abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146669109
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:42 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Inderdaad. Uiteindelijk draait het natuurlijk om dit...

[..]

Hoe je je daarna wilt gaan bedekken of kleden is inderdaad grotendeels cultureel bepaald, dus we kunnen niet spreken van één juiste manier. De Islam wil ook dat je je voor zover mogelijk aanpast aan de samenleving waarin je je bevindt. De Profeet kleedde zich bijvoorbeeld niet opeens anders toen hij de boodschap ontving om zich te onderscheiden van de afgoddienaren, maar hij was een man van de regio, tijd en klimaat waarin hij leefde. Als hij in onze tijd in West-Europa had geleefd, had hij uiteraard een andere kledingstijl gehad. Daarom begrijp ik niet wat de waarde ervan is om tegenwoordig hier in het Westen nog met de traditionele kledij van je thuisland rond te lopen. Je kunt je prima islamitisch verantwoord kleden door je aan de minimumeisen te houden.
Mijn opa ging gewoon met salvar de straat op. Haters gonna hate.
pi_146669111
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:42 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Inderdaad. Uiteindelijk draait het natuurlijk om dit...

[..]

Hoe je je daarna wilt gaan bedekken of kleden is inderdaad grotendeels cultureel bepaald, dus we kunnen niet spreken van één juiste manier. De Islam wil ook dat je je voor zover mogelijk aanpast aan de samenleving waarin je je bevindt. De Profeet kleedde zich bijvoorbeeld niet opeens anders toen hij de boodschap ontving om zich te onderscheiden van de afgoddienaren, maar hij was een man van de regio, tijd en klimaat waarin hij leefde. Als hij in onze tijd in West-Europa had geleefd, had hij uiteraard een andere kledingstijl gehad. Daarom begrijp ik niet wat de waarde ervan is om tegenwoordig hier in het Westen nog met de traditionele kledij van je thuisland rond te lopen. Je kunt je prima islamitisch verantwoord kleden door je aan de minimumeisen te houden.
Maar tot hoe verre pas je je aan dan. En waar word het te.
Want het is ook niet toegestaan om kuffaar te imiteren.
pi_146669174
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:43 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

;(

Maar je bent toch niet verplicht tot overwerken in het weekend, dacht ik?
Nee, dat niet. Maar UWV kijkt naar mijn loon van de laatste paar weken. Hoe meer ik overwerk, hoe hoger mijn WW dadelijk is. :7
pi_146669225
En WW heb ik zelf deels opgebouwd ja! En ik ga wel gewoon actief opzoek naar een baan voordat jullie mij gaan haten voor die twee maanden uitkering.
pi_146669230
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:50 schreef Landysh het volgende:

[..]

Mijn opa ging gewoon met salvar de straat op. Haters gonna hate.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:50 schreef Crip het volgende:

[..]

Maar tot hoe verre pas je je aan dan. En waar word het te.
Want het is ook niet toegestaan om kuffaar te imiteren.
Waar ik op doel is dat er niet zoiets bestaat als 'islamitische kleding' en dat mensen niet zomaar de traditionele kleding van hun thuisland kunnen bestempelen als 'islamitische kleding'. Westerse kleding die aan de islamitische voorschriften voldoet is net zo islamitisch (verantwoord).
pi_146669260
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:52 schreef Landysh het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar UWV kijkt naar mijn loon van de laatste paar weken. Hoe meer ik overwerk, hoe hoger mijn WW dadelijk is. :7
Voor die paar dagen ben je bereid de meet te missen? ;( Ik vind het oprecht jammer. Vooral omdat het hele idee was om de oldbies eindelijk eens te meeten, met name jou en Arcadia.
pi_146669338
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:55 schreef Landysh het volgende:
En WW heb ik zelf deels opgebouwd ja! En ik ga wel gewoon actief opzoek naar een baan voordat jullie mij gaan haten voor die twee maanden uitkering.
Trek gewoon twee maanden die uitkering en doe iets anders nuttigs, Turks verbeteren of Spaans ofzo leren :P
pi_146669375
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:56 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Voor die paar dagen ben je bereid de meet te missen? ;( Ik vind het oprecht jammer. Vooral omdat het hele idee was om de oldbies te meeten.
Klopt maar toen de meet werd gepland gingen we ervanuit dat ik al werkloos zou zijn of een nieuwe baan zou hebben.

Sorry maar ik ga binnenkort beginnen aan mijn rijbewijs en heb sowieso al te veel geld uitgegeven de afgelopen periode. Verder ga ik binnenkort terugvallen op het minimale en probeer momenteel het maximale te halen uit mijn werk qua loon. En al helemaal vanwege mijn WW.

Moet morgen ook weer werken bv.
pi_146669391
En van de oudere generatie begrijp ik het nog dat ze met kleding van hun thuisland rondlopen. Ik had meer de jongeren in gedachte die zich wanneer ze gaan praktiseren ook anders gaan kleden.
pi_146669400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:00 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Trek gewoon twee maanden die uitkering en doe iets anders nuttigs, Turks verbeteren of Spaans ofzo leren :P
Hoe bedoel je? Na mijn WW of tijdens?
pi_146669458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:02 schreef TheMagnificent het volgende:
En van de oudere generatie begrijp ik het nog dat ze met kleding van hun thuisland rondlopen. Ik had meer de jongeren in gedachte die zich wanneer ze gaan praktiseren ook anders gaan kleden.
Andere Turken (en Koerden) begrepen er niks van though. Die liepen allemaal in pak of volgens de laatste mode want ze waren Avropali nu.

Maar mijn opa is badass en zei fok jullie. :7
pi_146669495
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Landysh het volgende:

[..]

Klopt maar toen de meet werd gepland gingen we ervanuit dat ik al werkloos zou zijn of een nieuwe baan zou hebben.

Sorry maar ik ga binnenkort beginnen aan mijn rijbewijs en heb sowieso al te veel geld uitgegeven de afgelopen periode. Verder ga ik binnenkort terugvallen op het minimale en probeer momenteel het maximale te halen uit mijn werk qua loon. En al helemaal vanwege mijn WW.

Moet morgen ook weer werken bv.
Hmm goed, hopelijk een andere keer dan. Al betwijfel ik of dat nog ooit mogelijk zal zijn, gezien ieders drukke planning en het feit dat een meet organiseren met Turken vrij lastig is. :P
pi_146669528
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:02 schreef Landysh het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Na mijn WW of tijdens?
Tijdens! solliciteer alleen om werk waar je toch geen kans op maakt en doe een periode iets nuttigs. :s)
Voor die 25% verschil zou ik mijn bed niet uitkomen, dat is inefficient als je iets nuttigers kan doen!
Dus... leer bv Spaans voor als je over zeg twee jaar gaat reizen door Argentinnie :P
pi_146669544
Het hoeft niet altijd perse een grote groep te zijn. Heb bv ook een keer - heel random - gemeet met alleen sylvesterrr en MaidensTower. :D
pi_146669556
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tijdens! solliciteer alleen om werk waar je toch geen kans op maakt en doe een periode iets nuttigs. :s)
Voor die 25% verschil zou ik mijn bed niet uitkomen, dat is inefficient als je iets nuttigers kan doen!
Dus... leer bv Spaans voor als je over zeg twee jaar gaat reizen door Argentinnie :P
Ik ga mijn rijbewijs halen in die periode. :D
pi_146669560
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef Landysh het volgende:

[..]

Andere Turken (en Koerden) begrepen er niks van though. Die liepen allemaal in pak of volgens de laatste mode want ze waren Avropali nu.

Maar mijn opa is badass en zei fok jullie. :7
Haha... :D
pi_146669571
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:09 schreef Landysh het volgende:
Het hoeft niet altijd perse een grote groep te zijn. Heb bv ook een keer - heel random - gemeet met alleen sylvesterrr en MaidensTower. :D
Heeft ze je haar 'bzzt, electricity' laten voelen? ;)
pi_146669595
quote:

[..]

Ik ga mijn rijbewijs halen in die periode. :D
Kun je Turq rondrijden als hij zijn rijbewijs moet inleveren :D
pi_146669611
quote:
Oké, dat is ook goed. Arcadia en ik komen dan wel een keer een rijles van je verstoren. :D
pi_146669663
İnşallah een keer - maar niet tijdens een rijles though. :{w
pi_146669734
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Kun je Turq rondrijden als hij zijn rijbewijs moet inleveren :D
Ja, daar deed ik het voor. :D

Maar nee, een rijbewijs helpt mij ook om de kans op een baan te vergroten. Ik ben nu heel beperkt in mijn zoektocht naar een nieuwe baan. Daarom dadelijk tijdens WW gelijk rijbewijs halen.
pi_146669766
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:14 schreef Landysh het volgende:
İnşallah een keer - maar niet tijdens een rijles though. :{w
pi_146669873
Arcadia komt ook al niet. ;( Ik ga bijna zelf ook afhaken. :D Maar beloofd is beloofd.

Welterusten!
pi_146669960
quote:
Wist je dat? Er zitten vier Turkse films tussen op de lijst van IMDb met de slechtste titels ooit.

Alle vier Turkse films die opgenomen zijn in de lijst kwamen uit in 2006 en 2007. De 'IMDb bottom 100' lijst wordt samengesteld met de punten die worden gegeven voor de film door bezoekers.
http://www.turks.nl/lifes(...)-slechtste-ooit.html

Dat is gewoon onterecht, ik geloof best dat ze slecht waren maar in zeg fokking Nigeria of Nederland maakt men minstens zulke slechte films.

#GriekseStemmers
#ArmeenseStemmers
pi_146670003
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Arcadia komt ook al niet. ;( Ik ga bijna zelf ook afhaken. :D Maar beloofd is beloofd.

Welterusten!
Zorla guzellik olmasin. Zullen we de hele meet gewoon cancelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')