Nee, ik probeer juist te laten zien dat zowel mannen als vrouwen problemen hebben en dat zowel mannen als vrouwen crappy dingen doen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch laat je dat niet merken in de rest van je reacties.
Het is inderdaad zoals eerder gezegd geen wedstrijd en je maakt het er zo wel van.
Dat klopt zowel mannen als vrouwen hebben problemen. Dit topic gaat over vrouwen die problemen hebben, een ander topic kan gaan over mannen die problemen hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:22 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee, ik probeer juist te laten zien dat zowel mannen als vrouwen problemen hebben en dat zowel mannen als vrouwen crappy dingen doen.
Wat er dan vervolgens gebeurt is dat er een aantal mensen hier zijn die dan weer claimen hoeveel slechter vrouwen het hebben en daar ageer ik dan weer tegen.
Wie maakt er dan een wedstrijd van?
Diegene die steeds doet alsof vrouwen het zoveel slechter hebben of diegene die stelt dat alle mensen problemen hebben?
Je begrijpt dat dit een feministen topic is en we dus voornamelijk de problemen van vrouwen bespreken, zonder daarmee af te doen aan de problemen van mannen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:22 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee, ik probeer juist te laten zien dat zowel mannen als vrouwen problemen hebben en dat zowel mannen als vrouwen crappy dingen doen.
Wat er dan vervolgens gebeurt is dat er een aantal mensen hier zijn die dan weer claimen hoeveel slechter vrouwen het hebben en daar ageer ik dan weer tegen.
Wie maakt er dan een wedstrijd van?
Diegene die steeds doet alsof vrouwen het zoveel slechter hebben of diegene die stelt dat alle mensen problemen hebben?
Oh en ik maar denken dat feminisme voor gelijkheid was en dus ook voor mannen was.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:30 schreef galatea het volgende:
[..]
Dat klopt zowel mannen als vrouwen hebben problemen. Dit topic gaat over vrouwen die problemen hebben, een ander topic kan gaan over mannen die problemen hebben.
FEMINISME: beweging die ernaar streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden als mannen krijgen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:33 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Oh en ik maar denken dat feminisme voor gelijkheid was en dus ook voor mannen was.
Jullie laten goed zien dat dat niet zo is wat ik ook al tijden zeg... bedankt voor die opheldering.
en in de op staat ditquote:Op zaterdag 22 november 2014 13:35 schreef galatea het volgende:
[..]
FEMINISME: beweging die ernaar streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden als mannen krijgen.
quote:Help! Feminisme, wat een eng woord. Dat is toch alleen voor vrouwen?
Nee. Feminisme gaat om het streven naar gelijke rechten tussen man en vrouw.
Aangezien vrouwen veelal nog achter lopen op dat gebied is dat niet zo heel gek.quote:
Wie maakt er nou een wedstrijd van.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Aangezien vrouwen veelal nog achter lopen op dat gebied is dat niet zo heel gek.
En nee, ik heb het nu niet alleen over Nederland.
Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wie maakt er nou een wedstrijd van.
Jij en galatea maken de punten nu voor me en ik hoef niet eens meer wat te zeggen.
niet als vrouwen meer rechten hebben. als alleen vrouwen stemrecht hebben, en vrouwen alle rechten krijgen die mannen hebben, dan is er nog steeds geen gelijken rechten tussen mannen en vrouwen. het gaat hier dus om een fundamenteel andere doelstelling.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:46 schreef galatea het volgende:
[..]
Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen.
Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen DEZELFDE rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwenquote:Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef wipes66 het volgende:
[..]
niet als vrouwen meer rechten hebben. als alleen vrouwen stemrecht hebben, en vrouwen alle rechten krijgen die mannen hebben, dan is er nog steeds geen gelijken rechten tussen mannen en vrouwen. het gaat hier dus om een fundamenteel andere doelstelling.
Ik maak er geen wedstrijd van, ik benoem alleen een feit.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wie maakt er nou een wedstrijd van.
Jij en galatea maken de punten nu voor me en ik hoef niet eens meer wat te zeggen.
Wat gebaseerd is op de foutieve en blijkbaar onveranderbare aanname dat vrouwen het slechter hebben dan mannen en ze minder rechten en mogelijkheden hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef galatea het volgende:
[..]
Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen DEZELFDE rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen
als vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen, kunnen ze nog steeds meer rechten hebben als mannen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef galatea het volgende:
[..]
Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen DEZELFDE rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen
quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik maak er geen wedstrijd van, ik benoem alleen een feit.
Hoe bevalt die voortdurende cognitieve dissonantie van je?quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus je mag alleen degene helpen die het het ergste heeft? En als iemand een zich in een ''superdebiele onterechte slachtofferrol '' bevind ben jij het wel, je neemt letterlijk alles wat hier geschreven wordt op als een persoonlijke aanval naar jou toe of minstens de algehele mannelijke bevolking.
[..]
Wat is er mis met gewoon medemensen helpen? En niet te kijken naar geslacht?
Dan zullen jullie die strakke boxershorts van jullie maar eens moeten verbrandenquote:Op zaterdag 22 november 2014 14:06 schreef wipes66 het volgende:
[..]
als vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen, kunnen ze nog steeds meer rechten hebben als mannen.
bv:
vrouwen hebben recht a+b+c
mannen hebben recht a+b
vrouwen hebben nu dezelfde rechten als mannen, maar mannen niet dezelfde rechten als vrouwen.
Geen idee, geen last van...quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:08 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Hoe bevalt die voortdurende cognitieve dissonantie van je?
Om met de woorden van 1 van je feministische zusters te spreken: Doet het nou werkelijk pijn om gewoon eens een keer te bevestigen dat iets niet kan, niet goed is, gewoon fout is?quote:
wat ik vind is niet relevant voor het punt dat ik maakte; het is slechts een hypothetisch voorbeeld om duidelijk te maken dat er een fundamenteel verschil is tussen strijden voor dezelfde rechten voor mannen en vrouwen vs strijden voor vrouwen om dezelfde rechten te krijgen als mannen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:45 schreef galatea het volgende:
[..]
Dan zullen jullie die strakke boxershorts van jullie maar eens moeten verbranden(dit is dus een grapje he) Maar als je dan vind dat vrouwen meer rechten hebben, strijd dan voor meer rechten voor mannen!
Nee, gezien we dat al de hele tijd doen....quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:05 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Om met de woorden van 1 van je feministische zusters te spreken: Doet het nou werkelijk pijn om gewoon eens een keer te bevestigen dat iets niet kan, niet goed is, gewoon fout is?
Ik snap wat je bedoelt, en het klopt wat je zegt, maar ik (en velen feministen met mij) ben er niet op uit om vrouwen meer rechten te geven dan wie dan mannen. Ik vind het belangrijk dat iedereen, man of vrouw, rijk of arm, blank of wit, DEZELFDE, in andere woorden gelijke rechten heeft.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:23 schreef wipes66 het volgende:
[..]
wat ik vind is niet relevant voor het punt dat ik maakte; het is slechts een hypothetisch voorbeeld om duidelijk te maken dat er een fundamenteel verschil is tussen strijden voor dezelfde rechten voor mannen en vrouwen vs strijden voor vrouwen om dezelfde rechten te krijgen als mannen.
Met als uitgangspunt dat vrouwen het altijd slechter hebben, minder rechten zouden hebben en minder mogelijkheden ook al is dat helemaal niet zo.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:34 schreef galatea het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en het klopt wat je zegt, maar ik (en velen feministen met mij) ben er niet op uit om vrouwen meer rechten te geven dan wie dan mannen. Ik vind het belangrijk dat iedereen, man of vrouw, rijk of arm, blank of wit, DEZELFDE, in andere woorden gelijke rechten heeft.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:38 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Met als uitgangspunt dat vrouwen altijd minder rechten hebben ook al is dat helemaal niet zo.
Dat gelul van feministen zoals jij over gelijke rechten is een wassen neus om te verbloemen waar het daadwerkelijk over gaat en dat heb je eerder al feilloos aangetoond.
Ik moest ook erg lachen om jouw posts.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:40 schreef galatea het volgende:
[..]Wat je nu post is best wel grappig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |