Inderdaad, heb er ook nog geen Rotterdammer negatief over horen praten. Sterker, alleen maar positieve geluiden.quote:Op zondag 1 februari 2015 11:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand over de Markthal horen klagen.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ligt Rotterdam niet technisch gezien in Marokko?
Na een paar posts van jou gelezen te hebben:quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De stad heeft een Marokkaanse burgemeester en de verkiezingen worden er keer op keer gewonnen door een partij bij wie "Marokkanen" al zo lang als ik me kan herinneren als de crux van haar campagne gebruikt. Die stad is gewoon Marokko aan de Maas.
quote:Op zondag 1 februari 2015 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
[..]
Na een paar posts van jou gelezen te hebben:![]()
Moe word ik van mensen die maar in het verleden blijven hangen of die denken alles van Rotterdam te weten omdat ze er 3x in het jaar komen om te shoppen.
De laatste jaren (eigenlijk een beetje sinds we een Marokkaanse burgemeester hebben, volgens sommige nog steeds een zonde) zit Rotterdam in de lift. Er wordt ontzettend veel geinvesteerd in wijken die vroeger niet om aan te zien waren. Veiligheid zit ook in de lift, dat hebben verschillende onderzoeken uitgewezen.
Ik kom zelf uit een dorp en woon sinds een jaar of 3 in Rotterdam-zuid. Ik zou niet meer terugwillen, ik heb het hier prima naar mijn zin. Veel allochtonen, ja. Maar ik stoor me daar absoluut niet aan. Sterker nog, ik vind het heerlijk om te zien hoe verschillende nationaliteiten waaronder ook Nederlanders in een islamitische slagerij staan te wachten tot ze geholpen worden.
Can I get an aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamen?!quote:Op zondag 1 februari 2015 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
[..]
Na een paar posts van jou gelezen te hebben:![]()
Moe word ik van mensen die maar in het verleden blijven hangen of die denken alles van Rotterdam te weten omdat ze er 3x in het jaar komen om te shoppen.
De laatste jaren (eigenlijk een beetje sinds we een Marokkaanse burgemeester hebben, volgens sommige nog steeds een zonde) zit Rotterdam in de lift. Er wordt ontzettend veel geinvesteerd in wijken die vroeger niet om aan te zien waren. Veiligheid zit ook in de lift, dat hebben verschillende onderzoeken uitgewezen.
Ik kom zelf uit een dorp en woon sinds een jaar of 3 in Rotterdam-zuid. Ik zou niet meer terugwillen, ik heb het hier prima naar mijn zin. Veel allochtonen, ja. Maar ik stoor me daar absoluut niet aan. Sterker nog, ik vind het heerlijk om te zien hoe verschillende nationaliteiten waaronder ook Nederlanders in een islamitische slagerij staan te wachten tot ze geholpen worden.
Kortom, Rotterdam is zo slecht nog niet. Dat mensen alleen op media afgaan, is ontzettend jammer.
Lekker wegblijven. Je wordt er niet gemist.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:57 schreef ietjefietje het volgende:
Ben er een paar keer geweest, maar ik hoef gelukkig niet meer.
Dit! Hier ook veel liefdequote:Op zondag 1 februari 2015 17:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Can I get an aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamen?!
Ik denk altijd maar "laat ze maar, meer Rotterdam voor mij". Ik hou van Rotterdam. Ik voel gewoon echt liefde voor deze stad. Nu hangt er ook echt wel een hoop samen met het feit dat hier nu eenmaal veel vrienden van me wonen, dat maakt het nog veel leuker, maar ook gewoon echt, oprecht, deze stad. Er is altijd wat te doen en je mag altijd meedoen. Soms loop ik ergens en dan ineens BOEM, besef ik me weer ineens wat een fantastische stad Rotterdam is. In de jaren dat ik er woon heb ik me nog nooit echt onveilig gevoeld of iets anders negatiefs. Ik loop ook zelden ergens dat ik echt als lelijk ervaar. Ik zie alleen maar nog steeds mooie, voor mij nieuwe dingen. Geniaal, ik raak nooit uitgekeken en uitge-'d.
Rotterdam
Nee, die vinden het een hangar voor zeppelins. Weet dan weer niet of dat valt onder een gedrocht of iets om trots op te zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Wat een ramptoeristen, zelfs Rotterdammers vinden die hal een gedocht.
bronquote:The Guardian tipt Rotterdam voor stedentrip
De Britse krant The Guardian heeft Rotterdam opgenomen in een lijst met tien 'alternatieve steden' die de moeite van het bezoeken waard zijn.
"Amsterdam mag mooi zijn, maar Rotterdam is een design-stad die bol staat van iconische architectuur", schrijft The Guardian.
Behalve dat Rotterdam volgens de The Guardian dé plek is voor moderne kunst en architectuur, prijst de krant ook het nachtleven in de stad en noemt het het North Sea Jazz-festival als een van de hoogtepunten van het jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |