+1quote:Op woensdag 19 november 2014 13:28 schreef Suikertante het volgende:
Shandaly dat klinkt goed man
"Het is wat het is", daar ben ik niet zo goed in. Ik word er zelfs een beetje sip van als ik het lees.
Ik snap wel wat Venco bedoelt. Je kunt een ander niet veranderen, dat moet die persoon zelf willen. En de één laat zich makkelijker sturen daarin dan de ander. Bij de één komt het praten en het evenwicht sneller dan bij de ander.quote:
Dit dus.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:48 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik snap wel wat Venco bedoelt. Je kunt een ander niet veranderen, dat moet die persoon zelf willen. En de één laat zich makkelijker sturen daarin dan de ander. Bij de één komt het praten en het evenwicht sneller dan bij de ander.
Dat gezegd hebbende, natuurlijk is er altijd iets te doen. Maar als het alternatief wel heel drastisch wordt, dan lijkt me dat ook niet wenselijk.
En Shandaly, ik herken je spoiler ook. Er wordt hier ook soms gekookt, gelachen, gespeeld en opgevangen. Maar in tijden van stress/ziekte/onzekerheid hebben we 't allemaal wat lastiger
.
autootje zei ze gisteravond voor het eerstquote:Op woensdag 19 november 2014 13:45 schreef Suikertante het volgende:
Oke, wat is het laatste woord dat jouw dreumes geleerd heeft?
Mijnes zei net Moma (oma).
(en beterschap voor E LB!)
Daarentegen kan E pas sinds 3 dagen augurk zeggenquote:Op woensdag 19 november 2014 14:06 schreef L-E het volgende:
Mijnes is zo taalvaardig nog niet hoor! 'Klaar' is hier het nieuwste woord.
De augurkmaister, mijnes is hetquote:Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Daarentegen kan E pas sinds 3 dagen augurk zeggen
quote:Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Daarentegen kan E pas sinds 3 dagen augurk zeggen
Dat is hier ook wel jaquote:Op woensdag 19 november 2014 14:58 schreef elamanilo het volgende:
Hier is ze gisteren geschrokken van een spinnetje dat omlaag viel en sindsdien staat ze bij elk kruimeltje te gillen PIEM!!!!! PAPA AAIEN!!! We hebben namelijk vertelt dat spinnetjes ook heel lief zijn <3 Dus nu moeten wij elk kruimeltje aaien, en dan is het weer goedTotdat het volgende kruimeltje in d'r blikveld komt
Tijd om weer even te stofzuigen dus!
Nu zit ik ook heel hard na te denken wat het nieuwste woord is... Maar ik kom er niet uit, ze zegt echt elk woord na wat we zeggen. Oja, het viel me vanmorgen op dat ze 'papa computeren' zei toen mijn lief even bij z'n laptop stond.
Aaw.. beterschapquote:Op woensdag 19 november 2014 15:15 schreef L-E het volgende:
Piem
Sticker is nu druk met leren lopen, dat gaat best aardig inmiddels, ik denk dat hij zich later met praten gaat bezig houden. Vandaag doet hij overigens helemaal niet veel, want hij is hartstikke ziek
Vanmorgen 3,5 uur geslapen, helemaal suf en stil kwam hij uit bed. Eenmaal beneden kotste hij een beetje, voelde ook koortsig en heeft 1,5 uur tegen me aan gehangen zonder geluid te maken. Nu slaapt hij weer, dat is wel fijn, en ik ben blij dat de oudste bij een vriendje is gaan spelen en eten, even alle rust voor het zieke ventje.
Ik ookquote:Op woensdag 19 november 2014 16:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beterschap voor stick en E. en voor Shandaly en haar meisje! Ziekenboeg! Vergeet ik er nu nog een paar?
Hier had mup gister een off day na weer een slechte nacht. Ze was op het kdv met zo'n rondcross auto en al zeg maar, gekanteld. Maar ze wilde het stuur niet loslaten
. Dus lag ze gekanteld en al te brullen op het plein
. Ik zag het ook helemaal voor me, moest er stiekem ook wel om lachen
.
Ja door die onderste zin geloof ik het niet. Je moest dit zeker van hem typenquote:Op woensdag 19 november 2014 22:37 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de link Mandy!
Oh en rectifictie:
Mijn man doet heus heel veel in huis, ik hoef hem er echt niet om te vragen want hij doet ook heel veel uit zichzelf. Hij doet dat ook heel goed.
en ja, hij leest mee
Misschien helpt t vergelijken met J om te relativeren? J. zegt effectief 5 woorden, en is ook van januari. Volgens mij klets Riley toch een hoop meerquote:Op donderdag 20 november 2014 10:55 schreef Omentielvo het volgende:
Loj, wat praat hij goed. En wat ontzettend lief![]()
Hier dan toch weer zorgen hoor. Als ik hoor hoe goed die van Kyara en Loj praten. Zover is Riley echt nog niet. En daar ik zelf een spraakgebrek heb gehad als kind zijnde maak ik me ineens zorgen.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar als ik het hier zo lees loopt Riley gelijk met de april kindjes. En zij is van januari
Tijdens mijn studie (dus dan moet het wel waar zijn hequote:Op donderdag 20 november 2014 10:55 schreef Omentielvo het volgende:
Loj, wat praat hij goed. En wat ontzettend lief![]()
Hier dan toch weer zorgen hoor. Als ik hoor hoe goed die van Kyara en Loj praten. Zover is Riley echt nog niet. En daar ik zelf een spraakgebrek heb gehad als kind zijnde maak ik me ineens zorgen.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar als ik het hier zo lees loopt Riley gelijk met de april kindjes. En zij is van januari
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vind het zo ontzettend leuk
Omen volgens mij moest L met anderhalf van het cb 5 woorden zeggen. Dus lijkt me dat Riley wel op schema ligt. En de 'eisen' kan even niet op een betere woord komen voor spreken zijn ontzettend ruim. Ze kon je toch ook dat verhaal van de pop duidelijk maken? En ze zegt minionIk snap je zorgen hoor, ben er zelf ook erg goed in
![]()
Hij gaat achteruit weer naar beneden. Ik sta wel onder hem, uiteraard. Ik heb hem overigens niets geleerd, hij deed dat ineens zelf.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:16 schreef Fieder het volgende:
Gaan jullie dreumesjes zelf de trap af? En wat is het beste om aan te leren? Achteruit of zittend? Naar boven gaat als een speer maar eraf vind ik eng...
Stef heeft 'm een keer keihard dichtgegooid terwijl mijn hoofd er nog tussen zat, er brak een stuk van mijn tand af door de klapquote:Op donderdag 20 november 2014 21:19 schreef Omentielvo het volgende:
Riley gaat ook naar boven als ze ziet dat het traphekje nog openstaat. Die moet dicht.
Sowieso moeten alle deuren dicht van haar. Heel handig als je een kast open hebt om iets te zoeken en dochterlief slaat de deur dicht en zegt dan voldaan: "Icht". Valt nog mee dat ze niet haar handen afklopt
Mijn meiden gaan zelf de trap af, eigenlijk zoals ze van de bank af gaan. Dus achteruit. Ze willen eigenlijk liefst net als grote broer lopend aan de leuning maar daar zijn ze net wat klein voor dus dat wil ik liever niet.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:16 schreef Fieder het volgende:
Gaan jullie dreumesjes zelf de trap af? En wat is het beste om aan te leren? Achteruit of zittend? Naar boven gaat als een speer maar eraf vind ik eng...
Hier hetzelfde wat die deuren betreft. Ook wanneer ik nog in de voorraadkast sta en hij smijt die deur dicht.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:19 schreef Omentielvo het volgende:
Riley gaat ook naar boven als ze ziet dat het traphekje nog openstaat. Die moet dicht.
Sowieso moeten alle deuren dicht van haar. Heel handig als je een kast open hebt om iets te zoeken en dochterlief slaat de deur dicht en zegt dan voldaan: "Icht". Valt nog mee dat ze niet haar handen afklopt
Ik vind zelf vooruit een beetje eng omdat ze (de mijne althans) zich echt met hun handen af zetten om te gaan staan en als je dan je evenwicht verliest dan is het face forward recht naar beneden.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:50 schreef Incantrix het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom op de billen de trap af niet handig is?vanwege het glijbaan-effect ofzo? Dat is Isabel's enige stand namelijk, achteruit durft ze niet want dan kan ze niet goed zien waar ze haar voeten zet (denk ik).
Oeh seventies!quote:Op donderdag 20 november 2014 22:05 schreef Limone het volgende:
Flekshippieklup hèLet op de 70's spelling.
quote:Op donderdag 20 november 2014 22:08 schreef Gulara het volgende:
[..]
Oeh seventies!*stoptmetdeafwasengaathaarFarrahFawcetten*
Hoi M.!quote:Op woensdag 19 november 2014 22:37 schreef Kyara het volgende:
Oh en rectificatie:
Mijn man doet heus heel veel in huis, ik hoef hem er echt niet om te vragen want hij doet ook heel veel uit zichzelf. Hij doet dat ook heel goed.
en ja, hij leest mee
quote:Op donderdag 20 november 2014 08:52 schreef Incantrix het volgende:
En ik prijs me gelukkig met mijn lief, terwijl ik me in alle voornoemde ergernissen wel eens kan vinden. Ik denk dat het ook niet eens gaat om wie wat doet, maar de waardering die je ervoor terugkrijgt. Mijn lief spreekt vaak uit dat hij blij is met de dingen die ik in het huis doe, of met de kinderen, of wat ook en dan voelt het heel anders als wanneer hij zou zeggen 'waarom heb je de was niet gedaan?' ipv 'fijn dat de vaat weg is!'en dat gaat twee kanten op uiteraard
Nu grijp ik weer even terug op mijn ervaring met Lars een paar jaar terug... maar bij ons ging het CB echt niet alleen af op wat Lars daar liet zien/horen. Ze vroegen ons ook gewoon naar zijn ontwikkeling enzo. Ik zou niet graag een dubbeltje moeten geven voor elk kind dat bij een CB niet op het juiste moment het gevraagde kunstje laat zien...quote:Op donderdag 20 november 2014 12:00 schreef Loj het volgende:
Komt goed Omen!
Ow praat goed tegen ons en opa en oma, maar tegen vreemden zegt hij niets...
ik verheug mij nu al op de 2 jaar afspraak op het cb... Uw kind praat niet... Wellus.... Nietus... Nee niet tegen u
quote:Op donderdag 20 november 2014 22:06 schreef Limone het volgende:
Oh. En als ik dit alles zo lees, gaat het dreumesjaar nóg sneller dan het babyjaar.
Veel quoten, dan lijkt het meteen heel veel :pquote:Op donderdag 20 november 2014 23:29 schreef Omentielvo het volgende:
Wauw wat een megapost.![]()
Hier kan ik niet slapen. Grmbl
Ohja, dat doet Peach niet inderdaad, die zit dan echt met haar billen aan de treden geplakt, ze glijdt echt de tree af zonder staan. De keren dat B1 trouwens de trap af is gevallen was dat altijd met naar boven gaan, nooit met naar beneden gaanquote:Op donderdag 20 november 2014 22:00 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vind zelf vooruit een beetje eng omdat ze (de mijne althans) zich echt met hun handen af zetten om te gaan staan en als je dan je evenwicht verliest dan is het face forward recht naar beneden.
quote:Op donderdag 20 november 2014 21:38 schreef Incantrix het volgende:
Stef heeft 'm een keer keihard dichtgegooid terwijl mijn hoofd er nog tussen zat, er brak een stuk van mijn tand af door de klap
Ohhh...quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:28 schreef aapieannie het volgende:
Wij dragen kaylee ook de trap op en af. Zodra ze zelf mag proberen gaat ze keihard huilen.
Spees nog gefeliciteerd, wat een knappe peuter!
En verder niks onthouden met snothoofd. Ik kan er wel van janken. Vanmiddag een sollicitatiegesprek...jammer dat mn stem met vakantie is gegaan vanacht!
Zo had ik hem in de snelligheid ook gelezen!quote:Op zaterdag 22 november 2014 08:59 schreef danic het volgende:
Ik denk dat er bedoeld wordt dat dit niet v&a is ipv z&g.
Anders snap ik hem ook niet
Omdat de pijnstillers inmiddels hun werk doenquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
Hihi, Omen wat gezellig zo met die hamster winkelen![]()
Shandaly, E vindt die telefoontjes ook geweldigEn gauw je bed in jij, waarom lag je daar nog niet?? Migraine is zo naar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 november 2014 09:13 schreef mousemicky het volgende:
LB, ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is
Dit is voor mij een heel goeie! Kun je me er meer over vertellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder ook hier heel herkenbaar dus, LB. Al heb ik nog WW, ik moet toch denken aan wat daarna komt.
Ellie voelt zich al een stuk beter gelukkig! Nog wel wat hangerig maar verder weer de oude. Als die stomme neusverkoudheid nou ook nog wegging waren we er helemaal.
AA, beterschap met de oren. Ik kan me nog herinneren dat het heel pijnlijk was.
AM, wat goed! Hier ook een fascinatie voor puzzels. Ze weet al welk stukje waar moet en kan ze er soms al indoen. Echt, mijn kind...
[ Bericht 21% gewijzigd door Cwen op 23-11-2014 10:13:47 ]Home is where the O+ is...
Je hebt pm...quote:Op zondag 23 november 2014 10:03 schreef Cwen het volgende:
[..]
Dit is voor mij een heel goeie! Kun je me er meer over vertellen?
Ook hier. We weten niet eens wat we goedkoop voor kerst moeten doen.quote:Op zondag 23 november 2014 09:24 schreef Omentielvo het volgende:
LB![]()
En zo herkenbaar dat het zo krap is
Wij hebben Sinaspril kauwtablet met pepermuntsmaak, die vindt Nora erg lekker. Sinaspril heeft ook vloeibare paracetamol in een zoete smaak. Beide te koop bij de drogist.quote:Op zondag 23 november 2014 12:53 schreef Omentielvo het volgende:
Danic, wat leuk![]()
Kyara veel poetsplezier. Kan je ook gelijk mijn huis even doen?![]()
Gulara, geen ervaring hiermee. Sorry
Eerste Kerstdag vieren wij altijd met de hele familie en de tweede Kerstdag gourmetten we.
Net Riley een zetpil gegeven. En dat is echt te zielig. Nu las ik over die paracetamol met sinaasappelsmaak. Waar koop je die? Want dan ga ik die halen.
Dat vind het uwv ook geen goed planquote:Op zondag 23 november 2014 12:46 schreef danic het volgende:
Mijn angst is eindelijk hetzelfde als wat jou nu gebeurt. Klinkt lulliger dan ik bedoel, maar ook ik zit niet te wachten op een supermarktbaan met mijn HBO opleiding.
Maar aan de andere kant ben ik ook te trots om werkeloos thuis te zitten (bewust hè, zonder te solliciteren en dus ww 'trekken')*, dus zou ik best een supermarkt baan aannemen als dat inhoudt dat ik niet werkeloos ben. Dan zoek ik vanaf daar wel verder.
weet ikquote:Op zondag 23 november 2014 15:52 schreef danic het volgende:
Kyara ik moest ook heel erg aan je denken toen ik mijn stukje typte. Want ik weet van je situatie en wilde je niet voor het hoofd stoten.
ik weet dat er een sollicitatieplicht geldt bij WW.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 23 november 2014 15:59 schreef Moppert het volgende:
Maar ww daar betaal je toch ook zelf jaren aan mee dan is het toch niet "trekken"als je zelf heel erg je best doet. Imho ook wat betreft aanvullende bijstand dan is een aanvulling toch ook geen schande het is minder dan de belasting die je zelf afdraagt.
Kyara wat een leuke foto's en wat worden ze groot
Mee eensquote:Op zondag 23 november 2014 16:39 schreef Omentielvo het volgende:
Heel eerlijk gezegd. Als ik wat minder uren zou werken en ongeveer gelijk zou blijven qua loon dan zou ik daar ook voor kiezen
Al is het maar een dag minder. Dat lijkt me zo fijn als ik dat geregeld kom krijgen.
Mijn sollicitatiebrieven zijn momenteel niet veel beter - maar er is dan ook niks in m'n eigen vakgebied om op te solliciteren en ik voel me te goed (of eigenlijk nog steeds te slechtquote:Op zondag 23 november 2014 16:28 schreef danic het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg alleen dat ik niet het type ben om achterover te leunen en uitkering ge trekken. Er zijn mensen die dat doen (volgens mij hier niet trouwens), en dat is niet mijn stijl. Ik ben gezond en kan prima werken voor mijn geld.
voorbeeld: mijn nichtje bleek onverwachts zwanger. Ze werkte 32 uur per week. Door maar 16 uur te gaan werken kreeg ze zoveel extra toeslagen en dergelijke dat haar inkomen gelijk bleef. Dus vanuit die positie heeft ze ervoor gekozen om 16 uur te gaan werken. Ik zou dat niet doen.
En er zijn ook mensen die 'voldoen' aan de sollicitatieplicht en leveren een sollicitatiebrief af op een stuk keukenrol (No shit). Dat zijn in mijn ogen wel de uitkeringtrekkers.
Nou idd, dit dus.quote:Op zondag 23 november 2014 18:02 schreef Tally het volgende:
Ik heb wel gesolliciteerd als kassamedewerkster bij de AH hier maar ik ben te oud/te duur. Vorige week een sollicitatiegesprek gehad en was zo goed als aangenomen maar heb de baan afgeslagen. Eerder dacht ik dat het een soort gelijke baan was als die ik had echter bleek het een soort callcenterbaan te zijn. Op een aantal m2 met 20 man die allemaal bellen zonder schotten en zo. Nu voel ik me daar niet te goed voor maar weet dat ik me na een aantal weken zou vervelen want het is niet hoe ik t zou willen (als leek me de werkgever te gek). Nu ik ww heb kan ik nog kieskeurig zijn (vind ik -ook al wil ik ontzettend graag werken). Als ik het straks niet meer krijg is het een ander verhaal. Dan steek ik nu liever de tijd die ik heb in mijn kinderen en solliciteren dan een rottig baantje (voor mij) waarbij ik me toch niet goed zou voelen.
Nou, dit inderdaad. Door te zeggen dat je voor hetzelfde geld liever werkt ga je wmb wel een beetje voorbij aan het maatschappelijk belang dat er ligt in tijd doorbrengen met je kinderen. Ik kan dat niet helemaal volgen.. En dit is geen sneer naar mensen die 32 uur werken, zo bedoel ik het niet, maar als moeder zijnde snap ik heel goed dat iemand liever 16 uur werkt dan 32, als het inkomen dankzij toeslagen toch gelijk blijft. Stellen dat je dat nooit zou doen komt over alsof je dat afkeurt, maar mogelijk interpreteer ik dat verkeerd.quote:Op zondag 23 november 2014 17:44 schreef Kyara het volgende:
Nog even over nagedacht en ik vind het een beetje moeilijk te begrijpen dat je voor hetzelfde geld liever 32 uur werkt dan 16. Dat je dus liever 2 dagen extra werkt (dus eigenlijk zonder inkomsten) in plaats van dat je bij je kinderen bent? Bedoel het niet vervelend of zo maar probeer het te begrijpen.
Ja. Echt bizar. Maar de laatste anderhalve maand is ze echt bezig met peuter aan het worden. Deze foto vandaag. Viel me echt op dat daar gewoon een heus peutertje loopt (voor mijn gevoel)quote:Op zondag 23 november 2014 20:17 schreef Kyara het volgende:
Heb jij dat ook, dat als je naar Riley kijkt en dat het dan tot je doordringt dat het eigenlijk al een halve peuter is?
Ik ben er zoeen...quote:Op zondag 23 november 2014 17:44 schreef Kyara het volgende:
Nog even over nagedacht en ik vind het een beetje moeilijk te begrijpen dat je voor hetzelfde geld liever 32 uur werkt dan 16. Dat je dus liever 2 dagen extra werkt (dus eigenlijk zonder inkomsten) in plaats van dat je bij je kinderen bent? Bedoel het niet vervelend of zo maar probeer het te begrijpen.
Dat is het lastige van internet he, je gaat dan toch vaak dingen tussen de regels doorlezen. Zeker als je daar vatbaar voor bent omdat je toch al bang bent om iemand te kwetsen.quote:Op zondag 23 november 2014 20:55 schreef danic het volgende:
Ach mja. Zo voelt het dan misschien voor mij. Juist omdat ik dan zo bang was om iemand persoonlijk te raken.
Ik heb vanmiddag zelfs onze parketvloer zn oliebeurt kunnen geven!quote:Op zondag 23 november 2014 21:06 schreef L-E het volgende:
Haha Omen, voel jij je ook zo stoer als je eens een dag veel doet in het huishouden? Ik heb afgelopen week gestofzuigd, gedweild, en gestreken. Op dezelfde dag!
Ik had t bijna in mn fb-status gezet, zo trots was ik
Fijn is dat he? Scheelt zoveel pijn!quote:Op zondag 23 november 2014 21:56 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag zelfs onze parketvloer zn oliebeurt kunnen geven!![]()
Verder gaat het hier wel oke. Mn oor is "gesprongen" dus de druk is eraf!! Wat een verlichting!
Ik zag mezelf juist vroeger als een soort Kyara. Op vrije dagen zoveel mogelijk eropuit met de kindjes, dierentuinen, kinderboerderijen, het park in, etc. Afspreken met andere mama's, en dan gezellig theeleuten terwijl de kindjes zoetjes met elkaar spelen. Ik doe dat echt veel minder dan ik eigenlijk zou willen, simpelweg omdat ik er de energie niet voor heb.quote:Op zondag 23 november 2014 21:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat is het lastige van internet he, je gaat dan toch vaak dingen tussen de regels doorlezen. Zeker als je daar vatbaar voor bent omdat je toch al bang bent om iemand te kwetsen.
Het zijn ook zulke persoonlijke overwegingen. En elke situatie is anders en iedereen staat daar persoonlijk in. Ik dacht ooit dat ik ook een soort Shandaly zou zijn maar inmiddels blijkt wel dat ik toch liever meer tijd met mijn kinderen wil doorbrengen (waarbij 24/7 weer net iets teveel van het goede is).
Waarmee ik dus niet wil zeggen dat Shandaly een ontaarde moeder is he. Zeer zeker niet.
Ja maar lieve schat, dat DOE je dus wel!quote:Op zondag 23 november 2014 22:18 schreef Shandaly het volgende:
Ik zag mezelf juist vroeger als een soort Kyara. Op vrije dagen zoveel mogelijk eropuit met de kindjes, dierentuinen, kinderboerderijen, het park in, etc. Afspreken met andere mama's, en dan gezellig theeleuten terwijl de kindjes zoetjes met elkaar spelen. Ik doe dat echt veel minder dan ik eigenlijk zou willen, simpelweg omdat ik er de energie niet voor heb.
Het gastouderbureau is meer dan gelukkig om te helpen, dat scheelt welquote:Op zondag 23 november 2014 22:35 schreef aapieannie het volgende:
GotC overleg even met je gastouderbureau. T zit er nog niet zo lang? Wat voor contract ben je aangegaan? Want je zit met de bureaukosten als je eerder als haar verlof naar een ander gaat, tenzij zelfde gobureau. Het is ook aan het gastouderbureau om jullie een vervanger aan te bieden.
Wij hebben er toen voor gekozen gelijk weg te gaan en kregen nog een rekening bureau kosten na
Ik zou gaan voor een nieuwe gastouder. Gewoon zsm.quote:Op zondag 23 november 2014 22:10 schreef GotC het volgende:
AA, fijn is dat
Werk..tsja. Ik ben sinds 1-8 meer gaan werken (32 uur) maar ik vraag me weleens af of ik er goed aan heb gedaan voor T. Die ene dag GO zal toch niet echt een verschil maken voor zijn ontwikkeling of..?
Andere vraag dan maar:
Nu is onze GO zwanger, heeft gezegd dat ze over x jaar gaan verhuizen (want 3e kindje in portiekwining) en zitten we met een dilemma: Wat doen we met T.? Hij zit pas sinds kort bij haar en al dat gesleep met mijn mannetje.. Daarbij heeft ze straks een baby erbij. Imo niet fantastisch?
Wat zouden jullie doen? Dit zijn de opties:
1) Tijdens haar verlof zelf opvang regelen door bv minder te werken.
2) Tijdens haar verlof T. naar een andere GO en daarna terug naar haar.
3) Zsm over naar een andere GO.
4) Vanaf haar verlof naar een andere GO.
5) Minder werken vanaf verlof.
Dit is gewoon belachelijk en niet toegestaan. Ook niet als zelfstandige.quote:Op maandag 24 november 2014 11:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze gastouder was ook zwanger Gotc, ze deed vaag over de verlof termijn en bleek zelfs later maar 10 dagen verlof te willen. Wij vonden dat niet erg verstandig met dan net schoolgaande kleuter en onze dreumes. We hadden zelf bedacht om dan voor 3 maanden naar een kdv te gaan, maar toen de gast ouder daar zo lastig over deed hebben we besloten om helemaal over te stappen. Dit is de beste beslissing ooit geweest. Hadden we zeg maar 3 jaar eerder moeten doen.
Mijn baan staat ook op de tocht. Er komt een organisatie brede reorganisatie. Half januari beginnen de gesprekken waarin we horen wie dr mag blijven en niet. Ik ben me al wel aan het oriënteren op wat anders, maar overal in mijn sector (de zorg) zijn nu reorganisaties en vacature stops. Er verandert zoveel komende jaren in de financiering van de zorg dat nergens duidelijk is hoe het eruit komt te zien.
Ik vind t best spannend. Over 2 weken is er vanuit de vakbond uit een informatie middag waarin het sociaal plan uitgelegd wordt. Ik denk dat ik daar maar heen ga.
Jongste maakt nu een enorme sprong, je moet wat als je bijna 2 bent. [ afbeelding ]
Niks dreumes meer aan...
Als welk niveau werk je? Bij ons gaan zowiezo alle niveau 2 jaarcontracten eruit. Mensen met een vastcontract niveau 2 worden uitgeloot in de zin van of een opleiding naar 3 of je word uitgekocht. Daarbij wel gekeken naar functiejaren en leeftijd.quote:Op maandag 24 november 2014 11:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn baan staat ook op de tocht. Er komt een organisatie brede reorganisatie. Half januari beginnen de gesprekken waarin we horen wie dr mag blijven en niet. Ik ben me al wel aan het oriënteren op wat anders, maar overal in mijn sector (de zorg) zijn nu reorganisaties en vacature stops. Er verandert zoveel komende jaren in de financiering van de zorg dat nergens duidelijk is hoe het eruit komt te zien.
Ik vind t best spannend. Over 2 weken is er vanuit de vakbond uit een informatie middag waarin het sociaal plan uitgelegd wordt. Ik denk dat ik daar maar heen ga.
Wat dat betreft zo blij dat ik op tijd via het uzb ben gaan werken. Echt ik kan fulltime + werken als ik alle diensten waar ze me voor bellen aannemen.quote:Op maandag 24 november 2014 11:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze gastouder was ook zwanger Gotc, ze deed vaag over de verlof termijn en bleek zelfs later maar 10 dagen verlof te willen. Wij vonden dat niet erg verstandig met dan net schoolgaande kleuter en onze dreumes. We hadden zelf bedacht om dan voor 3 maanden naar een kdv te gaan, maar toen de gast ouder daar zo lastig over deed hebben we besloten om helemaal over te stappen. Dit is de beste beslissing ooit geweest. Hadden we zeg maar 3 jaar eerder moeten doen.
Jongste maakt nu een enorme sprong, je moet wat als je bijna 2 bent. [ afbeelding ]
Niks dreumes meer aan...
We hebben contact gehad met t gastouder bureau. Zij gaven aan dat de GO werkt als zelfstandige en dat ze het niet konden verbieden. Ze is nu idd haar grootste klant kwijt. Onze kinderen kwamen het vaakst van al haar opvang kindjes.quote:Op maandag 24 november 2014 11:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dit is gewoon belachelijk en niet toegestaan. Ook niet als zelfstandige.
Die zal zich wel lekker kut hebben gevoeld dat ze haar oppaskinderen kwijt is geraakt omdat ze zich zo raar heeft opgesteld.
Ik hoorde van J dat onze gastouder er ook wel nog een kind bij zou willen... Mocht dat gebeuren, dan moet ik even goed nadenken wat we dan doen.
Woensdag al.quote:Op maandag 24 november 2014 11:20 schreef Omentielvo het volgende:
KJ, wat naar van die reorganisatie die eraan komt
En hij is echt al een peuter.Wanneer is hij nou jarig?
Ik werk als coördinator.quote:Op maandag 24 november 2014 11:21 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Als welk niveau werk je? Bij ons gaan zowiezo alle niveau 2 jaarcontracten eruit. Mensen met een vastcontract niveau 2 worden uitgeloot in de zin van of een opleiding naar 3 of je word uitgekocht. Daarbij wel gekeken naar functiejaren en leeftijd.
( weet er alles van, ik zit bij de reorganisatiegesprekken als notulist)
Tis misschien heel slecht, maar ik wil echt niet elk werk in de zorg doen. Via het uitzend bureau zou echt niks voor mij zijn. Ik hoop er maar op dat ik mag blijven.quote:Op maandag 24 november 2014 11:30 schreef As1981 het volgende:
[..]
Wat dat betreft zo blij dat ik op tijd via het uzb ben gaan werken. Echt ik kan fulltime + werken als ik alle diensten waar ze me voor bellen aannemen.
En je mannetje in idd een heuse peuter.
Die sprong is zo herkenbaar die van mij gaat ook zo hard.
Terug naar de oude nick?quote:
vitamine tekortje?quote:Op maandag 24 november 2014 13:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat kan, maar m'n energieniveau is lager dan ooit. Dus ik heb gewoon niet de puf op het moment. Ik start volgende week ook weer met EMDR. Elke week een sessie, dus dat wordt wel pittig.
Zit achter de pc, maar er komt niks uit mn handen en ik zit alleen maar te gapen.
Wist ik het maar. Ik loop al zolang te tobben met een waslijst aan klachten. Moedeloos word ik ervan.quote:
Ik slik elke jaar deze tijd de forte variant.quote:Op maandag 24 november 2014 13:31 schreef danic het volgende:
Ik heb ook net een doosje supradine in huis gehaald XM, misschien helpt het je iets?
Uiteraard niet mentaal, maar als het inderdaad ook te maken heeft met wat Tico zegt, kan dit je helpen.
Je hebt ook de forte variant, maar dat durfde ik weer niet zo goed. Ik probeer eerst deze en als dat weinig uithaalt haal ik daarna de andere. Maar als ik jou zo hoor kun je wel de forte variant proberen.
Ja dat las ik ergens anders en daardoor ben ik ze gaan halen.quote:Op maandag 24 november 2014 14:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik slik elke jaar deze tijd de forte variant.
Vitamine d te kort geeft hele vage klachten?quote:Op maandag 24 november 2014 14:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bedankt voor de tips, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat een vitaminepil het gaat oplossen. Ik ben nu een lijst aan het maken van alle klachten. Niet grappig.
Waarom zou je je NIET ziekmelden nu?quote:Op maandag 24 november 2014 14:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sterker nog, na een sessie moet ik gewoon weer naar het werk.
Ik weet nog niet helemaal hoe ik dat moet fixen. Vorige keer was ik in between jobs en kon ik na een sessie gewoon crashen op de bank, want kind op kdv.
quote:Op maandag 24 november 2014 14:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vitamine d te kort geeft hele vage klachten?
Even wat klachten die ik aan het begin van mijn burn out had: continu allesoverheersend moe, geen beslissingen kunnen nemen, overal om huilen, hoofdpijn, duizeligheid, darmklachten, pijn in mijn nek en rug, opstartpijn in mijn voeten en enkels, concentratieproblemen, somberheid, hartkloppingen, trillen, ieder voorbijwaaiend virusje pikte ik op, paniekaanvallen om de kleinste dingen. En dan ben ik vast nog wat vergeten, Ojaquote:Op maandag 24 november 2014 14:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb morgen een belafspraak met de huisarts én ik word gebeld door de MDL-arts over de uitslagen van alle onderzoeken en krijg ik ook bericht of ik weer nog een keer dat akelige onderzoek moet.
En elke keer als een klacht weg is, komt er weer iets nieuws voor in de plaats. Ik word er echt knettergek van. Ben nu zo moe, kom amper de dag door.
Maar goed, genoeg gezanikt, jullie kunnen er ook niks mee.
Oja, LB, Bepanthen heeft tegenwoordig speciale eczeem-crème. Misschien een tip?
Weet je dat ik al deze klachten (en nog wat) heb op het momentquote:Op maandag 24 november 2014 19:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Even wat klachten die ik aan het begin van mijn burn out had: continu allesoverheersend moe, geen beslissingen kunnen nemen, overal om huilen, hoofdpijn, duizeligheid, darmklachten, pijn in mijn nek en rug, opstartpijn in mijn voeten en enkels, concentratieproblemen, somberheid, hartkloppingen, trillen, ieder voorbijwaaiend virusje pikte ik op, paniekaanvallen om de kleinste dingen. En dan ben ik vast nog wat vergeten, Ojavergeetachtigheid tot in het extreme.
Mocht je dit herkennen dan zou ik toch echt allereerst gewoon rust nemen.
Weet je dat je als fulltime moeder ook een burn out kunt krijgen? Dat is echt niet aan werk gebonden, alleen moeilijker op te lossen, want vrij nemen van je kinderen gaat niet zo makkelijkquote:Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Weet je dat ik al deze klachten (en nog wat) heb op het moment
Ach. Die foto ontroerd mij gewoon! Wat loopt ze daar wijs. Ze doet mij op foto'a altijd een beetje aan mijn M. denken.quote:Op zondag 23 november 2014 20:45 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ja. Echt bizar. Maar de laatste anderhalve maand is ze echt bezig met peuter aan het worden. Deze foto vandaag. Viel me echt op dat daar gewoon een heus peutertje loopt (voor mijn gevoel)
Ja.quote:Op zondag 23 november 2014 21:03 schreef L-E het volgende:
En: geen 'ontaard' gebruiken, anders komt Limone ranten![]()
Ik wilde het net gaan zeggen! Weet je, we kunnen wel leuk zoeken naar vitaminetekorten (en ik zou ook zeker niet uitsluiten dat dat ook kan spelen..) maar XM, als ik lees hoe jouw mentale toestand het laatste jaar is, vind ik al je klachten niet gek. En ik ga het gewoon nogmaals zeggen: ik vind het echt bizar dat jij emdr volgt en erna gewoon gaat werken. Mijn therapeute zou je niet eens behandelen dan, dat weigert ze echt. Ik weet niets van je trauma, maar je volgt geen emdr vanwege je zweetvoeten neem ik aan. Het is een dusdanig intensieve therapie dat ik in het begin serieus drie dagen in semi-shock liep na een sessie, ik geloof oprecht dat het niet goed is om zoiets heftigs aan te gaan en te denken dat je dat lekker gewoon naast je werk doet. Het is je mentale gezondheid, dat verdient alle energie die je hebt, heeft emdr wel enige zin als je het 'er even bij doet'..? Als ik die vent van je was had ik je echt een schop onder je kont gegeven en je ziek gemeld bij je werkgever, of je het daar nu mee eens was of niet.quote:Op maandag 24 november 2014 19:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Even wat klachten die ik aan het begin van mijn burn out had: continu allesoverheersend moe, geen beslissingen kunnen nemen, overal om huilen, hoofdpijn, duizeligheid, darmklachten, pijn in mijn nek en rug, opstartpijn in mijn voeten en enkels, concentratieproblemen, somberheid, hartkloppingen, trillen, ieder voorbijwaaiend virusje pikte ik op, paniekaanvallen om de kleinste dingen. En dan ben ik vast nog wat vergeten, Ojavergeetachtigheid tot in het extreme.
Nou, dit inderdaad. Wat Spirit en jij zeggen. Ook ik herken het maar al te goed. Dus echt: neem rust. Er gaat niets structureel kapot als je niet werkt, maar als je wel blijft werken is die kans zo te lezen behoorlijk aanwezig.quote:Op maandag 24 november 2014 20:23 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik wilde het net gaan zeggen! Weet je, we kunnen wel leuk zoeken naar vitaminetekorten (en ik zou ook zeker niet uitsluiten dat dat ook kan spelen..) maar XM, als ik lees hoe jouw mentale toestand het laatste jaar is, vind ik al je klachten niet gek. En ik ga het gewoon nogmaals zeggen: ik vind het echt bizar dat jij emdr volgt en erna gewoon gaat werken. Mijn therapeute zou je niet eens behandelen dan, dat weigert ze echt. Ik weet niets van je trauma, maar je volgt geen emdr vanwege je zweetvoeten neem ik aan. Het is een dusdanig intensieve therapie dat ik in het begin serieus drie dagen in semi-shock liep na een sessie, ik geloof oprecht dat het niet goed is om zoiets heftigs aan te gaan en te denken dat je dat lekker gewoon naast je werk doet. Het is je mentale gezondheid, dat verdient alle energie die je hebt, heeft emdr wel enige zin als je het 'er even bij doet'..? Als ik die vent van je was had ik je echt een schop onder je kont gegeven en je ziek gemeld bij je werkgever, of je het daar nu mee eens was of niet.
Dacht dat jouw dreumes ook van eind april was?quote:Op maandag 24 november 2014 13:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wist ik het maar. Ik loop al zolang te tobben met een waslijst aan klachten. Moedeloos word ik ervan.
Maar ik heb wel een hele leuke dreumes van bijna anderhalf (vrijdag!)
Ze snapt zichzelf niet eens, waarschijnlijkquote:Op dinsdag 25 november 2014 08:27 schreef Omentielvo het volgende:
Danic, hoe is de nacht gegaan? Beterschap voor je meisje![]()
Venco. 40 uur vind ik ook erg veel. En jammer dat banen van 28 en 32 uur zo zeldzaam zijn
Hier gisteravond de schoen gezet. Ze had een chocoladelolly gekregen en een cadeau. Dat cadeautje pakte ze pas uit nadat ze haar flesje ophad. Ze wilde namelijk eerst die chocoladelolly op eten. Dat wordt nog leuk op pakjesdag met een kind dat nauwelijks interesse heeft voor cadeaus.![]()
En toch een vraag. Hoe om te gaan met boosheid. Vanmorgen had ik een hele boze dreumes. Reden is echt onbekend. Maar dan wil ze niks. Alleen maar opkijk schoot zitten te mokken. En ik laat haar dan mokken, maar ik vind het zo lastig. Ik weet gewoon niet wat er is. En voel me dan weer een beetje falen, omdat ik mijn kind niet snapt
ff in spoiler voor de niet-geïnteresseerdenquote:Op maandag 24 november 2014 19:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Danic, wat sneu, hoe is de nacht verder gegaan? Is er iets verkeerd gevallen misschien?
Venco, mijn dreumes is van 28 mei, maandje jonger dus.
Vrijdag CB voor de 18-maanden afspraak. Op de dag dat ze precies 18 maanden is. Timing, jeweetz! Vanochtend zei ze "daaaag mamma!" bij het kdv! Zo lief
Omen, hier was ze vanochtend ook aan het zeuren. Om niks. Stand van de maan ofzo. Ik heb haar even laten begaan en toen gewoon afgeleid met blokjes. En toen was het weer prima.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
ff in spoiler voor de niet-geïnteresseerdenOK XM, ik ga even iets heel persoonlijks en pijnlijks in een spoiler zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Danic, wat sneu, hoe is de nacht verder gegaan? Is er iets verkeerd gevallen misschien?
Venco, mijn dreumes is van 28 mei, maandje jonger dus.
Vrijdag CB voor de 18-maanden afspraak. Op de dag dat ze precies 18 maanden is. Timing, jeweetz! Vanochtend zei ze "daaaag mamma!" bij het kdv! Zo lief
Omen, hier was ze vanochtend ook aan het zeuren. Om niks. Stand van de maan ofzo. Ik heb haar even laten begaan en toen gewoon afgeleid met blokjes. En toen was het weer prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Ah okey, ik las het alsof ze haar chocoladelolly niet mocht opeten en daarna ging mokken. Dus ik dacht de reden voor het mokken wel de te begrijpenquote:Op dinsdag 25 november 2014 09:13 schreef Omentielvo het volgende:
Haha. Die chocoladelolly had ze meteen op. Dat ga ik niet tegenhouden. De boosheid begon pas toen ik haar flesje had gemaakt.
Ik snap wel dat je het ook zou kunnen krijgen als fulltime moeder maar heb ook zitten denken hoe neem je dan rust?quote:Op maandag 24 november 2014 19:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Weet je dat je als fulltime moeder ook een burn out kunt krijgen? Dat is echt niet aan werk gebonden, alleen moeilijker op te lossen, want vrij nemen van je kinderen gaat niet zo makkelijk![]()
Je mag 40 uur werken. Je zoon opvoeden. En hij wil dr een tweede bijquote:Op maandag 24 november 2014 23:22 schreef vencodark het volgende:
En wat werk betreft: hier een vaste baan van 15 uur pw, soms 20-22.
Dat is dan ook met ploegentoeslag maar het maandbedrag is nog geen ¤900.
Mijn man zou het liefst willen dat ik 40 uur werk ipv dit huidige maar dat vind ik teveel ivm Aiden.
Maar ja, banen van 28 of 32 uur zijn zoo zeldzaam.
Maak geen afspraken als die je stress bezorgen. Doe niks op dagen dat je alleen bent, alleen wat jij leuk vindt. Vraag je man om tijdelijk een tandje bij te springen in het huishouden. Doe dingen met de kinderen die zij zelf kunnen doen zonder continu jouw aandacht nodig te hebben. Ga vroeg naar bed om extra uren slaap te pakken of doe dutjes met je kinderen als ze nog slapen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je het ook zou kunnen krijgen als fulltime moeder maar heb ook zitten denken hoe neem je dan rust?
Je gaat naar de dokter en die schrijft rust voor. En dan.... De kinderen gaan nu 2 dagen in de week naar Opa en Oma en soms wel meer. Soms vind ik het nu al te veel dat ze weg zijn omdat ik toch thuis ben. Ik doe mn boodschappen en op de dagen dat de kinderen thuis zijn doe ik eigenlijk weinig in t huishouden en ga ik leuke dingen met ze doen (niet alleen buiten de deur). Ik zou niet weten hoe ik het rustiger aan zou moeten doen.
Tegenwoordig raak ik al in paniek als ik die week een afspraak heb staan. Bang om te vergeten. Dan vind ik het al 'druk'.
Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn als ik straks weer werk heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |