Dat gaat gewoon gebeuren, daar durf ik geld op in te zetten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:20 schreef AntiChrist7 het volgende:
Hoe groot schatten jullie de kans dat Art of War of Charlemagne -50% gaat deze kerst? Wil me in 2015 nog eens toeleggen op Paradox games
Doe je dat niet standaard dan?quote:Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef ZoDiep het volgende:
Uiteindelijk oude save geload, ingelikt bij de paus, excommuicatie opgeheven, probleem opgelost. Mag mezelf nu koning van Ierland noemenBezit enkel de county Ulster niet.
Heb ook wat gebied geërfd van mijn moeder in Engeland, helft alweer kwijt omdat die King samen met frankrijk tegen mij was. Vanaf hier ga ik met de flow. Eerst wales eens binnenvallen.
CK2: geld meer dan waard! Maar dat vermoeden had ik al.
Maak een lok quote post bob style.quote:Op zondag 16 november 2014 19:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Bobje ook pas vanaf 20:45. Nog geen bericht van Luctor en Athcom, dus ik zou zeggen we trappen rond negen uur af deze keer.
Ben aanwezig voor vanavond, geen probleem.quote:Op zondag 16 november 2014 19:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Bobje ook pas vanaf 20:45. Nog geen bericht van Luctor en Athcom, dus ik zou zeggen we trappen rond negen uur af deze keer.
Eerste game en ik had de tutorial geskipt, had al wel wat filmpjes gekeken. Vanaf nu zal ik dat standaard doen ja :pquote:Op zondag 16 november 2014 19:21 schreef Krediax het volgende:
[..]
Doe je dat niet standaard dan?
Ik ben de namen kwijt maar de gozer van je council voor learning doe ik altijd improve religious relation ofzo met de paus.
En het geld zeker waard! Al paradox spellen imo
Als je veel andere religies hebt zet ik hem toch op converten, maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk in Ierland :pquote:Op zondag 16 november 2014 19:21 schreef Krediax het volgende:
[..]
Doe je dat niet standaard dan?
Ik ben de namen kwijt maar de gozer van je council voor learning doe ik altijd improve religious relation ofzo met de paus.
En het geld zeker waard! Al paradox spellen imo
Kom je?quote:Op zondag 16 november 2014 20:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
9 uur kan ik er wel bij zijn, maar stop wel weer vroeg.
quote:Op zondag 16 november 2014 20:40 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Eerste game en ik had de tutorial geskipt, had al wel wat filmpjes gekeken. Vanaf nu zal ik dat standaard doen ja :p
Doen jullie ook mee? EU4 multiplayer.quote:Op zondag 16 november 2014 20:54 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Als je veel andere religies hebt zet ik hem toch op converten, maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk in Ierland :p
Bedankt voor het aanbod, maar heb Art of War nog niet, en heb de game al lang niet meer gespeeld. En vanaf ongeveer woensdag zal ik wss hele dagen in Parijs doorbrengen als ik mijn gfx card vernieuws heb :pquote:Op zondag 16 november 2014 21:07 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Doen jullie ook mee? EU4 multiplayer.
Art of War hoef je niet te hebben, het is speelbaar als de host het heeftquote:Op zondag 16 november 2014 21:31 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod, maar heb Art of War nog niet, en heb de game al lang niet meer gespeeld. En vanaf ongeveer woensdag zal ik wss hele dagen in Parijs doorbrengen als ik mijn gfx card vernieuws heb :p
Vraag het me in 2015 nog eens
ah wist ik niet. is wel nice, maar ga toch passen. Niets is irritanter dan iemand die zegt mee te doen, twee avonden er is, en dan niet meer opdaagt. Heb het in Civ V genoeg meegemaaktquote:Op zondag 16 november 2014 21:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Art of War hoef je niet te hebben, het is speelbaar als de host het heeft
Ben nu even klaar met EU4, of misschien is verslingerd aan CK2 een betere verwoording. Als ik weer zin heb kijk ik wel of ik mee kan spelenquote:Op zondag 16 november 2014 21:07 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
[..]
Doen jullie ook mee? EU4 multiplayer.
Ik word half gecensureerd hier.quote:
Sorry ik kon dacht dat ik het belangrijkste hadquote:Op maandag 17 november 2014 01:36 schreef AthCom het volgende:
[..]
Ik word half gecensureerd hier.
En mijn geweldige koloniale natie Alaska is bij jullie nog onbekend, denk ik?
Geen idee eigenlijk. Als ik nu 10x ping krijg ik twee keer 1000+ ms, de andere 8 keer is goed. Maar het is te instabiel voor een laggy kutserver.quote:
quote:Op woensdag 19 november 2014 19:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Hier is de grap: ik heb al een jaar lang maar 20mbit terwijl ik een 40mbit abo heb.
Voor mijn werk doe ik technische helpdesk adsl voor een grote internetprovider.![]()
![]()
![]()
Kwam er pas achter dat ik zo'n trage verbinding heb toen de helpdeskmedewerker van mijn provider tussen neus en lippen vroeg of het niet vervelend was om zo veel snelheid te verliezen.
Niet tegen de baas vertellen.
Dacht dat ik gewoon een 20mbits abo had en vond het al keurig dat ik elke keer die snelheid haalde in de speedtestsquote:
hehe. Om eerlijk te zijn, heb ik geen idee watvoor abo ik heb. Ben al blij als het werkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Dacht dat ik gewoon een 20mbits abo had en vond het al keurig dat ik elke keer die snelheid haalde in de speedtests
quote:Op donderdag 20 november 2014 13:29 schreef Euribob het volgende:
Maar kunnen we zondag, is de vraag.
quote:Op woensdag 19 november 2014 19:28 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Als ik nu 10x ping krijg ik twee keer 1000+ ms, de andere 8 keer is goed. Maar het is te instabiel voor een laggy kutserver.
Monteur komt dinsdagochtend pas langs.
Want ik had een geweldige internetverbinding?quote:
Niet?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Want ik had een geweldige internetverbinding?
Nee, het is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:41 schreef Raptor1985 het volgende:
Ik speel sinds kort EU4. Vraagje aan de meer ervaren spelers: Is het mogelijk om het ene leger wel "full maintenance" te geven en het andere niet?
Jammer. Zou een hele nuttige optie zijn. Thnx voor het snelle antwoord!quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, het is niet mogelijk.
you're welcome. Je kan wel apart regelen of je vloot of je landlegers op full maintenance zet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:48 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Jammer. Zou een hele nuttige optie zijn. Thnx voor het snelle antwoord!
Ja dat weet ik. Maar ik zou graag de mogelijkheid hebben om mijn leger in Europa bijvoorbeeld op lage maintenance te zetten en degene in Noord-Amerika op full. Maargoed, Paradox dan maar eens stalken of het mogelijk is dit door te voeren in een patch in de toekomst.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
you're welcome. Je kan wel apart regelen of je vloot of je landlegers op full maintenance zet.
Had ook wel al verwacht dat je het zou weten, maar voor de nog ervarene spelers daar over zouden gaan zeuren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:00 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar ik zou graag de mogelijkheid hebben om mijn leger in Europa bijvoorbeeld op lage maintenance te zetten en degene in Noord-Amerika op full. Maargoed, Paradox dan maar eens stalken of het mogelijk is dit door te voeren in een patch in de toekomst.
Dat van die vloten wist ik inderdaad. Maar het ging mij in dit geval puur om de legers. Maar toch bedankt voor je reactie!quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:34 schreef Krediax het volgende:
Je kan wel je vloten mothballen, je heavies bijvoorbeeld daar betaal je dam voor alsof je slider zo laag mogelijk staat. Een vloot die gemothballed is kan niet bewegen en elke maand gaat de conditie van je schepen met 10% (OF 5%) omlaag tot een minimum van 25%.
Dus legers nee, vloten ja
Er moet iets fout zijn, hij is zeker al 80?quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Wil even mijn koning delen bedankt voor de aandacht
[ afbeelding ]
Hij was 25. En stierf drie jaar na de screen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:58 schreef Krediax het volgende:
[..]
Er moet iets fout zijn, hij is zeker al 80?
quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Hij was 25. En stierf drie jaar na de screen.
![]()
![]()
Lokquotequote:Op vrijdag 21 november 2014 21:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Had ook wel al verwacht dat je het zou weten, maar voor de nog ervarene spelers daar over zouden gaan zeuren.
Ierland? Gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 november 2014 19:01 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dat gevoel als je voor het eerst koning van Newbie-eiland bent geworden.
Long live the king! Zolang hij kutstats heeft.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:01 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dat gevoel als je voor het eerst koning van Newbie-eiland bent geworden.
Ja die is mooi héquote:Op vrijdag 28 november 2014 01:52 schreef Krediax het volgende:
Nou dit is nieuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke events
Gelukkig vuurt het nog even een paar maanden voor de regency afloopt
Straat is opengebroken, flat is boos op mij, tele2 weet het niet, kpn zegt het niet.quote:
quote:Op vrijdag 28 november 2014 04:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Long live the king! Zolang hij kutstats heeft.
Let wel even op dat Padrig maar liefst vijf stats heeft een negatieve opinion kunnen geven. Wroth, zealous, paranoid, deceitful, pride. Op zich geen hele negatieve traits, maar let er even op als je huidige koning sterft.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:18 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar worstel ik wel een beetje mee. Dit is nu mijn koning. En de derde koning van Ierland. En hij staat als eerste in de lijn om Dublin (en de dutchy of Tara) te erven, wat goed als provisoire hoofdstad kan dienen tot ik Britannia over een paar generaties kan stichten.
[ afbeelding ]
En dit is degene die ik al bijna twintig jaar op de troon probeer te krijgen. Maar om de een of andere reden mislukt het in dit spel me steeds mijn gehoopte opvolger mij daadwerkelijk te laten opvolgen. Bij hem verwijt ik het zijn shit opvoeding en het hele Tanistry systeem van opvolging.
Ambitious spymaster, je hebt wel lef. Ik zou niet op balkons gaan staan als ik jou was.quote:[ afbeelding ]
Dit is mijn genius Spymaster die Ierland bij elkaar gehouden heeft gedurende de regeerperiode van mijn middelmatige koningen. Ik noem hem liefkozend Kongming.
Padrig heeft die koning inmiddels in samenwerking met Kongming vermoord. Haast meteen daarna verloor Kongming de ambitie weer dus dat kwam wel redelijk uit. De zoon van Padrig is nu koning dus Padrig is ook tevreden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:17 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Let wel even op dat Padrig maar liefst vijf stats heeft een negatieve opinion kunnen geven. Wroth, zealous, paranoid, deceitful, pride. Op zich geen hele negatieve traits, maar let er even op als je huidige koning sterft.
Samen met de short term reign opinion penalty kan dat best kut worden.
[..]
Ambitious spymaster, je hebt wel lef. Ik zou niet op balkons gaan staan als ik jou was.
Na und?quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Overigens krijg ik straks mijn derde monteur langs, ik denk dat ik hierna uitsluitsel kan geven of ik zondag weer kan hosten.
Na und?quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Overigens krijg ik straks mijn derde monteur langs, ik denk dat ik hierna uitsluitsel kan geven of ik zondag weer kan hosten.
Valt mee, financieel gezien gaat het erg goed,+50 elke maand.quote:
33%quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Valt mee, financieel gezien gaat het erg goed,+50 elke maand.
Die 1000 ducaten zijn in 1,5 jaar terug verdiend.
Inflatie zat op 33%, iets te ver laten op lopen
Welcome to the familyquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Over verdertigvoudigen gesproken, ik ben nu overgestapt op Ziggo omdat ik geen zin meer heb om op de 4e monteur te wachten.
Vrijdag leveren ze dat op, dus vanaf dan kan ik hem hosten.
Ik vind de extended timeline wel een leuke mod.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:37 schreef Super-B het volgende:
Kennen jullie leuke, realistische en goede mods via de steam-workshop?
Daarnaast...; welk land raden jullie mij aan om mee te starten? Ik start meestal uit gewoonte met Burgundy of met de Ottomanen, maar dat begint te vervelen na tig games... Van aard ben ik een 'conquer the world'-type, maar dan meer op oorlogsmanier dan via kolonisatie.
Brandenburg, zweden. Die zijn militair heel sterk.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:37 schreef Super-B het volgende:
Kennen jullie leuke, realistische en goede mods via de steam-workshop?
Daarnaast...; welk land raden jullie mij aan om mee te starten? Ik start meestal uit gewoonte met Burgundy of met de Ottomanen, maar dat begint te vervelen na tig games... Van aard ben ik een 'conquer the world'-type, maar dan meer op oorlogsmanier dan via kolonisatie.
Ik neem aan dat het in 1444 dan gewoon Venetië is? Ik dacht dat Austria het sterkste leger had.quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:31 schreef Krediax het volgende:
[..]
Brandenburg, zweden. Die zijn militair heel sterk.
Persoonlijk vind ik italie altijd leuk
Anders misschien een land buiten europa? Japan?
Verder weet ik ook niet uit mijn hoofd wie heel sterk zijn qua leger.
Ik bedoelde qua ideeënquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:02 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het in 1444 dan gewoon Venetië is? Ik dacht dat Austria het sterkste leger had.
200 provincies: Checkquote:Op woensdag 3 december 2014 01:43 schreef Krediax het volgende:
Hoppa weer een paar achievements ingekopt
Nog op de lijst voor mijn huidige spel: 200 provincies, 100 provincies zonder LA of unrest, Sinasappel trade hegemon, a pile of gold, this revolution was crushed, my true friend.
Nederland![]()
900 naval FL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |