Geweld prediken om een kinderfeestjequote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, ver buiten het zicht van de intocht hadden ze mogen demonstreren. Ik zeg op een pleintje midden in duindorp, dat was de mooiste lokatie geweest voor een tegen demonstratie
Zoals ik al eerder zei, demonstratie plek niet te midden van de optocht maar er ver buiten. Ik ben ook tegen geweld in het zicht van kinderenquote:Op zondag 16 november 2014 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou pas leuk zijn geweest voor de kinderen....
De naamgever van het hele gebeuren en 1 van de 4 piethaters die de rechtzaken aanspannen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goh, een kut artikeltje uit het AD over één enkel persoon zal wel een ' hoop politiek correcten' over de streep trekken ja
Ja, en?quote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef UltraR het volgende:
Omdat ik het idee heb dat een hoop politiek correcten dit nog steeds niet (willen) weten. Nog maar eens het bewijs dat Zwarte Piet veranderen helemaal niet het echte doel is van de rabiate Zwarte Piethaters:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die Krampus lijkt me idd wel een gezellig figuur voor bij een kinderfeestje.
Het is maar dat je weet wat voor triest volk je hun zin wilt geven.quote:
En je vindt het normaal om iemand af te tuigen vanwege zijn of haar mening?quote:Op zondag 16 november 2014 16:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, demonstratie plek niet te midden van de optocht maar er ver buiten. Ik ben ook tegen geweld in het zicht van kinderen
Dat niet alle tradities het waard zijn om in stand te houden. Tijden veranderen, cultuur verandert, gebruiken veranderen. En dat is wat mij betreft een goede zaak.quote:Op zondag 16 november 2014 16:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is ook traditie dat wij hier in het westen op bedden slapen ipv op de grond of in een hangmat wat is je punt?.
Ja, en?quote:Op zondag 16 november 2014 16:35 schreef UltraR het volgende:
[..]
De naamgever van het hele gebeuren en 1 van de 4 piethaters die de rechtzaken aanspannen.
Worden ze hard van. Dan hebben we over een paar jaar niet zoveel jankmuilen die zich door alles beledigd voelen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:36 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]![]()
Stel je toch eens voor dat we dat hier hadden, allemaal jankende en krijsende kinderen tijdens de nationale intocht
Al hebben die er meer recht op, dat is nog binnen hun generatie gebeurd. Die in dit artikel heeft het over zijn overgrootmoeder, 4 generaties terug dus, maar hij voelt de pijn natuurlijk nog dagelijks.quote:Op zondag 16 november 2014 16:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al eens eerder gezegd. Het gaat net zoals met die kut wijven uit Screbrenica.. Die nu ook geld eisen. Pleur toch een eind op
Ik heb niks te bouten met dat volk. Wat zij willen, zal mij verder een rotzorg zijn. Ik vind een meerkleurig Pietenkorps een prima oplossing. Vindt deze man van niet dan heeft hij pech.quote:Op zondag 16 november 2014 16:36 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het is maar dat je weet wat voor triest volk je hun zin wilt geven.
Precies, de anti-Pieten zijn de racisten.quote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef UltraR het volgende:
Omdat ik het idee heb dat een hoop politiek correcten dit nog steeds niet (willen) weten. Nog maar eens het bewijs dat Zwarte Piet veranderen helemaal niet het echte doel is van de rabiate Zwarte Piethaters:
[ afbeelding ]
Ja, ik heb er ook nog dagelijks last van dat mijn opa zijn fiets uit de oorlog nog niet terug heeft......quote:Op zondag 16 november 2014 16:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Al hebben die er meer recht op, dat is nog binnen hun generatie gebeurd. Die in dit artikel heeft het over zijn overgrootmoeder, 4 generaties terug dus, maar hij voelt de pijn natuurlijk nog dagelijks.
En dan komen ze met het woord 'knecht'. Mooi bewijs van hoe slecht ze geïntegreerd zijn want 'knecht' is het oude woord voor 'werknemer' en komt in bepaalde beroepen nog steeds voor zoals bij 'boerenknecht'.quote:Op zondag 16 november 2014 16:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is ook het enige wat ze zeggen 'Zwarte Piet is racisme' want 'slavernij'. Van enige onderbouwing van die stelling is nog niets gebleken.
Dat ze het zo 'voelen' of zo 'ervaren' is geen onderbouwing van de stelling dat het racisme IS.
Dat heb ik gemist. Welk argument was dat?quote:Op zondag 16 november 2014 16:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik zeg niet 'want het is traditie'. Dat is namelijke eenzelfde onzinnige redenatie als 'want het is racisme'.
Ik heb aangeven waarom de zwarte kleur van Piet een wezenlijk onderdeel is van de traditie.
Vanwege de koloniale connotaties die dat heeft, en dat het slecht is voor het imago en de reputatie van Nederland.quote:Op zondag 16 november 2014 16:30 schreef Montagui het volgende:
Dan mag er van de 'het is racisme' kant een gedegen onderbouwing komen waarom het zwart van Zwarte Piet niet kan.
Of gewoon de pieten uit de film SInt (Dick Maas)quote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die Krampus lijkt me idd wel een gezellig figuur voor bij een kinderfeestje.
Het sinterklaasfeest heeft zover ik weet geen pre-christelijke oorsprong: zo oud is dat feest helemaal niet.quote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Nee, het is een mix van voornamelijk pre-christelijke elementen net zoals met Kerstmis (zie het Joelfeest) het geval is. Dat de aankleding vooral christelijk aandoet wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk christelijk is van oorsprong. Zie ook Halloween, Pasen enzovoorts.
En wat nou als alle kenmerken uit de tijd van Schenkman zouden verdwijnen maar hij zijn pikzwarte huid behoudt (dus niet bruin, zonder kroeshaar, zonder oorbellen)? Is het dan nog steeds een probleem of heeft de negroïde medemens ineens de monopolie-positie verkregen op de kleur zwart?quote:Op zondag 16 november 2014 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb niks te bouten met dat volk. Wat zij willen, zal mij verder een rotzorg zijn. Ik vind een meerkleurig Pietenkorps een prima oplossing. Vindt deze man van niet dan heeft hij pech.
Beetje raar dat dan bij een optocht waar aandacht is besteed aan een meer gedifferentieerd Pietenkorps zo fanatiek gedemonstreerd wordt. Zijn die mensen alleen tevreden als het hele feest wordt afgeschaft?quote:Op zondag 16 november 2014 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh.
Ik heb die Quinsy altijd al een eikel gevonden en mensen die naar kinderen gaan lopen schreeuwen dat de Sint niet bestaat, zijn randmongolen.
Ik blijf echter voorstander van een meer gedifferentieerd Pietenkorps.
Ik bedoel, jij bent toch ook niet plots anti-ZP omdat een ook neo-nazi's in dat kamp zitten?
Dat weet ik maar ik vind het flauw om daarvoor een kinderfeest te verpesten. Als je geld wilt hebben omdat je stapelbedovergrootvader een slaaf was kun je daar toch ook mee beginnen in plaats van deze 'opmaat'..quote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef UltraR het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn opa was zelfs te arm om een fiets te kunnen betalen in de oorlogquote:Op zondag 16 november 2014 16:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, ik heb er ook nog dagelijks last van dat mijn opa zijn fiets uit de oorlog nog niet terug heeft......
Dan geef ik de voorkeur aan een meerkleurig korps.quote:Op zondag 16 november 2014 16:40 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
En wat nou als alle kenmerken uit de tijd van Schenkman zouden verdwijnen maar hij zijn pikzwarte huid behoudt (dus niet bruin, zonder kroeshaar, zonder oorbellen)? Is het dan nog steeds een probleem of heeft de negroïde medemens ineens de monopolie-positie verkregen op de kleur zwart?
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het ruzie is als bij een doorsnee bedrijf een leidinggevende zijn werknemers 'knechten' gaat noemen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan komen ze met het woord 'knecht'. Mooi bewijs van hoe slecht ze geïntegreerd zijn want 'knecht' is het oude woord voor 'werknemer' en komt in bepaalde beroepen nog steeds voor zoals bij 'boerenknecht'.
Ja, precies dit punt. Helaas gaan anti-pieten hier niet inhoudelijk op in.quote:Op zondag 16 november 2014 16:41 schreef Chai het volgende:
[..]
Beetje raar dat dan bij een optocht waar aandacht is besteed aan een meer gedifferentieerd Pietenkorps zo fanatiek gedemonstreerd wordt. Zijn die mensen alleen tevreden als het hele feest wordt afgeschaft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |