Maar eerst:
Ze heeft een week niet kunnen eten & drinken, moet ik nog ergens op letten?
Ik hoorde bv dat een kat snel nierproblemen kan krijgen alstie een paar dagen niet kan drinken?
Ze eet & drinkt nu (al 24uur) wel heel vaak, maar wel beheerst, steeds een beetje en 15 min later weer een beetje. Dat lijkt me wel goed dus?
quote:Ik denk het wel, maar beter is gewoon een telefoontje plegen naar de dierenarts, die kan je vertellen hoe je het beste jouw kat kan voederen na zo'n lange opsluiting.
Op donderdag 31 oktober 2002 02:50 schreef Simba het volgende:
Ze is iig nu weer thuis!
't Was een heel verhaal wat ik hier best nog eens kwijt wil.Maar eerst:
Ze heeft een week niet kunnen eten & drinken, moet ik nog ergens op letten?
Ik hoorde bv dat een kat snel nierproblemen kan krijgen alstie een paar dagen niet kan drinken?Ze eet & drinkt nu (al 24uur) wel heel vaak, maar wel beheerst, steeds een beetje en 15 min later weer een beetje. Dat lijkt me wel goed dus?
Maarreh.. ff langs de dierenarts lijkt me goed plan.. Maar die beestjes kunnen heel wat hebben hoor, weet ik uit ervaring!
Maar ff bellen kan natuurlijk altijd. Stom ik dacht er gewoon ff niet aan (ze zijn daar zeer behulpzaam telefonisch
)
Ik zal proberen morgen het hele verhaal uit te typen van de vermissing
quote:hoeveel heb je er dan???
Op donderdag 31 oktober 2002 03:22 schreef Simba het volgende:
Ja, ik denk dat ik dat idd morgen maar even doe.
Ik moest met alle katten al voor de jaarlijkse prik/controle, maar doordat die ene kwijt was deed ik dat nog ff niet. Nu wilde ik wachten tot ze weer een beetje aangesterkt is omdat die arts vorige x zei maar 1 ding tegelijk goed te kunnen constateren.Maar ff bellen kan natuurlijk altijd. Stom ik dacht er gewoon ff niet aan (ze zijn daar zeer behulpzaam telefonisch
)
Ik zal proberen morgen het hele verhaal uit te typen van de vermissing
Nou, ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik het beestje ff een paar dagen goed in de gaten moet houden qua eten/drinken/naar de bak gaan en of ze er niet "ziek" uit gaat zien. Dit wel op voorwaarde dat ik denk dat te kunnen beoordelen.
Voor uitdroging te bekijken moest ik door de vacht heen even de huid uittrekken en erin knijpen, alstie dan een beetje blijft staan is ze iig uitgedroogt, maar dat was niet het geval, de huid is net zo soepel als van de andere katten ![]()
Als ze nu veel meer water gaat drinken kan er ook iets zijn met lever/nieren.
Als ze weer een beetje aangesterkt is gaan we met 3 katten (4e kat is weer een ander verhaal
) voor de prik/controle en kan de dierenarts beter beoordelen of er evt nog meer is.
(Ik ben het vermissingsverhaal aan het typen, dus dat komt eraan
)
Nou hier dan het 1e deel van het verhaal, het 2e deel is pas echt leuk en dat komt in een volgende post straks.
Donderdag 24 oktober:
Vriendin komt thuis; "Heb jij Simba gezien?" -"Uh, Nee"
Na roepen in de tuin blijkt ze niet te komen, dit is vreemd, want normaal komt ze meteen.
Nou ja, er is wel vaker een kat een dagje weg dus afwachten maar...
Vrijdag:
Na enige tijd bedenk ik me dat ik woensdagnacht het kattenluikje heb gehoord en dat ze toen dus voor het laatst thuis was. Er klopt dus iets niet want Simba is nog nooit een hele dag weg gebleven en nu zijn het er al bijna 2. Nu begint het toch te kriebelen. Een andere poes was eens 3 dagen weg en de kater heeft het record van 5 dagen. Maar dat was steeds in het voorjaar en nu is het koud buiten en dan blijven ze nooit lang weg. Ja, Simba is wel een uitzondering, die kan uren in de sneeuw of regen zitten, maar dan moet het niet hard waaien en dat doet het nu inmiddels wel. ![]()
Mn vriendin hoort bij de snackbar dat ernaast een vrouw woont die veel katten uit de buurt eten geeft en opvangt. Dit lijkt een mogelijkheid, ze belt daar aan maar er doet niemand open.
Zaterdag:
Nog maar eens flink roepen in de tuin en in de buurt.
Vlak voor we weg moeten nog even aanbellen bij de kattenvrouw: er wordt weer niet open gedaan. ![]()
Snachts in bed lijkt de wereld altijd heel anders en ik zie allemaal visioenen voor me dat ik met de man van de snackbar het huis vd kattenvrouw binnen ga en daar Simba aantref naast de dode vrouw. Het gemene eraan is dat ik deze mogelijkheid als een opluchting voel, ik probeer het voor mezelf goed te praten door te denken dat het dan zo heeft moeten zijn en dat die vrouw vast gelukkig en heel oud is.
Zondag:
Weer aanbellen bij die vrouw en er wordt opengedaan. We vertellen veel te snel ons verhaal en luisteren maar half tot die vrouw zegt: Ik heb inderdaad een cypers grijze kat gevonden, die zit op het balkon
Wij heel blij en lopen mee naar het balkon, blijkt het een andere te zijn.
Sjee, deze lijkt er wel veel op zeg
De vrouw zegt dat ze hem opgegeven heeft bij Amivedi en dat besluiten wij ook te doen voor de onze.
Ik ga nog even in de tuin kijken waar een gedeelte vd betonnen schutting naar beneden gekomen is doordat de bomen er tegenaan drukken. Ik kan er nu doorheen lopen en kijk of ik daarachter iets van Simba kan zien. Terwijl ik in een ruimte van 80 cm tussen bomen, schutting en houten schuurtjes sta, buigen de bomen door de wind en ik zie de schutting en de schuurtjes tegelijk op mij af komen. Binnen een halve seconde sta ik weer aan de veilige kant en ga maar weer naar binnen. De tv en het internet leert ons dat het niet aan ons ligt maar het stormt echt in Nederland.
Maandag:
Onderweg naar de auto blijkt de poort naar de binnenplaats die aan onze tuin grenst, open te staan. Na aan de schoonmaker gevraagd te hebben oftie ons niet per ongeluk opsluit, gaan we hier naar binnen.
Hier gaan we het hele rijtje van zo'n 30 schuurtjes af. Bij elke deur voelen oftie open wil en Simba! roepend. Dit levert ook niets op.
Enige berusting, want nu denken we: Ze zit iig niet te verhongeren in een schuurtje, het beestje is of in 1 klap dood tegen een auto of zit bij iemand thuis die ze verzorgt.
Weer thuis maken we maar een briefje met foto om overal op te hangen/in de brievenbussen te bezorgen.
De mijne kotste zelfs een drupje water meteen weer uit, zolang die van jou het binnenhoudt lijkt me dat iig een goed teken. Fijn hè, een vermiste kat weer thuis, wat kun je toch in de rats zitten.
Nou hier is dan het vervolg:
Dinsdag:
Mn vriendin heeft het briefje op het werk kunnen kopieren en we gaan het maar direct bezorgen op alle benedenhuizen van het blok. Als we geen reactie krijgen kunnen we morgen de bovenetages doen.
18:30
Bijna halverwege komt er een man op me af: -"Heb jij dat in de brievenbus gegooid!?"
Ik denk: oh, oh, zat er een nee-nee sticker op?
-"Deze poes heb ik gezien, en eten gegeven, zat aan de straatkant"
Ik helemaal blij:"was ze klein?"
-"Ja, en hij zat hier al 3 weken"
"
heh, dan kan het ze niet zijn
Toch bedankt, iig"
Nou, na het bezorgen gaan we maar eten en een paar uur later
22:00
worden we gebeld door onze buurvrouw: "Die foto van jullie kat lijkt best wel op die kat die in de showroom vd waterbeddenconcurrent ligt."
Wij er direct heen natuurlijk, mn vriendin nog in pyama.
Ze is er iets sneller dan ik en ik hoor het al van een afstand, dat miauwtje is Simba!
Ze ligt lekker op een waterbed in de showroom.
Heh heh, een spanning valt van ons af.
Sjee, hier zijn we al zo'n 10x voorbijgelopen!
Simba komt zeer blij naar de brievenbus, ik haal thuis zon zakje met kattesnacks en die gooien we 1 voor 1 door de brievenbus, het wordt verslonden onder luid gegrom&gespin.
Ja, en nu?
We bellen de waterbeddenconcurent, er wordt niet opgenomen, niet zo verwonderlijk want dat nr zal wel van de winkel aan de overkant zijn waar nu natuurlijk niemand is.
-sticker van de glascentrale, hier wordt wel opgenomen, maar hier zeggen ze dat ze alleen overdag komen als er een ruit gesneuveld is (waarom nemen ze dan de telefoon op
)
-politie: nee, het gaat niet om een mensenleven, hier komen we niet voor, ik zal een contactpersoon opzoeken.
Dit blijkt iemand in Amsterdam te zijn, deze zegt de sleutel te hebben, maar niet te willen komen voor een kat, hij heeft wel 4 adressen in Rotterdam, maar zegt dat er niet wordt opgenomen en wil ons de adressen of tel nrs niet geven.
-brandweer: we mogen de deur niet inbreken want het is geen noodsituatie.
Simba lijkt intussen door de brievenbus te willen kruipen maar dat past echt niet. De brievenbus eens goed bekeken en het blijkt dat er een plank tussen zit waarachter een groter gat zit, zo te zien zou ze hier net door kunnen. Terwijl mn vriendin druk aan het bellen is besluit ik die plank voorzichtig los te maken mbv hamer en plamuurmes. Het lukt, maar het gat blijkt iets kleiner want het loopt schuin naar binnen.
Simba geroepen en vastgepakt, dit vind ze maar niks zoals altijd, ik houd haar met 2 armen bij de brievenbus en ze steekt haar kop naar buiten, zo te zien moet het passen, maar Simba hoort het drukke verkeer en besluit dat ze binnen veiliger zit. Ik laat haar maar los want een kat die niet wil en verzwakt is , door een gat trekken wat maar net wel of net niet past lijkt me niet verstandig. Van dat loslaten heb ik direct weer spijt want nu blijft ze op een afstand zitten.
22:30
-Amsterdam nog maar eens gebeld, nu een collega van die ander, we mogen de sleutel ook niet komen halen. Het lijkt te zijn dat ze alleen mogen/moeten komen als er een alarm afgaat, maar ze hebben er iig overduidelijk geen zin in.
Het algemene advies is maar tot morgen af te wachten of de winkel wel een sleutel heeft.
Ze denken toch zeker niet dat we kunnen slapen zo!
Bovendien weet ik niet hoe slecht dat is voor een kat om een week niet te kunnen drinken en eten, maar elke dag lijkt me slechter, ze is toch al zo klein en mager.
Ze hebben daar van dat water wat permanent langs de etalageramen stroomt in bakken, ik hoop niet dat ze daarvan gedronken heeft want er zitten chemicalien in (schuim) en het ziet er in de bakken vies bruin&groen uit.
Ik kijk of ik het alarm af kan laten gaan door op de deuren en ramen te bonken, maar er gebeurt niets zichtbaars.
Ze moet toch haast wel aan de tuinkant door een raampje gekomen zijn. Mmm, maar eens kijken of we via onze tuin zover kunnen komen. Ik maak de brievenbus met plank er maar weer op.
Via de tuin lukt echt niet, hoge schuurtjes en schuttingen versperren de weg. Dan maar bij de buurman van de waterbeddenconcurent vragen of ik daar de tuin in mag.
Dat mag en ik zie inderdaad een raampje halfopen staan. Door het raampje zie ik een grijze lege kelder en als ik mijn hoofd naar binnen steek, een volgende ruimte met een trap. Als ik Simba roep hoor ik geen poes maar een wel een deurbel verscheidene keren afgaan daarbinnen. ![]()
Een metalen staaf aan een plaatje geschroefd halverwege het raampje verspert de weg. De twijfel slaat toe, alleen al door het naar binnen steken van mn hoofd voelt het alsof ik een inbreker ben. Zal ik een schroevendraaier halen en? Is dit de juiste kelder? Gelukkig is de buurman begrijpend en doet niet de tuindeur achter me op slot terwijl hij de politie belt. ![]()
Ik haal thuis een schroevendraaier en ga deze keer met vriendin naar het raampje (beetje ruggesteungevoel
) De staaf verwijderen lukt nog ook.
Ik twijfel echter nog steeds of dit wel in het juiste pand is. Toch kruip ik voorzichtig en gespannen naar binnen. Direct dondert er met luid kabaal een metalen frame naar beneden ik dacht dat dat ding groter was en al op de grond stond. Nou, daar gaat de voorzichtige stille benadering.
Maar afijn mn hart slaat in mn keel en ik ben nu toch binnen dus loop ik snel door naar de trap en roep Simba. En ja hoor, ik hoor ze achter de deur, ik zit in het juiste pand.
Ik twijfel even bij de trap want de onderste 2 treden liggen op de grond en de 3e hangt schuin, dan loop ik voorzichtig de trap op en doe de deur open. Ik schrik want ik kijk nu ineens door de showroom naar de straat en de mensen kunnen mij dan dus ook zien. Ook hoor ik vlak boven mn hoofd gestommel op een trap.
Ik trek me weer terug net buiten gezichtsveld en roep Simba, die komt direct op me af maar blijft zoals gewoonlijk net buiten grijpafstand. Ik leidt ze af met het laatste kattesnoepstaafje en probeer ze te grijpen, ik krijg slechts 1 voorpoot goed vast en moet ze laten schieten, mn vriendin roept op een angstige manier mijn naam. Ik loop direct weer terug naar het raampje, maar het blijkt loos alarm, ze hoorde mensen ruziemaken en was bang dat dat met mij was. Dat was blijkbaar het gestommel wat ik boven me hoorde.
Ik vertel dat ik bang ben dat er keihard een alarm afgaat als ik verder naar binnen loop. En dus nog 5 tot 10 minuten ga proberen of Simba wil komen. Die wil intussen niet meer, Ze geeft heel lief & blij antwoord op alles wat ik roep, maar blijft lekker achter een bed zitten. Ze houdt niet van oppakken en heeft waarschijnlijk besloten dat na een week in de showroom de catering slecht is, maar na een zakje kattesnacks en 2 grijppogingen, het toch ook voorlopig best wel een veilige ruimte is.
Terwijl ik aan m'n vriendin uitleg over het alarm (eigenlijk is het denk ik onbewust een smoes omdat ik niet verder durf), zie ik dat op de deur die ik opengedaan heb ook een kastje met een draad zit. Het alarm staat dus of uit, of het is al afgegaan maar dan stil, naar een meldkamer.
Ik loop dan maar de showroom in en krijg Simba gelukkig snel te pakken, ik loop voorzichtig de trap af (nu geen handen vrij voor de leuning) en bereidt me voor dat ik niet val als er een tree instort. Het lukt allemaal zonder kleerscheuren en ik kan Simba door het raampje overgeven aan mn vriendin. ![]()
We zijn naar huis gelopen en waren heeeel blij en opgelucht
Simba heeft lekker veel (erg vaak) water gedronken en gegeten, dus ik denk dat ze inderdaad dat onbetrouwbare water uit de raambakken niet gedronken heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Simba op 01-11-2002 16:16]
Oee!! dat is echt slecht, hadt ik op een konijnen + katten site gezien, issie zwakjes?? eet ie minder?? Zo jah, dan heb ik goede tips! Want die site is echt mooi!!!
Waar was ie opgesloten dan?
Kon die echt niks eten??
Jij hebt geluk dat je kat nog leefd!
quote:Wat een *(&^(*& vent inderdaad zeg, gadver.
Op vrijdag 1 november 2002 02:35 schreef Roache_ het volgende:
...die klootzak van een hoerenbaas heeft 'm uit wraak (?) in de kelder gestopt. Na de gebruikelijke briefjes-ophang-rondes in de buurt stond die vent op de stoep en voor 100 piek schadevergoeding zou ik de kat terug mogen hebben. ...
quote:heh heh
Heb gevraagd of de gemeente wel wist dat 'ie een uitbouw aan het maken was en toen mocht ik meelopen. ...(Heb nog wel de gemeente ingelicht over die klootzak en z'n illegale bouwsels haha!)
quote:Gelukkig!
Toen langzaamaan weer over naar gewoon blik- en droogvoer, en hij is er nog steeds, blakend en spinnend.
quote:Absoluut!!
Op maandag 4 november 2002 22:32 schreef Uiruru het volgende:
Ik had allang een raam ingesmeten als zo'n hufter niet de deur wou komen opendoen.
Ik had ook dat raam ingeslagen!
Het is inderdaad alleen een etalage/showroom met 3 bedden en 1 burootje.
De "echte winkel" zit aan de overkant en is groter en overdag "bemand".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |