quote:Mooi is dat
Op donderdag 31 oktober 2002 19:12 schreef Kozzmic het volgende:
Topic geschoond van blaat-reacties (3/4 van het totaal).Milagro, excuses, ik heb per ongeluk ook je laatste (wel inhoudelijke) reactie verwijderd.
Is ook zo.
En ik ben blij dat ze die stap gaat zetten ![]()
Had ze voor de SP gekozen, ook prima!
Het gaat erom dat ze de gelegenheid krijgt om vorm te geven aan zaken ter verbetering van datgene wat ze aan de kaak stelt en dat is toch het beste te doen als je partijgenoten achter je staan omdát ze je mening delen.
De SP heeft daar in al aan Ali Lazrak een goeie.
Nu heeft de VVD Hirsi Ali.
Vanuit de PvdA achterban werd haar kritiek op de cultuur rondom de Islam afgedaan als onzin...
Toen ze veel bijval bleek te krijgen na de bedreigingen aan haar adres, heeft men zich ineens gehaast om te zeggen dat "we achter haar staan al zijn we het niet helemaal eens met haar uitlatingen"...
Prima dat je denkt bij de VVD beter te passen, maar ik vraag mij van harte af op welke punten -afgezien van integratie- zij zich plotsklaps beter thuis zou voelen bij de VVD.
En eerlijk gezegd vraag ik mij af welke andere motieven de VVD heeft dan een lekker liggende allochtoon erbij op de lijst. Want er wordt gedaan alsof de PvdA ineens op zoek zou moeten naar een nieuwe troetel-allochtoon, deze actie van de VVD riekt ook naar weinig anders, hoor.
V.
quote:Ze wil gewoon vooruit die meid. In de kamer dus. Bij de VVD krijgt ze die kans, bij de PvdA werd ze niet serieus genomen. Dan is een overstap zo gemaakt.
Op donderdag 31 oktober 2002 23:45 schreef golfer het volgende:
Ze was aan de telefoon bij BvD vanavond en haar motieven voor deze overstap konden mij niet echt overtuigen van haar oprechtheid in deze zaak.
quote:Zalm en vele anderen komen ook uit de PvdA-schoot.
Op donderdag 31 oktober 2002 23:30 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het een bijzonder vreemde overstap.Prima dat je denkt bij de VVD beter te passen, maar ik vraag mij van harte af op welke punten -afgezien van integratie- zij zich plotsklaps beter thuis zou voelen bij de VVD.
En eerlijk gezegd vraag ik mij af welke andere motieven de VVD heeft dan een lekker liggende allochtoon erbij op de lijst. Want er wordt gedaan alsof de PvdA ineens op zoek zou moeten naar een nieuwe troetel-allochtoon, deze actie van de VVD riekt ook naar weinig anders, hoor.
V.
Ze voelt zich denk ik meer thuis bij de PvdA behalve waar het betreft het niets willen en kunnen doen aan het generatie op generatie vol plempen van 'Blijf van mijn lijf huizen' met allochtone vrouwen. En zo denk ik er als sociaal-democraat ook over.
En op welke partij moet ik nu stemmen? De PvdA laat mij al lange tijd in de steek. SP en Groen Links zijn voor mij geen optie omdat ze weinig van buitwenlandse politiek begrijpen. VVD ook liever niet.
Verder houd ik niet zo van dat achterdochtige gedoe over motieven etc.
Ga van nobele motieven uit tot het tegendeel bewezen is, en dat geldt ook voor jou golfer.
quote:Da's nobel van je.
Op vrijdag 1 november 2002 00:08 schreef machteld het volgende:
Verder houd ik niet zo van dat achterdochtige gedoe over motieven etc.
Maar ik heb gewoon vraagtekens bij dit gebeuren, en die post ik hier. Sorry.
V.
ps: Winny had al een partij...
quote:Mij wel.
Op donderdag 31 oktober 2002 23:45 schreef golfer het volgende:
Ze was aan de telefoon bij BvD vanavond en haar motieven voor deze overstap konden mij niet echt overtuigen van haar oprechtheid in deze zaak.
Domme fout denk ik, van de PvdA, om haar niet op een verkiesbare plaats te zetten.
En Jan Mulder kon het, kinderachtig ventje dat ie is, weer eens niet behappen en ging zitten mokken
.
Leuke aflevering.
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 01-11-2002 09:09]
quote:Ik heb gezapt toen ik Peper in beeld zag komen.
Op vrijdag 1 november 2002 09:07 schreef X-Ray het volgende:
Leuke aflevering.
quote:Had je niet moeten doen. Peper gaf volmondig toe dat de Paarse coalitie helemaal niets deed wat ze moest doen en wat het volk wilde, maar dat het alleen maar regentenregeren was om de eigen zakken te vullen
Op vrijdag 1 november 2002 09:08 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik heb gezapt toen ik Peper in beeld zag komen.
quote:Oeh la la. Dat is niet mis te verstane taal. Ik denk dat de PvdA deze verkiezingen er absoluut niet beter uit zal komen dan die in mei. De partij weet zichzelf absoluut geen koers en houding te geven en is nog steeds verbaasd dat ze voorbijgestreefd is door grote groepen van haar eigen achterban. Jeltje als lijsttrekker zal de partij al helemaal geen goed doen, verwacht ik. Zij is teveel een paars-adept.
Op donderdag 31 oktober 2002 17:19 schreef R@b het volgende:
Zij noemt het onlangs verschenen verkiezingsmanifest van de PvdA, dat een hardere taal hanteert over allochtonen ,,niet geloofwaardig''. De opvattingen van de PvdA over integratie noemt ze ,,alles behalve sociaal-democratisch''.
Volgens haar kan de partij pas een zinnige bijdrage leveren aan de discussie als zij gered wordt ,,uit de wurggreep waarin de multiculti's en de moslimconservatieven haar vasthouden.''
quote:En daar is Bram "declareren" Peper hét voorbeeld van.
Op vrijdag 1 november 2002 09:10 schreef X-Ray het volgende:
Had je niet moeten doen. Peper gaf volmondig toe dat de Paarse coalitie helemaal niets deed wat ze moest doen en wat het volk wilde, maar dat het alleen maar regentenregeren was om de eigen zakken te vullen.
quote:Er is allang bewezen dat er niets mis was met het declaratiegedrag van Peper, of ben je dat even vergeten? Kom op zeg...
Op vrijdag 1 november 2002 09:16 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En daar is Bram "declareren" Peper hét voorbeeld van.
Ik vraag me ook af waarom Hirsi nou zo bijzonder is. Ik, als autochtone man en D66-lid, roep al jaren dat allochtone vrouwen achtergesteld worden (Ik heb het ook van heel dichtbij gezien). Gelukkig zie ik wel dat steeds meer vrouwen, net als Hirsi, zich losrukken uit deze cultuur en gaan emanciperen. Geen enkele reden om hier een enorme ophef over te gaan maken. De overheid kan en mag niet ingrijpen in deze ontwikkeling. Nederland is net zelf 30 jaar geleden geemancipeerd en nu moeten we de allochtonen ook de tijd geven.
We moeten gewoon rustig toekijken hoe de cultuur zich ontwikkeld tot een volwaardige westerse cultuur. Is het een van jullie al eens opgevallen dat in een Islamitisch land als Turkije de emancipatie van vrouwen ook al heel ver is? Loop maar eens een dagje door Istanbul. De rokjes zijn daar zo mogelijk nog korter dan hier in Nederland
.
Het komt allemaal wel goed. Ik vraag me af waar bij de rechtse Nederlanders ineens de drang vandaan komt om allochtone rouwen te beschermen.
quote:-edit- zie Peper sluit terugkomst niet uit voor discussie over Peper
Op vrijdag 1 november 2002 09:20 schreef freud het volgende:
Er is allang bewezen dat er niets mis was met het declaratiegedrag van Peper, of ben je dat even vergeten? Kom op zeg...
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 01-11-2002 09:46]
quote:Dit vind ik 1 van Hirsi Ali's boudste uitspraken. Multiculti's akkoord, maar moslimconservatieven in de PvdA...?
Volgens haar kan de partij pas een zinnige bijdrage leveren aan de discussie als zij gered wordt ,,uit de wurggreep waarin de multiculti's en de moslimconservatieven haar vasthouden.''
Dat de multiculti's, gedreven door overdreven cultuurrelativisme en wellicht vanwege een bezwaard geweten m.b.t. WO II, jarenlang de PvdA in de houtgreep namen is waar, maar ook CDA en VVD hebben jarenlang terwijl zij mederegeringsverantwoordelijkheid droegen een pappen en nathouden beleid gevoerd. Niet alleen PvdA had dus geen antwoord. Pas tijdens de vorige verkiezingen, o.i.v. het fenomeen PF, is men in CDA en VVD kringen erg flink geworden. Ook 11 september ligt hieraan ten grondslag. Onder Wouter Bos zal ook de PvdA een nieuw flinkse koers hierdoor inslaan...
Anyway om nu te beweren dat de PvdA ook nog eens in de mangel gehouden wordt door moslimconservatieven, mist iedere grond. Waar zijn die moslimconservatieven binnen de PvdA dan...? Wat prediken deze mensen binnen de PvdA dan...? Dat de scheiding tussen kerk en staat afgeschaft dient te worden of zo...? Dat mannen en vrouwen ongelijkwaardig zijn...? Dat de westerse mensheid uit varkens bestaat...? Lijkt mij onwaar en belachelijk om te stellen.
Kortom: in de houtgreep door de multiculti's vanwege overdreven cultuurrelativisme akkoord, maar dit verandert door het eisen van de tijdgeest. In de mangel door moslimconservatieven: onwaar en belachelijk...
quote:Die twee moet je samen zien: De cultuurrelativisten zitten in de PvdA zelf, en zij laten zich door de achterban van oa moslimconservatieven gebruiken.
Op vrijdag 1 november 2002 09:59 schreef Ryan3 het volgende:
Kortom: in de houtgreep door de multiculti's vanwege overdreven cultuurrelativisme akkoord, maar dit verandert door het eisen van de tijdgeest. In de mangel door moslimconservatieven: onwaar en belachelijk...
quote:Mij dunkt dat de overstap van een sociaal-democraat, in hart en nieren, van PvdA naar VVD toch net iets moeilijk ligt bij een autochtoon dan een allochtoon...
Op vrijdag 1 november 2002 00:08 schreef machteld het volgende:[..]
Zalm en vele anderen komen ook uit de PvdA-schoot.
Ze voelt zich denk ik meer thuis bij de PvdA behalve waar het betreft het niets willen en kunnen doen aan het generatie op generatie vol plempen van 'Blijf van mijn lijf huizen' met allochtone vrouwen. En zo denk ik er als sociaal-democraat ook over.
En op welke partij moet ik nu stemmen? De PvdA laat mij al lange tijd in de steek. SP en Groen Links zijn voor mij geen optie omdat ze weinig van buitwenlandse politiek begrijpen. VVD ook liever niet.Verder houd ik niet zo van dat achterdochtige gedoe over motieven etc.
Ga van nobele motieven uit tot het tegendeel bewezen is, en dat geldt ook voor jou golfer.
quote:Ik weet niet of dat cultuurrelativisme gemotiveerd wordt door de wens om de achterban tevreden te houden... Ik denk dat moslimconservatieven eerder CDA stemmen dan PvdA. En dat verwesterde moslims PvdA stemmen...
Op vrijdag 1 november 2002 10:06 schreef X-Ray het volgende:[..]
Die twee moet je samen zien: De cultuurrelativisten zitten in de PvdA zelf, en zij laten zich door de achterban van oa moslimconservatieven gebruiken.
quote:Hoezo? De 'A' in PvdA staat voor Arbeid, niet voor Allochtonen. Als zou je dat gezien het beleid van 2x Paars niet zeggen.
Op vrijdag 1 november 2002 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
Mij dunkt dat de overstap van een sociaal-democraat, in hart en nieren, van PvdA naar VVD toch net iets moeilijk ligt bij een autochtoon dan een allochtoon...
quote:Zou kunnen dat ze dat bedoelde, maar het staat er iig niet...
Op vrijdag 1 november 2002 10:03 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk dat ze het volgende bedoelde: door de "wurggreep" die aanhangers van de multiculturele samenleving op de PvdA hebben heeft moslimconservatisme in Nederland een plaats gevonden zonder dat vrouwonvriendelijke en discriminerende overtuigingen werden aangesproken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |