abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146806538
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_146806564
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:28 schreef Suikertante het volgende:
Shandaly dat klinkt goed man O+

"Het is wat het is", daar ben ik niet zo goed in. Ik word er zelfs een beetje sip van als ik het lees.

+1
pi_146807126
Oke, wat is het laatste woord dat jouw dreumes geleerd heeft?
Mijnes zei net Moma (oma).

(en beterschap voor E LB! :* )
pi_146807207
Etuh. .. Das een heel essentieel woord!

Net zijn verjaardagstaart besteld. Een taart met koeien vlekken en een trekker er op. 2 van zijn liefdes!
pi_146807242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:29 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1
Ik snap wel wat Venco bedoelt. Je kunt een ander niet veranderen, dat moet die persoon zelf willen. En de één laat zich makkelijker sturen daarin dan de ander. Bij de één komt het praten en het evenwicht sneller dan bij de ander.

Dat gezegd hebbende, natuurlijk is er altijd iets te doen. Maar als het alternatief wel heel drastisch wordt, dan lijkt me dat ook niet wenselijk.

En Shandaly, ik herken je spoiler ook :). Er wordt hier ook soms gekookt, gelachen, gespeeld en opgevangen. Maar in tijden van stress/ziekte/onzekerheid hebben we 't allemaal wat lastiger :).
Home is where the O+ is...
pi_146807267
Het laatste woord hier is 'aan'. Luid en duidelijk gearticuleerd, zo lief!
  woensdag 19 november 2014 @ 13:49:46 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146807303
LB :* Dat zijn echte officiële baggernachten. Beterschap voor je meisje!

Woorden..nee nog niet van toepassing hier :P Behalve het essentiële 'mama' als hij helemaal in tranen is O+
pi_146807304
Eh..... hier was het ´hals´ volgens mij :D dus die wijst ze nu bij iedereen aan O+

We hebben gisteren overigens samen met E haar schoentje gezet. Wortel erin, liedje gezongen..... maar ze vond het maar raar dat er een wortel in haar schoen zat _O- de schoen mocht ook niet blijven staan, maar ze ging er mee aan de wandel :D Wortel uit de schoen - wortel in de schoen - wortel uit de schoen - "Wortel!!!" :o - wortel in de schoen..... etc _O-

En toen ik zag dat ze heel moe werd heb ik het schoentje plus wortel weer teruggezet bij de deur, en toen brak de pleuris dus uit ;(
pi_146807340
Leuke vraag Suiker!
  woensdag 19 november 2014 @ 13:52:43 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146807390
Oh en Olivia, wat komt het dan dichtbij! Leuk, zo'n taart speciaal voor hem O+
  woensdag 19 november 2014 @ 13:54:49 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146807465
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:51 schreef LadyBlack het volgende:
Leuke vraag Suiker!
Ja, soort daily Olf, maar dan de geSuikerde variant!
pi_146807498
Iéts minder diep wel :D

GotC, mama is heus wel een woord!
pi_146807501
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:48 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik snap wel wat Venco bedoelt. Je kunt een ander niet veranderen, dat moet die persoon zelf willen. En de één laat zich makkelijker sturen daarin dan de ander. Bij de één komt het praten en het evenwicht sneller dan bij de ander.

Dat gezegd hebbende, natuurlijk is er altijd iets te doen. Maar als het alternatief wel heel drastisch wordt, dan lijkt me dat ook niet wenselijk.

En Shandaly, ik herken je spoiler ook :). Er wordt hier ook soms gekookt, gelachen, gespeeld en opgevangen. Maar in tijden van stress/ziekte/onzekerheid hebben we 't allemaal wat lastiger :).
Dit dus. :)
pi_146807610
Lanaanpaal (lantaarnpaal dus he ;) )
  woensdag 19 november 2014 @ 13:59:52 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146807704
Zo, da's er ook een voor gevorderden Loj :D

Oh! En E verraste ons vanochtend door naar een slof van mn vriend te wijzen en 'papa slof' te zeggen! Ze associeert er al een hele tijd flink op los, maar dit vond ik echt een duidelijke woordcombinatie!
pi_146807964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:45 schreef Suikertante het volgende:
Oke, wat is het laatste woord dat jouw dreumes geleerd heeft?
Mijnes zei net Moma (oma).

(en beterschap voor E LB! :* )
autootje zei ze gisteravond voor het eerst O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_146807983
Mijnes is zo taalvaardig nog niet hoor! 'Klaar' is hier het nieuwste woord.
  woensdag 19 november 2014 @ 14:08:21 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146808063
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:06 schreef L-E het volgende:
Mijnes is zo taalvaardig nog niet hoor! 'Klaar' is hier het nieuwste woord.
Daarentegen kan E pas sinds 3 dagen augurk zeggen oO<
pi_146808100
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

De augurkmaister, mijnes is het :7
pi_146808632
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef L-E het volgende:

[..]

De augurkmaister, mijnes is het :7
Lust 'ie ze ook? :P
pi_146808673
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

_O-
Cup-a-soup in m'n neus...

Wanneer leer ik dat nu eens af.. iets drinken tijdens het bijlezen van het dreumestopic. Gebeurt me onderhand zo vaak.. |:(

Femke kan ook "Kaah!" (klaar) zeggen O+ Inclusief handgebaartje O+
  woensdag 19 november 2014 @ 14:48:52 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146809486
Oeh cupasoup, ook lekker!

Ik heb mijzelf net getrakteerd op een broodje brie met honing uit de oven :9~ en een tukje op de bank als toetje :')

Ik heb het trouwens weer net zo koud elke keer als voor mijn zwangerschap :X Vorige winter was ik nog aan het ontzwangeren blijkbaar, dat was ideaal!!
pi_146809720
Lb :* voor jouw nacht

:* en O+ voor iedereen

Over het huishouden is zoveel gezegd en ik ben zo blij met jullie gewoon O+

Laatste woord van Riley

"nandanijtje" (mandarijntje)
pi_146809754
Hier is ze gisteren geschrokken van een spinnetje dat omlaag viel en sindsdien staat ze bij elk kruimeltje te gillen PIEM!!!!! PAPA AAIEN PIEM!!! We hebben namelijk vertelt dat spinnetjes ook heel lief zijn <3 Dus nu moeten wij elk kruimeltje aaien, en dan is het weer goed *) Totdat het volgende kruimeltje in d'r blikveld komt :7 Tijd om weer even te stofzuigen dus!

Nu zit ik ook heel hard na te denken wat het nieuwste woord is... Maar ik kom er niet uit, ze zegt echt elk woord na wat we zeggen. Oja, het viel me vanmorgen op dat ze 'papa computeren' zei toen mijn lief even bij z'n laptop stond.

[ Bericht 0% gewijzigd door elamanilo op 19-11-2014 15:53:12 ]
pi_146809783
Ohh en ze kan echt zooooo lief 'schommelen' zeggen <3 <3 <3 <3 <3 Een soort melluhhhluhhh met overdreven tongbewegingen <3 <3 <3
  woensdag 19 november 2014 @ 15:01:17 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146809836
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:58 schreef elamanilo het volgende:
Hier is ze gisteren geschrokken van een spinnetje dat omlaag viel en sindsdien staat ze bij elk kruimeltje te gillen PIEM!!!!! PAPA AAIEN!!! We hebben namelijk vertelt dat spinnetjes ook heel lief zijn <3 Dus nu moeten wij elk kruimeltje aaien, en dan is het weer goed *) Totdat het volgende kruimeltje in d'r blikveld komt :7 Tijd om weer even te stofzuigen dus!

Nu zit ik ook heel hard na te denken wat het nieuwste woord is... Maar ik kom er niet uit, ze zegt echt elk woord na wat we zeggen. Oja, het viel me vanmorgen op dat ze 'papa computeren' zei toen mijn lief even bij z'n laptop stond.
Dat is hier ook wel ja :D Elke dag een nieuw woord is wel zo'n beetje de fase waar we nu in zitten.

Piem :D O+
  woensdag 19 november 2014 @ 15:15:02 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146810226
Ja hier ook. Op de crèche wordt ze het papegaaitje genoemd :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_146810246
Piem :D

Sticker is nu druk met leren lopen, dat gaat best aardig inmiddels ;) , ik denk dat hij zich later met praten gaat bezig houden. Vandaag doet hij overigens helemaal niet veel, want hij is hartstikke ziek ;( Vanmorgen 3,5 uur geslapen, helemaal suf en stil kwam hij uit bed. Eenmaal beneden kotste hij een beetje, voelde ook koortsig en heeft 1,5 uur tegen me aan gehangen zonder geluid te maken. Nu slaapt hij weer, dat is wel fijn, en ik ben blij dat de oudste bij een vriendje is gaan spelen en eten, even alle rust voor het zieke ventje.
  woensdag 19 november 2014 @ 15:19:13 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146810370
Ah nou, wat klinkt dat sneu L-E -O- beterschap!

Mijn meiske is bezig aan een goeie middagslaap gelukkig. Hopelijk knapt ze er wat van op, want je kon vanmorgen wel merken dat zij ook weinig had geslapen :')
pi_146810419
Sticker wordt tegenwoordig bozig als hij te weinig slaapt. Man oh man, wat een draak is het dan :') Slaan is hier vaak wel een teken dat het bedtijd wordt :D
pi_146810957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:15 schreef L-E het volgende:
Piem :D

Sticker is nu druk met leren lopen, dat gaat best aardig inmiddels ;) , ik denk dat hij zich later met praten gaat bezig houden. Vandaag doet hij overigens helemaal niet veel, want hij is hartstikke ziek ;( Vanmorgen 3,5 uur geslapen, helemaal suf en stil kwam hij uit bed. Eenmaal beneden kotste hij een beetje, voelde ook koortsig en heeft 1,5 uur tegen me aan gehangen zonder geluid te maken. Nu slaapt hij weer, dat is wel fijn, en ik ben blij dat de oudste bij een vriendje is gaan spelen en eten, even alle rust voor het zieke ventje.
Aaw.. beterschap :*

Ik werd zojuist gebeld door het kdv.. mijn meiske is ook ziek. Ruim 39 graden koorts en hangerig en mopperig... Ik ga d'r maar ophalen
  woensdag 19 november 2014 @ 15:39:52 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146811001
Oei Shandaly, ook al! Ook beterschap dan maar!!
pi_146811036
Shandaly, ook beterschap!
pi_146811074
Shandaly en L-E beterschap :*
pi_146811136
Mijn acrobaatje was net aan het spelen. Rent de huiskamer door en gaat onderuit. Met dr hoofdje tegen dr poppenstoel. Een hele dikke bult en jaap er bij :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_146811270
Oh, wat zielig. Arm meisje :*
pi_146811380
Ach gos!

Sticker stootte eergisteren keihard zijn hoofd tegen de rand van de tafel. Omdat hij vond dat zijn slab NU METEEN af moest, hij daar als een malle aan ging trekken, en dat met zo veel geweld deed dat hij zijn eigen hoofd naar voren trok, tegen die tafel dus aan :')
  woensdag 19 november 2014 @ 16:08:06 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146811854
Beterschap voor stick en E. en voor Shandaly en haar meisje! Ziekenboeg! Vergeet ik er nu nog een paar? :@

Hier had mup gister een off day na weer een slechte nacht. Ze was op het kdv met zo'n rondcross auto en al zeg maar, gekanteld :'). Maar ze wilde het stuur niet loslaten :'). Dus lag ze gekanteld en al te brullen op het plein :'). Ik zag het ook helemaal voor me, moest er stiekem ook wel om lachen :@.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_146813967
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beterschap voor stick en E. en voor Shandaly en haar meisje! Ziekenboeg! Vergeet ik er nu nog een paar? :@

Hier had mup gister een off day na weer een slechte nacht. Ze was op het kdv met zo'n rondcross auto en al zeg maar, gekanteld :'). Maar ze wilde het stuur niet loslaten :'). Dus lag ze gekanteld en al te brullen op het plein :'). Ik zag het ook helemaal voor me, moest er stiekem ook wel om lachen :@.
Ik ook ;) Geweldig he, die kinderkoppies. Als er eenmaal iets in zit dat ze het zó willen, dan moet het ook zó. En niet anders. En ook al is de auto gekanteld, dat stuur moet vast :D

Femmetje ligt met een slokje pcm lekker op bed. Eerst half uurtje geknuffeld (lekker warm:) ), maar ze werd toch blijer van haar bedje... Hopelijk gaat het met haar net zo snel beter als met Lars vorige week, die was na 1 nachtje slapen alweer van de koorts af.
pi_146816155
L-E, die Sticker van jou is er ook eentje met een sterke eigen mening hè?
:* voor de pech van het stoten van zijn hoofd

XM, ik snap dat je stiekem moest lachen :D

Shandaly, fijn dat ze is gaan slapen. Hopelijk is ze morgen weer beter :*

Ik haalde net Riley van het kdv en ze begon me te vertellen: "au, bibi (baby)" en nog wat. De juffrouw vertelde toen dat ze met een babypop aan het spelen was en een ander kindje die pop afpakte en zij dat niet goed vond. Ik vond het zo leuk dat ze me dat probeerde te vertellen O+
pi_146818354
Beterschap voor E en Femke!
En arme Sticker!
Omen wat goed van Riley.

Woord van de dag zou ik eerlijk gezegd echt niet weten. Gaat hier in zo'n razend tempo. Ze zong vandaag: 'zwarte piet wiedewiedewiet, hoor je wel, zie je niet'

Verder was het even te veel om bij te lezen. Sorry...
pi_146819840
Haha LE, ik zie het al voor me. Doet me denken aan kleuter die vanaf baby af aan haar hoofd tegen de tafel stoot als ze moet niezen. Of tegen de barbiekist omdat ze daar te dicht bij zit. Ze voelt t niet aankomen dus het overkomt haar elke keer. Tegenwoordig hou ik m'n hand ervoor.

Wat een leuke verhalen over alle woorden lees ik. Viktor is sinds een week of twee zo ver dat hij het praten wel eens een kans wil geven, soms. Er komen nu elke dag woorden bij. Zijn eerste woord na mama, was "kijken" (foto kijken als ik die heb gemaakt)en "ijsje". :+ hebben jullie kinderen ook een "praatstem"? Zijn stem als hij echte woorden zegt is anders dan als hij brabbelt.

Hij wordt 5 december alweer twee!
pi_146820133
Jongste lag in bed en wilde de deshjun. Ik snapte m niet. Hij gebaarde al wild en riep om de deshjun deshjun. Oudste riep:" snap je m niet mama, hij wil de deken :) "
pi_146820452
AM :*

Sola, je hebt alweer bijna een peuter
Hier niet een verschil tussen praatstem en brabbelstem. Maar ik vind haar stem zo lief gewoon. O+

Olivia, zo leuk dat oudere kinderen meestal wel snappen wat een dreumes zegt O+

Hier zei Riley net 'minion'. Mijn zus heeft van een vriendin een minion gekregen en liet deze aan Riley zien en zei wat het was. Riley zei het meteen na :D
  woensdag 19 november 2014 @ 21:05:14 #45
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146821895
Och wat een hoop zieke kindjes ineens - beterschap allemaal!

Hier ook ineens elke dag een nieuw woord. En volgens mijn man zei Nora vandaag 'hier papa' toen ze hem en blokje gaf :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 19 november 2014 @ 21:13:24 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146822260
XM als je het zo vertelt klinkt t wel heel komisch ja :D

Riley met een verhaaltje O+!

Sticker en Fee :X
Ik schuif dr kinderstoel wel eens naar achteren als ik dr schoonpoets na het eten. Ben als de dood dat ze met dr hoofd op tafel klapt :X

Sola :W ook al bijna een topic verder!

Olivia wat handig zo'n tolk ^O^

AM wauw! Dat zingen is echt geweldig he O+ E is helemaal wild van 'keteltje dik van buik' nu, dus dan loopt ze met 1 hand aan dr oor en 1 arm uitgestoken scheef door de kamer _O-
  woensdag 19 november 2014 @ 21:17:58 #47
378192 -mandy-
I am who I am
pi_146822473
Laatste woord van vandaag: ekke (lekker)

Beterschap voor alle zieken :*

Deze link wil ik toch even met jullie delen. Het verhaal over de mayonaise pot en 2 koppen koffie. Over wat belangrijk is in het leven.

Sola, je hebt bijna een peuter!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_146823856
Oi.. als we toch linkjes gaan delen: Let it go (mom's version)
Erg irritante stem, maar toffy parodie.
pi_146823903
Mandy jouw linkje is zo waar. Een tijd geleden dat ik deze gelezen had. O+

Shandaly, ik vond hem erg grappig inderdaad :D
  woensdag 19 november 2014 @ 21:59:25 #50
378192 -mandy-
I am who I am
pi_146824428
Leuke video Shandaly!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')