Dat kan. Dat doen webshops ook vaak. Dat verklaart dan ook meteen de T&T-status "pakket wordt voorbereid door verzender", want dat heb ik wel vaker gezien bij de Twitter Webcare van PostNL, en dat betekent dat de verzender het pakket al wel heeft aangemeld, maar nog niet afgegeven bij PostNL.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:14 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Krijg je deze al bij het aanmaken? En niet als het pakket daadwerkelijk ingeleverd is?
Maar je had zelf wel de moeite genomen even z'n posthistory te checken?quote:Op donderdag 20 november 2014 23:01 schreef henkkeumus het volgende:
En even voor de modjes die meelezen nu, op FOK! zouden we gewoon een rating systeem moeten hanteren zoals Tweakers doet.
Dan kan na elke koop de koper een beoordeling geven over de verkoper, en zo karma opbouwen.
Zo weet je ook direct of je bij een goede user zit, of niet....
quote:Op donderdag 20 november 2014 23:13 schreef Elan het volgende:
Je kunt zijn rekeningnummer ook ff op Google checken misschien rolt daar nog wat uit.
Allemaal al gedaan, vond er niks over.quote:
Doet dat er toe? Meneer komt uit Rotterdam en ik zelf omgeving Enschede, Overijssel.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:17 schreef Leandra het volgende:
Wel typisch dat hij een geurtje verkoopt en dan dit zegt:
[..]
Maar het geen probleem vindt een iPhone te verzenden... wiens idee was dat eigenlijk?
Maar hoe weet je dat zijn naam daadwerkelijk de naam is de hij aan jou heeft gegeven?quote:Op donderdag 20 november 2014 23:16 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
[..]
Allemaal al gedaan, vond er niks over.
Een reservering word gewoon overgemaakt toch? Ook als het saldo niet toereikend is.. ?
Want heb zelfs z'n facebook, en volledige naam en meneer is niet meer minderjarig en kan dus rood staan..
Als het zijn voorstel was het te verzenden dan doet dat er wel toe ja.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:18 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Doet dat er toe? Meneer komt uit Rotterdam en ik zelf omgeving Enschede, Overijssel.
Dat is een eindje weg.
Nee, in de screenshot staat zijn naam. Hij is ingelogd als ...........quote:Op donderdag 20 november 2014 23:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat zijn naam daadwerkelijk de naam is de hij aan jou heeft gegeven?
Ja dat was het ook.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het zijn voorstel was het te verzenden dan doet dat er wel toe ja.
Tsja, ik heb daar niet zoveel vertrouwen in dat het dan ook allemaal de gegevens van dezelfde persoon zijn, en dat het dan dus automatisch geen gevalletje misbruik van een rekening van een minderjarige kan zijn.quote:
quote:Op donderdag 20 november 2014 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, ik heb daar niet zoveel vertrouwen in dat het dan ook allemaal de gegevens van dezelfde persoon zijn, en dat het dan dus automatisch geen gevalletje misbruik van een rekening van een minderjarige kan zijn.
Ja ik heb hem overal opgezocht, van Facebook tot LinkedIN.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:25 schreef Elan het volgende:
Och die oplichters hebben truucjes genoeg om van alles te manipuleren maar laten we hem het voordeel van de twijfel geven misschien staan je centen er morgen keurig op.
Hoop t voor je kerel
PostNL verwees je wel heel nadrukkelijk naar de verzender, in principe kunnen zij elk poststuk exact traceren ook als t gejat zou zijn dan komen ze daar uiteindelijk altijd achter.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:25 schreef henkkeumus het volgende:
Maargoed, als het geld er morgen er dus opstaat is er dus voor mij niks aan de hand.
Ik weet natuurlijk niet of meneer de telefoon nou nog echt heeft of echt kwijt is..
'T blijft voor mij natuurlijk allemaal een vaag verhaal omdat dit niet te controleren is..
En stel dat die gejat is, valt zo iets nog op te lossen... ?
Dat klopt.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:27 schreef Elan het volgende:
[..]
PostNL verwees je wel heel nadrukkelijk naar de verzender, in principe kunnen zij elk poststuk exact traceren ook als t gejat zou zijn dan komen ze daar uiteindelijk altijd achter.
Kans dat een medewerker dat ding jat is er altijd maar wel kleinere kans dan dat iemand je tilt via FOK! of Marktplaats.
Nee dat doe ik morgen op stage welquote:Op donderdag 20 november 2014 23:30 schreef Elan het volgende:
Over de ingenieuze manier waarop sommigen hun oplichtingspraktijken in scene zetten circuleren nog al wat topics:
WGR / Oplichter met masterplan?
leesvoer, mocht je wakker blijven tot morgenochtend om je saldo te f5'en
quote:Op donderdag 20 november 2014 20:43 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Naja, hij heeft het overgeboekt gister en heb het geld nog niet.
Kun je wel zo reageren, maar als mijn vader geld overmaakt van ING naar mijn ABN dan duurt het ook maar een uurtje op een werkdag, en laat op de avond heb ik het de volgende dag om 11u 's ochtends al......quote:
Waarom zou je vanaf je mobiel overmaken via de ING website? Dan gebruikj e de app toch?quote:Op donderdag 20 november 2014 22:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja volkomen legit is gewoon van Mijn Ing.
Oké, overigens als zijn saldo niet toereikend is zal een gereserveerd bedrag niet overgemaakt worden totdat er voldoende op staat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:57 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Kun je wel zo reageren, maar als mijn vader geld overmaakt van ING naar mijn ABN dan duurt het ook maar een uurtje op een werkdag, en laat op de avond heb ik het de volgende dag om 11u 's ochtends al......
Die app moet je activeren, is nogal een gedoe weet ik uit eigen ervaring.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom zou je vanaf je mobiel overmaken via de ING website? Dan gebruikj e de app toch?
Het bewijs is geleverd:quote:
quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:06 schreef Mandekker het volgende:
Ik ben opgelicht voor ¤30 door HarigeHarry010.
Heb ik..quote:
Gedaan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:28 schreef Elan het volgende:
Balen man
Nu moet je pm sturen naar V&A mods.
Laten wij eens het een en ander uitwisselen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:29 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Heb ik..
2 Mobiele nummers, 2 Bankrekeningnummers, Adres, Volledige naam, Facebook, LinkedIN. Alles eigenlijk wel.
PM.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:30 schreef Mandekker het volgende:
[..]
Laten wij eens het een en ander uitwisselen.
GPS tags?quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:36 schreef raptorix het volgende:
Hij heeft ook Parfum verkocht op FOK, wanneer ik EXIF info van die foto bekijk blijkt dat deze ook op Ebay/Marktplaats heeft gestaan, of hij heeft ze daar vandaan gehaald.
Nope, andere gaf nog wel aan dat deze met een Motorola was gemaakt, maar ook daarvan weet je niet of deze door de persoon zelf gemaakt zijn, ik vrees dat TS zijn geld gewoon kwijt is, ik blijf het ongelovelijk vinden dat mensen zo naieef zijn, iemand met 3 posts op FOK, en dan alleen in V &A, tjah dat is vragen om gedoe. Vervelende is ook dat politie toch niets doet met dit soort zaken.quote:
Ja en dat is de reden dat ik met een paar maten voor eigen rechter ga spelen bij het adres dat ik van hem heb...quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nope, andere gaf nog wel aan dat deze met een Motorola was gemaakt, maar ook daarvan weet je niet of deze door de persoon zelf gemaakt zijn, ik vrees dat TS zijn geld gewoon kwijt is, ik blijf het ongelovelijk vinden dat mensen zo naieef zijn, iemand met 3 posts op FOK, en dan alleen in V &A, tjah dat is vragen om gedoe. Vervelende is ook dat politie toch niets doet met dit soort zaken.
Alsof dat zijn echte naam en adres zijn, je bent wel erg snugger he jij godverdomme zegquote:Op vrijdag 21 november 2014 11:50 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ja en dat is de reden dat ik met een paar maten voor eigen rechter ga spelen bij het adres dat ik van hem heb...
Ik kan het niet laten om niks te doen ..... Tevens vind ik onder zijn 'echte' naam wel zijn bedrijven profiel, facebook, linkedIN en deze stammen al van een tijd geleden af...quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof dat zijn echte naam en adres zijn, je bent wel erg snugger he jij godverdomme zeg
Die screenshot van zijn bank leek ook echt weet je nog, heb je gisteravond nog de afbeelding van ING gegeven en je zag überhaupt geen verschil.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:56 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ik kan het niet laten om niks te doen ..... Tevens vind ik onder zijn 'echte' naam wel zijn bedrijven profiel, facebook, linkedIN en deze stammen al van een tijd geleden af...
De namen komen overeen met zijn banknummer gegevens en naam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |