Ik vind jouw aanpak er dan ook niet echt een die enige vorm van schappelijkheid van het bedrijf op zou roepen. En dat de lume niet oplaadt vind ik helemaal vreemd, kan me niet voorstellen dat ze verschillende versies superluminova hebben voor dezelfde wijzerplaat. Ze kopen die verf in en mengen dat niet zelf. Dus volgens mij zou alles gelijk moeten zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:47 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik raad Steinhart ten zeerste af. Hieronder mijn ervaring gequote uit topic #55.
[..]
Edit: En ter verduidelijking, de verzendkosten heen en terug zijn zodoende ook voor mijn rekening gekomen. Ik ben uiteindelijk 80 of 100 euro (kan me niet precies herinneren welke van de twee) lichter en heb geen horloge.
Ik heb steeds minimaal een week gewacht, in sommige gevallen zelfs twee. En ik draag een horloge niet voordat ik weet dat die daadwerkelijk van mij is, waardoor ik niet kon weten dat de lume niet op zou laden. Ik had het nog begrepen als het ze ging om de reparatiekosten, niet wanneer ze mij gewoon bar slechte horloges sturen en vervolgens mij voor alle verdere kosten van terugzending en reparatie op laten draaien. Zeker niet wanneer mij van te voren verzekerd is dat zij verantwoordelijkheid nemen en de kosten zullen dragen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:26 schreef SugeLucky het volgende:
Je komt op mij een beetje over als een type die geen geduld heeft en direct de volgende dag nieuwe mails verstuurd als je nog geen antwoord hebt en daardoor een beetje het bloed onder de nagels hebt gehaald bij steinhart.
Ook om eerst te zeggen dat er een deuk in de bezel zit en vervolgens later pas te melden als je de nieuwe bezel hebt, dat de uurmarkeerders niet opladen? is wat raar. Ze boden je alsnog aan het te repareren maar toen ze al een nieuwe bezel hadden opgestuurd en de reparatiekosten daarvoor hadden betaald wilde je het horloge niet meer. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet zo blij mee waren.
Desalniettemin had je gewoon een goed werkend horloge moeten krijgen in eerste instantie, maar je lijkt me ook wel een beetje een vervelende klant waar ze blijkbaar genoeg van hadden. Anders reageren ze niet met okay, ciao! hoe onprofessioneel het ook is.
Dan waren de markers niet goed bestreken of iets dergelijks. Hier is een foto, genomen nadat het horloge aanzienlijke tijd onder een bureaulamp heeft gelegen. De lume op de wijzers zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Bij het eerste horloge was daar niets mis mee.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik vind jouw aanpak er dan ook niet echt een die enige vorm van schappelijkheid van het bedrijf op zou roepen. En dat de lume niet oplaadt vind ik helemaal vreemd, kan me niet voorstellen dat ze verschillende versies superluminova hebben voor dezelfde wijzerplaat. Ze kopen die verf in en mengen dat niet zelf. Dus volgens mij zou alles gelijk moeten zijn.
Anyway, conclusie is denk ik dat je het beste een tweedehands Steinhart van iemand over kan kopen waarbij je zeker weet dat alles in orde is.
Volgens mij niet, wordt hier op pagina 1 al ontkracht: http://forums.watchuseek.(...)hes-made-601760.htmlquote:Op zondag 14 december 2014 12:25 schreef ChowMonkey het volgende:
Ik heb even gezocht. Grovana maakt de klokken. Ze worden in Duitsland nagekeken en verzonden.
quote:For those that do not know, Triton is directly associated & involved with Steinhart, he is part of Steinhart DNA & therefor his comments should be taken as absolute fact. I have been friends with Steinhart for some years now & in that respect support them here & elsewhere with their total blessing as does Solo. Uwe is the moderator here so in lieu of that also has a bit of an understanding of Steinhart. I can say without any hesitation that Steinhart watches are designed in Germany, made in Switzerland by companies directly affiliated with Steinhart watches & not the others that some have mentioned in previous posts.
Ja op enige originaliteit zijn ze niet te betrappen..quote:Op zondag 14 december 2014 13:42 schreef Accursius het volgende:
Vind het alleen zo jammer dat hun modellen zo overduidelijk zijn gekopieerd van Rolex. Zoals die Ocean 1 van ze.
quote:Op zondag 14 december 2014 13:42 schreef Accursius het volgende:
Vind het alleen zo jammer dat hun modellen zo overduidelijk zijn gekopieerd van Rolex. Zoals die Ocean 1 van ze.
Overdrijven is ook een vak. Ze hebben daar meer modellen dan de rolex-kloons.quote:Op zondag 14 december 2014 13:43 schreef ChowMonkey het volgende:
[..]
Ja op enige originaliteit zijn ze niet te betrappen..
Het zijn wel juist de "klonen" van bekende modellen die het beste verkopen. En die ook de aandacht trekken..quote:Op zondag 14 december 2014 13:51 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
Overdrijven is ook een vak. Ze hebben daar meer modellen dan de rolex-kloons.
Wat niks afdoet aan het feit dat ze behoorlijk wat eigen ontwerpen hebben en best wel te betrappen zijn op originaliteit.quote:Op zondag 14 december 2014 13:59 schreef ChowMonkey het volgende:
[..]
Het zijn wel juist de "klonen" van bekende modellen die het beste verkopen. En die ook de aandacht trekken..
Ik heb een RolexSteinhart gmt ocean 1. Niks mis mee.quote:Op zondag 14 december 2014 14:15 schreef ChowMonkey het volgende:
Ben alleen wat huiverig voor hun kwaliteitscontrole.
quote:Op zondag 14 december 2014 13:47 schreef Twiitch het volgende:
Oh wauw, ik moest even googlen, wist niet dat het zo erg was
[ afbeelding ]
Hoeveelheid medewerkers zegt helemaal niks over de mate van QC. Denk dat ze alles ook wel even nakijken, maar dat de horloges natuurlijk niet met de precies in elkaar worden gezet van een Rolex, waarbij elk onderdeel tijdens het fabricageproces wordt gecheckt tot het perfect is.quote:Op zondag 14 december 2014 14:38 schreef ChowMonkey het volgende:
Het zal ook best vaak goed gaan. Kom alleen ook klachten tegen. Dat vind ik raar omdat Steinhart een klein bedrijf is met maar een beperkt aantal medewerkers. Je zou verwachten dat elk verkocht horloge even nagekeken wordt. Ik kan me dan haast niet voorstellen dat er foute exemplaren doorheen komen. Althans niet met de fouten die gemeld worden op diverse fora. Bij een enorme fabriek met honderden Chinese medewerkers kan ik me dat wel voorstellen.
Juist omdat ze klein zijn en in de afgelopen jaren qua vraag en productie enorm zijn gegroeid.quote:Op zondag 14 december 2014 14:38 schreef ChowMonkey het volgende:
Het zal ook best vaak goed gaan. Kom alleen ook klachten tegen. Dat vind ik raar omdat Steinhart een klein bedrijf is met maar een beperkt aantal medewerkers. Je zou verwachten dat elk verkocht horloge even nagekeken wordt. Ik kan me dan haast niet voorstellen dat er foute exemplaren doorheen komen. Althans niet met de fouten die gemeld worden op diverse fora. Bij een enorme fabriek met honderden Chinese medewerkers kan ik me dat wel voorstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |