abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146896266
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toch laat je dat niet merken in de rest van je reacties.
Het is inderdaad zoals eerder gezegd geen wedstrijd en je maakt het er zo wel van.
Nee, ik probeer juist te laten zien dat zowel mannen als vrouwen problemen hebben en dat zowel mannen als vrouwen crappy dingen doen.
Wat er dan vervolgens gebeurt is dat er een aantal mensen hier zijn die dan weer claimen hoeveel slechter vrouwen het hebben en daar ageer ik dan weer tegen.
Wie maakt er dan een wedstrijd van?
Diegene die steeds doet alsof vrouwen het zoveel slechter hebben of diegene die stelt dat alle mensen problemen hebben?
pi_146896514
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Nee, ik probeer juist te laten zien dat zowel mannen als vrouwen problemen hebben en dat zowel mannen als vrouwen crappy dingen doen.
Wat er dan vervolgens gebeurt is dat er een aantal mensen hier zijn die dan weer claimen hoeveel slechter vrouwen het hebben en daar ageer ik dan weer tegen.
Diegene die steeds doet alsof vrouwen het zoveel slechter hebben of diegene die stelt dat alle mensen problemen hebben?
Dat klopt zowel mannen als vrouwen hebben problemen. Dit topic gaat over vrouwen die problemen hebben, een ander topic kan gaan over mannen die problemen hebben. :)
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:30:47 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146896523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je begrijpt dat dit een feministen topic is en we dus voornamelijk de problemen van vrouwen bespreken, zonder daarmee af te doen aan de problemen van mannen?

Feit is dat de meeste verkrachtingen, bij zowel mannen als vrouwen gepleegd worden door mannen.
Daarvan zijn eerder al bronnen gegeven dus ik hoop dat dat niet meer nodig is.
We zouden de oorzaak daarvan moeten achterhalen, zowel mannen als vrouwen in plaats van het mannen vs vrouwen te maken.
En ja er zijn ook vrouwen die verkrachten, en dat is net zo slecht en net zo erg, alleen dat gebeurd veel minder.

Het seksueel lastig vallen op straat gebeurd ook voornamelijk door mannen zowel bij mannen als vrouwen.
We zouden de oorzaak daarvan moeten achterhalen, zowel mannen als vrouwen in plaats van het mannen vs vrouwen te maken.
En ja er zijn ook vrouwen die seksueel lastig vallen, en dat is net zo slecht en net zo erg, alleen dat gebeurd veel minder.

Het mishandelen en uitschelden van homo's/transeksuelen enz gebeurd ook voornamelijk door mannen zowel bij mannen als vrouwen.
En ja er zijn ook vrouwen die mishandelen en lastig vallen, en dat is net zo slecht en net zo erg, alleen dat gebeurd veel minder.

Snap je mijn punt? Hiermee zeg ik niet dat vrouwen heilig zijn, hiermee zeg ik niet dat iedere man slecht is maar het zijn zaken die veel vaker worden toegebracht door mannen.

En in plaats van alle mannen te demoniseren en alle vrouwen als slachtoffers neer te zetten wil ik gewoon weten wat de oorzaak is en daar iets aan doen.
Zodat het voor de gehele bevolking prettiger wordt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146896609
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:30 schreef galatea het volgende:

[..]

Dat klopt zowel mannen als vrouwen hebben problemen. Dit topic gaat over vrouwen die problemen hebben, een ander topic kan gaan over mannen die problemen hebben. :)
Oh en ik maar denken dat feminisme voor gelijkheid was en dus ook voor mannen was.
Jullie laten goed zien dat dat niet zo is wat ik ook al tijden zeg... bedankt voor die opheldering. ^O^
pi_146896655
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Oh en ik maar denken dat feminisme voor gelijkheid was en dus ook voor mannen was.
Jullie laten goed zien dat dat niet zo is wat ik ook al tijden zeg... bedankt voor die opheldering. ^O^
FEMINISME: beweging die ernaar streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden als mannen krijgen. :Y
pi_146896734
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:35 schreef galatea het volgende:

[..]

FEMINISME: beweging die ernaar streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden als mannen krijgen. :Y
en in de op staat dit :?

quote:
Help! Feminisme, wat een eng woord. Dat is toch alleen voor vrouwen?

Nee. Feminisme gaat om het streven naar gelijke rechten tussen man en vrouw.
..///
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:43:21 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146896805
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:39 schreef wipes66 het volgende:

[..]

[..]

Aangezien vrouwen veelal nog achter lopen op dat gebied is dat niet zo heel gek.
En nee, ik heb het nu niet alleen over Nederland.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146896809
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:39 schreef wipes66 het volgende:

[..]

[..]

Heel apart inderdaad.
pi_146896822
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Aangezien vrouwen veelal nog achter lopen op dat gebied is dat niet zo heel gek.
En nee, ik heb het nu niet alleen over Nederland.
Wie maakt er nou een wedstrijd van.
Jij en galatea maken de punten nu voor me en ik hoef niet eens meer wat te zeggen. _O-
pi_146896872
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Jij en galatea maken de punten nu voor me en ik hoef niet eens meer wat te zeggen. _O-
Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen.
pi_146896958
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:46 schreef galatea het volgende:

[..]

Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen.
niet als vrouwen meer rechten hebben. als alleen vrouwen stemrecht hebben, en vrouwen alle rechten krijgen die mannen hebben, dan is er nog steeds geen gelijken rechten tussen mannen en vrouwen. het gaat hier dus om een fundamenteel andere doelstelling.
..///
pi_146896979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef wipes66 het volgende:

[..]

niet als vrouwen meer rechten hebben. als alleen vrouwen stemrecht hebben, en vrouwen alle rechten krijgen die mannen hebben, dan is er nog steeds geen gelijken rechten tussen mannen en vrouwen. het gaat hier dus om een fundamenteel andere doelstelling.
Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen DEZELFDE rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:52:18 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146896992
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik maak er geen wedstrijd van, ik benoem alleen een feit.
pi_146897350
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef galatea het volgende:

[..]

Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen DEZELFDE rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen
Wat gebaseerd is op de foutieve en blijkbaar onveranderbare aanname dat vrouwen het slechter hebben dan mannen en ze minder rechten en mogelijkheden hebben.
Het is nogal opmerkelijk hoe eenvoudig de definitie verandert naar gelang het uitkomt.
Feminisme is voor iedereen echt waar hoor, ook voor mannen, kijk maar naar het woordenboek!!!
Oh nee het is alleen voor vrouwen oops, kijk maar naar het woordenboek!!
pi_146897385
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef galatea het volgende:

[..]

als vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen, kunnen ze nog steeds meer rechten hebben als mannen.

bv:

vrouwen hebben recht a+b+c
mannen hebben recht a+b

vrouwen hebben nu dezelfde rechten als mannen, maar mannen niet dezelfde rechten als vrouwen.
..///
pi_146897413
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik maak er geen wedstrijd van, ik benoem alleen een feit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus je mag alleen degene helpen die het het ergste heeft? En als iemand een zich in een ''superdebiele onterechte slachtofferrol '' bevind ben jij het wel, je neemt letterlijk alles wat hier geschreven wordt op als een persoonlijke aanval naar jou toe of minstens de algehele mannelijke bevolking.

[..]

Wat is er mis met gewoon medemensen helpen? En niet te kijken naar geslacht?
Hoe bevalt die voortdurende cognitieve dissonantie van je?
pi_146898426
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:06 schreef wipes66 het volgende:

[..]

als vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen, kunnen ze nog steeds meer rechten hebben als mannen.

bv:

vrouwen hebben recht a+b+c
mannen hebben recht a+b

vrouwen hebben nu dezelfde rechten als mannen, maar mannen niet dezelfde rechten als vrouwen.
Dan zullen jullie die strakke boxershorts van jullie maar eens moeten verbranden :7 (dit is dus een grapje he) Maar als je dan vind dat vrouwen meer rechten hebben, strijd dan voor meer rechten voor mannen!
  zaterdag 22 november 2014 @ 14:55:47 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146898654
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:08 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Hoe bevalt die voortdurende cognitieve dissonantie van je?
Geen idee, geen last van...
pi_146898878
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geen idee, geen last van...
Om met de woorden van 1 van je feministische zusters te spreken: Doet het nou werkelijk pijn om gewoon eens een keer te bevestigen dat iets niet kan, niet goed is, gewoon fout is?
pi_146899372
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:45 schreef galatea het volgende:

[..]

Dan zullen jullie die strakke boxershorts van jullie maar eens moeten verbranden :7 (dit is dus een grapje he) Maar als je dan vind dat vrouwen meer rechten hebben, strijd dan voor meer rechten voor mannen!
wat ik vind is niet relevant voor het punt dat ik maakte; het is slechts een hypothetisch voorbeeld om duidelijk te maken dat er een fundamenteel verschil is tussen strijden voor dezelfde rechten voor mannen en vrouwen vs strijden voor vrouwen om dezelfde rechten te krijgen als mannen.
..///
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:32:44 #221
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146899629
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:05 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Om met de woorden van 1 van je feministische zusters te spreken: Doet het nou werkelijk pijn om gewoon eens een keer te bevestigen dat iets niet kan, niet goed is, gewoon fout is?
Nee, gezien we dat al de hele tijd doen.... :')
pi_146899674
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:23 schreef wipes66 het volgende:

[..]

wat ik vind is niet relevant voor het punt dat ik maakte; het is slechts een hypothetisch voorbeeld om duidelijk te maken dat er een fundamenteel verschil is tussen strijden voor dezelfde rechten voor mannen en vrouwen vs strijden voor vrouwen om dezelfde rechten te krijgen als mannen.
Ik snap wat je bedoelt, en het klopt wat je zegt, maar ik (en velen feministen met mij) ben er niet op uit om vrouwen meer rechten te geven dan wie dan mannen. Ik vind het belangrijk dat iedereen, man of vrouw, rijk of arm, blank of wit, DEZELFDE, in andere woorden gelijke rechten heeft.
pi_146899793
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:34 schreef galatea het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, en het klopt wat je zegt, maar ik (en velen feministen met mij) ben er niet op uit om vrouwen meer rechten te geven dan wie dan mannen. Ik vind het belangrijk dat iedereen, man of vrouw, rijk of arm, blank of wit, DEZELFDE, in andere woorden gelijke rechten heeft.
Met als uitgangspunt dat vrouwen het altijd slechter hebben, minder rechten zouden hebben en minder mogelijkheden ook al is dat helemaal niet zo.
Dat gelul van feministen zoals jij over gelijke rechten is een wassen neus om te verbloemen waar het daadwerkelijk over gaat en dat heb je eerder al feilloos aangetoond.
pi_146899848
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:38 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Met als uitgangspunt dat vrouwen altijd minder rechten hebben ook al is dat helemaal niet zo.
Dat gelul van feministen zoals jij over gelijke rechten is een wassen neus om te verbloemen waar het daadwerkelijk over gaat en dat heb je eerder al feilloos aangetoond.
~O> Wat je nu post is best wel grappig.
pi_146899876
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:40 schreef galatea het volgende:

[..]

~O> Wat je nu post is best wel grappig.
Ik moest ook erg lachen om jouw posts. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: