Meeste spaargeld zal gaan zitten in het opvangen van dubbele lasten helaas.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:33 schreef hoas het volgende:
Meerwerk is harstikke duur, en dan ook nog financieren, beter is het zelf doen van spaargeld
Ik weet er niets van, maar dit klinkt wel heel logisch. Dit zou ik zeker even uitzoeken.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:33 schreef hoas het volgende:
Meerwerk is harstikke duur, en dan ook nog financieren, beter is het zelf doen van spaargeld
Ik heb zelf gezien bij de oplevering van een appartementen complex dat de mensen nieuwe keukens tegels en wc potten eruit sloopten om er zelf nieuwe in te zetten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet er niets van, maar dit klinkt wel heel logisch. Dit zou ik zeker even uitzoeken.
Verder: hebben jullie nou wel of geen openslaande deuren naar de tuin?
Ja. Ik heb het zelf gehad met buitenschilderwerk. Steegdeur was rot en een stuk dak van het tuinhuisje. 'Zullen we dit even meenemen voor u?'. Totaal 1200 euro kwijt, als ik het een timmerman had gevraagd was ik 1/3e kwijt geweest. Dure les!quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:23 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik heb zelf gezien bij de oplevering van een appartementen complex dat de mensen nieuwe keukens tegels en wc potten eruit sloopten om er zelf nieuwe in te zetten.
Bij mijn moeder durfde ze 1800 euro voor een deur op een andere plaats te zetten te vragen en aanrechtblad verlengen 600 euro per meter
Openslaande deur naar de tuin idd.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet er niets van, maar dit klinkt wel heel logisch. Dit zou ik zeker even uitzoeken.
Verder: hebben jullie nou wel of geen openslaande deuren naar de tuin?
Keuken zit er sowieso niet standaard in .quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:23 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik heb zelf gezien bij de oplevering van een appartementen complex dat de mensen nieuwe keukens tegels en wc potten eruit sloopten om er zelf nieuwe in te zetten.
Bij mijn moeder durfde ze 1800 euro voor een deur op een andere plaats te zetten te vragen en aanrechtblad verlengen 600 euro per meter
Daar zou ik er nou twee van maken. Lekker de boel opengooien in de zomer.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Openslaande deur naar de tuin idd.
Ja daar zijn we idd over aan het nadenken. maar is even afhankelijk van wat het gaat kostenquote:Op zaterdag 15 november 2014 12:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar zou ik er nou twee van maken. Lekker de boel opengooien in de zomer.
Ook zo'n afgrijselijk kleine badkamer ja?quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:41 schreef Miezziej het volgende:
Misschien zijn er nog wat kosten voor eventuele extra groepen voor in de keuken, of het verleggen van de standaard leidingen oid?
Schutting kan je misschien samen met de buren doen? (Hopelijk hebben jullie dezelfde smaak).
De plattegrond lijkt trouwens best wel op de nieuwbouwwoning waar ik op gereageerd hebDus zal je topic zeker volgen haha
Kan de maten niet zo goed lezen, maar de "mijne" is 2,2 bij 1,75.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ook zo'n afgrijselijk kleine badkamer ja?Dat vind ik echt het enige minpunt aan heel dat huis. Maar echt verder ben ik verliefd op die wijk.. Als het allemaal goed blijft gaan woon ik straks gewoon 100 meter van het bos af
![]()
Vriend van ons is elektromonteur. En we laten dus allemaal wel loze leidingen leggen maar die extra groepen bouwt hij in voor onsDat scheelt nogal uh.. wat.
Deze is 1,40 bij 2,90. Maargoed al een hele verbetering vergeleken bij de 2 bij 1 die we nu hebben idd haha. Hier past tenminste een wc in. Jeejquote:Op zaterdag 15 november 2014 12:48 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Kan de maten niet zo goed lezen, maar de "mijne" is 2,2 bij 1,75.
Mijn huidige "badkamer" is ongeveer de helft daarvan denk ik
Okee, altijd fijn als je het zelf goedkoper kan! Ze vragen voor meerwerk echt veul
Meerwerk moet via de aannemer idd. Keuken mag via een bedrijf wat de aannemer in de arm heeft genomen maar mag ook via een ander. "voordeel" aan het via het bedrijf doen is dat het erin zit op het moment dat het opgeleverd gaat worden. Maar wij laten de keuken later plaatsen vanwege de vloer en omdat je weleens hoort dat hij als werkbank gebruikt wordt. Extra groepen maken wordt in dit geval ook later gedaan.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:19 schreef hans1985 het volgende:
Mag je dat meerwerk door derden laten uitvoeren of moet je dat van de aannemer/project ontwikkelaar af nemen?
Vrienden van mij hebben ook een huis gekocht via een projectontwikkelaar. Alle extra opties/meerwerk moet via de projectontwikkelaar lopen. Ik heb een paar prijzen gehoord en gezien en dat gaat zo 3x over de kop tov als je zelf aannemers voor meerwerk zoekt.
Heb je prijzen en specs van het meerwerk.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Meerwerk moet via de aannemer idd. Keuken mag via een bedrijf wat de aannemer in de arm heeft genomen maar mag ook via een ander. "voordeel" aan het via het bedrijf doen is dat het erin zit op het moment dat het opgeleverd gaat worden. Maar wij laten de keuken later plaatsen vanwege de vloer en omdat je weleens hoort dat hij als werkbank gebruikt wordt. Extra groepen maken wordt in dit geval ook later gedaan.
Ja maar niet van alles ben niet thuis. Maar al zou het het ergste zijn is er nog weinig wat wij er aan kunnen doenquote:Op zaterdag 15 november 2014 13:28 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Heb je prijzen en specs van het meerwerk.
Ik vrees het ergste.
uitbouw is moeilijk in te schatten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar niet van alles ben niet thuis. Maar al zou het het ergste zijn is er nog weinig wat wij er aan kunnen doen![]()
Uitbouw 9950
Dakraam 880
Loze leiding ps 165
Buitenkraan 295
Ja heerlijk de frees in mijn glad gestuckte muren zettenquote:Op zaterdag 15 november 2014 13:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
uitbouw is moeilijk in te schatten.
Dakraam, welk merk en afmeting?
Loze leiding. half uur muurfrees, plaatsen, materiaal. 75 euro max.
buitenkraan8 tientjes kraan, 2 tientjes buis, 1 uur installatie. 150 max.
Ik zou dus echt nooit via zo'n projectontwikkelaar een huis kopen, zijn gewoon oplichterspraktijken.
Die extra's moet je natuurlijk in de ruwbouwfase doen. Maar dat is een beetje de truc van die projectontwikkelaars. Ze leveren huizen wat eigenlijk te klein is en met lelijke tegels of weinig aansluitingen. Bijna iedereen die een hous dan koopt wil wel een beetje "luxe" en dan komen ze met bedragen die 3x de prijs zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja heerlijk de frees in mijn glad gestuckte muren zetten![]()
Uitbouw is echt niet duur als ik eens vergelijk met vrienden.
Dakraam is velux
En voor die buis van de buitenkraan ga je dan ook weer de vloer openbreken enzo? We hebben alles tegen elkaar afgewogen. Dus het is niet alsof we zomaar iets doen ofzo.
1 bij 1 geloof ik. Iig zoiets. Maar lelijke huizen ben ik het niet zo mee eens maar ieder zijn smaak. Maar anyhow ja ik weet dat je opgelicht wordt waar je bij staat. Maar het is nou eenmaal niet anders. Wij zijn erg blij met dit huis. And so be it. Laten we het daar maar op houden oké?quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:45 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Die extra's moet je natuurlijk in de ruwbouwfase doen. Maar dat is een beetje de truc van die projectontwikkelaars. Ze leveren huizen wat eigenlijk te klein is en met lelijke tegels of weinig aansluitingen. Bijna iedereen die een hous dan koopt wil wel een beetje "luxe" en dan komen ze met bedragen die 3x de prijs zijn.
Maar welke afmeting dakraam is het? is het met geisoleerd goodstuk, vol kunstof?
Om je een idee te geven van prijzen van bijvoorbeeld velux. heb hier een offerte liggen:
-velux dakraam ggu 94x160 cm 523 ex btw.
Dat is zo'n beetje de duurste die je van velux kun krijgen in die klasse. Plaatsen van een dakraam is vaak een goed uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |