Ah thanks voor de tip. Als het voor mij dezelfde verrichting betreft zou het ¤ 533 zijn voor 2 verstandskiezen.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:29 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
Kijk gewoon naar de tarievenlijst op de website voor het ziekenhuis. Dit zijn de prijzen voor ongecontracteerde zorg, maar in praktijk zal je dus nooit meer betalen voor dat tarief.
De omschrijving van mijn complexe extractie van een verstandskies was:
"Operatieve verwijdering van een gebitselement of één of meerdere radices of een corpus aliënum per kaakhelft - met splijten van het mucoperiost".
Voor een niet complexe extractie is het tarief lager. Bij een narcose is het tarief fors hoger.
Bij mij was het door Besured in rekening gebrachte tarief precies het tarief in het door het ziekenhuis gepubliceerde tarief voor ongecontracteerde zorg. Zal dus niet heel veel verschillen hoor in de praktijk.
Overigens kwam de rekening voor mijn in januari getrokken verstandskies pas in augustus, dus dat duurt vaak nog even
Wat zou jij er van vinden als per wet reclame voor zorgverzekeringsbedrijven en pensioenfondsen en zo wordt verboden? Waarom niet? Als niemand die reclame maakt dan heeft toch niemand nadeel? Het bespaart een hoop maatschappelijke kosten. Wat de private sector doet moet zij i.h.a. zelf weten - binnen de grenzen van de wet - maar dit is een nogal aperte sector met gedwongen koop (niet van bedrijf X maar wel van een van die Nederlandse bedrijven).quote:Op woensdag 26 november 2014 17:05 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
in principe ben ik het helemaal eens, maar wij merken zelf (we hebben zelf geen echte budget voor marketing) dat het toch heel moeilijk is om tegen de tv-reclames en commercials van grote commerciele partijen op te boksen.
dan met name de consumenten die wat minder bezig zijn op het internet (bv. die nog nooit gehoord hebben van fok) dit is toch nog steeds een hele grote groep
Ik zou er een topic in [POL] over openen.quote:
eigenlijk zou heel de zorgsector veranderd moeten worden. privatisering van de zorg zorg voor deze hoge premies. en solidariteit is ver te zoekenquote:Op woensdag 26 november 2014 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat zou jij er van vinden als per wet reclame voor zorgverzekeringsbedrijven en pensioenfondsen en zo wordt verboden? Waarom niet? Als niemand die reclame maakt dan heeft toch niemand nadeel? Het bespaart een hoop maatschappelijke kosten. Wat de private sector doet moet zij i.h.a. zelf weten - binnen de grenzen van de wet - maar dit is een nogal aperte sector met gedwongen koop (niet van bedrijf X maar wel van een van die Nederlandse bedrijven).
Ik ben het volledig met je eens! Fijn dat er nog mensen zijn die wel inzien hoe verkeerd we hiermee bezig zijn. Jammer alleen dat het nog steeds zo gemakkelijk gebeurt dat een kleine politieke minderheid zoiets erdoor drukt met list en bedrog en dat we vervolgens met een niet werkend systeem zitten opgescheept. God weet hoe lang het gaat duren voordat het wordt afgeschaft en we 1 fatsoenlijke publieke medische verzekering krijgen die nonprofit doet wat het moet doen.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:20 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
eigenlijk zou heel de zorgsector veranderd moeten worden. privatisering van de zorg zorg voor deze hoge premies. en solidariteit is ver te zoeken
neem als voorbeeld vrijwillig eigen risico, je krijgt daarvoor premie korting. Ik ben een gezond persoon dus ik neem die korting, ik betaal minder premie, maar ik ben niet degene die gebruik maakt van de zorg, de kosten blijven hetzelfde, wie betaald dan die kosten? juist mensen die aanspraak maken op de zorg, ziek zijn wordt beboet.
hetzelfde geld voor kortingen als je bv. student bent etc.
dan ga ik het nog niet eens hebben over winstoogmerk van verzekeraars en zorgverleners, met name wat dit ten koste gaat van kwaliteit. Daarnaast zorgt winstoogmerk ervoor dat verzekeraars een belang hebben bij niet niet betalen van je zorgkosten. diezelfde verzekeraars moeten ook bepalen of jij die zorg nodig hebt en waar je die moet afnemen. dat kan eigenlijk helemaal niet
tevens: vrij markt werkt alleen als je vrije toetreding hebt in de markt, heb je met zorgverzekeringen niet. daarnaast vind ik het moreel en ethisch onjuist dat er winst gemaakt wordt op zorg,
Helaas.quote:maar dat is eigenlijk iets voor een aparte topic
Als ik het goed zie dan zijn de kosten 202,41 op de passantenlijst.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:58 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
2 keer complex. Maximaal 2x het tarief voor declaratiecode 234041. Maximale tarief (volgens NZa) is momenteel 266,75 per keer, maar kijk op de site van je ziekenhuis wat het passantentarief is. Dit is een beter indicatie wat wordt gerekend. Bij mij was dat ongeveer 164 euro per kies. Als je verder in het jaar niets hebt, ben je goedkoper uit met een maximaal vrijwillig ER. Pas vanaf ongeveer 600 euro gedeclareerde basiszorg ben je goedkoper uit met geen vrijwillig ER.
Eenvoudige extracties kan je gewoon bij de tandarts laten doen. Kost je denk ik max. 150 euro voor 2 kiezen (dus evt. eenvoudige tandartsverzekering doen).
quote:Op woensdag 26 november 2014 20:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zou er een topic in [POL] over openen.
Goed idee, maar het is ook in dit topic uiterst relevant.quote:
En daarom is de basisverzekering dus vanuit de overheid bepaald en dient elke verzekeraar deze aan iedere burger zonder beperkingen aan te bieden. Heeft niets met uitholling te maken.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik stoor me inderdaad ook al langer aan het feit dat we met z'n allen de zorg aan het uithollen zijn.
Doordat de solidariteit afneemt, aangemoedigd ook door bepaalde politieke partijen en door de zorgverzekeraars, gaan steeds meer mensen "shoppen" in hun paketten, afijn, zie dit topic.
Consequentie is dat de kosten voor bepaalde behandelingen, medicijnen of hulpmiddelen door minder mensen moet worden opgebracht, en voor hen wordt de zorg juist duurder.
Bovendien kunnen we op termijn op deze manier juist steeds minder vergoeden, aangezien steeds meer behandelingen duurder worden en op termijn onbetaalbaar worden als deze trend van "shoppen" en "premie-mijden" zich doorzet.
Met premie-mijden bedoel ik dan dat mensen vrijwillig hun eigen risico zo hoog mogelijk zetten en dan dus zo min mogelijk bijdragen aan de zorgkosten in het algemeen.
Dat ze daarmee op de hele lange termijn ook zichzelf hebben komt schijnbaar niet bij ze op. Zie ook dit topic.
Maar iedereen denkt nu spekkoper te zijn met z'n 10 euro besparing iedere maand.
Kwalijke ontwikkeling, en dan druk ik me zeer mild uit.
Ik vind het een gevaarlijke uitspraak van deze medewerkerquote:Je chat momenteel met Eelco
Eelco: Hallo, ik ben Eelco van Anderzorg. Waar kan ik je mee helpen?
Bezoeker: Goedemorgen Eelco
Bezoeker: Ik was benieuwd wanneer de gesprekken met alle apotheken afgerond zijn. Ik zie in de zorgvinder nog steeds geen contracten met Boots-Allianz
Bezoeker: Ofwel, de apotheken in mijn woonplaats (Kring Apotheek, label van Allianz) hebben geen contract
Eelco: We gaan er vanuit dat de meeste contractafspraken begin december 2014 afgerond zijn
Eelco: Lijkt me sterk dat we die apothekers niet meer contracteren voor volgend jaar. Ik raad u aan om nog even geduld te hebben.
Eelco: Je kunt er vanuit gaan dat als we dit jaar een contract hebben dat dat ook voor volgend jaar zo is
Bezoeker: Er is geen uiterste datum waarop dat bekend is? Ik wil niet wachten tot de laatste dag met overstappen namelijk
Eelco: Begin december is mij verteld dat het ingeregeld moet zijn in de Zorgvinder
Eelco: Wat ik al aangaf: Je kunt er vanuit gaan dat als we dit jaar een contract hebben dat dat ook voor volgend jaar zo is
Bezoeker: Ok, duidelijk. Dank voor de informatie.
Eelco: We liften nml mee op de contracten van Menzis
Eelco: Graag gedaan. Heb je verder nog vragen?
Bezoeker: Nee dit was hem, dank!
Eelco: Graag gedaan. Ik wens je verder een fijne dag. Hoe tevreden ben je over je chatsessie met Anderzorg?
Klik hier om je mening te geven.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)adresgegevens__.htmlquote:PostNL verkoopt adresgegevens
Zorgverzekeraar Promovendum heeft zich de woede van burgers op de hals gehaald die ongevraagd een geadresseerde polisaanbieding in hun brievenbus kregen. Ook overleden personen en een 11-jarig kind werden aangeschreven door de 'verzekeraar voor hoogopgeleiden'
Foto: Persbureau van Eijndhoven
Dat meldt de Volkskrant
Veel mensen vroegen zich op sociale media af hoe ze in het adresbestand van Promovendum terecht waren gekomen. De affaire maakt pijnlijk duidelijk dat adressen en andere persoonsgegevens op veel meer plekken zijn opgeslagen en vaker worden doorverkocht dan de meeste mensen zich realiseren.
Promovendum kocht een bestand met 1,4 miljoen adressen bij Cendris, een datamarketingbedrijf en dochteronderneming van Post NL. Erg precies was het geleverde adresbestand niet. De zorgverzekeraar laat weten „dat er adressen tussen zaten waar onze brief niet bezorgd had moeten worden. Dat betreuren wij ten zeerste.”
en waar denk je dat de overheid de rekenpremie op baseert? daarbij komt dat de overheid zelf is die de zorg aan het uithollen is vanwege de privatisering, dat is een vicieuze cirkel. kijk eens naar de veranderingen in de zorgverzekeringswet voor 2016, gewoon niets vergoeden meer als er geen contract is. De verzekeraar krijgt veels te veel controle.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:03 schreef Tha_Duck het volgende:
En daarom is de basisverzekering dus vanuit de overheid bepaald en dient elke verzekeraar deze aan iedere burger zonder beperkingen aan te bieden. Heeft niets met uitholling te maken.
Vergelijk het maar met een WA verzekering voor een auto, ook verplicht en de inhoud is ook gedeeltelijk vastgesteld. Alle extra dingen als inzittendenverzekeringen of all-risk kan je zelf voor kiezen.
Ik vind het een goede zaak.
Je haalt 2 zaken door elkaar. Ik vind het goed dat er keuze is bij verzekeraars. Ook heb ik niks over de overheid en inhoud van de basisverzekering gezegd. In dat opzicht is er misschien een uitholling aan de gang, ik heb daar geen uitgesproken mening over omdat ik het niet echt zie gebeuren.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:07 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
en waar denk je dat de overheid de rekenpremie op baseert? daarbij komt dat de overheid zelf is die de zorg aan het uithollen is vanwege de privatisering, dat is een vicieuze cirkel. kijk eens naar de veranderingen in de zorgverzekeringswet voor 2016, gewoon niets vergoeden meer als er geen contract is. De verzekeraar krijgt veels te veel controle.
en een auto is geen mensen leven. dat is de kern.
kijk eens naar bv. belgie, zorg daar is goedkoper, verzekering is goedkoper geen wachttijden etc.
een staar operatie in nederland is gewoon lopende band werk, op een dag worden 30-40 mensen geholpen, de ene krijgt verdoving, de andere operatie en de volgende wordt naar binnen gerold, kwantiteit over kwaliteit.
Tevens werken veel chirurgen nu zelfstandig, huren OK en personeel bij ziekenhuis, dus hier ook winst bejag en weinig controle over kwaliteit.
Marktwerking zegt dat concurentie ervoor zorgt dat betere overblijven, maar wel ten koste van mensen die dit dus niet gehad hebben.
zorg moet altijd kwaliteit boven kwantiteit gaan, dit staat haaks op privatisering en marktwerking
bv, ziekenhuis had poetsafdeling, scoorde een 9 op kwaliteit (hygiëne is belangrijk in ziekenhuis), wat doet management, ontslaat 30 man, want 6 is ook voldoende en scheelt in kosten. dit is een echt gebeurd voorbeeld van hoe de huidige zorg werkt
als je dan zegt dat dit een goede zaak is, zou ik toch willen weten wat jij er goed aan vind. misschien mis ik iets?
Hij vraagt mij nergens geduld te hebben, hij zegt dat ik er vanuit mag gaan dat het goedkomt. Ik vind dat een keiharde belofte. Er staat helemaal niet vast dat het goedkomt. Als ik overstap en onverhoopt sluiten ze geen contract, dan kan ik meer dan 10km gaan rijden naar een apotheek. In plaats van 500 meter.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoezo gevaarlijk? Hij belooft niets, vraagt je geduld te hebben tot december en gaat er vanuit dat het dan wél geregeld moet zijn én dat hij denkt (wat logisch is), dat het met de gecontracteerden van vorig jaar wel goed komt.
Als het onverhoopt niet mocht lukken, heeft 'ie jou niets beloofd, hoor.
Je kan je ook niet zo druk maken en nog een week wachten.quote:Op donderdag 27 november 2014 18:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hij vraagt mij nergens geduld te hebben, hij zegt dat ik er vanuit mag gaan dat het goedkomt. Ik vind dat een keiharde belofte. Er staat helemaal niet vast dat het goedkomt. Als ik overstap en onverhoopt sluiten ze geen contract, dan kan ik meer dan 10km gaan rijden naar een apotheek. In plaats van 500 meter.
Zegt iemand die een tientje eten per dag al veel vindtquote:Op donderdag 27 november 2014 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan je ook niet zo druk maken en nog een week wachten.
'Eelco: Je kunt er vanuit gaan dat als we dit jaar een contract hebben dat dat ook voor volgend jaar zo is'quote:Op donderdag 27 november 2014 19:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Hij zegt: 'ik raad u aan geduld te hebben', dus wat ik zeg klopt gewoon. En dat jij daar een belofte van maakt, is jouw probleem. Dat doet 'ie namelijk niet.
Ook paar jaar gezeten, beviel altijd goed!quote:Op donderdag 27 november 2014 19:56 schreef NanaMidi het volgende:
Ik ga naar vgz via united customers.. 102 euro per maand met fysio en tandarts aanvullend. Ideaal 👍
Wel behoorlijk duur, max ER en dan nog 79,95 pm. Dan kan je makkelijk 39 euro 'weggeven'.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:53 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.defriesland.nl(...)y6m8ICFUrItAodXQkA3Q
Eerste cashback is bekend voor zover ik weet, naast Anderzorg hun social shops natuurlijk
Klopt, zeker met max ER kan je beter een Social Shop vinden die je 40 euro weggeeft en maar 66 euro betalen maandelijks bij Anderzorg. Scheelt toch flink meer. Ik ga gewoon via een cashbacksite voor 25 euro + via StudentenGoedVerzekerd collectief naar ZK dit jaar. 86,41 euro met 375 ER, ¤50 tegoed voor brillen/lenzen, 9 fysio en meer wat ik toch niet ga gebruiken. Pak jaarbetaling en dan kom ik uit op 1005,90 euro - 25 euro overstappen = 980 euro / 12 = 81,66 euro. Bijna de premie bij DeFriesland met max ERquote:Op donderdag 27 november 2014 20:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wel behoorlijk duur, max ER en dan nog 79,95 pm. Dan kan je makkelijk 39 euro 'weggeven'.
Precies. Daar kun je vanuit gaan. Dat is nog niet zo. Het is niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
'Eelco: Je kunt er vanuit gaan dat als we dit jaar een contract hebben dat dat ook voor volgend jaar zo is'
Nou, De Friesland gaat het dus officieel niks worden dit jaarquote:Op donderdag 27 november 2014 19:53 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.defriesland.nl(...)y6m8ICFUrItAodXQkA3Q
Eerste cashback is bekend voor zover ik weet, naast Anderzorg hun social shops natuurlijk
Ach, dit jaar vond ik het nog de moeite waard met 96 euro + 30 via een cashbacksite. Maar ze jagen mij nu ook weg, beetje 102,70 euro betalen voor hetzelfde pakket terwijl ZK akkoord is met 86,41 euroquote:Op donderdag 27 november 2014 21:03 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Nou, De Friesland gaat het dus officieel niks worden dit jaarZe waren al niet interessant qua prijs/vergoeding en deze cashback brengt daar voor mij geen verandering in.
Ah, dat wist ik even niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:22 schreef µ het volgende:
[..]
Zorgcontracten bekend, de tijd om *echt* te vergelijken.
Maar niks vergeleken met vorig jaar: 32,50 via shopkorting en nog een 96 euro van De Frieslandquote:Op donderdag 27 november 2014 23:16 schreef keko het volgende:
Cashbacks zijn er toch al heel veel. Als ik kijk bij shopkorting zie ik oa Ditzo 30 euro, zk 35 euro, vgz via uc 20 euro, Univé 25, hema 20 enz ...
Die komen half December vast wel weer, net als vorig jaarquote:Op donderdag 27 november 2014 23:27 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Maar niks vergeleken met vorig jaar: 32,50 via shopkorting en nog een 96 euro van De Friesland
Anderzorg 40(!).quote:Op donderdag 27 november 2014 23:16 schreef keko het volgende:
Cashbacks zijn er toch al heel veel. Als ik kijk bij shopkorting zie ik oa Ditzo 30 euro, zk 35 euro, vgz via uc 20 euro, Univé 25, hema 20 enz ...
Het verband daartussen ontgaat mij...quote:Op donderdag 27 november 2014 19:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zegt iemand die een tientje eten per dag al veel vindt
Kan geen kwaad imo.quote:Op zaterdag 29 november 2014 19:48 schreef TheSatanSlayer het volgende:
doet iemand ook overstappen via spaarprogrammas [bijv. euroclik]???
dan krijg je extra voor. of is dat niet verstandig?>
Je bent dus niet verplicht om bij dat soort types verzekerd te zijn. Je kan ook gewoon naar betreffende verzekeraar: DSW.quote:Op zaterdag 29 november 2014 21:43 schreef Spanky78 het volgende:
Nou, zie bijgaand.
http://www.volkskrant.nl/(...)-dissident~a3800586/
Als je al niet het gevoel had te worden getild, hier is het eerste bewijs voor een 'soort' van 'kartelvorming'. Verzekeraars mogen eigenlijk niet afwijken van de mores en de dus zijn er een soort van stilzwijgende afspraken.
Dit schiet dus niet op en riekt naar kartelvorming. Kwalijk, aangezien we verplicht bij dit soort types verzekerd moeten zijn, geen ontkomen aan.
DSW is prima.quote:Op zaterdag 29 november 2014 23:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je bent dus niet verplicht om bij dat soort types verzekerd te zijn. Je kan ook gewoon naar betreffende verzekeraar: DSW.
En dat kan ik je van harte aanraden. Vrije artsenkeuze, goede service, makkelijk en snel online declareren, fatsoenlijke prijzen. En ik heb afgelopen jaar een niet-verzekerbare operatie, zonder gezanik, vergoed gekregen via coulance-regeling.
Juist een goede reden toch om te kiezen voor partijen die daar niet in meegaan? En dan hopen dat er meer mensen verstandig kiezen en zich niet laten leiden door die paar euro per jaar die je bespaart bij een prijsvechtertjes-labeltje van de grote jongens. (Om er vervolgens achter te komen dat je die al weer snel kwijt bent omdat ze hun best doen zo min mogelijk declaraties te accepteren)quote:Op zaterdag 29 november 2014 23:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
DSW is prima.
Ernstiger is dus dat de concurrentie eigenlijk de kop in wordt gedrukt. We hebben in fiete dus een ziekenfonds dat in tegenstelling tot vroeger aan ons verdient. We zijn er dus alleen maar slechter op geworden. Want winst én enorme bedragen aan reclame en marketing. Allemaal geen zorg.
Is een prima reden om voor bijvoorbeeld DSW te kiezen.quote:Op zaterdag 29 november 2014 23:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Juist een goede reden toch om te kiezen voor partijen die daar niet in meegaan? En dan hopen dat er meer mensen verstandig kiezen en zich niet laten leiden door die paar euro per jaar die je bespaart bij een prijsvechtertjes-labeltje van de grote jongens. (Om er vervolgens achter te komen dat je die al weer snel kwijt bent omdat ze hun best doen zo min mogelijk declaraties te accepteren)
Ja. Ja. Jawel.quote:Op zondag 30 november 2014 00:04 schreef agter het volgende:
Vraagje:
Ik heb begrepen dat als ik een hoger eigen risico neem, dit niet geldt voor de huisarts. Klopt dat?
Geldt het wel voor medicijnen? Of is een eigen risico daar ook niet van toepassing?
Eens. Mensen en zorg draaien nu om verzekeraars ipv andersom. Betaal graag collectief meer voor zieke mensen, niet voor winstoogmerk van bedrijven.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:20 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
eigenlijk zou heel de zorgsector veranderd moeten worden. privatisering van de zorg zorg voor deze hoge premies. en solidariteit is ver te zoeken
neem als voorbeeld vrijwillig eigen risico, je krijgt daarvoor premie korting. Ik ben een gezond persoon dus ik neem die korting, ik betaal minder premie, maar ik ben niet degene die gebruik maakt van de zorg, de kosten blijven hetzelfde, wie betaald dan die kosten? juist mensen die aanspraak maken op de zorg, ziek zijn wordt beboet.
hetzelfde geld voor kortingen als je bv. student bent etc.
dan ga ik het nog niet eens hebben over winstoogmerk van verzekeraars en zorgverleners, met name wat dit ten koste gaat van kwaliteit. Daarnaast zorgt winstoogmerk ervoor dat verzekeraars een belang hebben bij niet niet betalen van je zorgkosten. diezelfde verzekeraars moeten ook bepalen of jij die zorg nodig hebt en waar je die moet afnemen. dat kan eigenlijk helemaal niet
tevens: vrij markt werkt alleen als je vrije toetreding hebt in de markt, heb je met zorgverzekeringen niet. daarnaast vind ik het moreel en ethisch onjuist dat er winst gemaakt wordt op zorg,
maar dat is eigenlijk iets voor een aparte topic
Licht dat alsjeblieft eens toe? Wat zou ik volgend jaar kwijt zijn bij DSW voor een basisverzekering? Ik zie bij heel die verzekeringsindustrie door de bomen het bos niet, aangezien jij dat toch al paraat hebt vraag ik het jou maar even.quote:Op zondag 30 november 2014 15:54 schreef ShadyLane het volgende:
Om die reden stap ik over naar DSW. Niet duurder dan Achmea waar ik nu zit, en ik waardeer het andere geluid van die Oomen wel. Ze krijgen van mij een kans.
Zal wel hetzelfde als met DSB gaan gebeuren, te brutaal dus moet wegquote:Op zondag 30 november 2014 16:20 schreef Vanyel het volgende:
DSW klinkt inderdaad sympathiek. Jammer dat maar 9 van de 20 fysiobehandelingen manuele therapie mogen zijn anders was ik ook overgestapt.
Alleen basis met max eigen risico is 72.quote:Op zondag 30 november 2014 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Licht dat alsjeblieft eens toe? Wat zou ik volgend jaar kwijt zijn bij DSW voor een basisverzekering? Ik zie bij heel die verzekeringsindustrie door de bomen het bos niet, aangezien jij dat toch al paraat hebt vraag ik het jou maar even.
Wat is dan het aanvullende eigen risico en wat kost basis met het normale eigen risico? Wat is trouwens het normale eigen risico volgend jaar? Dat zal wel weer met 100 Euro of zo verhoogd worden?quote:Op zondag 30 november 2014 16:31 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Alleen basis met max eigen risico is 72.
De kans dat je fysio nodig hebt is gelukkig erg klein voor de meeste mensen.quote:Op zondag 30 november 2014 16:20 schreef Vanyel het volgende:
DSW klinkt inderdaad sympathiek. Jammer dat maar 9 van de 20 fysiobehandelingen manuele therapie mogen zijn anders was ik ook overgestapt.
Vlieg toch op snotaap, ga in ONZ zitten vervelen.quote:Op zondag 30 november 2014 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is dan het aanvullende eigen risico en wat kost basis met het normale eigen risico? Wat is trouwens het normale eigen risico volgend jaar? Dat zal wel weer met 100 Euro of zo verhoogd worden?![]()
Ik merk dat ik de laatste jaren het nieuws omtrent dit ben gaan mijden omdat het de ene klap na de andere is terwijl ze maar blijven graaien. Een soort van apathie door murw geslagen te zijn.
Los van de vraag of dat waar is, heeft het weinig effect op mijn persoonlijke keuze.quote:Op zondag 30 november 2014 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De kans dat je fysio nodig hebt is gelukkig erg klein voor de meeste mensen.
Biedt de DSW dan ook producten aan die mensen financieel totaal kapot maken zonder uitleg?quote:Op zondag 30 november 2014 16:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zal wel hetzelfde als met DSB gaan gebeuren, te brutaal dus moet weg
Deden de andere banken dat niet? Misschien moet je je even inlezen, om er dan achter te komen dat we bijvoorbeeld al jaren met shit van onder Aegon zitten. En de meest verrotte polissen en constructies vind je bij al die banken die omgeflikkerd zijn en met belastinggeld overeind gehouden moesten worden.quote:Op zondag 30 november 2014 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Biedt de DSW dan ook producten aan die mensen financieel totaal kapot maken zonder uitleg?
Ik stel een normale vraag voor die mensen die graag even een samenvatting willen zonder zich urenlang in die ellende te moeten verdiepen.quote:Op zondag 30 november 2014 16:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Vlieg toch op snotaap, ga in ONZ zitten vervelen.
En zie hier waar het jou echt om gaat, mijn opmerking over die graaiers in de zorg en in die verzekeringsindustrie. Zielig hoor dat jij je daarop afreageert in plaats van ofwel gewoon even mijn normale vraag te beantwoorden ofwel het te negeren (je hoeft niet te reagerenquote:Op zondag 30 november 2014 18:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Deden de andere banken dat niet? Misschien moet je je even inlezen, om er dan achter te komen dat we bijvoorbeeld al jaren met shit van onder Aegon zitten. En de meest verrotte polissen en constructies vind je bij al die banken die omgeflikkerd zijn en met belastinggeld overeind gehouden moesten worden.
Of gaan we al die huilie mensen zielig vinden? Die mensen die boven hun stand leefden en van lening op lening rond dachten te komen. Met hun te grote huis en te dure plasma TV. Nee hoor, geen medelijden mee.
Maar terugkomend, iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt in Nederland wordt kapot gemaakt door de gevestigde orde. Moet je eens kijken hoe machtig het kartel onderwijl is.
Dan stap je dus overquote:Op maandag 1 december 2014 09:08 schreef Lingue het volgende:
Potverdikkie, mijn huidige zorgverzekering (VGZ) heeft geen contract met een van mijn (langdurige) zorgaanbieders waarvan ik nu al weet dat ik in 2015 ook nog zorg voor nodig heb... Lekker dan...
Als optie kan ik dan het duurste pakket nemen![]()
Waar ik nu bijna 110e/maand betaal ga ik dan naar 136e/maand... En dat terwijl het onder de basisverzekeringsdekking zou moeten vallen. 26e/maand extra betalen, ik vind het echt belachelijk...
Dat gaat nu ook zeker gebeuren. Dus nog beter in de vergelijkingen gaan duiken. Maar ik verwacht dat ik toch wel onder de 136e/maand een verzekering moet kunnen vinden die bij mij gaat passen.quote:
Ik weet niet jouw situatie, dus ik heb geen idee of die verwachting realistisch is.quote:Op maandag 1 december 2014 09:14 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat gaat nu ook zeker gebeuren. Dus nog beter in de vergelijkingen gaan duiken. Maar ik verwacht dat ik toch wel onder de 136e/maand een verzekering moet kunnen vinden die bij mij gaat passen.
duidelijkquote:Op zondag 30 november 2014 18:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Deden de andere banken dat niet? Misschien moet je je even inlezen, om er dan achter te komen dat we bijvoorbeeld al jaren met shit van onder Aegon zitten. En de meest verrotte polissen en constructies vind je bij al die banken die omgeflikkerd zijn en met belastinggeld overeind gehouden moesten worden.
Of gaan we al die huilie mensen zielig vinden? Die mensen die boven hun stand leefden en van lening op lening rond dachten te komen. Met hun te grote huis en te dure plasma TV. Nee hoor, geen medelijden mee.
Maar terugkomend, iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt in Nederland wordt kapot gemaakt door de gevestigde orde. Moet je eens kijken hoe machtig het kartel onderwijl is.
Het gaat mij helemaal niet om jou, heb geen tijd voor flapdrollen.quote:Op zondag 30 november 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En zie hier waar het jou echt om gaat, mijn opmerking over die graaiers in de zorg en in die verzekeringsindustrie. Zielig hoor dat jij je daarop afreageert in plaats van ofwel gewoon even mijn normale vraag te beantwoorden ofwel het te negeren (je hoeft niet te reageren).
Jij had hopelijk toch wel begrepen dat deze draad er over gaat wat de minst slechte keuze is qua zorgverzekeraar?
Nog steeds zijn mijn apotheken enkel bij ZilverenKruis gecontracteerd. CZ schermt er nu mee dat het ook zonder contract vergoed wordt en ze verwijzen naar de voorwaarden waar ik niet uit kom of dat zo is. AnderZorg meld gewoon dat het pech is en ik maar moet wachten tot 31 december, het zou best nog goed kunnen komen.quote:Op maandag 1 december 2014 09:08 schreef Lingue het volgende:
Potverdikkie, mijn huidige zorgverzekering (VGZ) heeft geen contract met een van mijn (langdurige) zorgaanbieders waarvan ik nu al weet dat ik in 2015 ook nog zorg voor nodig heb... Lekker dan...
Als optie kan ik dan het duurste pakket nemen![]()
Waar ik nu bijna 110e/maand betaal ga ik dan naar 136e/maand... En dat terwijl het onder de basisverzekeringsdekking zou moeten vallen. 26e/maand extra betalen, ik vind het echt belachelijk...
Wat ik eruit begrijp is dat ze bij een grote afstand wel vergoeden, dichtstbijzijnde apotheek is rond de 5 kilometer. Is dat een grote afstand? Is dat maatschappelijk aanvaardbaar? Ik heb geen idee, dat zijn geen vaste termen.quote:A20.2.2. Zorgverzekering Natura direct
a. Afgesproken tarief
Gaat u naar een zorgverlener met wie wij een zorgovereenkomst hebben voor die behande- ling/zorg?
Dan hebt u recht op de behandeling volgens het afgesproken tarief. Voor hulpmiddelen en
geneesmiddelen zijn bijzondere afspraken over tarieven gemaakt:
o voor hulpmiddelen hebt u alleen recht op
het afgesproken tarief als het hulpmiddel is geleverd door een zorgverlener met een in- ternetovereenkomst. Kan het hulpmiddel geleverd worden door een leverancier met een internetovereenkomst, maar maakt u toch gebruik van een leverancier met een gewone zorgovereenkomst? Dan hebt u aanspraak volgens het verlaagde tarief, zie b. (kijk ook in artikel A.17.4. Internetover- eenkomst).
o voor geneesmiddelen en dieetpreparaten hebt u recht op het afgesproken tarief vol- gens een internetovereenkomst. Maakt u gebruik van een zorgverlener met een ge- wone zorgovereenkomst in plaats van een internetovereenkomst? Dan hebt u aan- spraak volgens afgesproken tarief van de gewone zorgovereenkomst.
b. Verlaging van het vast wettelijk of afgespro- ken tarief
Gaat u naar een zorgverlener met wie wij geen zorgovereenkomst hebben voor die behande- ling/zorg? En had u in uw situatie wel tijdig passende zorg kunnen krijgen van een zorg- verlener met wie wij wel een zorgovereen- komst hebben gesloten?
Voor hulpmiddelen geldt dit verlaagde tarief ook als het om een zorgverlener gaat met wie wij wel een zorgovereenkomst hebben, maar geen internetovereenkomst. (kijk ook in artikel A.17.4. Internetovereenkomst).
o U hebt dan recht op een verlaagde vergoe- ding. Wij vergoeden dan een bepaald per- centage (deel) van het wettelijk bepaalde, vaste tarief (het zogenaamde "punttarief").
o Is er geen punttarief, dan vergoeden wij een percentage van het afgesproken tarief.
o Als het in rekening gebrachte bedrag lager is dan het afgesproken tarief, dan gaan we voor deze berekening uit van dit lagere in rekening gebrachte bedrag.
Hoe hoog het vergoedingspercentage is, kunt u vinden in de bijlage "Premies en vergoe- dingstarieven" of in de inleiding van uw Ver- goedingen Overzicht.
c. Volledig tarief (100%) van het vaste of afge- sproken tarief
Wij vergoeden dit tarief alleen als:
o u de zorg niet of niet tijdig kunt krijgen bij
een zorgverlener met wie wij een zorg- of internetovereenkomst hebben gesloten.
Wat tijdige zorgverlening is, hangt ervan af wat als wachttijd medisch inhoudelijk ver- antwoord en algemeen maatschappelijk geaccepteerd is; of
o u de zorg alleen op grote afstand van uw woonplaats kunt krijgen bij een zorgverle- nerzorgverlener met wie wij een zorgover- eenkomst hebben gesloten; of
o u acute (spoed)zorg nodig hebt, die niet kan worden uitgesteld.
d. Gedeclareerd tarief
Gaat u naar een zorgverlener met wie wij geen zorgovereenkomst hebben voor die behande- ling/zorg? En hebben wij voor de soort behan- deling/zorg ook geen zorg- en/of internetover- eenkomst gesloten met andere zorgverleners? En er bestaat ook geen wettelijk tarief en het marktconform tarief / de redelijke marktprijs is niet of nauwelijks vast te stellen?
Dan vergoeden wij het gedeclareerde tarief. Dit vergoeden wij tot maximaal het bedrag waar u recht op hebt vanuit uw verzekering. De ver- goeding is nooit hoger dan de kosten van zorg die u werkelijk hebt gemaakt.
Eigenlijk niets bijzonders.quote:Op maandag 1 december 2014 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet jouw situatie, dus ik heb geen idee of die verwachting realistisch is.
Bij anderzorg kom je op 110.50 voor 9 behandelingen fysio en 100% van 250 euro vergoed, met minimale eigen risico. Anderzorg is geen 'vrije zorg keuze' dus wel even checken of ze contracten hebben met alles. Zijn wel erg uitgebreid qua keuzequote:Op maandag 1 december 2014 19:12 schreef Lingue het volgende:
[..]
Eigenlijk niets bijzonders.
Mijn basisverzekering dekt eigenlijk het hoognodige. Maar het is het contractuele stuk met de verzekeraar die daar nu roet in het eten in gooit. En waar ik een duurdere verzekering voor nodig heb. Want VGZ heeft geen contract meer met mijn zorgaanbieder.
Verder heb ik een basis aanvullende verzekering (voor basis fysio) en de basistandverzekering (250e vergoeding). Dat hoeft mijn inziens geen 136e/maand te kosten.
Wow, ik wist niet dat het voor apotheken ook gold... Pffff. Ik heb dan echt nog uitzoekwerk liggen voor 31 december. Morgen maar eens serieus mee aan de slag.quote:Op maandag 1 december 2014 18:57 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nog steeds zijn mijn apotheken enkel bij ZilverenKruis gecontracteerd. CZ schermt er nu mee dat het ook zonder contract vergoed wordt en ze verwijzen naar de voorwaarden waar ik niet uit kom of dat zo is. AnderZorg meld gewoon dat het pech is en ik maar moet wachten tot 31 december, het zou best nog goed kunnen komen.
Heb uiteindelijk maar eens contact gezocht met het hoofdkantoor van de apotheek keten, die zeggen dat ze nog bezig zijn.
Daarna de NZA gebeld en die kunnen niets betekenen, er is geen uiterste datum en eigenlijk moet je het als consument maar uitzoeken. Wat een absurditeit. Ze werken aan een wetswijziging die verzekeraars verplicht om 6 weken voor het einde van het jaar ALLES duidelijk te hebben. Dat zou voor 2016 in moeten gaan. Maar vooralsnog is er dus niks.
Kortweg, ik kan enkel terecht bij Zilveren Kruis of een internetlabel daarvan. Fijn hoor.
Thanks ga ik daar zeker even naar kijken. Ik betaal nu 108,-/maand. En dat zou met exact het zelfde pakket al naar 124,- gaan en met dat uitgebreidere pakket dus naar 136,-.quote:Op maandag 1 december 2014 19:15 schreef rene90 het volgende:
[..]
Bij anderzorg kom je op 110.50 voor 9 behandelingen fysio en 100% van 250 euro vergoed, met minimale eigen risico. Anderzorg is geen 'vrije zorg keuze' dus wel even checken of ze contracten hebben met alles. Zijn wel erg uitgebreid qua keuze
Nog mooier was dat de NZA aanraadde om de huidige verzekering gewoon op te zeggen en te wachten tot 31 januari met het afsluiten van een nieuwe. Dan zou het wel bekend zijn dacht ze. Natuurlijk kan en mag je dit doen en gaat alles met terugwerkende kracht in, maar je zou maar op 5 januari je been breken en alles voor elkaar moeten krijgen. Lijkt mij geen fijn idee.quote:Op maandag 1 december 2014 19:16 schreef Lingue het volgende:
[..]
Wow, ik wist niet dat het voor apotheken ook gold... Pffff. Ik heb dan echt nog uitzoekwerk liggen voor 31 december. Morgen maar eens serieus mee aan de slag.
Hoe kan het dat basiszorg zo enorm kan verschillen. En dan bedoel ik de prijs en eventuele contracten van zorgverleners en de verzekeraars. Je zou toch denken dat een specialist A in Ziekenhuis X hetzelfde zou kosten als in Ziekenhuis Y? Of ben ik nou gek? Waarom zou (bijvoorbeeld) een herniabehandeling in ziekenhuis X anders zijn dan in ziekenhuis Y? En waarom zijn dan al die contracten nodig? Vanuit de aanvullende verzekering zou ik het evt nog kunnen snappen, ook bijv gezien dat de kosten van de tandartsen vrijgegeven waren (of is dat al weer teruggedraaid?) En dan de fysio's onderling wat in prijs kunnen verschillen. Maar dat zit niet meer in de basisverzekering.
Het is maar een onduidelijk geheel wat jij ook zegt Tha_Duck, dat je nu niet eens weet op dit moment of je zorgverlener nog wel/geen contract heeft en dat dat op het laatste moment dus nog kan wijzigen...
Je praat over 1 van de grotere ketens zelfs. Boots / Kring / Alphega (moeder is Alliance Healthcare). Ik heb geen idee hoe die dit gaan oplossen als er geen contract komt. In het gunstigste geval kunnen consumenten eerst alles zelf betalen en later declareren en 100% vergoed krijgen, maar daar zitten veel consumenten niet op te wachten, en als je dan bij de apotheek een kilometer verderop niets hoeft voor te schieten (tenzij je dus zoals mij geen andere keten/apotheek hebt in je woonplaats).quote:Op maandag 1 december 2014 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Hoe houdt een apotheek de tent draaiend als ze maar met een zorgverzekeraar een contract hebben?
Zo, dat is een goede comeback.quote:Op maandag 1 december 2014 18:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het gaat mij helemaal niet om jou, heb geen tijd voor flapdrollen.
Bedankt voor wederom een nuttige bijdragequote:Op maandag 1 december 2014 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo, dat is een goede comeback.
Ben jij zelf zo'n graaier? Het zou verklaren dat jij zo gepikeerd reageert.
Wat is dan het aanvullende eigen risico en wat kost basis met het normale eigen risico? Wat is trouwens het normale eigen risico volgend jaar?quote:Op zondag 30 november 2014 16:31 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Alleen basis met max eigen risico is 72.
Normale eigen risico is ¤375. Aanvullend op te hogen tot ¤875, ¤500 extra geeft je grofweg ¤25-¤30 korting in de maand (de een is genereus, de ander niet) Basis met normaal eigen risico varieert van 82,5 euro (budget) naar 88,5 (natura) naar 90 euro tot 95 euro (restitutie).quote:Op maandag 1 december 2014 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is dan het aanvullende eigen risico en wat kost basis met het normale eigen risico? Wat is trouwens het normale eigen risico volgend jaar?
Zie mijn vraag hierboven, waarom nie overstappen naar een restitutiepolis?quote:Op maandag 1 december 2014 19:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je praat over 1 van de grotere ketens zelfs. Boots / Kring / Alphega (moeder is Alliance Healthcare). Ik heb geen idee hoe die dit gaan oplossen als er geen contract komt. In het gunstigste geval kunnen consumenten eerst alles zelf betalen en later declareren en 100% vergoed krijgen, maar daar zitten veel consumenten niet op te wachten, en als je dan bij de apotheek een kilometer verderop niets hoeft voor te schieten (tenzij je dus zoals mij geen andere keten/apotheek hebt in je woonplaats).
Opmerkelijk ook, de apotheek van het ziekenhuis verderop is ook niet gecontracteerd. Het ziekenhuis wel. Zit je lekker als je daar uit het ziekenhuis komt en ontslagmedicatie moet hebben. Niet te hopen dat je slecht ter been naar buiten gezet wordt.
Wellicht Kiemer? Vrije keus en met minimale ER zit je op ¤ 90,95 + AV voor 9 fysio = ¤ 96,20. AV tand hebben ze 2 welke tot 250 euro vergoeding, keuze uit 75 % of 100 % (die laatste zit ook stukje orthodontie vergoeding voor kids in dus betaal je iets meer..)quote:Op maandag 1 december 2014 19:12 schreef Lingue het volgende:
[..]
Eigenlijk niets bijzonders.
Mijn basisverzekering dekt eigenlijk het hoognodige. Maar het is het contractuele stuk met de verzekeraar die daar nu roet in het eten in gooit. En waar ik een duurdere verzekering voor nodig heb. Want VGZ heeft geen contract meer met mijn zorgaanbieder.
Verder heb ik een basis aanvullende verzekering (voor basis fysio) en de basistandverzekering (250e vergoeding). Dat hoeft mijn inziens geen 136e/maand te kosten.
Geen enkel ziekenhuis zal hier moeilijk om doen, dit komt natuurlijk vaker voor. En of je wel of niet verzekerd bent, ze moeten jou sowieso helpen. Bovendien declareert het ziekenhuis meestal pas na een jaar. Dan kijken ze gewoon in een database en zien waar ze moeten declareren.quote:Op maandag 1 december 2014 19:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nog mooier was dat de NZA aanraadde om de huidige verzekering gewoon op te zeggen en te wachten tot 31 januari met het afsluiten van een nieuwe. Dan zou het wel bekend zijn dacht ze. Natuurlijk kan en mag je dit doen en gaat alles met terugwerkende kracht in, maar je zou maar op 5 januari je been breken en alles voor elkaar moeten krijgen. Lijkt mij geen fijn idee.
Kosten.quote:Op maandag 1 december 2014 19:50 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zie mijn vraag hierboven, waarom nie overstappen naar een restitutiepolis?
Laten we het dan kleiner houden, je moet wat antibiotica en pijnstilling halen bij de apotheek van 200 euro. Moet je het eerst zelf voorschieten en later terughalen ergens.quote:Op maandag 1 december 2014 19:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Geen enkel ziekenhuis zal hier moeilijk om doen, dit komt natuurlijk vaker voor. En of je wel of niet verzekerd bent, ze moeten jou sowieso helpen. Bovendien declareert het ziekenhuis meestal pas na een jaar. Dan kijken ze gewoon in een database en zien waar ze moeten declareren.
Thnx ga ik ook eens naar kijken. Gaat morgen worden. Voor vandaag is de energie om iets uit te zoeken ver te zoeken....quote:Op maandag 1 december 2014 19:51 schreef CountingStars het volgende:
[..]
Wellicht Kiemer? Vrije keus en met minimale ER zit je op ¤ 90,95 + AV voor 9 fysio = ¤ 96,20. AV tand hebben ze 2 welke tot 250 euro vergoeding, keuze uit 75 % of 100 % (die laatste zit ook stukje orthodontie vergoeding voor kids in dus betaal je iets meer..)
Ja dat heb je met natura. Daarom zijn ze ook goedkoper. Dat komt niet zomaar ergens vandaan, vrij logisch. Wil je niet beperkt worden dan betaal je meer. Of eigenlijk krijg je geen korting, t is maar net hoe je het ziet.quote:
In dit topic in elk geval geen uitwisseling van shops en geldquote:Op maandag 1 december 2014 20:33 schreef MacorgaZ het volgende:
Mag je hier vragen naar iemand die de 40 euro van AnderZorg-referral naar mij overmaakt en zelf voor de 3 polissen=40 euro bonussen gaat, of moet ik dan naar zo'n Social Shop van een onbekend iemand?
Geef liever een mede-fok!ker geld
http://www.consumentenbon(...)-de-zorgverzekering/quote:Op maandag 1 december 2014 20:38 schreef Blik het volgende:
Vraagje over eigen risico, aangezien ik wil kijken of het ook voor mijn vriendin handig is om een eigen risico te nemen. Mijn vriendin is zwanger en moet, omdat ons vorige kind via keizersnee geboren is, de laatste vier weken via de gynaecoloog lopen en ook bevallen in het ziekenhuis. Valt dit onder eigen risico of niet? Daarnaast zit ons zoontje en onze 2de spruit bij mijn vriendin onder de polis. Maakt dat uit?
geldt dit ook als ze een verwijzing krijgt van het ziekenhuis na de operatie voor chronische behandeling?quote:Fysiotherapie vanaf 18 jaar
de eerste 20 behandelingen niet vergoed. Vanaf de 21ste behandeling bij bepaalde chronische aandoeningen wel vergoed.
De bevalling is op medische indicatie en zal niet van het eigen risico afgaan. De nazorg van een gynaecoloog wel. Het voortraject weet ik niet, maar ik denk dat het ook van je eigen risico afgaat.quote:Op maandag 1 december 2014 20:38 schreef Blik het volgende:
Vraagje over eigen risico, aangezien ik wil kijken of het ook voor mijn vriendin handig is om een eigen risico te nemen. Mijn vriendin is zwanger en moet, omdat ons vorige kind via keizersnee geboren is, de laatste vier weken via de gynaecoloog lopen en ook bevallen in het ziekenhuis. Valt dit onder eigen risico of niet? Daarnaast zit ons zoontje en onze 2de spruit bij mijn vriendin onder de polis. Maakt dat uit?
Ook als je niet overstapt gaat je eigen risico eraan. Die heb je elk jaar weer....quote:Op maandag 1 december 2014 20:50 schreef pl4kkie het volgende:
Hallo, ik heb een aantal vragen die jullie mss wel snel kunnen beantwoorden. M'n vriendin heeft chronisch last van der schouder en gaat daaraan geopereerd worden begin volgend jaar. Ze loopt inmiddels al bijna een jaar ervoor onder behandeling bij de orthopeed.
- Als ze overstapt naar een nieuwe zorgverzekering moet ze dan weer opnieuw eigen risico betalen of vallen de vervolg behandelingen onder de oude verzekering?
- Er staat bij heel veel polissen
[..]
geldt dit ook als ze een verwijzing krijgt van het ziekenhuis na de operatie voor chronische behandeling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |