Een Marokkaanse vrouw woonachtig in Nederland die Japanse anime kijkt?quote:
Hij gaat nog transformeren. Pas 19 jaar. Zoro en Sanji zagen ook zeer jong uit op hun 19de. Twee jaar later, zien ze stuk volwassener uit qua looks dan hun 'baas'. Nou ja, baas, ze handelen meer op basis van gelijkheid maar ze hebben zeker wel respect voor hem. Pas als dat wegvalt, dan verlaten ze hem, maar vooralsnog echt niet.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:37 schreef jamesdeen het volgende:
[ afbeelding ]
hahaha
-1123289423432 / 10 would not bang
Inderdaad. Skinny, weird, maar als je hem leert kennen in extreme situaties episch sterk. Het enige wat misschien ontbreekt is baardgroei en lengte, waardoor zijn uiterlijk gaat overeenkomen met zijn kracht, maar dat komt wel. Andere kant veel die hard fans willen geen standaard ''held''. Ik lees op anime forums dat ze willen dat Luffy even mager blijft als nu, omdat het anders zo standaard is. Gol D Roger was in zijn jonge jaren ook skinny en had geen baardgroei.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:07 schreef Crip het volgende:
[..]
De echte baas blijft Luffy. Hij komt over als zo'n skinny weird jongetje maar zijn power is echt hard. Verder is Rayleigh hard, hij heeft Luffy haki geleerd.
Een klein visje, zwakkeling, dat was de tweede vijand in de serie, toen nog heel sterk. Wanneer vochten ze tegen hem. Zo rond 2000/20001. Arlong zou nu met gemak uitgeschakeld worden, met groots gemak. Ik denk dat Usopp (een van de zwakste vrienden van Luffy) hem kan hendelen op het moment. Luffy, Zoro en Sanji zouden op het moment (600 episodes later) 30 Arlongs tegen de grond werken alsof het niks is. Sanji zit momenteel zo'n beetje op vice-admiral level. Kan Vergo/Smoker allebei een heel zwaar gevecht geven als het moet. In het filmpje in de OP gingen beiden niet voluit. Het was meer sparren. Alleen dat is natuurlijk bijvoorbeeld nog steeds een heel stuk zwakker dan Doflamingo, maar nog steeds extreem sterk.quote:
Ik las dat het inderdaad op zijn einde loopt.quote:Op donderdag 27 november 2014 05:52 schreef o.us2.0 het volgende:
Naturo niet kkhard vindenWat is met jou
Bonusklacht: Naturo is gestopt
Ik heb bij Doflamingo een keer angst gezien in zijn ogen, en dat kwam heel onverwacht, zeker voor iemand die zo machtig/sterk is, en dat was toen hij de naam van Kaido of the Beasts hoorde. Maar goed, Doflamingo is top 20 spul, terwijl Kaido zeker top 10 spul is. Logisch.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:02 schreef jamesdeen het volgende:
Doflamingo is de grootste baas uit One Piece.
Je moest eens weten!quote:Op donderdag 27 november 2014 00:37 schreef MAHL het volgende:
[..]
Een Marokkaanse vrouw woonachtig in Nederland die Japanse anime kijkt?
Zou het dan toch zijn geslaagd met de multiculturele samenleving?
Goede stukjes tekst Jelle, alleen met niks eens.quote:Op donderdag 27 november 2014 06:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb bij Doflamingo een keer angst gezien in zijn ogen, en dat kwam heel onverwacht, zeker voor iemand die zo machtig/sterk is, en dat was toen hij de naam van Kaido of the Beasts hoorde. Maar goed, Doflamingo is top 20 spul, terwijl Kaido zeker top 10 spul is. Logisch.
Waarom zou je het daar niet mee eens zijn. Doflamingo doet het in zijn broek voor Kaido. Kaido gaat zich in 2015 aan de buitenwereld tonen en een een klein deel van zijn capaciteiten tonen. Alles wat we in de voorgaande 15 jaar hebben gezien gaat opeens verbleken bij die capaciteiten. Dat is gewoon top 10. Doflamingo gaat dan verbleken. Ook Dracule Mihawk hebben we nog niet echt in actie gezien. Oké, hij heeft de vloot van Don Krieg allemaal met een paar slagen laten zinken maar niemand heeft hem tot 100% bewogen. Dat geeft ook aan dat Mihawk pas aan het eind serieus gaat worden.quote:Op donderdag 27 november 2014 07:50 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Goede stukjes tekst Jelle, alleen met niks eens.
Monkey D Dragon heeft minstens 1x tijdens de serie Luffy gered.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom zou je het daar niet mee eens zijn. Doflamingo doet het in zijn broek voor Kaido. Kaido gaat zich in 2015 aan de buitenwereld tonen en een een klein deel van zijn capaciteiten tonen. Alles wat we in de voorgaande 15 jaar hebben gezien gaat opeens verbleken bij die capaciteiten. Dat is gewoon top 10. Doflamingo gaat dan verbleken. Ook Dracule Mihawk hebben we nog niet echt in actie gezien. Oké, hij heeft de vloot van Don Krieg allemaal met een paar slagen laten zinken maar niemand heeft hem tot 100% bewogen. Dat geeft ook aan dat Mihawk pas aan het eind serieus gaat worden.
Ik denk dat Monkey D Luffy aan het eind een vergelijkbare uiterlijk heeft als zijn goede vriend Emperor Red Hair Shanks. Zelfde lengte, gewoon alles, maar dan sterker. Zijn vader (Monkey D Dragon) gaat hem ook een beetje veranderen. Die moet hij nog tegen het lijf lopen. Die hebben elkaar sinds zijn geboorte niet gezien.
[ afbeelding ]
Sowieso Red Hair Shanks.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Monkey D Dragon heeft minstens 1x tijdens de serie Luffy gered.
SHanks
Waarom zou dat niet kunnen. Zijn zelfs hele forums gemaakt zodat mensen over een serie kunnen praten: onepiecebaynet. Ik kan je niet overtuigen. Zowat al mijn munitie is terug te vinden in dit forum. En verder ben ik niet objectief. Denk dat je beter aan andere mensen kunt vragen of het wat is.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:53 schreef toetsenbordridder het volgende:
Hoe erg kun je over 1 serie door blijven mekkeren, wat is er nou zo speciaal aan?
Spongebob alleen dan met mensen.
Of nee, dat is te makkelijk. Overtuig mij; waarom zou ik dit moeten zien en 600 (of meer?) afleveringen kijken?
Objectief maakt mij niet uit. Juist jíj kan toch zeggen wat er nou zo vet aan is? En al dat gezever over personen die ik niet ken lees ik met 1 oog. Wat houd het verhaal in, waarom zoveel afleveringen? Gebeurd er dan uberhaupt wel wat? Enz.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen. Zijn zelfs hele forums gemaakt zodat mensen over een serie kunnen praten: onepiecebaynet. Ik kan je niet overtuigen. Zowat al mijn munitie is terug te vinden in dit forum. En verder ben ik niet objectief. Denk dat je beter aan andere mensen kunt vragen of het wat is.
Nee, nee, dat is te makkelijk. Overtuig jezelf maar lekker.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:53 schreef toetsenbordridder het volgende:
Hoe erg kun je over 1 serie door blijven mekkeren, wat is er nou zo speciaal aan?
Spongebob alleen dan met mensen.
Of nee, dat is te makkelijk. Overtuig mij; waarom zou ik dit moeten zien en 600 (of meer?) afleveringen kijken?
quote:Op donderdag 27 november 2014 18:07 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nee, nee, dat is te makkelijk. Overtuig jezelf maar lekker.
Hier kom ik op terug.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:44 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Objectief maakt mij niet uit. Juist jíj kan toch zeggen wat er nou zo vet aan is? En al dat gezever over personen die ik niet ken lees ik met 1 oog. Wat houd het verhaal in, waarom zoveel afleveringen? Gebeurd er dan uberhaupt wel wat? Enz.
Lees dit artikel eens.quote:
quote:Waarom is One Piece zo populair
Onlangs barstte de PU gamekast uit z’n voegen toen Jan er de zoveelste One Piece game in wilde proppen. Hoe komt het dat er zoveel games van deze anime uitkomen terwijl niemand op de redactie er ook maar iets van weet? PeterKoelewijn dook in de lore van deze 17 jaar oude Japanse serie!
In 1997 werd de eerste chapter van One Piece in het mangablad Shonen Jump gepubliceerd. Getekend door Eiichiro Oda, met heel erg cartooneske personages en bizarre humor, kun je je afvragen of hij zich ooit had voorgesteld dat de serie zo enorm zou worden. Het avontuur over piraten, een geheimzinnige schat en legers aan kleurrijke vijanden met superkrachten, is in de loop er jaren uitgegroeid tot de populairste manga ooit gemaakt. Sinds 2013 circuleren er 345 miljoen exemplaren van de mangabundels rond; dat zijn er ruim 100 miljoen meer dan de nummer 2: Dragon Ball Z! Zet je wel aan het denken…
One Piece games in Nederland
Want waarom is er dan zo weinig buzz rondom wat blijkbaar de heetste shit is op het gebied van anime? En waarom wordt er zo weinig over de games geschreven, gepraat of gepromoot? Alleen al op Bol.com kun je meer dan een handvol gelokaliseerde One Piece games vinden. Dit jaar nog verscheen One Piece: Unlimited World Red voor een hele zooi systemen.
Dat is waar deze Feature over gaat: waarom is het verhaal van Monkey D. Luffy zo populair en waarom is het misschien wel iets voor jou om de games dan wel de anime of manga uit te checken?
Monkey D. Luffy en de zoektocht naar One Piece
Dus waar gaat One Piece nou over? In 17 jaar is er een enorme wereld rondom de franchise ontstaan die makkelijk kan wedijveren met de verhalen van Tolkien en Marvel. Bij voorbaat dus sorry aan de One Piece fans die vinden dat ik als een dronken aap door het plot zwalk. It’s kinda my thing.
Over apen gesproken, hoofdrolspeler van One Piece is Monkey D. Luffy: een grijnzende, aap-achtige jongen met een strohoed. Hij wil graag de piratenkoning worden net als zijn grote rolmodel, de beruchte piraat Gol. D. Roger. Deze kapitein stond bekend als de machtigste man ter wereld en wist zelfs de World Government (de wereldoverheid van de One Piece wereld, goeie naam hè?) op z’n knieën te krijgen. Hij werd echter geveld door een dodelijke ziekte en liet zichzelf in de boeien slaan. Vlak voor zijn executie onthulde hij dat al zijn rijkdom aan het eind van de wereld lag te wachten op eenieder die dapper genoeg is om ernaartoe te varen. De gouden eeuw van de piraten was geboren, want wie de legendarische ‘One Piece’-schat vindt, heeft meteen genoeg rijkdom om over de wereld te heersen.
De Strawhat Pirates
One Piece vertelt vooral het verhaal over hoe Luffy van een simpele, monsterlijk sterke jongen omhoogklimt in de voedselketen en langzaam een kleine maar prettig gestoorde bemanning verzamelt. Op het moment van schrijven bestaat de Strawhat Crew uit de volgende personages:
Roronoa Zoro: Gebruikt drie zwaarden en wil de beste zwaardvechter van de wereld worden. Luffy’s eerste stuurman en waarschijnlijk op hem na de sterkste van de bemanning
Nami: Navigator van het schip. Weet alles over het weer en gebruikt dat in haar voordeel tijdens gevechten.
Usopp: Een leugenachtige lafaard met een Pinoccio-neus, die verdomd goed kan schieten met een katapult. Hij vindt altijd wel een manier om het publiek voor zich te winnen.
Sanji: Scheepskok en heeft een soort capoeira vechtstijl. Ook een van de sterkere bemanningsleden, al slaat hij nooit vrouwen. Maar da’s logisch.
Tony Tony Chopper: Een rendier die in een mens kan veranderen en allerlei tussentransformaties heeft voor verschillende vechtsituaties. Verder is hij opgeleid als dokter en dus de scheepsarts.
Nico Robin: Historicus die bepaalde dode talen kan lezen waardoor ze achter informatie is gekomen die de World Government in de doofpot wil stoppen. Vandaar dat ze een van de meest gezochte criminelen is. Ook kan ze extra ledematen aangroeien op iedere gewenste plaats.
Franky: Een man die zichzelf heeft omgebouwd tot cyborg en op cola loopt. Als de cola op is, kan hij niet meer vechten. Maar da’s logisch.
Brook: Een Tim Burton-achtig pratend skelet met een afro die de muzikant van de bemanning is.
Ik zou zeggen dat het een bont gezelschap is maar dat zou het understatement van de fucking eeuw zijn.
De Strawhat Pirates varen samen over de Grand Line, een route van wonderbaarlijke eilanden met het schateiland als eindbestemming. Tussendoor weten ze zichzelf constant in de nesten te werken met ‘arcs’ die, in klassieke Dragon Ball Z stijl, tientallen episodes kunnen duren en grote groepen kleurrijke, ziekelijk sterke vijanden op de hoofdrolspelers afvuren.
Maar hoe kleurrijk / belachelijk de hoofdpersonages ook zijn, hoe leuk is het om een stel zwalkende piraten keer op keer te zien zwaardvechten? Dat is waar de serie wat superhelden DNA geïnjecteerd krijgt.
Ewa, ja. Tuurlijk zal het niet iedereen bevallen, maar het is de populairste manga allertijden en behoort zeker tot een van de populairste anime allertijden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:36 schreef KreKkeR het volgende:
Serieus, dit is echt een van de allerslechtste cartoonstukjes die ik ooit heb gezien (heb het over stukje in OP). En dat peukie![]()
Black Leg omdat hij extreem goed is met zijn voeten/benen als het op vechten aan komt. Zie de video in de OP. Die blonde gast in het pak.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:37 schreef Frank_Drebin het volgende:
Black Leg Sanji.
Dat klinkt meer als een piraat die lijdt aan gangreen.
Ah. Ik heb sowieso niks met dat genre. Dat zal ook wel meespelen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ewa, ja. Tuurlijk zal het niet iedereen bevallen, maar het is de populairste manga allertijden en behoort zeker tot een van de populairste anime allertijden.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah. Ik heb sowieso niks met dat genre. Dat zal ook wel meespelen.
Ik heb daar niet zoveel mee, met die Japanse tekenfilms. Moest er alleen om lachen, vond het een piratennaam.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Black Leg omdat hij extreem goed is met zijn voeten/benen als het op vechten aan komt. Zie de video in de OP. Die blonde gast in het pak.
Dat is het ook. Die gast is een piraat.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik heb daar niet zoveel mee, met die Japanse tekenfilms. Moest er alleen om lachen, vond het een piratennaam.
Heeft 'ie het ook weleens aan de stok met de VOC?quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is het ook. Die gast is een piraat.
De VOC is daar de wereldoverheid. Nee, zo ver zijn ze nog lang niet. Dan moeten ze aanzienlijk groeien in hun vechtcapaciteit voordat ze die kunnen uitdagen, meer dan aanzienlijk, maar dat komt nog wel, ooit. Zo ver als hij nu is zal hij al moeite hebben met een vice-admiraal. Een admiraal zal hem met een vinger villen terwijl hij ondertussen bezig is met telefoneren.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Heeft 'ie het ook weleens aan de stok met de VOC?
Het klinkt best vermakelijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De VOC is daar de wereldoverheid. Nee, zo ver zijn ze nog lang niet. Dan moeten ze aanzienlijk groeien in hun vechtcapaciteit voordat ze die kunnen uitdagen, meer dan aanzienlijk, maar dat komt nog wel, ooit. Zo ver als hij nu is zal hij al moeite hebben met een vice-admiraal. Een admiraal zal hem met een vinger villen terwijl hij ondertussen bezig is met telefoneren.
Ik vind het supervermakelijk. Alleen soms te veel vulling. Als ooit een verkorte versie van One Piece uitkomt, waar ze de onzinnige dingen uit halen, dat zal gewoon kwaliteitswerk zijn. Hoewel, kwaliteitswerk. Dan moet het einde ook subliem worden uitgewerkt, maar aan het eind zal een enorme oorlog plaatsvinden, dat zal episch worden, heel episch. Je leest ook in het artikel 'opklimmen in de voedselketen'. Als ze de wereldoverheid willen uitdagen, dan zullen ze gewoon de bovenste takken moeten hebben bereikt, en dan nog zal het extreme gevolgen hebben voor de wereld waar ze in leven. Het monstertrio zal zich bezig houden met hun episch gevechten tegen drie admiraals (de grootste vechtmachines van de wereldoverheid, hoewel Kong en the Gorosei waarschijnlijk nog wel een stuk groter zijn, maar die hebben we nog niet in actie gezien).quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het klinkt best vermakelijk eigenlijk.
Ik begrijp er nu niet zo heel veel meer van, maar het steekt dus niet zo simpel in elkaar als ik dacht (op de een of andere manier ga je er automatisch vanuit als je plaatjes van tekenfilms ziet dat het oersimpel is).quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik vind het supervermakelijk. Alleen soms te veel vulling. Als ooit een verkorte versie van One Piece uitkomt, waar ze de onzinnige dingen uit halen, dat zal gewoon kwaliteitswerk zijn. Hoewel, kwaliteitswerk. Dan moet het einde ook subliem worden uitgewerkt, maar aan het eind zal een enorme oorlog plaatsvinden, dat zal episch worden, heel episch. Je leest ook in het artikel 'opklimmen in de voedselketen'. Als ze de wereldoverheid willen uitdagen, dan zullen ze gewoon de bovenste takken moeten hebben bereikt, en dan nog zal het extreme gevolgen hebben voor de wereld waar ze in leven. Het monstertrio zal zich bezig houden met hun episch gevechten tegen drie admiraals (de grootste vechtmachines van de wereldoverheid, hoewel Kong en the Gorosei waarschijnlijk nog wel een stuk groter zijn, maar die hebben we nog niet in actie gezien).
Het is een enorme wereld met enorm veel personages. Ook veel superkrachten. De bedenker heeft al laten weten sowieso nog 10 jaar door te willen gaan met tekenen. Hij is momenteel bijna eind dertig.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik begrijp er nu niet zo heel veel meer van, maar het steekt dus niet zo simpel in elkaar als ik dacht (op de een of andere manier ga je er automatisch vanuit als je plaatjes van tekenfilms ziet dat het oersimpel is).
Kijk mij iets cools hebben gevonden voordat de massa dat deed.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:55 schreef VeX- het volgende:
Ik volg die shizzle al meer dan 10 jaar en het is grappig om te zien hoe de rest van de wereld anime nu ook begint te volgen. Blijft wennen om er in het NLs over te praten.
Hunter x hunter > One Piece trouwens.
De Japanners hielden zich heel weinig bezig met anime buiten hun landsgrenzen. Geen enkele promotie of iets dergelijks. Denk als anime buiten Japan deze stijgende lijn laat zien dat dat heel snel gaat veranderen. Hmm, die Hunter X Hunter maakt mij nu toch wel heel erg benieuwd. Als ik dit soort lovende woorden hoor, dan is het misschien eens tijd om dat ook te gaan volgen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:55 schreef VeX- het volgende:
Ik volg die shizzle al meer dan 10 jaar en het is grappig om te zien hoe de rest van de wereld anime nu ook begint te volgen. Blijft wennen om er in het NLs over te praten.
Hunter x hunter > One Piece trouwens.
Als je OP tof vindt, vind je HxH dat zeker.quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De Japanners hielden zich heel weinig bezig met anime buiten hun landsgrenzen. Geen enkele promotie of iets dergelijks. Denk als anime buiten Japan deze stijgende lijn laat zien dat dat heel snel gaat veranderen. Hmm, die Hunter X Hunter maakt mij nu toch wel heel erg benieuwd. Als ik dit soort lovende woorden hoor, dan is het misschien eens tijd om dat ook te gaan volgen.
Dan zit het inderdaad wel goed. Waarschijnlijk zal ik daar dan ook naar verloop van tijd een soortgelijk topic over openen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:05 schreef MAHL het volgende:
[..]
Als je OP tof vindt, vind je HxH dat zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |