abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2014 @ 00:27:06 #1
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146888948

quote:
Dragon Age is a high fantasy role-playing video game series created by BioWare. The first game, Dragon Age: Origins, was released in 2009. Dragon Age II, a sequel to Origins, was released in March 2011. Dragon Age: Inquisition is set to be released Fall 2014. The series' fantasy setting has also been used by a variety of other media, including books and tabletop games, and the two main games have been joined by a variety of downloadable content (DLC) add-ons.
Games in de serie:
Dragon Age: Origins
Dragon Age II
Dragon Age: Inquisition

En dan is er natuurlijk nog de Keep. :)
quote:
Dragon Age Keep is a free online application that allows players to tailor decisions made in Dragon Age: Origins and Dragon Age II and import them into a new game of Dragon Age: Inquisition. The Keep can be accessed on a variety of devices (including tablets and smartphones) through an Origin account.

Deze guide is ook beschikbaar in tekstvorm.
Poll: Welk ras ga jij spelen in DA:I?
Qunari
Dwarf
Elf
Human
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: En welke class?
Mage
Warrior
Rogue
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_146889328
Het begin is wat traag.

Maar wat een fenomenale achtbaanrit wordt het na een tijdje. Epische gevechten, draken, legers, kastelen. Heerlijk. Ondanks dat de controls op de PC echt ff moeten wennen (maar na een tijdje went het zeker wel), echt een ware opvolgers van Origins!

20 uur nu gespeeld en net
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146889793
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 00:43 schreef J86 het volgende:
Het begin is wat traag.

Maar wat een fenomenale achtbaanrit wordt het na een tijdje. Epische gevechten, draken, legers, kastelen. Heerlijk. Ondanks dat de controls op de PC echt ff moeten wennen (maar na een tijdje went het zeker wel), echt een ware opvolgers van Origins!

20 uur nu gespeeld en net
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel een episch moment inderdaad. _O_
pi_146890097
Fijn dat iedereen netjes in spoilertags post, wordt erg gewaardeerd lui! Ben zelf nog in hinterlands rond aan het kloten, powerpoints opbouwen en langzaam ranken. Grafisch nog steeds in orde, en amper cutscenes hier dus weinig texture flickers godzijdank.

Looten blijft erg irritant evenals het ontbreken van een autofocus op enemies. Al behoorlijk wat XP misgelopen doordat een enemy er random vandoorgaat, ik vol spacend in de lucht aan het hakken ben, en een companion voor de kill gaat...

Ben me nog een beetje wegwijs aan het maken in het craften en upgraden, maar tot dusver een waardige opvolger. Godzijdank gaat het verhaal ook ergens over, niet zoals DA2 :')

Anyway, nu pitten, morgen uren maken. Gelukkig rest van het weekend vrij gehouden :)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_146890431
Wat een game _O_

In de Hinterlands bezig en ook een uitstapje gemaakt naar

SPOILER
Heel heel erg vet tot nu toe.
pi_146892027
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:00 schreef Bredemug het volgende:
Geniale post door een redditer voor mensen die de hinterlands maar niet willen verlaten LOL! , moest lachen _O- _O- _O-

Bevat niet echt spoilers, maar voor de zekerheid voor degenen die iig wel weten wat de hinterlands is.

SPOILER
Ik ben nog niet zo heel ver in het spel, maar wel ver genoeg om dit te kunnen beamen. Goed stukje, en het slaat de spijker op z'n kop denk ik. Ik heb er ook niet eindeloos rondgehangen om echt ALLES eerst af te maken.
Het spel komt gewoon langzaam op gang (die intro/tutorial alleen al...). Ineens een onverwachte verhaalwending, en dan wordt het interessant. De Hinterlands lijken dan plotseling een kinderspeelplaats, vergeleken met de rest :D
pi_146892474
Iets wat ik me afvraag: zitten er ook gifts voor companions in-game?

SPOILER
Het begint ondertussen nogal wat ruimte in beslag te nemen dus ik wil graag weten of ik er van af kan ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door DeeCruise op 22-11-2014 09:48:52 ]
pi_146892587
Jongens, leer eens spoilers te gebruiken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_146892605
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 november 2014 09:47 schreef Rezania het volgende:
Jongens, leer eens spoilers te gebruiken.
Scusi, leek met niet bepaald een spoiler, maar bij deze, my bad!
pi_146893100
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 01:23 schreef DeeCruise het volgende:
Fijn dat iedereen netjes in spoilertags post, wordt erg gewaardeerd lui! Ben zelf nog in hinterlands rond aan het kloten, powerpoints opbouwen en langzaam ranken. Grafisch nog steeds in orde, en amper cutscenes hier dus weinig texture flickers godzijdank.

Looten blijft erg irritant evenals het ontbreken van een autofocus op enemies. Al behoorlijk wat XP misgelopen doordat een enemy er random vandoorgaat, ik vol spacend in de lucht aan het hakken ben, en een companion voor de kill gaat...

Ben me nog een beetje wegwijs aan het maken in het craften en upgraden, maar tot dusver een waardige opvolger. Godzijdank gaat het verhaal ook ergens over, niet zoals DA2 :')

Anyway, nu pitten, morgen uren maken. Gelukkig rest van het weekend vrij gehouden :)
Dit is mijn eerste DA en ik ben eigenlijk netaaneen beetje begonnen.
Weet jij, of iemand anders wat je met 'valuables' doet? Ik zit er inmiddels vol mee, maar ik durf ze niet te verkopen omdat ik ze straks wel eens ergens nodig kan hebben :')
pi_146893129
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:27 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Weet jij, of iemand anders wat je met 'valuables' doet? Ik zit er inmiddels vol mee, maar ik durf ze niet te verkopen omdat ik ze straks wel eens ergens nodig kan hebben :')
Zie mijn vorige post...
pi_146893265
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:30 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post...
Hmm...ja sorry :+ Ik sla de spoilers meestal over ivm.....spoilen
Naja.....moet ik toch even googelen :)
pi_146893290
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:38 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Hmm...ja sorry :+ Ik sla de spoilers meestal over ivm.....spoilen
Naja.....moet ik toch even googelen :)
Helemaal met je eens, maar persoonlijk leek het me geen spoiler.. N.a.v. opmerking toch maar in tags geplaatst, maar wat ik zo kan vinden kan die zooi gewoon weg.. Gezien de waarde vind ik toch ergens toch vreemd om te verkopen, je zou zeggen dat ze ergens voor nodig zijn.
pi_146893686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:41 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, maar persoonlijk leek het me geen spoiler.. N.a.v. opmerking toch maar in tags geplaatst, maar wat ik zo kan vinden kan die zooi gewoon weg.. Gezien de waarde vind ik toch ergens toch vreemd om te verkopen, je zou zeggen dat ze ergens voor nodig zijn.
Sommige valuables kun je nodig hebben voor die requisition dingen te maken, zoals die decorative gems bijvoorbeeld. Het monster-research spul zit ook bij valuables, maar bij die items staat ernaast dat het voor research is. Als het niet voor research is verkoop ik ze idd gewoon.

Oja en er zijn geen gifts meer. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Cikx op 22-11-2014 11:24:12 ]
pi_146894790
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:14 schreef Cikx het volgende:

[..]

Sommige valuables kun je nodig hebben voor die requisition dingen te maken, zoals die decorative gems bijvoorbeeld. Het monster-research spul zit ook bij valuables, maar bij die items staat ernaast dat het voor research is. Als het niet voor research is verkoop ik ze idd gewoon.

Heeeee....daar hebben we wat aan! :D Dank u! Kan ik iig wat van die bende gaan verkopen!
pi_146894884
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:27 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Je kan ze naar dat wijf brengen dat onderzoek doet, een deel tenminste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 22-11-2014 12:34:31 ]
pi_146894919
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:14 schreef Cikx het volgende:

[..]

Duidelijk, thanks. Dumpen die handel..

-edit-

Wel apart dat je 6 coins krijgt voor het verkopen van een zwaard en 75 coins voor een statue wat praktisch gezien waardeloos is..

[ Bericht 8% gewijzigd door DeeCruise op 22-11-2014 12:32:42 ]
pi_146896213
Trouwens, de TT waarvan je wist dat die ging komen. _O_
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:20:41 #19
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_146896231
Zo oppikken in de stad _O_
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_146896446
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:21 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Duidelijk, thanks. Dumpen die handel..

-edit-

Wel apart dat je 6 coins krijgt voor het verkopen van een zwaard en 75 coins voor een statue wat praktisch gezien waardeloos is..
Nouja je hebt hier natuurlijk ook schilderijen en andere kunststukken die miljoenen waard zijn. :P
  zaterdag 22 november 2014 @ 14:54:00 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_146898610
4 uurtjes gespeeld en moet zeggen dit ziet er weer waaaaaaaaanzinnig goed uit.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_146899190
Hmm, tweede crash vandaag, nu tijdens cutscene. Hopen dat ie daar gesaved heeft, totale directX failure :(
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:34:30 #23
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146899690
Kunnen jullie even helpen met testen.

Ik ben nu bij zo'n opgezet kamp bij Lake Luthias (Hinterlands). Als ik de requisitiontable activeer en GELIJK daarna de potiontable, dan crasht 'ie bij mij constant. Als ik de potiontable eerst doe, dan de requisitiontable, of alleen de potiontable, dan gebeurt er niets.

Zouden jullie kunnen kijken of hetzelfde bij jullie gebeurt? Zo ja, save net ervoor. ;)
Dan weet ik of 't aan míjn hardware kan liggen, of het gewoon een bug is.
pi_146901823
Heb er pas een uurtje op zitten maar wat een toffe game. Echt geweldig!
pi_146902248
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:17 schreef DeeCruise het volgende:
Hmm, tweede crash vandaag, nu tijdens cutscene. Hopen dat ie daar gesaved heeft, totale directX failure :(
Drivers zijn up to date en zo? Is misschien wel waard om even te checken als je zo'n melding krijgt.
pi_146902259
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:34 schreef The_Substitute het volgende:

Ik ben nu bij zo'n opgezet kamp bij Lake Luthias (Hinterlands). Als ik de requisitiontable activeer en GELIJK daarna de potiontable, dan crasht 'ie bij mij constant. Als ik de potiontable eerst doe, dan de requisitiontable, of alleen de potiontable, dan gebeurt er niets.

Zouden jullie kunnen kijken of hetzelfde bij jullie gebeurt? Zo ja, save net ervoor. ;)
Ik zal het vanavond eens proberen.
pi_146902956
Man man man net weer verder gegaan met de main quest, wat een spektakel _O_
pi_146902986
Ben hem nu toch maar aan het downloaden. Kon niet wachten. :P
Conscience do cost.
pi_146904496
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Drivers zijn up to date en zo? Is misschien wel waard om even te checken als je zo'n melding krijgt.
Jup, alles in orde. Toch nog 2x zo'n crash gehad. Met alles vol open wordt de kaart goed heet, vermoed dat dat het is.

Ontopic: kleine details zijn epic. Nu in dat swamp gebied in Ferelden, hoe het water langs de muren loopt, random bliksem die inslaat op rotsen met alle vonken die er vanaf slaan, minjaar wat ziet het er gelikt uit allemaal :)
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:41:45 #30
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_146904702
Ben nu ook in de Hinterlands aangekomen, na veel te lang in het kamp te hebben rondgehangen. :') Wat een prachtig gebied zeg, zelfs op de X360. Gek genoeg is hier de texture popup veel minder dan in de proloog, ook al lijkt dit gebied veel meer details te moeten renderen. Maar goed, mij hoor je niet klagen.

De enige bug die ik tot nu toe regelmatig tegenkom is dat zo nu en dan een regel dialoog "scrambled" afgespeeld wordt. Ook zijn de laadtijden echt heel lang. Maar goed, sacrifices must be made. Ik ben al lang blij dat ik niet zulke verneukte graphics heb als sommige anderen op de last-gen consoles.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_146904993
Toch mooi om te zien dat niet alleen de gamesites en reviews uitermate positief zijn, maar, en dat is nog veel belangrijker, dat ook de gamers zelf laaiend enthousiast zijn over deze game.
Eindelijk weer eens een game die de hype wél lijkt waar te maken.

Deel 1 en 2 had ik al heel lang in huis liggen, maar er eigenlijk nooit aan toe gekomen. Deze week eindelijk maar eens aan begonnen en ik kan niet wachten tot ik 'straks' aan Inquisition mag beginnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_146906827
Welke party runnen jullie nu?
pi_146907883
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:58 schreef Cikx het volgende:
Varric, Bull en Dorian. En ikzelf als sword/shield warrior.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_146908312
quote:
Altijd: Cassandra, Iron Bull en Solas en ik zelf als mage.

Tank Warrior. DPS Warrior. Support/DPS Mage. DPS Mage.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_146908903
Ik gebruik zelf Blackwall, Vivienne en Cole en mezelf als Necromancer.
Heb wel het idee dat er voor dual wield rogues veel meer handige spells zijn dan voor archers trouwens.
pi_146909848
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:34 schreef The_Substitute het volgende:

Nope, nergens last van. Heb sowieso nog geen bugs of crashes meegemaakt, ben dik tevreden over deze game wat dat betreft. :)
quote:
Iron Bull, Blackwall, Dorian en ikzelf als een warrior Qunari met wapen en schild.
pi_146912875
Ik ben zojuist klaar met In Hushed Whisper(zeer epic btw) en heb een vraag voor de mensen die dit ook hebben gekozen:

SPOILER
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_146912993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:05 schreef Bredemug het volgende:
Ik ben zojuist klaar met In Hushed Whisper(zeer epic btw) en heb een vraag voor de mensen die dit ook hebben gekozen:

SPOILER
Heb hetzelfde gekozen. :)
  zaterdag 22 november 2014 @ 23:39:23 #39
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146913968
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:38 schreef Rezania het volgende:
Nope, nergens last van. Heb sowieso nog geen bugs of crashes meegemaakt, ben dik tevreden over deze game wat dat betreft. :)
I.i.g. bedankt.

Ik heb even verder gekeken naar klachten van anderen op andere fora. En een aantal tips die ze gaven, lijken te werken. Heb net 2 uur crashloos kunnen spelen. Maar dan kom ik weer een andere bug tegen: een spellbinder die maar niet dood wilde (hij had nog 1/3 health, maar wat ik ook deed, het werd maar niet minder). Dus toen ik dat doorhad, herlaadde ik m'n quicksave, kom ik midden in een ander gevecht terecht. Maar dan weer een seconde later - boem, terug op Windows. :')

Wordt irritant zo.
Heb nu 't idee dat het aan m'n harde schijf ligt o.i.d. (de snelheid waarmee alles opnieuw geladen wordt).
pi_146918158
Werd nu ook opeens uit het spel geknald op m'n PS4.
pi_146920127
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:34 schreef Silv het volgende:

[..]

Varric, Bull en Dorian. En ikzelf als sword/shield warrior.
Idem hier. Ik heb zelf een mage.
pi_146920423
Gister hele avond gespeeld. Erg fijn spel inderdaad maar die tactical combat view wtf :') Kan er niet bij dat ze dat hebben getest en toen concludeerden dat dat wel heel goed werkt.
Conscience do cost.
  zondag 23 november 2014 @ 11:37:34 #43
239294 PierreTT
pi_146921354
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:35 schreef ems. het volgende:
Gister hele avond gespeeld. Erg fijn spel inderdaad maar die tactical combat view wtf :') Kan er niet bij dat ze dat hebben getest en toen concludeerden dat dat wel heel goed werkt.
Ik gebruik die tactical combat view eigenlijk nooit :P
pi_146921633
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 11:37 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik gebruik die tactical combat view eigenlijk nooit :P
Ik ook niet, gewoon aanvallen en wat de rest doet zoeken ze maar lekker uit.
  zondag 23 november 2014 @ 11:55:28 #45
239294 PierreTT
pi_146921650
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 11:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ook niet, gewoon aanvallen en wat de rest doet zoeken ze maar lekker uit.
Precies :D En af en toe even wisselen om een potion te geven oid, en dan weer doorhakken _O_
pi_146922159
Hoe is de PS3 versie? En is de deluxe edition zijn geld waard?
pi_146922983
Bij grote gevechten met veel vijanden is het wel tof als je een hele strategie uitdenkt en die dan perfect kan uitvoeren met tactical camera. _O_

Gisteren trouwens mijn eerste gevecht met een High Dragon gehad in
SPOILER
Werd me toch even afgeslacht. ;(
pi_146923061
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:21 schreef s0ul1991 het volgende:
Hoe is de PS3 versie? En is de deluxe edition zijn geld waard?
Heb gelezen dat het er voor PS3 standaard wel goed uitziet, alleen veel texture pop-up en sommige mensen hebben bugs dat textures niet geladen worden oid.
De deluxe edition heb ik niet gekocht, want ik wilde niet overpowered zijn met allemaal toffe wapens en armor. Dan is de beloning als je een tof wapen vindt een stuk minder groot als je toch al een betere hebt.
pi_146923110
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:02 schreef Cikx het volgende:

[..]

Heb gelezen dat het er voor PS3 standaard wel goed uitziet, alleen veel texture pop-up en sommige mensen hebben bugs dat textures niet geladen worden oid.
De deluxe edition heb ik niet gekocht, want ik wilde niet overpowered zijn met allemaal toffe wapens en armor. Dan is de beloning als je een tof wapen vindt een stuk minder groot als je toch al een betere hebt.
Nou nou, overpowered. Zo goed is die zooi nou ook weer niet hoor. :P Leuk voor de eerste paar levels, daarna is het waardeloos.
pi_146923169
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou nou, overpowered. Zo goed is die zooi nou ook weer niet hoor. :P Leuk voor de eerste paar levels, daarna is het waardeloos.
Hoe dan ook niet de moeite waard om te kopen, dus. :D
pi_146923356
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:06 schreef Cikx het volgende:

[..]

Hoe dan ook niet de moeite waard om te kopen, dus. :D
Thanks voor de info :) De deluxe editie is namelijk zo'n 15 euro duurder.
pi_146923447
Man, wat is dat metacritic toch een verdorven site. DAI krijgt een 5.4 aan user reviews :') allemaal van die kids die de game een 0 geven zonder ook maar iets gespeeld te hebben.
pi_146923913
Fuck! Heb mijn meest gebruikte skill van de taakbalk gegooid, hoe the hell krijg ik die weer terug erop?
pi_146923988
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:36 schreef DeeCruise het volgende:
Fuck! Heb mijn meest gebruikte skill van de taakbalk gegooid, hoe the hell krijg ik die weer terug erop?
Gewoon naar de skill gaan in de abilities of tactics tab en dan assign to de taakbalk.
pi_146925092
Handig hoor, zo'n lange Qunari zijn. Bij sommige cutscenes zie ik enkel mijn nek net aan omdat de camera zo laag hangt. :')
pi_146925496
Ik vind het tot nu toe echt een geweldig spel O+ Maar wat is de tekst klein op mijn tv :') En dat terwijl ik toch een 40 inch tv heb.

Dit is ook het eerste spel waarbij de tekst zo goed als onleesbaar is op mijn XBOX ONE.
pi_146928055
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 13:39 schreef Cikx het volgende:

[..]

Gewoon naar de skill gaan in de abilities of tactics tab en dan assign to de taakbalk.
^O^
  zondag 23 november 2014 @ 16:12:02 #58
239294 PierreTT
pi_146928594
Zoveel te doen overal _O_
pi_146929004
Lol ik heb nu als standaard party Cassandra, Iron Bull en Sera en die gesprekken tussen Iron Bull en Sera zijn fking grappig _O- _O- Hij beschouwt haar zo hard elke keer omdat ze zo klein is :D
pi_146929665

Inspiratie voor Vivienne? _O-
  zondag 23 november 2014 @ 17:17:20 #61
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_146930450
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 16:51 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Inspiratie voor Vivienne? _O-
Had ze dat echt gezegd? :') zou ik wel tof vinden
pi_146931709
na 25 uur eindelijk het epische moment skyhold meegemaakt. Holy shit wat was dat epic, had zo een dik lord of the rings gevoel _O_ _O_ _O_
pi_146932657
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:09 schreef Bredemug het volgende:
na 25 uur eindelijk het epische moment skyhold meegemaakt. Holy shit wat was dat epic, had zo een dik lord of the rings gevoel _O_ _O_ _O_
SPOILER
pi_146936097
In Val Royeaux was het toch even uitzoeken hoe je op de bovenste etage kwam _O- Uiteindelijk bleek het nog simpeler te zijn dan ik zelf kon bedenken. Verder is er érg veel te doen, daar hou ik wel van! Metacritic is wel echt belachelijk qua user scores :')
pi_146942123
Tactical camera is inderdaad verre van perfect. In het begin frustreerde het me mateloos.

Maar ik ben wel heel erg van de tactische gevechten met veel pauzeren en plannen, en inmiddels is het wel aardig gewend. Nog wel af en toe wat frustrerende probleempjes maar het stoort me niet heel erg meer. Je leert ermee om gaan :)
pi_146942390
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:53 schreef J86 het volgende:
Tactical camera is inderdaad verre van perfect. In het begin frustreerde het me mateloos.

Maar ik ben wel heel erg van de tactische gevechten met veel pauzeren en plannen, en inmiddels is het wel aardig gewend. Nog wel af en toe wat frustrerende probleempjes maar het stoort me niet heel erg meer. Je leert ermee om gaan :)
Dat de camera niet langs of over objecten/muurtjes heen kan blijft nog wel erg storend. Had het ook fijner gevonden als je wat meer kon uitzoomen.
pi_146946137
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:59 schreef Cikx het volgende:

[..]

Dat de camera niet langs of over objecten/muurtjes heen kan blijft nog wel erg storend. Had het ook fijner gevonden als je wat meer kon uitzoomen.
Daar is wel een geddeltelijke oplossing voor: je kunt het terrein togglen. Dat scheelt al iets. Op de PS4 is dat met R3.
  maandag 24 november 2014 @ 08:46:22 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146947030
Ok, ik ben officieel verslaafd. Dat is lang geleden....
pi_146947458
Hele weekend gespeeld, weet niet hoeveel uur. Zó veel te doen, zó veel te ontdekken.
Tactical View is idd af en toe aan het haperen, maar stoort me niet genoeg om het niet meer te gebruiken.
Al die positieve reviews maakten me huiverig, maar tot nu toe doet DA:I precies wat Bioware en heel de 'game-review-industrie' me hebben beloofd: het neemt me mee en laat me de rest vd wereld compleeet vergeten :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Plus1 op 24-11-2014 09:27:01 ]
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_146947591
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 05:00 schreef Morri het volgende:

[..]

Daar is wel een geddeltelijke oplossing voor: je kunt het terrein togglen. Dat scheelt al iets. Op de PS4 is dat met R3.
Tof, ik had geen idee. Thanks!
pi_146949410
Hier ook flink gespeeld dit weekend. 31.5 Uur totaal nu en net Skyhold moment gehad. Verhaal is gelukkig weer episch, evenals de muziek. De characters heb ik minder bonding mee voor mijn gevoel als dat ik dat in Origin had, maar het is nog vroeg in de game dus alle ruimte.

An sich ook prettig dat je niet overal bij het handje gehouden wordt maar vrij bent om te doen en laten wat je wil. Alleen sommige quests werken niet, nog niet duidelijk of dit bugs zijn of dat ik iets verkeerds doe.

Ik baal er gigantisch van dat ik 40 uur per week op het werk zit waardoor ik savonds slechts een paar uurtjes heb elke dag om door te spelen, ik vraag me dan ook af hoeveel uur de game nog voor me in petto heeft. Het enige wat ik nog kan zeggen is dat dit voor mij absoluut de release van het jaar is, en ik blij ben dat ik hem gekocht heb (voor een schamele 37 euro) :)
  maandag 24 november 2014 @ 13:08:43 #72
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146952401
Die willekeurige respawns mogen ze wel even aanpassen. Vooral in Hafter's Forest.

Ik begin een gevecht met...
SPOILER
pi_146952977
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 13:08 schreef The_Substitute het volgende:
Die willekeurige respawns mogen ze wel even aanpassen. Vooral in Hafter's Forest.

Ik begin een gevecht met...
SPOILER
Hmm amper problemen mee gehad tot ze ver. Een enkele keer bij toeval 2 of 3 verschillende groepen na elkaar. Maargoed ik loop dan ook nog langs de stormcoast pas
pi_146953358
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:42 schreef Cikx het volgende:

[..]

SPOILER
Bazen muziek, gisternacht 1 miljoen keer geluisterd op youtube _O_ _O_ _O_
  maandag 24 november 2014 @ 14:48:18 #75
239294 PierreTT
pi_146955402
20 uur gespeeld en pas net naar de Storm Coast gegaan. En misschien net een kwart van de Hinterlands gezien _O_
pi_146955909
Heerlijk spel tot noch toe.
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 13:08 schreef The_Substitute het volgende:
Die willekeurige respawns mogen ze wel even aanpassen.
Die zijn soms wat te enthousiast inderdaad. Ik heb niets tegen respawns maar ook in hinterlands al regelmatig tegengekomen dat ik een groepje omleg, even 50 meter verderop wat plantjes pluk en dat als ik me omkeer ze alweer gerespawned zijn. Geen probleem om ze weer even omver te blazen maar ik heb liever dat als ik iets clear dat het ook clear blijft totdat ik bijvoorbeeld weer heen en terug naar haven ben geweest.

Ander klein puntje zijn de herbs. Hoewel ik 'farmen' an sich geen probleem vind is elke keer die herbs oprapen misschien net iets teveel van het goede voor een single player game. Ik had liever gehad dat je een stuk minder herbs/andere resources nodig had voor upgrades en dat er dan ook minder verspreid waren over de wereld.
Conscience do cost.
pi_146955976
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:48 schreef PierreTT het volgende:
20 uur gespeeld en pas net naar de Storm Coast gegaan. En misschien net een kwart van de Hinterlands gezien _O_
Klinkt niet echt effectief. Heb met 31.5 uur bijna alles in de hinterlands, stormcoast, swamps, en orlais gedaan wat open stond en ben wel wat verder met de main quest. Maar to each his own, zolang je er lol in hebt ;)
pi_146957413
Ben 60 uur in de game en heb alleen the Storm Coast helemaal gedaan, aangezien daar niet uitzonderlijk veel te doen was, voor de rest pik ik van alles wat mee en doe ik gewoon of een quest die me tof lijkt of ik explore de wereld een beetje. Ook vaak heb ik dat ik onderweg ben naar een quest en op mijn pad iets anders tofs tegenkom dat ik wil exploren. :P
  maandag 24 november 2014 @ 15:57:14 #79
239294 PierreTT
pi_146957690
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:08 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Klinkt niet echt effectief. Heb met 31.5 uur bijna alles in de hinterlands, stormcoast, swamps, en orlais gedaan wat open stond en ben wel wat verder met de main quest. Maar to each his own, zolang je er lol in hebt ;)
Is het ook niet :P Ik ben veel te veel tijd kwijt met lezen van alles, praten etcetera :P
  maandag 24 november 2014 @ 15:58:45 #80
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_146957734
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:05 schreef ems. het volgende:
Die zijn soms wat te enthousiast inderdaad. Ik heb niets tegen respawns maar ook in hinterlands al regelmatig tegengekomen dat ik een groepje omleg, even 50 meter verderop wat plantjes pluk en dat als ik me omkeer ze alweer gerespawned zijn. Geen probleem om ze weer even omver te blazen maar ik heb liever dat als ik iets clear dat het ook clear blijft totdat ik bijvoorbeeld weer heen en terug naar haven ben geweest.
Exact.
quote:
Ander klein puntje zijn de herbs. Hoewel ik 'farmen' an sich geen probleem vind is elke keer die herbs oprapen misschien net iets teveel van het goede voor een single player game. Ik had liever gehad dat je een stuk minder herbs/andere resources nodig had voor upgrades en dat er dan ook minder verspreid waren over de wereld.
Ze kunnen wat mij betreft dat automatische potion resupply, als je in zo'n kamp komt, wegdoen. Er ís en je vindt genoeg elfroot om het op die manier te doen. Maar aan de andere kant, als ik het me goed herinner, kostte o.a. een potion upgraden wel aardig wat elfroot, 34 volgens mij. Maar er is inderdaad een overdaad aan die dingen.

En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat iron, onyx e.d. ook terug'groeit'. :P
pi_146957811
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:58 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Exact.

[..]

Ze kunnen wat mij betreft dat automatische potion resupply, als je in zo'n kamp komt, wegdoen. Er ís en je vindt genoeg elfroot om het op die manier te doen. Maar aan de andere kant, als ik het me goed herinner, kostte o.a. een potion upgraden wel aardig wat elfroot, 34 volgens mij. Maar er is inderdaad een overdaad aan die dingen.

En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat iron, onyx e.d. ook terug'groeit'. :P
Ik heb alleen dat 2e ingrediënt voor die upgrade nog nooit gevonden.
  maandag 24 november 2014 @ 16:03:46 #82
239294 PierreTT
pi_146957874
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:01 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik heb alleen dat 2e ingrediënt voor die upgrade nog nooit gevonden.
Die Dawn Lotus ofzo? Ook nog niet gezien..
pi_146957915
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:03 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Die inderdaad.
pi_146958280
Over respawn die niet goed werkt gesproken; ik laadt mijn spel en zie dit:
SPOILER
:')

[ Bericht 4% gewijzigd door Rezania op 24-11-2014 16:51:53 ]
pi_146958411
Shield bash tegen vijanden met guard. _O_ Beste ability evah!
pi_146969191
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:05 schreef ems. het volgende:
Heerlijk spel tot noch toe.

[..]
Dit vind ik intussen ook wel vervelend worden...Het is een beetje te veel van het goede.
pi_146977119
:D Knight enchantress mage is onsterfelijk(oneindige barrier :') ) :D , kan dragons solo-en _O- als lvl 13 zijnde _O-
pi_146977162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:57 schreef Bredemug het volgende:
:D Knight enchantress mage is onsterfelijk(oneindige barrier :') ) :D , kan dragons solo-en _O- als lvl 13 zijnde _O-
Had meer verwacht van Necromancer ;(
pi_146979003
Nou toch weer ff een vraagje over die pre-order shizz: ik heb Skyhold nu unlocked en zie wel de troon die erbij hoort. Maar de wapens, armor en mounts niet :? Iemand een idee?
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_146979025
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:03 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ben hem wel al tegengekomen, in de Fallow Mire :)
Blijer was ik met de Obsidians rond Crestwood trouwens...
pi_146983595
Zijn er ook van die armor en wapen diagrams waarmee je paarse wapens kunt maken? Anders zie ik niet heel veel nut in het craften op het customizen na.
pi_146986430
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:49 schreef Cikx het volgende:
Zijn er ook van die armor en wapen diagrams waarmee je paarse wapens kunt maken? Anders zie ik niet heel veel nut in het craften op het customizen na.
Geen idee, maar ik zie wel degelijk het nut ervan in. Als je fatsoenlijke materialen gebruikt ben je altijd in het voordeel. Voorbeeld: heb 2 daggers gemaakt (geen paars of blauw) voor mijn rogue toen ik level 8 was. Ik ben ondertussen level 13 en heb nog steeds geen betere daggers gevonden dan wat ik al heb, beste zat er 40 damage points onder. Nu (na skyhaven) heb je ook nog de mogelijkheid om er een masterpiece weapon van te maken, waardoor de dps helemaal omhoog schiet, dus ik zou zeker craften!

-edit-

Volgens mij is het zelfs zo dat je middels masterpiece (bijv door bepaald materiaal te gebruiken 30% kans op craften van masterpiece) juist die paarse items krijgt. Maar dit is slechts een vermoeden, heb er nog geen gemaakt. Misschien vanavond als ik de juiste materialen bij elkaar heb ;)
pi_146986802
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik zie wel degelijk het nut ervan in. Als je fatsoenlijke materialen gebruikt ben je altijd in het voordeel. Voorbeeld: heb 2 daggers gemaakt (geen paars of blauw) voor mijn rogue toen ik level 8 was. Ik ben ondertussen level 13 en heb nog steeds geen betere daggers gevonden dan wat ik al heb, beste zat er 40 damage points onder. Nu (na skyhaven) heb je ook nog de mogelijkheid om er een masterpiece weapon van te maken, waardoor de dps helemaal omhoog schiet, dus ik zou zeker craften!

-edit-

Volgens mij is het zelfs zo dat je middels masterpiece (bijv door bepaald materiaal te gebruiken 30% kans op craften van masterpiece) juist die paarse items krijgt. Maar dit is slechts een vermoeden, heb er nog geen gemaakt. Misschien vanavond als ik de juiste materialen bij elkaar heb ;)
Oehh, waar is die optie om zo'n masterpiece te craften? Ik heb wel een aantal paarse wapens en armor die beter zijn dan dat ik kan craften op het moment, maar ik wist nog niet van die masterpieces.
pi_146988114
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:18 schreef Cikx het volgende:

[..]

Oehh, waar is die optie om zo'n masterpiece te craften? Ik heb wel een aantal paarse wapens en armor die beter zijn dan dat ik kan craften op het moment, maar ik wist nog niet van die masterpieces.
Ben je al in skyhaven? Indien wel:

SPOILER
Zoals aangegeven weet ik het dus niet zeker omdat ik het niet kunnen testen, maar dit is hoe ik denk dat het werkt op basis van wat ik gezien heb. Mochten anderen er een aanvulling op hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag ;)
pi_146988367
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:49 schreef Cikx het volgende:
Ja, ik heb volgens mij zo'n schematic gevonden. Toch niet, in de war met paarse recipes..

[ Bericht 5% gewijzigd door Lyssa op 25-11-2014 15:00:41 ]
pi_146988738
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:01 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ben je al in skyhaven? Indien wel:

SPOILER
Zoals aangegeven weet ik het dus niet zeker omdat ik het niet kunnen testen, maar dit is hoe ik denk dat het werkt op basis van wat ik gezien heb. Mochten anderen er een aanvulling op hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag ;)
Top, bedankt voor de uitgebreide uitleg! Had die quest over het hoofd gezien, ik ga het eens proberen. :)

Edit: door masterwork wordt die niet paars, de stats van het item krijgen een 10% bonus

[ Bericht 2% gewijzigd door Cikx op 25-11-2014 14:34:49 ]
pi_146989619
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:00 schreef Cikx het volgende:

[..]

Had meer verwacht van Necromancer ;(
Respeccen :D als dat kan.
pi_146990186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:49 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Respeccen :D als dat kan.
Nahh, heb Viv al als AW, dus wat afwisseling is ook wel leuk. :P + een pride demon resurrecten en voor je lateb vechten is wel tof.
pi_146990488
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:05 schreef Cikx het volgende:

[..]

Nahh, heb Viv al als AW, dus wat afwisseling is ook wel leuk. :P + een pride demon resurrecten en voor je lateb vechten is wel tof.
Huh, necromancer? Die heb ik gemist, welke companion krijgt die skill dan?

En jammer, had gehoopt dat het een blue of purple item zou worden, maar ach, 10% bonus is alsnog mooi meegenomen. Ik blijf er overigens bij dat mijn zelfgemaakte daggers nog steeds meer damage doen dan elke blue of purple dagger die ik gevonden heb tot nu toe. Kwestie van de juiste materialen kiezen en je schiet omhoog in de stats. Dan nog upgrades eroverheen en je kunt de purple items negeren..

Nog even wat anders: het kan aan mij liggen maar ik irriteer me er kapot aan. Ik heb zelf een rogue, en ik heb ondertussen al makkelijk 20x dezelfde blauwe warrior-only ring gevonden met een andere naam. Of 30% meer damage, of ability duration +30%. Iets meer variatie mag zo onderhand wel, blijf die dingen verkopen...
pi_146990897
Dusseh, die "flames of the inquisition" wapens. Welke zijn dat precies? Die je in skyhold kan craften?
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')