Ja, en zo denk ik ook over de inbreng van autochtonen in het kwakoe en andere feesten. We zijn samen een volk en er waren ook blanke slaven.quote:Op maandag 17 november 2014 18:35 schreef Heufd het volgende:
Vinden jullie dat een allochtoon evenveel recht van spreken heeft als een autochtoon om de inrichting van een volksfeest mede te bepalen?
Vrijheid van meningsuiting geldt voor iedere burger in een democratie.quote:Op maandag 17 november 2014 18:35 schreef Heufd het volgende:
Vinden jullie dat een allochtoon evenveel recht van spreken heeft als een autochtoon om de inrichting van een volksfeest mede te bepalen?
Ook niet naar blanke mensen luisteren ?quote:Op maandag 17 november 2014 18:43 schreef hENKIE8 het volgende:
Ik vind dat we niet teveel naar zwarte mensen moeten luisteren. In afrika zijn ze ook aan de macht, en het schijnt daar 1 grote bende te zijn
Hm, nee eigenlijk niet. Waarom niet? Omdat ik als atheïst ook niet serieus genomen zal worden wanneer ik mijn mening geef over kerst, offerfeest, suikerfeest, etc.quote:Op maandag 17 november 2014 18:35 schreef Heufd het volgende:
Je denkt discriminerend.... ik ben allochtoon en je vind dat ik daarom minder recht van spreken heb over de feesten en tradities in mijn land.quote:Op maandag 17 november 2014 19:49 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hm, nee eigenlijk niet. Waarom niet? Omdat ik als atheïst ook niet serieus genomen zal worden wanneer ik mijn mening geef over kerst, offerfeest, suikerfeest, etc.
En, uiteraard, aangezien mijn "witte" mening totaal genegeerd zal worden bij Kwaku.
Het moet wel van twee kanten komen.
Je gaat niet in op mijn post.quote:Op maandag 17 november 2014 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je denkt discriminerend.... ik ben allochtoon en je vind dat ik daarom minder recht van spreken heb over de feesten en tradities in mijn land.
Piet bestaat niet honderden jaren.quote:Op maandag 17 november 2014 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
Willen we de anti-Pieten nu de mond snoeren met het argument dat het al meer dan honderden jaren bestaat en dus niks met de slavernij te maken heeft?
Het ging over recht van spreken. Jij vind dat een allochtoon minder of niet dat recht heeft over volksfeestenquote:
Nog steeds niet.quote:Op maandag 17 november 2014 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Het ging over recht van spreken. Jij vind dat een allochtoon minder of niet dat recht heeft over volksfeesten
quote:Op maandag 17 november 2014 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Piet bestaat niet honderden jaren.
quote:In de recente discussie lijkt iedereen klakkeloos aan te nemen dat Zwarte Piet rond 1850 is ontstaan door het kinderboek ‘Sint Nicolaas en zijn Knecht’ van de Amsterdamse onderwijzer Jan Schenkman. Op basis van dat boek is het beeld ontstaan van Piet als Afrikaanse slaaf, buitgemaakt in Afrika en verhandeld naar Amerika. Alsof Zwarte Piet daarvoor nooit had bestaan. In ‘Zwartgemaakt’ toont Arnold-Jan Scheer aan dat de Zwarte Piet al ver voor die tijd bestond, ouder is dan Sinterklaas en waarschijnlijk zelfs is terug te voeren tot heidense rituelen van ver voor de Europese kerstening.
Het karakter ZP had zijn voorgangers in bijv Knecht Ruprecht in Duitsland. Maar dat was niet de Zwarte Piet die wij kennen.quote:
Zou dat Haags_Kwartiertje zijn geweest?quote:Op maandag 17 november 2014 19:58 schreef LTVDK het volgende:
http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt ¤30.025
160 in de plus nu, hij is wel erg enthousiast geworden danquote:Op maandag 17 november 2014 20:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Zou dat Haags_Kwartiertje zijn geweest?
dat is nooit leukquote:Op maandag 17 november 2014 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Die zwarte piet van 15 jaar die in elkaar getikt is. Ongelooflijk
Nee, dat soort dingen hebben de discussie vermoord.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |