abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147077841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:52 schreef Krediax het volgende:
Nou dit is nieuw:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leuke events ^O^

Gelukkig vuurt het nog even een paar maanden voor de regency afloopt :P
Ja die is mooi hé _O_

Overkwam mij op een 654 heir, dat werd dus een 656 koning _O_

Voor vier jaar, maar toch.
pi_147077843
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:26 schreef AthCom het volgende:
En wat is de stand van zaken?
Straat is opengebroken, flat is boos op mij, tele2 weet het niet, kpn zegt het niet.

Morgen uitsluitsel (met aanhalingstekens, niet dus)
pi_147080314
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 04:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Long live the king! Zolang hij kutstats heeft.

Daar worstel ik wel een beetje mee. Dit is nu mijn koning. En de derde koning van Ierland. En hij staat als eerste in de lijn om Dublin (en de dutchy of Tara) te erven, wat goed als provisoire hoofdstad kan dienen tot ik Britannia over een paar generaties kan stichten.

En dit is degene die ik al bijna twintig jaar op de troon probeer te krijgen. Maar om de een of andere reden mislukt het in dit spel me steeds mijn gehoopte opvolger mij daadwerkelijk te laten opvolgen. Bij hem verwijt ik het zijn shit opvoeding en het hele Tanistry systeem van opvolging.

Dit is mijn genius Spymaster die Ierland bij elkaar gehouden heeft gedurende de regeerperiode van mijn middelmatige koningen. Ik noem hem liefkozend Kongming.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_147083436
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:18 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daar worstel ik wel een beetje mee. Dit is nu mijn koning. En de derde koning van Ierland. En hij staat als eerste in de lijn om Dublin (en de dutchy of Tara) te erven, wat goed als provisoire hoofdstad kan dienen tot ik Britannia over een paar generaties kan stichten.

[ afbeelding ]
En dit is degene die ik al bijna twintig jaar op de troon probeer te krijgen. Maar om de een of andere reden mislukt het in dit spel me steeds mijn gehoopte opvolger mij daadwerkelijk te laten opvolgen. Bij hem verwijt ik het zijn shit opvoeding en het hele Tanistry systeem van opvolging.
Let wel even op dat Padrig maar liefst vijf stats heeft een negatieve opinion kunnen geven. Wroth, zealous, paranoid, deceitful, pride. Op zich geen hele negatieve traits, maar let er even op als je huidige koning sterft.

Samen met de short term reign opinion penalty kan dat best kut worden.

quote:
[ afbeelding ]
Dit is mijn genius Spymaster die Ierland bij elkaar gehouden heeft gedurende de regeerperiode van mijn middelmatige koningen. Ik noem hem liefkozend Kongming.
Ambitious spymaster, je hebt wel lef. Ik zou niet op balkons gaan staan als ik jou was.
pi_147083471
Overigens krijg ik straks mijn derde monteur langs, ik denk dat ik hierna uitsluitsel kan geven of ik zondag weer kan hosten.
pi_147091043
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:17 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Let wel even op dat Padrig maar liefst vijf stats heeft een negatieve opinion kunnen geven. Wroth, zealous, paranoid, deceitful, pride. Op zich geen hele negatieve traits, maar let er even op als je huidige koning sterft.

Samen met de short term reign opinion penalty kan dat best kut worden.

[..]

Ambitious spymaster, je hebt wel lef. Ik zou niet op balkons gaan staan als ik jou was.
Padrig heeft die koning inmiddels in samenwerking met Kongming vermoord. Haast meteen daarna verloor Kongming de ambitie weer dus dat kwam wel redelijk uit. De zoon van Padrig is nu koning dus Padrig is ook tevreden.

Interessanter is dat ik de Mayor van Cork heb kunnen opsluiten, verbannen en en zijn fortuin heb kunnen inpikken om mijn oorlog tegen Engeland te bekostigen.

Ik ben nu in oorlog met Engeland, Hispanje en Frankrijk (om één Dutchy :')) en met de koning van Frankrijk en de Troonopvolger van Engeland in mijn kerker kun je gerust stellen dat ik aan het winnen ben.

Enorm leuk spel is dit!
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:21:06 #82
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_147126547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Overigens krijg ik straks mijn derde monteur langs, ik denk dat ik hierna uitsluitsel kan geven of ik zondag weer kan hosten.
Na und?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_147150939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Na und?
pi_147208194
pi_147208446
quote:
Nou, das kut :P
pi_147212822
Vassal AI soms, hé.

OPM Khazak met een 1 BT prov heeft rustig 7k troepen rondhuppelen.

Vervolgens geef ik ze na een peacedeal 15 cores erbij, gaan ze terug naar 6k troepen.
pi_147212837
Je bent maar verdertigvoudigd qua BT. Waarom zou je ook niet bezuinigen op defensie.
pi_147212855
Over verdertigvoudigen gesproken, ik ben nu overgestapt op Ziggo omdat ik geen zin meer heb om op de 4e monteur te wachten.

Vrijdag leveren ze dat op, dus vanaf dan kan ik hem hosten.
pi_147212993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 01:50 schreef Krediax het volgende:

[..]

Nou, das kut :P
Valt mee, financieel gezien gaat het erg goed,+50 elke maand.
Die 1000 ducaten zijn in 1,5 jaar terug verdiend.
Inflatie zat op 33%, iets te ver laten op lopen :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Houtenbeen op 02-12-2014 11:55:21 ]
pi_147215239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Valt mee, financieel gezien gaat het erg goed,+50 elke maand.
Die 1000 ducaten zijn in 1,5 jaar terug verdiend.
Inflatie zat op 33%, iets te ver laten op lopen :P
33% _O-
Misschien een idee om economic ideeen te nemen? :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Over verdertigvoudigen gesproken, ik ben nu overgestapt op Ziggo omdat ik geen zin meer heb om op de 4e monteur te wachten.

Vrijdag leveren ze dat op, dus vanaf dan kan ik hem hosten.
Welcome to the family w/
pi_147221454
Kennen jullie leuke, realistische en goede mods via de steam-workshop?

Daarnaast...; welk land raden jullie mij aan om mee te starten? Ik start meestal uit gewoonte met Burgundy of met de Ottomanen, maar dat begint te vervelen na tig games... Van aard ben ik een 'conquer the world'-type, maar dan meer op oorlogsmanier dan via kolonisatie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Super-B op 02-12-2014 17:37:53 ]
pi_147221694
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:37 schreef Super-B het volgende:

Daarnaast...; welk land raden jullie mij aan om mee te starten? Ik start meestal uit gewoonte met Burgundy of met de Ottomanen, maar dat begint te vervelen na tig games... Van aard ben ik een 'conquer the world'-type, maar dan meer op oorlogsmanier dan via kolonisatie.
Ik vind de extended timeline wel een leuke mod.
Met alle landen van nu
pi_147224539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:37 schreef Super-B het volgende:

Brandenburg, zweden. Die zijn militair heel sterk.
Persoonlijk vind ik italie altijd leuk
Anders misschien een land buiten europa? Japan?

Verder weet ik ook niet uit mijn hoofd wie heel sterk zijn qua leger.
pi_147227694
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:31 schreef Krediax het volgende:

[..]

Brandenburg, zweden. Die zijn militair heel sterk.
Persoonlijk vind ik italie altijd leuk
Anders misschien een land buiten europa? Japan?

Verder weet ik ook niet uit mijn hoofd wie heel sterk zijn qua leger.
Ik neem aan dat het in 1444 dan gewoon Venetië is? Ik dacht dat Austria het sterkste leger had. :P
pi_147230774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 20:02 schreef Super-B het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het in 1444 dan gewoon Venetië is? Ik dacht dat Austria het sterkste leger had. :P
Ik bedoelde qua ideeën ;)
pi_147237291
Hoppa weer een paar achievements ingekopt :)
Nog op de lijst voor mijn huidige spel: 200 provincies, 100 provincies zonder LA of unrest, Sinasappel trade hegemon, a pile of gold, this revolution was crushed, my true friend.

Nederland _O_
900 naval FL _O_
pi_147237435
Ohw en:

Interessant gevecht!

en:

oke?
pi_147241076
Trouwens, volgens mij buggen pretender rebels bij opm hordes. Heb nu twee keer gehad dat pretenders een opm breken en zich bij mij aansluiten inclusief core, terwijl de respectievelijke landen (Chagatai en Kara Del) niet eens mijn culture of accepted culture waren.

Heel stom allemaal, ik gebruikte Chagatai namelijk om oorlogen tegen de Timurids uit te lokken.
pi_147268863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:43 schreef Krediax het volgende:
Hoppa weer een paar achievements ingekopt :)
Nog op de lijst voor mijn huidige spel: 200 provincies, 100 provincies zonder LA of unrest, Sinasappel trade hegemon, a pile of gold, this revolution was crushed, my true friend.

Nederland _O_
900 naval FL _O_
200 provincies: Check
100 provincies zonder LA of unrest: Check
Sinaasappel (ja sinAAsappel): Check
A pile of gold: check
My true friend: Check
Explore the world: Check

This revolution was crushed: er was geen revolutie :') geen zin meer meer om te wachten.
Op naar, zweden?
pi_147268883
En wat is discover the world een kut achievement :')
één of ander kut eiland in oceanie niet ontdekt waardoor het 100 jaar langer duurde dan nodig (ja ik heb het geprobeerd te vinden maar lukte niet.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')