abonnement Unibet Coolblue
pi_146577728


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php



Om vooral beginners die geïnteresseerd zijn in klassiek natscheren op weg te helpen, leek het mij en Sosuacafe leuk om een aantal gebruikers een aanbevolen scheerset te laten samenstellen. Het uitgangspunt hierbij is dat er producten aanbevolen worden waar in algemene zin goede ervaringen mee zijn.

Er zijn totaal drie verschillende scheersets, budget, mid-range en een luxe scheerset. De andere twee scheersets zijn op het moment van schrijven nog niet samengesteld, en zullen op een later moment toegevoegd worden.

Budget:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer

Het is onmogelijk om iedereen het naar hun zin te maken met dit soort sets, en er zijn mensen die waarschijnlijk andere scheerproducten aanbevelen, en daarom wil ik toch benadrukken dat deze aanbeveling ook voor een deel subjectief is.





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe, Ubershave en Diqiu-Long.



Er is mij gevraagd of ik een deluxe scheersetje wilde showen, en dat wilde ik wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 12-11-2014 16:54:16 ]
pi_146577878
Volgende week donderdag ga ik voor drie dagen naar Rome, dus als iemand interesse heeft in Italiaanse scheerproducten zoals Proraso bijvoorbeeld dan kun je me een PM sturen. Ik schat dat in Italie de prijzen gemiddeld zo'n 50% a 60% lager dan de online prijzen in Nederland, maar ik kan nog geen prijzen noemen buiten schattingen.
pi_146580208
Wat is er zo speciaal aan die whippeddog kwasten?
pi_146580884
De prijs-kwaliteitsverhouding is er speciaal aan, want als je bij een random webwinkel een vergelijkbare scheerkwast wilt kopen dan ben je minimaal het dubbele kwijt voor zeg maar in zekere zin dezelfde kwaliteit en haar soort. En deze scheerkwasten zijn ook met de hand in elkaar gezet, en je kunt voor $ 5 extra de knot dieper laten zetten en dan krijg je dus een mollige scheerkwast ;)
pi_146581006
Zelf heb ik deze Plisson gekocht voor 30E, lekker zacht, niet zoveel backbone.



pi_146581933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:16 schreef THEFXR het volgende:
Zelf heb ik deze Plisson gekocht voor 30E, lekker zacht, niet zoveel backbone.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik was er eerst sceptisch over maar het is in korte tijd mijn bijna dagelijkse kwast geworden
In tegenstelling tot
Een vakantiekwastje omdat snel droog en goedkoop maar niet echt blijmakend.
pi_146581964
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:45 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik was er eerst sceptisch over maar het is in korte tijd mijn bijna dagelijkse kwast geworden
In tegenstelling tot [ afbeelding ]
Een vakantiekwastje omdat snel droog en goedkoop maar niet echt blijmakend.
gisteren binnen gekregen, de knot is erg smal, de tips zijn wel zacht en veel meer backbone dan de plisson.
pi_146582060
Mjah heb nu zo'n Virginianogiets Chinese ebay kwast die het eigenlijk ook prima doet.. maar tot zover heb ik alleen een fles drank op het lijstje voor sinterklaas dus.... ;)
pi_146582432
Ik heb tot nu toe een synthetische scheerkwast uitgeprobeerd en dat is de Virginiasheng Pur-Tech Synthetische Scheerkwast, en ondanks dat het beslist geen slechte scheerkwast is prefereer ik toch echt de Finest Dashaar variant. Positieve eigenschappen van deze Chinese synthetische zijn de zachte haren en de goede ruggengraat, en daarnaast verbruikt je met zo'n synthetische scheerkwast minder scheerzeep/crème.

De negatieve eigenschappen is dat het haar terug veert in plaats dat het flexibel mee beweegt zoals scheerkwasten doe die gemaakt zijn van natuurlijk haar van dieren, en naar mijn mening voelt dat gewoon minder prettig aan. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar die Synthetische Scheerkwast van de DM Drogisterij, en als die niet te duur is investeer ik wel een tientje en heb ik een nieuw test project.
pi_146582801
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:00 schreef Diqiu-Long het volgende:

De negatieve eigenschappen is dat het haar terug veert in plaats dat het flexibel mee beweegt zoals scheerkwasten doe die gemaakt zijn van natuurlijk haar van dieren, en naar mijn mening voelt dat gewoon minder prettig aan.
ik vermoed dat er ook in synthetische kwasten kwaliteitsverschil zit, die plisson is bijv. zachter dan een das.
pi_146584495
Dat is niet het geval :)

De Plisson is zeker niet zachter als een goede dassenhaar :) Niet qua face-feel en ook niet qua backbone :)

Sure het is zacht, maar niet zo zacht qua feeling als een goede Simpsons bijvoorbeeld,

Qua backbone is het best wat steviger als een das, de haren zijn omdat ze synthetisch zijn ook een stuk springeriger qua gevoel.

Neemt niet weg dat de Plisson kwasten een ontzettend goede deal zijn! De haren zijn top-notch en presteren uitstekend!
pi_146584889
Klinkt dan toch redelijk vergelijkbaar met mijn eigen ervaring als ik eerlijk ben, al zal het vast zo zijn dat er kwaliteitsverschil is maar dat is moeilijk te vergelijken als je slechts een merk uitgeprobeerd heb. Maar dat synthetische scheerkwasten steeds beter worden dan mag wel duidelijk zijn lijkt mij, en ik had voor de mijne maar ¤ 5 betaald en ik wou het gewoon eens uitproberen en nu staat ie te verstoffen.
pi_146621248
Sample is aangekomen! :D Very nice spul!
Ruikt een beetje naar mijn MdC Unscented, maar dan een stuk sterker :D

Zal deze week ergens ermee gaan scheren, zeer benieuwd!
pi_146622485
Ik ben toen straks even snel de DM drogisterij binnen gewipt om me te informeren over de prijs van de nieuwe synetische scheerkwast van Balea Men, en de prijs is ¤ 7,95 en persoonlijk vind ik dat een erg scherpe prijs.

De synetische scheerkwasten stonden overigens op de plek van de dashaar scheerkwasten, dus iets zegt mij dat deze synthetische scheerkwast de dashaar vervangt. Ik heb de scheerkwast ook even snel in de hand gehad, en wat ik zo kon oordelen voelen de haren behoorlijk zacht aan en heb ik een vaag vermoeden dat de ruggengraat wel eens teleur zou kunnen stellen.

Nou goed wie meld zich aan als guinea pig :+ Want hoe graag ik ook scheerkwasten uitprobeer, heb ik er op het moment niet echt de tijd voor en zin :@
pi_146636387
Dus ze hebben ze ook al te koop? misschien morgen eens even kijken
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_146637862
Ja liggen al in de schappen inderdaad, op de plek waar voorheen de dashaar scheerkwasten lagen.
pi_146640862
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:45 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik was er eerst sceptisch over maar het is in korte tijd mijn bijna dagelijkse kwast geworden
In tegenstelling tot [ afbeelding ]
Een vakantiekwastje omdat snel droog en goedkoop maar niet echt blijmakend.
Lol, ik heb die ook en de Plisson kwast. Ik vind de haren eigenlijk nog best veel op elkaar lijken in zachtheid en elasticiteit. De plisson kwast is wel veel mooier en heeft langere en meer haren. Maar voor de paar euro die dit Chinese kwastje koste verrast het me wel.

De Plissonkwast is ook mijn dagelijkse kwast gevonden. Vind hem beter als de dassen- en varkenshaarkwast die ik heb. Hele mooie kwast voor het geld.
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:30:42 #18
97745 Thorical
finding a way
pi_146646009
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:45 schreef marzman het volgende:

[..]

Lol, ik heb die ook en de Plisson kwast. Ik vind de haren eigenlijk nog best veel op elkaar lijken in zachtheid en elasticiteit. De plisson kwast is wel veel mooier en heeft langere en meer haren. Maar voor de paar euro die dit Chinese kwastje koste verrast het me wel.

De Plissonkwast is ook mijn dagelijkse kwast gevonden. Vind hem beter als de dassen- en varkenshaarkwast die ik heb. Hele mooie kwast voor het geld.
De tips van de budget kwast zijn ook heerlijk zacht maar de backbone is zo onnatuurlijk
pi_146646078
Heb je ook een linkje of een naam van die budget scheerkwast? Hij komt mij persoonlijk wel bekend voor, maar er zijn heel wat meer budget scheerkwasten ;)
pi_146646342
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:11 schreef Ubershave het volgende:
Sample is aangekomen! :D Very nice spul!
Ruikt een beetje naar mijn MdC Unscented, maar dan een stuk sterker :D

Zal deze week ergens ermee gaan scheren, zeer benieuwd!
^O^

Ben vooral benieuwd of het bij jou ook de huid van je kin brand.. De andere Maggard zepen zijn iig fantastisch ;)
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:23:19 #21
97745 Thorical
finding a way
pi_146647972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
Heb je ook een linkje of een naam van die budget scheerkwast? Hij komt mij persoonlijk wel bekend voor, maar er zijn heel wat meer budget scheerkwasten ;)
Heb je hier iets aan http://www.ebay.com/itm/S(...)-Brown-/291268352516
pi_146648104
quote:
Voor die prijs kunnen er na een maand toch geen haren meer aan die kwast zitten ;)
pi_146648155
quote:
Ja :) Maar goed als ik je post even terug lees is deze scheerkwast niet bepaald aan te raden? Of valt het wel mee?
pi_146651922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:26 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Voor die prijs kunnen er na een maand toch geen haren meer aan die kwast zitten ;)
Lol, geen idee maar dat is de kwast. Heb er nog niet mee geschoren maar droog voelen de haren wel een beetje aan zoals de Plisson. Alleen zijn ze korter, het zijn er minder en de kwast is veel lelijker.

Ik hoop eigenlijk dat hij slechter scheert als de Plisson want daar heb ik 29 euro voor betaald en dat vond ik een hele goede deal ;)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_146652285
Jullie maken mij in iedere geval wel erg nieuwsgierig, ik bedoel $ 3,49 is gewoon spotgoedkoop voor een scheerkwast.
pi_146652522
Waar score je zo'n Plisson voor 29 euro? Die zien er wel netjes uit namelijk :o
pi_146652645
Via L'occitane (winkels of webshop), nu zijn ze 31 euro.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_146653084
En dan kun je direct een kerst cadeautje voor je vriendin mee bestellen ;)
pi_146653261
Misschien even toevoegen aan het verlanglijstje.. Zie ook dat manandshaving.nl ook Baume.be spul verkoopt.. gezien de verzendkosten is dat een stuk interessanter dan de eigen website :D
pi_146654081
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:43 schreef Cliffy het volgende:
Misschien even toevoegen aan het verlanglijstje.. Zie ook dat manandshaving.nl ook Baume.be spul verkoopt.. gezien de verzendkosten is dat een stuk interessanter dan de eigen website :D
Voor die Plisson kwast: Met de code WELCOME heb je geen verzendkosten op de site, en je kan kiezen voor een gratis sample van BAUME.

[ Bericht 1% gewijzigd door marzman op 14-11-2014 19:01:16 ]
Onder deze lijn niet schrijven
pi_146654384
Zo'n sample heb ik al gehad, daarom juist wil ik wel zo'n hele fles ;)
pi_146654877
Ik moet het nog proberen, maar ik denk dat ik een hele fles te duur blijf vinden. Ik ben wel benieuwd.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_146655407
Is ontzettend duur ja maar ook wel erg fijn spul en je hebt ook maar een drupje nodig.. En als Sinterklaas cadeau kan het prima op het verlanglijstje ;)
pi_146655688
Zo, daar ben ik weer.
Heb zoals jullie wel weten 2 shaves in te halen, dus ik zal snel beginnen!
Het gaat om de shave van afgelopen woensdag en van vandaag, beiden met een zeep waar ik zeer over te spreken ben!



Setup van afgelopen woensdag:
Pearl TP SHD33 met Rapira Swedish Supersteel (2)
Simpsons Berkeley Best Badger
Pedal Pushers Fancies Speakeasy
Speick Aftershave Lotion
En in het haar: Layrite Super Hold Pomade

Dit is de eerste keer dat ik met een Pedal Pushers Fancies zeep aan de slag mag!
En ik moet zeggen, ik ben zeer verrast!

De geur heeft een beetje komkommer-achtige frisheid in het begin en onderin kan je wat donkere houtachtige tonen vinden, erg mooie mix van geuren die vooral naar het lekker fris neigen.

De zeep is niet al te hard en daardoor ook lekker makkelijk op te kloppen. Vormt heel gemakkelijk een lekkere ontzettend dikke laag schuim met een hele mooie slick.

Scheren is hiermee ook echt een genot!
Wat je heel goed voelt zowel tijdens het scheren als daarna is de beschermende en verzorgende werking van de zeep.
Het is echt heel fijn spul voor de huid!

Heb probleemloos 3 passes op zowel nek als gezicht gehaald.
Mooi strak en glad en een heerlijk gevoel van de huid!

Shave mooi afgerond met de Speick, ook superfijn spul :)

De Layrite heeft zoals altijd ook keurig z'n werk gedaan ;)



De shave van vandaag was er weer 1 met m'n straight!
En ook dit keer een PPF zeep gebruikt!

Setup:
R. Schäfer 6/8 Full Hollow
Simpson Berkeley Best Badger
Pedal Pushers Fancies Malbolge
Pinaud Clubman Aftershave Cologne
En in het haar: Uppercut Deluxe Pomade

Zoals het hoort, eerst het mes weer eens flink over de strop heen gehaald, kleine 30x om te hopen dat het mes het dit keer wat beter zou doen als de vorige keer :)

De Malbolge is qua geur weer iets heel anders vergeleken met de Speakeasy. De geur is vrij donkere mix van iets zoets, houtachtigs en kruidigs. Echt zo'n typische herfstgeur. Erg lekker!

De zeep is qua performance gelijk aan de Speakeasy.
Dik, romig schuim met een hele fijne slick en ook hier is dat beschermende en verzorgende gevoel heel goed aanwezig.

Keurig 3 passes op gezicht en nek kunnen doen.
Alles is weer mooi glad en strak.
Mes voelde goed aan, ietsjes scherper dan vorige keer.
Touch-up heeft ie nog steeds wel nodig.

Shave heerlijk afgerond met de Special Reserve, welke erg goed bij de Malbolge past.

En de Uppercut Deluxe heeft ook weer goed meegewerkt vandaag.
Haar zat (zoals altijd met dit spul) erg lekker strak.

Zo, dat was het weer voor vandaag.

Zondag weer een shave!
En ik kan al verklappen dat ik zondag een sample van Maggard Razors ga proberen!

Alvast een heel fijn weekend allemaal en tot zondag!
  vrijdag 14 november 2014 @ 20:11:41 #35
97745 Thorical
finding a way
pi_146658605
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:28 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja :) Maar goed als ik je post even terug lees is deze scheerkwast niet bepaald aan te raden? Of valt het wel mee?
Zo erg is het nou ook weer niet maar als kopsopper heb ik liever iets anders. Maar hij klopt als een gekke en heeft best zachte tips. Als je op vakantie je schuimpie in een bakkie maakt is ie niet slacht en snel droog.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:14:15 #36
243116 Skjelter
Helter Skelter
pi_146684389
Heren, al een paar maanden geleden ben ik begonnen met DE scheren en sindsdien lees ik hier mee. Nooit iets gepost, maar nu heb ik jullie advies nodig. Een kennis van mij gaat naar Frankrijk en hij is bereid om voor mij Monsavon scheerzeep mee te nemen. Weten jullie nog andere scheerzepen uit de Franse supermarkt die de moeite waard zijn?
pi_146686060
Monsavon is de enigste Franse scheerzeep die je lokaal kunt kopen, dus er zijn sowieso geen andere Franse scheerzepen te koop, en Le Pere Lucien ga je natuurlijk niet lokaal vinden want dat is een ambachtelijke handgemaakte scheerzeep.

Wat wel de moeite waard is om mee terug te nemen is Williams Scheercrème Gevoelige Huid, maar goed die kun je ook in Belgie kopen en in Nederland bij de Dirx Drogisterijen althans dat liet een lezer weten. Als je trouwens geinteresseerd bent in aftershave lotion's met menthol, dan is Mennen Aftershave Lotion wel interessant die kosten zo'n ¤ 4,50 voor 125ML en er zijn drie varianten.

De varianten van Mennen heten, Skin Bracer, Grand Large, en Green Tonic en de Grand Large heeft een geur die vergelijkbaar is met Williams Aqua Velva Aftershave Lotion en de Skin Bracer een zoete muntachtige geur. En de Green Tonic heeft vind ik persoonlijk de meest unieke geur van de drie Mennen varianten, het ruikt namelijk heel fris naar citrus :) Hoe de werking is van deze aftershaves weet ik niet, maar ik zie ze vaak genoeg langs komen op Facebook al zijn het vaak de Amerikaanse versies ;)

Voor de rest vind je in Frankrijk veel producten die je in Duitsland of Nederland ook zou vinden, maar de echte must have blijft wat mij betreft Monsavon Scheerzeep want Williams Scheercrème Gevoelige Huid werkt wel goed maar is niet heel bijzonder wat betref geur.
pi_146686233
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:14 schreef Skjelter het volgende:
Heren, al een paar maanden geleden ben ik begonnen met DE scheren en sindsdien lees ik hier mee. Nooit iets gepost, maar nu heb ik jullie advies nodig. Een kennis van mij gaat naar Frankrijk en hij is bereid om voor mij Monsavon scheerzeep mee te nemen. Weten jullie nog andere scheerzepen uit de Franse supermarkt die de moeite waard zijn?
geen scheerzepen, wel de Gillette blue ;)
pi_146686573
Zijn er hier lui die dit soort dingen gebruiken?

http://www.manandshaving.(...)_zwart__handvat.aspx

http://www.manandshaving.(...)porselein_zwart.aspx

25 euro voor een kommetje..?
pi_146687115
Martin de Candre is frans en gewoon te koop in een beperkt aantal winkels

http://savonnerie-martin-de-candre.com/ voor wat meer informatie.
Ja, duur en ja, exclusief :D Maar dan heb je ook wat :D
pi_146687723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:42 schreef Ubershave het volgende:
Martin de Candre is frans en gewoon te koop in een beperkt aantal winkels

http://savonnerie-martin-de-candre.com/ voor wat meer informatie.
Ja, duur en ja, exclusief :D Maar dan heb je ook wat :D
daar doe je ook 4 jaar mee. :D
pi_146687948
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geen scheerzepen, wel de Gillette blue ;)
Die zijn inderdaad wel goed ja :) Mijne zijn helaas op, en als je ze in bulk kon kopen met korting had ik het graag gedaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:25 schreef Cliffy het volgende:
Zijn er hier lui die dit soort dingen gebruiken?

http://www.manandshaving.(...)_zwart__handvat.aspx

http://www.manandshaving.(...)porselein_zwart.aspx

25 euro voor een kommetje..?
Nee ik niet, maar ik klop de scheerzeep of scheercrème dan ook rechtstreeks via mijn gezicht op :) Ik heb overigens wel ruim 10 De Vergulde Hand Scheerkommetjes die ik bereid ben gratis weg te geven :+

[ Bericht 44% gewijzigd door Diqiu-Long op 15-11-2014 19:15:50 ]
pi_146688177
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar doe je ook 4 jaar mee. :D
Zo ongeveer wel ja. 200 grams potten en super geconcentreerd, dus op gaat het bijna niet :P
pi_146688216
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:17 schreef Ubershave het volgende:

[..]

Zo ongeveer wel ja. 200 grams potten en super geconcentreerd, dus op gaat het bijna niet :P
dat is dus 20 cent per week :P
pi_146689876
Hoevaak gebruiken jullie 1 mesje?

Ik verving mijn astra groen altijd na 3/4keer. Nu een keer 5 a 6 keer gebruikt (exacte aantal niet bijgehouden) maar het mesje lijkt wel steeds smoother te worden!

Ik blijf het nog even testen! Sowiezo vind ik de astra groen de eerste scheerbeurt soms wat grof, alsof ze inslijten
Aigh aigh Captain!
pi_146690150
Ik hou vijf scheerbeurten per mesje aan, maar eerlijk gezegd lukt het mij ook wel om er zes soms uit te krijgen.

Die vijf is meer bedoeld voor de zekerheid, ik heb namelijk geen zin in een minder comfortabele scheerbeurt.

De eerste scheerbeurt is een mesje inderdaad niet altijd het meest comfortabel, en Douglas Smythe heeft daar nog een video over gemaakt al gaat dat over Feather mesjes.

pi_146690368
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:25 schreef Cliffy het volgende:
Zijn er hier lui die dit soort dingen gebruiken?

http://www.manandshaving.(...)_zwart__handvat.aspx

http://www.manandshaving.(...)porselein_zwart.aspx

25 euro voor een kommetje..?
Jup. Ik vind het fijne dingen :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_146690901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:25 schreef Cliffy het volgende:
Zijn er hier lui die dit soort dingen gebruiken?

http://www.manandshaving.(...)_zwart__handvat.aspx

http://www.manandshaving.(...)porselein_zwart.aspx

25 euro voor een kommetje..?
zelf gebruik ik een rvs kom van de xenos
pi_146695562
schijnbaar komt hier morgen DE scheren aan bod:

http://www.tvgids.nl/LifestyleXperience/programma/17324319/
pi_146747507


Goedendag allemaal, beetje change of plans!
Geen Maggard Razors sample maar als onverwachte tussenkomst een pakketje van BAUME.BE waar ik even mijn aandacht op wilde vestigen.

Zoals sommige van jullie wel wel weten heeft BAUME.BE een poos terug een eigen pre-shave uitgebracht (waar ik tester voor ben geweest) en een eigen harde scheerzeep geintroduceerd.

En nu kan ik dus de productieversie van de pre-shave testen en ook voor de eerste keer hun scheerzeep eens proberen.

Setup:
R. Schäfer 6/8 Full Hollow
Whippeddog 24mm Silvertip
BAUME.BE Production Pre-Shave
BAUME.BE scheerzeep
BAUME.BE Aftershave Balsem
En in het haar: Shiner Gold Psycho Hold (Pomade-online.nl)

Zoals altijd, voor dat ik begin met de hele routine, eerst even netjes het mes 30x over de strop gehaald.

Daarna maar eens een begin gemaakt met het aanbrengen van de pre-shave!

De pre-shave wijkt nauwelijks van de pre-productie versie af waar ik mee heb mogen testen.
Het ruikt iets minder sterk naar mijn mening, voelt vrijwel even dik aan en heeft iets minder kleur maar heeft wel dat lekkere, typische BAUME.BE geurtje, Een lekker uniek, zoetig luchtje.
Spul voelt heerlijk aan en doet uitstekend zijn werk. Het trekt vrij snel in laat een lekker glad/vettig laagje achter.
Het is ook behoorlijk zuinig in gebruik, dus met het potje wat je ziet (50ml) zal je wel even zoet zijn :)

Dan nu de zeep!
Ik heb hier de versie zonder BAUME bowl, dus daar kan ik dan weer niets over vertellen helaas.
Ik heb de mijne maar in 1 van mijn Grundtal bakjes van de Ikea gestopt. Past prima, zelfs nog wat ruimte over :)

De zeep zelf ruik je al goed als je het doosje open doet. De typische BAUME geur word nog wat sterker als de folie eraf gaat. De zeep zit overigens erg netjes en strak verpakt. Het komt in een mooi BAUME doosje en de zeep zit netjes in een folie en waar de folie samenkomt onderop de zeep zit een mooi plakkertje om alles bij elkaar te houden. Erg netjes!

Goed, daar gaan we dan.
Eens kijken hoe dit gaat opschuimen en zijn werk gaat doen.

In eerste instantie geprobeerd vrij licht de kwast te laden, wat vrij makkelijk gaat, de zeep reageert snel.
Opkloppen doen we verder op het gezicht.
Dit lijkt in eerste instantie best goed te gaan.
Schuim voelt zacht aan, ruikt lekker maar is niet zo dik als ik zou willen. Goed, wang 1 ingezeept en nu de andere wang even inzepen.
Wat me hier opvalt is dat op het moment dat ik op mijn andere wang aan het inzepen ben, het schuim op de eerste wang lijkt op te lossen. Dat is niet helemaal zoals het hoort.
Even afspoelen dus en terug naar het begin, het kwast laden.
Dit keer de kwast flink en dan bedoel ik heel flink overladen met zeep en op een nat gezicht verder opschuimen.
Dit keer voelt het al een stuk beter aan. Schuim voelt bijna pasta-achtig dik en is heerlijk zacht. Slick is erg netjes en de geur is (zoals bij alle producten van de lijn) heerlijk.

Mes gepakt en scheren maar!
Dit gaat op pass 1 tot ongeveer 3 kwart van de eerste wang uitstekend, maar ik zie wel dat het schuim alsnog een beetje uitdunt.
Kan de eerste wang goed afmaken en bij wang 2 kom ik tot ongeveer 3 kwart en dan moet ik toch echt stoppen omdat het schuim te ver opgelost is en ik echt bij moet kwasten.
Pass 2 en 3 kan ik prima uit de kwast halen, maar qua dikte houd het niet over en zodra het opgesmeerd is moet je toch knap snel werken om je shave met voldoende schuim op het gezicht te voltooien.

Dat is gewoon met een straight razor niet fijn, haasten.
Je moet je aandacht er goed bij kunnen houden en op een kalm tempo de scheerbeurt af kunnen maken.
Het laatste wat je wilt is overhaast te werk gaan, dat gaat foutjes op leveren en met een flink scherp open mes in je handen is dat niet fijn.

Met een DE razor kan je er wat meer vaart in houden en is er veel minder kans op fouten maken en zou het allemaal voldoende uit de bus komen, naar mijn mening.
Voor een straight razor shave kan ik het gewoon niet als voldoende bestempelen.
Daar moet ik gewoon heel eerlijk in zijn.

De shave zelf heb ik met 3 passes af kunnen ronden zonder enige problemen.
Alles weer mooi strak en glad zoals het hoort :D

De shave afgerond met een drupje van de ASB.
Werkelijk waar heerlijk spul!
Trekt lekker snel in, verzorgd uitstekend, ruikt lekker en laat de huid heerlijk kalm achter.

Haar weer gedaan met de Shiner Gold.
Wat een lekker spul blijft dat toch!
Lekker fris geurtje, echt een monster-hold en je hoeft je geen zorgen te maken dat je haar nog van zijn plek af komt, de hele dag door ;)

Nou, dat was het weer voor vandaag.

Woensdag gaat de Maggard's sample open en gaan we daar eens uitgebreid mee aan de slag.

Fijne dag allemaal en tot woensdag!
pi_146751030
Komende donderdag vlieg ik naar Rome :) En we weten allemaal wel dat Italië een paradijs is voor klassiek natscheerders, dus ik vroeg me af wat er zo al lokaal te krijgen is in supermarkten?

Dat er Proraso, Proraso en Proraso te krijgen dat is mij meer dan duidelijk, maar ik ben ook geïnteresseerd in andere merken zoals Prep wellicht, Vito, Figaro etc.

Maar dat is dan allemaal scheersoftware, ik hoor namelijk ook geregeld goede verhalen over Italiaanse varkenshaar scheerkwasten van vooral Omega al heeft Proraso er ook eentje.

Dus wat zijn aanraders? Dan kan ik alvast een wenslijstje samenstellen :)
pi_146751360
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:26 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Goedendag allemaal, beetje change of plans!
Geen Maggard Razors sample maar als onverwachte tussenkomst een pakketje van BAUME.BE waar ik even mijn aandacht op wilde vestigen.
Tss.. Dit kan natuurlijk niet hé... ;)
pi_146752118
Ja sorry :P kreeg het pakket wat eerder binnen dan verwacht en hier zat ik al een hele poos naar uit te kijken ook :D

Maar wees gerust, de woensdag-shave heeft altijd wel de zwaarste klus, meeste haar op de bakkes :P
pi_146812302
Ik ben in Italië meer aftershaves en balsems tegengekomen in de supermarkt dan scheerzepen. Ik zou het eens op een lokale markt proberen; daar heb ik ook mijn figaro gevonden. De Prorasokwast vind je wel in elke supermarkt, vergelijkbaar met een Omega 10083 geloof ik. Zal dan ergens ±5-7 euro kosten.
Immer.
pi_146812766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:23 schreef Firenzo het volgende:
Ik ben in Italië meer aftershaves en balsems tegengekomen in de supermarkt dan scheerzepen. Ik zou het eens op een lokale markt proberen; daar heb ik ook mijn figaro gevonden. De Prorasokwast vind je wel in elke supermarkt, vergelijkbaar met een Omega 10083 geloof ik. Zal dan ergens ±5-7 euro kosten.
Ik heb de vraag van de week ook nog even in het Engels gesteld op internet, en een Italiaan vertelde mij toen over de Aqua-e-Sapone winkels en ik heb het idee dat deze winkels een soort drogisterijen zijn. Ik heb dus alvast in de aanbiedingen folder gekeken, en ze verkopen dus sowieso Palmolive Men Menthol Scheercrème :) En de prijs is in iedere geval een stuk lagere dan wat je in Nederland voor Palmolive Men Classic Scheercrème betaald.

Verder heb ik begrepen dat je in supermarkten het grootste aanbod vind bij Carrefour Hypermarkt, maar waar ik verblijf in Rome is geen Hypermarkt althans wat ik op Google Maps zie ;) Ik laat me voor de rest maar verassen, en waarschijnlijk is het toch niet zo duur allemaal dus kan ik ook wat meer mee terug nemen :)
pi_146819217


Zo, daar ben ik dan! Ben wat laat vandaag, maar dat mag de pret niet drukken.
Vandaag eindelijk aan de slag met de sample van Maggard Razors, namelijk Fougere Sauvage!

Setup:
Hamburg Tuxedo 6/8
Simpson Wee Scot
Maggard Razors Fougere Sauvage
Tüff Sensitive Aftershave
En in het haar vandaag: Layrite Super Hold (Pomade-online.nl)

Zoals gewoonlijk met de open messen, eerst maar eens beginnen met het ding over de strop heen halen.
Vanmorgen 30x gedaan, wat genoeg zou moeten zijn. Dit mes is nog niet zoveel gebruikt als de andere, dus kan nog even door.

Goed, dan nu over de zeepsample. Die heb ik gekregen via iemand van het forum van Fok!, namelijk Cliffy.
Het is maar een klein sampletje op het eerste zicht, maar hier kan ik toch best een lading scheerbeurtjes uit halen.

Het kwastje van vandaag heeft ook wel een beetje eervolle vermelding vandaag. Het is het kleinste dassenhaar kwastje wat Simpson in de line-up heeft. Je zou zeggen dat je hier toch eigenlijk net niets mee kan gezien het formaat, maar het tegendeel is waar! Dit kleine kwastje schuimt werkelijk waar als een monster! Doet niet onder voor zijn 2 tot 3x grotere tegenstanders!

De geur van de zeep doet me heel sterk denken aan mijn Martin de Candre Unscented, maar dan een flink stuk sterker.
De zeep is lekker zoet met wat donkere tonen erin.
Hij is niet heel erg hard gelukkig, dus dat maakt het laden zometeen wel lekker makkelijk. Moet overigens wel zeggen dat ie redelijk zuinig in gebruik is, zoals het er nu uit ziet.

Zoals ik al zei, het laden van de kwast gaat vrij makkelijk omdat de zeep niet heel erg hard is. Er komt zonder al te veel moeite behoorlijk snel schuim van het kleine zeepje af en voor je het weet zit het kleine kwastje vol met zeep.
Paar drupjes water erbij en dan kunnen we beginnen met het opschuimen op het gezicht.
Ook dit gaat erg vlot en kost weinig moeite. Binnen no-time een mooie dikke laag zacht schuim op het gezicht met een lekker slick gevoel.

Cliffy, waar ik dit sampletje van gekregen heb, had het probleem dat ie wat gevoelig was voor een bepaald ingredient in de zeep waardoor het wat branderig aanvoelde. Kan gebeuren natuurlijk, ik heb hier overigens geen last van.

Scheren is eigenlijk uitstekend verlopen.
Keurig 3 passes gedaan zonder problemen.
Had overigens nog meer dan genoeg in de kwast zitten na de scheerbeurt om nog 2 passes van te doen. Pretty impressive!
Alles dus weer mooi glad :)

De shave afgerond met de Tüff.
Lekkere licht zoete aftershave die het voor mijn huid ook nog eens erg lekker doet. Zeer fijn spul :)

Vandaag de Layrite weer in m'n haar gedaan. Begin nu wel te merken dat het met de lagere temperaturen wel lastiger word om dit soort dikke, stuggere waterbased pomades goed in het haar te krijgen.
Haar stylen kost nu een fractie meer werk, maar dat is verwaarloosbaar.

Zo, dat was het voor vandaag :D

Vrijdag weer een nieuwe shave!
Moet alleen nog even een mooie setup bedenken,
Suggesties anyone?

Goed, voor vandaag: fijne avond allemaal en tot vrijdag!
pi_146848593
"wat branderig" is vrij zacht uitgedrukt ;) :D
pi_146853506
Nou het aanbod van klassieke scheerproducten in Rome valt vies tegen, ik heb wel Figaro Scheerzeep gevonden maar Cella heb ik dan weer nergens kunnen vinden.

Een leuk detail over de Figaro Scheerzeep is dat het geproduceerd word door Tcheon Fung Sing :) Maar de Figaro Scheerzeep is echt een van de goedkoopste scheerzepen die ik tegen gekomen ben en zelfs goedkoper dan Proraso.

Ik heb in iedere geval al Proraso Groen Preshave Crème gekocht, en morgenvroeg ga ik terug naar Aqua & Sapone en koop ik me ook wat Proraso Groen Aftershave Lotion.
  vrijdag 21 november 2014 @ 03:02:55 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_146860550
Hoe scheren jullie eigenlijk je hoofdhuid (voor diegene die dat doen). Ik heb nu een aardig dikke baard en zou mijn haren op mijn hoofd met een scheermes willen scheren. Echter is het zo tijdrovend. Wat is de snelste manier zonder jezelf open te halen. Elektrisch met schuim of juist een mesje.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_146862179


Het aanbod bij de Aqua & Sapone, en die Omega 98 Varkenshaar Scheerkwast vind ik er ook wel mooi uit zien.
pi_146870367
M'n WhippedDog is binnen! eerste mailtje de 12e en met wat overleg een keuze gemaakt. Kreeg een shipment notification op de 14e. Dat ging sneller dan verwacht :)

Pre-bloom


Na het schoonmaken, aan het drogen


[ Bericht 20% gewijzigd door Firenzo op 21-11-2014 15:26:23 ]
Immer.
  vrijdag 21 november 2014 @ 20:14:43 #62
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_146878958
Sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een nieuwe krabber. Het is de Merkur Progress. Voor iedereen die twijfelt over een andere krabber, ik kan deze echt aanbevelen. Wat een verademing. Ik vul hem met Feather DE mesjes, en het resultaat is keer op keer perfect.
Heb hem tot nu toe elke keer nog ingesteld op standje 3. Heb de andere standen nog niet geprobeerd.
Heb ook de Muhle R89 in mijn bezit, maar de Merkur is vele malen fijner. Tis misschien niet de mooiste krabber. Maar kwalitatief echt een fijne.
pi_146882527


Mijn nieuwe Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast :) Van alle Omega scheerkwasten vond ik deze het mooiste uit zien, en ik heb er ¤ 6,90 totaal voor betaald.

De knot van deze grote jongen zou overigens 28MM breed zijn, en de lengte is 60MM althans volgens Connaughtshaving.
pi_146892180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn nieuwe Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast :) Van alle Omega scheerkwasten vond ik deze het mooiste uit zien, en ik heb er ¤ 6,90 totaal voor betaald.

De knot van deze grote jongen zou overigens 28MM breed zijn, en de lengte is 60MM althans volgens Connaughtshaving.
Zijn die grote varkens niet ontzettende zeepvreters? Maar een mooi kwastje gescoord hoor.
pi_146893939
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 08:55 schreef Thorical het volgende:

[..]

Zijn die grote varkens niet ontzettende zeepvreters? Maar een mooi kwastje gescoord hoor.
Ik denk van wel waarschijnlijk, maar zie dat inmiddels als voordeel i.p.v. nadeel. Want ik gebruik graag royaal product, zowel met scheercreme/zeep en aftershaves.

Ik heb van mijn Williams Aqua Velva Aftershave Lotion namelijk ook al ruim de helft op gebruikt, en ik schat dat ik deze aftershave zo'n twee a drie maanden in gebruik heb nu.
pi_146894088
Net sinds lange lange tijd eindelijk weer eens DE geschoren. Ditmaal voor het eerst met een Derby. Merk niet veel verschil met de Astra, maar helaas was het bij mijn hals weer een bloedbad. Meeste kunnen stoppen met aluin, op 2 stippen na :( Wonder boven wonder geen wondjes bij snor of rond mijn kin... Maar echt gladder dan met cartridge is het dit keer niet geworden. Precies bij mijn adamsappel zie ik gewoon de stoppels nog zitten en je voelt ze ook. Dus wat dat betreft had ik hetzelfde resultaat gehad met een cartridge want ook dan mijn hals niet helemaal glad, maar dan zonder wondjes... Heb extreem rustig en langzaam geschoren, het ding gewoon zijn werk laten doen dus weet niet waarom er ineens weer wondjes zijn ontstaan.
pi_146894569
@Diqui, mooie kwast! Is het handvat uit 2 delen van plastic of zie ik dat verkeerd? Misschien iets voor de toekomst, begin grotere kwasten steeds te waarderen (vooral als je daarna kleiner gebruikt merk je dat).

@Deezer, hoeveel passes doe je? Zijn het snijwondjes of 'weepers'? al eens een preshave-olie geprobeerd?

Ik denk dat het misschien wel eens kan liggen aan de richting van je baardgroei. De groeirichting kan per stuk enorm verschillen en dan ben je ineens ATG aan het scheren ipv XTG/WTG.

Misschien eens 2 dagen groei laten staan en goed voelen hoe je haar groeit.

Zie ook hier. Het hielp bij enorm met het verhelpen van probleemgebieden. Zo was al het begin advies in de nek 'naar beneden met de grain mee' maar bij mij groeit het precies andersom. Eindeloos irritatie tot ik eens goed ging kijken wat de groei richtingen waren in probleemgebieden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Firenzo op 22-11-2014 12:12:08 ]
Immer.
pi_146895337
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:05 schreef Firenzo het volgende:
@Diqui, mooie kwast! Is het handvat uit 2 delen van plastic of zie ik dat verkeerd? Misschien iets voor de toekomst, begin grotere kwasten steeds te waarderen (vooral als je daarna kleiner gebruikt merk je dat).

@Deezer, hoeveel passes doe je? Zijn het snijwondjes of 'weepers'? al eens een preshave-olie geprobeerd?

Ik denk dat het misschien wel eens kan liggen aan de richting van je baardgroei. De groeirichting kan per stuk enorm verschillen en dan ben je ineens ATG aan het scheren ipv XTG/WTG.

Misschien eens 2 dagen groei laten staan en goed voelen hoe je haar groeit.

Zie ook hier. Het hielp bij enorm met het verhelpen van probleemgebieden. Zo was al het begin advies in de nek 'naar beneden met de grain mee' maar bij mij groeit het precies andersom. Eindeloos irritatie tot ik eens goed ging kijken wat de groei richtingen waren in probleemgebieden.
Eerst met de haren mee, toen tegen in.
Merk nu pas dat mijn hals knalrood is van de irritatie, bij cartridge geen last van.... sensetive aftershave balsem opgedaan maar nog steeds knalrood helaas.
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:24:38 #69
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_146896338
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eerst met de haren mee, toen tegen in.
Merk nu pas dat mijn hals knalrood is van de irritatie, bij cartridge geen last van.... sensetive aftershave balsem opgedaan maar nog steeds knalrood helaas.
Bereid je je huid voor? Scrub? Reiniging? Pre shave o.i.d.?
Scheer je bij voorkeur in de ochtend na het douchen. Een goede pre shave doet wonderen.
Wat voor krabber gebruik je?
pi_146897464
In de hals tegen de haren in scheren dat gaat bij mij ook niet. Ik scheer helemaal niet meer tegen de haren in trouwens.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_146897888
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eerst met de haren mee, toen tegen in.
Merk nu pas dat mijn hals knalrood is van de irritatie, bij cartridge geen last van.... sensetive aftershave balsem opgedaan maar nog steeds knalrood helaas.
je kan niet 2 soorten scheersystemen afwisselen met elkaar en je kan de eerste maand niet tegen de haren in scheren met DE scheren., dat hebben wij al eerder gezegd.
dus je moet een keuze maken waar je mee verder gaat.
pi_146899291
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bereid je je huid voor? Scrub? Reiniging? Pre shave o.i.d.?
Scheer je bij voorkeur in de ochtend na het douchen. Een goede pre shave doet wonderen.
Wat voor krabber gebruik je?
Ja ik heb eerst gedoucht. Toen Gillette Preshave op gedaan, toen scheercrème opgeklopt, daarna geschoren en toen aluin en aftershave balsem. Hals begon overigens al te bloeden bij de haren mee (dus van boven naar onder) scheren... Gebruik een rimei.
pi_146899504
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:05 schreef Firenzo het volgende:
@Diqui, mooie kwast! Is het handvat uit 2 delen van plastic of zie ik dat verkeerd? Misschien iets voor de toekomst, begin grotere kwasten steeds te waarderen (vooral als je daarna kleiner gebruikt merk je dat).
Ja volgens mij bestaat dat inderdaad uit twee stukken plastic, al is het geloof ik zo dat er een soort plastic band omheen zit.



Dit is in iedere geval een iets duidelijkere foto, al is deze foto niet van mij maar van internet geplukt.

Ik zelf ben overigens ook met standaard scheerkwasten begonnen, en nu heb ik er ook een paar met een grotere knot. En deze Omega Scheerkwasten hebben echt een mega grote varkenshaar knot, je vind deze knot namelijk ook terug bij onder andere de Omega 48.
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:29:39 #74
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_146899537
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja ik heb eerst gedoucht. Toen Gillette Preshave op gedaan, toen scheercrème opgeklopt, daarna geschoren en toen aluin en aftershave balsem. Hals begon overigens al te bloeden bij de haren mee (dus van boven naar onder) scheren... Gebruik een rimei.
Rimei staat bekend als een hele budgetvriendelijke krabber, maar veel mensen vinden hem aan de agressieve kant.
pi_146899651
Inderdaad, probeer eens een Chinese Gillette Tech uit die is al een stuk milder dan een Rimei, of anders een Edwin Jagger DE89(L). En verder lijkt het mij ook verstandig om niet tegen de haargroei in te scheren, want mijn eigen ervaring is dat scheren tegen de haargroei in vragen is om irritatie.
pi_146900023
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja ik heb eerst gedoucht. Toen Gillette Preshave op gedaan, toen scheercrème opgeklopt, daarna geschoren en toen aluin en aftershave balsem. Hals begon overigens al te bloeden bij de haren mee (dus van boven naar onder) scheren... Gebruik een rimei.
probeer eens geen druk te zetten itt het cardridge scheren.
pi_146908093
Kijk ook eens naar je schuim! Ik heb het zelfde (bloedende irritatie) als ik een bepaalde zeep gebruik! Ook wat langere halen maken heeft voor mij geholpen
Aigh aigh Captain!
pi_146913600
Goede les voor de volgende keer iig: ga niet ineens weer DE scheren als je cartridge gewent bent. Mijn hals is nog steeds knal en knalrood nu 's avonds. Gewoon flink geïrriteerde huid dus en heeft nog paar dagen nodig om te herstellen ben ik bang.
pi_146915826
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:27 schreef Deezertje het volgende:
Goede les voor de volgende keer iig: ga niet ineens weer DE scheren als je cartridge gewent bent. Mijn hals is nog steeds knal en knalrood nu 's avonds. Gewoon flink geïrriteerde huid dus en heeft nog paar dagen nodig om te herstellen ben ik bang.
foto?
pi_146917955
Doe gewoon 2 passes, 1 wtg en 1 xtg, indien nodig een beetje bijwerken en je hebt een prima shave hoor..

Tegen een haargroei in is vragen om problemen ;)
pi_146920384
Zijn er hier nog personen die interesse hebben in onder andere Proraso producten voor de helft van de reguliere online prijs in Nederland.



Ik heb namelijk meerdere exemplaren van Proraso Groen, Scheercreme, Preshave en Aftershave Lotion mee teruggenomen uit Rome. En daarnaast heb ik nog wat Proraso Wit Aftershave Balsem mee terug genomen en Palmolive Menthol Scheercreme welke blijkbaar niet meer te koop is online in NL.

Van de Figaro Scheercreme/zeep verkoop ik overigens maar een exemplaar van, want ik wil er graag zelf twee houden. Deze Figaro Scheercreme word trouwens door TFS geproduceerd, welke ook het huismerk van Bdf produceert.



Als je interesse hebt stuur me dan s.v.p. een PM zodat het hier niet te ver offtopic gaat.
pi_146943326
Deezertje, om ook maar mijn ¤0,02 te geven: ik doe ook helemaal geen ARG pass. Dat is echt vragen om problemen ;) Het is altijd iets om maar eens te proberen met wat meer shaves onder je riem..
Immer.
  zondag 23 november 2014 @ 23:56:04 #83
97745 Thorical
finding a way
pi_146944283
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 10:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zijn er hier nog personen die interesse hebben in onder andere Proraso producten voor de helft van de reguliere online prijs in Nederland.

[ afbeelding ]

Ik heb namelijk meerdere exemplaren van Proraso Groen, Scheercreme, Preshave en Aftershave Lotion mee teruggenomen uit Rome. En daarnaast heb ik nog wat Proraso Wit Aftershave Balsem mee terug genomen en Palmolive Menthol Scheercreme welke blijkbaar niet meer te koop is online in NL.

Van de Figaro Scheercreme/zeep verkoop ik overigens maar een exemplaar van, want ik wil er graag zelf twee houden. Deze Figaro Scheercreme word trouwens door TFS geproduceerd, welke ook het huismerk van Bdf produceert.

[ afbeelding ]

Als je interesse hebt stuur me dan s.v.p. een PM zodat het hier niet te ver offtopic gaat.
Waar ruikt die Figaro scheercrème naar, zomaar uit interesse?
pi_146946279
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:56 schreef Thorical het volgende:

[..]

Waar ruikt die Figaro scheercrème naar, zomaar uit interesse?
Naar marsepein ruikt die, vergelijkbaar met andere Italiaanse amandel geuren zoals Cella bijvoorbeeld.
pi_146989053
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:41 schreef Captain_koek het volgende:
Kijk ook eens naar je schuim! Ik heb het zelfde (bloedende irritatie) als ik een bepaalde zeep gebruik! Ook wat langere halen maken heeft voor mij geholpen
Ik ben begonnen met een gratis flesje Floid scheerschuim van de kapper, welke ik als kerstpresentje kreeg. Met mijn gloednieuwe Muhle R89 en een Derby mesje had ik een super eerste scheerervaring. Al dat gepraat over snijden en bloedbad leek me onzin. Toch wou ik ook een kwast en scheerschuim. Ik begon met de vergulde hand. Ik kreeg hier echt geen schuim mee en scheren was bedroevend. Na leren dat er veel meer water bij moest ging het 'aardig'. Later ben ik overgestapt op proraso. Dit is tot nu toe mijn beste scheerervaring (van zepen welke je zelf klopt, die floid is nog gladder). Nu na een jaar heb ik enkele andere dingen geprobeerd, zoals cella en 2 TFS zeepjes, maar alleen zijn minder glad dan de rode proraso. ze lijken wat droog van textuur en harder. ik haal me niet open, maar de huid is wel geïrriteerd. Overigens scheer ik met astra platinum.
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_147027171
Ik kom, heel gelukkig, mijn nieuwste aanwinst van vandaag even showen :)

Een prachtige Rod Neep kwast in Mammoth Ivory, in 2 Band Badger




Hier heb ik lang op gewacht! :D Dit is ook de enige kwast in de reeks die Mammoth Ivory is en 2 Band Badger en ook nog eens het meest aparte serienummer heeft van allemaal :D

Nu de kwast maar even schoonmaken (dassenhaar ruikt niet zo fris in eerste instantie) en daarna lekker laten drogen en dan morgenochtend maar eens mooi mee scheren (beetje buiten het schema om, maar goed :P )
pi_147027637
Wie is de producent van deze scheerkwast?
pi_147027817
Beter lezen D-L
  woensdag 26 november 2014 @ 17:36:15 #89
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_147027883
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik hou vijf scheerbeurten per mesje aan, maar eerlijk gezegd lukt het mij ook wel om er zes soms uit te krijgen.

Die vijf is meer bedoeld voor de zekerheid, ik heb namelijk geen zin in een minder comfortabele scheerbeurt.

De eerste scheerbeurt is een mesje inderdaad niet altijd het meest comfortabel, en Douglas Smythe heeft daar nog een video over gemaakt al gaat dat over Feather mesjes.

Wauw ik doe na elke keer een nieuw helftje er in :+ Er blijft gewoon te veel troep aan hangen en dat vind ik toch best vies.
pi_147028014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:34 schreef Ubershave het volgende:
Beter lezen D-L
Iets aardiger mag dat ook wel hoor, want weet ik veel dat Rod Neep het merk is want het is voor mij geen bekende naam.
pi_147028133
Het staat ook nog eens met koeienletters op de doos :P
pi_147028225
Die koeien letters zijn op een smartphone in iedere geval slecht leesbaar ;) Dus dat kan ik zo niet aflezen, vandaar mijn vraag omdat ik oprecht nieuws gierig was.

Maja die scheerkwast ziet inderdaad mooi uit ;)

Zelfs op mijn computer is de tekst op de foto niet zo goed leesbaar, omdat Fok! de foto's automatische bijschaald en dan gaat detail verloren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 26-11-2014 17:59:15 ]
pi_147030950
Nieuwe scheerkwast in ontvangst genomen:

pi_147031179
Ah nice! :D Jij hebt de jouwe ook binnen :D

Ziet er mooi uit zo, dat Biar Burl met die Extra Dense Silvertip. Mooie combo geworden :D

Ze zijn het geld dubbel en dwars waard, zoals je afgewerkt zijn :D
pi_147031254
Wat heeft deze scheerkwast dan gekost als ik mag vragen?
pi_147031266
Ben idd. blij met afwerking en de grootte. Wordt vast een kwast die ik veel zal gebruiken!

Maar vind de Ivory die jij hebt ook geweldig!

Deze leek veel op een Simpsons Chubby die ik erg mooi vond.
pi_147031335
Ik denk dat je een hartverzwakking oploopt als je dat hoort :D

Qua formaat is het inderdaad een mooi ding. Hij is zelfs nog iets groter uitgevallen dan ik had verwacht, maar erg mooi inderdaad :D
pi_147031525
Nou ben ik wel benieuwd :D
pi_147031666
Ja ik ook, dus noem die prijs nou maar gewoon ;) Oh en ik heb begrepen dat Rod Neep de naam is van de persoon wie deze scheerkwasten met de hand in elkaar zet.

Zijn die handvatten ook handgemaakt? Of hoe zit dat?
pi_147032420
Alles is handgemaakt en op wens gedaan van Shaving Society.
Was een beperkt aantal mensen die hier aan mee gedaan hebben. (vandaar ook het serienummer)

En waar je de prijzen terug kan zien? Shaving Society natuurlijk! :D

Zal een kleine hint geven, onder de ¤95 kom je niet ver :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2014 19:51:36 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')