abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146583745
Het wordt zo langzamerhand tenenkrommend deze discussie. Kijk je met je kinderen naar het Sinterklaasjournaal zap je vervolgens naar een vandaag hebben ze daar om 18:15 een item over zwarte piet, idem in dwdd. Kunnen ze daar niet mee wachten totdat de kinderen plat liggen.

Daarnaast was ik geen tegenstander van aanpassingen maar die antipieten lobby slaat ook helemaal nergens op. Gaan ze inenteland vragen wat ze ervan vinden. Die zijn niet in Curaçao of België geweest. Dus heel selectief, dat geldt in mindere mate voor het een vandaag item waar ze ook tegenstanders lieten horen.

En de discussie dat het rascistische is , is alleen waar voor de volwassenen want een kind van 4-6 jaar staat daar echt niet bij stil, die weten niet eens wat slaven zijn en wat rascisme is. En we moeten ons wel bedenken dat het feest voor hun is, niet voor de volwassenen
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_146584285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:29 schreef ruudbackus het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tenenkrommend deze discussie. Kijk je met je kinderen naar het Sinterklaasjournaal zap je vervolgens naar een vandaag hebben ze daar om 18:15 een item over zwarte piet, idem in dwdd. Kunnen ze daar niet mee wachten totdat de kinderen plat liggen.
Het is actualiteit. Beelden van dode mensen zijn ook niet geschikt voor kinderen.

quote:
Daarnaast was ik geen tegenstander van aanpassingen maar die antipieten lobby slaat ook helemaal nergens op. Gaan ze inenteland vragen wat ze ervan vinden. Die zijn niet in Curaçao of België geweest. Dus heel selectief, dat geldt in mindere mate voor het een vandaag item waar ze ook tegenstanders lieten horen.
Een mening van buiten af, niets vreemds aan. Best interessant. Al moet ik het hele item nog zien. Net als bij de Curaçao-item weet je niet of er selectief geëdit is.
quote:
En de discussie dat het rascistische is , is alleen waar voor de volwassenen want een kind van 4-6 jaar staat daar echt niet bij stil, die weten niet eens wat slaven zijn en wat rascisme is. En we moeten ons wel bedenken dat het feest voor hun is, niet voor de volwassenen
Denk dat je wel erg naïef hierin staat. Kinderen van 4 kunnen iedereen die er anders uit ziet prima pesten. Bedenk je dat je in groep 4 al geschiedenis krijgt waarbij de 2e Wereld Oorlog in mijn geval een van de eerste dingen was. Dan ben je 7. Denk je dat er dan een wereld open gaat voor een kind dat voor het eerst over racisme hoort? Nee dus.
pi_146584329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit was waar de anti-ZP'ers zich aan vastklampten en deze zaak hebben ze verloren. De HR heeft geoordeeld dat een burgemeester ZP niet mag verbieden. Dit heeft een belangrijke precedentwerking.
:')

Hoge Raad? ZP verbieden? In wat voor opzicht zie jij in deze uitspraak een belangrijke precedentwerking?

De Raad van State heeft geoordeeld dat de burgermeester bij het verlenen van een vergunning niet hoeft te kijken naar stigmatisering of discriminatie. De RvS heeft niets, maar ook niets over zwarte piet gezegd.

Was ook wel te verwachten van de conservatieve rechters die je in het bestuursrecht vindt.
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 19:44:55 #104
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146584400
Ach, de Engelsen kunnen er ook wat van gelukkig :)

http://www.independent.co(...)-racist-9794704.html

Mooie quote die goed op het filmpje van Sunny slaat:

quote:
“She’s very sensitive because she’s a black American and is a bit confused by it because it's not an American tradition.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 12 november 2014 @ 19:45:29 #105
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146584431
Ik ben ook wel klaar met dat Sinterklaasfeest maar de belangrijkste reden daarvoor is dat ik het niet normaal vind om kleine kinderen jarenlang voor te LIEGEN dat een oude man met een baard ze kado's komt geven als ze braaf zijn geweest. Lijkt mij geen goed voorbeeld voor kleine kinderen.
Feyenoord!
pi_146584515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:43 schreef Exorbitantes het volgende:

[..]

Hoge Raad? ZP verbieden? In wat voor opzicht zie jij in deze uitspraak een belangrijke precedentwerking?

De Raad van State heeft geoordeeld dat de burgermeester bij het verlenen van een vergunning niet hoeft te kijken naar stigmatisering of discriminatie. De RvS heeft niets, maar ook niets over zwarte piet gezegd.

Was ook wel te verwachten van de conservatieve rechters die je in het bestuursrecht vindt.
zo zie je maar weer hoe goed mensen lezen en luisteren
pi_146584608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:45 schreef Japie77 het volgende:
Ik ben ook wel klaar met dat Sinterklaasfeest maar de belangrijkste reden daarvoor is dat ik het niet normaal vind om kleine kinderen jarenlang voor te LIEGEN dat een oude man met een baard ze kado's komt geven als ze braaf zijn geweest. Lijkt mij geen goed voorbeeld voor kleine kinderen.
Dat doet Santa ook hoor :s
  woensdag 12 november 2014 @ 19:51:42 #108
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146584660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:50 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat doet Santa ook hoor :s
Ja daar ben ik dus ook tegen. Ik heb een neefje van 2 en ik ga ook niet tegen hem liegen omtrent dit soort dingen.
Feyenoord!
pi_146584906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja daar ben ik dus ook tegen. Ik heb een neefje van 2 en ik ga ook niet tegen hem liegen omtrent dit soort dingen.
Leuk voor de sfeer in dat gezinnetje dan, zo'n neef in de familie.
pi_146584955
quote:

De Raad van State heeft geoordeeld dat de burgermeester bij het verlenen van een vergunning niet hoeft te kijken naar stigmatisering of discriminatie. De RvS heeft niets, maar ook niets over zwarte
Een discriminatoir straattheater, juridisch al bewezen en vastgesteld door de rechter, kan zeker wel vanwege zijn inhoud door een gemeente geblokkeerd worden.
Maar dan oordeelde de rechter en niet de gemeente.
  woensdag 12 november 2014 @ 20:06:36 #111
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146585224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:58 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Leuk voor de sfeer in dat gezinnetje dan, zo'n neef in de familie.
Dus dan ligt het aan mij? Omdat ik niet tegen een klein kind wil liegen? Das de wereld op zijn kop.
Feyenoord!
pi_146585611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:41 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]

Een mening van buiten af, niets vreemds aan. Best interessant. Al moet ik het hele item nog zien. Net als bij de Curaçao-item weet je niet of er selectief geëdit is.

[..]
Dat is wel vreemd. Sinterklaas wordt gevierd in oa Nederland en België en dus niet in Londen.
Als je verkleed rond gaat lopen in Amsterdam voor het Straw Bear festival dan kijken mensen ook vreemd op omdat ze het niet kennen.

Als je je gaat geselen en met zwepen gaat slaan op de Dam dan wordt je ook gewoon opgepakt en een groot offerfeest in hartje Amsterdam lijkt me ook geen goed idee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146585781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd. Sinterklaas wordt gevierd in oa Nederland en België en dus niet in Londen.
Als je verkleed rond gaat lopen in Amsterdam voor het Straw Bear festival dan kijken mensen ook vreemd op omdat ze het niet kennen.
Dus onbevooroordeeld een mening kunnen geven over het uiterlijk. Dat de intentie niet racistisch is, is niet relevant.
pi_146585848
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:44 schreef LTVDK het volgende:
Ach, de Engelsen kunnen er ook wat van gelukkig :)

[ afbeelding ]

http://www.independent.co(...)-racist-9794704.html

Mooie quote die goed op het filmpje van Sunny slaat:

[..]

deze mensen dragen geen kroeshaar en rode lippen
pi_146586083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:13 schreef Fascination het volgende:

[..]

Misselijkmakend, subjectief filmpje. Zorgvuldig uitgekozen foto's zodat het lijkt alsof we zwarte piet allemaal zien als een zwarte slaaf en we het leuk vinden zwarte mensen belachelijk te maken. :')
Eens dat dit filmpje nergens op slaat.

Als je met een Indiaas halskettinkje met een swastika door Israël gaat lopen heb je ook een probleem. Bepaalde culturele uitingen hebben een totaal andere betekenis in een andere cultuur.

Maar goed: onze wereld globaliseert steeds meer ... we kunnen het wel niet racistisch menen, als de rest van de wereld er anders over denkt ...
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 20:31:03 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146586322
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:21 schreef Rurik het volgende:

[..]

deze mensen dragen geen kroeshaar en rode lippen
Maar dragen wel beiden de Moorse geschiedenis ;)

Dat moorkoppen trouwens nog niet verboten zijn...
_____
  woensdag 12 november 2014 @ 20:33:17 #117
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_146586409
Vandaag was mevrouw Blok op 3fm. Ze zei dat mensen niet te snel conclusies moesten trekken na 1 aflevering. Oftewel piet wordt waarschijnlijk nog gekleurd d.m.v. de verhaallijn...
Dit is gewoon raar :l
pi_146586727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:20 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dus onbevooroordeeld een mening kunnen geven over het uiterlijk. Dat de intentie niet racistisch is, is niet relevant.
Zonder kennis van het Sinterklaasfeest in een land als Engeland gaan vragen wat je vind van een paar blanken die zwart geschminkt zijn en rare pakjes dragen is vragen om onbegrip.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 20:45:39 #119
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146586981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zonder kennis van het Sinterklaasfeest in een land als Engeland gaan vragen wat je vind van een paar blanken die zwart geschminkt zijn en rare pakjes dragen is vragen om onbegrip.
Ook grappig is dat item van EenVandaag op Curaçao, waar de negers zich vrolijk zwart laten schminken en het een prachtig feest vinden en een paar import blanken er problemen mee hebben :')
_____
pi_146587223
quote:

[..]

Verspreking, RvS inderdaad.

quote:
Zou de RvS zo hebben geoordeeld als er wel sprake zou zijn van discriminatie? Het precedent is dat ze nu dit argument niet meer kunnen proberen te gebruiken om iets verboden te krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 21:12:18 #121
338108 SecretStoryWous
pi_146588294
nu ned 2 discussie :)
pi_146588681
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:45 schreef Japie77 het volgende:
Dan moet je niet bij een onschuldig kinderfeest beginnen maar zondags bij de kerk.
pi_146588791
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:12 schreef SecretStoryWous het volgende:
Zielige zwarte mensen in de slachtofferrol die hun eigen falen projecteren op een kinderfeest
Triest, triest volk.
  woensdag 12 november 2014 @ 21:25:46 #124
338108 SecretStoryWous
pi_146589030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zielige zwarte mensen in de slachtofferrol die hun eigen falen projecteren op een kinderfeest
Triest, triest volk.
ja om te kotsen :r
pi_146589185
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:12 schreef SecretStoryWous het volgende:
Dat vind ik leuk. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')