volgens mij is de paus niet betrokken bij de helft van de oorlogen op de wereld. maar ok dat is een detail natuurlijk.quote:Op maandag 17 november 2014 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Ik kan ook latijnse spreuken lezen of de dialogen van de Paus en Maarten Luther, maar als ik het niet in de tijdsgeest van diens beleving plaats of de context erbij pak van wat ze willen vertellen, dan heb ik het gelezen idd, maar begrepen niet en dat laatste is vooral wat bij jou schijnt te laken, als je het niet begrijpt kom je inderdaad op conclusies zoals de jouwe uit, alsof Mohammed, Allah en de Koran niets beters te doen hadden dan 'Het Westen' in een 7e eeuwse woestijn als referentie te nemen.
Daarnaast geef je met meerdere lezingen aan dat je de Koran niet goed hebt gelezen, daar je dingen zegt die feitelijk tegen de Koran's inhoud in gaan.
Als Erdogan 100 stappen terug is, dan weet je ook feitelijk niets waar Turkije was voor Erdogan en waar het nu staat.quote:Op maandag 17 november 2014 21:47 schreef SuperFood het volgende:
[..]
erdogan is gewoon 100 stappen terug. jammer voor turkije maar ze krijgen wat ze willen. prima voor hen die erop gestemd hebben.
dat is jouw mening en die mag je hebben knul. nog wel eens in turkije geweest?quote:Op maandag 17 november 2014 21:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Erdogan 100 stappen terug is, dan weet je ook feitelijk niets waar Turkije was voor Erdogan en waar het nu staat.
Dear God, vervang Paus met Shakespeare, Voltaire, Willem van Oranje, Erasmus, het gaat een methodologie die je toepast bij het benaderen en onderzoeken van een stuk historie en contextueel tekst.quote:Op maandag 17 november 2014 21:49 schreef SuperFood het volgende:
[..]
volgens mij is de paus niet betrokken bij de helft van de oorlogen op de wereld. maar ok dat is een detail natuurlijk.
je zit er vol mee he, shit.quote:Op maandag 17 november 2014 21:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dear God, vervang Paus met Shakespeare, Voltaire, Willem van Oranje, Erasmus, het gaat een methodologie die je toepast bij het benaderen en onderzoeken van een stuk historie en contextueel tekst.
HISTORISCHE CONTEXT OHMIGADOquote:Op maandag 17 november 2014 21:44 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik heb de koran gelezen. er staan ook mooie gedachten in. het is jammer dat het overall een haatboek is welke door zoveel mensen wordt gebruikt om de door hun veroorzaakte ellende te rechtvaardigen.
Iets, iets, iets, ik weet niet wat het is, maar iets doet mij vermoeden dat ik vaker in Turkije kom dan jij en dat ik daar in meer varierende kringen kom dan jij.quote:Op maandag 17 november 2014 21:50 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat is jouw mening en die mag je hebben knul. nog wel eens in turkije geweest?
Dus je zet een site op met wandaden van een Karst T, Tristan, Volkert en je hebt daarmee de Nederlandse samenleving en normen en waarden gedefinieerd, of ga nog een stap verder en pluk daar een Hitler, Fritzl, Breivik bij en maak een site waarbij als een ideoloog iets wegzet als de pracht van de niet-Islamitische samenleving.quote:ow en als je nog even wilt genieten van wat je prachtige geloof de wereld dagelijks brengt kan ik je http://www.bestgore.com aanraden. echt top. de paus komt er niet voor. gekkies die jihad schreeuwen wel. of is dat is te concreet en reëel voor je. niet academisch genoeg?
Dit.quote:Op maandag 17 november 2014 20:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik wens hem verder het allerbeste. Doeiiii.
ik vermoed dat jij ook dichter bij de terroristische kringen komt als ik. en ik wens je er veel plezier.quote:Op maandag 17 november 2014 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iets, iets, iets, ik weet niet wat het is, maar iets doet mij vermoeden dat ik vaker in Turkije kom dan jij en dat ik daar in meer varierende kringen kom dan jij.
[..]
Dus je zet een site op met wandaden van een Karst T, Tristan, Volkert en je hebt daarmee de Nederlandse samenleving en normen en waarden gedefinieerd, of ga nog een stap verder en pluk daar een Hitler, Fritzl, Breivik bij en maak een site waarbij als een ideoloog iets wegzet.
Inderdaad, maar het gaat uiteindelijk om wat de (fanatieke) moslims waarnemen. Communisme is in theorie een van de beste systemen, maar in praktijk is 't anders.quote:Op maandag 17 november 2014 21:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan ook moeilijk ontkennen dat Marokkanen een (groot) rol hebben gespeeld in de Nederlandse loverboy scene, Wilders heeft er geen moeite mee dit te koppelen aan de Islam, maar het is niet iets wat academisch in stand blijft. Ik heb het puur over wat de Koran voorschrijft, nml dat het ook allegorische verzen bevat.
Turkije is in theorie in beginsel een democratische rechtsstaat(in praktijk werden er heel veel coups gepleegd), dus wel seculier.quote:Op maandag 17 november 2014 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat er historisch geen een Turks leider is die Erdogan's democratische beleid kan ervaren? En secularisme, Erdogan is niet seculier, Turkije is dit ook nooit geweest.
Goede inhoudelijke reacties, je weet waar je het over hebt, springt niet van de hak op de tak en mist niet compleet het puntquote:Op maandag 17 november 2014 21:55 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik vermoed dat jij ook dichter bij de terroristische kringen komt als ik. en ik wens je er veel plezier.
en ja die site is natuurlijk iets te concreet voor je dat begrijp ik wel. want laten we het vooral niet over de afschuwelijke daden hebben die vandaag de dag dagelijks worden gepleegd in naam van allah.
Ik snap dat als je geen poot hebt om op te staan en niet inhoudelijk kunt reageren dat je aannames moet hanteren om nog te kunnen reageren, op zich niet erg, wel amuserend hoe belachelijk je jezelf maakt en zoals ik al zei, jij hanteert definities en interpretaties van ISIS, niet ik. Zelfs Wilders en Ayaan zijn genuanceerder dan jij en dat zijn mensen die moeten vrezen voor hun levens door radicale moslim idioten.quote:Op maandag 17 november 2014 21:55 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik vermoed dat jij ook dichter bij de terroristische kringen komt als ik. en ik wens je er veel plezier.
Heb het er vooral over, ik geniet alleen maar van de manier waarop jij naar de wereld kijkt, het is te grappig voor woorden.quote:en ja die site is natuurlijk iets te concreet voor je dat begrijp ik wel. want laten we het vooral niet over de afschuwelijke daden hebben die vandaag de dag dagelijks worden gepleegd in naam van allah.
heel goed hoe je het feit dat de meerderheid van de oorlogen in naam van allah worden gevochten weet te relativeren op niet inhoudelijke gronden. hou dat vol jij komt er welquote:Op maandag 17 november 2014 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap dat als je geen poot hebt om op te staan en niet inhoudelijk kunt reageren dat je aannames moet hanteren om nog te kunnen reageren, op zich niet erg, wel amuserend hoe belachelijk je jezelf maakt en zoals ik al zei, jij hanteert definities en interpretaties van ISIS, niet ik. Zelfs Wilders en Ayaan zijn genuanceerder dan jij en dat zijn mensen die moeten vrezen voor hun levens door radicale moslim idioten.
[..]
Heb het er vooral over, ik geniet alleen maar van de manier waarop jij naar de wereld kijkt, het is te grappig voor woorden.
Het is eigenlijk heel simpel, je handelt naar je situatie, een mooi voorbeeld is dat Jezus in het Germaanse Westen een blonde jongen was met blauwe ogen en in Egypte een typische Kopt, religieuze sentimenten worden ingevuld met je persoonlijke referentiekader en daarmee ook naar gehandeld, denk niet dat als je een Marcouch als Kalief van Isis wegzet het resultaat hetzelfde zal zijn als status quo.quote:Op maandag 17 november 2014 21:55 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het gaat uiteindelijk om wat de (fanatieke) moslims waarnemen. Communisme is in theorie een van de beste systemen, maar in praktijk is 't anders.
Secularisme defineer je met scheiding van kerk en staat, Turkije heeft deze 2 zaken nooit van elkaar gescheiden, in geen periode van haar rijken of moderne structuur.quote:Turkije is in theorie in beginsel een democratische rechtsstaat(in praktijk werden er heel veel coups gepleegd), dus wel seculier.
Noem eens 1 moslimland die in de afgelopen 100 jaar een invasie heeft gepleegd van een Westers land.quote:Op maandag 17 november 2014 21:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
heel goed hoe je het feit dat de meerderheid van de oorlogen in naam van allah worden gevochten weet te relativeren op niet inhoudelijke gronden. hou dat vol jij komt er wel
we hadden het over hoe heerlijk intolerant de islam is. niet over hoe moslims westerse landen invallen (dat kunnen ze nml niet bij gebrek aan powerquote:Op maandag 17 november 2014 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem eens 1 moslimland die in de afgelopen 100 jaar een invasie heeft gepleegd van een Westers land.
Als dat te moeilijk voor je is, een tweede vraag, noem eens 1 moslimland die in de afgelopen 100 jaar niet bezet is geweest door een Westers land. Over meerderheid van oorlogen gesproken zeg. Ik zou oppassen met je 'feiten'
Even serieus, hoe blind en selectief ben jij?
wat zeg je daar preciesquote:Op maandag 17 november 2014 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs Wilders en Ayaan zijn genuanceerder dan jij en dat zijn mensen die moeten vrezen voor hun levens door radicale moslim idioten.
Ik heb met geen woord gerept over de eventuele tolerantie van de Islam, kan je ook nergens teruglezen in mijn reacties, als je ze al uberhaupt hebt gelezen dan. Jij hebt het over :" het feit dat de meerderheid van de oorlogen in naam van allah worden gevochten" en daar reageer ik op.quote:Op maandag 17 november 2014 22:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
we hadden het over hoe heerlijk intolerant de islam is. niet over hoe moslims westerse landen invallen (dat kunnen ze nml niet bij gebrek aan powertov het westen).
Het bizarre is, dat je maar steeds op hetzelfde uitdraait en niemand in twijfel brengt dat ook moslims geweldadig kunnen zijn, dat is niet iets wat iemand moslim of niet uberhaupt in dit topic tegen in is gegaan, het punt meer wat ik probeer te maken is, voor zover dat ook tot je kan doordringen, dat je enorm laakt in je methodologie, blind bent voor een groot hoeveelheid zaken wat in je 'eigen tuintje' vallen en dat je niet heel erg consequent bent.quote:kijk eens wikipedia heeft een speciale pagina van jouw pracht geloof en geweld. weg met dat haatgeloof en dat haatboek zou een stap voorwaarts zijn in de geschiedenis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_violence
Dat de twee prominenste anti-Islam figuren in de Nederlandse politiek zelfs een genuanceerder opvatting op na houden over de Islam en moslims dan jij, zwakzinnige.quote:Op maandag 17 november 2014 22:13 schreef SuperFood het volgende:
[..]
wat zeg je daar preciessukkel.
Dit.. zou mooi zijn als al die idioten zichzelf opblazen, alleen dan zonder onschuldige slachtoffers te maken graagquote:Op maandag 17 november 2014 20:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Limburger én IS-mongool weg. Dubbel win.
Alleen jammer van de andere doden en gewonden.
ja, maar ja dan zijn ze wel weer lief en hoeven ze niet perse dood. dilemma's!quote:Op maandag 17 november 2014 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit.. zou mooi zijn als al die idioten zichzelf opblazen, alleen dan zonder onschuldige slachtoffers te maken graag
Prachtig om te zien hoe jij reactie na reactie opnieuw in het dommenhoekje gezet wordt door Triggershotquote:Op maandag 17 november 2014 23:01 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja, maar ja dan zijn ze wel weer lief en hoeven ze niet perse dood. dilemma's!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |