Been there, done that, nou jij nog.quote:Op zondag 16 november 2014 13:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is wel het begin van dat zwarte pieten gelul. Misschien moet je zelf je er eens in verdiepen.

quote:Op zondag 16 november 2014 13:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Been there, done that, nou jij nog.

Klopt. Ik ben even weg. Dank je voor het vriendelijke uitzwaaien. Tot strakjes en veel plezier nog!quote:

Dussss... Een blanke (ja dat is hij) Palestina-supporter gaat naar een anti-Zwarte-Piet-demonstratie om aldaar het koningshuis te gaan beledigen?quote:Op zondag 16 november 2014 12:59 schreef Dagonet het volgende:
Abulkasim al jaberi opgepakt wegens belediging koningshuis bij antipietendemonstratie op beursplein
http://www.maartenbrante.(...)-pietdemo-beursplein

Uit de inleiding:quote:Op zondag 16 november 2014 13:12 schreef Fascination het volgende:
http://religionresearch.o(...)heid-en-zwarte-piet/
Eh, nee.quote:‘Het is maar een gezellig kinderfeestje. Althans dat had het moeten zijn, en nu zijn de kinderen aan het huilen.’ Eén van het vaakst gehoorde gekwetter naar aanleiding van de Sinterklaasintocht. Het is natuurlijk wat hypocriet, want wat hiermee bedoeld wordt is een ‘wit kinderfeestje’.

Ach, als je maar kan rellen. Je moet toch wat op een druilerige zondag. Dan maar kinderfeesten verkloten.quote:Op zondag 16 november 2014 13:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Dussss... Een blanke (ja dat is hij) Palestina-supporter gaat naar een anti-Zwarte-Piet-demonstratie om aldaar het koningshuis te gaan beledigen?
Dat is net zoiets als wanneer je als voetbalhooligan naar de MediaMarkt gaat en daar de boel kort en klein slaat uit protest tegen genetisch gemodificeerde soja

Uitstekend stuk.quote:Op zondag 16 november 2014 13:12 schreef Fascination het volgende:

Inderdaad een uitstekend stuk voor al die trollen die het liefst de samenleving indelen in linksextremisten en neonazi's en het liefst willen dat die met elkaar gaan rellen.quote:

Ik stopte met lezen toen de schrijver begon over "wit kinderfeestje". Waarom zijn dit soort stukken eigenlijk niet racistisch?quote:Op zondag 16 november 2014 13:12 schreef Fascination het volgende:

Dat zijn ze wel, maar racisme wordt pas afkeurenswaardig gevonden als het minderheidsgroepen treft.quote:Op zondag 16 november 2014 13:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik stopte met lezen toen de schrijver begon over "wit kinderfeestje". Waarom zijn dit soort stukken eigenlijk niet racistisch?

Artikel 1 van de grondwet gaat over de verhouding tussen de overheid en de burger. De overheid mag zelf niet discrimineren, maar het houdt geen taakstelling in van de overheid om burgers actief tegen racistische uitingen van andere burgers te beschermen.quote:In een situatie als deze is de rol van de overheid belangrijk. Neemt de overheid artikel 1 van de Grondwet serieus en beschermt ze de bevolking tegen racisme en discriminatie op grond van ‘ras’? Nee, dat doet ze volgens de activisten dus duidelijk niet.

Ehh, de burger mag natuurlijk net zo goed niet discrimineren. En daartegen optreden is wel degelijk een taak van de overheid.quote:Op zondag 16 november 2014 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Artikel 1 van de grondwet gaat over de verhouding tussen de overheid en de burger. De overheid mag zelf niet discrimineren, maar het houdt geen taakstelling in van de overheid om burgers actief tegen racistische uitingen van andere burgers te beschermen.
Sterker nog: het oordeel van de RvS van vorige week stelde nou juist dat de burgemeester dit bij het verlenen van vergunningen niet eens mag!
En terecht. We leven in een vrij land met vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging. Daarbij moet er juist ook ruimte zijn voor manifestaties die controversiële denkbeelden uitdragen.

Jawel, de burger mag zo veel discrimineren als hij wil. Artikel 1 geldt alleen voor de relatie tussen overheid en burger, en er zijn wetten voor gelijke behandeling door werkgevers en bij openbare gelegenheden zoals horeca. Maar privé mag ik best kiezen om geen blanke vrienden te willen hebben en niet naast blanke mensen te willen wonen, en mag ik ook best blanken voor 'kutkaaskop' uitschelden, als ik dat zou willen.quote:Op zondag 16 november 2014 13:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehh, de burger mag natuurlijk net zo goed niet discrimineren. En daartegen optreden is wel degelijk een taak van de overheid.

Het is inderdaad een wit feest voor witte mensen - dat zijn nu eenmaal de feiten.quote:Op zondag 16 november 2014 13:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad een uitstekend stuk voor al die trollen die het liefst de samenleving indelen in linksextremisten en neonazi's en het liefst willen dat die met elkaar gaan rellen.

Vandaar dat ze in Suriname en op Curaçao ook Sinterklaas vieren natuurlijk. Want daar wonen allemaal blanke mensen.quote:Op zondag 16 november 2014 13:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad een wit feest voor witte mensen - dat zijn nu eenmaal de feiten.

Daarom ook zoveel gekleurde kindjes en ouders langs de wegquote:Op zondag 16 november 2014 13:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad een wit feest voor witte mensen - dat zijn nu eenmaal de feiten.

Internalized racism duh.quote:Op zondag 16 november 2014 13:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Vandaar dat ze in Suriname en op Curaçao ook Sinterklaas vieren natuurlijk. Want daar wonen allemaal blanke mensen.

Als een handvol mensen zich gediscrimineerd voelt, maar de rest van diezelfde bevolkingsgroep NIET, dan moet je je natuurlijk afvragen of er daadwerkelijk sprake is van discriminatie. En dan moet je de blanke klagers niet eens meetellen met de demonstranten. Die KUNNEN zich helemaal niet gediscrimineerd voelen door zwarte piet. En dan blijft er maar een héél klein groepje klagers over.quote:Op zondag 16 november 2014 13:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehh, de burger mag natuurlijk net zo goed niet discrimineren. En daartegen optreden is wel degelijk een taak van de overheid.

Inderdaad! Bij mijn kinderen op school moeten alle donkere kinderen in een apart lokaal zitten om knijpers te maken terwijl de blanke kinderen Sinterklaas vieren. En op de zak van Sinterklaas staat met grote letters: alleen voor blanken!quote:Op zondag 16 november 2014 13:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lekker de islam de maat meten omdat ze niet modern of verlicht is, maar ondertussen wel racistische tradities erop nahouden. Dat is zuivere hypocrisie.

grappig dat het vooral de zichzelf-superieur-voelende blanken zijn (racisten pur sang dus) die bepalen dat negers zich gediscrimineerd zouden moeten voelen. Gelukkig denkt de grote meerderheid van de zwarte bevolking daar heel anders over. Het groepje huilmensen is echt maar heel klein onder de zwarte populatie.quote:

quote:Op zondag 16 november 2014 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Inderdaad! Bij mijn kinderen op school moeten alle donkere kinderen in een apart lokaal zitten om knijpers te maken terwijl de blanke kinderen Sinterklaas vieren. En op de zak van Sinterklaas staat met grote letters: alleen voor blanken!

Ga dat even vertellen aan die vele donkere en getinte ouders die in Amsterdam langs de route staan met hun kinderen, dat het een wit feest is.quote:Op zondag 16 november 2014 13:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]

Ik doe daar dan ook geen uitspraak over. De burgemeester ook niet.quote:Op zondag 16 november 2014 13:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Als een handvol mensen zich gediscrimineerd voelt, maar de rest van diezelfde bevolkingsgroep NIET, dan moet je je natuurlijk afvragen of er daadwerkelijk sprake is van discriminatie.
Dat je blank bent betekent nog niet dat je geen bezwaren kunt of mag hebben tegen het sinterklaasfeest in de huidige vorm.quote:Op zondag 16 november 2014 13:37 schreef Danny het volgende:
En dan moet je de blanke klagers niet eens meetellen met de demonstranten. Die KUNNEN zich helemaal niet gediscrimineerd voelen door zwarte piet. En dan blijft er maar een héél klein groepje klagers over.
Nogmaals, welke kleur je zelf hebt heeft geen invloed op je recht van spreken. Ik vind het bijzonder om te zien hoe velen hier ineens waarde hechten aan wat een neger in de Bijlmer te zeggen heeft als het - geheel toevallig - hun eigen standpunt steunt. Nogal hypocriet als je het mij vraagt.quote:Op zondag 16 november 2014 13:37 schreef Danny het volgende:
Zie gelukkig ook gewoon steeds meer zwarte mensen die het opnemen vóór zwarte Piet en zich juist keren tégen de anti-pieten.

Die moeten volgens Friek__ geweerd worden blijkbaar? En dan mogen blanken niet naar Kwaku ofzo?quote:Op zondag 16 november 2014 13:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ga dat even vertellen aan die vele donkere en getinte ouders die in Amsterdam langs de route staan met hun kinderen, dat het een wit feest is.

Die mogen iig niet in de organisatie zitten.quote:Op zondag 16 november 2014 13:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Die moeten volgens Friek__ geweerd worden blijkbaar? En dan mogen blanken niet naar Kwaku ofzo?

Ongetwijfeld, maar dat laatste is uiteraard niet discriminerend/racistisch.quote:Op zondag 16 november 2014 13:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Die moeten volgens Friek__ geweerd worden blijkbaar? En dan mogen blanken niet naar Kwaku ofzo?

tuurlijk mag dat, maar als je het onder het mom 'racisme' doet is dat omdat je zelf de link met racisme legt en je dus zelf de racist bent, danwel omdat je je superieur voelt aan de zwarte medemens die zegt het NIET racistisch te vinden.quote:Op zondag 16 november 2014 13:40 schreef Molurus het volgende:
Dat je blank bent betekent nog niet dat je geen bezwaren kunt of mag hebben tegen het sinterklaasfeest in de huidige vorm.
Gelukkig is bij de anti-pieten helemáááááál geen sprak van enige hyporcrisiequote:Nogmaals, welke kleur je zelf hebt heeft geen invloed op je recht van spreken. Ik vind het bijzonder om te zien hoe velen hier ineens waarde hechten aan wat een neger in de Bijlmer te zeggen heeft als het - geheel toevallig - hun eigen standpunt steunt. Nogal hypocriet als je het mij vraagt.

Een interessante theorie. Als je jezelf als blanke superieur waant dan heb je eerder moeite met het benadrukken van het kleurverschil omdat je denkt dat je een verschil in 'status' benadrukt.quote:Op zondag 16 november 2014 13:39 schreef Danny het volgende:
[..]
grappig dat het vooral de zichzelf-superieur-voelende blanken zijn (racisten pur sang dus) die bepalen dat negers zich gediscrimineerd zouden moeten voelen.

ja, maar dat is anders. Dat is een cultureel feest en al jaren een traditie en.... oh, wacht... Hypocrisie was alleen mogelijk bij blank racistentuigh hoor ik net.quote:Op zondag 16 november 2014 13:43 schreef Dagonet het volgende:
Die mogen iig niet in de organisatie zitten.

Dat is helaas waar maar het heeft weinig met deze discussie te maken, lijkt mij.quote:Op zondag 16 november 2014 13:42 schreef Dagonet het volgende:
Het is mij iig al een tijdje duidelijk dat niemand in dit land iemand anders ook maar iets gunt, of het nu dit is of een toeslag of een voordeeltje voor personeel, alles moet grijs, grauw en stuk.

Jep, totdat Nederland net zo'n leuk en gezellig land is geworden als Singapore.quote:Op zondag 16 november 2014 13:42 schreef Dagonet het volgende:
Het is mij iig al een tijdje duidelijk dat niemand in dit land iemand anders ook maar iets gunt, of het nu dit is of een toeslag of een voordeeltje voor personeel, alles moet grijs, grauw en stuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Die foto van die twee sippe kindjes bij de intocht gisteren in Gouda is voor mij tekenend voor de teloorgang van het Sinterklaasfeest zoals we het altijd kenden.quote:Op zondag 16 november 2014 13:46 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, maar dat is anders. Dat is een cultureel feest en al jaren een traditie en.... oh, wacht... Hypocrisie was alleen mogelijk bij blank racistentuigh hoor ik net.

Die waren er nauwelijks. Je bent weer eens zaken aan het verzinnen om je gelijk te halen, zoals wel vaker.quote:Op zondag 16 november 2014 13:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ga dat even vertellen aan die vele donkere en getinte ouders die in Amsterdam langs de route staan met hun kinderen, dat het een wit feest is.

Ik heb behoorlijk wat getinte kinderen en ouders langs de route gezien gisteren op tv.quote:Op zondag 16 november 2014 13:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Die waren er nauwelijks. Je bent weer eens zaken aan het verzinnen om je gelijk te halen, zoals wel vaker.

Zelden zo veel drogredenen in 1 post gezien.quote:Op zondag 16 november 2014 13:45 schreef Danny het volgende:
[..]
tuurlijk mag dat, maar als je het onder het mom 'racisme' doet is dat omdat je zelf de link met racisme legt en je dus zelf de racist bent, danwel omdat je je superieur voelt aan de zwarte medemens die zegt het NIET racistisch te vinden.
Als je tegen bent gewoon omdat je het feest niet leuk vindt of er niets mee hebt dan is het erg kinderachtig om het om die reden dan maar voor anderen te verpesten en de gevoelens van mensen die zich wél gediscrimineerd voelen te misbruiken voor jouw eigen subjectieve afkeer van een feest.
[..]
Gelukkig is bij de anti-pieten helemáááááál geen sprak van enige hyporcrisie

Ik zag er anders genoeg toen ik er net langs liep.quote:Op zondag 16 november 2014 13:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Die waren er nauwelijks. Je bent weer eens zaken aan het verzinnen om je gelijk te halen, zoals wel vaker.

Laten we maar met ongefundeerde beschuldigingen aankomen, ja. Laat dat soort "discussie"technieken naar gewoon achterwege, wil je?quote:Op zondag 16 november 2014 13:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]

Hij zit toch al de hele tijd te trollenquote:Op zondag 16 november 2014 13:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Laten we maar met ongefundeerde beschuldigingen aankomen, ja. Laat dat soort discussietechnieken naar gewoon achterwege, wil je?

Dat kan ik dan weer géén ongefundeerde beschuldiging noemen.quote:Op zondag 16 november 2014 13:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij zit toch al de hele tijd te trollen

nee joh. die heb je verzonnen om je gelijk te halenquote:Op zondag 16 november 2014 13:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb behoorlijk wat getinte kinderen en ouders langs de route gezien gisteren op tv.

Het is een algmene tendens in het land waar dit mede uit voott komt. Iedereen wil zich gekrenkt voelen en niemand mag het goed hebben of plezier maken.quote:Op zondag 16 november 2014 13:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is helaas waar maar het heeft weinig met deze discussie te maken, lijkt mij.

/ignore. Een best wel groot aantal mensen hier doet het puur om te trollen.quote:Op zondag 16 november 2014 13:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Laten we maar met ongefundeerde beschuldigingen aankomen, ja. Laat dat soort "discussie"technieken naar gewoon achterwege, wil je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |