Een beter milieu begint bij jezelf, dus wat let je?quote:Op woensdag 19 november 2014 13:23 schreef Poolbal het volgende:
Verder moeten er gewoon even 6,5 miljard mensne dood om weer een gezonde maatschappij te creeeren. Eén die de aarde ook kan dragen.
Dat wel, maar niet alles is nog ambachtelijk zwoegen hoorquote:Op woensdag 19 november 2014 13:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt daar nog relatief veel met de hand gedaan, want kleine aantallen.
Natuurlijk zijn er wel alternatieven. Om het bij het topic te houden: ipv. elke maand wat nieuws en hips van de H&M kun je ook eens wat meer geld uitgeven aan hoogwaardig "Made in Italy" en daar wat langer mee doen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is een utopische gedachte die niet gaat werken; simpel weg omdat er geen realistische alternatieven worden aangeboden. Het gras is niet groener; of beter gezegd bruiner bij de buren.
Kwaliteit staat niet gelijk aan een hoge prijs en "made in..." die fabel krijg je er bij niet meer in.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er wel alternatieven. Om het bij het topic te houden: ipv. elke maand wat nieuws en hips van de H&M kun je ook eens wat meer geld uitgeven aan hoogwaardig "Made in Italy" en daar wat langer mee doen.
Gelukkig niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat wel, maar niet alles is nog ambachtelijk zwoegen hoor
Typisch geval van cognitieve dissonantie.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kwaliteit staat niet gelijk aan een hoge prijs en "made in..." die fabel krijg je er bij niet meer in.
Het is geen fabel. Maar het is duidelijk: jij houdt meer van smoesjes en de eerste rang voor een dubbeltje en dat daar een hoop ellende achter steekt interesseert je geen drol.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:
Kwaliteit staat niet gelijk aan een hoge prijs en "made in..." die fabel krijg je er bij niet meer in.
laat mij maar asociaal zijn dan, je doet nu net of wij het geld voor het opscheppen hebben.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sterker nog, als ik hier op wijs zijn er mods die proberen mij de mond te snoeren en als dat niet lukt moet ik maar in een ander draadje gaan "zeuren".
Maar het is schandalig. Al het volk wat bij Primark en aanverwant goedkope rommel aanbieders koopt is gewoon asociaal. Dit weet je gewoon en zo schandalig misbruik maken van anderen... Bah!
Waatom zouden ze? Daar valt geen geld mee te verdienen.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nou, Quinsy Gario en Sunny Bergman, ga je daar eens druk over maken.
Volgens mij kan je wel eens een reality-check gebruiken. Dus:quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef hoas het volgende:
[..]
laat mij maar asociaal zijn dan, je doet nu net of wij het geld voor het opscheppen hebben.
Nou nee hoor, wij moeten er ook hard voor werken zuinig zijn en bij goedkope winkels kopen om rond te komen. En als wij niets meer zouden kopen hebben ze helemaal geen cent meer, dus dan help je een ander aan een boterham en dan ben je asociaal.
Laat je nakijken man.
quote:Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Typisch geval van cognitieve dissonantie.
Integendeel, maar goed druk er maar een stempel op voel je je zelf ook wat beter door.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen fabel. Maar het is duidelijk: jij houdt meer van smoesjes en de eerste rang voor een dubbeltje en dat daar een hoop ellende achter steekt interesseert je geen drol.
We weten inderdaad allemaal in welke armoede de Nederlander leeft. Straks kan je nog maar twee keer per jaar op vakantie waarvan maar één keer buiten Europa...quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef hoas het volgende:
laat mij maar asociaal zijn dan, je doet nu net of wij het geld voor het opscheppen hebben.
Nou nee hoor, wij moeten er ook hard voor werken zuinig zijn en bij goedkope winkels kopen om rond te komen. En als wij niets meer zouden kopen hebben ze helemaal geen cent meer, dus dan help je een ander aan een boterham en dan ben je asociaal.
Laat je nakijken man.
Ik voel mijzelf prima, maar ik probeer je bewust te maken dat jouw gedrag consequenties kent. En ik vind die consequenties accepteren, wat jij duidelijk doet, asociaal. Mijn mening.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:04 schreef xzaz het volgende:
Integendeel, maar goed druk er maar een stempel op voel je je zelf ook wat beter door.
Een duurdere broek kopen maakt je geen haar beter. Pure marketing.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik voel mijzelf prima, maar ik probeer je bewust te maken dat jouw gedrag consequenties kent. En ik vind die consequenties accepteren, wat jij duidelijk doet, asociaal. Mijn mening.
helemaal mee eens,quote:Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Een duurdere broek kopen maakt je geen haar beter. Pure marketing.
Niet alle dure kleding is per definitie goed, maar kleding die onder goede arbeidsomstandigheden wordt gemaakt is wel haast per definitie duurder.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Vakantie? Wat is dat?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
We weten inderdaad allemaal in welke armoede de Nederlander leeft. Straks kan je nog maar twee keer per jaar op vakantie waarvan maar één keer buiten Europa...
Joh, dat moeten we niet willen natuurlijk!
Het is niet alleen maar marketing. En duurder wil niet meteen zeggen dat deze correct is geproduceerd. Maar een broek die in de EU is geproduceerd kent niet die erbarmelijke omstandigheden als een broek van de Primark.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef xzaz het volgende:
Dan wordt het gemaakt door Chinese slaven in Prato (net buiten Florence). Het enige verschil is dat je er meer voor betaalt.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er wel alternatieven. Om het bij het topic te houden: ipv. elke maand wat nieuws en hips van de H&M kun je ook eens wat meer geld uitgeven aan hoogwaardig "Made in Italy" en daar wat langer mee doen.
Nee, dat niet iedereen in broeken van vele honderden euro's loopt snap ik ook wel. Alleen zit er nog wel iets tussen 8 euro en vele honderden.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:10 schreef kovenant het volgende:
en er zijn zat mensen die het ook niet kunnen betalen..
Natuurlijk wel. "Made in" wil vrij weinig zeggen. Zegt niets over herkomst van grondstoffen en/of halffabrikaten, en zegt niets over wie het maakt en hoe die mensen behandeld worden.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen fabel. Maar het is duidelijk: jij houdt meer van smoesjes en de eerste rang voor een dubbeltje en dat daar een hoop ellende achter steekt interesseert je geen drol.
Kletskoek.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:19 schreef Viajero het volgende:
Dan wordt het gemaakt door Chinese slaven in Prato (net buiten Florence). Het enige verschil is dat je er meer voor betaalt.
Ga eens in Prato kijken zou ik zeggen. Met je grenzeloze arrogantie. En nog grenzelozere naiviteit.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kletskoek.
En als je de Italiaanse labels niet wenst te vertrouwen, koop dan b.v. bij Nudie. Die zijn open en controleerbaar.
Zelfs als dat zo is (bij de labels is doorgaans duidelijk wie de stoffen leveren), dan nog geldt dat je dan in ieder geval het risico verkleind.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:20 schreef Viajero het volgende:
Natuurlijk wel. "Made in" wil vrij weinig zeggen. Zegt niets over herkomst van grondstoffen en/of halffabrikaten, en zegt niets over wie het maakt en hoe die mensen behandeld worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |