abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 november 2014 @ 21:38:57 #126
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146853834
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:38 schreef Casiotone het volgende:

[..]

ze is niet slank dat zegt toch genoeg???
Want dikkere mensen kunnen niet succesvol en gelukkig zijn? :')
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem dan ook in het woord zit, niet in waar het merendeel van de feministen in geloven :)
Dat inderdaad en dat tegenwoordig de extremen alle aandacht krijgen in het nieuws en mensen echt gaat geloven dat iedere feminist ''een mannen hater is die iedere vorm van seks verkrachting vind en mannen willen onderdrukken''.
En ik ken werkelijk niemand die echt zo echt denkt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146856954
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Want dikkere mensen kunnen niet succesvol en gelukkig zijn? :')

[..]

'.
En ik ken werkelijk niemand die echt zo echt denkt.
Zo dik is die dame nu toch ook weer niet.

En ik ken evenmin zulke "mannenhaters"...
Het leven is een' krijgsbanier, door goede en kwade dagen, gescheurd, gevlekt, ontvallen schier, kloekmoedig voorwaards dragen.
  vrijdag 21 november 2014 @ 00:24:05 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146859563
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:05 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Zo dik is die dame nu toch ook weer niet.

En ik ken evenmin zulke "mannenhaters"...
Volgens Fok! standaarden is ze minstens een walvis. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146859642
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:27 schreef Teydelyk het volgende:
[ afbeelding ]

Succesvolle & gelukkige vrouwen zijn geen feministen!
_O- _O- _O- _O-
pi_146859643
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 00:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Volgens Fok! standaarden is ze minstens een walvis. ;)
Ik dacht dat FOK!ers juist op dikke vrouwen vielen
pi_146859674
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 00:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Volgens Fok! standaarden is ze minstens een walvis. ;)
Walvis niet, maar ze is wel gewoon dik.
pi_146861047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:27 schreef Teydelyk het volgende:
[ afbeelding ]

Succesvolle & gelukkige vrouwen zijn geen feministen!
Dit.

Eckte baas ook. _O_
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Walvis niet, maar ze is wel gewoon dik.
^O^
  vrijdag 21 november 2014 @ 08:44:41 #133
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146861657


[ Bericht 40% gewijzigd door snakelady op 21-11-2014 08:53:17 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator vrijdag 21 november 2014 @ 09:11:11 #134
5428 crew  miss_sly
pi_146862053
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:27 schreef Teydelyk het volgende:
[ afbeelding ]

Succesvolle & gelukkige vrouwen zijn geen feministen!
Ja, ze is dik. Klopt.
Betekent dat dat ze niet succesvol is? Nee, zegt niets over succesvol zijn (Oprah Winfrey anyone?)
Betekent het dat ze niet gelukkig is? Nee, hoeft helemaal niet, dat is de invulling van de mensen die denken dat wanneer je er zo uitziet, je niet gelukkig kunt zijn.
Moet iedereen het dan maar mooi en sexy vinden? Nee, gelukkig niet, smaak is nog steeds een persoonlijk iets.

Maar wat heeft het te maken met emancipatie/feminisme? Nou, eigenlijk alleen maar dat het dus heel seksistisch en niet geemancipeerd is om uitgerekend met zo'n foto op de proppen te komen als argument tegen feminisme.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 november 2014 @ 09:12:48 #135
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_146862077
quote:
Ok, als dit serieus is dan ben je jezelf nu wel een beetje aan het diskwalificeren. 23 punten waarvan ruim de helft niet waar, onzin, of niet direct te danken aan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_146862659
Ik was lang niet specifiek feministisch, want ik dacht dat iedereen in Nederland 'toch al gelijk was'.

Dit eigenlijk tot ik alle haat op internet zag van mannen tegen vrouwen. Zo vaak als een vrouw een mening geeft (maakt eigenlijk niet uit waarover, al is het nagellak), wordt een vrouw helemaal afgekamd op het vrouw zijn. En we zijn blijkbaar schuldig aan alles van de zondvloed tot het emo-verdriet van Frank Fedora.

Toen ben ik me er toch een beetje in gaan verdiepen. Veel van de mensen die nu de macht hebben in de wereld zijn nog opgegroeid in een tijd dat vrouwen geacht werden thuis te blijven of zich op een bepaalde manier te gedragen. Die mentaliteit is heus niet als bij toverslag verdwenen.
wanderameisen
  vrijdag 21 november 2014 @ 09:53:45 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146862860
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ok, als dit serieus is dan ben je jezelf nu wel een beetje aan het diskwalificeren. 23 punten waarvan ruim de helft niet waar, onzin, of niet direct te danken aan.
Ik heb de bron gevonden.

http://mic.com/articles/8(...)better-place-for-men

Maar het ging mij meer om het laatste stukje, aangezien vele hier nog steeds geloven dat alle feministen mannen haten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:03:54 #138
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146863102
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:42 schreef Mierevloot het volgende:
Ik was lang niet specifiek feministisch, want ik dacht dat iedereen in Nederland 'toch al gelijk was'.

Dit eigenlijk tot ik alle haat op internet zag van mannen tegen vrouwen. Zo vaak als een vrouw een mening geeft (maakt eigenlijk niet uit waarover, al is het nagellak), wordt een vrouw helemaal afgekamd op het vrouw zijn. En we zijn blijkbaar schuldig aan alles van de zondvloed tot het emo-verdriet van Frank Fedora.

Toen ben ik me er toch een beetje in gaan verdiepen. Veel van de mensen die nu de macht hebben in de wereld zijn nog opgegroeid in een tijd dat vrouwen geacht werden thuis te blijven of zich op een bepaalde manier te gedragen. Die mentaliteit is heus niet als bij toverslag verdwenen.
Ik merk dat internet mij ook wel meer die richting op heeft geduwd, in mijn omgeving merk ik die vrouwenhaat een stuk minder tot niet.
En ook dat ik nu twee dochters heb, ik merk dat hoe ouder ze worden ik ze meer wil beschermen tegen de ''vrouwenhaat'' en ''objectificatie''.
Ik wil niet dat ze zich slecht gaan voelen over zichzelf (geest en lijf) omdat ze niet aan bepaalde standaarden zouden voldoen.

Ik ben opgegroeid met mannen die me dom noemde.
Mijn broer heeft onlangs zijn excuses daarvoor aangeboden en bekend dat het was omdat ik eigenlijk juist slimmer was als hem en hij dat toen niet kon hebben, nu is hij gelukkig trots op mij. ;)
Mijn ex wilde mij ook dom houden en mijn reactie was dan ook mij dom te houden en niet verder te ontwikkelen. Ik heb geen gedegen opleiding gedaan aangezien dat toch niet nodig was om thuis te zitten en voor de kinderen te zorgen (en als dat je eigen keuze is zeker doen, maar bij mij was het omdat dat van mij verwacht werd)
Toen ik aangaf dat ik een opleiding wilde doen was de reactie, waarom? Daar ben je toch niet slim genoeg voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146863312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik merk dat internet mij ook wel meer die richting op heeft geduwd, in mijn omgeving merk ik die vrouwenhaat een stuk minder tot niet.
En ook dat ik nu twee dochters heb, ik merk dat hoe ouder ze worden ik ze meer wil beschermen tegen de ''vrouwenhaat'' en ''objectificatie''.
Ik wil niet dat ze zich slecht gaan voelen over zichzelf (geest en lijf) omdat ze niet aan bepaalde standaarden zouden voldoen.

Ik ben opgegroeid met mannen die me dom noemde.
Mijn broer heeft onlangs zijn excuses daarvoor aangeboden en bekend dat het was omdat ik eigenlijk juist slimmer was als hem en hij dat toen niet kon hebben, nu is hij gelukkig trots op mij. ;)
Mijn ex wilde mij ook dom houden en mijn reactie was dan ook mij dom te houden en niet verder te ontwikkelen. Ik heb geen gedegen opleiding gedaan aangezien dat toch niet nodig was om thuis te zitten en voor de kinderen te zorgen (en als dat je eigen keuze is zeker doen, maar bij mij was het omdat dat van mij verwacht werd)
Toen ik aangaf dat ik een opleiding wilde doen was de reactie, waarom? Daar ben je toch niet slim genoeg voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat jij dus inderdaad te maken hebt gehad met die mentaliteit. Het is er officieel niet, maar zit nog wel vaak in het hoofd van mensen. En als dat dan net is bij degenen die macht over je hebben, dan wordt het moeilijk daar tegen op te boksen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou me eens orienteren op wat voor opleidingen je kan doen. :Y Wat vind je interessant? Zoek daar dan een opleiding bij, al is het van de LOI.

Zelf heb ik denk ik vooral veel geleden gehad van uiterlijke verwachtingen in mijn tienerjaren. Ik was heel dun toen, maar nog steeds bang voor elk dingetje dat niet goed zou zijn en dat leverde toen veel verdriet en onzekerheid op. Dat ze mooie dunne vrouwen in magazines zetten, maar het photoshoppen moet wel verboden worden, vooral in blaadjes die vooral op tieners gericht zijn. Ik hoop dat jouw dochters er niet te veel door beinvloedt worden. Misschien kan je ze van die Youtube videos laten zien, waarin stap voor stap wordt laten zien hoe modellen worden vervormd door photoshop. Als ze tieners zijn, heb je weinig zeggenschap over wat ze lezen, maar daarvoor kan je ze altijd magazines, websites laten zien etc, waar vrouwen niet alleen maar bestaan om mooi te wezen.
wanderameisen
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:14:05 #140
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_146863343
Ik begrijp beide voorbeelden (van Mierevloot en Snakelady), en ik snap ook hoe die in jullie persoonlijke situatie vervolgens aanzet tot actie. Maar de stap van die specifieke voorbeelden naar de redenering "het is het patriarchaat" of "het zijn mannen" vind ik moeilijk te maken.

Ja, er zijn een hoop domme kerels, ja er roepen een hoop mannen domme shit op het internet, maar dat geld voor vrouwen net zo (met #shirtstorm als meest recente voorbeeld). Ook zijn er legio vrouwen die hun vent recht in het gezicht uitlachen als hij voor de kinderen wil zorgen. "Ga jij maar werken, ik blijf wel thuis" komt ook zeer veel voor. Ook die mentaliteit is niet bij toverslag verdwenen.

Ik kan er vanuit de totale problematiek gezien echt niet bij dat je dan enkel de invalshoek van de vrouw zou kiezen. Je zegt dan tegen de helft van de probleemeigenaar; jij bent het probleem. Daarmee suggereer je dat jezelf van alle smetten vrij bent, en dat die ander geen recht van spreken heeft want hij is immers het probleem. En dan vervolgens raar opkijken als daar weerstand tegen komt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_146863502
Juist vrouwen maken het elkaar net zo moeilijk. Bekritiseren elkaar op elkaars uiterlijk en de keuzes die ze maken. Letten voortdurend op elkaar en wat ze doen. Natuurlijk niet allemaal hoor, maar we zitten de mannen nu wel heel erg te bashen. ;)

Heb vorig jaar veel gewerkt en echt niet normaal wat andere moeders van mijn zoon in de klas daar dan op te zeggen hadden en waar ze zich mee bemoeien. Ook stond in verslag van mijn zoon over hoe het op school gaat 'moeder werkt veel uren' Heb er op gestaan dat die flauwekul er uit werd gehaald, de reden waarom de juf het er in had gezet wist ze niet, ze dacht dat ik veel werkte. Alsof dat een reden is dat het niet goed gaat met een kind op school!
  Moderator vrijdag 21 november 2014 @ 10:23:59 #142
5428 crew  miss_sly
pi_146863592
Ik ken iemand die als moeder 32 uur werkte. De vader werkte ook 32 uur. Ze waren dus allebei evenveel aan het werk, hadden beide een dag thuis met de kinderen.
Tegen de moeder werd gezegd door instanties als het consultatiebureau: "Goh, dat zijn wel veel uren, wordt dat geen probleem?"
Tegen de vader werd gezegd: "Joh, wat goed zeg, dat u een dagje minder bent gaan werken voor de kinderen:.

Als dat geen dubbele moraal is....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:30:59 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146863762
Maar dat verander je niet zomaar in een paar jaar. Het wordt steeds meer standaard dat de man na een geboorte een dag minder gaat werken.
Het heeft de tijd nodig om die hele omslag te maken en daar zijn vooral nieuwe generaties voor nodig die niet beter weten, want anders hou je sowieso nog niet opmerkingen. "vroeger...." enzo.
  Moderator vrijdag 21 november 2014 @ 10:33:05 #144
5428 crew  miss_sly
pi_146863803
Natuurlijk verander je dat niet zomaar. Dat is een proces van jaren. Deze opmerkingen zijn van een jaar of 3 geleden, dus helemaal niet zo lang geleden. Waar het dus om gaat is dat in kleine dingen als hoe we tegen werkende moeders aankijken, er zeker nog winst te halen valt. En ja, natuurlijk zijn er landen waar de nood voor vrouwen echt veel hoger is dan in Nederland, maar dat betekent toch niet dat we dit soort dingen dan moeten laten liggen? Dat we niet moeten willen streven naar een andere manier van tegen vrouwen en moeders aankijken, zeker door de jeugd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:33:52 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146863815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:12 schreef Mierevloot het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dus inderdaad te maken hebt gehad met die mentaliteit. Het is er officieel niet, maar zit nog wel vaak in het hoofd van mensen. En als dat dan net is bij degenen die macht over je hebben, dan wordt het moeilijk daar tegen op te boksen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou me eens orienteren op wat voor opleidingen je kan doen. :Y Wat vind je interessant? Zoek daar dan een opleiding bij, al is het van de LOI.
Dat ga ik ook doen, in Denemarken waar we over 2 weken naar toe gaan emigreren. ;)
Ik ben 33 overigens.

quote:
Zelf heb ik denk ik vooral veel geleden gehad van uiterlijke verwachtingen in mijn tienerjaren. Ik was heel dun toen, maar nog steeds bang voor elk dingetje dat niet goed zou zijn en dat leverde toen veel verdriet en onzekerheid op. Dat ze mooie dunne vrouwen in magazines zetten, maar het photoshoppen moet wel verboden worden, vooral in blaadjes die vooral op tieners gericht zijn. Ik hoop dat jouw dochters er niet te veel door beinvloedt worden. Misschien kan je ze van die Youtube videos laten zien, waarin stap voor stap wordt laten zien hoe modellen worden vervormd door photoshop. Als ze tieners zijn, heb je weinig zeggenschap over wat ze lezen, maar daarvoor kan je ze altijd magazines, websites laten zien etc, waar vrouwen niet alleen maar bestaan om mooi te wezen.
Ik had juist wat toen werd gezien als het perfecte figuur, daardoor werd er niks meer van mij verwacht dan mooi zijn.
Mijn oudste is ook erg slank van bouw en die krijgt daar nu al ( ze is 9) opmerkingen over, of ik haar wel genoeg te eten geef en dat soort opmerkingen. :')
Uiteindelijk maakt het niks uit hoe je er uit zien, er worden altijd dingen van je verwacht, of juist niet.
zoals in dit topic, een dikkere vrouw kan onmogelijk succesvol en gelukkig zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:14 schreef AgLarrr het volgende:
Ik begrijp beide voorbeelden (van Mierevloot en Snakelady), en ik snap ook hoe die in jullie persoonlijke situatie vervolgens aanzet tot actie. Maar de stap van die specifieke voorbeelden naar de redenering "het is het patriarchaat" of "het zijn mannen" vind ik moeilijk te maken.
Begrijp me niet verkeerd, vrouwen doen dit net zo goed, echt niet alleen mannen.
Mannen hebben er ook last van, dat ze geen vrouwelijke trekjes mogen vertonen, dan zijn het mietjes.
Dat is net zo goed onzin!
Het is een sociaal probleem, geen probleem veroorzaakt door een geslacht, beide doen er net zo goed aan mee.

quote:
Ja, er zijn een hoop domme kerels, ja er roepen een hoop mannen domme shit op het internet, maar dat geld voor vrouwen net zo (met #shirtstorm als meest recente voorbeeld). Ook zijn er legio vrouwen die hun vent recht in het gezicht uitlachen als hij voor de kinderen wil zorgen. "Ga jij maar werken, ik blijf wel thuis" komt ook zeer veel voor. Ook die mentaliteit is niet bij toverslag verdwenen.
Dat is zeker waar, maar ik merk wel dat toch steeds meer mensen wat openminded daar in worden.
Er is niks mis met een man die voor de kinderen wil zorgen, dan is hij echt niet minder man.

quote:
Ik kan er vanuit de totale problematiek gezien echt niet bij dat je dan enkel de invalshoek van de vrouw zou kiezen. Je zegt dan tegen de helft van de probleemeigenaar; jij bent het probleem. Daarmee suggereer je dat jezelf van alle smetten vrij bent, en dat die ander geen recht van spreken heeft want hij is immers het probleem. En dan vervolgens raar opkijken als daar weerstand tegen komt.
Nogmaals, niet alleen de man is het probleem, niet alleen de vrouw is het ''slachtoffer''.
We zijn geboren als man of vrouw en van begin af aan worden er al eisen aan je gesteld, beide geslachten net zo goed.
De een wat erger dan de ander, ligt er ook aan in welke omgeving je komt, zoals ik al schreef ik kom uit een klein dorp, hier hoeven vrouwen niet slim te zijn of te werken, het wordt niet van ze verwacht.
Van de mannen weer wel, met als gevolg dat er heel wat mannen zijn die meer tijd met hun kinderen willen doorbrengen maar dat niet kunnen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:35:10 #146
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_146863843
Ik zie in mijn omgeving, waar iedereen allemaal hun eerste op de wereld aan het zetten is, dat de papa en mama dagen netjes verdeeld worden. Allebei vier dagen. Ook ik en mijn eega hebben die afspraak.

Waar ik me dan kapot aan erger is dat ik het met twee dagen verlof moet doen, terwijl mijn vriendin veel meer tijd heeft. Deels terecht, begrijp me niet verkeerd, maar fucking twee dagen? Really..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_146863859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:35 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zie in mijn omgeving, waar iedereen allemaal hun eerste op de wereld aan het zetten is, dat de papa en mama dagen netjes verdeeld worden. Allebei vier dagen. Ook ik en mijn eega hebben die afspraak.

Waar ik me dan kapot aan erger is dat ik het met twee dagen verlof moet doen, terwijl mijn vriendin veel meer tijd heeft. Deels terecht, begrijp me niet verkeerd, maar fucking twee dagen? Really..
Net na de bevalling bedoel je?
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:36:05 #148
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_146863866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:35 schreef Beauke het volgende:

[..]

Net na de bevalling bedoel je?
Yah.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:38:04 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146863913
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:35 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zie in mijn omgeving, waar iedereen allemaal hun eerste op de wereld aan het zetten is, dat de papa en mama dagen netjes verdeeld worden. Allebei vier dagen. Ook ik en mijn eega hebben die afspraak.

Waar ik me dan kapot aan erger is dat ik het met twee dagen verlof moet doen, terwijl mijn vriendin veel meer tijd heeft. Deels terecht, begrijp me niet verkeerd, maar fucking twee dagen? Really..
Dat is ook veel te weinig en belachelijk, alsof het voor de vader niet belangrijk is om een band te ontwikkelen met zijn kind
We zouden ook wat dat betreft meer de Scandinavische kant op mogen gaan
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146863915
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:14 schreef AgLarrr het volgende:
Ik begrijp beide voorbeelden (van Mierevloot en Snakelady), en ik snap ook hoe die in jullie persoonlijke situatie vervolgens aanzet tot actie. Maar de stap van die specifieke voorbeelden naar de redenering "het is het patriarchaat" of "het zijn mannen" vind ik moeilijk te maken.

Ja, er zijn een hoop domme kerels, ja er roepen een hoop mannen domme shit op het internet, maar dat geld voor vrouwen net zo (met #shirtstorm als meest recente voorbeeld). Ook zijn er legio vrouwen die hun vent recht in het gezicht uitlachen als hij voor de kinderen wil zorgen. "Ga jij maar werken, ik blijf wel thuis" komt ook zeer veel voor. Ook die mentaliteit is niet bij toverslag verdwenen.

Ik kan er vanuit de totale problematiek gezien echt niet bij dat je dan enkel de invalshoek van de vrouw zou kiezen. Je zegt dan tegen de helft van de probleemeigenaar; jij bent het probleem. Daarmee suggereer je dat jezelf van alle smetten vrij bent, en dat die ander geen recht van spreken heeft want hij is immers het probleem. En dan vervolgens raar opkijken als daar weerstand tegen komt.
Mannen lijden zeker ook aan bepaalde verwachtingen. Hoeveel mannen zullen er niet zijn die eigenlijk iets anders hadden willen doen, maar dat niet deden omdat het een 'vrouwelijk' beroep zou zijn. Echter, hier zie je al iets: 'vrouwelijk' =slecht.

Jij neemt meteen aan dat wij alleen de invalshoek van de vrouw kennen, maar dat is zeker niet waar. Vrouwen zijn er heel wat meer op getraind om de mannelijke kant te begrijpen dan andersom. Kijk maar naar iets simpels als films. Vrouwen kijken wekenlijks gemiddeld meerdere keren een film of serie met een mannelijke hoofdrolspeler, maar andersom is dit veel minder. Zelfs in echte 'vrouwenseries' zijn het nog vaak mannen die de (gedeelde) hoofdrol spelen. Van kleins af aan worden we geleerd om het mannenperspectief te kennen en te respecteren.

En dat er vrouwen zijn die nare dingen zeggen over mannen is zeker waar, maar het is bij lange na geen 50-50. En dan heb ik het niet eens over Fok. Op populaire websites staat het vol met niet alleen 'lollige' beledigingen, maar gaat het tot verkrachtingsbedreigingen aan toe.

Helaas zijn er dan heel wat mannen, die, als ze niet actief meedoen, het vergoeilijken met zoiets als: 'ja, ach laat die jongen, hij is zielig want geen enkele vrouw wil wat met hem'.
Tja, vind je het gek?

Die weerstand waar jij het over hebt is er al lang. Ook tegen vrouwen die op de meest vriendelijke manier alleen willen aangeven dat ze zich niet helemaal prettig bij iets voelen. Er zijn namelijk mannen die geen gelijkheid willen en die [i]vrij willen zijn[/i] om ons op elke manier te beledigen of gebruiken. Voor dat soort lui is zelfs de meeste timide, 'doe dit alsjeblieft niet' mevrouw al een feminazi.
wanderameisen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')