Ja, hier nog zoeen...quote:Op zaterdag 15 november 2014 18:33 schreef Omentielvo het volgende:
Hier een dreumes die zich niet meer zelf kan vermaken. Bijna de hele dag op onze schoot of in de buurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je, als je het zelf leuk vindt, dan koop je een netje chocomuntjes, of je stopt wat pepernootjes in een zakje en doet dat in haar schoentje. Riley vindt t allemaal wel best waarschijnlijk, en jij hebt je leuke smeltmomentjequote:Op zaterdag 15 november 2014 22:43 schreef Omentielvo het volgende:
Die twijfels ook. Nu voel ik me weer schuldig dat ik erover dacht om geen schoen te zetten. Ik vind het ook super dat ik een kind heb om Sinterklaas mee te vieren. Ik twijfel nog even verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door Tally op 15-11-2014 23:29:27 ]Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Die heb ik ooit eens bij de Etos gekocht.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:38 schreef LadyBlack het volgende:
Wat een lieve pietjes Tally![]()
Dat pakje van Feline is schattig zeg, waar is die van?
Hoe schattig! Ze weten het echt allemaal al zo goed he, zo knap vind ik dat elke keer weer!quote:Op zaterdag 15 november 2014 19:01 schreef Incantrix het volgende:
Heb 'm ondertussen aangepast, ik had het gezien maar ik moest eerst even eten en schoen zetten
En over dat schoen zetten: Isabel deed ons alledrie compleet smelten netWe gingen dus onze schoen zetten en Stef deed een winterpeen in zijn schoen. Dat zag ze, begon te glunderen en rende weg.. Naar het speelgoedwinkeltje, om de appie mini-peen op te graven en in haar eigen schoentje te doen
zo aandoenlijk! (Dat ze het daarna niet trok dat al die schoenen on-opgeruimd op de rand van de haard bleven staan en ermee ging gooien hebben we het gewoon niet meer over
)
[ afbeelding ]
(Het is een beetje een 'je had erbij moeten zijn' geloof ikSorry
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Dat klinkt inderdaad niet meer als een dreumes, gefeliciteerd, je hebt stiekum al een peuter in huisquote:Op zondag 16 november 2014 19:19 schreef Loj het volgende:
Verder heb ik heel eerlijk gezegd soms het gevoel dat Ow hier al niet meer thuis hoort. Hij gaat zo enorm snel!
--Hij zit in de "wat is dat?" fase.. (En weet het ook na twee keer herhalen)
--Vanochtend bij het uit bed halen zei hij: mama schoen Klaas... Hij wist gewoon nog dat we z'n schoen hadden gezet en snapte dat hij misschien een cadeau zou krijgen!
--Net tekent hij op z'n magneettekenbordje en zegt vervolgens: "mama kijk krokodil" Hij heeft gewoon in z'n fantasie een krokodil getekend!
Dit is toch geen dreumes meer!![]()
![]()
Hebben de andere december/januari/februari moeders dat nou ook?
quote:Op zondag 16 november 2014 20:04 schreef Kyara het volgende:Het begint met het binnenhalen van de Sint en het eindigt met het afhalen van de slingers van de verjaardag van de meiden.
+1quote:Op zondag 16 november 2014 22:53 schreef Shandaly het volgende:
Positief slaapnieuws van Loj!!
Enneh.. Er zitten ook gradaties in 'laten huilen' hè? Blijkbaar heeft Ow die 3 minuten krijsen even nodig. Als dit voor jullie werkt, is het de beste oplossing.
Dat van die ogen horen wij niet vaak. Leuk om te horen!quote:Op zondag 16 november 2014 22:19 schreef LadyBlack het volgende:
OMG Limone's baby ook al een jaar??!? Gefeliciteerd!![]()
Ik heb haar nog niet vaak gezien geloof ik, maar wat een mooie grote ogen
Goeie toevoeging, wel.quote:Op maandag 17 november 2014 08:52 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Sfeerplaatje uit huize LB vanochtend: E loopt met mijn bloemetjesonderbroek als een sjaal om haar hals en roept ciao bella!
Zal me leren om de wasmand met (schone!) was beneden te laten staan.
Ik had precies hetzelfdequote:Op maandag 17 november 2014 10:24 schreef L-E het volgende:
LIMONE!
Ik begrijp niet zo goed dat je baby van 3 maanden nu al 1 heel jaar is. Ze is wel heel leuk, dat wel
quote:Op maandag 17 november 2014 10:49 schreef Animalmix het volgende:
Oh weet even niet meer wie het vroeg:
N. wordt 28 november twee jaar.
quote:Op maandag 17 november 2014 10:56 schreef Omentielvo het volgende:
Ik,werd net gebeld door mijn leidinggevende. En ik kwam gewoon niet uit mijn woorden![]()
Juist het niet werken geeft mij een beetje rust. De gedachten aan werken zorgen dat ik me zo gestrest voel. En ik kon dat niet uitleggen. Pas nadat ik opgehangen had wist ik wat ik had moeten zeggen. En nu ben ik zo bang dat er straks gedacht wordt dat ik me aanstel ofzo.![]()
Sorry voor mijn ego post. Ben even helemaal van slag
Haar weg zetten, uit de situatie, afleiden? Dat is hier het enige dat helpt (ik krijg altijd een tik op mijn oog als hij iets niet leuk vindt) Maar Stick is volgens mij makkelijk af te leiden, afgaande op jullie verhalen. Dat zal niet bij elk kind zo simpel gaan..quote:Op maandag 17 november 2014 11:37 schreef Spirit82 het volgende:
Dank voor de tips over uitleggen enzo, maar dat werkt dus echt niet. Ze was me vanochtend de hele tijd aan het krabben. Mijn onderarm was helemaal rood en ik zeg echt de hele tijd dat het pijn doet en niet mag, maar ik ben nog niet klaar of ze krabt me alweer. Ik weet echt niet hoe ik dat eruit krijg... ik heb haar uit onmacht een tik op haar handje gegeven en dat wil ik helemaal niet, maar ik weet echt niet hoe ik haar anders op laat houden...
Hehe, boks ja. Mijn man roept het ook vaak: HOU EENS OP MET DAT GE-SORRY OM ALLES!quote:Op maandag 17 november 2014 11:40 schreef Spirit82 het volgende:
En dat sorry afdwingen wil ik ook niet trouwens, precies wat LE zegt. Bij mij werd dat vroeger de hele tijd afgedwongen en ik heb nu echt een half complex en roep om het minste of geringste nog sorryDat wil ik mijn kind niet meegeven
quote:Op maandag 17 november 2014 11:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Hehe, boks ja. Mijn man roept het ook vaak: HOU EENS OP MET DAT GE-SORRY OM ALLES!
'Oke liefje'
...
'Sorry'
Zo herkenbaarquote:Op maandag 17 november 2014 11:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Hehe, boks ja. Mijn man roept het ook vaak: HOU EENS OP MET DAT GE-SORRY OM ALLES!
'Oke liefje'
...
'Sorry'
You earned it!quote:Op maandag 17 november 2014 12:54 schreef GotC het volgende:
Zo, dat doe ik nooit meer. Vanaf nu spring ik gewoon overal erin.
Ach Omenquote:Op maandag 17 november 2014 10:56 schreef Omentielvo het volgende:
Ik,werd net gebeld door mijn leidinggevende. En ik kwam gewoon niet uit mijn woorden![]()
Juist het niet werken geeft mij een beetje rust. De gedachten aan werken zorgen dat ik me zo gestrest voel. En ik kon dat niet uitleggen. Pas nadat ik opgehangen had wist ik wat ik had moeten zeggen. En nu ben ik zo bang dat er straks gedacht wordt dat ik me aanstel ofzo.![]()
Sorry voor mijn ego post. Ben even helemaal van slag
Ik denk dat even iets compleet anders gaan doen dan het beste werktquote:Op maandag 17 november 2014 11:37 schreef Spirit82 het volgende:
Dank voor de tips over uitleggen enzo, maar dat werkt dus echt niet. Ze was me vanochtend de hele tijd aan het krabben. Mijn onderarm was helemaal rood en ik zeg echt de hele tijd dat het pijn doet en niet mag, maar ik ben nog niet klaar of ze krabt me alweer. Ik weet echt niet hoe ik dat eruit krijg... ik heb haar uit onmacht een tik op haar handje gegeven en dat wil ik helemaal niet, maar ik weet echt niet hoe ik haar anders op laat houden...
Ik moest even kijken, maar ze zijn vam Red Ragquote:Op zondag 16 november 2014 09:01 schreef elamanilo het volgende:
Hoe schattig! Ze weten het echt allemaal al zo goed he, zo knap vind ik dat elke keer weer!
Enne, wat een tof schoentje, van welk merk is dat?!
Even de post van Gotc lezen en dan ben je helemaal up to datequote:Op maandag 17 november 2014 21:04 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik moest even kijken, maar ze zijn vam Red Ragen aplu's
![]()
Sorry, ik heb nog 0 bijgelezen, ik moet alles na deze post nog maar andersvergeet ik dit weer
Nou, hierover heb ik toch nog wel een iets andere mening, ookal ben ik het in de basis wel met je eens. Mijn oudste is motorisch uitgedaagd zullen we maar zeggen. Hij loopt bij een revalidatiecentrum voor ergo en fysio en dat komt omdat op school erg opviel dat hij heel onhandig is in zijn motoriek. Hij struikelde vaak, viel vaak, zijn ledematen 'flapperen' soms en dat betekende ook dat hij met enige regelmaat andere kinderen in de klas onbedoeld pijn deed. Wij hebben er samen met de juffen erg op gehamerd dat hij dan sorry moet zeggen, want hij vond dat dat niet hoefde want het ging niet expres, maar juist door geen sorry te zeggen streek hij kinderen uit zijn klas tegen de haren in. Soms kan 'sorry' ook gewoon een middel zijn om te erkennen dat je hebt opgemerkt dat je een ander ongemak bezorgde zonder dat je daar daadwerkelijk spijt van hebt. Sinds we hem dat een beetje hebben uitgelegd gaat dat beter (en nu helemaal, omdat hij supergoed vooruit gaatquote:Op maandag 17 november 2014 09:42 schreef L-E het volgende:
Oh, ik las ook iets over een kusje geven en sorry afdwingen, daar geloof ik zelf niet zo in. Ik vind excuses die niet gemeend zijn echt compleet geen waarde hebben, dus dat wil ik niet mee geven. Je zegt sorry als iets je spijt, en anders hoeft het voor mij niet.
Ochquote:Op maandag 17 november 2014 21:05 schreef Omentielvo het volgende:
Toch net met Riley haar schoentje gezet. Wat is dat leuk zeg.![]()
Riley draaide zich tijdens het zingen wel om, dook in mijn armen en zei: "lapen". Ze wilde slapen.
Nu is haar schoentje gevuld met drie schuimpjes.
Wat is Sinterklaas toch tof als je een kind hebt
Daar zie ik ook echt naar uit, dit jaar is Aiden nog wel heel klein. Ga wel met hem zijn schoentje zetten maar echt begrijpen doet hij dat natuurlijk nog niet. En as zaterdag met hem naar de aankomst van Sint in de stad kijken.quote:Op maandag 17 november 2014 21:05 schreef Omentielvo het volgende:
Toch net met Riley haar schoentje gezet. Wat is dat leuk zeg.![]()
Riley draaide zich tijdens het zingen wel om, dook in mijn armen en zei: "lapen". Ze wilde slapen.
Nu is haar schoentje gevuld met drie schuimpjes.
Wat is Sinterklaas toch tof als je een kind hebt
Er zijn zoveel situaties die je per situatie moet bekijken inderdaad.quote:Op maandag 17 november 2014 21:54 schreef Omentielvo het volgende:
Haha die Isabel. Wat een slimpie![]()
Wel of geen sorry zeggen vind ik ook lastig. Ik vind dat ook situatie afhankelijk. Zoals in het voorbeeld van Inca vind ik sorry inderdaad op zijn plaats.
Maar een sorry, omdat een kindje stout gedrag vertoont vind ik niet nodig (of een kindje moet daadwerkelijk spijt hebben)
En tijdens het typen bedenk ik weer situaties waarin sorry dan wel weer zou moeten. Jeetje dat opvoeden is zo makkelijk nog niet![]()
Valt soms best tegen inderdaad...quote:Op maandag 17 november 2014 21:54 schreef Omentielvo het volgende:
Haha die Isabel. Wat een slimpie![]()
Wel of geen sorry zeggen vind ik ook lastig. Ik vind dat ook situatie afhankelijk. Zoals in het voorbeeld van Inca vind ik sorry inderdaad op zijn plaats.
Maar een sorry, omdat een kindje stout gedrag vertoont vind ik niet nodig (of een kindje moet daadwerkelijk spijt hebben)
En tijdens het typen bedenk ik weer situaties waarin sorry dan wel weer zou moeten. Jeetje dat opvoeden is zo makkelijk nog niet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omen, ben benieuwd hoe ze morgen reageert op de inhoud van haar schoentjeHier moeten ze wachten tot donderdag met schoentje zetten. Was even niet zo handig getimed en gepland van mama
Leuke cadeaus AM!voor de megapost van GotC.
Sorry............mjah............. sommige dingen vind ik ook wel een beetje onder het kopje beleefdheid vallen, wat Inca zegt, het erkennen.
En nu weet ik het niet meer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
Dit. Het lijkt me toch niet wenselijk dat je je alleenstaande ouder voelt, terwijl er wel een partner in beeld is.quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:38 schreef Olf het volgende:
Shandaly, ik vind je spoiler echt heel heftigdit lijkt me niet echt een fijne taakverdeling, en is ook niet iets wat ik zou trekken.
![]()
Misschien is het bij fee ook een fase? Isa was altijd een vuilnisbak maar tegenwoordig is het krijsen als ze in haar stoel moet en wil ze na twee happen alweer eruit, of ik krijg de eerste hap gewoon al direct retourquote:Op maandag 17 november 2014 22:58 schreef Tally het volgende:
Voor de rest word ik dat eten zat. Geen strijd want heeft toch geen nut maar eten doen ze niet. Fee zit vol snot en is blij dat ze adem kan halen. Okay. Dat snap ik. Gek alleen dat pepernoten er wel goed in gaan
De oudste lust niets of als ik vraag wat ze wil eten is het wraps/soep/pannenkoeken. En als je daardan nog mee kon varieren. Maar helaas. Daar is ze net haar Pa in.
Moe word je er van dat je voor jan lul staat te koken
Ik vind bij dit soort dingen het altijd zo grappig dat het vaak zo duidelijk is dat het niet werkt. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld de neiging om als ze kinderen treuzelen te zeggen alsof ze dan zonder ze weg gaat. Zo ook gister bij de Hema. Reactie van mijn meiden. "okey oma, daaag tot ziens"quote:Op dinsdag 18 november 2014 07:41 schreef L-E het volgende:
Nog even over sorry zeggen (en dankjewel): sommige dingen vallen idd gewoon onder beleefheid. En het is prima om een kind te leren dat je soms dingen zegt omdat een ander dat fijn vindt, zoals in het voorbeeld van IncaMaar dat is voor mij van een andere orde dan een kind dwingen sorry te zeggen als het geen spijt heeft (misschien zie ik dat iets te vaak om me heen gebeuren. van die peutertjes die dan gillend SORRY roepen en nog steeds hartstikke boos zijn. dat hoeft voor mij gewoon echt niet.)
Verplichte kusjes doen we al helemaal niet. Jouw lijf, jouw besluit. Enzo.
Hemel, wat een post!quote:Op maandag 17 november 2014 12:54 schreef GotC het volgende:
Oke, maar een ouderwetse poging-om-weer-mee-te-praten-post sorry![]()
:
Limone! Gefeliciteerd nogmaals!Hebben jullie het gevierd en hoe was het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeetje kyara! Echt heel geen dreumessen meer!
Las nog wat over voor jan joker koken. Hier ook een eet weigeraar. Behalve koek en appels. Prima dan eet je toch alleen appels... het zal vast een fase zijn die weer overgaat. Natuurlijk is het niet leuk, maar ik kook nu gewoon wat minder en wat overblijft gaat de vriezer in...
(Oke het zal hier ook niet meehelpen dat mn vrijwel tandloze kind ineens kiezen krijgt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eten gaat hier prima, haar eetlust is ook altijd vrij stabiel. Ze krijgt van ons wel altijd veel keuze. Ze hoeft niet alle ingrediënten van het avondeten te eten als ze niet wil, meestal zitten er dusdanig wat verschillende dingen in dat er altijd wel iets/meerdere dingen bijzitten die ze wil eten. Gedurende de dag mag ze ook zelf aangeven wat ze wil en/of zorgen we voor een gevarieerd bordje waar ze zelf van kan pakken. En er zijn ook altijd wel wat favo's die altijd ingezet kunnen worden, zoals (rauwe) prei, ui, pijnboompitjes, kiwi en yoghurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kyara, wat staan je meiden er leuk op, ze zijn echt heel erg veranderd vind ik!Dat komt ook door die lange manen trouwens
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:28 schreef Suikertante het volgende:
Shandaly en Cwen en de vrouwen die zich herkennen in jullie verhalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cwen voor jou geldt hetzelfde eigenlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Dat kan ik nietquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef Limone het volgende:
Stuur je man en kinderen anders een dagje weg, Shandaly. Kan jij lekker series kijken en chocola eten in bed.
Toch denk ik dat daar een deel van de oplossing zit. Huishouden en werk komen nooit af. Als je daar naar streeft, zal je dus altijd gestrest zijn. Vooral het huishouden zou je een dag gewoon moeten kunnen laten liggen (werk is lastiger, I know). Als je later oud bent en terugkijkt op je leven, zal je echt niet denken: "ik heb altijd zo goed mijn huishouden gedaan." Dus dan is het zonde om er nu heel erg gestrest van te raken, toch?quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:41 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dat kan ik niet
Als ik weet hoeveel werk er nog ligt, zowel in het huishouden als op m'n werk, dan kan ik niet rustig niets doen.
Spijker op z'n kop.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:49 schreef Limone het volgende:
[..]
Toch denk ik dat daar een deel van de oplossing zit. Huishouden en werk komen nooit af. Als je daar naar streeft, zal je dus altijd gestrest zijn. Vooral het huishouden zou je een dag gewoon moeten kunnen laten liggen (werk is lastiger, I know). Als je later oud bent en terugkijkt op je leven, zal je echt niet denken: "ik heb altijd zo goed mijn huishouden gedaan." Dus dan is het zonde om er nu heel erg gestrest van te raken, toch?
Nee, JIJ kunt het blijkbaar wel, maar dat geldt zeker niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:14 schreef ymme het volgende:
Ik stofzuig bijna elke dag. Keuken is altijd netjes.
Elke dagen even met een natte doek rond.
En dan ben ik ook nog 5 dagen per week (soms meer) alleen met 2 kinderen
Het kan dus wel hoor dames!
En zo was/is die zeker niet bedoeld!quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:29 schreef Kyara het volgende:
mjah, wat jij wil maar ik lees het hetzelfde als MM en dieleek eerder sarcastisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net als de was opruimen, stofzuigen en de badkamer afspoelen (ik volg hierin Cwens man).
Wc schoonmaken en vaatwasser inruimen doe ik als Nora in bed ligt.
Maar ik ben nooit een schoonmaakwonder geweest en meestal stapelt de schone was zich een hele week op.
Gelukkig vind mijn man het niet belangrijk dat er schone was in de kast ligt (washok is ook prima) en vind het wel belangrijk dat ik leuke dingen doe met Noortje, dus wat dat betreft zit ik gebeiteld
[ Bericht 3% gewijzigd door Sylver_ op 18-11-2014 12:46:13 ]Ignorance is bliss, but knowledge is power.
+1, maar zonder dequote:Op dinsdag 18 november 2014 12:11 schreef Kyara het volgende:
Maar het is inderdaad ook wat Limone zijn. Ik laat hier rustig de boel de boel om met de kinderen weg te gaan. En als ze slapen vind ik het ook wel lekker om ook even iets voor mezelf te doen
Hierom heeft de oudste een tablet gekregenquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:47 schreef GotC het volgende:
[..]
+1, maar zonder de![]()
.
Als hij slaapt ga ik rustig douchen, Netflix kijken, beetje op Fok rondhangen
Ik las laatst een blogpost over perfectionisme. Dat je het moet zien als een zegen ipv een vloek. Want het afgeleverde werk dat jij maar mwah vindt, vinden andere goed genoeg. Dat is toch ideaal? Je hoeft minder hard te werken voor een voldoende resultaat!quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:02 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop.
Maar krijg dat perfectionisme er maar eens uit...
Spijker en kop, amen. Over perfectionisme: ook daarin heb je een keus he. Ik was ooit zo dwangmatig met het huishouden, alles moest elke dag gedaan, en toen kreeg ik ptss en had ik echt niet de energie voor zowel mijn kinderen als het huishouden. Gewoon, niet. Heeft me veel tijd en energie gekost om het los te laten, maar het kan, het valt te leren. Doe gewoon eens een dagje die was niet. Wedden dat er geen man overboord is?quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:34 schreef Spirit82 het volgende:
Ik had net een megapost geschreven en toen was m'n batterij leeg
Waar het op neer kwam is dat ik denk dat we vaak te hoge eisen aan onszelf stellen en onszelf teleurstellen wanneer we die niet halen. Het zal man en kind worst wezen of er is stofgezogen of gedweild, zolang er maar iets te eten is en als het voorkomt dat dat 2x per week diepvriespizza is, dan maakt ze dat alleen maar blijMaar wij vinden dan het huis schoon moet zijn. Wij vinden dat ze iedere dag verse groenten moeten krijgen. Wij vinden dat alle was gedaan moet worden, de badkamer gesopt moet zijn, etc. En voor de normale mens is dat niet haalbaar en NIEMAND, behalve wijzelf, vindt dat erg! Misschien moeten we gewoon eens iets minder streng voor onszelf zijn en zorgen voor blije mama's ipv schone huizen
quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:34 schreef Spirit82 het volgende:
Voor de duidelijkheid ik heb de hal zojuist dus wel even gepoetst he
Ik ben zo blij met onze swiffer en die pakjes vochtige huishouddoekjesquote:Op dinsdag 18 november 2014 19:50 schreef L-E het volgende:
Spirit, jeutje wat knap!
AM, dat kriegelige herken ik wel. Maar ik merk dat ik al veel rust krijg door prulletjes op te bergen en de vloer te vegen, beide gedaan in 3 minuten.
Ik las even terug, en ik zei het een beetje alsof we bewust een pot saus in hun haar smeren he?quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:35 schreef aapieannie het volgende:
L-E ik kom bij jou wonen hoorik wil ook met tomatensaus in mn haar naar bed
Doen jullie dat niet dan?quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik las even terug, en ik zei het een beetje alsof we bewust een pot saus in hun haar smeren he?
Nah, eerder alsof jullie heel wild eten zodat alles alle kanten op vliegt en het dus zo in je haar komtquote:Op dinsdag 18 november 2014 19:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik las even terug, en ik zei het een beetje alsof we bewust een pot saus in hun haar smeren he?
Dit is de reden dat ik hier nog af en toe lurk <3 !! die verhaaltjes over jou kinders wil ik echt niet missen!quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:42 schreef Kyara het volgende:
Oooh, nog even een broer-zus verhaaltje delen:
In de auto moest M even huilen (weet niet meer waarom) en D legde haar handje op zijn arm en vroeg "M huilen? M drietig?" Waarop M nasnikte "zusje ging M troosten en nu is het weer goed".![]()
Vanmiddag moest J huilen (weet wel waarom want ze viel uit de stoel), M schrok een beetje en ging keihard meehuilen (niet handig trouwens. 2 kinderen troosten). Dus tegen M gezegd dat J misschien wel een kusje van hem wilde. Dus J kreeg een kusje en de reactie van J "Lijntje huilen, Lijntje boem, M kusje, huilen klaar" En M "M ging zusjes troosten en nu is het weer goed"![]()
Zo lief!!!
okey, misschien had je er bij moeten zijn maar de interactie is zo lief, ze zijn ook echt met elkaar begaan![]()
quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:45 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dit is de reden dat ik hier nog af en toe lurk <3 !! die verhaaltjes over jou kinders wil ik echt niet missen!
Maar van wie krijg je dat commentaar dan Cwen? Van je man of van anderen? Ik loop er niet echt mee te koop dat mijn huis vies is naar anderen toe. Als er bezoek komt, zorgen we samen dat het op het oog schoon is, maar eerlijk gezegd als het vies zou zijn en ik commentaar zou krijgen, zou ik zeggen dat ze gerust zelf even mogen poetsenquote:Op dinsdag 18 november 2014 22:39 schreef Cwen het volgende:
Ik wil toch even een kleine kritische kanttekening plaatsen - ook zonder perfectionistisch te doen is ons huishouden een zooitje. En is er dus commentaar, want ik kan het wel loslaten (dat heb ik 2 jaar bijna gedaan) maar we krijgen altijd commentaar, tot aan 'sneu voor Ellie' aan toe. Terwijl het hier dus niet erger is dan bij LE, LB, Omen, Spirit of MM als ik het zo hoor.
En 2x per week diepvriespizza? Sorry, maar dat is m'n eer te na, of ik nu nog met naweeën van een ppd loop of niet.
Kortom - ik kan wel loslaten, maar als niemand anders dat doet word ik daar nog niet echt happy van.
Verder gaat 't hier ook zoals bij MM en Omen: ik doe leuke dingen met Elkie en ams zij slaapt doe ik iets voor mezelf. Huishouden gaat zo'n beetje tussendoor maar dat is dus niet zaligmakend hier.
Nou kijk, ik wil mijn man zeker niet afschilderen als een soort tiran die mij als slaaf behandeld.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:46 schreef Suikertante het volgende:
Ik ga er toch nog één keer iets over zeggen. Want mijn vorige bericht was een beetje woordenkots![]()
Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat het allereerste begin is dat je elkaar eraan herinnert waarom je elkaar zo leuk vindt en dat het dan ook veel makkelijker is om bij elkaar te komen en iets voor elkaar te doen. En nog belangrijker, dat de een dan ook waardeert wat de ander doet. Want het is natuurlijk prima om meer huishouden te doen dan je man, als je dat zelf ook fijn vindt of als hij beseft dat je dat voor hem doet en het waardeert (en je nog wel wat tijd voor jezelf/fokoverhoudt).
Ja! Zoek de verbinding, en ga van daaruit werken, het is zo veel makkelijker om iets voor een ander te doen als je de ander heel leuk vindtquote:Op woensdag 19 november 2014 09:46 schreef Suikertante het volgende:
Ik ga er toch nog één keer iets over zeggen. Want mijn vorige bericht was een beetje woordenkots![]()
Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat het allereerste begin is dat je elkaar eraan herinnert waarom je elkaar zo leuk vindt en dat het dan ook veel makkelijker is om bij elkaar te komen en iets voor elkaar te doen. En nog belangrijker, dat de een dan ook waardeert wat de ander doet. Want het is natuurlijk prima om meer huishouden te doen dan je man, als je dat zelf ook fijn vindt of als hij beseft dat je dat voor hem doet en het waardeert (en je nog wel wat tijd voor jezelf/fokoverhoudt).
Als ik dit lees denk ik dat ik het net wat heftig opvatte, maar soms komen hier ineens allemaal verhalen naar boven en dan denk ik: dit is zo zonde van deze jaren waarin je juist van elkaar wil genieten!quote:Op woensdag 19 november 2014 09:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou kijk, ik wil mijn man zeker niet afschilderen als een soort tiran die mij als slaaf behandeld.
Wat ik al zei, toen hij nog alleen was, was hij echt obsessief schoon. Zijn moeder is ook zo. Zij hield het huis brandschoon met 3 kinderen thuis! Dus hij zou het het liefst thuis ook zo zien. En ik werk zo'n 20 uur per week dus er ís tijd voor.
Als dat hem nou blij maakt. Maar soms is een vies raam of iets een doorn in het oog.
En zo schoon als zijn moeder word ik toch nooit dus dat kan hij allang vergeten.![]()
Wij hebben gewoon andere standaarden en komen wat dat betreft ook nog eens uit een heel ander gezin.
En dat botst weleens.
Twee keer per week pizza is de bom. Ik behaal echt geen eer aan elke dag biologisch koken en daar vervolgens zo kapot van zijn dat mijn gezin onder me lijdt. Been there, done that, killed itquote:Op woensdag 19 november 2014 09:04 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en twee keer per week pizza is echt niet mijn eer te na hoor. Soms heb ik slechte periodes en kan ik alleen maar huilen en is alles teveel. Dan warm ik soep op of whatever voor die twee en duik ik mijn bed in. Dan zoeken ze het samen maar even lekker uit.
Verscheurd word ik, VERSCHEURD!quote:Op woensdag 19 november 2014 09:59 schreef Suikertante het volgende:
Oh ik wilde je juist omarmen maar als je liever bij de hippies blijft
Goed!quote:Op woensdag 19 november 2014 09:57 schreef Omentielvo het volgende:
Maar Suiker, hoe gaat het met F en jou verder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag laatst trouwens een foto van R buiten en die was megaliefMaar toen vond ik het een beetje random om dat hier te posten terwijl ik er bijna nooit meer ben
![]()
En dit jaquote:Op woensdag 19 november 2014 10:04 schreef L-E het volgende:
Cwen, ik vind het een beetje verdrietig dat je van vrijwel iedereen om je heen commentaar krijgt. Volgens mij heb jij je handen vol aan je dochter en jezelf, wat naar dat mensen zich dan zo focussen op het huishouden.
Verkouden staat hier ook garant voor slechter eten. Die paar daagjes wat minder eten zal geen zoden aan de dijk zettenquote:Op woensdag 19 november 2014 10:05 schreef Cwen het volgende:
En iets heel anders: Ellie is al een paar dagen ziekig - veel snot, verhoging. Wel actief en levendig als tijd.Ze eet normaal al niet veel, maar nu echt nauwelijks meer. Paar hapjes fruit, paar hapjes yoghurt en that's it. Ze drinkt wel en wil heel vaak aan de borst. Maar goed, ze is al niet zoveel aangekomen laatst dus ik hoop maar dat ze niet teveel afvalt nu. Iemand nog tips?
Mooiquote:Op woensdag 19 november 2014 10:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Verkouden staat hier ook garant voor slechter eten. Die paar daagjes wat minder eten zal geen zoden aan de dijk zetten
Ik vind dit eigenlijk te persoonlijk voor hier maar ik vind toch dat ik even moet reageren. Kan het zijn dat je het eigenlijk met ze eens bent? Mijn vriend en ik hadden een beeld van hoeveel we zouden werken enzo als we een kind hadden, maar in de praktijk werkte dat voor geen meter. De logische oplossing was dat ik een weinig uitdagend maar leuk bijbaantje heb en verder thuis ben en dat m'n vriend thuis is als ik aan het werk ben. Dat kon ik best voor mezelf verantwoorden en het leek me zelfs heerlijk. Dat was het ook een paar maanden, maar ik word er nu gek van dat ik stil sta. Ik heb bij alles het gevoel dat ik eigenlijk meer zou kunnen doen en eerst dacht ik dat ik me schuldig voelde maar het ligt echt bij mezelf. Dus nu ga ik weer een opleiding doenquote:Op woensdag 19 november 2014 10:00 schreef Cwen het volgende:
Maar goed, het is zo, ik ben nu eenmaal voor een groot deel verantwoordelijk hiervoor maar ik moet er, zeker met bekkenklachten en restjes ppd/ burnout gewoon nog een modus in vinden. En ik zou ML graag duidelijk maken dat hij me niet en plein public moet afvallen op m'n huishoudskills maar dat is nog een beetje lastig.
En als de waardering niet uitgesproken wordt, dat was hier het geval namelijk, dan heb ik nog een tip van mijn coach, beetje omslachtig uitgelegd want ik kom even niet uit mn woordenquote:Op woensdag 19 november 2014 09:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja! Zoek de verbinding, en ga van daaruit werken, het is zo veel makkelijker om iets voor een ander te doen als je de ander heel leuk vindt
Heb je een powerpoint om dit verhaal te ondersteunen misschien?quote:Op woensdag 19 november 2014 10:09 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En als de waardering niet uitgesproken wordt, dat was hier het geval namelijk, dan heb ik nog een tip van mijn coach, beetje omslachtig uitgelegd want ik kom even niet uit mn woordenBedenk in dat geval dat hij niet savonds moe nog, bijvoorbeeld, de afwas hoeft te doen. Haal daar je voldoening uit, dat je dat makkelijker voor hem hebt gemakt en dat hij je daar echt wel dankbaar voor is, want jij weet zelf ook dat hij daar geen zin in heeft. Dus haal de voldoening uit jezelf, op die manier. Snapt iemand me überhaupt?
Ik snap hetquote:Op woensdag 19 november 2014 10:09 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En als de waardering niet uitgesproken wordt, dat was hier het geval namelijk, dan heb ik nog een tip van mijn coach, beetje omslachtig uitgelegd want ik kom even niet uit mn woordenBedenk in dat geval dat hij niet savonds moe nog, bijvoorbeeld, de afwas hoeft te doen. Haal daar je voldoening uit, dat je dat makkelijker voor hem hebt gemakt en dat hij je daar echt wel dankbaar voor is, want jij weet zelf ook dat hij daar geen zin in heeft. Dus haal de voldoening uit jezelf, op die manier. Snapt iemand me überhaupt?
Zo is het!quote:Op woensdag 19 november 2014 10:09 schreef Cwen het volgende:
[..]
Mooi.
En bedankt. Ik weet ook niet waarom men zo graag fouten ziet. Ik heb een fantastisch kind dat zich geweldig ontwikkelt, mede omdat ik er voor haar ben. Dat is juist goed.
quote:Op woensdag 19 november 2014 10:00 schreef Cwen het volgende:
Tja, wij zijn altijd heel goed geweest in samen leuke dingen doen, kletsen, op vakantie gaan en ervaringen delen, zeg maar. Maar wij zijn allebei niet zo goed in 'het dagelijks leven'. Ik heb met m'n hb en ass heel snel last van overprikkeling, ML heeft snel last van werkstress.
En ja, ik krijg commentaar van man, ouders, schoonouders en vrienden. Niet zo goed voor 't zelfvertrouwen maar tot Ellie liet ik 't afglijden. En als ik werk had, zou ik dat ook nog kunnen. Maar iedereen lijkt nu ook echt te denken dat ik 'alleen maar' thuis zit voor huishouden en Ellie. En dat voel ik zelf ook wel zo, wat heel lastig is, want ik heb er een enorme hekel aan.
Maar goed, het is zo, ik ben nu eenmaal voor een groot deel verantwoordelijk hiervoor maar ik moet er, zeker met bekkenklachten en restjes ppd/ burnout gewoon nog een modus in vinden. En ik zou ML graag duidelijk maken dat hij me niet en plein public moet afvallen op m'n huishoudskills maar dat is nog een beetje lastig.
Ik snap je!quote:Op woensdag 19 november 2014 10:09 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dit. En geef haar anders dingen die ze wel nog wil eten. Isa heeft ook wel eens cracottes als avondeten gehad, of pepernotenquote:Op woensdag 19 november 2014 10:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Verkouden staat hier ook garant voor slechter eten. Die paar daagjes wat minder eten zal geen zoden aan de dijk zetten
Gezellig! Kom je bij mijn flekshippie klupje?quote:Op woensdag 19 november 2014 09:58 schreef L-E het volgende:
(Nu voel ik de behoefte een disclaimer toe te voegen, dat ik heus nog wel heel verantwoord eet enzo, straks gooien de hippies me uit de club)
Ik ben te overspannen om dat nu in elkaar te knutselen hoorquote:Op woensdag 19 november 2014 10:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Heb je een powerpoint om dit verhaal te ondersteunen misschien?
Whehe, we nemen wel altijd de vegetarische variant, want 'daar zit zo veel groente op en is dus minder slecht'quote:Op woensdag 19 november 2014 10:19 schreef Limone het volgende:
[..]
Gezellig! Kom je bij mijn flekshippie klupje?
Op pizza zit toch tomaat? Hartstikke gezond!
Oh ik ben ook al een stuk makkelijker geworden.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:19 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dit. En geef haar anders dingen die ze wel nog wil eten. Isa heeft ook wel eens cracottes als avondeten gehad, of pepernotenAls het maar geen gewoonte wordt.
Ja precies! Ik heb ook geen zin om om 3 uur mijn bed uitgeMAAMAAAAA'd te worden voor een fles melkquote:Op woensdag 19 november 2014 10:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh ik ben ook al een stuk makkelijker geworden.![]()
Geen warm eten? Dan maar een boterham.Want hongerig naar bed is voor zo'n schaapje (en voor ons!) ook niks.
Of dan maar extra vla met een ananasje erin. Als je buik maar vol is (maar dan niet van snoep).
Overigens was hij gisteravond ook met weinig eten gaan slapen. Hij wou niks. Met als gevolg dat hij vanmorgen om 5:30 een banaan wilde.
Ik heb nog weleens geleerd dat je juist kan ontspannen van huishouden doen. Zeker wanneer je zorgen of stress hebt. Heel bewust juist je kopjes afwassen en tevreden zijn dat ze mooi schoon worden alles weer opgeruimd is en je verstand verschuiven dus en op wat je nu doet.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik ben te overspannen om dat nu in elkaar te knutselen hoorIk moet eerst het huishouden doen
Het wordt eentoning, maar ik blijf het gewoon met Spirit eens. Hier ook het laatste jaar wat stappen gezet in contact met familie (als in: nauwelijks nog) en ik vind het heerlijk. Contact wordt nu beperkt tot verjaardagen, en dat is gezellig, maar de vervelende opmerkingen over hoe ik mijn leven leid zijn er dan niet. En dat geeft zo veel ademruimte! En ook dit is geen topickaap, gewoon even om te laten weten dat er soms winst te behalen valt in eisen stellen aan de mensen om je heenquote:Op woensdag 19 november 2014 10:17 schreef Spirit82 het volgende:
[..]![]()
Als je allebei niet lekker in je vel zit, wordt het ook moeilijk om dingen van elkaar te pikken. Mijn ervaring is dat het helpt om dan even een time out te nemen van alle stress en gewoon even samen iets leuks te doen, met zijn twee, weer even tot elkaar komen en even nergens aan denken. Wat Suiker(?) al zei, plak op de bank met een filmpje, rampetamp een potje, dump Ellie ergens en ga uit eten (oppas ftw!).
En praat erover. En plein public afvallen vind ik een no-go. Je bent een team en je steunt elkaar, ook al ben je het niet helemaal met elkaar eens. Dat moet hij toch snappen, hoe jij je daaronder voelt? En ook bij vrienden/familie zou ik proberen het uit te leggen. Je hebt de energie niet, je zit niet voor je lol thuis. Heel eerlijk, mijn ouders snapten het ook niet en ik heb tegen ze gezegd dat ik ze voorlopig even niet hoef te zien en spreken. Niet leuk, maar het brengt zoveel rust met zich mee. Dit is overigens geen topickaap en ik wil hier verder ook geen reacties op, maar gewoon om te laten zien dat je niet de enige bent en dat je voor jezelf moet kiezen. Er is maar 1 jij en jij bent de enige die weet wat je voelt en wat je kunt. Daar moet je zuinig op zijn hoor
quote:Op woensdag 19 november 2014 10:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Whehe, we nemen wel altijd de vegetarische variant, want 'daar zit zo veel groente op en is dus minder slecht'
Sugar's back!quote:Op woensdag 19 november 2014 10:25 schreef L-E het volgende:
We zijn wel erg praatgroeperig deze ochtend. Is het al tijd voor de grouphug?
Op dat soort dagen kun je misschien 's avonds samen alles klaar leggen en de volgende morgen samen thee drinken in bed en heel zielig doen?quote:Op woensdag 19 november 2014 10:29 schreef Shandaly het volgende:
Wij hebben gisteravond boterhammen met een gebakken ei gehad als avondeten, en een stuk chocoladeletter als toetje voor Lars... goed he?
Dat puntje 'waardering' is hier ook het punt waar het het meest steekt ben ik bang. Of misschien 'erkenning'.... dat 'als eerste opstaan en iedereen op gang helpen' vind ik 99% van de keren helemaal niet erg. Integendeel, lekker zelfs, dat eerste half uurtje alleen wakker, in een stil huis, alles klaarleggen en lekker georganiseerd bezig zijn. Heerlijk!
Alleen nu, nu ik zelf ook zwaar verkouden ben, en allesbehalve fit, en uit bed komen mij ook de grootste moeite kost, dan valt het zo enorm tegen dat ml net op hetzelfde moment ook ziekig wordt (en erger, as usual). Net op het moment dat ik het het meeste nodig heb dat iemand mij helpt, heeft de ander het juist nodig dat ik nog meer doe...
Ja.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:09 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk te persoonlijk voor hier maar ik vind toch dat ik even moet reageren. Kan het zijn dat je het eigenlijk met ze eens bent? Mijn vriend en ik hadden een beeld van hoeveel we zouden werken enzo als we een kind hadden, maar in de praktijk werkte dat voor geen meter. De logische oplossing was dat ik een weinig uitdagend maar leuk bijbaantje heb en verder thuis ben en dat m'n vriend thuis is als ik aan het werk ben. Dat kon ik best voor mezelf verantwoorden en het leek me zelfs heerlijk. Dat was het ook een paar maanden, maar ik word er nu gek van dat ik stil sta. Ik heb bij alles het gevoel dat ik eigenlijk meer zou kunnen doen en eerst dacht ik dat ik me schuldig voelde maar het ligt echt bij mezelf. Dus nu ga ik weer een opleiding doenEn de energie die ik krijg van dat vooruitzicht is echt enorm!!
Mocht je dit niet herkennen en gewoon willen genieten van de relatieve en nodige rust, dan hoop ik dat je voor jezelf op kunt komen, want jij en je kind zijn het belangrijkst (en oke, je man ook)
Man-fluquote:Op woensdag 19 november 2014 10:29 schreef Shandaly het volgende:
Wij hebben gisteravond boterhammen met een gebakken ei gehad als avondeten, en een stuk chocoladeletter als toetje voor Lars... goed he?
Dat puntje 'waardering' is hier ook het punt waar het het meest steekt ben ik bang. Of misschien 'erkenning'.... dat 'als eerste opstaan en iedereen op gang helpen' vind ik 99% van de keren helemaal niet erg. Integendeel, lekker zelfs, dat eerste half uurtje alleen wakker, in een stil huis, alles klaarleggen en lekker georganiseerd bezig zijn. Heerlijk!
Alleen nu, nu ik zelf ook zwaar verkouden ben, en allesbehalve fit, en uit bed komen mij ook de grootste moeite kost, dan valt het zo enorm tegen dat ml net op hetzelfde moment ook ziekig wordt (en erger, as usual). Net op het moment dat ik het het meeste nodig heb dat iemand mij helpt, heeft de ander het juist nodig dat ik nog meer doe...
Ja dit! Een keertje zwemles overslaan en Cars kijken ofzo. Of inderdaad een keer vragen savonds of je man sochtends het ontbijt wil regelen zodat jij een uurtje langer kunt blijven liggen. SOchtends mijn kind wassen daar begin ik overigens niet eens aanquote:Op woensdag 19 november 2014 10:34 schreef L-E het volgende:
Shandaly, kun je niet een stapje terug doen als je zo niet fit bent? Ik lees altijd dat je druk bent met werk, en de or/mr van het kdv (?), en ditjes en datjes en overal heen enzo - echt ik raak al overprikkeld als ik het lees maar dat ligt aan mij - maar al die dingen hoeven toch niet als het even wat minder gaat?
Heb jij, als je man niet ziek is, wel het gevoel dat je iets aan hem hebt, dat jullie een team zijn, dat je er niet alleen voor staat?quote:Op woensdag 19 november 2014 10:29 schreef Shandaly het volgende:
Volgens mij is dat een gezonde frequentiequote:Op woensdag 19 november 2014 10:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dit! Een keertje zwemles overslaan en Cars kijken ofzo. Of inderdaad een keer vragen savonds of je man sochtends het ontbijt wil regelen zodat jij een uurtje langer kunt blijven liggen. SOchtends mijn kind wassen daar begin ik overigens niet eens aanDie gaat 2 a 3 keer per week savonds of in het weekend overdag onder de douche en dan vind ik het wel weer best
Dat is geen excuus dat is gewoon een domme opmerking. Je hebt misschien dan wel een baan van 20 uur maar moeder ben je 24 uur per dag. En hoe je het ook went of keert vaak komt het toch op de schouders van mama terecht. Met zn ik werk 40+quote:Op woensdag 19 november 2014 10:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik snap je!
En dat is ineens best een eyeopener.![]()
Maar soms word ik het excuus van: "ik werk 40+ uur en jij maar max. 20 uur" wel beu hoor.
Dat is hier dus niet he. Hoewel hij meer werkt dan ik is de verdeling vader/moeder hier echt eerlijk verdeeld. En daar doen we geen moeite voor, hij wil gewoon zelf graag veel met z'n zoon doen. En ik vind dat eigenlijk heel normaal?quote:Op woensdag 19 november 2014 12:47 schreef Tally het volgende:
[..]
En hoe je het ook went of keert vaak komt het toch op de schouders van mama terecht. Met zn ik werk 40+
Dat is het ook - maar hij komt uit een Heul Traditioneel gezin en heeft nu overduidelijk het gevoel dat hij De Papa Die Het Inkomen Binnenhaalt moet zijn. Dat het wmb ook wel wat meer verdeelt mag zijn, tja, daar moeten we dus nog iets op vinden.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat is geen excuus dat is gewoon een domme opmerking. Je hebt misschien dan wel een baan van 20 uur maar moeder ben je 24 uur per dag. En hoe je het ook went of keert vaak komt het toch op de schouders van mama terecht. Met zn ik werk 40+
Dit helemaal!quote:Op woensdag 19 november 2014 10:09 schreef Cwen het volgende:
[..]
Mooi.
En bedankt. Ik weet ook niet waarom men zo graag fouten ziet. Ik heb een fantastisch kind dat zich geweldig ontwikkelt, mede omdat ik er voor haar ben. Dat is juist goed.
Ja maar de hele dag thuis zijn is geen werken.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat is geen excuus dat is gewoon een domme opmerking. Je hebt misschien dan wel een baan van 20 uur maar moeder ben je 24 uur per dag. En hoe je het ook went of keert vaak komt het toch op de schouders van mama terecht. Met zn ik werk 40+
Herkenbaarquote:Op woensdag 19 november 2014 13:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja maar de hele dag thuis zijn is geen werken.Zijn idee dan, baan = zwaarder.
Nou ja, laat ik er maar over ophouden want het is wat het is en zo is het.
Het feit dat ik hier best lang over na moest denken zegt ook al wat he?quote:Op woensdag 19 november 2014 11:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Heb jij, als je man niet ziek is, wel het gevoel dat je iets aan hem hebt, dat jullie een team zijn, dat je er niet alleen voor staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch maar even weer in een spoiler, het werd wel erg persoonlijk
Mama van Lars & Femke
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |