abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147061254
One Piece <3 Soms wordt het me een beetje te kiddy/goofy, maar de badass scenes maken veel goed. Zoro > all btw.
  donderdag 27 november 2014 @ 18:12:13 #77
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_147061350
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:07 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Nee, nee, dat is te makkelijk. Overtuig jezelf maar lekker.
:')
pi_147062726
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:44 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Objectief maakt mij niet uit. Juist jíj kan toch zeggen wat er nou zo vet aan is? En al dat gezever over personen die ik niet ken lees ik met 1 oog. Wat houd het verhaal in, waarom zoveel afleveringen? Gebeurd er dan uberhaupt wel wat? Enz.
Hier kom ik op terug.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:23:38 #79
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147097873
quote:
Lees dit artikel eens.

quote:
Waarom is One Piece zo populair

Onlangs barstte de PU gamekast uit z’n voegen toen Jan er de zoveelste One Piece game in wilde proppen. Hoe komt het dat er zoveel games van deze anime uitkomen terwijl niemand op de redactie er ook maar iets van weet? PeterKoelewijn dook in de lore van deze 17 jaar oude Japanse serie!

In 1997 werd de eerste chapter van One Piece in het mangablad Shonen Jump gepubliceerd. Getekend door Eiichiro Oda, met heel erg cartooneske personages en bizarre humor, kun je je afvragen of hij zich ooit had voorgesteld dat de serie zo enorm zou worden. Het avontuur over piraten, een geheimzinnige schat en legers aan kleurrijke vijanden met superkrachten, is in de loop er jaren uitgegroeid tot de populairste manga ooit gemaakt. Sinds 2013 circuleren er 345 miljoen exemplaren van de mangabundels rond; dat zijn er ruim 100 miljoen meer dan de nummer 2: Dragon Ball Z! Zet je wel aan het denken…

One Piece games in Nederland

Want waarom is er dan zo weinig buzz rondom wat blijkbaar de heetste shit is op het gebied van anime? En waarom wordt er zo weinig over de games geschreven, gepraat of gepromoot? Alleen al op Bol.com kun je meer dan een handvol gelokaliseerde One Piece games vinden. Dit jaar nog verscheen One Piece: Unlimited World Red voor een hele zooi systemen.

Dat is waar deze Feature over gaat: waarom is het verhaal van Monkey D. Luffy zo populair en waarom is het misschien wel iets voor jou om de games dan wel de anime of manga uit te checken?

Monkey D. Luffy en de zoektocht naar One Piece

Dus waar gaat One Piece nou over? In 17 jaar is er een enorme wereld rondom de franchise ontstaan die makkelijk kan wedijveren met de verhalen van Tolkien en Marvel. Bij voorbaat dus sorry aan de One Piece fans die vinden dat ik als een dronken aap door het plot zwalk. It’s kinda my thing.

Over apen gesproken, hoofdrolspeler van One Piece is Monkey D. Luffy: een grijnzende, aap-achtige jongen met een strohoed. Hij wil graag de piratenkoning worden net als zijn grote rolmodel, de beruchte piraat Gol. D. Roger. Deze kapitein stond bekend als de machtigste man ter wereld en wist zelfs de World Government (de wereldoverheid van de One Piece wereld, goeie naam hè?) op z’n knieën te krijgen. Hij werd echter geveld door een dodelijke ziekte en liet zichzelf in de boeien slaan. Vlak voor zijn executie onthulde hij dat al zijn rijkdom aan het eind van de wereld lag te wachten op eenieder die dapper genoeg is om ernaartoe te varen. De gouden eeuw van de piraten was geboren, want wie de legendarische ‘One Piece’-schat vindt, heeft meteen genoeg rijkdom om over de wereld te heersen.

De Strawhat Pirates

One Piece vertelt vooral het verhaal over hoe Luffy van een simpele, monsterlijk sterke jongen omhoogklimt in de voedselketen en langzaam een kleine maar prettig gestoorde bemanning verzamelt. Op het moment van schrijven bestaat de Strawhat Crew uit de volgende personages:

Roronoa Zoro: Gebruikt drie zwaarden en wil de beste zwaardvechter van de wereld worden. Luffy’s eerste stuurman en waarschijnlijk op hem na de sterkste van de bemanning

Nami: Navigator van het schip. Weet alles over het weer en gebruikt dat in haar voordeel tijdens gevechten.

Usopp: Een leugenachtige lafaard met een Pinoccio-neus, die verdomd goed kan schieten met een katapult. Hij vindt altijd wel een manier om het publiek voor zich te winnen.

Sanji: Scheepskok en heeft een soort capoeira vechtstijl. Ook een van de sterkere bemanningsleden, al slaat hij nooit vrouwen. Maar da’s logisch.

Tony Tony Chopper: Een rendier die in een mens kan veranderen en allerlei tussentransformaties heeft voor verschillende vechtsituaties. Verder is hij opgeleid als dokter en dus de scheepsarts.

Nico Robin: Historicus die bepaalde dode talen kan lezen waardoor ze achter informatie is gekomen die de World Government in de doofpot wil stoppen. Vandaar dat ze een van de meest gezochte criminelen is. Ook kan ze extra ledematen aangroeien op iedere gewenste plaats.

Franky: Een man die zichzelf heeft omgebouwd tot cyborg en op cola loopt. Als de cola op is, kan hij niet meer vechten. Maar da’s logisch.

Brook: Een Tim Burton-achtig pratend skelet met een afro die de muzikant van de bemanning is.

Ik zou zeggen dat het een bont gezelschap is maar dat zou het understatement van de fucking eeuw zijn.

De Strawhat Pirates varen samen over de Grand Line, een route van wonderbaarlijke eilanden met het schateiland als eindbestemming. Tussendoor weten ze zichzelf constant in de nesten te werken met ‘arcs’ die, in klassieke Dragon Ball Z stijl, tientallen episodes kunnen duren en grote groepen kleurrijke, ziekelijk sterke vijanden op de hoofdrolspelers afvuren.

Maar hoe kleurrijk / belachelijk de hoofdpersonages ook zijn, hoe leuk is het om een stel zwalkende piraten keer op keer te zien zwaardvechten? Dat is waar de serie wat superhelden DNA geïnjecteerd krijgt.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:36:01 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_147098352
Serieus, dit is echt een van de allerslechtste cartoonstukjes die ik ooit heb gezien (heb het over stukje in OP). En dat peukie _O- :')
Krekker is de bom!
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:37:24 #81
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_147098412
Black Leg Sanji.
Dat klinkt meer als een piraat die lijdt aan gangreen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:38:48 #82
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147098470
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:36 schreef KreKkeR het volgende:
Serieus, dit is echt een van de allerslechtste cartoonstukjes die ik ooit heb gezien (heb het over stukje in OP). En dat peukie _O- :')
Ewa, ja. Tuurlijk zal het niet iedereen bevallen, maar het is de populairste manga allertijden en behoort zeker tot een van de populairste anime allertijden.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:39:36 #83
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147098503
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:37 schreef Frank_Drebin het volgende:
Black Leg Sanji.
Dat klinkt meer als een piraat die lijdt aan gangreen.
Black Leg omdat hij extreem goed is met zijn voeten/benen als het op vechten aan komt. Zie de video in de OP. Die blonde gast in het pak.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:39:59 #84
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_147098522
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:38 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ewa, ja. Tuurlijk zal het niet iedereen bevallen, maar het is de populairste manga allertijden en behoort zeker tot een van de populairste anime allertijden.
Ah. Ik heb sowieso niks met dat genre. Dat zal ook wel meespelen.
Krekker is de bom!
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:40:28 #85
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147098543
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ah. Ik heb sowieso niks met dat genre. Dat zal ook wel meespelen.
Dat denk ik ook.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:40:33 #86
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_147098549
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Black Leg omdat hij extreem goed is met zijn voeten/benen als het op vechten aan komt. Zie de video in de OP. Die blonde gast in het pak.
Ik heb daar niet zoveel mee, met die Japanse tekenfilms. Moest er alleen om lachen, vond het een piratennaam.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:40:54 #87
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147098566
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:40 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik heb daar niet zoveel mee, met die Japanse tekenfilms. Moest er alleen om lachen, vond het een piratennaam.
Dat is het ook. Die gast is een piraat.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:43:28 #88
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_147098691
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is het ook. Die gast is een piraat.
Heeft 'ie het ook weleens aan de stok met de VOC?
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:45:24 #89
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147098788
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:43 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Heeft 'ie het ook weleens aan de stok met de VOC?
De VOC is daar de wereldoverheid. Nee, zo ver zijn ze nog lang niet. Dan moeten ze aanzienlijk groeien in hun vechtcapaciteit voordat ze die kunnen uitdagen, meer dan aanzienlijk, maar dat komt nog wel, ooit. Zo ver als hij nu is zal hij al moeite hebben met een vice-admiraal. Een admiraal zal hem met een vinger villen terwijl hij ondertussen bezig is met telefoneren.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:46:56 #90
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_147098859
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De VOC is daar de wereldoverheid. Nee, zo ver zijn ze nog lang niet. Dan moeten ze aanzienlijk groeien in hun vechtcapaciteit voordat ze die kunnen uitdagen, meer dan aanzienlijk, maar dat komt nog wel, ooit. Zo ver als hij nu is zal hij al moeite hebben met een vice-admiraal. Een admiraal zal hem met een vinger villen terwijl hij ondertussen bezig is met telefoneren.
Het klinkt best vermakelijk eigenlijk.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:49:03 #91
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147098965
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:46 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het klinkt best vermakelijk eigenlijk.
Ik vind het supervermakelijk. Alleen soms te veel vulling. Als ooit een verkorte versie van One Piece uitkomt, waar ze de onzinnige dingen uit halen, dat zal gewoon kwaliteitswerk zijn. Hoewel, kwaliteitswerk. Dan moet het einde ook subliem worden uitgewerkt, maar aan het eind zal een enorme oorlog plaatsvinden, dat zal episch worden, heel episch. Je leest ook in het artikel 'opklimmen in de voedselketen'. Als ze de wereldoverheid willen uitdagen, dan zullen ze gewoon de bovenste takken moeten hebben bereikt, en dan nog zal het extreme gevolgen hebben voor de wereld waar ze in leven. Het monstertrio zal zich bezig houden met hun episch gevechten tegen drie admiraals (de grootste vechtmachines van de wereldoverheid, hoewel Kong en the Gorosei waarschijnlijk nog wel een stuk groter zijn, maar die hebben we nog niet in actie gezien).
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:52:57 #92
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_147099159
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:49 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik vind het supervermakelijk. Alleen soms te veel vulling. Als ooit een verkorte versie van One Piece uitkomt, waar ze de onzinnige dingen uit halen, dat zal gewoon kwaliteitswerk zijn. Hoewel, kwaliteitswerk. Dan moet het einde ook subliem worden uitgewerkt, maar aan het eind zal een enorme oorlog plaatsvinden, dat zal episch worden, heel episch. Je leest ook in het artikel 'opklimmen in de voedselketen'. Als ze de wereldoverheid willen uitdagen, dan zullen ze gewoon de bovenste takken moeten hebben bereikt, en dan nog zal het extreme gevolgen hebben voor de wereld waar ze in leven. Het monstertrio zal zich bezig houden met hun episch gevechten tegen drie admiraals (de grootste vechtmachines van de wereldoverheid, hoewel Kong en the Gorosei waarschijnlijk nog wel een stuk groter zijn, maar die hebben we nog niet in actie gezien).
Ik begrijp er nu niet zo heel veel meer van, maar het steekt dus niet zo simpel in elkaar als ik dacht (op de een of andere manier ga je er automatisch vanuit als je plaatjes van tekenfilms ziet dat het oersimpel is).
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:54:31 #93
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147099221
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik begrijp er nu niet zo heel veel meer van, maar het steekt dus niet zo simpel in elkaar als ik dacht (op de een of andere manier ga je er automatisch vanuit als je plaatjes van tekenfilms ziet dat het oersimpel is).
Het is een enorme wereld met enorm veel personages. Ook veel superkrachten. De bedenker heeft al laten weten sowieso nog 10 jaar door te willen gaan met tekenen. Hij is momenteel bijna eind dertig.
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:55:58 #94
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_147102016
Ik volg die shizzle al meer dan 10 jaar en het is grappig om te zien hoe de rest van de wereld anime nu ook begint te volgen. Blijft wennen om er in het NLs over te praten.

Hunter x hunter > One Piece trouwens.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:01:40 #95
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_147102262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:55 schreef VeX- het volgende:
Ik volg die shizzle al meer dan 10 jaar en het is grappig om te zien hoe de rest van de wereld anime nu ook begint te volgen. Blijft wennen om er in het NLs over te praten.

Kijk mij iets cools hebben gevonden voordat de massa dat deed.
Wil je nog een veer in je kont?
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:02:46 #96
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147102309
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:55 schreef VeX- het volgende:

De Japanners hielden zich heel weinig bezig met anime buiten hun landsgrenzen. Geen enkele promotie of iets dergelijks. Denk als anime buiten Japan deze stijgende lijn laat zien dat dat heel snel gaat veranderen. Hmm, die Hunter X Hunter maakt mij nu toch wel heel erg benieuwd. Als ik dit soort lovende woorden hoor, dan is het misschien eens tijd om dat ook te gaan volgen.
pi_147102480
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De Japanners hielden zich heel weinig bezig met anime buiten hun landsgrenzen. Geen enkele promotie of iets dergelijks. Denk als anime buiten Japan deze stijgende lijn laat zien dat dat heel snel gaat veranderen. Hmm, die Hunter X Hunter maakt mij nu toch wel heel erg benieuwd. Als ik dit soort lovende woorden hoor, dan is het misschien eens tijd om dat ook te gaan volgen.
Als je OP tof vindt, vind je HxH dat zeker.
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:06:30 #98
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147102508
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:05 schreef MAHL het volgende:

[..]

Als je OP tof vindt, vind je HxH dat zeker.
Dan zit het inderdaad wel goed. Waarschijnlijk zal ik daar dan ook naar verloop van tijd een soortgelijk topic over openen.
pi_147102653
:')
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:11:35 #100
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147102718
quote:
Ja, lang verhaal maar om het kort te houden ze hadden geen foto van hem kunnen maken dus hebben ze hem misvormd getekend en een bedrag voor zijn hoofd uitgeloofd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')