Voor de liefhebber mijn eerste indrukken van Buenos Aires.
Niemand spreekt engels. Dat het wat behelpen zou zijn had ik wel verwacht maar dit is echt extreem. Zelfs jongeren spreken het amper. Studenten (universiteit dus Fokkie!) uit Colombia en Uruguay waarvan je bijna denkt dat ze onze Louis imiteren. Gelukkig begint mijn spoedcursus Spaans dinsdag dus alles komt goed. Het lukt me nu zelfs al om een cappuccino in de starbucks te bestellen! Kost trouwens even duur als in Nederland!
Dat gaat trouwens voor alles op (leuk bruggetje hè?). Het zal wel komen doordat ik alleen in het centrum ben geweest. Zou anders niet weten hoe een Argentijn hier kan overleven. Gelukkig heb ik een flinke stapel dollars meegenomen. Argentijnen houden van dollars dus op straat krijg je een veel betere wisselkoers dan van de bank. Letterlijk op straat. Florida om precies te zijn. Werkelijk om de paar meter staat iemand die 'cambio cambio' zegt/roept/mompelt. Mannen, vrouwen, jong, oud, in trainingspak of overhemd. Sommige zijn opdringerig, anderen staren naar hun telefoon. Ik vond het serieus leuk om door die straat te lopen en op de cambio's te letten. Ik heb alleen geen Marokkanen gezien. Wel negers, maar die zitten midden op straat met kleedjes vol leuke souvenirs! Kraaltjes, schelpen, glimmende steentjes in alle kleuren en maten. Super leuk.
Die cambio figuren fungeren als 'ronselaars' voor illegale geldwisselkantoren. In eerste instantie durfde ik niet zo goed om hier te wisselen. Je leest op internet een hoop verhalen over vals geld en berovingen. Dus eerst maar geld uit een ATM gehaald. Voor 1 dollar geeft de bank je 8,5 peso en daar komt nog 50 peso aan transactiekosten bovenop. De cambio's bieden 13. Ik heb je risico genomen en het spannendste moment van mijn leven brak aan

Met niets anders dan 100 dollar in mijn zak ben ik naar Florida gelopen tot ik een 'betrouwbare' cambio zag

Een vrouw van een jaar of 40, type huismoeder. Niet iemand die een mes trekt in ieder geval. Ze nam mee naar een kantoor aan de andere kant van de straat. Paar trappen, paar deuren verder en we kwamen bij een hokje aan waar twee studenten zaten (qua uiterlijk, spraken ook geen woord engels). Ik ruilde 100 dollar voor 1300 peso en we liepen weer naar buiten. Ik was serieus zenuwachtig, zelfs vergeten te controleren of het echt geld was

kan geen verschil ontdekken dus is goed gegaan denk ik.
Uitgaan hier is erg tof. Gisteravond een kroegentocht gedaan. Nee niet gehosseld

Taalbarrière he

ook hebben ze hier geen Groenlinksfiguren met decibelmeters dus praten is sowieso onmogelijk. Op een gegeven moment zelfs door typen op telefoon met chick staan 'praten'

Ze blies ook continu bellen met haar kauwgom

maar die suave latino's praten niet maar dansen alleen met de chimi's. Ik kan dan wel niet dansen maar blank zijn heeft wel andere voordelen dus misschien moet ik mijn game daarop aanpassen

Waren aantal chille Amerikanen in die groep (en twee deernes uit Uruguay, maar dat verhaal vertel ik niet want dan komt modus emogifs tekort. Ik weet dat je dit leest) wat wel nice was want op dit moment wordt mijn hostel grotendeels bevolkt door enkel Spaans sprekende scholieren

Ze zijn vandaag vertrokken
Zometeen heb ik een Tinderdate

Tinder valt best tegen trouwens. Zeer weinig vrouwen met klasse. Zijn er serieus veel met een scala aan foto's van hun tieten en kont. Badkamerselfies in lingerie, dat werk
Op
dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef
Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.