abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146870702
Beste Fokkers,

stel, je hebt een 100k annuitaire hypotheek.
Daarover ontvang je 100 euro HRA per maand.

Je hypotheek is aanvankelijk vooral rente, maar beetje bij beetje los je toch principaal af.

Weet de belastingdienst dat?
Krijg ik dus automatisch minder HRA, of moet ik dat zelf aangeven ergens?

Thanks...
asdfasdfasdfasdfasdf
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:33:50 #2
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146870772
Eind van het jaar krijg je een overzicht met daadwerkelijk betaalde rente van je bank/hypotheekverstrekker. Wat je in aftrek brengt is je eigen verantwoordelijkheid, en niet die van de fiscus. Daarom zelf aangeven bij het doen van aangifte.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146870796
Bij je aangifte aan het eind van het jaar geef je aan wat je exact aan rente hebt betaald.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146870825
Je moet elk jaar bij de belastingsaangifte aangeven hoeveel rente je van je inkomsten wenst af te trekken. Als je meer opgeeft dan dat je daadwerkelijk hebt betaald (omdat je hebt afgelost), dan ben je aan het frauderen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_146871042
Bedankt jongens, mijn vraag is beantwoord!
Ik ga het even uitzoeken voor 2014... :)

Ik krijg al 3 jaar hetzelfde bedrag terug... :$
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_146872342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:43 schreef novusordoseclorum het volgende:
Bedankt jongens, mijn vraag is beantwoord!
Ik ga het even uitzoeken voor 2014... :)

Ik krijg al 3 jaar hetzelfde bedrag terug... :$
Heb je nooit belastingaangifte gedaan?
pi_146883062
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:33 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heb je nooit belastingaangifte gedaan?
Aflossingsvrij?
pi_146891432
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:51 schreef hoas het volgende:

[..]

Aflossingsvrij?
Ja hoor een aflossingsvrije annuïtaire hypotheek. Best leuk hoor een mening hebben maar weet dan wel waar je het over hebt ;) :')
pi_146892276
Banken geven de info ook door aan de belastingdienst. Dit jaar stond de correcte info al ingevuld toen ik het aangifteprogramma downloade.
pi_146892450
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:31 schreef novusordoseclorum het volgende:
Beste Fokkers,

stel, je hebt een 100k annuitaire hypotheek.
Daarover ontvang je 100 euro HRA per maand.

Je hypotheek is aanvankelijk vooral rente, maar beetje bij beetje los je toch principaal af.

Weet de belastingdienst dat?
Krijg ik dus automatisch minder HRA, of moet ik dat zelf aangeven ergens?

Thanks...
De maandelijkse teruggave waar jij het over hebt wordt geregeld via de Voorlopige Teruggave (VT).

Hiervoor heb je ooit een formulier ingevuld. Aan het begin van het jaar krijg je een brief van de Belastingdienst met de Voorlopige Aanslag. Hierop staan de gegevens waarop de aanslag gebaseerd is. Deze veranderen qua hypotheekrenteaftrek niet vanzelf, daarvoor moet je een wijziging VT indienen.

Maar als deze bedragen niet kloppen, dan wordt dit alsnog rechtgetrokken bij de daadwerkelijke belastingaangifte. Maar dat is dus achteraf en niet maandelijks.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_146902188
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 09:35 schreef Sometimes het volgende:

[..]

De maandelijkse teruggave waar jij het over hebt wordt geregeld via de Voorlopige Teruggave (VT).

Hiervoor heb je ooit een formulier ingevuld. Aan het begin van het jaar krijg je een brief van de Belastingdienst met de Voorlopige Aanslag. Hierop staan de gegevens waarop de aanslag gebaseerd is. Deze veranderen qua hypotheekrenteaftrek niet vanzelf, daarvoor moet je een wijziging VT indienen.

Maar als deze bedragen niet kloppen, dan wordt dit alsnog rechtgetrokken bij de daadwerkelijke belastingaangifte. Maar dat is dus achteraf en niet maandelijks.
Bedankt man, ik waardeer het zeer dat je in je vrije tijd de moeite hebt genomen mij dit uit te leggen :)

Dat geldt ook voor alle andere reacties!
Inmiddels heb ik digitaal een VT-formulier ingevuld en is het me duidelijk geworden.

Zonder u allen nooit gelukt :)
asdfasdfasdfasdfasdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')