zelf als zodanig naar buiten gebracht he, dat is wat hij andere mannen met klem aanraad om te doen, omdat je toch alles kan maken als blanke man daar.... Dat zijn zijn eigen woorden, zijn eigen filmpjes.
#chokinggirlsaroundtheworld #evenplagen #lekkergekquote:Op maandag 24 november 2014 14:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Iemand bij de keel pakken is dus niet grensoverschrijdend?
Niet als het in de juiste context is. Sowiezo zorgt hij altijd voor een "weg uit", dus dat ze ALTIJD weg kan en het wederzijds leuk is. Iets wat men hier niet snapt.quote:Op maandag 24 november 2014 14:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Iemand bij de keel pakken is dus niet grensoverschrijdend?
Is ook zo, japanners zijn haast zo extreem dat ze voor de fun op elkaar poepen en graag geneukt willen worden door een blankequote:Op maandag 24 november 2014 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus gewoon willekeurige meisjes met hun hoofd op je kruis duwen is geen aanranding?
Want dat heeft hij zelf als zodanig naar buiten gebracht he, dat is wat hij andere mannen met klem aanraad om te doen, omdat je toch alles kan maken als blanke man daar.... Dat zijn zijn eigen woorden, zijn eigen filmpjes.
Bullshit van de bovenste plank. Als je iemand bij zijn of haar keel pakt is er geen weg uit anders dan diegene die je vastpakt een ros te verkopen. Jij snapt het gewoon niet, maar je bent al zo ver geïndoctrineerd dat je niet anders wil geloven.quote:Op maandag 24 november 2014 17:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Niet als het in de juiste context is. Sowiezo zorgt hij altijd voor een "weg uit", dus dat ze ALTIJD weg kan en het wederzijds leuk is. Iets wat men hier niet snapt.
Goed om te weten.quote:Op maandag 24 november 2014 17:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is ook zo, japanners zijn haast zo extreem dat ze voor de fun op elkaar poepen en graag geneukt willen worden door een blanke![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |