abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146896958
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:46 schreef galatea het volgende:

[..]

Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen.
niet als vrouwen meer rechten hebben. als alleen vrouwen stemrecht hebben, en vrouwen alle rechten krijgen die mannen hebben, dan is er nog steeds geen gelijken rechten tussen mannen en vrouwen. het gaat hier dus om een fundamenteel andere doelstelling.
..///
pi_146896979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef wipes66 het volgende:

[..]

niet als vrouwen meer rechten hebben. als alleen vrouwen stemrecht hebben, en vrouwen alle rechten krijgen die mannen hebben, dan is er nog steeds geen gelijken rechten tussen mannen en vrouwen. het gaat hier dus om een fundamenteel andere doelstelling.
Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen DEZELFDE rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:52:18 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146896992
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wie maakt er nou een wedstrijd van.
Jij en galatea maken de punten nu voor me en ik hoef niet eens meer wat te zeggen. _O-
Ik maak er geen wedstrijd van, ik benoem alleen een feit.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146897350
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef galatea het volgende:

[..]

Als je goed leest staat er dit, feminisme; beweging die ervoor streeft dat vrouwen DEZELFDE rechten en mogelijkheden krijgen als mannen. Als vrouwen dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als mannen dan betekent dat dus dat mannen en vrouwen gelijke rechten en mogelijkheden hebben. En dus streeft feminisme naar gelijke rechten tussen mannen en vrouwen
Wat gebaseerd is op de foutieve en blijkbaar onveranderbare aanname dat vrouwen het slechter hebben dan mannen en ze minder rechten en mogelijkheden hebben.
Het is nogal opmerkelijk hoe eenvoudig de definitie verandert naar gelang het uitkomt.
Feminisme is voor iedereen echt waar hoor, ook voor mannen, kijk maar naar het woordenboek!!!
Oh nee het is alleen voor vrouwen oops, kijk maar naar het woordenboek!!
pi_146897385
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:51 schreef galatea het volgende:

[..]

als vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen, kunnen ze nog steeds meer rechten hebben als mannen.

bv:

vrouwen hebben recht a+b+c
mannen hebben recht a+b

vrouwen hebben nu dezelfde rechten als mannen, maar mannen niet dezelfde rechten als vrouwen.
..///
pi_146897413
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik maak er geen wedstrijd van, ik benoem alleen een feit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus je mag alleen degene helpen die het het ergste heeft? En als iemand een zich in een ''superdebiele onterechte slachtofferrol '' bevind ben jij het wel, je neemt letterlijk alles wat hier geschreven wordt op als een persoonlijke aanval naar jou toe of minstens de algehele mannelijke bevolking.

[..]

Wat is er mis met gewoon medemensen helpen? En niet te kijken naar geslacht?
Hoe bevalt die voortdurende cognitieve dissonantie van je?
pi_146898426
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:06 schreef wipes66 het volgende:

[..]

als vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen, kunnen ze nog steeds meer rechten hebben als mannen.

bv:

vrouwen hebben recht a+b+c
mannen hebben recht a+b

vrouwen hebben nu dezelfde rechten als mannen, maar mannen niet dezelfde rechten als vrouwen.
Dan zullen jullie die strakke boxershorts van jullie maar eens moeten verbranden :7 (dit is dus een grapje he) Maar als je dan vind dat vrouwen meer rechten hebben, strijd dan voor meer rechten voor mannen!
  zaterdag 22 november 2014 @ 14:55:47 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146898654
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:08 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Hoe bevalt die voortdurende cognitieve dissonantie van je?
Geen idee, geen last van...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146898878
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geen idee, geen last van...
Om met de woorden van 1 van je feministische zusters te spreken: Doet het nou werkelijk pijn om gewoon eens een keer te bevestigen dat iets niet kan, niet goed is, gewoon fout is?
pi_146899372
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:45 schreef galatea het volgende:

[..]

Dan zullen jullie die strakke boxershorts van jullie maar eens moeten verbranden :7 (dit is dus een grapje he) Maar als je dan vind dat vrouwen meer rechten hebben, strijd dan voor meer rechten voor mannen!
wat ik vind is niet relevant voor het punt dat ik maakte; het is slechts een hypothetisch voorbeeld om duidelijk te maken dat er een fundamenteel verschil is tussen strijden voor dezelfde rechten voor mannen en vrouwen vs strijden voor vrouwen om dezelfde rechten te krijgen als mannen.
..///
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:32:44 #221
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146899629
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:05 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Om met de woorden van 1 van je feministische zusters te spreken: Doet het nou werkelijk pijn om gewoon eens een keer te bevestigen dat iets niet kan, niet goed is, gewoon fout is?
Nee, gezien we dat al de hele tijd doen.... :')
pi_146899674
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:23 schreef wipes66 het volgende:

[..]

wat ik vind is niet relevant voor het punt dat ik maakte; het is slechts een hypothetisch voorbeeld om duidelijk te maken dat er een fundamenteel verschil is tussen strijden voor dezelfde rechten voor mannen en vrouwen vs strijden voor vrouwen om dezelfde rechten te krijgen als mannen.
Ik snap wat je bedoelt, en het klopt wat je zegt, maar ik (en velen feministen met mij) ben er niet op uit om vrouwen meer rechten te geven dan wie dan mannen. Ik vind het belangrijk dat iedereen, man of vrouw, rijk of arm, blank of wit, DEZELFDE, in andere woorden gelijke rechten heeft.
pi_146899793
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:34 schreef galatea het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, en het klopt wat je zegt, maar ik (en velen feministen met mij) ben er niet op uit om vrouwen meer rechten te geven dan wie dan mannen. Ik vind het belangrijk dat iedereen, man of vrouw, rijk of arm, blank of wit, DEZELFDE, in andere woorden gelijke rechten heeft.
Met als uitgangspunt dat vrouwen het altijd slechter hebben, minder rechten zouden hebben en minder mogelijkheden ook al is dat helemaal niet zo.
Dat gelul van feministen zoals jij over gelijke rechten is een wassen neus om te verbloemen waar het daadwerkelijk over gaat en dat heb je eerder al feilloos aangetoond.
pi_146899848
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:38 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Met als uitgangspunt dat vrouwen altijd minder rechten hebben ook al is dat helemaal niet zo.
Dat gelul van feministen zoals jij over gelijke rechten is een wassen neus om te verbloemen waar het daadwerkelijk over gaat en dat heb je eerder al feilloos aangetoond.
~O> Wat je nu post is best wel grappig.
pi_146899876
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:40 schreef galatea het volgende:

[..]

~O> Wat je nu post is best wel grappig.
Ik moest ook erg lachen om jouw posts. :D
pi_146899960
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:41 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik moest ook erg lachen om jouw posts. :D
Ik zal ook maar eerlijk zijn, vrouwen zijn natuurlijk uit op wereldmacht :')
pi_146899974
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, gezien we dat al de hele tijd doen.... :')
Je ziet zelf niet eens hoe dissonant het is om te stellen dat we moeten kijken naar problemen zonder te kijken naar geslacht en er geen wedstrijd van moeten maken om vervolgens te stellen dat het ene geslacht het veel erger heeft dan het andere, er dus een wedstrijd van maken en dat we alleen daar naar moeten kijken hier?
Of je weet het wel en je bent gewoon intellectueel oneerlijk... dat kan ook nog.
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:10:07 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146900535
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je ziet zelf niet eens hoe dissonant het is om te stellen dat we moeten kijken naar problemen zonder te kijken naar geslacht en er geen wedstrijd van moeten maken om vervolgens te stellen dat het ene geslacht het veel erger heeft dan het andere, er dus een wedstrijd van maken en dat we alleen daar naar moeten kijken hier?
Of je weet het wel en je bent gewoon intellectueel oneerlijk... dat kan ook nog.
Nee. we moeten kijken naar de problemen zonder een geslacht de schuld te geven, dat mannen bepaalde zaken meer doen kan heel veel invloeden hebben, zoals opvoeding, nurture vs nature, hormonen, hersenwerking of wat dan ook.
Dus in plaats van mannen de schuld te geven en af te doen als demonen, oorzaken onderzoeken.
pi_146900550
Houden feministen de ongelijkheid juist niet in stand?

(algemene vraag)

Ik heb vroeger een feminist op Hyves gehad die alleen maar foto's van haar vriendinnen plaatste en elk bericht dat ze plaatste ging over de ongelijkheid tussen man/vrouw.
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:10:30 #230
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_146900551
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:34 schreef galatea het volgende:

[..]

Mooi. Dan kan er in een topic over feminisme dus ook prima over mannen gesproken worden. Om dat wat minder moeilijk te maken stel ik voor dat we dat hele etiket feminisme over boord gooien. Laten we er emancipatie van maken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:11:58 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146900592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:10 schreef Gewas het volgende:
Houden feministen de ongelijkheid juist niet in stand?

(algemene vraag)

Ik heb vroeger een feminist op Hyves gehad die alleen maar foto's van haar vriendinnen plaatste en elk bericht dat ze plaatste ging over de ongelijkheid tussen man/vrouw.
Ik had er zo een op mijn alleen die was veganist, wordt je stapel gek van, als ze alleen maar over een ding kunnen praten en dat overal willen melden. :P
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:13:13 #232
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_146900621
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik had er zo een op mijn alleen die was veganist, wordt je stapel gek van, als ze alleen maar over een ding kunnen praten en dat overal willen melden. :P
Het maakt niet uit met welk vlaggetje ze rondrennen, elke extremist is op een zelfde manier irritant.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_146900627
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Ik ben 100% voor gelijkheid tussen man en vrouw maar dat meisje was wel iets te veel op vrouwen gericht. Als je snapt wat ik bedoel. :P
pi_146900635
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee. we moeten kijken naar de problemen zonder een geslacht de schuld te geven, dat mannen bepaalde zaken meer doen kan heel veel invloeden hebben, zoals opvoeding, nurture vs nature, hormonen, hersenwerking of wat dan ook.
Dus in plaats van mannen de schuld te geven en af te doen als demonen, oorzaken onderzoeken.
Intellectueel oneerlijk is het dus.
Bedankt dat je nog maar eens laat zien hoe dissonant en hypocriet je positie is. ^O^
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:19:37 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146900761
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:13 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Intellectueel oneerlijk is het dus.
Bedankt dat je nog maar eens laat zien hoe dissonant en hypocriet je positie is. ^O^
Bedankt dat je wederom laat zien dat je alleen leest wat je wil lezen en weer in je slachtofferrol springt. ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het maakt niet uit met welk vlaggetje ze rondrennen, elke extremist is op een zelfde manier irritant.
Inderdaad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:13 schreef Gewas het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Ik ben 100% voor gelijkheid tussen man en vrouw maar dat meisje was wel iets te veel op vrouwen gericht. Als je snapt wat ik bedoel. :P
Inderdaad, en dat is jammer want na het 10de berichtje of eerder leest niemand het meer.
Je kan beter 1x per jaar bij wijze van goed onderbouwd je mening over iets geven dan iedere 10 minuten dat onderwerp opbrengen op irritante wijze.
pi_146902431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:38 schreef Mierevloot het volgende:

We hadden het over geweld tegen mannen en vrouwen in de hele wereld.
Het probleem is dat dat een vertekend beeld geeft. Er zijn landen waar het met de mensenrechten gewoon erg slecht gesteld is, bijna iedereen lijdt daar. Die landen bekijk ik liever apart, die zouden eerst een stabielere situatie moeten krijgen voordat je gaat praten over emancipatie e.d.. Daar eerst eens met de basisrechten voor de mens beginnen zou voor iedereen het leven beter maken.
Vind zelfs dat het richten op emancipatie e.d. wat je wel in die landen ziet meer bijdraagt aan het probleem dan oplost. Je krijg zo teveel groepjes die allemaal alleen maar naar hun stukje kijken ipv dat iedereen samen zegt laten we eerst zorgen dat er gewoon rust is, het leven normaliseert.

Hier hebben we in principe een vrij stabiele situatie, er is genoeg rust om gewoon normaal te kunnen leven. Dat betekend dat we best kunnen kijken of er hier en daar op bepaald gebieden nog wat geschaafd kan worden om het nog beter te maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146902874
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:38 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Met als uitgangspunt dat vrouwen het altijd slechter hebben, minder rechten zouden hebben en minder mogelijkheden ook al is dat helemaal niet zo.
Het is wel zo dat er gender specifieke problemen zijn. Mannen hebben ook te maken met gender specifieke problemen.
Die problemen aankaarten en er wat aan willen doen is niets mis mee. Dat betekend niet dat je zegt dat je het slechter hebt met jouw gender specifieke problemen, maar wel dat je graag wil dat die gender specifieke problemen opgelost worden.
Ik vind het ook een erg goed iets om de gender specifieke problemen van mannen op te lossen, ik denk dat vrouwen daar ook erg veel baat bij hebben. Maar andersom geld hetzelfde, ook mannen hebben er baat bij als de gender specifieke problemen van vrouwen opgelost worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146902965
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Mooi. Dan kan er in een topic over feminisme dus ook prima over mannen gesproken worden. Om dat wat minder moeilijk te maken stel ik voor dat we dat hele etiket feminisme over boord gooien. Laten we er emancipatie van maken.
Volgens mij roep ik dat al vanaf het eerste topic :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146902999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens, vooral omdat beide geslachten er zoveel baat bij hebben om die laatste ongelijkheid in de maatschappij op te lossen.
Hier in nederland gaat het veel meer over het maatschappelijk denken(wat los staat van man vs vrouw) dan over de wetten en regels. Denk dat het veel beter is om bezig te zijn met emancipatie ipv feminisme.
Ik blijf feminisme toch meer zien als die wettelijke rechten gelijk willen trekken, beter gezegd, geen wettelijke nadelen omdat je een vrouw bent.
pi_146903099
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:26 schreef erodome het volgende:Hier hebben we in principe een vrij stabiele situatie, er is genoeg rust om gewoon normaal te kunnen leven. Dat betekend dat we best kunnen kijken of er hier en daar op bepaald gebieden nog wat geschaafd kan worden om het nog beter te maken.
vanuit dat punt mogen kinderen wel eens wat vaker de aandacht krijgen. in tegenstelling tot vrouwen of mannen zijn die echt weerloos en opgesloten in een destructieve situatie als ze met geweld of mishandeling te maken krijgen. de gevolgen voor de hele samenleving zijn ook oneindig groot.

- In Nederland worden ieder jaar 350.000 kinderen mishandeld; dat zijn 2 á 3 kinderen per klas.
Hier geldt de 'ijsbergratio' van weinig zichtbaar en het meeste onder water.

- Algemeen bekend en geaccepteerd in Nederland is dat doodsoorzaak ten gevolgd van kindermishandeling ligt tussen de 50 a 70 kinderen per jaar. Dus elke week minimaal een kind!

- Op dit moment en bij onveranderd beleid blijven ruim 300.000 mishandelde kinderen in Nederland 'onder de radar', m.a.w. worden door niemand opgemerkt.

http://www.no-kidding.nu/feiten_en_cijfers

- Veranderende wetgeving, wachtlijsten en imago van Jeugdzorg zijn andere belemmerende factoren. Waarbij ook nog eens naar 40% van beroepsgroepen en hulpverleners geen terugkoppeling volgt als een melding is gedaan.

over de gevolgen:

[ Bericht 10% gewijzigd door wipes66 op 22-11-2014 17:52:10 ]
..///
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')