abonnement Unibet Coolblue
pi_146848147
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:31 schreef fokbrad het volgende:
PMA Budget 63,25.
2015 geen Anderzorg meer voor mij, ik stap over naar PMA Budget voor maar 63,25.is ook onder Menzis.


[..]

[..]

Nietes, PMA Budget 2015 de goedkoopsteeee met 63,25! dusss
let op:

De premie van 63,25 is niet de zorgpremie die je betaald, hierin is een PMABonus verrekend die je pas in nov. 2015 kan terugvragen.

de daadwerkelijke zorgpremie die je betaald (aan Menzis) is 68,75
PMA is eigenlijk gewoon een collectieve verzekering van Menzis, het maakt ook niets uit of je deze aanvraagd bij PMA site, of via Menzis site.

mensen vergissen zich nog wel eens en worden onaangenaam verrast, ook blijkt niet iedereen op de hoogte dat de PMABonus pas einde van het jaar ontvangen kan worden
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146848236
quote:
15s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:36 schreef Captain_koek het volgende:
Het studentencollectief geeft mij meer korting als mijn werkgever.. Tevens ook betere voorwaarden.

Alleen de site (http://www.studentengoedverzekerd.nl/) lijkt mij niet uptodate?
klopt, maar als je doorgaat met premie berekenen kom je op de site van zilveren kruis uit, die wel up to date is.

Let op:
je kan deze verzekering als niet-student wel aanvragen, maar als achteraf blijkt dat je niet op HBO of universiteit zit (de ISO/LSVb collectief) dan wordt de korting ingetrokken (met terugwerkende kracht).

dus eigenlijk is het alleen voor studenten.

ik las op een andere forum dat niet-studenten dit wilde aanvragen, maar kans is groot dat je de collectiviteitskorting gewoon kan terug betalen, vandaar de waarschuwing ;)
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146848395
Kun je bij PMA budget ook de korting krijgen als je per jaar betaalt?
Ik kan de betalignsregeling pas niet als ik al mijn persoonlijke gegevens (ook BSN) heb ingevuld
pi_146848520
zilveren kruis voor studenten, inclusief korting als je per maand betaald:
71,37
per jaar: 25,69 korting

zal ik dit doen?
is zilveren kruis betrouwbaar en duidelijk?? / ervaringen mee iemand
pi_146848845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:40 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

let op:

De premie van 63,25 is niet de zorgpremie die je betaald, hierin is een PMABonus verrekend die je pas in nov. 2015 kan terugvragen.

de daadwerkelijke zorgpremie die je betaald (aan Menzis) is 68,75
PMA is eigenlijk gewoon een collectieve verzekering van Menzis, het maakt ook niets uit of je deze aanvraagd bij PMA site, of via Menzis site.

mensen vergissen zich nog wel eens en worden onaangenaam verrast, ook blijkt niet iedereen op de hoogte dat de PMABonus pas einde van het jaar ontvangen kan worden
Dank je, ja helaas moet wat geduld en moeite doen om de wat centen te besparen he.
http://zeker.com/pma/zorgverzekering
hahaha
pi_146848868
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:31 schreef fokbrad het volgende:
PMA Budget 63,25.
2015 geen Anderzorg meer voor mij, ik stap over naar PMA Budget voor maar 63,25.is ook onder Menzis.


[..]

[..]

Nietes, PMA Budget 2015 de goedkoopsteeee met 63,25! dusss
Anderzorg is 62,02 per maand omgerekend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146848995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Anderzorg is 62,02 per maand omgerekend.
Premie Basisverzekering ¤ 1.116,00
Korting eigen risico ¤ 324,00 -
¤ 792,00
Korting jaarbetaling ¤ 23,76 -
Totaal per jaar ¤ 768,24 /12= 64,02
hahaha
pi_146849128
of cz direct= 68,80 voor studenten - jongeren
pi_146849371
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:43 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

klopt, maar als je doorgaat met premie berekenen kom je op de site van zilveren kruis uit, die wel up to date is.

Let op:
je kan deze verzekering als niet-student wel aanvragen, maar als achteraf blijkt dat je niet op HBO of universiteit zit (de ISO/LSVb collectief) dan wordt de korting ingetrokken (met terugwerkende kracht).

dus eigenlijk is het alleen voor studenten.

ik las op een andere forum dat niet-studenten dit wilde aanvragen, maar kans is groot dat je de collectiviteitskorting gewoon kan terug betalen, vandaar de waarschuwing ;)
En hoe komen ze daar achter?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 20 november 2014 @ 19:23:47 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_146849487
Als Anderzorg nou ook nog even m'n huidige apotheek contracteert, net zoals vorig jaar, dan blijf ik lekker waar ik ben. Ik ben wel tevreden :)

1 december moeten alle zorgcontracten rond zijn toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_146849702
trouwens als je het toch via independer doet, zit je dan ergens aan vast?? of regelen zijn alleen de overstap voor jou en hoe komt het dan dat daar geen kosten aan verbonden zijn?
pi_146850157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:30 schreef TheSatanSlayer het volgende:
trouwens als je het toch via independer doet, zit je dan ergens aan vast?? of regelen zijn alleen de overstap voor jou en hoe komt het dan dat daar geen kosten aan verbonden zijn?
Nee, je zit nergens aan independer vast, zij sturen/regelen je gegevens door voor de overstap.
Je doet het pas via Independer als je extra korting van ze krijg, anders regel je het direct met de zoegverzekeraar.
Zo had ik voor overstap zorg 2013 een extra 10euro retour van independer gekregen, daarna niet meer van independer gebruikt gemaakt.

Independer als koppelbazen krijgen uiteraard bonussen van de zorgverzekeraars per afgesloten polissen etc. niemand werkt gratis ofwel?
hahaha
pi_146850511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:43 schreef fokbrad het volgende:

[..]

Nee, je zit nergens aan independer vast, zij sturen/regelen je gegevens door voor de overstap.
Je doet het pas via Independer als je extra korting van ze krijg, anders regel je het direct met de zoegverzekeraar.
Zo had ik voor overstap zorg 2013 een extra 10euro retour van independer gekregen, daarna niet meer van independer gebruikt gemaakt.

Independer als koppelbazen krijgen uiteraard bonussen van de zorgverzekeraars per afgesloten polissen etc. niemand werkt gratis ofwel?
geen kleine lettertjes bij independer??
kijk, deze wil ik nu afsluiten (CZ direct met 875): https://www.independer.nl(...)00000/detailsv2.aspx
Er staat bij: 'Sluit af via Independer en je betaalt per maand'
dus het gaat dan wél of niet via hun?
pi_146850869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:51 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

geen kleine lettertjes bij independer??
kijk, deze wil ik nu afsluiten (CZ direct met 875): https://www.independer.nl(...)00000/detailsv2.aspx
Er staat bij: 'Sluit af via Independer en je betaalt per maand'
dus het gaat dan wél of niet via hun?
Alles wat je via independer site afsluit gaat via independer, betekent je vult independer aanmeld/gegevens formulier in en die sturen ze door naar je gekozen zorgverzekeraar.
Je nieuwe zorgverzekeraar neemt dan verder contact met je en regelt de overstap.

Nogmaals als je geen extra korting/voordeeltje via independer krijgt, dan kan je gewoon direct bij de zorgverzekeraar aanmelden.
hahaha
pi_146851473
en ook dit jaar blijf ik weer bij Ditzo
totaalbedrag van ¤179,90
daarin dan 4x een basisverzekering

dit is dan voor 2 volwassen en 2 kleine kinderen
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_146851483
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:03 schreef fokbrad het volgende:

[..]

Alles wat je via independer site afsluit gaat via independer, betekent je vult independer aanmeld/gegevens formulier in en die sturen ze door naar je gekozen zorgverzekeraar.
Je nieuwe zorgverzekeraar neemt dan verder contact met je en regelt de overstap.

Nogmaals als je geen extra korting/voordeeltje via independer krijgt, dan kan je gewoon direct bij de zorgverzekeraar aanmelden.
ik krijg credits bij een online spaarprogramma als ik het via independer doe dus vandaar de vraag

en nog iets: bij de site van CZ direct staat dat niet ALLE medicijnen worden vergoed vanuit de basis verzekering. sommige medicijnen worden verrekend met eigen risico. hoe zit dit?
bron: http://www.czdirect.nl/jongerenverzekering/premie
pi_146851825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:26 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

ik krijg credits bij een online spaarprogramma als ik het via independer doe dus vandaar de vraag

en nog iets: bij de site van CZ direct staat dat niet ALLE medicijnen worden vergoed vanuit de basis verzekering. sommige medicijnen worden verrekend met eigen risico. hoe zit dit?
bron: http://www.czdirect.nl/jongerenverzekering/premie
Sommige/vele soorten medicijnen worden niet vergoed bij de basis verzekering, extra verzekeringen vergoed dus wat meerdere soorten medicijnen.
En sommige medicijnen worden verrekend met je eigen risico, als je die van 875 euro eigen risico hebt, dan gaan moet je dus eerst 875 euro uit eigen zak betalen voordat je wat terugvergoed krijgt van je zorgverzekering.
http://www.czdirect.nl/veelgestelde-vragen

[ Bericht 4% gewijzigd door fokbrad op 20-11-2014 20:46:48 ]
hahaha
pi_146851999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:38 schreef fokbrad het volgende:

[..]

Sommige/vele soorten medicijnen worden niet vergoed bij de basis verzekering, extra verzekeringen vergoed dus wat meerdere soorten medicijnen.
En sommige medicijnen worden verrekend met je eigen risico, als je die van 875 euro eigen risico hebt, dan gaan moet je dus eerst 875 euro uit eigen zak betalen voordat je wat terugvergoed krijgt van je zorgverzekering.
ik heb zelf al gezogd en voor een medicijnen wat ik nodig heb voor hooikoorts wordt niet vergoed..
dus wat moet ik doen is het voordelig om dat dan zelf te betalen of zal ik dan extra verzekering erbij nemen en welke verzxekeirng is het meest compleet met ER van 875??
pi_146852005
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En hoe komen ze daar achter?
ze gaven aan dat zij periodiek hun aanmeldingen checken of ze ook ingeschreven staan bij een HBO of Universiteit. Volgens mij via een lijst van ISO/LSVb, maar details hebben ze niet vrijgegeven.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146852017
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:26 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

ik krijg credits bij een online spaarprogramma als ik het via independer doe dus vandaar de vraag

en nog iets: bij de site van CZ direct staat dat niet ALLE medicijnen worden vergoed vanuit de basis verzekering. sommige medicijnen worden verrekend met eigen risico. hoe zit dit?
bron: http://www.czdirect.nl/jongerenverzekering/premie
Precies zoals het er staat.
pi_146852054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

ik heb zelf al gezogd en voor een medicijnen wat ik nodig heb voor hooikoorts wordt niet vergoed..
dus wat moet ik doen is het voordelig om dat dan zelf te betalen of zal ik dan extra verzekering erbij nemen en welke verzxekeirng is het meest compleet met ER van 875??
Die paar euro kun je beter los betalen. Dat soort medicijnen kosten geen flikker.
pi_146852145
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:43 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

Let op:
je kan deze verzekering als niet-student wel aanvragen, maar als achteraf blijkt dat je niet op HBO of universiteit zit (de ISO/LSVb collectief) dan wordt de korting ingetrokken (met terugwerkende kracht).

Vroeg ik mij een paar pagina's terug af, maar is dus niet waar:

pi_146852201
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:26 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

ik krijg credits bij een online spaarprogramma als ik het via independer doe dus vandaar de vraag

en nog iets: bij de site van CZ direct staat dat niet ALLE medicijnen worden vergoed vanuit de basis verzekering. sommige medicijnen worden verrekend met eigen risico. hoe zit dit?
bron: http://www.czdirect.nl/jongerenverzekering/premie
Alle medicijnen die worden vergoed als ze staan genoteerd in het Geneesmiddelen Vergoeding Systeem, dan ook enkel voor het maximum bedrag.
Vooral bij duurdere medicijnen is dit een probleem. Bv. ADHD medicijnen, in GVS is bedrag gebaseerd op de prijs van Ritalin, echter sommige patienten werkt Ritalin niet goed en hebben bv. Concerta of Strattera nodig, die veel duurder zijn.
Daarom vergoeden sommige aanvullende pakketten de eigen bijdrage,

[ Bericht 6% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2014 22:48:42 ]
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146852312
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:49 schreef tralalala het volgende:

[..]

Vroeg ik mij een paar pagina's terug af, maar is dus niet waar:

[ afbeelding ]
vanwege deze onduidelijkheid had ik vanmiddag contact op genomen met Studenten Goed Verzekerd, omdat het een collectiviteit is, hebben ze geen acceptatie plicht.
Telefonisch werd mij duidelijk medegedeeld dat niet-studenten geen recht hebben op de collectiviteitskorting.

In de reactie van Studenten Goed Verzekerd zeggen ze "als je net klaar bent met je studie" waarin de suggestie wordt gewekt dat je als student verzekerd kan worden ook al als je net klaar bent.

Desondanks staat dit nog haaks op wat mij door Studenten Goed Verzekerd telefonisch werd medegedeeld, daarom neem ik morgen weer contact met hun op, om onderhand eens alles echt duidelijk te krijgen
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146852363
dubbel o|O
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')