abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 22:45:19 #226
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_149313642
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:37 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja ik lees het, bizar.
En wat een onzin trouwens _O-
Gewoon nog een 2e keer je pas in de gleuf drukken :7
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
  maandag 2 februari 2015 @ 23:03:14 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149314206
Ik heb toentertijd de Chevy Caprice ook een keertje helemaal vol geflikkerd; ging ook bijna honderd liter in.. is effe slikken, zeker als je weet dat je hem binnen 3 dagen leeg gaat rijden ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149314348
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:45 schreef Housekeeper het volgende:

[..]

Gewoon nog een 2e keer je pas in de gleuf drukken :7
Nah, was te koud man, winderig tankstation ergens in West :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149314753
quote:
9s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb toentertijd de Chevy Caprice ook een keertje helemaal vol geflikkerd; ging ook bijna honderd liter in.. is effe slikken, zeker als je weet dat je hem binnen 3 dagen leeg gaat rijden ;(
Ach kop op:

Zodra ik met mijn derrière neerstrijk op het fluweelzachte soft sandbeige leder wat soepel gespannen is over de BMW Comfort stoel kom ik tot rust.
Ik druk de M1 in en mijn stoel, hoofdsteun, spiegels en stuur worden op mijn gewenste positie afgesteld.
Het contact gaat aan, de cc begint langzaam te blazen en ik voel een prettig en behaaglijk gevoel in de zitting en rugleuning van de BMW Comfortstoelen op mijn pijnlijke rug neerstrijken.
De traploos regelbare stoelverwarming doet zijn werk binnen luttele seconden.

Gelijk hiermee begint het BMW DSP audio systeem mijn favoriete cd te draaien.
Net voordat ik de auto wil starten attendeert de BMW boordcomputer mij erop dat het rond de 3 graden is en dat dit mogelijk gladheid zou kunnen opleveren.
Mocht ik op dat moment niet op het dashboard kijken wordt dit tevens akoestisch weergegeven door een vriendelijke, niet opdringerige en stijlvolle gong.

Ik hoef de sleutel niet vast te houden maar geef slecht een tikje tegen de sleutel om het BMW comfortstartsysteem te activeren.
De startmotor aarzelt geen moment en begint als een dolle te draaien, om de zuigers in de 5.399 CC motor tot werking te krijgen, na een korte tijd slaat de motor aan en bulderend komen de 327 Duitse paarden tot leven om hun aanwezigheid te laten horen.
Even later komen deze tot rust en is het motorgeluid niet meer waarneembaar door de superieure isolatie en het BMW dubbel glas pakket.
Tevreden schakel ik auto in ''D'' en rijd ik weg, ik neem me voor om de E38 van het weekend eens flink te verwennen O+
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149315320
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:20 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ach kop op:

Zodra ik met mijn derrière neerstrijk op het fluweelzachte soft sandbeige leder wat soepel gespannen is over de BMW Comfort stoel kom ik tot rust.
Ik druk de M1 in en mijn stoel, hoofdsteun, spiegels en stuur worden op mijn gewenste positie afgesteld.
Het contact gaat aan, de cc begint langzaam te blazen en ik voel een prettig en behaaglijk gevoel in de zitting en rugleuning van de BMW Comfortstoelen op mijn pijnlijke rug neerstrijken.
De traploos regelbare stoelverwarming doet zijn werk binnen luttele seconden.

Gelijk hiermee begint het BMW DSP audio systeem mijn favoriete cd te draaien.
Net voordat ik de auto wil starten attendeert de BMW boordcomputer mij erop dat het rond de 3 graden is en dat dit mogelijk gladheid zou kunnen opleveren.
Mocht ik op dat moment niet op het dashboard kijken wordt dit tevens akoestisch weergegeven door een vriendelijke, niet opdringerige en stijlvolle gong.

Ik hoef de sleutel niet vast te houden maar geef slecht een tikje tegen de sleutel om het BMW comfortstartsysteem te activeren.
De startmotor aarzelt geen moment en begint als een dolle te draaien, om de zuigers in de 5.399 CC motor tot werking te krijgen, na een korte tijd slaat de motor aan en bulderend komen de 327 Duitse paarden tot leven om hun aanwezigheid te laten horen.
Even later komen deze tot rust en is het motorgeluid niet meer waarneembaar door de superieure isolatie en het BMW dubbel glas pakket.
Tevreden schakel ik auto in ''D'' en rijd ik weg, ik neem me voor om de E38 van het weekend eens flink te verwennen O+
Je gaat de uitlaat vol blaffen Hehe ,

Mooi geschreven
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 2 februari 2015 @ 23:58:38 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149315621
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:41 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Je gaat de uitlaat vol blaffen Hehe ,

SPOILER: NSFW
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149338561
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

SPOILER: NSFW
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je mijn dropbox gekraakt :?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 18 maart 2015 @ 22:53:48 #233
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_150795255
Door dit topic PTA / Auto die je eigenlijk niet zou moeten kopen om tijdelijk te rijden #2 net hier doorgelezen, wow _O_

Een van de mooiere topics die ik in lange tijd gelezen heb :D! Gaaf man!

Hoe staat het ervoor nu!? Wat heb je nog gedaan aan de wagen, nog nieuwtjes?
pi_150825698
Thanks!

Ik ben een beetje druk met de zaak, maar de BMW houdt zich al 3 maanden erg goed maar ik heb niet echt tijd om er wat aan te doen, ik heb ook net mijn voor 6 maanden op de kant gezet en dat heeft even prioriteit:

PTA / [PROJECT] Opknappen Ten Broeke kruiser (boot) (mocht je dat interessant vinden)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_151104415
De oude kachelunit was amper meer leesbaar en werkte ook niet zoals het hoort, verder heeft deze draaischijven om zelf de ventilatorsnelheid te regelen, dit gaat niet automatisch.


Later bij de wat nieuwere modellen is de kachelunit aangepast naar een wat modernere unit die ook de ventilatorsnelheid automatisch regelt, deze heb ik net ingebouwd:



Past 1 op 1 en werkt perfect, gekocht voor 20 euro op marktplaats en het plaatsen is 10 minuten werk.

Helemaal niet duur hoor modden aan een 7 serie ;)

Verder nog even afgespoten en uitgezogen:



Heb ook nog een stuur liggen wat ingebouwd moet worden, daar ga ik mogelijk morgen mee aan de slag.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_151172054
Vandaag even aan het verkennen geweest met de E38, kijken waar alles zit en wat wel en niet werkt.

De servotronic wist ik niet zeker van of ik het had en of het werkte, ik heb de zekering eruit getrokken en toen gestart en toen stuurde het merkbaar zwaarder.
Ik heb geen S. EDC, maar ik heb wel niveauregeling, er zit een apparaat hiervoor op de achteras, volgens het boekje gaat dit samen met de stuurbekrachtigingsolie.

Die heb ik even nagekeken, die staat duidelijk te laag en is erg ranzig:



Verder is het reservoir een beetje ranzig, die lekt of heeft gelekt aan de bovenkant van het deksel.

Visco fan gecontroleerd en die werkt naar behoren, met een krant kan ik bij koude motor de fan prima tegenhouden en zelfs terugdraaien, met warme motor komt
deze prima bij en gaat flink staan blazen.
Radiator gecheckt, deze is al een keer vervangen want deze heeft productiejaar 2007, ziet er goed uit maar wel een hoop bladeren en rotzooi ertussen, volgende keer schoonmaken.

Verder had ik een stuur gekocht van MP, dit wilde ik gaan inbouwen maar het klopt van geen meter:





Sleepring is hetzelfde maar wel andere kleuren draden, stekkers passen onder de stuurkolom.
Het stuur zelf klopt niet, de uitsparing in het ijzeren gedeelte zit bij mij heel ergens anders en er zit ook
een wit kunststof plaatje hierover bij de mijne.
De airbag slaat helemaal nergens op, bij mij is dat rond met een aansluiting in het midden:



Die bij het stuur zat ziet er zo uit:



Die kan niet eens worden aangelsloten met de sleepring die erbijzat, volgens mij is dit een mix van FL E38 en E39 oid.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_151172103

Ook nog even een filmpje gemaakt :9 :9
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 29 maart 2015 @ 22:56:57 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151175408
Zit stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen eigenlijk in het normale onderhoudschema?
Die zooi ziet er na een jaar of 5 uit alsof er 5 jaar mee gefrituurd is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_151176287
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
rachtigingsvloeistof vervangen eigenlijk in het normale onderhoudschema?
Die zooi ziet er na een jaar of 5 uit alsof er 5 jaar mee gefrituurd is.
Geen idee, remolie iig wel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_151176299
PTA / BMW 750i 5.4 V12 1995

Hier ga ik verder overigens.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')