Verkeerde topic, Arie.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:14 schreef Mani89 het volgende:
Ik moet altijd een beetje kotsen als ik die walgelijke Al Sharpton met zijn leugenachtige retoriek een heel volk zie opruien, waarom heeft die man uberhaupt nog enige legitimiteit?
Lees de voorgaande pagina's even door.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:12 schreef Montagui het volgende:
Wat ik me wel afvraag. Als er geen aanwijzbare oorzaken zijn aan de technische staat van de auto, dan is het toch de schuld van de Pool zelf dat hij dit ongeluk veroorzaakt?
Wat kan dan de reden zijn dat hij dit ongeluk veroorzaakt?
Wanneer verlies je de macht over het stuur in een flauwe bocht?
Voor de hand ligt dan toch te hard rijden, waardoor hij ook niet op tijd kon remmen.
Zou hij nog terugkomen om de "straf" uit te voeren....?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:37 schreef maily het volgende:
De Pool zegt: Ik heb dit nooit gewild.".
Niemand heeft dit gewild, maar zijn excuses aanbieden was wel het minste.
En: hij accepteert de opgelegde straf.
Terug? Hij is toch nog in Nederland?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:06 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zou hij nog terugkomen om de "straf" uit te voeren....?
In Polen zit ie las ik.....quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:12 schreef maily het volgende:
[..]
Terug? Hij is toch nog in Nederland?
Terechte 'straf'.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Doodrijder kind krijgt toch celstraf
De 34-jarige Pool die in het Limburgse Meijel een meisje van 2 en haar grootouders doodreed in 2013 is in hoger beroep veroordeeld tot 15 maanden cel. Ook heeft hij een rijontzegging gekregen voor vier jaar. Eerder legde de rechtbank hem een taakstraf op.
De straf is hoger uitgevallen dan de eis. Het OM had een jaar cel gevraagd en een rijverbod van drie jaar. Volgens berichten op Twitter barstten de ouders die hun kind verloren en veel anderen in tranen uit na de uitspraak van het Hof.
Stoel
De zaak kreeg vorig jaar veel aandacht doordat de vader van het meisje uit woede een stoel naar de rechters gooide nadat het toenmalige vonnis was uitgesproken. De rechtbank veroordeelde de Pool ondanks een eis van vijftien maanden tot 120 uur werkstraf en een voorwaardelijke rijontzegging van een jaar. De vader kreeg massale steun voor zijn daad. Hij werd ook niet vervolgd voor het gooien van de stoel.
Ook buiten de rechtszaal leidde de straf tot commotie. De rechtbank legde daarom in een aparte verklaring uit dat de taakstraf was opgelegd omdat niet vaststond dat de automobilist veel te hard had gereden. Ook was hij niet dronken of stoned of met zijn telefoon bezig geweest.
Het verschil zit hem er met name in dat het hof nu uitgaat van een veel hogere snelheid. Het hof heeft daar onderzoek naar laten doen en de verklaringen van getuigen hierover meegenomen.
De 34-jarige bestuurder belandde door die hoge snelheid op de linker weghelft, stuurde terug, raakte de controle kwijt en reed de grootouders aan die over het fietspad reden. Het tweejarige meisje zat in een stoeltje voorop de fiets. Het ongeluk gebeurde in een flauwe bocht aan de Heldensedijk in Meijel, aan de grens van Limburg en Noord-Brabant.
http://www.telegraaf.nl/b(...)toch_celstraf__.html
Hmm prachtig rechtssysteem he? Ik zeg het maar evenquote:Op maandag 24 november 2014 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/amsterda(...)et-in-amsterdam.html
Dat staat in verhouding tot 25 Euro per dag vervangende hechtenis
http://www.wetrecht.nl/welke-straffen-kent-het-nederlandse-recht/
Dan komen we op 168 dagen
Kortom, naar verhouding wordt doen alsof je taxi bent zwaarder bestraft dan 3 mensen doodrijden.
Wat heeft dit met de doodstraf te maken?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:56 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hmm prachtig rechtssysteem he? Ik zeg het maar even
Het ging daar ook over dat het niet streng genoeg was, en dat strenger straffen niet werkt, weet je nog?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de doodstraf te maken?
dat is net zo als die jonge die de illegale cd s van Micheal Jackson had verspreid , die kreeg 5 jaar cel straf terwijl de arts die MJ vermoord had 4 jaar kreeg...quote:Op maandag 24 november 2014 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/amsterda(...)et-in-amsterdam.html
Dat staat in verhouding tot 25 Euro per dag vervangende hechtenis
http://www.wetrecht.nl/welke-straffen-kent-het-nederlandse-recht/
Dan komen we op 168 dagen
Kortom, naar verhouding wordt doen alsof je taxi bent zwaarder bestraft dan 3 mensen doodrijden.
Ben benieuwd naar de volledige uitspraak.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Doodrijder kind krijgt toch celstraf
De 34-jarige Pool die in het Limburgse Meijel een meisje van 2 en haar grootouders doodreed in 2013 is in hoger beroep veroordeeld tot 15 maanden cel. Ook heeft hij een rijontzegging gekregen voor vier jaar. Eerder legde de rechtbank hem een taakstraf op.
De straf is hoger uitgevallen dan de eis. Het OM had een jaar cel gevraagd en een rijverbod van drie jaar. Volgens berichten op Twitter barstten de ouders die hun kind verloren en veel anderen in tranen uit na de uitspraak van het Hof.
Stoel
De zaak kreeg vorig jaar veel aandacht doordat de vader van het meisje uit woede een stoel naar de rechters gooide nadat het toenmalige vonnis was uitgesproken. De rechtbank veroordeelde de Pool ondanks een eis van vijftien maanden tot 120 uur werkstraf en een voorwaardelijke rijontzegging van een jaar. De vader kreeg massale steun voor zijn daad. Hij werd ook niet vervolgd voor het gooien van de stoel.
Ook buiten de rechtszaal leidde de straf tot commotie. De rechtbank legde daarom in een aparte verklaring uit dat de taakstraf was opgelegd omdat niet vaststond dat de automobilist veel te hard had gereden. Ook was hij niet dronken of stoned of met zijn telefoon bezig geweest.
Het verschil zit hem er met name in dat het hof nu uitgaat van een veel hogere snelheid. Het hof heeft daar onderzoek naar laten doen en de verklaringen van getuigen hierover meegenomen.
De 34-jarige bestuurder belandde door die hoge snelheid op de linker weghelft, stuurde terug, raakte de controle kwijt en reed de grootouders aan die over het fietspad reden. Het tweejarige meisje zat in een stoeltje voorop de fiets. Het ongeluk gebeurde in een flauwe bocht aan de Heldensedijk in Meijel, aan de grens van Limburg en Noord-Brabant.
http://www.telegraaf.nl/b(...)toch_celstraf__.html
Deze rechter geloofde, net als ik, dat getuigen wel degelijk een goede inschatting kunnen maken van snelheid.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de volledige uitspraak.
Is er een ander onderzoek geweest naar de snelheid?
Ja, meer uitgebreider onderzoek en de getuigeverklaringen werden beter op waarde geschat.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hier staat de uitspraak:quote:Op woensdag 23 september 2015 15:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ie gewoon niet opgelet, en als dat alleen het geval is, krijg je dus een taakstraf in Nederland.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:12 schreef Montagui het volgende:
Wat ik me wel afvraag. Als er geen aanwijzbare oorzaken zijn aan de technische staat van de auto, dan is het toch de schuld van de Pool zelf dat hij dit ongeluk veroorzaakt?
Wat kan dan de reden zijn dat hij dit ongeluk veroorzaakt?
Wanneer verlies je de macht over het stuur in een flauwe bocht?
Voor de hand ligt dan toch te hard rijden, waardoor hij ook niet op tijd kon remmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |