Als het in mijn eigen buurt is (Rotterdam-Zuid) een lintje.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:24 schreef BlauweTijger het volgende:
De vraag:
Als jij naar huis rijd en je zapt even van radiokanaal en vervolgens raak je een stoepje waardoor je auto gaat draaien en je raakt een kinderwagen wat voor straf zou je dan jezelf geven?
De rest van mijn leven de kont en kwijlbek van Guus_Geluk7 in de inrichting afvegen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:24 schreef BlauweTijger het volgende:
De vraag:
Als jij naar huis rijd en je zapt even van radiokanaal en vervolgens raak je een stoepje waardoor je auto gaat draaien en je raakt een kinderwagen wat voor straf zou je dan jezelf geven?
Beetje het niveau van vogeltjesdans, dit.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De rest van mijn leven de kont en kwijlbek van Guus_Geluk7 in de inrichting afvegen.
Schade in 10 jaar:quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:23 schreef wickedmen het volgende:
Mijn neef dus. Ik denk dat hij ook wel kan veranderen of ooit zal veranderen. Tenzij je echt van die domme gasten hebt die echt moeilijk zijn.
Die grens blijven stellen off course, beetje bluf is altijd goed. Maar iemand opgeven en op kosten van de maatschappij voor altijd veroordelen, nee te makkelijk. Zeker als diegene uit een donkere milieu komt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:23 schreef MMGYMCMB het volgende:
Maar die educatie en hulp is er al jaar en dag, en op allerlei denkbare manieren. En tóch blijven criminelen misdaden plegen. Conclusie is dan toch dat dat niet helpt? Moet je dan maar blijven puzzelen tot je een oplossing voor dat probleem hebt (kans is nihil) of gewoon een keer korte metten maken, paal en perk stellen en als je over die grens heen gaat hoef je niet meer mee te doen in de maatschappij? Dan heb ik liever dat laatste .
Daarom dat break-even maken, produceren ze hun eigen kosten eruit. Snap niet waarom dat niet gebeurt. Heb je én die lastige personen niet in de maatschappij én ze kosten de maatschappij geen geld, win/win.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:28 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Die grens blijven stellen off course, beetje bluf is altijd goed. Maar iemand opgeven en op kosten van de maatschappij voor altijd veroordelen, nee te makkelijk. Zeker als diegene uit een donkere milieu komt.
Hoor je wel 's ja, leeft 'ie nogquote:En nee we weten dat er zelfs in NL genoeg zwarte scholen zijn, op eentje gezeten en die wisten echt niet hoe ze daar met de leerlingen aan moesten.
Jaar voor ik daar kwam waren 3 Marokkanen bij een schooltripje bij een dubbeldecker bus naar het dak geklommen van de bovenste verdieping en toen kwam de bus net onder een hoge brug onder door.
Het verhaal hoef ik denk niet meer verder te vertellen.![]()
Het is Pool. Dat is al genoeg reden voor een hogere straf.quote:
Das waar. Dat is ook waar het strafsysteem het een deel aan schort. Het educatie systeem.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:27 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Schade in 10 jaar:
- ¤2.409.100 buit
- ¤1.010.181 materiaal
- 24 ontspannen personen, 2 met PTSD
- 8 full-time extra politie-agenten in de buurt
- 18 jongeren die (in)direct zijn meegegaan hierin
- enz. etc.
Maar je neef heeft eindelijk na 10 jaar ingezien dat dit niet meer kan en per direct zijn leven gebeterd! No offence, maar dan zag ik 'm liever 10 jaar op water en brood. Zelfs als het m'n eigen neef was geweest
.
Duidelijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:30 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Het is Pool. Dat is al genoeg reden voor een hogere straf.
Maar hoe ver moet je gaat voordat bij zo iemand een lichtje gaat branden? Ik geloof haast niet dat er iemand is waarbij een criminele activiteit iets 'goeds' lijkt. Zoiets doe je bewust en gepland, je weet de gevolgen al. Dan heb je nog je omgeving die je veroordeelt, de politie die je verhoort, de rechter die uitspraak doet, de cel waar je in belandt.. Hoeveel educatiemiddelen wil je nog inzetten?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:31 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Das waar. Dat is ook waar het strafsysteem het een deel aan schort. Het educatie systeem.
Hij is zo opgevoed en door zichzelf, het arme milieu waar hij vandaan komt, de zwarte school is hij zo gaan doen en verder is hem nooit wat anders verteld.
Natuurlijk zijn eigen schuld en als hij nu vast zat was dat zijn eigen schuld. Hij is alleen verantwoordelijk voor zich eigen, maar dat klinkt heel makkelijk in mijn hoofd om te zeggen eigenlijk. Zeker omdat ik hem goed ken.
Wat de staat me geeft als straf boeit me niet zo veel, dat zou toch ondergeschikt zijn aan het gevoel dat ik waarschijnlijk een veel langere tijd zal meedragen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:24 schreef BlauweTijger het volgende:
De vraag:
Zou je spijt betuigen ?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:35 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Wat de staat me geeft als straf boeit me niet zo veel, dat zou toch ondergeschikt zijn aan het gevoel dat ik waarschijnlijk een veel langere tijd zal meedragen.
Ik vraag me altijd af hoe mensen tot deze vreemde uitspraken komen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Nederlandse rechters hebben er nogal een handje van om de slachtoffers nog een trap na te geven. Gevalletje Stockholm-syndroom.
Vergelijk het met vreemd gaan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:35 schreef MMGYMCMB het volgende:
Ik geloof haast niet dat er iemand is waarbij een criminele activiteit iets 'goeds' lijkt. Zoiets doe je bewust en gepland, je weet de gevolgen al.
Genoeg. Natuurlijk er is een grens maar in donkere milieu's wordt er te weinig gedaan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:35 schreef MMGYMCMB het volgende:
Dan heb je nog je omgeving die je veroordeelt, de politie die je verhoort, de rechter die uitspraak doet, de cel waar je in belandt.. Hoeveel educatiemiddelen wil je nog inzetten?
Wat erg voor die mensen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat deed deze pool niet. Lekker ventje dus.
Fair enough, maar dit is niet strafbaarquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:39 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Vergelijk het met vreemd gaan.
Hoeveel mannen of vrouwen gaan niet vreemd? En wat is de schade die aangericht wordt.
Toch gebeurt het meer dan genoeg.
Is zo iemand per se slecht? Ja in mijn ogen wel als ik zo kijk maar alles is relatief. Misschien is diegene wel een heel relaxt iemand.
Maar als je na 1 straf wéér een criminele activiteit verricht heb je of het cognitieve vermogen van een zak snoep, of dus schijt aan de maatschappij. En die hele molen in het huidige systeem van hulpverlening etc. is blijkbaar niet in staat om dat te verhelpen. Dan moet het ergens klaar zijn, maar ik val in herhaling nuquote:Genoeg. Natuurlijk er is een grens maar in donkere milieu's wordt er te weinig gedaan.
Maar ik weet dat er in NL op dat gebied toch nog steeds ondanks alle progressie de afgelopen jaren te kort schiet.
Wat is dan wél een concrete oplossing, anno 2014?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:41 schreef wickedmen het volgende:
Tevens is het zo dat dat soort mensen er geen erg in hebben. Kom op ze vermoorden toch geen mensen dus 'niemand vindt het erg' behalve de 'kut ibahesj'.
Domheid ten toppe misschien maar domme mensen zijn ook gewoon mensen en een deel is niet eens dom maar is het gewoon zo (aan)geleerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |