abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147249977
Over fee's gesproken: Bij Trustbuddy dus géén fee voor de investeerders :)
  woensdag 3 december 2014 @ 19:33:23 #252
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147257195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 07:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Herkenbaar. En het wordt al helemaal leuk als ik dadelijk de maandelijkse returns ga krijgen, want op dit moment heb ik nog vooral geïnvesteerd maar niets terug. Als je maandelijks een leuk bedrag terug krijgt (wat meer dan een tientje), dan krijg je tenminste het idee dat het opschiet :P
Het opbouwen duurt even ja, de eerste 8 maanden vanaf de 1e inleg verliepen echt langzaam maar nu inmiddels bijna 2 jaar onderweg en nu loopt het volop. Hoef nu nu ook niet meer zozeer op te bouwen maar meer te handhaven dus laat nu wat meer projecten lopen dan in het begin.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 3 december 2014 @ 19:39:35 #253
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147257485
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:23 schreef Rosite het volgende:
Heb me verdiept in Kapitaal op Maat, lijkt me een betrouwbare club, ook investeringen gedaan nu vandaag in projecten daar. Bij Geld voor elkaar investeerde ik al (net er mee begonnen, in november). Spannend hoor, in het verleden meegedaan met boombeleggingen, is allemaal mislukt, kijken wat crowdfunding me op gaat leveren....................!!
Die boombelegingen zijn volgens mij stuk voor stuk mislukt, ging hopelijk niet om een te hoog bedrag?

Mooie van Crowdfunding is wel dat je het met kleine bedragen kan doen, ik hanteer meestal 500,- als ondergrens per projecte terwijl bij aandelen of obligaties die grens op 5000,- ligt per bedrijf en neem aan bij zo'n specifieke belegging dat die nog hoger ligt.
pi_147259274
quote:
99s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:36 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Lijkt me heel lastig en alleen mogelijk als je alles in 1 project steekt die ook nog eens vlot over de kop gaat.

Struikelen wil nog weleens gebeuren, maar goed op je bek gaan is vrijwel onmogelijk.
Inderdaad. Met een gode spreiding kan je deze problemen voorkomen. Ik heb nu 100 projecten lopen en ik heb tot nu toe een default. Maar gezien de kwaliteit van de projecten van de laatste tijd verwacht ik wel dat de gemiddelde defaultrate van GvEprojecten op 5% komt te liggen.

Horeca zou ik zelf niet zo snel meer aan beginnen; horeca heeft namelijk een ongezond hoog aandeel in de defaults van GvE.
pi_147260663
Natuurlijk gun je het de investeerders niet, maar een paar defaults zouden wel goed zijn om de potentiële investeerders te leren goed kritisch te zijn. En het 'dwingt' de nieuwe leners om wel met fatsoenlijke rentepercentages te komen.
Schip ahoy!
  woensdag 3 december 2014 @ 23:28:04 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147266095
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Inderdaad. Met een gode spreiding kan je deze problemen voorkomen. Ik heb nu 100 projecten lopen en ik heb tot nu toe een default. Maar gezien de kwaliteit van de projecten van de laatste tijd verwacht ik wel dat de gemiddelde defaultrate van GvEprojecten op 5% komt te liggen.

Horeca zou ik zelf niet zo snel meer aan beginnen; horeca heeft namelijk een ongezond hoog aandeel in de defaults van GvE.
En toch blijf ik het een lastig verhaal vinden, spreiden of juist meer in de betere projecten investeren :) Ik denk dat het kernwoord hier 'goede' is. Spreiden an sich kan net zo goed je rendement naar de knoppen helpen als je standaard een vast bedrag per project doet.
  woensdag 3 december 2014 @ 23:32:28 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147266243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Natuurlijk gun je het de investeerders niet, maar een paar defaults zouden wel goed zijn om de potentiële investeerders te leren goed kritisch te zijn. En het 'dwingt' de nieuwe leners om wel met fatsoenlijke rentepercentages te komen.
Dat is zeker zo. Maar er gaat ongetwijfeld nog wel iets gebeuren. Volgend jaar lopen er maar 2 projecten af voor mij. In de lange tijd die we nog te gaan hebben moet er haast wel een keer iets mis gaan zou je zeggen, zeker als je blijft investeren.

Net de maandelijkse uitkeringen opgeteld, inclusief laatste investeringen: Eur 375,-
Toch wel leuk :)
pi_147270024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:39 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die boombelegingen zijn volgens mij stuk voor stuk mislukt, ging hopelijk niet om een te hoog bedrag?

Mooie van Crowdfunding is wel dat je het met kleine bedragen kan doen, ik hanteer meestal 500,- als ondergrens per projecte terwijl bij aandelen of obligaties die grens op 5000,- ligt per bedrijf en neem aan bij zo'n specifieke belegging dat die nog hoger ligt.
Almetal een veel te hoog bedrag voor die boombeleggingen kwijt, bij elkaar 7500 euro. Kijken of ik het via crowdfunding terug kan verdienen. Maar goed, er zijn er ook die voor 20.000 of meer het schip in zijn gegaan. Ik hanteer nu hier bij crowdfunding maximaal 500 euro voor een project en spreid wel, en doe maximaal 5 jaar voor een project, langere laat ik lopen.
pi_147270226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is zeker zo. Maar er gaat ongetwijfeld nog wel iets gebeuren. Volgend jaar lopen er maar 2 projecten af voor mij. In de lange tijd die we nog te gaan hebben moet er haast wel een keer iets mis gaan zou je zeggen, zeker als je blijft investeren.

Net de maandelijkse uitkeringen opgeteld, inclusief laatste investeringen: Eur 375,-
Klopt, maar zelfs al defaulten er een paar, dan blijft je rendement hoger dan bij een banklening. Het wordt pas vervelend als je 20% default ofzo :P

Maar dat zijn lekkere uitbetalingen ja. Ik zit misschien op een tiende daarvan :'). Maar ik ben ook pas kort bezig en de financiële situatie is zodanig dat ik echt maar beperkt kan investeren.
Schip ahoy!
pi_147271108
kan je nou wel of niet investeren in trustbuddy? als ik Netherlands invul, dan zegt ie dat er voor NL nog geen mogelijkheden zijn (oid). Iemand al ervaring er mee?
pi_147273284
quote:

[..]

Wow nice...
wat is je aanpak ten aanzien van die uitkeringen? Herbeleg je dat in Crowdfunding om je uitstaand bedrag constant te houden of stop je het in andere zaken?
pi_147273730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:02 schreef nikao het volgende:

[..]

Wow nice...
wat is je aanpak ten aanzien van die uitkeringen? Herbeleg je dat in Crowdfunding om je uitstaand bedrag constant te houden of stop je het in andere zaken?
Ik zit inmiddels ook aan een vergelijkbaar bedrag. Bij mij gaat het geld gewoon terug naar de lopende/spaarrekening. Ik zit nog in de opbouwfase en wil uiteindelijk uitkomen op ongeveer 700 euro per maand aan retourbetalingen.
  donderdag 4 december 2014 @ 11:36:44 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147274183
quote:

[..]

Wow nice...
Dat varieert nogal. In tegenstelling tot anderen hier komen de bedragen gewoon binnen op mijn lopende rekening en zie ik het als een grote hoop. Salaris en variabel inkomen worden er ook op gestort, en alle uitgaven gaan van die rekening af. Geen maand is hetzelfde, dus mijn besteedbare ruimte ook niet.

Ik heb nooit een min/max limiet per maand gesteld aan crowdfunding, maar investeer in ieder project dat ik interessant vind. Momenteel ben ik echter ook bezig met Rabobank certificaten, (index)beleggen en een commerciële website dus deze maand even rustig aan. Hopelijk komen er in januari weer mooie projecten ^O^

Om je een idee te geven, ik heb dit jaar >10k ingelegd. Dat is dus >¤ 800,- per maand. Er zaten echter maanden bij met ¤ 400,- en met ¤ 1.200,-. Dat gemiddelde zal waarschijnlijk wel iets omlaag gaan komend jaar. Bijhouden en langzaam aanvullen is het idee, maar het is allemaal afhankelijk van de projecten.
  donderdag 4 december 2014 @ 11:48:58 #264
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147274523
quote:

[..]

Zit nu op 340,- maandelijks terug en als ik dat weer ongeveer kan in leggen per maand is het goed. Wel heb ik nu redelijk veel korte er nog tussen zitten dus over een jaar is dat bedrag weer stuk lager maar daarom probeer ik het wel aan de gang te houden.
pi_147276097
https://www.kapitaalopmaat.nl/Bussman-Medical-Research

24 mnd x 7%

Ziet er wel uit als betrouwbaar en goed voor een forse investering, korte looptijd dus geld snel terug. Hoeveel rente zou ik bij een inleg van ¤1000 krijgen? Bij GVE krijg ik dat te zien, helaas bij KOM niet. Wil eigenlijk ineens 4000 of 5000 investeren, mits het veilig is.

Edit: Ow blijkt ook op KOM te zien te zijn hoeveel het oplevert zie ik nu

[ Bericht 20% gewijzigd door babipangang op 04-12-2014 13:37:25 ]
pi_147276185
quote:

[..]

Wow nice...
Hier in juli begonnen en zit nu op 55 terug per maand. Heb in het begin doelen gesteld, maar die heb ik maar laten varen qua omvang in ¤'s.

In augustus 2017 loopt de eerste pas af, tegen die tijd hoop ik wel op een flink hoger bedrag te zitten :+ Maar het kan net zo goed zijn dat ik dan meer geld in andere dingen heb zitten (indexbeleggen wat hier regelmatig genoemd wordt trekt me wel, maar op een of andere manier heb ik niet het idee dat ik het allemaal snap :X ) ipv crowdfunding
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 4 december 2014 @ 13:22:59 #267
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147276861
Multi Link Holland loopt nu ook bij GVE, heb nu alles weer lopen (had een hele tijd 4 projecten open staan en die duurde allemaal lang)
pi_147277162
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Mynheer007, dat ongezond aandeel in defaults, hoe kom je aan die info. Ik zou graag weten hoeveel projecten van GVE er nu al default zijn, maar dat is nergens te vinden toch?

En is het dan ook per categorie te vinden?
pi_147277263
Ook ik ben zeer benieuwd naar info die Mijnheer 007 schijnbaar heeft t.a.v. GvE defaults.
pi_147277340
quote:
99s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]

In augustus 2017 loopt de eerste pas af, tegen die tijd hoop ik wel op een flink hoger bedrag te zitten :+ Maar het kan net zo goed zijn dat ik dan meer geld in andere dingen heb zitten (indexbeleggen wat hier regelmatig genoemd wordt trekt me wel, maar op een of andere manier heb ik niet het idee dat ik het allemaal snap :X ) ipv crowdfunding
Calex, Indexbeleggen kan simpeler zijn dan je denkt. Maar uiteraard kun je het ook ingewikkeld maken.
Ik vind persoonlijk dat ThinkETF's het wel duidelijk uiteen zet en duidelijke producten aanbied. Zij bieden ook cursussen e.d. aan. Zie https://thinketfs.nl/
(heb zelf enkele trackers van hen aangeschaft en ben van plan dat uit te breiden)

Zij hebben ook het voordeel van het voorkomen van de 15% dividendlekkage (zie site).

Volgens mij is het slim om je beleggingen te spreiden over actief (GVE/beleggingsfonden) en passief (indexbeleggen).

Maar wellicht dat anderen hier ook een mening over hebben :)
  donderdag 4 december 2014 @ 13:49:13 #271
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147277526
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:35 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Mynheer007, dat ongezond aandeel in defaults, hoe kom je aan die info. Ik zou graag weten hoeveel projecten van GVE er nu al default zijn, maar dat is nergens te vinden toch?

En is het dan ook per categorie te vinden?
Tot nu toe 3 meen ik waarvan 2 x horeca.
  donderdag 4 december 2014 @ 13:59:06 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_147277822
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Tot nu toe 3 meen ik waarvan 2 x horeca.
Volgens mij ook, waarbij horeca dus wat meer richting de "normale" default percentages komt, maar nog niet bij de 3-5%. Er zijn echt wel meer dan zeg maar 50 horeca-projecten voorbij gekomen op gve
pi_147278153
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:41 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Calex, Indexbeleggen kan simpeler zijn dan je denkt. Maar uiteraard kun je het ook ingewikkeld maken.
Ik vind persoonlijk dat ThinkETF's het wel duidelijk uiteen zet en duidelijke producten aanbied. Zij bieden ook cursussen e.d. aan. Zie https://thinketfs.nl/
(heb zelf enkele trackers van hen aangeschaft en ben van plan dat uit te breiden)

Zij hebben ook het voordeel van het voorkomen van de 15% dividendlekkage (zie site).

Volgens mij is het slim om je beleggingen te spreiden over actief (GVE/beleggingsfonden) en passief (indexbeleggen).

Maar wellicht dat anderen hier ook een mening over hebben :)
Ik ben de mening toegedaan dat het de kunst is een goede spreiding te hebben, stenen (huis), aandelen, edelmetalen, spaargeld w.o. deposito's, Crowdfunding enz. Wat betreft de aandelen heb ik los van een paar individuele aandelen ook Think ETF's.
pi_147278404
Komt weer wat aan zo ;)
pi_147278423
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8993

Nieuw project inderdaad. 5s, horeca, 60 maanden, ik skip 'm al zonder gelezen te hebben :P En ook na het lezen ben ik niet overtuigd. Oorspronkelijk budgettering klopte al niet, dus meer schulden dan gepland. Kort open, nu wel iets van omzet behaald maar nul garantie voor de langere termijn. Plus de zware wintermaanden komen eraan.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')