SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt
[ Bericht 4% gewijzigd door LTVDK op 13-11-2014 17:04:56 ]Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Fund-actie voor de documentaire "Zwartgemaakt"quote:Arnold-Jan Scheer doet al meer dan dertig jaar onderzoek naar Sinterklaasvieringen in heel Europa. En altijd had hij een camera bij zich. Hij ontdekte dat het Sinterklaasfeest veel ouder is dan vaak wordt gedacht en wellicht zelfs teruggaat tot prehistorische rituelen. Dat Zwarte Piet een Afrikaan zou zijn, is een misvatting die pas in de negentiende eeuw voet aan de grond kreeg. In de documentaire ‘Zwart gemaakt’ voert hij de kijker terug naar de ware Zwarte Piet zodat de kijker zelf kan vaststellen wat de toekomst van de Piet moet zijn.
Daar ben ik best benieuwd naar, onafhankelijk van welk "kamp" ik ben.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:25 schreef LTVDK het volgende:
Voor wie wél geïnteresseerd is in de cultureel-historische oorsprong voor onze zwarte boeman:
[..]
Fund-actie voor de documentaire "Zwartgemaakt"
Lijkt me ook een zeer interessante documentaire, zeker omdat al 30 jaar onderzoek doet naar de geschiedenis van onze Zwarte Piet, dus ver voordat al het recente gezeik begon.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar ben ik best benieuwd naar, onafhankelijk van welk "kamp" ik ben.
Wil niet zeggen dat zijn historische versie per definitie de enige en juiste is, maar ik vind t wel interessantquote:Op donderdag 13 november 2014 16:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt me ook een zeer interessante documentaire, zeker omdat al 30 jaar onderzoek doet naar de geschiedenis van onze Zwarte Piet, dus ver voordat al het recente gezeik begon.
Documentaires zijn natuurlijk altijd wat gekleurdquote:Op donderdag 13 november 2014 16:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat zijn historische versie per definitie de enige en juiste is, maar ik vind t wel interessant
Daarover ben ik t met je eens. Een historicus zou onpartijdig moeten zijn.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Documentaires zijn natuurlijk altijd wat gekleurdMaar dit is waarschijnlijk inhoudelijk een stuk beter onderbouwd met een gedegen onderzoek ipv het subsidieprojectje van Sunny die even een paar middagen is gaan filmen
Ik verwacht er dan ook geen eenduidige conclusie uit maar meer een opsomming van feiten en verslagen waaruit je zelf de conclusie kunt halenquote:Op donderdag 13 november 2014 16:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarover ben ik t met je eens. Een historicus zou onpartijdig moeten zijn.
Crowdfundingscampagne voor een zwarte piet docu die niets met de discussie te maken heeft moet in de OP??? Laat die gewoon lekker neutraal...quote:Op donderdag 13 november 2014 16:25 schreef LTVDK het volgende:
Voor wie wél geïnteresseerd is in de cultureel-historische oorsprong voor onze zwarte boeman:
[..]
Fund-actie voor de documentaire "Zwartgemaakt"
En uiteindelijk hebben ze toch gewoon weer rode lippen en kroeshaar zeker. Non-oplossing.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:23 schreef betyar het volgende:
Het Sinterklaasjournaal is politiek correct bezig met hun blanke hulppieten die door een schoorsteen moeten.![]()
Godverdomme zeg.
Ik ben voorstander om elke Anti-Piet persoon aan de ketting te leggen en met een ZweepPiet achter Sinterklaas te laten lopen, uiteraard mogen de kinderen met rotte groenten en rot fruit gooien naar de geketende.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En uiteindelijk hebben ze toch gewoon weer rode lippen en kroeshaar zeker. Non-oplossing.
Goed idee inderdaad. Liever gewoon allochtonen in het algemeen. En blanken die moslim geworden zijn erbij....quote:Op donderdag 13 november 2014 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben voorstander om elke Anti-Piet persoon aan de ketting te leggen en met een ZweepPiet achter Sinterklaas te laten lopen, uiteraard mogen de kinderen met rotte groenten en rot fruit gooien naar de geketende.
Liever niet.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:35 schreef Kenju het volgende:
[..]
Goed idee inderdaad. Liever gewoon allochtonen in het algemeen. En blanken die moslim geworden zijn erbij....
Waarom niet? Zijn gewoon tot last en hebben ook takiyya in het achterhoofd. Allemaal, de moslims voorop, maar die anderen ook!quote:
Oké.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben voorstander om elke Anti-Piet persoon aan de ketting te leggen en met een ZweepPiet achter Sinterklaas te laten lopen, uiteraard mogen de kinderen met rotte groenten en rot fruit gooien naar de geketende.
De blanke hulppieten maken een ontwikkeling door van blanke piet naar zwarte piet met rode lippen en kroeshaar, dat is verre van racistisch. Blanke pieten zijn stagelopers, inferieur aan zwarte piet. Ze willen graag zwarte piet worden, want dan tel je pas echt mee als piet! Geweldig bedacht man, een soort omkering van het probleem.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En uiteindelijk hebben ze toch gewoon weer rode lippen en kroeshaar zeker. Non-oplossing.
Ik zou niet weten wat de moslims hiermee te maken hebben. Of heb ik je op je ziel getrapt en probeer je nu de moslim-kaart te trekken omdat je denkt dat ik moslim ben?quote:Op donderdag 13 november 2014 18:37 schreef Kenju het volgende:
[..]
Waarom niet? Zijn gewoon tot last en hebben ook takiyya in het achterhoofd. Allemaal, de moslims voorop, maar die anderen ook!
Eens.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:46 schreef UltraR het volgende:
En daar was dan dus de buiging voor de zeurpieten. Sinterklaasjournaal is door de knieën. Walgelijk.
En twee dagen terug zei sinterklaas nog dat er niets zou veranderenquote:Op donderdag 13 november 2014 18:46 schreef UltraR het volgende:
En daar was dan dus de buiging voor de zeurpieten. Sinterklaasjournaal is door de knieën. Walgelijk.
De positie van zwarte piet is juist versterkt nu, vind het wel slim gedaan.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:46 schreef UltraR het volgende:
Hoezo non-oplossing? Ze laten zien hoe zwarte piet zwart worden, namelijk (zoals vrijwel iedereen al wist) door de schoorsteen! Dat Pieten toevallig graag lippenstift dragen en graag krullen in hun haar doen maakt verder niets uit, moet gewoon kunnenquote:Op donderdag 13 november 2014 18:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |